Mitäs olet tehnyt nyt tänään tapaninpäivänä

Anonyymi

Mitäs on tullut touhuiltua esim käynyt tapaninpäivän ajelulla vai kyläilemässä niin mitä tehnyt tänään tai pussannut oikeaa tapania tapaninpäivänä

44

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aamulla keitin pannullisen kahvia ja poltin askillisen tupakkaa. Sitten surffailin ATK:n ihmeellisessä maailmassa, kunnes tuli lounasaika.

Söin siinä sitten joululahjaksi saamaani hirven paistia ja hernekeittoa. Laitoin päiväkahvit tulemaan ja painuin savukkeelle. Tupakoinnin jälkeen join kahvia ja selailin uutisia.

Nyt kirjoitan vastausta sinulle, missä kerron aivovammaisen ihan normi päivästä. Joulu ei juurikaan muuta rutiinejani ja lähimmät kyllä ymmärtävät sen.

>Simiti<

• Anonyymi

• Miten kamalasti oikein vedät röökiä, jos kerta heti aamusta menee aski?

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Miten kamalasti oikein vedät röökiä, jos kerta heti aamusta menee aski?

Pummi rakas, se nyt on vain jäänyt sellainen sanonta tehdas ajoiltani. En taida edes koko valveillaolo-aikanani vetää täyttä askia. Minun kirjoitukseni kannattaa välillä laittaa filtterin kautta tahi pilkkoa ne osiin.

Kun koko moskan vielä suodattaa joko nauha- tai paineistetun levysuodattimen kautta niin saa hyvälaatuista ajatelmaa kasattua.

• Aamulla kävin ulkoilemassa. Sitten suuntasin kylpylään. Ja sitten kävin ulkona syömässä jouluaterian. Siinäpä se päivä hujahtikin. Nyt vaan löllöttelen tyytyväisenä.

• Anonyymi

Ollaan juotu bissee ja saunottu naisen kanssa just ja äsken laitettiin ruokaa uuniin lämpeemään. Kotona kuunnellaa musaa ja otetaan rennosti ja juodaan olutta.

• Anonyymi

Kiva että kaksi alkoholistia on löytänyt toisensa 👍. Mut toivottavasti teillä ei ole lapsia.

• älkää välittäkö tuon yhden hihhulin moralinoisemisesta. Kyllä meitä mahtuu moneen junaan. Joskus näkee aivopestyjäkin.

• Anonyymi

Hellyyttä...on tuota...tehty...

• Otitko siis itsesi? Oletko varma, ettei se ollut raiskaus?

• Anonyymi
        Timosi kirjoitti:

Otitko siis itsesi? Oletko varma, ettei se ollut raiskaus?

Ei itse tarvinnut ;)

• Anonyymi

Söin sinihomejuustoa. 🧀

• Anonyymi

Aamusta kelkkamäkeen, treenattiin muutamilla laitteilla skimbaamista pari tuntia, sai heti aamusta happea. Ruoan laittoa ja tarjoilua sydäntä lähellä oleville henkilöille.
      Lähtivät juuri pois ja pikasiivouksen jälkeen tömähdin tuoliin avaten yhden kylmän juoman. Joulun virallinen osuus on ohi, ihan hyvä mieli jäi.

AsianVierestä

• Istunu pikaista kaupassa käyntiä lukuunottamatta koko päivän sohvalla telkkaria tuijotellen.

• Anonyymi

Nyt sinulla olis kivaa kun olisit hankkinut tinderistä otsellesi miehen tai miehiä ja olis autuas olo mutta vielä ehdit hankkia

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt sinulla olis kivaa kun olisit hankkinut tinderistä otsellesi miehen tai miehiä ja olis autuas olo mutta vielä ehdit hankkia

Vaihda levyä.

• Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

Vaihda levyä.

Haluan että olisit onnellinen ja saisit orgasmeja niin huomaat et ajatellut kipuja ja se lääke kipuihin

• Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa mulla on ollut koko päivän kivaa koska olen ollut yksin ja nauttinut siitä. Mä olen viettänyt päiväni tasan tarkkaan siten itse halusin. Eli leväten joulun ja joulua edeltävien parin viikon rasituksista. Nautin yksinolosta, ja pari päivää muiden kanssa johti siihen, etten halua olla yhdenkään ihmisen kanssa samoissa tiloissa muutamaa minuuttia pitempää.

On ollut ihanaa, kun ei ole tarvinut puhua kenellekään yhtään mitään, saa tehdä mitä haluaa ja koska haluaa. Ja mikä tärkeintä, ei tarvitse passata itsekkäitä k.usipäitä jotka kuvittelevat olevansa alfa, jonka tärkein tehtävä on teetättää naisella kaikki työt, sillä aikaa kun itse istuu sohvalla koko päivän kalsarisillaan passattavana, röyhtäillen, persettään raapien ja kaljaa kitaten.

Tuo pistää mietityttämään, että kuinkakohan moni palstan ätmeistä, jotka parkuvat täällä kuinka eivät saa naista, ovat kuvaillun kaltaisia?

• Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

Itse asiassa mulla on ollut koko päivän kivaa koska olen ollut yksin ja nauttinut siitä. Mä olen viettänyt päiväni tasan tarkkaan siten itse halusin. Eli leväten joulun ja joulua edeltävien parin viikon rasituksista. Nautin yksinolosta, ja pari päivää muiden kanssa johti siihen, etten halua olla yhdenkään ihmisen kanssa samoissa tiloissa muutamaa minuuttia pitempää.

On ollut ihanaa, kun ei ole tarvinut puhua kenellekään yhtään mitään, saa tehdä mitä haluaa ja koska haluaa. Ja mikä tärkeintä, ei tarvitse passata itsekkäitä k.usipäitä jotka kuvittelevat olevansa alfa, jonka tärkein tehtävä on teetättää naisella kaikki työt, sillä aikaa kun itse istuu sohvalla koko päivän kalsarisillaan passattavana, röyhtäillen, persettään raapien ja kaljaa kitaten.

Tuo pistää mietityttämään, että kuinkakohan moni palstan ätmeistä, jotka parkuvat täällä kuinka eivät saa naista, ovat kuvaillun kaltaisia?

Joskus on parasta sulkea verhot, nukkua ja keskittyä kuuntelemaan musiikkia josta tykkää, katsella asioita jotka tuntuvat mielekkältä. Oma elämä kun on sen oman pään sisällä, ei sen ulkopuolella.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

Tinderimiesten kanssa ei ole ongelmia eli voitte sopia ei puhuta mitään ja hoidatte vain homman ja mies poistuu ja jos lisää tekee mieli niin hankit toisen kolmannen miehen siis aina eri mies eikä sinun tarvi tehdä muuta kuin nauttia

• Anonyymi kirjoitti:

Haluan että olisit onnellinen ja saisit orgasmeja niin huomaat et ajatellut kipuja ja se lääke kipuihin

Aatellaan että sulla olisi juuri murtunut ranne joka olisi saatu kipsattua. Lempipuuhaasi olisi vaikka auton rassaaminen, tai muu missä kyseistä kättä tarvittaisiin. Lähtisitkö murtuneella ja kivuliaalla ranteella, joka saa ilman kipulääkkeitä jopa raavaan miehen pillittämään kovaan ääneen, vääntämään muttereita vaikkapa moottorista, sekä käyttämään painavia työkaluja? Vai jäisitkö mieluummin sisälle lepuuttamaan kättäsi sitä rasittamatta, jotta kivut lievenisivät?

Kuten olen aiemmin kertonut, kipuni esiintyvät ristiselässä ja lantiossa, joka johtaa siihen että kivut ovat helvetilliset seistessä, istuessa, maassa sekä liikkuessa. Jos sulla on selkä paskana, ryhtyisitkö ensimmäisenä panemaan, jotta kivut unohtuisi? Tuskin.

Mikäli kivut olisivat raajassa, voisi tuo onnistua. Selässä taasen, kivut vain lisääntyisivät ja nautinto olisi yhtä kaukana kuin kuu on maasta.

• Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

Aatellaan että sulla olisi juuri murtunut ranne joka olisi saatu kipsattua. Lempipuuhaasi olisi vaikka auton rassaaminen, tai muu missä kyseistä kättä tarvittaisiin. Lähtisitkö murtuneella ja kivuliaalla ranteella, joka saa ilman kipulääkkeitä jopa raavaan miehen pillittämään kovaan ääneen, vääntämään muttereita vaikkapa moottorista, sekä käyttämään painavia työkaluja? Vai jäisitkö mieluummin sisälle lepuuttamaan kättäsi sitä rasittamatta, jotta kivut lievenisivät?

Kuten olen aiemmin kertonut, kipuni esiintyvät ristiselässä ja lantiossa, joka johtaa siihen että kivut ovat helvetilliset seistessä, istuessa, maassa sekä liikkuessa. Jos sulla on selkä paskana, ryhtyisitkö ensimmäisenä panemaan, jotta kivut unohtuisi? Tuskin.

Mikäli kivut olisivat raajassa, voisi tuo onnistua. Selässä taasen, kivut vain lisääntyisivät ja nautinto olisi yhtä kaukana kuin kuu on maasta.

Entä jos makaat selälläsi sängyllä ja mies tyydyttää sinut tai mies nostaa sinut keittiön pöydälle ja teette siinä touhut ihanat

• Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

Oletko leikkausjonossa?
        Kuulostaa, vain puukko voi paikata.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko leikkausjonossa?
        Kuulostaa, vain puukko voi paikata.

AsianVierestä

En ole jonossa, koska mitään ei ole rikki. Mulla 16 vuotta sitten murtui mm. selkä -rintaranka ja rintalasta- sekä lantio pahasti, ja vaikka murtuvat ovat parantuneet jo aikoja sitten, on noi selän hermokivut niiden murtumien jälkitiloja, ja tulevat olemaan mun rinnalla kuolemaani asti.

Satun valitettavasti olemaan yksi heistä, jotka eivät saa lievitystä kipuihinsa yhdestäkään lääkkeestä tai lääkkettömästä hoidosta. Kirjaimellisesti ainoa vaihtoehto on purra hampaat yhteen ja kestää. Edellinen hermokivuton päivä oli 6.4.20.

Pari vuotta sitten jouduin menemään lohjenneen hampaan takia hammaslääkäriin. Hammaslääkäri totesi hampaassa olevan niin ison reiän, että koko hammas piti poistaa. Niin lääkäri kuin hoitaja katsoivat suu auki ihmetyksestä, kun kerroin ettei hammasta ollut yhtään särkenyt.

Joten sellanen kipukynnys löytyy täältä päästä. Ei mikään ihme ettei särkyä edes tuntenut, kun oli tottunut 13 vuoden ajalta kymmenen kertaa hammassärkyä kovempaa kipua kestämään.

Itse aiheutettu, niin en voi ketään muuta syyttää. Kyllä mä nää seuraukset kestän.

• Ihan_sivusta kirjoitti:

En ole jonossa, koska mitään ei ole rikki. Mulla 16 vuotta sitten murtui mm. selkä -rintaranka ja rintalasta- sekä lantio pahasti, ja vaikka murtuvat ovat parantuneet jo aikoja sitten, on noi selän hermokivut niiden murtumien jälkitiloja, ja tulevat olemaan mun rinnalla kuolemaani asti.

Satun valitettavasti olemaan yksi heistä, jotka eivät saa lievitystä kipuihinsa yhdestäkään lääkkeestä tai lääkkettömästä hoidosta. Kirjaimellisesti ainoa vaihtoehto on purra hampaat yhteen ja kestää. Edellinen hermokivuton päivä oli 6.4.20.

Pari vuotta sitten jouduin menemään lohjenneen hampaan takia hammaslääkäriin. Hammaslääkäri totesi hampaassa olevan niin ison reiän, että koko hammas piti poistaa. Niin lääkäri kuin hoitaja katsoivat suu auki ihmetyksestä, kun kerroin ettei hammasta ollut yhtään särkenyt.

Joten sellanen kipukynnys löytyy täältä päästä. Ei mikään ihme ettei särkyä edes tuntenut, kun oli tottunut 13 vuoden ajalta kymmenen kertaa hammassärkyä kovempaa kipua kestämään.

Itse aiheutettu, niin en voi ketään muuta syyttää. Kyllä mä nää seuraukset kestän.

Lisään vielä että murtumia on korjattu aikanaan useilla selkään ja lantioon tehdyillä leikkauksilla (niitä mulla on tehty elämäni aikana tähän mennessä jotain 33), ja murtumien sekä leikkauksien yhteydessä mulla on menny hermoratoja poikki sekä niitä on myös tuhoutunut. Koska tieto ei kulje aivoihin oikein, kuvittelevat aivot edelleenkin selässä olevan jotain vikaa.

Mulla on siis ollu kroonista hermosärkyä ristiselässä jo 13 vuotta. Eli ei ole uusi juttu. Tuossa oli välissä neljä parempaa vuotta, kunnes huhtikuun alusta ne muuttuivat taas kerran jatkuviksi ja jokapäiväisiksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Entä jos makaat selälläsi sängyllä ja mies tyydyttää sinut tai mies nostaa sinut keittiön pöydälle ja teette siinä touhut ihanat

Ennakoiva tekstinsyöttö taas mokasi.

Eli kivut haittaavat istumista, seisomista, liikkumista, makaamista, siis kaikkea mitä ihminen pystyy tekemään.

Kun menet nukkumaan tänä iltana, laita nyrkin kokoinen kivi patjasi tai petarisi alle, ja makaa sen päällä selälläsi. Laita sen lisäksi kodistasi löytyvä pienehkö, mutta painavin esine vatsasi päälle simuloudaksesi kumppania joka äheltää päälläsi. Kauanko kestät siinä asennossa kivi ristiselkääsi painamassa, ja toisen painavan esineen rutistamassa lantiotasi patjaan. Siinä sulle vastaus.

• Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

Ennakoiva tekstinsyöttö taas mokasi.

Eli kivut haittaavat istumista, seisomista, liikkumista, makaamista, siis kaikkea mitä ihminen pystyy tekemään.

Kun menet nukkumaan tänä iltana, laita nyrkin kokoinen kivi patjasi tai petarisi alle, ja makaa sen päällä selälläsi. Laita sen lisäksi kodistasi löytyvä pienehkö, mutta painavin esine vatsasi päälle simuloudaksesi kumppania joka äheltää päälläsi. Kauanko kestät siinä asennossa kivi ristiselkääsi painamassa, ja toisen painavan esineen rutistamassa lantiotasi patjaan. Siinä sulle vastaus.

Voihan mies antaa sinulle suuseksiä tai sormettaa sinut yms niin kyllä mieskin haluaa tyydyttää sinut ja haluaa että nautit ja saat orgasmeja ja varmasti auttaa sinua muutenkin joka asiassa eli tekee välillä ruokaa kahvit keittää ym eli passaa sinuakin eli kumpikin passaa ja auttaa toisiaan niin kyllä mies haluaa että olisit onnellinen ja yrittää auttaa ja toivoa ettet kokisi kipuja no en tiedä mistä saisi mutta morfiinia sen pitäisi viedä kivut eikö sairaalassa lääkärit voi määrätä sitä

• Anonyymi kirjoitti:

Voihan mies antaa sinulle suuseksiä tai sormettaa sinut yms niin kyllä mieskin haluaa tyydyttää sinut ja haluaa että nautit ja saat orgasmeja ja varmasti auttaa sinua muutenkin joka asiassa eli tekee välillä ruokaa kahvit keittää ym eli passaa sinuakin eli kumpikin passaa ja auttaa toisiaan niin kyllä mies haluaa että olisit onnellinen ja yrittää auttaa ja toivoa ettet kokisi kipuja no en tiedä mistä saisi mutta morfiinia sen pitäisi viedä kivut eikö sairaalassa lääkärit voi määrätä sitä

Oon kahdesti tai käytännössä kolmesti vierottanut itseni opiaateista, jopa niistä vahvimmista, jotka ovat heroiinin johdannaisia. Siis olen käyttänyt opiaatteja lääkärin määräyksestä kivun levitykseen panacodista ja tramalista fentanyyliin asti. Eikä niistäkään ollut lopulta enää apua.

Mulle ei saa enää määrätä opiaatteja, enkä niitä suostuisi edes kotiin ottamaan. Leikkauksen jälkeen olen heräämössä saanut kipuun oxanestia. Myös kaikki hermosärkylääkkeet on kokeiltu, ja viimeinen jäljellä oleva vaihtoehto kokeiltiin syksyllä samoin tuloksin: ei apua.

• Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

Oon kahdesti tai käytännössä kolmesti vierottanut itseni opiaateista, jopa niistä vahvimmista, jotka ovat heroiinin johdannaisia. Siis olen käyttänyt opiaatteja lääkärin määräyksestä kivun levitykseen panacodista ja tramalista fentanyyliin asti. Eikä niistäkään ollut lopulta enää apua.

Mulle ei saa enää määrätä opiaatteja, enkä niitä suostuisi edes kotiin ottamaan. Leikkauksen jälkeen olen heräämössä saanut kipuun oxanestia. Myös kaikki hermosärkylääkkeet on kokeiltu, ja viimeinen jäljellä oleva vaihtoehto kokeiltiin syksyllä samoin tuloksin: ei apua.

Eikö morffiini auta ja hankkii sitten laittomasti niin jos kipuja joka päivä vuosien ajan ja kovia kipuja niin varmasti haluaa että olis edes yksi päivä vuodessa ettei tuntis mitään kipua tai viikon kuukauden tai aina silloin tällöin niin ei jatkuva kipu kivaa ole eli joutuu kitumaan mutta luullut että kun käyttää morffiinia ja joku leikkaa rautasahalla esim jalan käden poikki niin naurattaa ja ei tunne kipua ja tanssituttaa mutta kun vaikutus loppuu niin sitten on eri juttu

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö morffiini auta ja hankkii sitten laittomasti niin jos kipuja joka päivä vuosien ajan ja kovia kipuja niin varmasti haluaa että olis edes yksi päivä vuodessa ettei tuntis mitään kipua tai viikon kuukauden tai aina silloin tällöin niin ei jatkuva kipu kivaa ole eli joutuu kitumaan mutta luullut että kun käyttää morffiinia ja joku leikkaa rautasahalla esim jalan käden poikki niin naurattaa ja ei tunne kipua ja tanssituttaa mutta kun vaikutus loppuu niin sitten on eri juttu

Itse asiassa mitään vahvoja mömmöjä en edes halua syödä tai ottaa.

2015-2019 välisen ajan mulla oli hyvä kausi, jolloinka näitä invalidisoivia kipuja oli noin kolme kuukautta vuodessa, ja lopun vuotta niitä ei ollut ollenkaan. Silloin nautin elämästä, kun pystyin liikkumaan kuinka paljon tahansa ja tekemään melkein mitä vaan, mitä muilta fyysisiltä rajoituksilta pystyin tekemään.

Viime talvena liikuin aikaisempaa enemmän, eli voisi sanoa että yhtä paljon kuin terve työssä käyvä liikkui. Se oli kuitenkin liikaa selälleni ja muulle kropalle, joten hermokivut palasivat jokapäiväisiksi.

Onneksi ei ole mitään säännöllisiä menoja tällä hetkellä, niin voin elää selkäni tahtiin. Eli teen kotitöitä tai käyn asioilla silloin kun on vähän lievempi päivä.

Äitini oli kaksi viikkoa sitten silmäleikkauksessa, jossa häneltä leikattiin molemmista silmistä kaihi. Joulua edeltävät puolitoista viikkoa kävin lähes päivittäin heillä auttamassa. Aaton aattona jäin yöksi, ja eilen palasin kotiin.

Muutoin ei olisikaan ollut tällä hetkellä niin voimakkaat kivut mitä on, jos olisin vain ollut rauhallisesti. Mutta.

Mulla on 4,5 vuotias Cavalier kingcharlesinspanieli, joka asuu vanhemmillani, koska en aina pysty hänen kanssaan lähtemään lenkille. Kun olen vanhemmillani, ei kukaan muu kuin minä kelpaa lenkkiseuraksi...joten lähdin lähes joka päivä kahden viikon ajan hänen kanssaan lenkille. Lisäksi häntä joutui nostelemaan, sekä leikkimään, eli kumarteluita tuli paljon, ja ne ovat pahimpia juttuja mitkä selkää rasittavat.

Okei, ei ulos lähdössä mitään pakottamista ollut, vaan lähdin ihan mielelläni liikkumaan. Pahin ongelma on siinä, että kun liikun, lantiolle alkaa tulla paineen tunnetta, joka lisääntyy kunnes tulee tunne siitä, kumpi lähtee ensin: jalat alta vai taju. Kun käyn täällä missä itse asun koirani kanssa lenkillä, olen käyttänyt rollaa keventääkseni selkään kohdistuvaa rasitusta. Rollan kanssa pystyn helposti liikkumaan kilsan tai pari ilman tuskaa.

Koska olen kotoisin maatilalta, siellä ollessa tein lenkit pääosin heinäpellolla, eikä siellä voi käyttää rollaa.

Aattona tein kolme parinsadan metrin lenkkiä, vaikka tiesin seuraavan päivän olevan niiden takia yhtä helvettiä. Tein ne lenkit koska halusin ne tehdä, ja nautinkin niistä. Tulos oli se, että suurimman osan eilisestä päivästä maissin sängyssä tuskaisena ja väsyneenä. Mulla liikkuminen lisää hermokipua.

Paska tilanne, mutta ei voi mitään ainakaan tällä hetkellä. Niin, ja Kela kuvittelee että olen työkykyinen. Pää haluis töihin mutta kroppa ei kestä.

Anteeksi. Vertauskuvasi vain oli niin kovin ontuva kovista kroonisista kivuista. Itsellänihän on aivoista lähes puolet tuhoutunut onnettomuudessa. OK, ei aivot tunne kipua, mutta ryökäleet tulkitsevat loppukropan hermo ja kipuimpulssit.

Vaikka halvaantumisesta toivuin, niin liikkuminen ei nyt ihan niin yksinkertaista ole ja lisäksi jäljellä olevat aivot ovat päättäneet, että pitää ottaa kipeästi.

Todella kipeä on silloin kun herätessä ajattelee, kuten minä. Enkö vieläkään kuollut! Näillä nyt kuitenkin sitten se on mentävä eteenpäin.

'Lääkäreillä kyllä on huumeisiin verrattavia lääkkeitä, mutta en halua ottaa niitä. Ne vaikuttavat toimintakykyyn liikaa. Sitäpaitsi tuska tekee autuaaksi.

• Timosi kirjoitti:

Anteeksi. Vertauskuvasi vain oli niin kovin ontuva kovista kroonisista kivuista. Itsellänihän on aivoista lähes puolet tuhoutunut onnettomuudessa. OK, ei aivot tunne kipua, mutta ryökäleet tulkitsevat loppukropan hermo ja kipuimpulssit.

Vaikka halvaantumisesta toivuin, niin liikkuminen ei nyt ihan niin yksinkertaista ole ja lisäksi jäljellä olevat aivot ovat päättäneet, että pitää ottaa kipeästi.

Todella kipeä on silloin kun herätessä ajattelee, kuten minä. Enkö vieläkään kuollut! Näillä nyt kuitenkin sitten se on mentävä eteenpäin.

'Lääkäreillä kyllä on huumeisiin verrattavia lääkkeitä, mutta en halua ottaa niitä. Ne vaikuttavat toimintakykyyn liikaa. Sitäpaitsi tuska tekee autuaaksi.

Lisäksi voin helpotukseni todeta saman asian noista hampaista kuin sinäkin. Itse asiassa se helpottaa huomattavasti, kun on kohtalotoveri. Kiitos ihan sivusta.

Itse asiassa mitään vahvoja mömmöjä en edes halua syödä tai ottaa.

2015-2019 välisen ajan mulla oli hyvä kausi, jolloinka näitä invalidisoivia kipuja oli noin kolme kuukautta vuodessa, ja lopun vuotta niitä ei ollut ollenkaan. Silloin nautin elämästä, kun pystyin liikkumaan kuinka paljon tahansa ja tekemään melkein mitä vaan, mitä muilta fyysisiltä rajoituksilta pystyin tekemään.

Viime talvena liikuin aikaisempaa enemmän, eli voisi sanoa että yhtä paljon kuin terve työssä käyvä liikkui. Se oli kuitenkin liikaa selälleni ja muulle kropalle, joten hermokivut palasivat jokapäiväisiksi.

Onneksi ei ole mitään säännöllisiä menoja tällä hetkellä, niin voin elää selkäni tahtiin. Eli teen kotitöitä tai käyn asioilla silloin kun on vähän lievempi päivä.

Äitini oli kaksi viikkoa sitten silmäleikkauksessa, jossa häneltä leikattiin molemmista silmistä kaihi. Joulua edeltävät puolitoista viikkoa kävin lähes päivittäin heillä auttamassa. Aaton aattona jäin yöksi, ja eilen palasin kotiin.

Muutoin ei olisikaan ollut tällä hetkellä niin voimakkaat kivut mitä on, jos olisin vain ollut rauhallisesti. Mutta.

Mulla on 4,5 vuotias Cavalier kingcharlesinspanieli, joka asuu vanhemmillani, koska en aina pysty hänen kanssaan lähtemään lenkille. Kun olen vanhemmillani, ei kukaan muu kuin minä kelpaa lenkkiseuraksi...joten lähdin lähes joka päivä kahden viikon ajan hänen kanssaan lenkille. Lisäksi häntä joutui nostelemaan, sekä leikkimään, eli kumarteluita tuli paljon, ja ne ovat pahimpia juttuja mitkä selkää rasittavat.

Okei, ei ulos lähdössä mitään pakottamista ollut, vaan lähdin ihan mielelläni liikkumaan. Pahin ongelma on siinä, että kun liikun, lantiolle alkaa tulla paineen tunnetta, joka lisääntyy kunnes tulee tunne siitä, kumpi lähtee ensin: jalat alta vai taju. Kun käyn täällä missä itse asun koirani kanssa lenkillä, olen käyttänyt rollaa keventääkseni selkään kohdistuvaa rasitusta. Rollan kanssa pystyn helposti liikkumaan kilsan tai pari ilman tuskaa.

Koska olen kotoisin maatilalta, siellä ollessa tein lenkit pääosin heinäpellolla, eikä siellä voi käyttää rollaa.

Aattona tein kolme parinsadan metrin lenkkiä, vaikka tiesin seuraavan päivän olevan niiden takia yhtä helvettiä. Tein ne lenkit koska halusin ne tehdä, ja nautinkin niistä. Tulos oli se, että suurimman osan eilisestä päivästä maissin sängyssä tuskaisena ja väsyneenä. Mulla liikkuminen lisää hermokipua.

Paska tilanne, mutta ei voi mitään ainakaan tällä hetkellä. Niin, ja Kela kuvittelee että olen työkykyinen. Pää haluis töihin mutta kroppa ei kestä.

Oman eläkehakemuksen laitoin suoraan työeläkeyhtiöön. Kelalle ei mitään, koska he hylkäävät kaikki ja työeläkeyhtiö sitten peesaa.

Joka tapauksessa puolieläke (huom. kannattaa ensin hakea puolikasta) hakemus meni ainoastaan työeläkeyhtiölle ja viikossa tuli myönteinen päätös. Nyt vain pitänee lääkäreiden muotoilla kirjoituksensa uudelleen täyttä eläkettä varten.

• Timosi kirjoitti:

Eipä se mitään. Vain se, että saan jotenkuten nukuttua öisin, pitää mut hengissä. Oon sanonu niin psykiatreille kuin muille terveydenhuollon ammattilaisille suoraan ja useasti, että jos en saa nukuttua niin mä en tuu pysymään kauaa hengissä.
        Sillä oon panostanu tällä hetkellä toimivan kivunhoidon sijaan nukkumiseen. Suurin osa säännöllisesti menevistä lääkkeistä on käytössä nimenomaan unta parantavana.

Vointi vaihtelee päivittäin, ja vaikka se ite kipu ei oo pahinta, niin siitä huolimatta se invalidisoi mut usein neljän seinän sisälle. Tässä on kuitenkin vuosien aikana oppinut käyttämään hyödykseen ne vähän paremmat päivät, ja nauttimaan niistä. Uupumus on pahinta, kun jatkuvasti väsyttää, kulkee kuin sumussa eikä oikein jaksa edes tehdä mitään.

Vertaistuki mustan huumorin lisäksi on parasta tukea mitä voi saada, ja se että pystyy nauttimaan asioista ongelmista ja kivuista huolimatta, antaa omalle jaksamiselle paljon. Välillä tosin tulee sellainen fiilis, et tekisi mieli vain luovuttaa, mutta kuitenkin sitä sit ajattelee itsepäisesti että hitto vie, en luovuta.

Nautin yksinolosta, ja olenkin panostanut siihen että viihdyn kotona ja et mul on sellaista tekemistä mitä voin sohvalla istuessa tehdä. Niin saa ajan kulumaan.

Jouduin luopumaan syksyllä parista itselle tärkeistä säännöllisistä menoista, eli päivä toiminnasta ja kuntouttavasta työtoiminnasta, kun en niissä pystynyt enää käymään. Se harmittaa vietävästi, mutta koska etenkin päivätoiminnassa käymistä en lopettanut siksi ettenkö sitä enää tarvitsisi, voin palata sinne sitten kun taas pystyn siellä käymään.

Mulla kun ei ole työkokemusta, vaikkakin kaksi ammattia olen opiskellut, en saa osa-aikaeläkettä, vaan joudun tyytymään Kelaan. Alkuvuodesta pääsen taas moniammatilliseen kuntoutusselvitykseen, jotta saisin vihdoin sellaiset paperit että saisi sen eläkkeen.

Siinä mielessä olen hyvilläni näistä kivuista että ne ovat juuri nyt päällä pahimmillaan, ja toivonkin että vointini pysyy tällaisena mitä se on nyt kuntoutukseen asti, ja siellä henkilökunta saa todellisen kuvan siitä mitä se hermokipu aiheuttaa ja näkyy päivittäisissä toiminnoissa.

Muiden rajoitusten kanssa pärjään kyllä ja jaksan helposti. Ja jos sanon jostain etten sitä kykene tekemään, ei se todellakaan johdu siitä että pelkäisin etten siihen pysty, vaan tiedän aiemmasta kokemuksesta mitä kroppa kestää milloinkin ja mitä ei.

Mulla onkin ollu jo vuosia kaksi mottoa, mitkä kuvaa hyvin mun ajatusmaailmaa:

Kyllä mä tästäkin selviän kun olen pahemmastakin selvinnyt.

Ja

Kärsitään sitten seuraavana päivänä -jos mun tekee mieli mennä jonnekin tai tehdä jotakin.

• Anonyymi

Töissä olin. Kuten eilen. Lisäksi pienen ylityöhomman tein työrupeaman päätteeksi. Eli fyffee putoilee.

• No sen lanttulooran tein, eikö mikään enää riitä?

• Anonyymi

Ei. Se oli liian kepeää.

• Anonyymi

Voita ja kermaa olisi pitänyt edes olla.

• Anonyymi kirjoitti:

Voita ja kermaa olisi pitänyt edes olla.

Mä oon vieläkin ihan plop..

• Tein leijumisesta taidetta.

• Ihan sivusta naiselle voin kertoa ihan rinta rottingilla, ettei kaikki miehet ole sellaisia, mistä sinulla on kokemusta.

Palstan vinkuintiaanit saattavatkin tietysti etsiä äidin korvaajaa, mutta me hiljaiset tosimiehet löydämme ystäväpuolison jo ennen, kuin Utmi kerkeää teakoida tai ätmi edes tajuta.

Näin se vain menee. Iso kirjakin sanoo, että hiljaiset perivät maan. Miksi siis erehdyit aikoinasi väärään valintaan? Toki on vielä mahdollisuuksia korjata tilanne.

• Anonyymi

Tänään on tullut lepäiltyä sisällä nauttien muiden seurassa ja omasta erakkohetkestä.

• Anonyymi

Nimeni on Elias Tapani Mursu

• Anonyymi

Hirvee krapula. Juhlin naisen kanssa eilen ja krapula on sen mukainen. Viinaa juomalla saa naisia ja minulla naisia riittää.

t viinamies

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3005
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2093
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1291
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1287
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe