rankoin tasa maksuin sun muilla
samalla autovero pois
niin että premium autoilla ajavat säästävät kokonaisuudessa
en niin että pääasiassa rikkat vain autoilisi tesloilla ja muilla hyvillä autoilla edullisemmin
syy koska rikkaat päättää ja nillä on valta
silloin rikkaat voi ajaa ruuhkattomilla teillä entistä paremmilla autoilla
yksitys autoilua vähennettävä
15
77
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka tolli oletkin esitit mielenkiintoisen tosiasian.Rikkaat haluavat juuri jotta autovero pois ja vuotuisia ajoneuvoveroja nostettaisiin tuntuvasti kun he saavat verovähennyksiin kaikki kulut yleensäkkin.Ei sen puoleen äkkiä oliis heidän muutettava omaisuus ja tehtaat pois täältä kun ei olisi työntekijöitä kuin Helsingin keskustassa jossa pärjää ilman autoa ja köyhä työtätekevä kansan olisi pakko laittaa autot pois häiritsemästä rikkaiden ajoa joten työttömyys olisi jotain 2 miljoonan luokkaa.
Tai sitten niin että poliisi saa ampua sen joka ajaa autolla eikä polkupyörällä/kävellen?
Ja niistä auton romuista rakennettaisiin maaseudulle asuntoja asunnottomille.
Kelpaisko?- Anonyymi
Samaa mieltä että vähennettävä. Samalla voisi ajatella myös bensa-autojen pakollista/avustettua muuttamista bioetanolille. Itse ajan biopower Saabilla 100% bioetanolilla ja pakoputkesta tulee vaan hiilidioksidia ja vesihöyryä. Hiilidioksidi kiertää takasin kasveihin/leviin joista etanoli valmistetaan joten nollapäästöauto jos etanoli tislataan uusiutuvalla energialla kuten ostamassani etanolissa. Flexfuel sarja maksaa 400-1000euroa bensiiniautoon. Olisi paljon halvempi/nopeampi ratkaisu kuin sähköautot.
- Anonyymi
Ei ole nollapäästöistä energiaa kuluttavaa autoa keksittykään.
Etanolin raaka-aine tuotetaan jossain, ovatko tuotantokoneet kuten traktorit, puimurit, viljankuivaimet, kuorma-autot jne. nollapäästöisiä?
Onko raaka-aineen ja lopputuotteen kuljetukset järjestetty nollapäästöisesti?
Onko lopputuotteen valmistusprosessi nollapäästöinen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole nollapäästöistä energiaa kuluttavaa autoa keksittykään.
Etanolin raaka-aine tuotetaan jossain, ovatko tuotantokoneet kuten traktorit, puimurit, viljankuivaimet, kuorma-autot jne. nollapäästöisiä?
Onko raaka-aineen ja lopputuotteen kuljetukset järjestetty nollapäästöisesti?
Onko lopputuotteen valmistusprosessi nollapäästöinen?Ei ole se sähköautokaan nollapäästöinen jos tarkkoja ollaan, kaivostoiminta ei ole nollapäästöistä (akut), uuden sähkökoslan valmistus ei ole nollapäästöistä, eikä välttämättä se sähkökään mikä rasiasta tulee.
- Anonyymi
Sähköauto ei ole halpa eikä ympäristöystävällinen ratkaisu.
- Anonyymi
Ajan vanhalla dieselillä, kun rahat eivät muuhun riitä. Köyhä ei pysty osallistumaan ilmastonmuuttamiseen. Olen pahoillani rikoksestani.
- Anonyymi
Rikkaat matkustavat eniten, koska heillä on siihen varaa. Valitettavasti kaikki matkustaminen kuluttaa luonnonvaroja.
Vanhalla diesel-mersulla ajava maalaisukko ei ole se todellinen ilmastopahis, vaan Lauttasaaressa asuva sähköpyöräilijä. Sähköpyörä on hänelle vain yksi monista turhakkeista, joka on valmistettu Kiinassa ei niin ympäristöystävällisesti.- Anonyymi
Aika usein tällainen rikas on myös vihreä, joka opettaa muita olemaan kuluttamatta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika usein tällainen rikas on myös vihreä, joka opettaa muita olemaan kuluttamatta...
Kaikista pahimpia ovat Vihreät opettajat, jotka aivopesevät lapsiin omaa ideologiaansa. Täältä Tampereeltakin tehtiin luokkaretki Helsinkiin, jossa yksi pääteemoista oli tavata vihreä poliitikko. Kun kuulin luokkaretkestä, niin ajattelin lähinnä luokkasotaa. Miksi hyväpalkkainen opettaja teki tämän. Voi vain ihmetellä
- Anonyymi
Linkkinä tämän uutisen tähän keskusteluun ja se poistettiin sääntöjen vastaisena. Ihmettelen, että kenen varpaille astuin.
https://www.is.fi/autot/art-2000007736452.html
Mutta muistakaa ihmiset äänestää vaaleissa. En usko, että tämä on kansan tahto.- Anonyymi
Uusi selvitys nostaa esiin pysäköinnin hankaloittamisen kotona ja määränpäässä – ”todennäköisyys käyttää henkilöautoa erittäin pieni”
Kun pysäköinti on hankalaa ja kallista, vähenee myös työnteon houkuttelevuus suhteessa työttömänä oleiluun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi selvitys nostaa esiin pysäköinnin hankaloittamisen kotona ja määränpäässä – ”todennäköisyys käyttää henkilöautoa erittäin pieni”
Kun pysäköinti on hankalaa ja kallista, vähenee myös työnteon houkuttelevuus suhteessa työttömänä oleiluun.Todennäköisyys auton käyttämiseen pienentäisi vielä enemmän, jos kiellettäisiin niiden käyttö kokonaan.
- Anonyymi
Minusta olisi selvempää jos kehä kolmosen sisäpuolella asuvat liikkuisivat vain polkupyörillä ja muu Suomi autoilla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.973988Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973347Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1312658Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2362151Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m921919Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä1001863Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.211819- 1151648
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11321- 571242