Miksi en osta koskaan yli 4000eur autoa

Anonyymi

Käytetyissä halvoissa on paras hinta/laatusuhde. Halpaa omistamista ja käyttöä kun ei mene rahaa.

Ei vikoja ja turhia varusteita joissa ei järkeä.

56

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noinhan suurin osa suomalaisista toimii.

      Keskimääräinen suomalainen henkilöauto on edelleenkin 12 vuoden ikäinen ja hinnaltaan 3500 euroa.

      • Anonyymi

        Keskimääräisesti ehkä, mutta todellisuudessa isolla osalla suomalaisista on yli 12 vuoden ikäinen ja alle 3500 euron auto. Eritoten kalliit/ylihinnoitellut (Bemarit ja Mersut) autot vääristävät keskiarvoa. Palkkojen kanssa sama ongelma - suomalaisten keskimääräinen palkka on jotain 3000 euroa mutta suurin osa suomalaisista kuitenkin tienaa paljonkin alle tuon. Suuret palkat vain vääristävät totuutta.


    • Anonyymi

      Jos tykkää ajaa vanhoilla ja arvaamattomilla kuiden hylkäämillä.

      • Anonyymi

        Harvoin kyse on tykkäämisestä. Suomessa autot ovat vain järjettömän kalliita niin sen takia suurin osa joutuu ajamaan vanhemmilla autoilla, aivan kuten sinäkin. Ei sinullakaan mikään uusi auto ole vaikka niin haluat itsellesi uskotella, mutta ylihinnoiteltu se on kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin kyse on tykkäämisestä. Suomessa autot ovat vain järjettömän kalliita niin sen takia suurin osa joutuu ajamaan vanhemmilla autoilla, aivan kuten sinäkin. Ei sinullakaan mikään uusi auto ole vaikka niin haluat itsellesi uskotella, mutta ylihinnoiteltu se on kuitenkin.

        No juu, vuoden vanha premium. Ei sitä tarvitse yhtenään vaihtaa kun hankkii riittävän hyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juu, vuoden vanha premium. Ei sitä tarvitse yhtenään vaihtaa kun hankkii riittävän hyvän.

        Sinulla ei ole edes ajokorttia joten älä puutu tähän keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole edes ajokorttia joten älä puutu tähän keskusteluun.

        Ei taida sullakaan ikä vielä riittää auton rattiin. Kotiin kasvamaan siitä.


    • Anonyymi

      Kuulostaa hieman samalta kuin Toyotahönön selitykset, tässä tapauksessa varattomuuden tuoma pakko ajaa selittelyyn.

      • Anonyymi

        Ei varallisuus tee ihmistä paremmaksi, vaikka hän niin haluaisi uskoakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varallisuus tee ihmistä paremmaksi, vaikka hän niin haluaisi uskoakin.

        Eipä niin, mutta tuollainen selittely valinnoistaan kertoo pettymyksestä ja epäonnistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niin, mutta tuollainen selittely valinnoistaan kertoo pettymyksestä ja epäonnistumista.

        Kaikilla meillä on pettymyksiä ja epäonnistumisia.

        Kaikilla on joku ongelma, mutta niinhän sen maailma menee, että voittaja on se, joka ulkokultaa parhaiten.

        Teinit tuunaa kuviaan somessa ja vanhemmat äijät ostaa mersun että naapurit ei luule köyhäksi.

        Juu, menee ihan asian vierestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varallisuus tee ihmistä paremmaksi, vaikka hän niin haluaisi uskoakin.

        99% aloittajan kaltaisista vaihtaisi kalliimpaan jos pankkitilille tupsahtaisi yhtäkkiä vähän isompi summa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        99% aloittajan kaltaisista vaihtaisi kalliimpaan jos pankkitilille tupsahtaisi yhtäkkiä vähän isompi summa.

        Juurikin näin. Hyvin toimeentulevia vanhoilla rotiskoilla ajavia on olemassa, mutta kovin harvassa he ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varallisuus tee ihmistä paremmaksi, vaikka hän niin haluaisi uskoakin.

        Ei tee mutta vain varattomat yleensä selittelee miksi 3000€ arvoinen pommi on parastakin parempi valinta autoksi. Varakas joka ajelee halvalla autolla ei yleensä asiasta tee numeroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        99% aloittajan kaltaisista vaihtaisi kalliimpaan jos pankkitilille tupsahtaisi yhtäkkiä vähän isompi summa.

        Minulla on 100000 pankissa ja ajan pitkäaikaisella autollani, vm. 1993 ja ehdottomasti pitkäaikaisin omistaja autolle olen minä, kohta 19 vuotta tulee täyteen.
        Rahani on tullut asuntokauppavoitosta sekä osin jo 15 v takaisesta perinnöstä, joka ei ollut kovin iso. Palkasta ei ole jäänyt oikeastaan mitään säästöjä, lapset ovat nyt jo aikuisia ja olleet muutaman vuoden asumassa muualla. Muija ei osallistu mitenkään auton kuluihin, eikä hänenkään palkkansa häävi ole. Itse pääsin ihan vähän keskiarvon yläpuolelle. Nyt olen eläkkeellä. Muija jatkaa vielä työelämässä neljä vuotta, jos jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 100000 pankissa ja ajan pitkäaikaisella autollani, vm. 1993 ja ehdottomasti pitkäaikaisin omistaja autolle olen minä, kohta 19 vuotta tulee täyteen.
        Rahani on tullut asuntokauppavoitosta sekä osin jo 15 v takaisesta perinnöstä, joka ei ollut kovin iso. Palkasta ei ole jäänyt oikeastaan mitään säästöjä, lapset ovat nyt jo aikuisia ja olleet muutaman vuoden asumassa muualla. Muija ei osallistu mitenkään auton kuluihin, eikä hänenkään palkkansa häävi ole. Itse pääsin ihan vähän keskiarvon yläpuolelle. Nyt olen eläkkeellä. Muija jatkaa vielä työelämässä neljä vuotta, jos jaksaa.

        100000 euroa pankissa ei ole mikään suurensuuri summa...

        Mutta jos olet jo eläkkeellä, kannattaa alkaa miettimään että haluaako antaa sen rahan perintönä lapsille vai voisiko sillä toteuttaa jotakin mitä ei ole vielä tullut tehtyä.

        Elämä on lyhyt ja rimpuilu alkaa yleensä vasta siinä vaiheessa kun kuola lorahtaa suunpielestä vanhainkodissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Hyvin toimeentulevia vanhoilla rotiskoilla ajavia on olemassa, mutta kovin harvassa he ovat.

        Juurikin oli puussa huono ja latvakin laho. Juurikin juuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 100000 pankissa ja ajan pitkäaikaisella autollani, vm. 1993 ja ehdottomasti pitkäaikaisin omistaja autolle olen minä, kohta 19 vuotta tulee täyteen.
        Rahani on tullut asuntokauppavoitosta sekä osin jo 15 v takaisesta perinnöstä, joka ei ollut kovin iso. Palkasta ei ole jäänyt oikeastaan mitään säästöjä, lapset ovat nyt jo aikuisia ja olleet muutaman vuoden asumassa muualla. Muija ei osallistu mitenkään auton kuluihin, eikä hänenkään palkkansa häävi ole. Itse pääsin ihan vähän keskiarvon yläpuolelle. Nyt olen eläkkeellä. Muija jatkaa vielä työelämässä neljä vuotta, jos jaksaa.

        Minullakin on yli 150.000 euroa sijoitettuna. Taitaa olla kohta 200.000 kasassa. Asunto on maksettu, säästän sijoittamalla palkasta 1.000 euroa kuukaudessa. Aloitin pienemmällä summalla 20 vuotta sitten kun opiskelin; 50 markkaa kuukaudessa. Sijoitukset ovat nousseet n. 70 %. Ajan uudella autolla niin, että vaihdan uuteen joka viides vuosi. Varusteita pitää olla omaksi ilokseni. En ala pihistellä ikäloppuautolla. En saa rahaani mukaan hautaan...

        Perinnöksi jää lapsilleni yli 500.000 euroa, koska asunnon arvo on nyt n. 400.000 euroa. Ostin asunnon 15 vuotta sitten säästöillä ja lainarahalla n. 300.000 eurolla. Jossain vaiheessa on odotettavissa muutaman sadantuhannen perintö... Olen keski-ikäinen, vielä on yli 10 vuotta eläkkeeseen.

        En ala kilpailla sillä, että kenellä on vanhin auto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 100000 pankissa ja ajan pitkäaikaisella autollani, vm. 1993 ja ehdottomasti pitkäaikaisin omistaja autolle olen minä, kohta 19 vuotta tulee täyteen.
        Rahani on tullut asuntokauppavoitosta sekä osin jo 15 v takaisesta perinnöstä, joka ei ollut kovin iso. Palkasta ei ole jäänyt oikeastaan mitään säästöjä, lapset ovat nyt jo aikuisia ja olleet muutaman vuoden asumassa muualla. Muija ei osallistu mitenkään auton kuluihin, eikä hänenkään palkkansa häävi ole. Itse pääsin ihan vähän keskiarvon yläpuolelle. Nyt olen eläkkeellä. Muija jatkaa vielä työelämässä neljä vuotta, jos jaksaa.

        Hihii, epätoivoisia yrityksiä pojalla. Myönnä vaan ettei ole rahaa, se vapauttaa, eikä se ole häpeä ellet ole siihen itse syyllinen.


    • Anonyymi

      Ihan järkevää. Uuden auton omistaminen tässä maassa on yhtä fiksua kuin rahan polttaminen nuotiossa.

      • Anonyymi

        Tavallaan totta tuo, toisaalta miksi kuitenkin pistän aloittajaan nähden noin 10-kertaisen summan uuden auton hankintaan:
        - autoon menevä raha ei ole mistään muusta elämisen osa-alueesta pois eikä millään tavoin rajoita muuta tekemistä, esim. matkustelua.
        - saan valita auton ja varusteet vapaasti (budjetin rajoissa)
        - luotettavuus, turvallisuus jne. on kuitenkin uudessa autossa keskimäärin parempi

        Elämä on kuitenkin elämistä varten, hölmöintä olisi jemmata nuo rahat pankkitilille ja sitten lopulta jättää kaikki perikunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan totta tuo, toisaalta miksi kuitenkin pistän aloittajaan nähden noin 10-kertaisen summan uuden auton hankintaan:
        - autoon menevä raha ei ole mistään muusta elämisen osa-alueesta pois eikä millään tavoin rajoita muuta tekemistä, esim. matkustelua.
        - saan valita auton ja varusteet vapaasti (budjetin rajoissa)
        - luotettavuus, turvallisuus jne. on kuitenkin uudessa autossa keskimäärin parempi

        Elämä on kuitenkin elämistä varten, hölmöintä olisi jemmata nuo rahat pankkitilille ja sitten lopulta jättää kaikki perikunnalle.

        Turha sitä rahaa on pankkitilillä makuuttaa. Jätän lapselleni tontin ja velattoman hyvässä kunnossa olevan omakotitalon. Se saa riittää, muut rahat tuhlaan itseeni. Auto on yksi tuhlauskohteistani ja suon sen itselleni.
        Ei näin tuttua ihmistä viitsi kiusata kitsastelemalla turhan päiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan totta tuo, toisaalta miksi kuitenkin pistän aloittajaan nähden noin 10-kertaisen summan uuden auton hankintaan:
        - autoon menevä raha ei ole mistään muusta elämisen osa-alueesta pois eikä millään tavoin rajoita muuta tekemistä, esim. matkustelua.
        - saan valita auton ja varusteet vapaasti (budjetin rajoissa)
        - luotettavuus, turvallisuus jne. on kuitenkin uudessa autossa keskimäärin parempi

        Elämä on kuitenkin elämistä varten, hölmöintä olisi jemmata nuo rahat pankkitilille ja sitten lopulta jättää kaikki perikunnalle.

        Eikö lapsia pidä auttaa, kun nyt ja tulevaisuudessa on aina vain vaikeampi saada töitä ja palkkoja poljetaan koko ajan alaspäin?
        Siksi en tuhlaa rahojani uuteen autoon. Nykyinen autoni (käytettynä ostettu v. 2002 keväällä) jatkaa vielä minulla ehkä vuosia, olen nyt eläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha sitä rahaa on pankkitilillä makuuttaa. Jätän lapselleni tontin ja velattoman hyvässä kunnossa olevan omakotitalon. Se saa riittää, muut rahat tuhlaan itseeni. Auto on yksi tuhlauskohteistani ja suon sen itselleni.
        Ei näin tuttua ihmistä viitsi kiusata kitsastelemalla turhan päiten.

        Heh heh! Ja sitten heräsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh! Ja sitten heräsit.

        "Heh heh! Ja sitten heräsit."

        Mitä ihmeellistä tuossa on? Aika normisuoritus tämän päivän Suomessa. Varakkaamat jättävät jälkeensä kiinteistön ruuhkasuomen paremmilta alueilta.

        Joka tapauksessa mun lapselle jää hyvä pesämuna vaikka ajan vähän paremmilla autoilla. Ja jäähän se vähän parempi autokin perinnöksi vaikkei mikään sijoituskohde olekaan.


      • Anonyymi

        Ihminen haluaa hyvää ja siksi tehdään töitä ja opiskellaan. Silloin elämä on mukavaa ja vapauttavaa kun aikanaan eläke kutsuu.
        Jos et ole tavoitteita ja yritystä, niin silloin se ihminen taantuu ja hänestä voi tulla vaikkapa Toyotan omapoika joka trollaa 24/7 Suolessa kun se on ainoa ilo ja paikka jossa saa huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha sitä rahaa on pankkitilillä makuuttaa. Jätän lapselleni tontin ja velattoman hyvässä kunnossa olevan omakotitalon. Se saa riittää, muut rahat tuhlaan itseeni. Auto on yksi tuhlauskohteistani ja suon sen itselleni.
        Ei näin tuttua ihmistä viitsi kiusata kitsastelemalla turhan päiten.

        Lapsista tulee helposti kuspäitä jos ne tietävät saavansa reilumman perinnön. Nykyään sellainen ei ole tapana, vaan raha laitetaan kiertoon ja nautitaan itse kun sen on ansainnutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsista tulee helposti kuspäitä jos ne tietävät saavansa reilumman perinnön. Nykyään sellainen ei ole tapana, vaan raha laitetaan kiertoon ja nautitaan itse kun sen on ansainnutkin.

        Missä minä sitten asuisin jos laittaisin taloni kiertoon? Käytän tätä oman elinaikani ja sitten tämä siityy perintönä lapselleni.
        Ei tämä hänestä rikasta tee mutta eipähän tarvitse sitten olla enää asuntovelallisena kun maksaa loppuvelkansa pois näillä rahoilla. Ja jos elän sen verran pitkään että hän on talonsa maksanut niin sitten voi hemmoitella perhettään kaikella kivalla.


    • Anonyymi

      persauksen on tyydyttävä romuilla ajeluun ja yrittää keksiä jotain selitystä huono-osaisudelle.

    • Anonyymi

      Kyllä se autoilu maksaa muuallakin. vakuutukset on monessa maassa paljon kalliimmat ja vanhojen auton päästöluokka perustainen verotus voi tulla todella kalliiksi.
      Joissain maissa jopa loksauojat pitää vaihtaa kolarissa virheettömiin. Niitä ei saa oikaista. Myös joissai kohdin B-.osien eli käytettyjen käyttö on kiellettyä.

      Lisäksi meillä auton arvon alenema on todella vähäistä. Saksassa esimerkiksi arvo tippuu melkein tuplavauhtia. Niinpä pääomakulutkin on helposti samaa luokkaa.
      Auton hinta ei siis kerro mitään paitti jos ostat elämässäsi yhden auton. Moni käytännössä vaihtaa sen joskus ja silloin ei ratkaise auton hinta vaan väliraha eli käytännössä arvon alenema.

    • Anonyymi

      Auto on täällä Suomessa pyhä lehmä ja näyttää siltä mitä halvempi ja vanhempi, sen pyhempi.
      Käyttöesine se vain on ja sen käytöstä pitää maksaa. Jotkut tykkää maksaa vähän enemmään ja saavat enemmän autoa käyttöön. Jtkut yrittävät vain päästä mahdollisimman halvalla päivästä toiseen ja paikasta A paikkaan B.
      Molemmat tyylit ovat sallittuja ja molemmissa on puolensa.
      Toiset voivat valita kummalla kaavalla haluavat mennä, toisille jää vain toinen vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Et osta, koska sinulla ei ole rahaa.
      Kaikki muu on selittelyä.

      • Anonyymi

        No juuri näin. Jos osuisi kyseiselle valittajalle useiden kymmenien miljoonien eurojen lottovoitto, niin mahtaisikohan olla enää tuota samaa mieltä?.....


    • Anonyymi

      Auto on oman kokemukseni mukaan surkea menestyksen tai omaisuuden mittari.
      Lähes kenellä tahansa keskituloisella on mahdollisuus ostaa ja sen jälkeen 3 vuoden välein vaihtaa uuteen, noin 150 000€ maksava auto, jos niin haluaa.
      Kaava menee niin, että ensin myy pari sijoitusasuntoa pois. Ja ensimmäinen auto on maksettu. 3 vuoden kuluttua saa kotteron vaihdettua 50 000€ välirahalla uuteen. Tämä summa on pistettävissä sivuun kolmessa vuodessa kunhan ei ylettömästi kuluta, säästöön ei toki monelle enää jäisi juuri mitään.
      Toisaalta moni on tykästynyt myös ajatukseen, että rahaa on aina tarvittaessa käytettävissä ja ajelee halvemmalla kulkupelillä, jolloin samalla laskentakaavalla jää säästöön kutakuinkin koko tuo 50 000€/3 vuotta vaikka auto edelleen uusitaan joidenkin vuosien välein. Hommahan menee niin, että 3000-10000€ auton hankinta ja ylläpito tulee rahoitettu sillä vähintään 15000€ vuokratuotolla, jota 2 asuntoa tuottaa verojen jälkeen 3 vuodessa.
      15 vuodessa autovalinnalla saa siis nettona 250 000 alkuperäinen ostosumma 150 000€ = 400 000€ ja tälle tietysti jos laskee korkoa korolle 15 vuoden ajalta, niin yli 500 000€ summasta ääripää ratkaisuissa puhutaan.
      Moni aidosti varakas, jonka ei tarvitse näyttää erityisen menestyvältä esimerkiksi työtehtävänsä tai muun merkittävän syyn takia, on yllättävän pihi ja autovalinta ei anna ymmärtää, että kyseessä on todellisuudessa miljonääri tai multimiljonääri.

    • Anonyymi

      5000e on ollut itsellä maksimi mitä arkiautoon olen halunnut käyttää. Tuolla rahalla saa ihan hyvän tilavan auton nykyaikaisilla varusteilla jolla ajaa helposti vielä 5 vuotta ilman suurempia vikoja. Jotain jarruosaa on joutunut vaihtamaan mutta harvemmin sen enempää remonttia joutunut tekemään. Yksikään ei ole jättänyt tielle.

      Ennen kuin joku haukkuu köyhäksi, esim moottoripyöräni ostin 20k€ hintaan, harrastepeliin käytän enemmän rahaa kuin arkiautoon.

    • Anonyymi

      Käyttötarpeesta se tietenkin on kiinni, tilavaa autoa ei saa kovin edullisesti kuin käytettynä, jolloin se on ostohetkellä aina vähän arpalippu, asiantuntevallekin ostajalle.
      Itselle on riittänyt 95% kaupunkiajoon pikkukärry, joten ostin sen uutena. Fiat panda uutena 2006 ostettuna maksoi kampanjassa muistaakseni 9990€, kahvikupillisen vertaakaan ei saanut alennusta, mutta so what. auton arvo on nyt 15 vuotta myöhemmin arviotavasta riippuen joka tapauksessa edelleen yli 1000€, 15 vuoden aikana normaali määräaikaishuoltoihin ja korjauksiin on mennyt alle 4000€ mukaan lukien 2 jakohihnan vaihtoa ja yksi tuulilasin vaihto, viimeisen 5 vuotta olen hiukan luistanut huolto-ohjelmasta, jakopään hihnakin on noin 4 vuotta yliajalla, mutta aina jonkinlaiset huollot on tehty ajallaan merkkiliikkeessä tai muulla korjaamolla. Itse öljyjen kanssa puljatessa voisi tuosta summasta varmaan yli tonnin nipistää. Aika vaikea on autoilusta saada enää tätä edullisempaa.

      • Anonyymi

        "Aika vaikea on autoilusta saada enää tätä edullisempaa."

        Sulla jäi huomioimatta se seikka, että jos olisit vuonna 2006 laittanut 9990 pörssiosakkeisiin, niiden tuotto arvo olisi tällä hetkellä 40t euroa.

        Joten aika kallistahan tuo oli oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aika vaikea on autoilusta saada enää tätä edullisempaa."

        Sulla jäi huomioimatta se seikka, että jos olisit vuonna 2006 laittanut 9990 pörssiosakkeisiin, niiden tuotto arvo olisi tällä hetkellä 40t euroa.

        Joten aika kallistahan tuo oli oikeasti.

        Tavallaan tietysti noinkin, mutta niin se on kaiken kulutuksen ja hankintojen kanssa. Miksi asua 400 000€ omistusasunnossa, kun voisi asua myös 50 000€ yksiössä pahamaineisella alueella ja hankkia samalta alueelta säästetyllä rahalla 9 muutakin asuntoa ja laittaa ne poikimaan rahaa. Tai sijoittaa ne 350 000€ pörssiin.
        10 000€ uusi auto on ensimmäisen 10 vuotta niin luotettava, että pidän sellaisen hankkimista uutena järkevänä, mikäli ei ole luonteeltaan mekaanikko, vaan enemmän sellainen päivätyön ohella pörssikauppaan keskittyvä Exceleitä rakastava nörtti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan tietysti noinkin, mutta niin se on kaiken kulutuksen ja hankintojen kanssa. Miksi asua 400 000€ omistusasunnossa, kun voisi asua myös 50 000€ yksiössä pahamaineisella alueella ja hankkia samalta alueelta säästetyllä rahalla 9 muutakin asuntoa ja laittaa ne poikimaan rahaa. Tai sijoittaa ne 350 000€ pörssiin.
        10 000€ uusi auto on ensimmäisen 10 vuotta niin luotettava, että pidän sellaisen hankkimista uutena järkevänä, mikäli ei ole luonteeltaan mekaanikko, vaan enemmän sellainen päivätyön ohella pörssikauppaan keskittyvä Exceleitä rakastava nörtti.

        siis piti sanomani 7 muutakin asuntoa tietenkin, anteeksi cordon bleu vaikuttaa jo kirjoitustaitoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aika vaikea on autoilusta saada enää tätä edullisempaa."

        Sulla jäi huomioimatta se seikka, että jos olisit vuonna 2006 laittanut 9990 pörssiosakkeisiin, niiden tuotto arvo olisi tällä hetkellä 40t euroa.

        Joten aika kallistahan tuo oli oikeasti.

        9990€ kokonaan pörssiosakkeisiin? millä helvetillä sitten työmatkat ajeltaisiin, mistä niitä 0€ autoja saa? Ehkä tarkoitit 9990€-4000€=5990, no ehkä silläkin erotuksella voi tuollaisen tilin tehdä, edellyttäen tietysti että sitä 4000€ autoa ei joudu vaihtamaan 15 vuoden aikana uuteen...eikä sen huolto ja korjauskulut ylittäisi uuden auton kuluja, siis korjaamolla suoritettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aika vaikea on autoilusta saada enää tätä edullisempaa."

        Sulla jäi huomioimatta se seikka, että jos olisit vuonna 2006 laittanut 9990 pörssiosakkeisiin, niiden tuotto arvo olisi tällä hetkellä 40t euroa.

        Joten aika kallistahan tuo oli oikeasti.

        Tai toisaalta olet voinut menettää ihan kaiken osakkeissa.


      • Anonyymi

        Minulla on 2000 vuoden Toyota. Euroakaan ei ole mennyt jakohihnan tai -ketjun vaihtoon. Kun tekee huollot itse niihin menee satanen vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai toisaalta olet voinut menettää ihan kaiken osakkeissa.

        tiesin tämän kommentin tulevan

        kaikki on mahdollista, mutta pörssisijoittamisessa kaiken menettäminen vaatii suurinpiirtein sen, että maapalloon iskee meteoriitti ja meitä ei ole enää


    • Anonyymi

      Sul eioo vaan varaa ja rahaa ostaa kalliimpaa autoa. Siksi tyydyt noihin pommeihin. 😀🤷‍♂️

      • Anonyymi

        Mulla on uudehko auto ja 80-luvun suht harvinainen auto, joka ei ole mikään vähän ajettu helmi. Mukava sillä vanhallakin on välillä fiilistellä. Tulee vanhat ajat mieleen kun sillä ajelee, 90-luvun lopulla/2000 -luvun alussa mulla oli samanlainen malli joka jo silloin oli yli 10 -vuotias. Ei niitä silloinkaan paljon Suomen teillä näkynyt, joskus kuitenkin. Euroopassa se oli isoksi autoksi suht suosittu, tosin siellä sitä myytiin dieselinäkin, turbolla ja ilman (maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen hlöauto jossa suoraruiskutusdiesel). Täällä valikoimissa siitä oli bensiiniversiot 90 hv, 120 hv ja turbo n.150 hv.
        Italialainen auto, ei kuitenkaan Alfa tai Lancia vaan se yleisempi merkki. Se voitti 34 -vuotta sitten markkinoille tullessaan TM vertailun jossa oli Mersu 190, Audi 100, Saab 9000, Volvo 740 ja Ford Scorpio.


    • Anonyymi

      Auto on huono sijoitus oli rahaa tai ei , en tee noin huonoja sijoituksia periaatteesta , siksi ajan hyvällä toitsulla , mua aina naurattaa nää autoilla leveilevät "pikkurikkaat" , mut onneksi mulla ei moista tarvetta , jos elvistellään niin hiljenevät yleensä jos aletaan varallisuudesta puhumaan.

    • Anonyymi

      Täysin samaa mieltä, olen huomannut että 1500-2000€ on riittävä rahamäärä hankkia huippukuntoinen auto, kaikissa kokoluokissa.

      Todellinen arvohan paljon korkeampi jopa rahassa mitattuna kuin todellisuussa euromäärä mitä joutuu maksamaan. Onneksi on tälläiset markkina.

      Sama juttu oikeissa käytetyissä traktoreissa 3000-5000€ saat oikean käytännöllisen traktorin, joka on tehty kestävästi ja täysin korjattavissa, on työhydrauliikka ja nostolaitteet iso maavara. Ostohinta on alle "todellisen" arvon. Uudessa valtrassa paljon huonompi hinta/laatusuhde

    • Anonyymi

      Itse en koskaan osta alle 20000€ käytettyä autoa.

    • Anonyymi

      Hauska ketju. Persaukiset antavat sijoitusneuvoja ja toiset perustelevat muille miksi persaukinen ei hanki kuin halpoja autoja.

      • Anonyymi

        anonyymissä ketjussa ei koskaan tiedä antaako sijoitusneuvoja miljonääri vai henkilö, jolla on enemmän velkaa kuin omaisuutta. yllättävän moni varsin varakas henkilö ainakin lukee näitä juttuja, todennäköisesti lähes yhtä moni myös kommentoi aika-ajoin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        anonyymissä ketjussa ei koskaan tiedä antaako sijoitusneuvoja miljonääri vai henkilö, jolla on enemmän velkaa kuin omaisuutta. yllättävän moni varsin varakas henkilö ainakin lukee näitä juttuja, todennäköisesti lähes yhtä moni myös kommentoi aika-ajoin...

        Tuskin....kyllä suurin osa on pudokkaita ja loput duunareita.


    • Anonyymi

      Melkein samaa mieltä. Ostin edellisen autoni uutena. Ei ole mitään suurta tarvinnut tehdä vaikka autolla ikää jo 10 vuotta. On on ollut huollon puolesta halvempi kuin yksikään vanha autoni. Mutta kun osarilla mennään kuten varmana suurin osa uuden auton omistajista. Vituttaa maksaa joka kuukausi satasia. Mutta toisaalta se on turvallisempi kuin edelliset autoni, jotka ovat olleet hinnaltaa tuon alle 4000 euroa.
      Ajan ilmeisesti tämän loppuun ja ostan edullisemman. Ei niitä kilsoja niin paljoa tule että uutta kannattaa ostaa.

      • Anonyymi

        Kilsatko ratkaisee sen ostaako halvan vai uuden.


    • Anonyymi

      Aloittajalla oli asia mutta tänne tulitkin henskelit paukkuen asunto-omiasuudellaan ja oletetulla pörssi sijoituksen nousulla siis lotolla keulivia omaisuuden kerryttämiskeinotteluohjeita epäilen kaikkien rikastuvan samalla tavalla mutta autokaupassa köyhtyvänä kaikki ovat samalla viivalla ja aloittaja siinä 4000 euron hintaisessa niin oikeassa eikä ihan kamalana hävijänä kuten pörssikaupassakin vääjäämättä käy.
      Itse kuvittelin että velattomana , yksinasujana että nosta profiiliani ja ostan 20 000 euron hintaisen käytetyn volvon v60sen . eli ylikin puolet kalliinpaan auton kuin joillaisilla olen kymmenet vuodet bendelöinyt 66 km päivässä töihin kaupunkiin ja takaisin .
      Koska teknologiateollisuuden palkka päätä huimaa ostaa joku 200 000 e rivikaksio kaupungista jotan asustelen maalla puolet halvemmassa asunnossa sellaisessa johon 20 e tuntipalkka riittää-

      Mutta tuohon 20 000 euron autoon kun kuitenkin oli mahdollisuus mökkiin joten sellaisen saatua sinna tie onkin hemmetin mäkinen ja pelkkä etuvetokaan ei ole riittävä kävin kysymässä vaihtoa esim, n . 22 ooo euron arvoiseen 180 000km ajettuun audi q5 seen niin viimevuonna ostamastani v 60 d4 summun kaikilla herkuilla josta tarjottiin vaivainen 10 000 euroa.
      Joten taidan myydä ihan itse tuota volvoa ja ostaa neljan tonnin vw golfin tai muun nelivetoisen ajella mökille ettei harmita tuo arvon alennus niin paljon,

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nykyhevosessakin se hinta sen kun laskee vaan, mitä vanhempi se on. Aivan kuten niissä "oikeissakin" hevosissa. Siksi niihin sijoittaminen ei kiinnosta maailman miljardöörejä pätkääkään...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe