Kondylooma ja kiperä tilanne.

Anonyymi

Olen 30 vuotias mies pitkästä parisuhteesta eronnut noin vuosi sitten. Kaksi irtosuhdetta ollut toinen baarireissun päätteeksi ja sen enempiä tuttavuuksia tekemättä. Sitten puolenvuoden päästä uusi suhde ja kuukausi keretty sekstailemaan ja nainen sanoo että on saanut minulta kondylooman eli siis HPV:n. Molemmissa kumin käyttöä ei siis ole ollut. Minulla tauti ollut täysin oireeton, jos ylipäätänsä minulla se on ollut alunperin. Nainen väittää kivenkovaan, että se olisi minulta ja tottakai minä en sitä kiellä, mutta haluaisin saada asiasta täysin varmuuden. Näkyykö kondylooma 1kk sekstailun jälkeen? Ja siis onko mahdollista saada näkyviä oireita tässä ajassa? ,joita naisella siis sanojensa mukaan on. Sukupuolitauti testeissä kävin samantien kun tämän kuulin ja sieltä tuloksia odotellessa. Oireettoman hpvtaudin kantajia olevaa testiä ei tietääkseni ole? Korjatkaa jos väärässä.

3

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oliko nainen neitsyt? Jos ei, niin voi höpöttää mitä vaan, todistusaineisto on vähäistä. Noin yleensäkin vaikuttaa syyllistävältä tyypiltä, anteeksi vaan. Tuossa alapuolen linkissä kondylooman itämisajaksi sanotaan kuukausista vuosiin. Papa-seulonnat naisilla ja HPV-rokotukset ovat nimenomaan sen vuoksi, että tietyt HPV-virukset aiheuttavat naisilla kohdunkaulansyöpää. Eli yleensä tartuntaa ei edes itse huomaa, vaan seurauksena on syöpä tai syövän esiaste.

Voit ottaa yhteyttä sukupuolitautien poliin ja kannattaakin, muttei sellaisen kondylooman vuoksi, jota ei ole olemassa, vaan muun sukupuolitautiriskin vuoksi.

Opettele käyttämään kondomia, jooko? Itselläni on ollut kerran klamydia, ja ennätti olemaan ties kuinka kauan. Sama juttu herpeksen kanssa. Tartunta on saatu missä vaiheessa vaan yli 20 vuoden aikana. Ei olisi käynyt mieleenkään etsiä asioille syntipukkeja. Ainoa syyllinen olen itse, kun en ole välittänyt kondomista.

Mene ostamaan ne kondomit mahdollisimman pian. Ja paljaalla ei enää vieraita panna.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00244

• Ei ollut neitsyt. Sanoo ,että vuoteen ei ole seksiä harrastanut ja pitkä parisuhde takana ennen sitä. Tuli kyllä kerralla selväksi, että ilman kumia ei ajella mihinkään suuntaan. Syyllistämistä kyllä ja kovalla tasolla vielä. Ei suostu omia gyne käyntejä näyttämään omakannasta. Ymmärrän sen toisinaan, että ovat jokaisen henk.koht tietoja, mutta samassa veneessä NS. Ollaan niin miksi ei? Ja tietenkin minä maksoin hänen lääkärikäyntinsä yksityisellä, koska julkiselle jonoa? Otappa tuosta selvää. Saanko minä mitenkään tietää kannanko minä virusta, jos en ala oireilemaan mitenkään? Mikä testi? jos on?

• Anonyymi

Kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      59
      7482
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2906
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1756
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1639
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1448
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      129
      1116
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      817
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe