Tulipa kuulkaa mieleen..

Kun on selkärangattomia miehiä, niin onko jossain myös ruodottomia kaloja? 🤔

73

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurkista pöksyys, sieltä löytyy.

      • Anonyymi

        Aika rumasti nyt sanottu 👆


    • Anonyymi

      No se harjus E.

    • No, hait nyt ainakin...

      • Anonyymi

        Valaat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valaat.

        ..on nisäkkäitä.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        ..on nisäkkäitä.

        Niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin?

        Kalat ei ole nisäkkäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalat ei ole nisäkkäitä.

        Niin?


      • Anonyymi

        Ja vein.


      • Anonyymi

        Teepäs välillä vähän jotain raskaampaa niin ei aina valita liian kevyestä eväästä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teepäs välillä vähän jotain raskaampaa niin ei aina valita liian kevyestä eväästä...

        Ny mie oon ihan ähh.. otanpa vielä piparin jälkkäriks... mumsmums.. Saa nähdä taas ens yönä painajaisia..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ny mie oon ihan ähh.. otanpa vielä piparin jälkkäriks... mumsmums.. Saa nähdä taas ens yönä painajaisia..

        Sehän on se sanonta että jos syö ylen ( ei esim maikkaria), niin näkee seuraavana yönä painajaisia..


        Vai onko? Sanonta siis..🤔


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sehän on se sanonta että jos syö ylen ( ei esim maikkaria), niin näkee seuraavana yönä painajaisia..


        Vai onko? Sanonta siis..🤔

        Kerran minä tarvitsin eläkeotetta johonkin hömpötykseen. Nooh eläkeyhtiö on säästäväinen ja chat palvelijana on teköäly.

        En ensin löytänyt otettani ja päädyin kysymään tekoälyltä, että missä vitussa se eläkeote on.

        Rekoäly vastasi: Voi pahus sinun kielenkäyttöäsi, kysyppä uudelleen. Kysyin uudelleen ja nyt tekoäly vastasi, voi kissan viikset kun puhut rumia...

        Tätä tumbaa jatkui aika kauan, kun halusin nähdä kaikki ohjelmoidut vastaukset. Lopulta tietenkin asia tuli hoidettua, mutta No joo unohdin jo oman pointtini. Hauskaa tämä aivovammaisen elämä.


      • Anonyymi

        Onpas herkullisen näköistä. 👍


    • Muikut voi syödä sellaisenaan, edes pääkallo ei haittaa.

      • Anonyymi

        Niin voi :)


    • Anonyymi

      Ruodoton kala? Som mato.

      xLiner

      • Jaa.. Tatulla ja Patullapa on kanelia kainalossa ja mä meen ottaa tirsat..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa.. Tatulla ja Patullapa on kanelia kainalossa ja mä meen ottaa tirsat..

        Hyvä pointti.

        Mä jo ajattelin että täällä ei ole ketään kultturellia kirjoittajaa paikalla.

        (hihitystä)


    • Anonyymi
      • Kappale ihan OK, mutta ei muikkukaan ole selkärangaton. Sen vain voi vahvoissa leuoissaan murskata ja syödä, ihan kuin kalan pääkallonkin.

        Minun mielestä mies ei ole mies, jos hän uhoaa ja elvistelee. Täällä pohjanmaalla sellaiset ruonat on hyvin äkkiä palautettu takaisin ruotuun.

        Tosi mies on hiljainen, tekee vaadittavat työt eikä odota kunniaa.


    • Anonyymi

      Onko miesten ja kalojen välissä tarkoitus olla =viivat. - cu-

    • Lipeäkala on eräs kestoällötyksistä, joita tiedän.

      (naurua)

      • Niin

        Tuolta Ruotsin puolelta tulee tietenkin kaikkien kestohitti, hapansilakka.

        Jep jep

        (reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Niin

        Tuolta Ruotsin puolelta tulee tietenkin kaikkien kestohitti, hapansilakka.

        Jep jep

        (reps)

        Öm...

        Unohdin mateen.

        Siinä se vasta on venkula.

        (reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Öm...

        Unohdin mateen.

        Siinä se vasta on venkula.

        (reps)

        Unohdin mainita että mateella on ruodot,

        Ne vain poistetaan ennen esillelaittoa.

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Öm...

        Unohdin mateen.

        Siinä se vasta on venkula.

        (reps)

        Made on ruma, mutta maukas kala. Olen itsekin moisen hirviön saanut verkoista syyspimeällä. Myönnettäkköön, että säikähdin kun moisen otuksen nostin.

        Mutta hapansilakka struum str vittu piti googlata oikea nimi Surströmming purkki, niin oletko koskaan ollut kilometriä lähempänä?

        Helvetti, aikoinaan eräs irvileuka toi töihin ja me onnettomat menimme avaamaan sen alimman Danten Helvetin mädäntynyneen ruo'an ulostepurkin.

        Siis siinä ei ollut enään mitään järkeäkään. Sitä voi mielestäni verrata biologiseen aseeseen. Hyvänä puolena todettakoon, että kyseessä oli kuitenkin kemian tehdas, joten löytyi tarvittavat suojavarusteet.

        Kun päästä varpaisiin pukeutunut vapaaehtoinen aktiivihiilisuotimilla varustetulla maskilla kävi sitten kantamassa mokoman purkin ulos, niin alueella pyörineet lokit ja tiiratkin lähti täysiä meneen.

        Mutta emme ehkä ymmärrä kaikkea kulinaristisia elämyksiä. Voi meitä juntteja.


      • Timosi kirjoitti:

        Made on ruma, mutta maukas kala. Olen itsekin moisen hirviön saanut verkoista syyspimeällä. Myönnettäkköön, että säikähdin kun moisen otuksen nostin.

        Mutta hapansilakka struum str vittu piti googlata oikea nimi Surströmming purkki, niin oletko koskaan ollut kilometriä lähempänä?

        Helvetti, aikoinaan eräs irvileuka toi töihin ja me onnettomat menimme avaamaan sen alimman Danten Helvetin mädäntynyneen ruo'an ulostepurkin.

        Siis siinä ei ollut enään mitään järkeäkään. Sitä voi mielestäni verrata biologiseen aseeseen. Hyvänä puolena todettakoon, että kyseessä oli kuitenkin kemian tehdas, joten löytyi tarvittavat suojavarusteet.

        Kun päästä varpaisiin pukeutunut vapaaehtoinen aktiivihiilisuotimilla varustetulla maskilla kävi sitten kantamassa mokoman purkin ulos, niin alueella pyörineet lokit ja tiiratkin lähti täysiä meneen.

        Mutta emme ehkä ymmärrä kaikkea kulinaristisia elämyksiä. Voi meitä juntteja.

        Mjoo

        Ruotsalaisessa keittiössä on jotain todella pahasti vialla, sillä ruokalista on kotoisin aina jostain muualta kuin Ruotsista.

        Ikean lihapullat?

        (naurua)


    • Anonyymi

      Onks nahkiainen kala? 🤔

      • Ei

        Se elää puussa ja liikkuu hitaasti.

        (nauruaI)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Ei

        Se elää puussa ja liikkuu hitaasti.

        (nauruaI)

        Laiskiainen...


      • En tiedä mikä on, mutta ruumiille ja pohjamudalle se maistuu. Hyi! Niin, että Nakkilaan vaan terkkuja.


      • Anonyymi
        Timosi kirjoitti:

        En tiedä mikä on, mutta ruumiille ja pohjamudalle se maistuu. Hyi! Niin, että Nakkilaan vaan terkkuja.

        Nakkila on ruma paikannimi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nakkila on ruma paikannimi!

        Siinähän se tosiaan on Harjavallan ja Porin kupeessa. Nahkiaisia pyytävät Kokemäenjoesta ja loput ovat maatilallisia.


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Ei

        Se elää puussa ja liikkuu hitaasti.

        (nauruaI)

        Onko nahkiainen sitten sama eläin kuin koala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nahkiainen sitten sama eläin kuin koala.

        No ei ole! Älä ikinä vertaa koalaa nahkiaiseen!


    • Anonyymi

      Mihin aloittaja yhtäkkiä katosi?

      • Nukkumaan varmaan.. 🤔


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Nukkumaan varmaan.. 🤔

        No niin ei pidä venyttää tirsoja liian pitkiksi pieni pullaseni 🤗


      • Se lähti paneen. Wwuwuw on panomies.


      • Anonyymi
        Timosi kirjoitti:

        Se lähti paneen. Wwuwuw on panomies.

        On se!


      • Timosi kirjoitti:

        Se lähti paneen. Wwuwuw on panomies.

        Tosipanomies vetää tirsat ja viikseen samaan aikaan..😯 Ajankäytönhallintaa, näetsen..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tosipanomies vetää tirsat ja viikseen samaan aikaan..😯 Ajankäytönhallintaa, näetsen..

        Juurikin näin

        Tosipanomiehet ovat karkkilasta, eivätkä mistään vitun nakkilasta.

        (reps)


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Tosipanomies vetää tirsat ja viikseen samaan aikaan..😯 Ajankäytönhallintaa, näetsen..

        Unoihdit tupakin suupielestä.


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Juurikin näin

        Tosipanomiehet ovat karkkilasta, eivätkä mistään vitun nakkilasta.

        (reps)

        Nakkila on liian suolainen


    • On tokkiinsa, pakastealtaassa.

      Tosin toi analogia on heikko, monellakin tapaa. Mutta alkuun vaikka se, että nisäkkään selkäranka on täysin eri asia kuin kalan ruodot.

    • Anonyymi

      Luukalat?

      -flowersreally-

    • Se on kyllä mahottoman näppärää kun niitä on. Yleensä ne luuraavat säilyketölkeissä tai jossain autoklaavipurnukoissa. Myös lihamyllyn läpi uineet omaavat tämän ominaisuuden.

      Ensimmäisenä tulee mieleen tuo nykyinen suosikki eli järkisärki. Jo mainittu muikkurovekin on kyllä ihan jees. Syrströmminki jää syömättä samoin kuin haukipullat.

      Nuo jo mainitut rustokalat majailevat sitten ilmeisesti merissä. Niitä en ole lähtenyt ollenkaan testaamaan. Meri on ilmeisesti liian kaukana kalapaikaksi.

      • Ymmärrän yskän

        Mulle on jotenkin tod hankala aina se paikka, kun kävelen Ääs-Markettiin ja näytän sormella jotain fisua ruudun takana, ja sitten tämä kalakaiffa ehdottaa jotain muuta kuin sitä mitä vinkkaan.

        Ärsyttävää.

        Laserosoitin?

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Ymmärrän yskän

        Mulle on jotenkin tod hankala aina se paikka, kun kävelen Ääs-Markettiin ja näytän sormella jotain fisua ruudun takana, ja sitten tämä kalakaiffa ehdottaa jotain muuta kuin sitä mitä vinkkaan.

        Ärsyttävää.

        Laserosoitin?

        (naurua)

        Sulla ei vain ole tarpeeksi auktoriteettia. Jos minä fisutiskillä sanon mitä haluan, eikä heillä ole kelpuuttamaani tuotetta, niin he lähtevät Pohjanmerelle pyytämään sitä ja kumarrellen sekä anteeksipyydellen toimittavat kotiinkuljetuksena.


      • Anonyymi
        Timosi kirjoitti:

        Sulla ei vain ole tarpeeksi auktoriteettia. Jos minä fisutiskillä sanon mitä haluan, eikä heillä ole kelpuuttamaani tuotetta, niin he lähtevät Pohjanmerelle pyytämään sitä ja kumarrellen sekä anteeksipyydellen toimittavat kotiinkuljetuksena.

        Eipä ollu toimitettu; 200 jäi ilman!


      • Timosi kirjoitti:

        Sulla ei vain ole tarpeeksi auktoriteettia. Jos minä fisutiskillä sanon mitä haluan, eikä heillä ole kelpuuttamaani tuotetta, niin he lähtevät Pohjanmerelle pyytämään sitä ja kumarrellen sekä anteeksipyydellen toimittavat kotiinkuljetuksena.

        Mjaa

        Mulle on muodostunut nopeasti täällä kuva siitä että auktoriteettiäni perusteetta ja systemaattisesti aliarvioidaan.

        (hirn)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ollu toimitettu; 200 jäi ilman!

        Ruokajonoja on nykyään muuallakin kuin Hurstilla. Lamaa tämä tietää ja nälänhätää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokajonoja on nykyään muuallakin kuin Hurstilla. Lamaa tämä tietää ja nälänhätää.

        Kala-Kalle!


      • Funeau kirjoitti:

        Ymmärrän yskän

        Mulle on jotenkin tod hankala aina se paikka, kun kävelen Ääs-Markettiin ja näytän sormella jotain fisua ruudun takana, ja sitten tämä kalakaiffa ehdottaa jotain muuta kuin sitä mitä vinkkaan.

        Ärsyttävää.

        Laserosoitin?

        (naurua)

        Sitten se kysyy, paljonko laitetaan, ja ainahan se leikkaa isommasti kuin yrität näyttää sitä väärää lajia.

        En osta ääsmarketin kalatiskiltä enää mitään. Kokemukseni mukaan ne on vanhempaa tavaraa kuin omatoimihyllyllä olevat tyhjiöpakatut. Joku sanoi, että kun tyhjiöpakkauksen viim.käyttöpäivä lähenee, niin paketti avataan ja lyödään lihat tiskiin.


      • Thymallus kirjoitti:

        Sitten se kysyy, paljonko laitetaan, ja ainahan se leikkaa isommasti kuin yrität näyttää sitä väärää lajia.

        En osta ääsmarketin kalatiskiltä enää mitään. Kokemukseni mukaan ne on vanhempaa tavaraa kuin omatoimihyllyllä olevat tyhjiöpakatut. Joku sanoi, että kun tyhjiöpakkauksen viim.käyttöpäivä lähenee, niin paketti avataan ja lyödään lihat tiskiin.

        WTF

        Ei vittu voi olla totta.

        :o


      • Funeau kirjoitti:

        WTF

        Ei vittu voi olla totta.

        :o

        Niistä on helppo pesaista suljut pois, kun siinä jäillä makaavat, eikä päivämääräkään ole enää häiritsevästi esillä.


      • Thymallus kirjoitti:

        Niistä on helppo pesaista suljut pois, kun siinä jäillä makaavat, eikä päivämääräkään ole enää häiritsevästi esillä.

        Mjoo

        Mä tossa kalkuloin nopeasti että kuinka se pränkin itse tekisin, ja päädyin samaan.

        Pesu on se juttu.

        Pesemällähän saa lähes mistä tahansa kulahtaneesta uudenveroisen.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Mä tossa kalkuloin nopeasti että kuinka se pränkin itse tekisin, ja päädyin samaan.

        Pesu on se juttu.

        Pesemällähän saa lähes mistä tahansa kulahtaneesta uudenveroisen.

        (naurua)

        Niin ja sittenhän ne voi vielä tunkea viikonlopuksi grilliin, niin on taas maanantaiaamuna jengille vastapaistettua nenän edessä valittavaksi.

        Sitten mä tulen lasereineni osoittelemaan.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Mä tossa kalkuloin nopeasti että kuinka se pränkin itse tekisin, ja päädyin samaan.

        Pesu on se juttu.

        Pesemällähän saa lähes mistä tahansa kulahtaneesta uudenveroisen.

        (naurua)

        Ihan todellista elämää välillä, opit sinäkin jotain.

        Mulla on ollut aikoinaan kaveri kaupassa töissä. Silloin makkaraakin vielä myytiin irtotavarana lihatiskillä ihan tavallisessa sekatavarakaupassa. Jätetään nyt marketin nimi mainitsematta, mutta vanhenemaan pyrkivät makkaratkin kuulemma pestiin päivän päätteeksi suolavesikylvyssä, niin olivat taas aamulla myyntikunnossa.


      • Funeau kirjoitti:

        Niin ja sittenhän ne voi vielä tunkea viikonlopuksi grilliin, niin on taas maanantaiaamuna jengille vastapaistettua nenän edessä valittavaksi.

        Sitten mä tulen lasereineni osoittelemaan.

        (naurua)

        Kun pesu ei enää riitä, niin savustetaan ne. Savun aromi peittää pikkuvirheet!


      • Thymallus kirjoitti:

        Kun pesu ei enää riitä, niin savustetaan ne. Savun aromi peittää pikkuvirheet!

        Tiedätkö mitä niille sitten tehdään?


      • Thymallus kirjoitti:

        Tiedätkö mitä niille sitten tehdään?

        Öm...

        En.


      • Funeau kirjoitti:

        Öm...

        En.

        Käy joskus viereisellä abc:llä nuuhkaisemassa seisovan pöydän lounaslaaria. Voi savukalapasta tuoksahtaa.


      • Thymallus kirjoitti:

        Käy joskus viereisellä abc:llä nuuhkaisemassa seisovan pöydän lounaslaaria. Voi savukalapasta tuoksahtaa.

        Varoituksen sana

        Älä ruoki mun mielikuvitusta.

        Joo siis mä olen irvistellyt näille aakkosille siitä lähtien kuin ensimmäisen kerran tällaisella bensiksellä käväisin. Siis gimatsu otti pakasteesta lehtipihvin ja nakkasi sen yllä olevalle paistolevylle. Samalla siinä vähän heitelliin läppää edellä olevan asiakkaan kanssa, ja mä venasin siinä omaa vuoroani suu auki.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Varoituksen sana

        Älä ruoki mun mielikuvitusta.

        Joo siis mä olen irvistellyt näille aakkosille siitä lähtien kuin ensimmäisen kerran tällaisella bensiksellä käväisin. Siis gimatsu otti pakasteesta lehtipihvin ja nakkasi sen yllä olevalle paistolevylle. Samalla siinä vähän heitelliin läppää edellä olevan asiakkaan kanssa, ja mä venasin siinä omaa vuoroani suu auki.

        (naurua)

        Siis ei tämä sen mirrin vika ole, vaan systeemin, joka perustuu...

        No en minä tiedä mihin se perustuu. Onhan nyt jotain muuta katseltavaa kuin oma seinä.

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Siis ei tämä sen mirrin vika ole, vaan systeemin, joka perustuu...

        No en minä tiedä mihin se perustuu. Onhan nyt jotain muuta katseltavaa kuin oma seinä.

        (hirn)

        Wikipedian mukaan osuuskaupan periaate on sellainen, että: "Liiketoiminnan tuotto käytetään pääosin jäsenten hyväksi, palvelujen ja tarjonnan kehittämiseksi."

        Myydään niille siis kalat niin vanhoina kuin ostavat. Olisko se sitä tarjonnan kehittämistä?

        Moro.


      • Thymallus kirjoitti:

        Wikipedian mukaan osuuskaupan periaate on sellainen, että: "Liiketoiminnan tuotto käytetään pääosin jäsenten hyväksi, palvelujen ja tarjonnan kehittämiseksi."

        Myydään niille siis kalat niin vanhoina kuin ostavat. Olisko se sitä tarjonnan kehittämistä?

        Moro.

        Mjaa

        Olet hieman sivussa aiheesta, mutta jossain siellä. Liiketoiminnan nykyinen muoto on hieman erilaista kuin osuuskauppatoiminta.

        Sana on ja pysyy, mutta toimintastrategiat ovat täysin samanlaisia kuin kaikessa muussa liiketoiminnassa.

        Onnekseni olen ilmaiskirjoittaja, joten minulla ei ole liiketoiminnallista statusta tai edes oikeutta sellaiseen.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Niin ja sittenhän ne voi vielä tunkea viikonlopuksi grilliin, niin on taas maanantaiaamuna jengille vastapaistettua nenän edessä valittavaksi.

        Sitten mä tulen lasereineni osoittelemaan.

        (naurua)

        Ai laser-osoitin..Mie jo ihmettelin et mikä kumman lasero-soitin..😬


    • Anonyymi

      Aukileet on luuduttava, muuten jää pösilöksi täysin.

    • Anonyymi

      En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutt kysymykseesi mä vastaan, ett tiedän yhden kalaksi luokiteltavan: nahkiainen.
      On ison madon kaltainen... kuin juotikas, mutt on kala.
      Porin ja Rauman seutuvilla (ainakin) sitä pyydetään antautumuksella, ruokapöytään.
      Olen mä sitä raadon syöjää maistanut, mutt ei oikein ole mun juttuni... niin kuin ei ole nilviäiset yleensäkään. Nilviäisiin luen myös "selkärangattomat" miehet kylkiluineen, sekä etanat ja osterit & simpukat!
      trollikka

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe