Vitun joululahjat!

Miksi joululahjoja on niin vaikea keksiä. Toki sitä voisi ostaa mitä tahansa paskaa, mutta haluaisin lahjan olevan ajatuksella annettuja. Nyt alkaa olemaan kiire viimehetken ostosten kanssa. Olen kierrellyt kaikki mahdolliset putiikit läpi, enkä ole vieläkään aivan tyytyväinen tämän vuoden lahjasaldoon.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen toivoo rahaa eli voi ostaa itse mistä tykkää niin turhaan ostaa esim villapaitaa tai kattilaa kun toisella on jo vaatekaappi täynnä käyttämättömiä villapaitoja tai kaapit täynnä kattiloita mut jos ilkeyksissä vie niin antaa villapaidan ja tietää ei se siitä nauttinut mut lahjan sai

      • Anonyymi

        Raha on ok ja tulee aina tarpeeseen, mutta tykkään avata ihan kunnon paketteja. Rahaa voi itsekin tienata, ja on kiva katsoa mitä toinen on halunnut minulle ostaa.


    • Anonyymi

      Jos tuntee hyvin lahjan saajan, on helppo keksiä. Tai keskustellessa pitkin vuotta voi kysellä ja kuunnella, mistä hän pitää. Ihmisille jotka ovat merkityksettömiä, mutta muistaa pitää, on hankalampi.
      Olenkin karsinut turhat ihmiset elämästäni.

      • Minulla toisinpäin. Vieraammalle helppo ostaa pakkomuistaminen, kun ei sillä niin väliä. Lähimmille taas haluaisi antaa jonkun aivan mahtavan lahjan. Sitten luon itselleni paineita ja en meinaa keksiä mitään tarpeeksi hyvää ideaa.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Minulla toisinpäin. Vieraammalle helppo ostaa pakkomuistaminen, kun ei sillä niin väliä. Lähimmille taas haluaisi antaa jonkun aivan mahtavan lahjan. Sitten luon itselleni paineita ja en meinaa keksiä mitään tarpeeksi hyvää ideaa.

        Jos lahjakortti ei käy, osta aikuiselle esim. hyvää erikoiskahvia tms. ja jotain muuta lisäksi. Krääsä ei kiinnosta ketään. Naiselle alpakka- tai kasmirneule.. Hyvää viiniä ja suklaata, yleensäkin jotain hyvälaatuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lahjakortti ei käy, osta aikuiselle esim. hyvää erikoiskahvia tms. ja jotain muuta lisäksi. Krääsä ei kiinnosta ketään. Naiselle alpakka- tai kasmirneule.. Hyvää viiniä ja suklaata, yleensäkin jotain hyvälaatuista.

        Vaate on vähän hankala lahja, pitää tuntea täysin toisen maku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaate on vähän hankala lahja, pitää tuntea täysin toisen maku.

        Ja koko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaate on vähän hankala lahja, pitää tuntea täysin toisen maku.

        Kaikki, varsinkin tiedostavat naiset tykkäävät laadusta. Luonnonväreillä ei voi epäonnistua. Koon kait tiedät jos ostat tuntemallesi läheiselle. Tässä siis vain yksi lahjavaihtoehto, ja voihan niitä sit vaihtaa useimmissa liikkeissä.

        Jos ei ole espressokeitintä, osa sellainen plus hyvä espressokahvi siihen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki, varsinkin tiedostavat naiset tykkäävät laadusta. Luonnonväreillä ei voi epäonnistua. Koon kait tiedät jos ostat tuntemallesi läheiselle. Tässä siis vain yksi lahjavaihtoehto, ja voihan niitä sit vaihtaa useimmissa liikkeissä.

        Jos ei ole espressokeitintä, osa sellainen plus hyvä espressokahvi siihen lisäksi.

        Naiselle sopisi myös parfyymi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaate on vähän hankala lahja, pitää tuntea täysin toisen maku.

        Toisten maku ja näin ollen myös koko on helpompi kuin toisten.
        Esim. EMP:ltä ostettu bändipaita kokoa L on haluttu lahja - ja sen voi ostaa joka joulu 🤘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koko!

        Aivan.. mutta sitten voi myös ottaa mitat. Tai itselläni on helppoa ostaa esim. pusero itseni kokoisille ihmisille. Housut on vaikea. Niihin tarttee ne mitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiselle sopisi myös parfyymi.

        Älkää ihmeessä ostako! Hajusteallergia vaivaa suurta osaa kansaa.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Minulla toisinpäin. Vieraammalle helppo ostaa pakkomuistaminen, kun ei sillä niin väliä. Lähimmille taas haluaisi antaa jonkun aivan mahtavan lahjan. Sitten luon itselleni paineita ja en meinaa keksiä mitään tarpeeksi hyvää ideaa.

        Pointti olikin siinä, ettei joulu yllätä lahjan antajaa. Joulu kuitenkin tulee joka vuosi. Jos on ihmisen kanssa tekemisissä, väkisinkin kuulee, jotain mikä olisi hyvä olla olemassa.

        Jos juhannuksena vaikka kuulee, on aika hulppeaa antaa se jouluna.
        Se kertoo myös siitä, että on kuunnellut. Lahjan arvo nousee sitä kautta.

        Olis kiva käydä...
        Mä niin haluisin...
        Voi kun olis nyt sellanen.
        sellainen olis hyvä jos...
        Näitähän ihmiset itsekään ajattelematta kertovat, paitsi joulun alla :)


    • Anonyymi

      Ostin pelejä ja leegoja, star wars leekoja ja kaikkea lapselle ja pleikkari pelejä kaks niin ei tule lapselleni tylsiä hetkiä.

    • Anonyymi

      Oudommille on aina hankala ostaa. Valtaosalla on käytännössä kaikki mitä tarvii ja pitäs tietää mistä toinen tykkää. Tutummille on helppompaa. Itse pyrin aina ostamaan sellasta mikä kuluu pois, eikä jää nurkkiin pyörimään. Lahjakortti toimii myös . Pelkkä raha tuntuu musta kiusalliselta, jos on aikusesta lahjansaajasta kysymys. Teineille ja nuorille aikusille rahakin on ihan ok.

      • Anonyymi

        Mä haluisin vain yhden hetken ludemin kanssa jos saisin olla niin muuta en ikinä toivoisi kuin vaan oman rakkaan kanssa saada olla sillein. Mä rakastan sua ludem 💖💖💖💖💖💖💖💖💖


      • Anonyymi

        Miten niin "oudommille"?
        Itse olen todennut, että lahjoja on helpompi ja kivempi ostaa keski- ja etenkin pienituloisille.

        Raha on ihan kiva lahjana, mutta siitä ei saa kivoja paketteja kuusen alle 🤶 Eli ts. on hyvä, kun joku antaa rahaa, mutta jos kaikki antaa rahaa - se on aika pöljää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin "oudommille"?
        Itse olen todennut, että lahjoja on helpompi ja kivempi ostaa keski- ja etenkin pienituloisille.

        Raha on ihan kiva lahjana, mutta siitä ei saa kivoja paketteja kuusen alle 🤶 Eli ts. on hyvä, kun joku antaa rahaa, mutta jos kaikki antaa rahaa - se on aika pöljää.

        No sellasille ihmisille joiden kanssa ei ole jatkuvasti tekemisissä ja siten kuule mitä tarvivat jne. Jos vaikka näet veljesi muksuja jouluna ja juhannuksena, niin tuskinpa tiedät kysymättä mistä tykkäävät.


    • Anonyymi

      Olen huono hankkimaan lahjoja! Kaikilla on jo kaikkea, mulla itsellänikin.

      Tänä vuonna olen satsannut miesten vähän arvokkaampiin hajuvesiin ja ihonhoitotuotteisiin. Niille on käyttöä saajillaan. Kummilapselle annan rahaa. Ja pakkomuistamiset sujuu Fazerin joulukonvehdeilla. Punkkupulloja en tänä vuonna hanki.

      xLiner

    • Oon pyrkiny siihen jo vuosia, että lahjat ovat joko käyttö tavaraa tai syötävää. Painan mieleeni jos kuulen jonkun mainitsevan tarvitsevansa jotain, ja saatan myöhemmin sen hankkia lahjaksi vastaan tullessa.

      Esimerkiksi äitini valitteli muutama viikko sitten tokmannilla käydessämme, että kun ei löydy enää pitkiä yöpaitoja, kun kaikki on paituleita, eikä hän niitä käytä. Viime viikolla olin Kärkkäisellä ostoksilla, ja näin kun itselleni tuntematon mies piteli kädessään pitkää yöpaitaa, jolloin muistui tuo muutaman viikon takainen hetki mieleeni.

      Toisille on helppo keksiä lahjoja, kun taas joillekin ei millään meinaa keksiä sopivaa.

      • Anonyymi

        Lapset (keski-ikä 27v) tekevät edelleen toivomuslistan. Sen ulkopuolelta ostan omasta päästäni jotain näppärää ja käytännöllistä.

        Vanhoille ihmisille, siis lähemmäs 100v on vaikea keksiä mitään muuta kuin vaatetta - t-paitaa ja mukavaa oloasua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapset (keski-ikä 27v) tekevät edelleen toivomuslistan. Sen ulkopuolelta ostan omasta päästäni jotain näppärää ja käytännöllistä.

        Vanhoille ihmisille, siis lähemmäs 100v on vaikea keksiä mitään muuta kuin vaatetta - t-paitaa ja mukavaa oloasua.

        80
        Esim. joku lämmittävä tuubihuivi tai vastaava, jonka sisällä voi pitää ja lämmittää käsiä, lämmin hartiahuivi/viltti jonka voi kietoa harteille.

        Vanhoilla ihmisillä on sitä heikompi verenkierto mitä iäkkäämmäksi tulevat, ja niin ollen ovat muita ihmisiä herkempiä palelemaan.

        Jos näkö on jo alkanut heikentyä, mutta vielä esimerkiksi lukevat lehtiä tai kirjoja, on iso ja hyvä suurennuslasi hyväksi avuksi saada tekstistä selvää.

        Mikäli tasapainossa on ongelmia, ovat silloin jarrusukat hyvä ratkaisu -minkäikäiselle tahansa-estämään liukastumista.

        Nää tulee näin pikaisesti mieleen. Hautasin syksyllä itselle läheisen 102-vuotiaan mummuni, niin sillä tiedän heidän tavoistaan ja ajatusmaailmastaan.

        Niin, ja jos järki vielä pelaa, ja näköäkin on jonkin verran, niin jotain ajankulua voisi miettiä, jos vaikka tietää heidän täyttelevän ristisanoja, kryptoja, sudokuja jne, olisi esimerkiksi kyseisen lajin lehti tai vuosikirja hyvää ajankulua.


      • Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

        80
        Esim. joku lämmittävä tuubihuivi tai vastaava, jonka sisällä voi pitää ja lämmittää käsiä, lämmin hartiahuivi/viltti jonka voi kietoa harteille.

        Vanhoilla ihmisillä on sitä heikompi verenkierto mitä iäkkäämmäksi tulevat, ja niin ollen ovat muita ihmisiä herkempiä palelemaan.

        Jos näkö on jo alkanut heikentyä, mutta vielä esimerkiksi lukevat lehtiä tai kirjoja, on iso ja hyvä suurennuslasi hyväksi avuksi saada tekstistä selvää.

        Mikäli tasapainossa on ongelmia, ovat silloin jarrusukat hyvä ratkaisu -minkäikäiselle tahansa-estämään liukastumista.

        Nää tulee näin pikaisesti mieleen. Hautasin syksyllä itselle läheisen 102-vuotiaan mummuni, niin sillä tiedän heidän tavoistaan ja ajatusmaailmastaan.

        Niin, ja jos järki vielä pelaa, ja näköäkin on jonkin verran, niin jotain ajankulua voisi miettiä, jos vaikka tietää heidän täyttelevän ristisanoja, kryptoja, sudokuja jne, olisi esimerkiksi kyseisen lajin lehti tai vuosikirja hyvää ajankulua.

        Jarrusukista tuli mieleen.. pitäisi keksiä sukat, jotka auttavat pysymään tasapainossa. Vanhukset kompastelevat ja kaatuilevat usein ja se tie usein johtaa hoitokotiin.


    • Anonyymi

      Inhottavasti otsikoitu aloitus. Siitä kosolti miinuspisteitä.

      Minulla on lahjat kasassa, kauniisti paketoituna. Ostan aivan liian paljon lahjoja. Ideoita olisi vaikka ja kuinka - mutta budjettia ei niin. Joka vuosi olen tyytymätön ainoastaan pankkitilinsaldoon joulun jälkeen.

      • Pestäänkö suu saippualla?


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Pestäänkö suu saippualla?

        Kyllä. Sinulle paljon saippuaa joululahjaksi.


    • Kyllä olet valitettavasti myöhässä. Lahjan eteen pitää nähdä vaivaa ja se pitää tulla sydämestä, mutta enään et kerkeä pulputella kunnon kiljuja.

      Vaihtoehtona voisit valmistaa persoonallisia ja lahjan saajalle sopivia piparkakkuja/torttuja, kullekkin juuri hänelle sopiva määrä.

      Mutta ensi vuonna muistat sitten valmistautua jo vähintään kuukauden aikaisemmin, jotta flokkuaineet kerkeävät vaikuttaa ja hiiva laskeutua.

    • Anonyymi

      Yleensä kallista arvostetaan ja halvemmasta saa vain pitkiä vaivautuneita katseita. Eli joko kallis lahja tai ei mitään. Kaksi vaihtoehtoa.
      Läheisimmille on kaikista vaikein keksiä enää mitään, mutta vähen etäisimmille lahjaideoita löytyy vaikka kuinka.
      Paras on kun vaan tokaisee kaikille, että en tarvitse lahjoja enkä itsekään osta kenellekään.
      Kukaan ei pety, rahaa ei mene turhuuksiin jne kaikki voittavat.

      • Anonyymi

        No enpä nyt noinkaan sanoisi. Hyvä lahjaa arvostetaan ja se voi olla halpakin, tai sanotaanko edullinen. Jopa minulla, vaikka yleensä kallis hivelee silmää paremmin, mutta ei ollenkaan välttämättä.

        Se ottaisi päähän, että saisi kalliin lahjan, josta ei pidä tai ei ole muuten vaan käyttöä. Mutta sen voisi antaa jollekin sitten lahjaksi.


    • Anonyymi

      joululahjoista on tullut stressitekijä, kun kaikilla on jo pienet kämpät täynnä romua jota eivät tarvitse enää yhtään lisää, mutta jotain pitäisi aina keksiä kumminkin lahjaksi.

    • Anonyymi

      Jos nainen ei itse ole pyytänyt, älkää ostako parfyymiä tai ihonhoitotuotteitta.
      Sehän kertoo: Haiset pahalle ja/tai olet ruma :)

      • Anonyymi

        Ihonhoitotuotteet ei kyllä anna tuollaista ajatusta... enemmän sen antaisi lahjakortti plastiikkakirurgille. Ihon kuntohan ei kerro mtiään siitä onko viehättävä vai ei, se on ihan kasvojen rakenteesta kiinni.


    • Anonyymi

      Vituillekin omat lahjat pitää olla? Oho, tätä en ole ennen tiennytkään, mutta jouluperinteet on monenkirjavia maassamme. Mutta ei sitä ehkä vituille keksi ihan helposti lahjoja. Ensin tulee tietenkin mieleen alan liikkeet, sinne vaan penkomaan alelaaria, kaikenlaista lelua härpäkettä löytyy kaikenikäisille (yli 18) ja -kokoisille. Myös erilaiset hoitoaineet ja kuntoiluvälineet ovat suosittuja. Pikkarit on tietty semmoinen varma valinta, varmaan kaikkien tyylin tiedät., niin osuu helposti oikeaan. Toivottavasti vinkeistäni oli apua ja ehdit tyydyttää vaativimmankin vitun toiveet.

      • Anonyymi

        Heh, ensin luulin sinun kirjoittavan naisista vittuina, ja lähes paheksuin. Mutta sitten tajusin otsikon. Hyvin kirjoitettu. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, ensin luulin sinun kirjoittavan naisista vittuina, ja lähes paheksuin. Mutta sitten tajusin otsikon. Hyvin kirjoitettu. 🙂

        Monikohan nainen on kiirehtinyt paheksumaan ja tuomitsemaan miesten kirjoituksia, ennenkuin on edes tajunnut jutun jujun... miksi teillä on aina niin kiire tulkitsemaan negatiivisesti miesten kirjoitukset ja ajatukset :/


    • Anonyymi

      Siskon lapsille ostin lahjan per kärsä, aikuisille suklaa rasian, siihen jää.
      Oli toi Tenavien jututkin päätä raapivia tunteja kaiken kaikkiaan.

      • Anonyymi

        Lapsillehan olisi helppokin löytää vaikka mitä lahjoja, leluosastolta tai videopeliosastoilta, yms.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe