Hyvä shampoo marketista

ashley

Mikä olisi hyvä shampoo marketti-tuotteista? Sunsilk on näköjään haukuttu tuolla alempana mutta löytyykö mitään "helmiä" mistään merkistä? :)

20

7899

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niks

      ..siitä millaiset hiukset sulla on. Mutta Fructis (ne vihreät pullot) ja Pantene Pro-V on aika hyviä.

      • Amoritar...

        Juuri pahimmat, sisältävät eniten VO5:n kanssa rasvaliukoista silikonia!


    • Pantene

      Mun mielestä tosi hyviä on pantenet. Niitäkin on haukuttu täällä kun niissä on silikonia mutta mulle ne on tosi hyviä...

    • Sanna

      Sehän riippuu ihan sun hiusten ja hiuspohjan laadusta. Itselläni on suorat, värjätyt (ei blondatut) melko runsaat hiukset jotka yltävät puoleen väliin lapaluita. Nykyään käytän vain kampaamotuotteita joskus kalliimpia, joskus halvempia riippuen rahatilanteesta (esim. Bonacuren shampoot ja hoitoaineet maksavat n. 8-10e/pullo, ei kovin paha hinta edes opiskelijalle).

      Ennen käytin markettituotteita, ja nämä minä totesin hyviksi minun hiuksilleni:

      - Andrew Collingen tuotteet normaaleille hiuksille
      - L'orealin keltainen "kesäshampoo" jossa on uv-suoja
      - Mökillä ehdoton suosikki on Erittäin hieno suomalainen shampoo, saa hiukset pehmeiksi
      - XZ tuotteet värjätyille hiuksille

      Huonot tuotteet taas mielestäni olivat:

      - kaikki VO5 tuotteet (myös HotOil)
      - Pantenet
      - Sunsilkin shampoota normaaleille hiuksille olen kerran testannut enkä toista kertaa kokeille

      • ashley

        Mulla on pitkät (puoleen selkään) värjätyt hiukset, kerran kuussa tulee ainakin tyvi värjättyä kampaajalla.
        Nykyään hiukset rasvoittuu helposti mutta silti päänahka kutiaa ja on kuiva, etenkin talvella.
        Hiuksia mulla on ihan riittävästi mutta ne on aika ohuita ja "hienoja".
        Olen tähän asti käyttänyt kampaamo-tuotteita mutta minusta tuntuu että ne on liian hoitavia kun tukka on niin "lässähtänyt" koko ajan. Kokeilin yhtä marketin hius-sarja-näytettä ja hiuksista tuli paljon tuuheamman tuntuiset, siksi mietin tekisikö hyvää välillä "virkistää" päätä jollakin kevyemmällä sarjalla...

        Paljon on jo tullutkin vastauksia, kiitos tosi paljon kaikille vinkeistä! =)))


      • Sanna
        ashley kirjoitti:

        Mulla on pitkät (puoleen selkään) värjätyt hiukset, kerran kuussa tulee ainakin tyvi värjättyä kampaajalla.
        Nykyään hiukset rasvoittuu helposti mutta silti päänahka kutiaa ja on kuiva, etenkin talvella.
        Hiuksia mulla on ihan riittävästi mutta ne on aika ohuita ja "hienoja".
        Olen tähän asti käyttänyt kampaamo-tuotteita mutta minusta tuntuu että ne on liian hoitavia kun tukka on niin "lässähtänyt" koko ajan. Kokeilin yhtä marketin hius-sarja-näytettä ja hiuksista tuli paljon tuuheamman tuntuiset, siksi mietin tekisikö hyvää välillä "virkistää" päätä jollakin kevyemmällä sarjalla...

        Paljon on jo tullutkin vastauksia, kiitos tosi paljon kaikille vinkeistä! =)))

        ... kuin mulla. Minullakin yksittäinen hius on melko ohut, mutta hiuksia on runsaasti.

        Mitä kampaamotuotteita olet kokeillut? Itse olen erittäin tyytyväinen viimeiseksi ostamaani shampooseen. Ostin pienen pullon Tigin Self Absorbed -shampoota, shampoo soveltuu päivittäiseen käyttöön, siinä on värisuoja ja paljon vitaminejä. Tämä ei tee hiuksistani lässähtäneet tai litteät, vaan ihanan ilmavat ja todella puhtaan tuntoiset.

        Omasta mielestäni markettituotteet tuntuvat "raskaammalta" kuin kampaamotuotteet. Markettituottet eivät ole yhtä peseviä -> joutuu käyttämään enemmän, lisäksi niissä on usein paljon alkoholia joka kuivattaa päänahkaa sekä se paljon puhuttu ja pelätty silikoni. Toki tuotteissa on eroa, kannattaa kokeilla erilaisia, markettituotteet eivät edes ole kovin kalliita joten ei haittaa vaikkei viitsi käyttää koko pulloa :)


      • ashley
        Sanna kirjoitti:

        ... kuin mulla. Minullakin yksittäinen hius on melko ohut, mutta hiuksia on runsaasti.

        Mitä kampaamotuotteita olet kokeillut? Itse olen erittäin tyytyväinen viimeiseksi ostamaani shampooseen. Ostin pienen pullon Tigin Self Absorbed -shampoota, shampoo soveltuu päivittäiseen käyttöön, siinä on värisuoja ja paljon vitaminejä. Tämä ei tee hiuksistani lässähtäneet tai litteät, vaan ihanan ilmavat ja todella puhtaan tuntoiset.

        Omasta mielestäni markettituotteet tuntuvat "raskaammalta" kuin kampaamotuotteet. Markettituottet eivät ole yhtä peseviä -> joutuu käyttämään enemmän, lisäksi niissä on usein paljon alkoholia joka kuivattaa päänahkaa sekä se paljon puhuttu ja pelätty silikoni. Toki tuotteissa on eroa, kannattaa kokeilla erilaisia, markettituotteet eivät edes ole kovin kalliita joten ei haittaa vaikkei viitsi käyttää koko pulloa :)

        Juu mullakin yksittäiset hiukset on ohuita, eli hyvin samantyyppiseltä kuulostaa.

        Shampoona olen käyttänyt Paul Mitchellin värjättyjen hiusten shampoota ja Redkenin So Long pitkien hiusten shampoota.
        Hoitoaineena käytän Tigin Moisture Maniac (tykkään tosi paljon) ja noin kerran kuussa tehohoitona Paul Mitchellin joku jälleenrakentava tehohoito...

        Minkä värinen tuo Tigin Self Absorbed pullo on? Kuulostaisi aika hyvältä jos ei kerran lässäytä tukkaa! =)

        SEkin on kyllä totta että markettituotteet on niin halpoja että ei kokeilussa menetä juuri mitään vaikka tuote ei sopiva olisikaan.
        Tai voihan se olla että pelkästään merkin vaihto riittää vaikka pysyisi kampaamotuotteissa, jotenkin tuntuu että tukka on "kyllästynyt" noihin samoihin eikä enää tunnu pesujen jälkeen yhtä puhtaalta vaan aika lässähtäneeltä luuskaalta.


      • Sanna
        ashley kirjoitti:

        Juu mullakin yksittäiset hiukset on ohuita, eli hyvin samantyyppiseltä kuulostaa.

        Shampoona olen käyttänyt Paul Mitchellin värjättyjen hiusten shampoota ja Redkenin So Long pitkien hiusten shampoota.
        Hoitoaineena käytän Tigin Moisture Maniac (tykkään tosi paljon) ja noin kerran kuussa tehohoitona Paul Mitchellin joku jälleenrakentava tehohoito...

        Minkä värinen tuo Tigin Self Absorbed pullo on? Kuulostaisi aika hyvältä jos ei kerran lässäytä tukkaa! =)

        SEkin on kyllä totta että markettituotteet on niin halpoja että ei kokeilussa menetä juuri mitään vaikka tuote ei sopiva olisikaan.
        Tai voihan se olla että pelkästään merkin vaihto riittää vaikka pysyisi kampaamotuotteissa, jotenkin tuntuu että tukka on "kyllästynyt" noihin samoihin eikä enää tunnu pesujen jälkeen yhtä puhtaalta vaan aika lässähtäneeltä luuskaalta.

        Pullo on läpinäkyvä ja shampoo herkullisen oranssi, ja se tuoksuu aivan mahtavan appelsiinimaiselle :) Ihastuin heti!

        http://www.tigihaircare.com/uk/products/

        Tuolta löydät (toivottavasti!) lisäätietoa tuotteesta. Lisäksi ostin Dumb Blonde hoitoainetta, jota käytän kerran viikossa kuurina jolloin pidän sitä hiuksissa 5-10 minuuttia. Sekään ei latista hiuksia vaan tekevät niistä ihanan pehmeät. Jos vaikka saisit kampaajalta näyteen tuosta niin selviäisi passaako se :) Pieni pullo (100 ml) tuota shampoota maksoi 8,50 ja se on kestänyt jo yli 2kk lähes päivittäisessä käytössä.


      • ashley
        Sanna kirjoitti:

        Pullo on läpinäkyvä ja shampoo herkullisen oranssi, ja se tuoksuu aivan mahtavan appelsiinimaiselle :) Ihastuin heti!

        http://www.tigihaircare.com/uk/products/

        Tuolta löydät (toivottavasti!) lisäätietoa tuotteesta. Lisäksi ostin Dumb Blonde hoitoainetta, jota käytän kerran viikossa kuurina jolloin pidän sitä hiuksissa 5-10 minuuttia. Sekään ei latista hiuksia vaan tekevät niistä ihanan pehmeät. Jos vaikka saisit kampaajalta näyteen tuosta niin selviäisi passaako se :) Pieni pullo (100 ml) tuota shampoota maksoi 8,50 ja se on kestänyt jo yli 2kk lähes päivittäisessä käytössä.

        Kiitos linkistä! =) Sit vielä yksi kysymys; onko se shampoo enemmän paksua vai "litkumaista" ja vaahdottuuko hyvin? Näiden vastausten jälkeen mulla on tarpeeksi infoa ;)
        Näytti tosiaan pullossakin ihanan "herkulliselta" ja raikkaalta =)


      • Sanna
        ashley kirjoitti:

        Kiitos linkistä! =) Sit vielä yksi kysymys; onko se shampoo enemmän paksua vai "litkumaista" ja vaahdottuuko hyvin? Näiden vastausten jälkeen mulla on tarpeeksi infoa ;)
        Näytti tosiaan pullossakin ihanan "herkulliselta" ja raikkaalta =)

        Shampoo on tosi paksua, ja erittäin vaahtoutuvaa. Sen takia tuo pikku pullo onkin riittänyt niin hyvin. Ainetta tarvii ottaa hyvin vähän, mun puoleenväliin lapaluita ylettyviin hiuksiin riittää noin 20 senttisen kokoinen annos.


      • ashley
        Sanna kirjoitti:

        Shampoo on tosi paksua, ja erittäin vaahtoutuvaa. Sen takia tuo pikku pullo onkin riittänyt niin hyvin. Ainetta tarvii ottaa hyvin vähän, mun puoleenväliin lapaluita ylettyviin hiuksiin riittää noin 20 senttisen kokoinen annos.

        Joo, tämä tyttö lähtee huomenna ostoksille ;) Kiitos Sanna aivan kauheasti kun jaksoit vastailla, yhtä hyvää "palvelua" saa harvoin kampaamossakaan ;))) Kiitos paljon!


    • krisse*

      Monet on kyl haukkunu sunsilk tuotteita, mut mä oon tykänny erityisesti kuiville ja rasittuneille hiuksille tarkoitetusta hoitoaineesta ja shampoosta... Hiuksista tulee pehmeät ja eloisan näköiset. Ei maksa paljon ja tuoksuu hyvältä... Et kannattaa kokeilla! =)

      • tähtisiina

        Sopii ainakin mun hiuksille, hiukset tuntuvat ilmavilta ja kevyiltä pesun jälkeen (vaikka Sunsilk on näköjään aika pystyyn haukuttu tuote..). Siis se pullo, joka on läpinäkyvä ja jossa on keltainen yläosa.

        Toinen on Pantene Pro-V Tuuheuttava shampoo, istuu hyvin mun hiuksille.

        Hoitoaineena on se Sunsilkin tuuheuttava, hiuksiin jätettävä hoitoaine (sininen pullo), tykkään ja ainakin mulla tuuheuttaa hiuksia huomattavasti.


    • jenna

      Dove-sarja toimii ainakin mun hiuksissa, kiiltävät ja pehmeät hiukset. Käytän yleensä kampaamotuotteita, mutta mielenkiinnosta testasin Dovea ja ihastuin siihen.

    • Klippoteket

      Klippoteket on ruotsalainen ammattikampaajien kehittämä hiustenhoitotuote sarja. Tuotteet valmistetaan hienoimmista luonnon raaka-aineista ja ovat ympäristö ystävällisiä. Oma kampaajani suositteli mulle sitä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Liian hoidetuille tai muuten veltoille hiuksille kannattaa ostaa volum/tuuheuttava shamppoo ja hoito-aine. Klippoteket tuotteita saa sokokselta ja ovat vieläpä edullisia.
      Kotimaisista suosittelisin XZ volum tuotteita, eivät sisällä silikonia.
      Kokeile.

      • tähtisiina

        Paljonko nuo Klippoteketin shampoot ja hoitoaineet maksavat, suunnilleen? Mulla oli joskus Klippoteketin hiuskiinne ja oli yksi parhaimmista, mitä olen käyttänyt!

        Houkutteli tuo "edullinen hinta" (opiskelija kun olen) kokeilemaan..


    • m,arketista

      Sunsilk jakaa taas näytteitä nettisivuillaan, sieltä kannattaa tilata ilmaisnäyte kiinnostavimmasta. Niihin ei oikeasti kannata laittaa rahaa testaamatta, koska eivät kaikille hiuslaaduille sovi ollenkaan.

      Itse olen tehnyt Löydön. Uudet Pirkka shampoo ja hoitoaine (250 ml putelit), löytyy k-kaupoista. Silikonittomat, miedontuoksuiset, alle 2 e purkki ja INCIN mukaan ihan oikeasti hoitaviakin aineita mukana eikjä pelkkää saippuavettä. Riittoisia ne eivät todellakaan ole, mutta ei sillä hinnalla tarvitsekaan olla.

      Muuten suosittelen markettituotteista Erisan shampoota ja hoitoainetta. Hajuttomia ja hellävaraisia, sopivat myös tiheämpään pesuun. Sopivat pH-arvot ja silikonittomat.

      Itse välttelen silikoniyhdisteitä shampoossa, hoitoaineessa ei ole mitään väliä kunhan ennen kemiallisia käsittelyjä muistaa syväpuhdistaa hiuskensa.

    • Arja

      Erittäin Hieno Suomalainen shampoo ja Linna shampo ovat hyviä.

      • ashley

        Tuo Erittäin Hieno Suomalainen shampoo on kyllä hirmu kehuttu! Monet tuntuvat käyttävän sitä matkoilla ja mökkireissuilla. Katsoin just tänään ruokakaupassa ettei se pullo maksa kuin 1,5 €. MIkähän siitä tekee niin hyvän kun se taitaa olla halvimpia mitä kaupoista löytyy?
        Hieman sekin kiinnostaa kun sitä on niin paljon kehuttu, taitaa olla selvä mitä merkkiä käytän ensi kesänä mökillä ;)


    • Anonyymi

      Sunsilk on mainettaan parempi shampoo- ja hoitoainemerkki, sekä edullinen.
      Ainakin se keltaisissa pulloissa myytävä laatu, smooth&shiny(?).
      Wella on myöskin aika hyvä shampoo ja TreSemme myös on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe