Pax Russiana on tuonut rauhaa ja

Anonyymi

vakautta koko Euroopalle. Mikä kansa onkaan pannut Euroopan mantereella erilaiset roistot kuriin ? No tietenkin venäläiset, usein omien hirmutappioittenkin hinnalla.

Se on pannut kuriin ja ajanut nurkkaan mongolit, tataarit, turkkilaiset, Ruotsin, Puola-Liettuan, Napoleonin, Hitlerin. Vakuuttava ansiolista jota kukaan ei kykene kiistämään vaikka kuinka mieli tekisi. Ainoastaan 1. Maailmansota päättyi epäonnistumiseen mutta se johtui tsaarien heikosta ja mädäntyneestä hallinnosta.

41

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toinen Maailmansota osoitti sen että kun Venäjällä on toimiva hallinto niin se voittaa aina. Kuriin pantujen maiden listaan lisättäköön myös Japani.

• Anonyymi

Jolta vohkittiin Kuriilit! Varastelu on Venäjälle ominaista!

• Anonyymi

Hienoa on tietenkin sen, että Venäjä oli yhtenä mukana vapauttamassa Eurooppaa fasismista!

Vastaavasti huonoa on se, että Venäjä vuorostaan orjuutti koko Itä-Euroopan yhtä pahan diktatuurin muotoon kansandemokratioina. Kymmenet miljoonat ihmiset joutuivat tuhlaamaan 45:n vuoden eli liki kahden sukupolven ajan elonsa raa’oissa poliisi- ja orjavaltioissa rautaesiripun takana luonnottomissa yhteiskuntakokeilussa, josta lopulta sen perustaja itsekin luopui!

Neuvostoliitto romahti 1991 ja samalla lukuisat valtiot ja kansat karkasivat vapauteen ja uudet raikkaat tuulet puhalsivat ympäri Eurooppaa!

• Anonyymi

” Mikä kansa onkaan pannut Euroopan mantereella erilaiset roistot kuriin ? No tietenkin venäläiset, usein omien hirmutappioittenkin hinnalla.”

Miehitettyään Itä-Euroopan 1945 niin neukku todellakin pani valtauksillaan paikallista siviiliväestöä ”kuriin”!

Se aloitti puuhan Itä-Saksassa 1953, jolloin neukkuarmeijan tankit kurittivat paikallisia siviilejä ja satoja aseettomia kuoli!

Seuraavat ”rosvot” löytyi 1956 Unkarista, jossa kansannousu murskattiin tuttuun tyyliin ps-vaunuilla! Unkarin siviilejä kuoli 2.600-3.000 ja neukkusotilaita 700 kpl. Yli 180.000 unkarilaista pakeni maasta.

Uroteot jatkuivat 1968, jolloin Tshekkoslovakia erehtyi antamaan uusia ja neukun mielestä vääriä sävyjä sosialismille ja taas telaketjut kolisivat ja kansaa pantiin kuriin.

Tämän seurauksena lännessä usko kommunismin toimimiseen hiipui ja neukun harmiksi Espanjan, Italian ja Ranskan suuret kommunistipuolueet kääntyivät eurokommunismiin.

Viimeinen konflikti käytiin 80- luvulla Puolassa, jossa solidaarisuus-liike haastoi maan kommunistijohdon. Miehitykseltä vältyttiin, mutta monivuotinen poikkeustila siitä seurasi!

Prosessi päättyi siihen, että 1991 iso mätä pskatunkio romahti ja vapauden tuulet puhalsivat ympäri koko Euroopan!

• Anonyymi

.....neukkuarmeijan tankit kurittivat paikallisia siviilejä ja satoja aseettomia kuoli!......

Ei kuollut satoja vaan kymmeniä. Mutta sillä lailla ei kuole ketään kun ei hyökkää tankkeja vastaan, vai mitä. Olisiko sotilaiden kuulunut nöyrästi antautua tapettaviksi, ei kai. Sotilas panee aina vastaan kun sitä uhataan.

• Anonyymi

Luettelet vain lähihistorian pikku juttuja joita ihmiskunnassa on aina tapahtunut ja tapahtuu. Jotka tosin jäävät länsivaltojen käymien tuhoamissotien varjoon kuten vaikka Ranskan ja USAn käymät äärijulmat Indokiinan sodat.

Mutta avauksen suuria linjoja et näämmä kykene kiistämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luettelet vain lähihistorian pikku juttuja joita ihmiskunnassa on aina tapahtunut ja tapahtuu. Jotka tosin jäävät länsivaltojen käymien tuhoamissotien varjoon kuten vaikka Ranskan ja USAn käymät äärijulmat Indokiinan sodat.

"kuten vaikka Ranskan ja USAn käymät äärijulmat Indokiinan sodat"

Algerian sodasta puhumattakaan. Olihan se rikollista pyrkiä eroon siirtomaavallasta. Pohjois-Irlannissakin elettiin lähes sotatoimialueen olosuhteissa vuosikymmenet ja sotilaat ampui siviilejä tuon tuosta. Ja mites menikään USA:ssa? No huonosti meni. Monissa kaupungeissa nähtiin armeija kadulla käymässä katutaisteluita, mm. Los Angeles, Detroit jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Algerian sodasta puhumattakaan. Olihan se rikollista pyrkiä eroon siirtomaavallasta. Pohjois-Irlannissakin elettiin lähes sotatoimialueen olosuhteissa vuosikymmenet ja sotilaat ampui siviilejä tuon tuosta. Ja mites menikään USA:ssa? No huonosti meni. Monissa kaupungeissa nähtiin armeija kadulla käymässä katutaisteluita, mm. Los Angeles, Detroit jne.

Poliisit ampuvat USAssa n. 1 000 ihmistä vuodessa, pääasiassa mustia. On se jo pienimuotoinen sisällissota. Saksassa ampui poliisi viime vuonna 8 ihmistä.

Pientä vertailua neukkua itkeville porvareille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.....neukkuarmeijan tankit kurittivat paikallisia siviilejä ja satoja aseettomia kuoli!......

Ei kuollut satoja vaan kymmeniä. Mutta sillä lailla ei kuole ketään kun ei hyökkää tankkeja vastaan, vai mitä. Olisiko sotilaiden kuulunut nöyrästi antautua tapettaviksi, ei kai. Sotilas panee aina vastaan kun sitä uhataan.

” Ei kuollut satoja vaan kymmeniä. Mutta sillä lailla ei kuole ketään kun ei hyökkää tankkeja vastaan, vai mitä. Olisiko sotilaiden kuulunut nöyrästi antautua tapettaviksi, ei kai. Sotilas panee aina vastaan kun sitä uhataan.”

Eiköhän puna-armaijan sotilas ole täysin turvassa tankin sisällä ja ruumiita syntyy vain kun tankista ammutaan väkijoukkoon tai ajetaan siviilien joukkoon!

JKesäkuun 17. 1953 Berliini

Noin 100 000 mielenosoittajaa oli kokoontunut Itä-Berliiniin ja lukuisat ihmiset pitivät työnseisauksia ja protesteja teollisuuskeskuksissa ja Saksan demokraattisen tasavallan suurimmissa kaupungeissa. SED:n puoluevirkailijat perustivat omia pienempiä ryhmiä vastustamaan kansannousua. Kansanpoliisi pidätti monia mielenosoittajia. DDR:n hallitus päätti käyttää asevoimaa ja pyysi Neuvostoliitolta sotilaallista apua.

Neuvostoliitto puuttui tapahtumien kulkuun julistamalla 17. kesäkuuta 1953 maahan poikkeustilan. Neuvostoliitto käytti asevoimia tilanteen rauhoittamiseksi ja seurauksena kuoli kymmeniä ihmisiä. Vangittujen määrä nousi tuhansiin, kuolemanrangaistus palautettiin käyttöön ja pikaoikeus teloitti suuren määrän ihmisiä.

Stallari on aika huvittava puolustellessaan kuinka neukkusotilasparan oli ”ihan pakko” ampua siviilejä kun sen vaihtoehto oli muka ’antautuminen’?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stallarin kanssa kuvio on aina sama!

Ensin väitetään, ettei neukku tehnyt YHTÄÄN MITÄÄN!

Sitten kun ilmenee, että teki sittenkin ja kuolonuhrejakinnoli nelinumeroinen luku siirrytään seuraavalle puolustuslinjalla nimeltä:

MUTQU NE AUSTRALIAN ABORGINAALIT!

Lohtua antaa myös tieto:

” Luettelet vain lähihistorian pikku juttuja joita ihmiskunnassa on aina tapahtunut ja tapahtuu. Jotka tosin jäävät länsivaltojen käymien tuhoamissotien varjoon kuten vaikka Ranskan ja USAn käymät äärijulmat Indokiinan sodat.”

Parempi olisi, kun ette esitä perättömiä väitteitä alunpitäen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stallarin kanssa kuvio on aina sama!

Ensin väitetään, ettei neukku tehnyt YHTÄÄN MITÄÄN!

Sitten kun ilmenee, että teki sittenkin ja kuolonuhrejakinnoli nelinumeroinen luku siirrytään seuraavalle puolustuslinjalla nimeltä:

MUTQU NE AUSTRALIAN ABORGINAALIT!

Lohtua antaa myös tieto:

” Luettelet vain lähihistorian pikku juttuja joita ihmiskunnassa on aina tapahtunut ja tapahtuu. Jotka tosin jäävät länsivaltojen käymien tuhoamissotien varjoon kuten vaikka Ranskan ja USAn käymät äärijulmat Indokiinan sodat.”

Parempi olisi, kun ette esitä perättömiä väitteitä alunpitäen!

Höpö höpö, ei aloituksessa ole yhtään perätöntä väitettä. Itse löpiset mitä sattuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” Monissa kaupungeissa nähtiin armeija kadulla käymässä katutaisteluita, mm. Los Angeles, Detroit jne.”

Nähtiinkö? Vaikkei ylittänyt edes uutiskynnystä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö, ei aloituksessa ole yhtään perätöntä väitettä. Itse löpiset mitä sattuu.

” ei aloituksessa ole yhtään perätöntä väitettä. Itse löpiset mitä sattuu.””

Kun naapurimaa väittää laittaneensa ”roistot kuriin” ja onkin todellisuudessa surmannut joukottain miehittämiensä maiden siviiliväestöä sotaväellä ja ps-vaunuilla 1953, 1956 ja 1968 niin kuulostaa se kovin perättömältä!

Esim. Tshekkoslovakian miehitystä (1968) maa pyysi itse julkisesti jälkikäteen anteeksi!

Ei ole kaikunut korviisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun naapurimaa väittää laittaneensa ”roistot kuriin” ja onkin todellisuudessa surmannut joukottain miehittämiensä maiden siviiliväestöä sotaväellä ja ps-vaunuilla 1953, 1956 ja 1968 niin kuulostaa se kovin perättömältä!

Esim. Tshekkoslovakian miehitystä (1968) maa pyysi itse julkisesti jälkikäteen anteeksi!

Kun tunnut olevan kovasti oppositiossa niin josko kumoaisit avauksen suuret linjat. Avauksessa kun ei ole sanallakaan väitetty että Venäjä itse olisi täysin rikkeetön. Ne Venäjän rikkeet vaan kun sattuvat olemaan huomattavasti vähäisempiä kuin palvomiesi länsimaiden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun olet luetellut kaikki neukun synnit niin googleta vaikkapa Sharpevillen verilöyly ja Londonderryn verisunnuntai. Ihan vaan että saat tasapuolistakin tietoa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Räkänokka näköjään sössöttää että Hanoin monivuotisissa pommituksissa ei tuhoutunut mitään eikä kuollut ketään, tuhoja tuli vain itäblokin maissa. Muualla olivat USAn lasten iloksi nakkelemia paukkupanoksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun tunnut olevan kovasti oppositiossa niin josko kumoaisit avauksen suuret linjat. Avauksessa kun ei ole sanallakaan väitetty että Venäjä itse olisi täysin rikkeetön. Ne Venäjän rikkeet vaan kun sattuvat olemaan huomattavasti vähäisempiä kuin palvomiesi länsimaiden.

” Kun tunnut olevan kovasti oppositiossa niin josko kumoaisit avauksen suuret linjat.”

En ole missään oppositiossa ja neukku on ”suurina linjoina” ollut verinen ja ikävä miehittäjä!

Ei siis ihme, että kun maa romahti 1991 niin melkoinen osa entisiä itä-blokin alusmaita karkasi heti Natoon!

”Avauksessa kun ei ole sanallakaan väitetty että Venäjä itse olisi täysin rikkeetön. ”

Eikö? Hieman sellainen vaikutelma tuli:-D

”Ne Venäjän rikkeet vaan kun sattuvat olemaan huomattavasti vähäisempiä kuin palvomiesi länsimaiden.”

Vai niin. Se vaan Venäjä oli otsikon aihe!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” Kun tunnut olevan kovasti oppositiossa niin josko kumoaisit avauksen suuret linjat.”

En ole missään oppositiossa ja neukku on ”suurina linjoina” ollut verinen ja ikävä miehittäjä!

Ei siis ihme, että kun maa romahti 1991 niin melkoinen osa entisiä itä-blokin alusmaita karkasi heti Natoon!

”Avauksessa kun ei ole sanallakaan väitetty että Venäjä itse olisi täysin rikkeetön. ”

Eikö? Hieman sellainen vaikutelma tuli:-D

”Ne Venäjän rikkeet vaan kun sattuvat olemaan huomattavasti vähäisempiä kuin palvomiesi länsimaiden.”

Vai niin. Se vaan Venäjä oli otsikon aihe!

----- neukku on ”suurina linjoina” ollut verinen ja ikävä miehittäjä!ö------

Suurista valtioista ja kansoista kuitenkin se vähiten ikävä ja verinen. Vai mitä kansaa se on kohdellut kuten:
        - Ruotsi suomalaisia
        - Belgia kongolaisia
        - USA intiaaneja
        - aussit aboja
        - Saksa hereroja
        - Turkki armenialaisia
        - jne. esimerkkejä loputtomiin

Ruotsi on vuodattanut suomalaista verta enemmän kuin 100 kertaa sen mitä venäläiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

----- neukku on ”suurina linjoina” ollut verinen ja ikävä miehittäjä!ö------

Suurista valtioista ja kansoista kuitenkin se vähiten ikävä ja verinen. Vai mitä kansaa se on kohdellut kuten:
        - Ruotsi suomalaisia
        - Belgia kongolaisia
        - USA intiaaneja
        - aussit aboja
        - Saksa hereroja
        - Turkki armenialaisia
        - jne. esimerkkejä loputtomiin

Ruotsi on vuodattanut suomalaista verta enemmän kuin 100 kertaa sen mitä venäläiset.

Ai mitäkö kansaa? Keisarikunnan parin viimeisen vuosisadan aikana esimerkiksi puolalaisia, juutalaisia, tserkessejä sekä koko joukkoa Siperian ja Pohjois-Amerikan alkuperäiskansoja. Kaikkia noita paljon huonommin kuin Ruotsi suomalaisia, osaa jopa huonommin kuin Saksa hereroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unkarin kansannousu 1956

Kansannousua seuranneissa yhteenotoissa sai surmansa arviolta noin 700 venäläistä ja 3 000 unkarilaista. Kansannousun jälkeen noin 200 000 unkarilaista pakeni maasta ja kymmeniätuhansia suljettiin leireihin. Yli 25 000 vallankumousyritykseen osallistunutta tuomittiin vankeuteen ja 229 kuolemaan. Kansannousun ajan pääministerinä toiminut Imre Nagy teloitettiin hirttämällä kesäkuussa 1958.

• Anonyymi

-----MUTQU NE AUSTRALIAN ABORGINAALIT!-----

Sinulle nuo ihmiset ovat näköjään vain ivan ja pilkan aihe joiden joukkomurhaa ei saisi edes mainita. Mutta mitäpä muuta täysnatsilta voisi odottakaan kun aivojen tilalla on vain sianp....kaa.

• Anonyymi

” Sinulle nuo ihmiset ovat näköjään vain ivan ja pilkan aihe joiden joukkomurhaa ei saisi edes mainita. Mutta mitäpä muuta täysnatsilta voisi odottakaan kun aivojen tilalla on vain sianp....kaa.”

Ei suinkaan vaan symboloi jo vanhaa ja koteltua Venäjän Tiltun taktiikkaa, josta mainitsin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” Sinulle nuo ihmiset ovat näköjään vain ivan ja pilkan aihe joiden joukkomurhaa ei saisi edes mainita. Mutta mitäpä muuta täysnatsilta voisi odottakaan kun aivojen tilalla on vain sianp....kaa.”

Ei suinkaan vaan symboloi jo vanhaa ja koteltua Venäjän Tiltun taktiikkaa, josta mainitsin!

----Ei suinkaan vaan symboloi jo vanhaa ja koteltua Venäjän Tiltun taktiikkaa, josta mainitsin!-----

Kenen taktiikkaa onkaan se kun puhutaan ihan mistä tahansa, vaikka säistä, niin heti tulee "mutta Stalinpa tapatti 20 miljoonaa, miksi tiltu ei puhu siitä". Mutta ihmettelen tuota kun Australian abojen massamurhista puhuminen on vain taktiikkaa, ei siis oikeaa asiaa ollenkaan. Siitä ei saisi puhua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

----Ei suinkaan vaan symboloi jo vanhaa ja koteltua Venäjän Tiltun taktiikkaa, josta mainitsin!-----

Kenen taktiikkaa onkaan se kun puhutaan ihan mistä tahansa, vaikka säistä, niin heti tulee "mutta Stalinpa tapatti 20 miljoonaa, miksi tiltu ei puhu siitä". Mutta ihmettelen tuota kun Australian abojen massamurhista puhuminen on vain taktiikkaa, ei siis oikeaa asiaa ollenkaan. Siitä ei saisi puhua.

Kaikesta saa toki puhua, mutta itse väittämäsi on väärä!

” puhutaan ihan mistä tahansa, vaikka säistä, niin heti tulee "mutta Stalinpa tapatti 20 miljoonaa, miksi tiltu ei puhu siitä".

MYÖNNÄN KYLLÄ, etten juurikaan peittele Stalinin murhien määrää, MUTTA LOPPULAUSE (miksi tiltu ei puhu siitä) on tyypillinen Tiltun oma fraasi, jota EN KOSKAAN KÄYTÄ!

Ei maailmassa ole yhtään kiellettyä asiaa tai väärää mielipidettä. Liioin siitä, että esittää väittämän, jonka joku kiistää, ei saisi olla syy nimittelyyn tai suuttumiseen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikesta saa toki puhua, mutta itse väittämäsi on väärä!

” puhutaan ihan mistä tahansa, vaikka säistä, niin heti tulee "mutta Stalinpa tapatti 20 miljoonaa, miksi tiltu ei puhu siitä".

MYÖNNÄN KYLLÄ, etten juurikaan peittele Stalinin murhien määrää, MUTTA LOPPULAUSE (miksi tiltu ei puhu siitä) on tyypillinen Tiltun oma fraasi, jota EN KOSKAAN KÄYTÄ!

Ei maailmassa ole yhtään kiellettyä asiaa tai väärää mielipidettä. Liioin siitä, että esittää väittämän, jonka joku kiistää, ei saisi olla syy nimittelyyn tai suuttumiseen!

-----Liioin siitä, että esittää väittämän, jonka joku kiistää, ei saisi olla syy nimittelyyn tai suuttumiseen!-----

Paitsi että sinä itse käyttelet stallari, tiltu yms. nimiä nimenomaan nimittelytarkoituksessa. Annatko yleensäkin toisille neuvoja joita itse et kovin kummoisesti välitä noudattaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-----Liioin siitä, että esittää väittämän, jonka joku kiistää, ei saisi olla syy nimittelyyn tai suuttumiseen!-----

Paitsi että sinä itse käyttelet stallari, tiltu yms. nimiä nimenomaan nimittelytarkoituksessa. Annatko yleensäkin toisille neuvoja joita itse et kovin kummoisesti välitä noudattaa ?

” Paitsi että sinä itse käyttelet stallari, tiltu yms. nimiä nimenomaan nimittelytarkoituksessa. Annatko yleensäkin toisille neuvoja joita itse et kovin kummoisesti välitä noudattaa ?”

Aivan! Ja nehän ovatkin vallan kovia nimittelyjä! Paljon lievempiä ovar räähkä, natsisika, räkänokka jne. Itse en osaa Tiltu-sanaa pitää minään, kun täällä liki kaikki tiltuttelee toisiaan. Stallari on määritelmä. Etkö pidä itseäsi sellaisena? Olisiko luokkakantainen vasemmistolainen tarkempi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” Paitsi että sinä itse käyttelet stallari, tiltu yms. nimiä nimenomaan nimittelytarkoituksessa. Annatko yleensäkin toisille neuvoja joita itse et kovin kummoisesti välitä noudattaa ?”

Aivan! Ja nehän ovatkin vallan kovia nimittelyjä! Paljon lievempiä ovar räähkä, natsisika, räkänokka jne. Itse en osaa Tiltu-sanaa pitää minään, kun täällä liki kaikki tiltuttelee toisiaan. Stallari on määritelmä. Etkö pidä itseäsi sellaisena? Olisiko luokkakantainen vasemmistolainen tarkempi?

Joo, mutta sinä aina aloitat nimittelyn ja nimittelet muita aivan jokaisessa viestissäsi. Sinua nimitellään vain tarpeen mukaan silloin kun oma toimintasi menee yli äyräitten. Ihan siis vain kurinpalautuksena.

• Anonyymi

Putinohvi klikkeineen on nyt tuonut ikävän poikkeaman tähän loistavaan rauhanhistoriaan. Suomikin sai ensimmäiset rauhan- ja hyvinvoinninvuotensa kun Venäjä irrotti meidät Ruotsista.

• Anonyymi

Tsaarien Venäjä ei ollut suurvalloista se kaiken innokkain hyökkäilemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tsaarien Venäjä ei ollut suurvalloista se kaiken innokkain hyökkäilemään.

Ei etenkin kun tuppasi ne häviämään! Nikolai II aloitti 1903-1905 Japanin sodan, jonka hävisi.

Vuonna 1914 hän turhan takia käynnisti Venäjän LKP:n, joka johti Venäjän sotaan ja surkeaan häviöön, joka samalla sinetöi tsaarin perheen kohtalon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei etenkin kun tuppasi ne häviämään! Nikolai II aloitti 1903-1905 Japanin sodan, jonka hävisi.

Vuonna 1914 hän turhan takia käynnisti Venäjän LKP:n, joka johti Venäjän sotaan ja surkeaan häviöön, joka samalla sinetöi tsaarin perheen kohtalon!

Japani sen aloitti. Huonosti olisi Ranskakin 1914-18 täysin yksin pärjännyt. Venäjä joutui sodassa koville koska se ei ollut varustautunut hullun lailla suursotaan kuten Saksa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Japani sen aloitti. Huonosti olisi Ranskakin 1914-18 täysin yksin pärjännyt. Venäjä joutui sodassa koville koska se ei ollut varustautunut hullun lailla suursotaan kuten Saksa.

Ei suinkaan sen takia! Venäjän kansa ei halunnut sotia ja tsaarin sotakoneisto oli tehoton ja korruptoitunut aitovenäläiseen tapaan!

Rasputin kansan miehenä vaistosi asian ja varoitti tsaaria ryhtymään sotaan, mutta Nikolai ll piti päänsä! Hän teki jatkuvasti huonoja päätöksiä!

• Anonyymi

-----Se on pannut kuriin ja ajanut nurkkaan mongolit, tataarit, turkkilaiset, Ruotsin, Puola-Liettuan, Napoleonin, Hitlerin. Vakuuttava ansiolista jota kukaan ei kykene kiistämään vaikka kuinka mieli tekisi-------

Ehkä tämä historian ansiolista on syy siihen miksi Venäjää huudetaan sotakiimaiseksi.

Jos Putinin masinoima hyökkäys Ukrainaan määrittää KOKO Venäjän sotakiimaiseksi niin millaisella kiimalla voisi määritellä USAn ja Englannin koska tekivät yhteishyökkäyksen Irakiin 2003 ?

• Anonyymi

Saddamin Irak on samanarvoinen kuin parlamentaarinen Ukraina?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saddamin Irak on samanarvoinen kuin parlamentaarinen Ukraina?

Et sitten kuitenkaan huomannut vastata tähän kysymykseen: "Jos Putinin masinoima hyökkäys Ukrainaan määrittää KOKO Venäjän sotakiimaiseksi niin millaisella kiimalla voisi määritellä USAn ja Englannin koska tekivät yhteishyökkäyksen Irakiin 2003 ?"

Ihan kiva jos vastaisit.

• Anonyymi

------” Monissa kaupungeissa nähtiin armeija kadulla käymässä katutaisteluita, mm. Los Angeles, Detroit jne.”
      Nähtiinkö? Vaikkei ylittänyt edes uutiskynnystä?-------

Etkö ollut vielä olemassa 1960-luvun puolivälissä kun kautta USAn riehuivat veriset ja tuhoisat rotumellakat jotka taatusti ylittivät uutiskynnyksen? Joten neuvon sinua, älä puhu påckaa.

• Anonyymi

Poliisit eivät kyenneet lopettamaan mustien mellakointia vaan kaduilla heilui Kansalliskaarti tuliasein. Varsin rajuiksi tapahtumat etenivät kesällä1967 Newarkin kaupungissa missä kymmeniä kuoli ja kaupunkia tuhoutui korttelikaupalla.

• Anonyymi

” Pax Russiana on tuonut rauhaa ja vakautta koko Euroopalle. ”

Aika valheellinen ja irvokas MÖLÄYTYS SIIHEN NÄHDEN, ETTÄ PUTLER ITSE ALOITTI 24.2.2022 VUOSIEN RAUHANJAKSON JÄLKEEN HYÖKKÄYSSODAN UKRAINAAN JA NIMENOMAAN JUURI EUROOPASSA!!

Venäjä itse on SUURIN SYYLLINEN NYKYISEEN EPÄVAKAASEEN MAAILMANTILANTEESEEN!

• Anonyymi

Erilaiset päreaivot haluavat puhua vain Ukrainan sodasta tajuamatta, että Historia-palstalla puhutaan pitkän aikavälin asioista. Tällä ne pyrkivät hävittämään Venäjän suotuisan vaikutuksen satojen vuosien aikajanalla mitattuna.

• Anonyymi

Loivatko USAn ja Englannin hyökkäys Irakiin 2003 sekä myöhempi ns. arabikevät alueelle rauhaa ja vakautta vai kävikö päinvastoin ?

• Anonyymi

MUTQU, MUTQU!

Ei ne aloittaneet, Venäjän tapaan, uutta sotaa Euroopassa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      113
      2943
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2405
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      23
      2369
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2006
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1650
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1368
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      288
      1198
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1057
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1044
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80