Kokemuksia haluisin kovasti tietää kuinka hyvin on toiminut monikulttuurinen suhde?

Onko palstalla ketään jolla on parisuhde muun kuin oman kulttuurin väestä?

19

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tää on kai taas niitä mihin ei saa mitään vastata

    • Anonyymi

      On. Hyvin on mennyt kaikki jo yli 20-vuotta.

      • Anonyymi

        Toivottavasti myös ymmärrät että jossakin suhteissa voi olla erilainen näkemys siitä mikä on laki että jos sinulla on onnistunut suhde jossa on monikulttuuri niin se tuskin olisi mahdollista jos jompikumpi puoliso on jollekin itämaan laille kuuliainen eikä välttämättä ole samaa mieltä suomen laista että toivottavasti sun puoliso on länsimaista kulttuuria eikä itämään lakien mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti myös ymmärrät että jossakin suhteissa voi olla erilainen näkemys siitä mikä on laki että jos sinulla on onnistunut suhde jossa on monikulttuuri niin se tuskin olisi mahdollista jos jompikumpi puoliso on jollekin itämaan laille kuuliainen eikä välttämättä ole samaa mieltä suomen laista että toivottavasti sun puoliso on länsimaista kulttuuria eikä itämään lakien mukaan

        Sivusta ...

        Miksi kenenkään pitäisi ymmärtää jostakin muiden ihmisten parisuhteita koskevasta? Eiköhän ihan oma riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Miksi kenenkään pitäisi ymmärtää jostakin muiden ihmisten parisuhteita koskevasta? Eiköhän ihan oma riitä.

        Eihän mulle muiden parisuhde edes kiinnosta mutta mielenkiintoista tietää että mitenkä ne sellaiset monikulttuurinen suhde on ikinä toiminu jos esimerkki on suomalainen ja joku jostain vaikka emiraateista nii kerro kuinka parisuhde voi toimia eri näkemys erojen vuoksi kun ei ole mitään samoja näkemyksiä mikä on edes parisuhde tai ylipäätään mikä on loukkaava parisuhteessa puolisoa kohtaa. En mä ainakaan uskalla ikinä kokeilla kun Suomessa on nii törkeä valtion säätämä kriteeri parisuhteessa nii ei minun sietokyky kestäisi enkä usko että kukaan suomalainen ymmärtää että värilliset eivät ikinä hyväksy esimerkiksi sitä että muut puuttuu /sanelee kuinka kukin kuuluu seurustella tai olla suhteessa. Toinen asia jota kukaan värillinen ei hyväksy on se pettäminen ja Suomessa valtio on asettanut ne pettämisen rajat ja Suomen laki ei ikinä hyväksy sitä että jos vaikka joku pettää nii ei saa suuttuu sille joka pettää vaan valtio sakottaa jos se petetetty ei hyväksy sitä pettämistä ja itämaan laki taas suuttuu jos joku pettää suhteessa nii petetty saa rangaistuksen ja sitten kun Suomessa on nii mielisairas vähintään jos tuntee suhteessa mitä tahansa tunnetta kuten mustasukkainen tunnelma nii ei se ole sallittua näyttää tai edes jutella mistä tulee mustasukkainen olo mutta värilliset tietää kysymättäkin mikä on se pettämisen raja eikä kukaan pelkää kysyä tai jutella tunteista suhteessa siinä on se ero miksi tollanen suhde ei voi kenellekään toimia ja toinen asia on se että Suomessa syödään mitä tahansa ja minä en ikinä halua nähdä että minun vaimo meillä kotona valmistaa kielletty lihaa kuten kissaa koiria ja hiiriä tai käärmeen ei helvetti mitään rajaa mitä on normaalia syödä nii ei kiitos minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mulle muiden parisuhde edes kiinnosta mutta mielenkiintoista tietää että mitenkä ne sellaiset monikulttuurinen suhde on ikinä toiminu jos esimerkki on suomalainen ja joku jostain vaikka emiraateista nii kerro kuinka parisuhde voi toimia eri näkemys erojen vuoksi kun ei ole mitään samoja näkemyksiä mikä on edes parisuhde tai ylipäätään mikä on loukkaava parisuhteessa puolisoa kohtaa. En mä ainakaan uskalla ikinä kokeilla kun Suomessa on nii törkeä valtion säätämä kriteeri parisuhteessa nii ei minun sietokyky kestäisi enkä usko että kukaan suomalainen ymmärtää että värilliset eivät ikinä hyväksy esimerkiksi sitä että muut puuttuu /sanelee kuinka kukin kuuluu seurustella tai olla suhteessa. Toinen asia jota kukaan värillinen ei hyväksy on se pettäminen ja Suomessa valtio on asettanut ne pettämisen rajat ja Suomen laki ei ikinä hyväksy sitä että jos vaikka joku pettää nii ei saa suuttuu sille joka pettää vaan valtio sakottaa jos se petetetty ei hyväksy sitä pettämistä ja itämaan laki taas suuttuu jos joku pettää suhteessa nii petetty saa rangaistuksen ja sitten kun Suomessa on nii mielisairas vähintään jos tuntee suhteessa mitä tahansa tunnetta kuten mustasukkainen tunnelma nii ei se ole sallittua näyttää tai edes jutella mistä tulee mustasukkainen olo mutta värilliset tietää kysymättäkin mikä on se pettämisen raja eikä kukaan pelkää kysyä tai jutella tunteista suhteessa siinä on se ero miksi tollanen suhde ei voi kenellekään toimia ja toinen asia on se että Suomessa syödään mitä tahansa ja minä en ikinä halua nähdä että minun vaimo meillä kotona valmistaa kielletty lihaa kuten kissaa koiria ja hiiriä tai käärmeen ei helvetti mitään rajaa mitä on normaalia syödä nii ei kiitos minulle.

        Aika harva suomalainen on edes maistanut kissaa, koiraa, hiirtä tai käärmettä. En minä ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harva suomalainen on edes maistanut kissaa, koiraa, hiirtä tai käärmettä. En minä ainakaan.

        No se on hyvä että ymmärrät ettei niitä syödä mutta entäs jos joku värillinen on mustasukkainen sinusta suhteessa. Pystytkö hyväksyy sen jos tietäisit että se värillinen puoliso on tottunut siihen itämaan näkemyksiin että mustasukkainen tunne on ihan yhtä normaali kuin esimerkiksi rakkaus tai viha tai suru. Ja voisitko yhtään mitään soveltaa myös hänen näkemyksiä kuten sen ettei kukaan värillinen voi joustaa siinä että joku juoruu parisuhteen asioista muille ihmisille tai edes antaa muiden puuttuu omilla mielipiteillä siihen kuinka parisuhteessa on normaalia toimia. Tarkoitan sitä että jos suomen laki on sitä mieltä että ei saa olla liian kiinnostunut mitä puoliso tekee tai että ei voi sanoa puolisolle että se on väärin jos menee yksin yöksi kaverille tai saunaan jonkun muun kanssa nii se ei kuulu muille miten kukin toimii omissa suhteissa että hyväksytkö edes sen näkemyksen ettei voi pettää ainut ongelma on itselläni toi pelko oman suhteen kohdalla että mun rakas pettää mua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on hyvä että ymmärrät ettei niitä syödä mutta entäs jos joku värillinen on mustasukkainen sinusta suhteessa. Pystytkö hyväksyy sen jos tietäisit että se värillinen puoliso on tottunut siihen itämaan näkemyksiin että mustasukkainen tunne on ihan yhtä normaali kuin esimerkiksi rakkaus tai viha tai suru. Ja voisitko yhtään mitään soveltaa myös hänen näkemyksiä kuten sen ettei kukaan värillinen voi joustaa siinä että joku juoruu parisuhteen asioista muille ihmisille tai edes antaa muiden puuttuu omilla mielipiteillä siihen kuinka parisuhteessa on normaalia toimia. Tarkoitan sitä että jos suomen laki on sitä mieltä että ei saa olla liian kiinnostunut mitä puoliso tekee tai että ei voi sanoa puolisolle että se on väärin jos menee yksin yöksi kaverille tai saunaan jonkun muun kanssa nii se ei kuulu muille miten kukin toimii omissa suhteissa että hyväksytkö edes sen näkemyksen ettei voi pettää ainut ongelma on itselläni toi pelko oman suhteen kohdalla että mun rakas pettää mua

        En ole ikinä pettänyt yhdessäkään suhteessa. Se on täysin selvää ettei ole muita kuin yksi rakas ja seksi kuuluu vain hänelle. Tosin odotan samaa puolisolta. Muut asiat keskustellaan jotta voi niistä sopia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mulle muiden parisuhde edes kiinnosta mutta mielenkiintoista tietää että mitenkä ne sellaiset monikulttuurinen suhde on ikinä toiminu jos esimerkki on suomalainen ja joku jostain vaikka emiraateista nii kerro kuinka parisuhde voi toimia eri näkemys erojen vuoksi kun ei ole mitään samoja näkemyksiä mikä on edes parisuhde tai ylipäätään mikä on loukkaava parisuhteessa puolisoa kohtaa. En mä ainakaan uskalla ikinä kokeilla kun Suomessa on nii törkeä valtion säätämä kriteeri parisuhteessa nii ei minun sietokyky kestäisi enkä usko että kukaan suomalainen ymmärtää että värilliset eivät ikinä hyväksy esimerkiksi sitä että muut puuttuu /sanelee kuinka kukin kuuluu seurustella tai olla suhteessa. Toinen asia jota kukaan värillinen ei hyväksy on se pettäminen ja Suomessa valtio on asettanut ne pettämisen rajat ja Suomen laki ei ikinä hyväksy sitä että jos vaikka joku pettää nii ei saa suuttuu sille joka pettää vaan valtio sakottaa jos se petetetty ei hyväksy sitä pettämistä ja itämaan laki taas suuttuu jos joku pettää suhteessa nii petetty saa rangaistuksen ja sitten kun Suomessa on nii mielisairas vähintään jos tuntee suhteessa mitä tahansa tunnetta kuten mustasukkainen tunnelma nii ei se ole sallittua näyttää tai edes jutella mistä tulee mustasukkainen olo mutta värilliset tietää kysymättäkin mikä on se pettämisen raja eikä kukaan pelkää kysyä tai jutella tunteista suhteessa siinä on se ero miksi tollanen suhde ei voi kenellekään toimia ja toinen asia on se että Suomessa syödään mitä tahansa ja minä en ikinä halua nähdä että minun vaimo meillä kotona valmistaa kielletty lihaa kuten kissaa koiria ja hiiriä tai käärmeen ei helvetti mitään rajaa mitä on normaalia syödä nii ei kiitos minulle.

        Ajattelevatko kaikki suomalaiset asioista samalla tavalla? Syömmekö me kaikki samoja asioita? Toimimmeko me kaikki samalla tavalla? Äänestämmekö kaikki samaa puoluetta ja suhtaudummeko me kaikki lakiin samalla tavalla? Onko meidät jokainen kasvatettu samalla tavalla? Meitä suomalaisia on sentään vain reilu viisi miljoonaa ja Suomessa on suhteellisen yhtenäinen kulttuuri. Miten ihmeessä kaikki muut ihmiset kaikista muista maista ja kulttuureista olisivat kaikki keskenään samanlaisia?


    • Anonyymi

      Löytyyhän meitä. Kokemusta tosin on vasta kahdeksan vuoden ajalta, mutta hyvin menee.

      • Anonyymi

        Mulla taas on ollut ehkä vähän vaikeaa ottaa mun puolison kanssa esille yhtä hyvin tärkeää asiaa kun minua hävettää sanoo että vaikka en halua valehdella mutta mun on ollut viime aikoina tilanteita joiden vuoksi olen joutunut muokkaa totuutta kun mun ystävillä on milloin missäkin jotain viina bileitä ja mä en tietysti voi sanoa ystäville tai muillekaan etten pääse tulemaan kun meillä kotona ollaan niin mustasukkaisia että paremmin tulen rakkaani kanssa toimeen kun en mene ystäville kylään mutta kun olen värillinen nii värillinen ihmiset eivät mielellään halua puhuu koti asioita muille ihmisille missään tilanteessa ja se on ihan normaalia mutta miten saan mun puolison ymmärtää että miksi mä olen valehdellut mun ystäville millon mitäkin teko syitä etten pääse tulemaan kun en todellakaan kehtaa sanoo kellekään että meillä kotona on nyt tällöine tilanne ja se ei minun mielestä kuulu muille minkälainen suhde mulla on ja sitten kun aika moni ystävä muutenki niin fiksuna jakelee niitä mielipiteitä mikä on muka joku terve suhde ja mikä on normaali suhde niin ei tollasta voi mun mielestä muut arvioida mikä suhde on normaali ja mikä ei ja kun en jaksa selittää omia asioita tai muutenkaan suhteita kavereille niin paremmin pärjää kun valehtelee etten pääse kun on vaikka kiirettä tai korona tai muita esteitä kun mun mielestä koti asiat eivät kuulu muille eikä varsinkaan suhteen asiat kun nykyään melkein kaikki juoruu muiden suhteiden asioita ja omista suhteista tietenkin kertoo kauniimman version kun ei mun mielestä kenellekään ole oikeutta arvostella muiden tuntemuksia tai suhteen laatua ja mitä tulee tohon mustasukkaisuuteen nii ei se ainakaan pahene ja tunnen monia joilla se vuosien varrella paranee että noin oikeassa on monet länsimaissa jopa lääkärit jos niiltä kysyy mikä on normaalia suhteessa nii lääkäri sanoo että jos on yhtään mitään tunnetta suhteessa niin kannattaa joko ottaa lääkkeitä mieli alaa tai sitten erota ja tietämättä mitä toinen oikeasti tuntee ja juurikaan lääkärit eivät tiedä mitä on mustasukkainen olo mutta ne jotka ovat mustasukkainen nii ymmärtää että se menee ohi kun on vuosien varrella tullu varmuus omasta puolisosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla taas on ollut ehkä vähän vaikeaa ottaa mun puolison kanssa esille yhtä hyvin tärkeää asiaa kun minua hävettää sanoo että vaikka en halua valehdella mutta mun on ollut viime aikoina tilanteita joiden vuoksi olen joutunut muokkaa totuutta kun mun ystävillä on milloin missäkin jotain viina bileitä ja mä en tietysti voi sanoa ystäville tai muillekaan etten pääse tulemaan kun meillä kotona ollaan niin mustasukkaisia että paremmin tulen rakkaani kanssa toimeen kun en mene ystäville kylään mutta kun olen värillinen nii värillinen ihmiset eivät mielellään halua puhuu koti asioita muille ihmisille missään tilanteessa ja se on ihan normaalia mutta miten saan mun puolison ymmärtää että miksi mä olen valehdellut mun ystäville millon mitäkin teko syitä etten pääse tulemaan kun en todellakaan kehtaa sanoo kellekään että meillä kotona on nyt tällöine tilanne ja se ei minun mielestä kuulu muille minkälainen suhde mulla on ja sitten kun aika moni ystävä muutenki niin fiksuna jakelee niitä mielipiteitä mikä on muka joku terve suhde ja mikä on normaali suhde niin ei tollasta voi mun mielestä muut arvioida mikä suhde on normaali ja mikä ei ja kun en jaksa selittää omia asioita tai muutenkaan suhteita kavereille niin paremmin pärjää kun valehtelee etten pääse kun on vaikka kiirettä tai korona tai muita esteitä kun mun mielestä koti asiat eivät kuulu muille eikä varsinkaan suhteen asiat kun nykyään melkein kaikki juoruu muiden suhteiden asioita ja omista suhteista tietenkin kertoo kauniimman version kun ei mun mielestä kenellekään ole oikeutta arvostella muiden tuntemuksia tai suhteen laatua ja mitä tulee tohon mustasukkaisuuteen nii ei se ainakaan pahene ja tunnen monia joilla se vuosien varrella paranee että noin oikeassa on monet länsimaissa jopa lääkärit jos niiltä kysyy mikä on normaalia suhteessa nii lääkäri sanoo että jos on yhtään mitään tunnetta suhteessa niin kannattaa joko ottaa lääkkeitä mieli alaa tai sitten erota ja tietämättä mitä toinen oikeasti tuntee ja juurikaan lääkärit eivät tiedä mitä on mustasukkainen olo mutta ne jotka ovat mustasukkainen nii ymmärtää että se menee ohi kun on vuosien varrella tullu varmuus omasta puolisosta.

        Siis mä en suinkaan ole mikään rasisti mutta oikeasti länsimaissa ajatellaan että suhde on jotenki outo tai viallinen jos on yhtään mustasukkaisuutta että se olisi jotenkin puolison ahdistamista jos vaikka ehdottaa että jos vaikka yhdessä mennään jonnekin ystäville eikä yksin niin esimerkiksi jos vaikka joku aloittaa suhteen ja ei tunne vielä puolison ystäviä niin mun mielestä se on ihan normaalia että se puoliso saa tulla mukaan jotta se puoliso ei turhaan tunne mustasukkainen oloa mutta Suomessa toi asia nähdään vain yhdestä kulmasta että jos jollakin nyt kysyy ton nii aivan varmasti joku sanoo että nyt toi on kyllä aika selvä merkki siitä että sun kannattaa nyt erota liitosta että toi on jo törkeää kontrolloida toisen menoja menemällä mukaan niin aika moni on menny tohon retkuun kun kuuntelee niitä esimerkkejä muista miten mustasukkaisuus on tuhonnut suhteet niin joo jotkut tietysti on voinu mennä tuhoon mutta se johtuu siitä että ei ole osattu oikein kohdata myös sen tunteita joka tuntee sitä mustasukkaisuutta. Esimerkiksi juuri Suomessa melkeinpä pakotetaan eroamaan jos on mitä tahansa merkkejä siitä että jompikumpi on mustasukkainen. Mutta ei kukaan tarjoa apua jos kerran Suomessa ajatellaan että mustasukkainen ihminen on joku sairas ihminen. Jokainen värillinen ihminen ymmärtää että se on yhtä normaalia kuin rakkaus tunne ja sen takia myös värillinen ymmärrätää että vaikka kuinka joku olisi mustasukkainen niin se oikeesti helpottaa kun on vuosia yhdessä ja huomaa ettei se toinen lähde siitä edes kulumalla että se luottamus kuitenkin kasvaa siinä samalla koko ajan eikä suinkaan ahdista tai riko suhdetta kun esimerkiksi jos nyt joku suomalainen kaveri kuulisi jonkun toisen suhteesta että jonkun toisen puoliso esimerkiksi lukee vaikka viestit puhelimesta nii tossa noin pienessä asiassa Suomessa ihminen säikähtää ja tuomitsee sen toisen ihmisen jotenki sairaaksi tai sitten vaaralliseksi mutta vain värillinen ymmärtää että se joka tuntee mustasukkaisuutta niin oikeasti se tarvitsee vain rakkautta ja mahdollisuuden saada turvallisesti luottaa siihen että ei menetä sitä omaa rakasta mutta Suomessa sanotaan näin että se on joku ahdistettu uhri jonka puoliso on mustasukkainen mutta kukaan ei ymmärrä että juuri se mustasukkainen ihminen on se eniten ahdistunut ja eniten se joka oikeesti pelkää niin sen takia ne suhteet Suomessa tuhoutuu kun käy kuuntelee muiden ihmisten mielipiteitä kuinka paljon parempi olis erota ja löytää joku muu joka ymmärtää sun arvon. Värilliset ajattelee että ei se ole mistään puolison arvostuksesta pois jos on mustasukkainen ja ei kykene luottaa siihen ettei menetä omaa rakasta. Ja värilliset ihmiset eivät sen takia ikinä halua edes puhua omista koti asioita muille ihmisille ettei tule muille ihmisille houkutuksia puuttuu tai muka neuvoa kun esimerkiksi itämaisen lakien mukaan se ihminen saa rangaistuksen joka on yllyttänyt jonku eroomaa suhteesta kun laki kieltää muita edes puuttumasta mutta Suomessa se on ihan normaalia että omista asioista jutellaan kavereille ja ei Suomessa tuomita niitä jotka aiheuttavat sen eron. Mä en osaa selittää niin kuin tarkoitan tämän asian kun se on niin vaikeaa kertoa jos on tottunut vain länsimaisen ajatteluun siitä mikä on normaali tunne ja mikä ei


    • Anonyymi

      Itselläni on monikulttuurinen suhde. Otamme kulttuureistamme parhaat puolet yhteisiksi.

      Vaikka huorinteko on terminä poistunut lainsäädännöstä, ei se tarkoita että terveessä suhteessa petetään.

      Ei suomenlakikaan kiellä hyvää elämää. Vikahan on asenteissa.

      Minusta on erityisen mielenkiintoista, oppia ymmärtämään rakkaani kulttuuria. Mitä enemmän opin vaikkapa hänen Budhalaisuudestaan, sitä enemmän sitä arvostan. Jopa vähän häpeilen omaa uskontoani. Asiaa toki auttaa se, että budhalaisuus perustuu hyvän tekemiseen. Lut taas syntien anteeksi saamiseen. Eli budhalaisuus kannustaa hyvään, kun taas lut, kannustaa tunnustamaan olevansa huono. Kärjistettyä mutta totta.

      Rakkaani kulttuurissa perhe on keskeisessä roolissa. Jokaisella on tärkeä rooli siinä yhteisössä. Lapset ovat arvostetumpia ja toisaalta lapset kunnioittavat vanhempiaan, aivan toisin kuin suomessa. Kunnollinen mies, on hyvin arvostettu. Itseäni joskus jopa huvittaa asemani. Kotona on hyvä ja rakastava ilmapiiri. Rakkaani taas pitää siitä, että arvostan hänen hyvyyttään, hyvin korkealle.

      Tiedän voivani luottaa häneen jokaisessa asiassa. On helppo myöskin puhua vaikeista asioista. Kun ei syytetä, ei tarvitse puolustautua. Voikin keskittyä itse ongelmaan. Ratkaisu löytyy aina, kun on yhteistä tahtoa.

      Itse teen erinomaista suomalaista/ länsimaista ruokaa ja rakkaani tekee hyvää aasialaista ruokaa. Ruoka onkin yksi rikkautemme.

      Mustasukkaisuus ei ole ongelma, koska olemme molemmat hyvin mustasukkaisia. Tunnemme ja ymmärrämme asian. Se on muokannut suhdettamme, mut ainoastaan meille positiiviseen suuntaan. Tiedämme miten asiaa voi hoitaa.

      Rangaistuksista en tiedä mitään. Kostamme rakkauden rakkaudella.
      Olen niin ansainnut tämän.

      • Anonyymi

        Buddhalaisuus on usein sekoittunut noihin kulttuurin tuomiin tapoihin joilla ei välttämättä ole paljon tekemistä kyseisen filosofian kanssa. Se kun ei sisällä mitään sääntöjä ja määräyksiä. On kuiktenkin ohjeita joista ensimmäinen on se, että tulee pidättäytyä tuottamasta vahinkoa muille eläville olennoille ja tuo sisältää ystävällisyyden ja myötätunnon, sekä sen
        , että on vapauduttava aiheettomasta syyllisyydestä ja ahdistuksesta. Monilla länsimaalaisilla on taakkana irrartionaalisia syyllisyydentunteita perintönä asenteesta, jossa Jumala kuvitellaan kosmiseksi tuomitsevaksi auktoriteetiksi.


    • Anonyymi

      42 vuotta ja risat sekä myötä että vastatuulessa :)

      Khrap

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe