Kondylooma ja kiperä tilanne.

Anonyymi

Olen 30 vuotias mies pitkästä parisuhteesta eronnut noin vuosi sitten. Kaksi irtosuhdetta ollut toinen baarireissun päätteeksi ja sen enempiä tuttavuuksia tekemättä. Sitten puolenvuoden päästä uusi suhde ja kuukausi keretty sekstailemaan ja nainen sanoo että on saanut minulta kondylooman eli siis HPV:n. Molemmissa kumin käyttöä ei siis ole ollut. Minulla tauti ollut täysin oireeton, jos ylipäätänsä minulla se on ollut alunperin. Nainen väittää kivenkovaan, että se olisi minulta ja tottakai minä en sitä kiellä, mutta haluaisin saada asiasta täysin varmuuden. Näkyykö kondylooma 1kk sekstailun jälkeen? Ja siis onko mahdollista saada näkyviä oireita tässä ajassa? ,joita naisella siis sanojensa mukaan on. Sukupuolitauti testeissä kävin samantien kun tämän kuulin ja sieltä tuloksia odotellessa. Oireettoman hpvtaudin kantajia olevaa testiä ei tietääkseni ole? Korjatkaa jos väärässä.

3

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko nainen neitsyt? Jos ei, niin voi höpöttää mitä vaan, todistusaineisto on vähäistä. Noin yleensäkin vaikuttaa syyllistävältä tyypiltä, anteeksi vaan. Tuossa alapuolen linkissä kondylooman itämisajaksi sanotaan kuukausista vuosiin. Papa-seulonnat naisilla ja HPV-rokotukset ovat nimenomaan sen vuoksi, että tietyt HPV-virukset aiheuttavat naisilla kohdunkaulansyöpää. Eli yleensä tartuntaa ei edes itse huomaa, vaan seurauksena on syöpä tai syövän esiaste.

      Voit ottaa yhteyttä sukupuolitautien poliin ja kannattaakin, muttei sellaisen kondylooman vuoksi, jota ei ole olemassa, vaan muun sukupuolitautiriskin vuoksi.

      Opettele käyttämään kondomia, jooko? Itselläni on ollut kerran klamydia, ja ennätti olemaan ties kuinka kauan. Sama juttu herpeksen kanssa. Tartunta on saatu missä vaiheessa vaan yli 20 vuoden aikana. Ei olisi käynyt mieleenkään etsiä asioille syntipukkeja. Ainoa syyllinen olen itse, kun en ole välittänyt kondomista.

      Mene ostamaan ne kondomit mahdollisimman pian. Ja paljaalla ei enää vieraita panna.

      https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00244

    • Ei ollut neitsyt. Sanoo ,että vuoteen ei ole seksiä harrastanut ja pitkä parisuhde takana ennen sitä. Tuli kyllä kerralla selväksi, että ilman kumia ei ajella mihinkään suuntaan. Syyllistämistä kyllä ja kovalla tasolla vielä. Ei suostu omia gyne käyntejä näyttämään omakannasta. Ymmärrän sen toisinaan, että ovat jokaisen henk.koht tietoja, mutta samassa veneessä NS. Ollaan niin miksi ei? Ja tietenkin minä maksoin hänen lääkärikäyntinsä yksityisellä, koska julkiselle jonoa? Otappa tuosta selvää. Saanko minä mitenkään tietää kannanko minä virusta, jos en ala oireilemaan mitenkään? Mikä testi? jos on?

    • Anonyymi

      Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe