Paikat märkänä

Kalsareista ja paidasta saa ihan rutistettua hikeä niin että tippuu.
Viimeisen kahden päivän aikana kävellyt ahkio itseeni kiinnitettynä melkein 30km ja nyt oli viimeiset 8 km jäisellä tiellä piikit kengissä.
Matkalla kuuntelin lähes toistolla näitä vaan :

https://youtu.be/oQrIbBqV2Ew
&
https://youtu.be/noVjLS7SFEs

Ja olo oli kuin sotilaalla kun nastat pureutui jäähän marssiessa.
Ajattelin että liha, nyt tiriset ja sehän tirisi.

Purin ahkiosta lastit tupaan ja painuin laittaan peräkärrysaunan tulille.
Kaivosta vedet piti nostaa aluksi pesuvesiksi.
Tuvassa katsoin lämpömittaria ja 12 astetta sisällä.
Nyt uuni jo roihuaakin, kohta saunaan lisäämään pökköä pesään.
Ehkä 17.00 on jo sopivasti vedet lämmennyt ja saunakin.

Ostin 10 kpl 0,5 litran olusia.
Mieluummin kyllä ostan 2 L punaviiniä jos haluan olla pienessä pöhnässä ja tänään hiukan ajattelin 😇

Ah... Hiljaisuus ja rauha.
Naapurin valot näkyy mäen alla järven toisella puolella noin 3 km päässä.

Taidanpa kuunnella tänään musiikkia oikein lujaa, samankaltaista mitä nuo ylemmätkin koska ihmisten mölinät(laulu) mielestäni pilaa kauniita sävelmiä.

Hyvää iltaa kaikille ✌️🙏

130

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko sinä tämä palstalainen, joka asuu mökissä?

      • Pieni yksinkertainen omakotitalo, kyllähän tätä mökiksikin voi kutsua ja joillekin sitä onkin.
        Olen palstalainen joka asuu tuollaisessa.


      • Olen minä tänne paljon kirjoitellut aiemmin anonyyminä ja rekatuillakin nimimerkeillä vaan ajattelin nyt tulla "kaapista" ulos omalla kuvalla ja nimelläni.
        Näin parempi.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Olen minä tänne paljon kirjoitellut aiemmin anonyyminä ja rekatuillakin nimimerkeillä vaan ajattelin nyt tulla "kaapista" ulos omalla kuvalla ja nimelläni.
        Näin parempi.

        Tänne = Suomi24

        Lähinnä henkisiä juttujani purkanut.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Olen minä tänne paljon kirjoitellut aiemmin anonyyminä ja rekatuillakin nimimerkeillä vaan ajattelin nyt tulla "kaapista" ulos omalla kuvalla ja nimelläni.
        Näin parempi.

        Arvelin sinua vaan yhdeksi toiseksi palstalaiseksi, mutta ei osunut näköjään oikeaan.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Olen minä tänne paljon kirjoitellut aiemmin anonyyminä ja rekatuillakin nimimerkeillä vaan ajattelin nyt tulla "kaapista" ulos omalla kuvalla ja nimelläni.
        Näin parempi.

        Noin on just hyvä.


      • JanK kirjoitti:

        Noin on just hyvä.

        Siltä se tuntuukin.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Olen minä tänne paljon kirjoitellut aiemmin anonyyminä ja rekatuillakin nimimerkeillä vaan ajattelin nyt tulla "kaapista" ulos omalla kuvalla ja nimelläni.
        Näin parempi.

        Komea olet.

        Kiva, että on oma kuva ja reilu meininki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Komea olet.

        Kiva, että on oma kuva ja reilu meininki.

        Komeus on katoavaa.
        Totuus ennen kaikkea, sitä toivon maailmaan enemmänkin.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Olen minä tänne paljon kirjoitellut aiemmin anonyyminä ja rekatuillakin nimimerkeillä vaan ajattelin nyt tulla "kaapista" ulos omalla kuvalla ja nimelläni.
        Näin parempi.

        Ihan komee piippu.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Komeus on katoavaa.
        Totuus ennen kaikkea, sitä toivon maailmaan enemmänkin.

        Kiva, että olet totuusfani. Ilman totuutta ei ole mitään. Tämä oli joonialaisten viisaiden sokraattinen filosofia tai sinne päin ja olen yrittänyt raahata sitä omassa vaatimattomassa elämässäni mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan komee piippu.

        R - kioskilta ostettu maissipiippu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, että olet totuusfani. Ilman totuutta ei ole mitään. Tämä oli joonialaisten viisaiden sokraattinen filosofia tai sinne päin ja olen yrittänyt raahata sitä omassa vaatimattomassa elämässäni mukana.

        Voiko ihminen olla totuudellinen jos kantaa sisällään yksityisyyttä eikä päästä sitä vapaasti virtaamaan ulos kaikkien nähtäville?


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        R - kioskilta ostettu maissipiippu.

        :D. No joo, tarkoitin kyllä lähinnä, että olet itse komea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        :D. No joo, tarkoitin kyllä lähinnä, että olet itse komea.

        Poliisi sanoi pelottavan näköiseksi joten makunsa kullakin.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Voiko ihminen olla totuudellinen jos kantaa sisällään yksityisyyttä eikä päästä sitä vapaasti virtaamaan ulos kaikkien nähtäville?

        Hyvä kysymys. Itse koen tarvitsevani yksityisyyttä ja häiriöttömyyttä saavuttaakseni ns. flow: n. Ja sen esille tuominen jossain luovassa muodossa vaatii kyllä yksityisyyttä sekin. Ainakin mä koen sen niin. Elämäntilanteet kuitenkin vaihtelevat. Kukaan ei jaksa elää koko ajan jossain flow- vireessä, välillä pitää latautua ja keskittyä muuhunkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Itse koen tarvitsevani yksityisyyttä ja häiriöttömyyttä saavuttaakseni ns. flow: n. Ja sen esille tuominen jossain luovassa muodossa vaatii kyllä yksityisyyttä sekin. Ainakin mä koen sen niin. Elämäntilanteet kuitenkin vaihtelevat. Kukaan ei jaksa elää koko ajan jossain flow- vireessä, välillä pitää latautua ja keskittyä muuhunkin.

        Itselleni Flow on ennemminkin hetkeen heittäytymistä avoimena ilman ennakkoluuloja ja siihen antautumista.
        Mikä jää on tarkkaileminen vailla itseä ns.
        Ei menneisyyttä eikä vaatimuksia tulevalta, ainoastaan tämä mikä on.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Poliisi sanoi pelottavan näköiseksi joten makunsa kullakin.

        Poliisin pitäisi keskittyä virkansa hoitoon, eikä houruskella mitä sattuu. 😁


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Itselleni Flow on ennemminkin hetkeen heittäytymistä avoimena ilman ennakkoluuloja ja siihen antautumista.
        Mikä jää on tarkkaileminen vailla itseä ns.
        Ei menneisyyttä eikä vaatimuksia tulevalta, ainoastaan tämä mikä on.

        Näinkin. Mun suhtautumistapa flow- käsitteeseen on ollut lähinnä taiteilijan. Siinä on tullut huomattua sitten yhtä ja toista asiaan liittyvää.


    • Kiitos. Hyvää ja mukavaa iltaa myös itsellesi.

      Ilmeisesti tuuli ei ollut paha vaelluksellasi? Musta nyt kohtalainen ulkoilukeli, mutta tuuli häiritsee.

      Yövyitko välipäivän metsäteltassa vai autiotuvassa?

      • En huomannut ainakaan kun olin niin hetkessä kiinni.
        Exän sohvalla.


      • JJohannesM kirjoitti:

        En huomannut ainakaan kun olin niin hetkessä kiinni.
        Exän sohvalla.

        Hyvät kamppeet pitää olla moiselle taivallukselle.

        Talviretkillä mulla tahtoo olla varpaat aina jäässä. En tiedä mistä ja minkälaiset kengät pitäisi hankkia, että jalat pysyy lämpimänä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyvät kamppeet pitää olla moiselle taivallukselle.

        Talviretkillä mulla tahtoo olla varpaat aina jäässä. En tiedä mistä ja minkälaiset kengät pitäisi hankkia, että jalat pysyy lämpimänä.

        Ostin 2 vuotta sitten tori.fiistä käytetyt vaelluskengät (ovh. 300e) 30eurolla ja vielä menee komeesti.
        Jos on ohut pohja niin kyllä jäätyy nopeesti.
        Villasukat nytkin oltava niin kelpaa kunhan ei sido liian kiireelle kenkiä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyvät kamppeet pitää olla moiselle taivallukselle.

        Talviretkillä mulla tahtoo olla varpaat aina jäässä. En tiedä mistä ja minkälaiset kengät pitäisi hankkia, että jalat pysyy lämpimänä.

        Ja noi nastat.
        Ennen ajattelin että mummojen juttuja moiset vaan nyt kun kävelly paljon niillä niin jäälläkin voit juosta melko kepeästi.
        Suosittelen.
        5 nastaa etuosassa ja neljä takana.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Ja noi nastat.
        Ennen ajattelin että mummojen juttuja moiset vaan nyt kun kävelly paljon niillä niin jäälläkin voit juosta melko kepeästi.
        Suosittelen.
        5 nastaa etuosassa ja neljä takana.

        Joo, nastat olisi tarpeen. Olen liukastellut ihan tarpeeksi jo tälle talvelle.


      • elisakettu kirjoitti:

        Joo, nastat olisi tarpeen. Olen liukastellut ihan tarpeeksi jo tälle talvelle.

        Ostin paikalliselta pikku yrittäjältä nämä mitkä on 10 eurolla vaan kun menin tokmannilla käymään eilen niin samat 5,90 e.
        Noh... Onhan se kiva kun on pienessä kylässä yrittäjiä.
        Menkööt sillä.
        Vaan ostin lisänastoja 10kpl pussin sieltä tokelta niin 2,90 e.
        Kannattaa ostaa heti alkuihin sekin, yhden jo kadotin aiemmin.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Ostin paikalliselta pikku yrittäjältä nämä mitkä on 10 eurolla vaan kun menin tokmannilla käymään eilen niin samat 5,90 e.
        Noh... Onhan se kiva kun on pienessä kylässä yrittäjiä.
        Menkööt sillä.
        Vaan ostin lisänastoja 10kpl pussin sieltä tokelta niin 2,90 e.
        Kannattaa ostaa heti alkuihin sekin, yhden jo kadotin aiemmin.

        Onko ne vielä niin edullisia? En ole edes huomannut koko nastoja myynnissä. Pitääkin kysellä. Kiitos.


      • elisakettu kirjoitti:

        Onko ne vielä niin edullisia? En ole edes huomannut koko nastoja myynnissä. Pitääkin kysellä. Kiitos.

        Halpoja ovat.
        Ei siinä Tokmannin hyllyssäkään tainnut olla 15 e kalliimpia laisinkaan.
        Oikeasti hyvä sijoitus jos reippailla tahtoo liukkailla vaan ei kannata runnia jos asfaltti alla , sitten lentää nastatkin.
        Eli kun kun kova pinta alla niin joutuu käveleen kuin jäällä varovasti 😄


    • Anonyymi

      Ilmeisesti siellä on lunta? Ahkio ainakin tykkäisi lumesta.

      • Ei sitä paljoa ole, lähinnä jäistä tietä tämä viimeinen etappi.
        Miettinyt että pitäisi varmaan jotkut metallisuikaleet niitata pohjaan kiinni niin kestäisi pidempään. (autoa kun ei ole eikä julkiset kulje, tuo tulee olemaan paljon käytössä).
        Ei ollut kallis ahkio kun eilen sen puuilosta hain, 29,90 e ja ihan mukavan kokoinenkin, ei mikään pulkka.


      • Paljon olen tuota kuunnellut.
        Nainen kellä paljon annettavaa vaan kunhan ei nouse kusi hattuun niin bueno.
        Jos kunniaa jollekin pitää antaa niin vanhempien oikealla ajalle nussia kun tuo lähti sikiämään, vaan siitä ryminällä ihan alkuun asti.
        Sinne se kunnia kuuluu.
        Sopii sielunmaisemaan Lindseyn jutut.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Paljon olen tuota kuunnellut.
        Nainen kellä paljon annettavaa vaan kunhan ei nouse kusi hattuun niin bueno.
        Jos kunniaa jollekin pitää antaa niin vanhempien oikealla ajalle nussia kun tuo lähti sikiämään, vaan siitä ryminällä ihan alkuun asti.
        Sinne se kunnia kuuluu.
        Sopii sielunmaisemaan Lindseyn jutut.

        Heh, ei tuo kusipäälle vaikuta mitä olen hänen juttujaan vähän seuraillut fb:n kautta. Ainakaan vielä. Tietysti julkisuuskuva voi aina olla kiillotellumpi tai sitten ei.

        Syömishäiriöstä kärsinyt, tulee fiilis että ehkä pikemminkin vähän vaatimaton suhteessa siihen mihin olisi aihettakin. Toisaalta parempi että tietty nöyryys säilyy hommassa.


      • JanK kirjoitti:

        Heh, ei tuo kusipäälle vaikuta mitä olen hänen juttujaan vähän seuraillut fb:n kautta. Ainakaan vielä. Tietysti julkisuuskuva voi aina olla kiillotellumpi tai sitten ei.

        Syömishäiriöstä kärsinyt, tulee fiilis että ehkä pikemminkin vähän vaatimaton suhteessa siihen mihin olisi aihettakin. Toisaalta parempi että tietty nöyryys säilyy hommassa.

        Hän vaikuttaa kuvailemaltasi vaan on minulla joskus noussut kusi hattuun eikä sitä itse edes tajunnut tuolloin.
        Se on melkoinen kupla missä tuolloin elää.
        Ei näe muita, näkee vain oman napansa ja on siitä ekstaasissa.
        Maailma täynnä vastaavia päättäjiä myöten jokaisessa luokassa ja iässä.
        "Egonsa" orjia, sisin hiljentynyt jne.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Hän vaikuttaa kuvailemaltasi vaan on minulla joskus noussut kusi hattuun eikä sitä itse edes tajunnut tuolloin.
        Se on melkoinen kupla missä tuolloin elää.
        Ei näe muita, näkee vain oman napansa ja on siitä ekstaasissa.
        Maailma täynnä vastaavia päättäjiä myöten jokaisessa luokassa ja iässä.
        "Egonsa" orjia, sisin hiljentynyt jne.

        Nojoo, totta. Kai sitä kusta on vähän itse kullakin päässä toisinaan. En kiellä etteikö itelläkin olis. Mut en ole täydellinen eikä musta tule täydellistä.

        Se sisin nyt on se mitä pitää kuunnella. Mä ainakin pyrin olemaan itselleni rehellinen ja näin kuvittelen, että sen myötä voin olla sitä muillekin. Vaikka vähän kuspäänäkin.


      • JanK kirjoitti:

        Nojoo, totta. Kai sitä kusta on vähän itse kullakin päässä toisinaan. En kiellä etteikö itelläkin olis. Mut en ole täydellinen eikä musta tule täydellistä.

        Se sisin nyt on se mitä pitää kuunnella. Mä ainakin pyrin olemaan itselleni rehellinen ja näin kuvittelen, että sen myötä voin olla sitä muillekin. Vaikka vähän kuspäänäkin.

        Olen huomannut että mitä enemmän tuo itseään avoimesti esille muille niin se selkeyttää itseä.
        Jos pitää yksityisyydestään kovastikin kiinni niin se sairastuttaa.
        Go with the Flow.
        Ole kokoajan avoimesti oma itsesi kaikille jokaisessa tilanteessa niin se vie sinut sinne minne kuuluukin ja olet onnellinen sekä kiitollinen.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Olen huomannut että mitä enemmän tuo itseään avoimesti esille muille niin se selkeyttää itseä.
        Jos pitää yksityisyydestään kovastikin kiinni niin se sairastuttaa.
        Go with the Flow.
        Ole kokoajan avoimesti oma itsesi kaikille jokaisessa tilanteessa niin se vie sinut sinne minne kuuluukin ja olet onnellinen sekä kiitollinen.

        No tästä olen kyllä täysin samaa mieltä. Sanasta sanaan.


      • JanK kirjoitti:

        Nojoo, totta. Kai sitä kusta on vähän itse kullakin päässä toisinaan. En kiellä etteikö itelläkin olis. Mut en ole täydellinen eikä musta tule täydellistä.

        Se sisin nyt on se mitä pitää kuunnella. Mä ainakin pyrin olemaan itselleni rehellinen ja näin kuvittelen, että sen myötä voin olla sitä muillekin. Vaikka vähän kuspäänäkin.

        Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä kuitenkin.
        Se ei ole pintaa vaan sisäistä harmoniaa.
        On hiukan kokemusta tosiaan kusipäisyydestä ja siitä kun sen on saanut itse vielä nähdä, oman idioottimaisuuden.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä kuitenkin.
        Se ei ole pintaa vaan sisäistä harmoniaa.
        On hiukan kokemusta tosiaan kusipäisyydestä ja siitä kun sen on saanut itse vielä nähdä, oman idioottimaisuuden.

        Jep. Pistän tämän neuvon mieleen. Kiitos.


    • Saunomiset oli siinä.
      Huomioksi haluaisin mainita näin lievässä nousuhumalassa että pesin itseni 20 L vettä kaikkineen ja perusteellisesti.
      Älkää tuhlatko vettä, se saattaa joskus olla niukassa... Tulevaisuudessa.
      Olen kuullut huhuja pariskunnasta ketkä pesivät itsensä 1,5 Litralla vettä.
      Se on jo kova suoritus jos totta.

      • Tokko vesi Suomessa ikinä tulee niukassa olemaan. Jos tuleekin, niin sitten tuskin on ihmiselämää enää missään planeetalla :)

        Ittellä menee mökin saunalla 10-12L vettä per pesukierros. Talvella pärjää tolla vähemmällä, ei ole mitä pestä, kesällä on sitten pihatöistä sotkua joka kolossa ja raossa.

        1,5L on kyllä hiton vähän... Vaikea ymmärtää, kun on tottunut lotraamaan, saman määränhän vetelee janoonsa kesällä pihatöissä... Täytyy piruuttaan kokeilla, ainakin kattoa pesuastiassa kuinka onneton liru se on :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Tokko vesi Suomessa ikinä tulee niukassa olemaan. Jos tuleekin, niin sitten tuskin on ihmiselämää enää missään planeetalla :)

        Ittellä menee mökin saunalla 10-12L vettä per pesukierros. Talvella pärjää tolla vähemmällä, ei ole mitä pestä, kesällä on sitten pihatöistä sotkua joka kolossa ja raossa.

        1,5L on kyllä hiton vähän... Vaikea ymmärtää, kun on tottunut lotraamaan, saman määränhän vetelee janoonsa kesällä pihatöissä... Täytyy piruuttaan kokeilla, ainakin kattoa pesuastiassa kuinka onneton liru se on :)

        Sillä lirulla pesseet oli sellaisia ketkä olivat nähneet nälkääkin joskus 1900-luvun alkupuolella joten tavallaan en ihmettele.
        Hei.
        Lunta ei ole enään niin paljoa mitä ennen oli.
        Mikä on kehitys suunta sillä?
        Voi mennä pitkään tai ei mutta ei hyvältä näytä kun mikromuovia jo jokapuolella.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Sillä lirulla pesseet oli sellaisia ketkä olivat nähneet nälkääkin joskus 1900-luvun alkupuolella joten tavallaan en ihmettele.
        Hei.
        Lunta ei ole enään niin paljoa mitä ennen oli.
        Mikä on kehitys suunta sillä?
        Voi mennä pitkään tai ei mutta ei hyvältä näytä kun mikromuovia jo jokapuolella.

        No se liru pitää kyllä katsoa, vaikken nälkää ole ikinä tosissani nähnyt.

        Ei ole lunta ei, ei ole ollut vuosiin, itse asiassa pariin kymmeneen vuoteen. Kehityssuunta on sama, vähenee jatkuvasti ja sade tuleekin vetenä. Sateen vuotuinen kokonaismäärä on itse asiassa kasvanut samaa tahtia, kuin lumen määrä on huvennut. Sen huomaa mökin savimaastakin, se on nykyään pitkälle kesään pehmeää.

        Eihän tässä kokonaiskuva missään muotoa näytä hyvältä, sään ääri-ilmiöt lisääntyvät, sään kausivaihtelut muuttuvat voimakkaasti ja ties mitä. Keturalleen menee, vaikka aikaa ottaakin. Onneksi maapallo osaa tehokkaasti nollata laskurin ja poistaa haitalliset eliöt elimistöstään. Ihmisen.

        Mutta ennemmin helvetti jäätyy, kuin Suomesta loppuu helposti hyödynnettävä käyttövesi. Ainoa syy vähentää lotraamista on energia, joka kuluu veden siirtämiseen tai lämmittämiseen, muita syitä ei ole, eikä yksikään Suomessa säästetty tippa auta Afrikan lapsia, koska se tippa ei ikinä sinne päädy, vaan luultavimmin valumana Itämereen tai sateena Venäjälle :)


      • randombypasser kirjoitti:

        No se liru pitää kyllä katsoa, vaikken nälkää ole ikinä tosissani nähnyt.

        Ei ole lunta ei, ei ole ollut vuosiin, itse asiassa pariin kymmeneen vuoteen. Kehityssuunta on sama, vähenee jatkuvasti ja sade tuleekin vetenä. Sateen vuotuinen kokonaismäärä on itse asiassa kasvanut samaa tahtia, kuin lumen määrä on huvennut. Sen huomaa mökin savimaastakin, se on nykyään pitkälle kesään pehmeää.

        Eihän tässä kokonaiskuva missään muotoa näytä hyvältä, sään ääri-ilmiöt lisääntyvät, sään kausivaihtelut muuttuvat voimakkaasti ja ties mitä. Keturalleen menee, vaikka aikaa ottaakin. Onneksi maapallo osaa tehokkaasti nollata laskurin ja poistaa haitalliset eliöt elimistöstään. Ihmisen.

        Mutta ennemmin helvetti jäätyy, kuin Suomesta loppuu helposti hyödynnettävä käyttövesi. Ainoa syy vähentää lotraamista on energia, joka kuluu veden siirtämiseen tai lämmittämiseen, muita syitä ei ole, eikä yksikään Suomessa säästetty tippa auta Afrikan lapsia, koska se tippa ei ikinä sinne päädy, vaan luultavimmin valumana Itämereen tai sateena Venäjälle :)

        Onneksemme luonto pitää huolen tuhoeläimistä, lopettamalla liiat sellaiset.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Onneksemme luonto pitää huolen tuhoeläimistä, lopettamalla liiat sellaiset.

        Siihen luotetaan, ihan kuten ihmiskroppa pitkälti siivoaa itsensä haitallisista mikrobeista, mini-maailma...

        En sinällään ole idealisti enkä Linkolalainen, mutta se on myönnettävä, että Linkola oli monessa kylmässä lausahduksessaan kovin oikeassa. Kuten siinä, että maapallon kantokyvylle 3 miljardia ihmistä olisi maksimi, vedetäänpä sitten porukalla pitkää tikkua...

        En osaa sanoa, oliko Linkola fiksu kaveri, mutta osasi kyllä ajatella itsensä ja elinympäristönsä ulkopuolelta laajempaa kokonaisuutta, ainakin joissain asioissa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Siihen luotetaan, ihan kuten ihmiskroppa pitkälti siivoaa itsensä haitallisista mikrobeista, mini-maailma...

        En sinällään ole idealisti enkä Linkolalainen, mutta se on myönnettävä, että Linkola oli monessa kylmässä lausahduksessaan kovin oikeassa. Kuten siinä, että maapallon kantokyvylle 3 miljardia ihmistä olisi maksimi, vedetäänpä sitten porukalla pitkää tikkua...

        En osaa sanoa, oliko Linkola fiksu kaveri, mutta osasi kyllä ajatella itsensä ja elinympäristönsä ulkopuolelta laajempaa kokonaisuutta, ainakin joissain asioissa.

        Olen kuunnellut Linkolan puheita ja ymmärrän täysin mistä hän puhuu/puhui.
        Kaikkeudella on sääntönsä mitä ihminen ei halua itsekeskeisyyksiinsään kuulla kun on niin paatunut omaan itseensä ja maailmankuvaansa.
        Ihminen on erkaantunut luonnollisesta, sehän kai päivänselvää?


      • JJohannesM kirjoitti:

        Olen kuunnellut Linkolan puheita ja ymmärrän täysin mistä hän puhuu/puhui.
        Kaikkeudella on sääntönsä mitä ihminen ei halua itsekeskeisyyksiinsään kuulla kun on niin paatunut omaan itseensä ja maailmankuvaansa.
        Ihminen on erkaantunut luonnollisesta, sehän kai päivänselvää?

        Kaikkeus ei onneksi paljon ihmisestä piittaa, vain yksi hiukkasryhmä ajassa, sen voi pyyhkiä pois kun se käy haitalliseksi.

        Ollaan me, isoilta osin, aika ikävän kaukana luonnosta, enimmäkseen. Lähempänä olisi parempi ja itse voi asioihin vaikuttaa omilla valinnoilla, on sen anto aika niukkaa kokonaisuudelle eikä auta juurikaan, jos kaveri vieressä kaataa jäteöljyt maahan.

        Mökillä tulee oltua varsin luontoa, mennään sen ehdoilla mitä tuvan ulkopuolella on, mutta ei se paljon auta, puoli hehtaaria on pisara valtameressä. Tosin jotain apua siitä on, joillekin hieman harvinaisemmille otuksille on tontilta löytynyt sijaa, vaan lähialueet rullataan surutta, niin saattohoitoa tuo lienee ennemmin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kaikkeus ei onneksi paljon ihmisestä piittaa, vain yksi hiukkasryhmä ajassa, sen voi pyyhkiä pois kun se käy haitalliseksi.

        Ollaan me, isoilta osin, aika ikävän kaukana luonnosta, enimmäkseen. Lähempänä olisi parempi ja itse voi asioihin vaikuttaa omilla valinnoilla, on sen anto aika niukkaa kokonaisuudelle eikä auta juurikaan, jos kaveri vieressä kaataa jäteöljyt maahan.

        Mökillä tulee oltua varsin luontoa, mennään sen ehdoilla mitä tuvan ulkopuolella on, mutta ei se paljon auta, puoli hehtaaria on pisara valtameressä. Tosin jotain apua siitä on, joillekin hieman harvinaisemmille otuksille on tontilta löytynyt sijaa, vaan lähialueet rullataan surutta, niin saattohoitoa tuo lienee ennemmin.

        "Kaikkeus ei onneksi paljon ihmisestä piittaa, vain yksi hiukkasryhmä ajassa, sen voi pyyhkiä pois kun se käy haitalliseksi."

        Tuota ei moni kykene edes ajattelemaan niiden selfiedein sun muiden profiilikuvien hunnun takaa.

        Olet etuoikeutettu että voit käsittää asioita noinkin isosta näkökulmasta. Moni ei voi, näkevät vain kenkiensä kärjet jos sitäkään peilikuviensa takia.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tokko vesi Suomessa ikinä tulee niukassa olemaan. Jos tuleekin, niin sitten tuskin on ihmiselämää enää missään planeetalla :)

        Ittellä menee mökin saunalla 10-12L vettä per pesukierros. Talvella pärjää tolla vähemmällä, ei ole mitä pestä, kesällä on sitten pihatöistä sotkua joka kolossa ja raossa.

        1,5L on kyllä hiton vähän... Vaikea ymmärtää, kun on tottunut lotraamaan, saman määränhän vetelee janoonsa kesällä pihatöissä... Täytyy piruuttaan kokeilla, ainakin kattoa pesuastiassa kuinka onneton liru se on :)

        1,5 l riittäisi ehkä, jos käyttää pesukinnasta siinä mukana.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kaikkeus ei onneksi paljon ihmisestä piittaa, vain yksi hiukkasryhmä ajassa, sen voi pyyhkiä pois kun se käy haitalliseksi.

        Ollaan me, isoilta osin, aika ikävän kaukana luonnosta, enimmäkseen. Lähempänä olisi parempi ja itse voi asioihin vaikuttaa omilla valinnoilla, on sen anto aika niukkaa kokonaisuudelle eikä auta juurikaan, jos kaveri vieressä kaataa jäteöljyt maahan.

        Mökillä tulee oltua varsin luontoa, mennään sen ehdoilla mitä tuvan ulkopuolella on, mutta ei se paljon auta, puoli hehtaaria on pisara valtameressä. Tosin jotain apua siitä on, joillekin hieman harvinaisemmille otuksille on tontilta löytynyt sijaa, vaan lähialueet rullataan surutta, niin saattohoitoa tuo lienee ennemmin.

        ”Kaikkeus ei onneksi paljon ihmisestä piittaa, vain yksi hiukkasryhmä ajassa, sen voi pyyhkiä pois kun se käy haitalliseksi.”

        Siinä on vaan se, että ennen poispyyhkiytymistään ihminen saa (ja on jo saanut) ihan järjettömästi tuhoa aikaan. Ja tuo poispyyhkiytyminenkin tulee aikamoisella viiveellä.

        -flowersreally-


      • JJohannesM kirjoitti:

        "Kaikkeus ei onneksi paljon ihmisestä piittaa, vain yksi hiukkasryhmä ajassa, sen voi pyyhkiä pois kun se käy haitalliseksi."

        Tuota ei moni kykene edes ajattelemaan niiden selfiedein sun muiden profiilikuvien hunnun takaa.

        Olet etuoikeutettu että voit käsittää asioita noinkin isosta näkökulmasta. Moni ei voi, näkevät vain kenkiensä kärjet jos sitäkään peilikuviensa takia.

        "Olet etuoikeutettu että voit käsittää asioita noinkin isosta näkökulmasta."

        Kiitos :)
        Vaan tiedäpä siitä, on se kovin pieni ja ahdas tämä oman pään sisäinen maailma, siitä saa usein muistutuksia kun töppäilee ja joutuu katsomaan peiliin. Mitä käy liian usein täälläkin, tulee kirjoiteltua harkitsemattomasti. Mutta on ne aina mahdollisuuksia oppia, ehkä sitä hiljalleen viisastuu, toivon ainakin niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1,5 l riittäisi ehkä, jos käyttää pesukinnasta siinä mukana.

        Aivan, fiksu havainto. Itse pöljänä mietin miten virutella nahka puhtaaksi sellaisenaan. Kaipa sekin menee, jos on ulkotöiden karhentamat kädet :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Kaikkeus ei onneksi paljon ihmisestä piittaa, vain yksi hiukkasryhmä ajassa, sen voi pyyhkiä pois kun se käy haitalliseksi.”

        Siinä on vaan se, että ennen poispyyhkiytymistään ihminen saa (ja on jo saanut) ihan järjettömästi tuhoa aikaan. Ja tuo poispyyhkiytyminenkin tulee aikamoisella viiveellä.

        -flowersreally-

        "Siinä on vaan se, että ennen poispyyhkiytymistään ihminen saa (ja on jo saanut) ihan järjettömästi tuhoa aikaan. Ja tuo poispyyhkiytyminenkin tulee aikamoisella viiveellä."

        Niin se tekee ja teki. Sitä voi myös avarakatseisesti kutsua evoluutioksi, koska sitä se on, omalla tavallaan. Olosuhteiden muutoksesta johtuen lajit joutuvat sopeutumaan ja kaikki eivät ehkä sopeudu tai saa edes mahdollisuutta siihen. Tällä kertaa muutoksen käynnistävä taho ei ole katastrofi vaan yksi lajeista. Tai no, ihminen on oikeastaan kyllä kävelevä katastrofi, myös, jos tosin vain oman selviytymisensä edistämiseksi sitä. Lyhytkatsantoinen elukka siinä missä muutkin.

        Hyvin olemme kiihdyttäneet omaa tuhoamme, oikeastaan olemme aika nopeita, maapallon historian mittakaavassa. Hyvä tästä tulee, ei meitä tarvitse kauaa enää katsella, ainakaan tällä planeetalla. Ei luultavasti tapahdu meidän elinaikanamme, mutta ei niin kovin paljon sen jälkeenkään :)


    • Anonyymi

      Mitä sä siinä ahkiossa vedit?

      -flowersreally-

      • Oli pressua, puhdasta pyykkiä, kauppatavarat ja kaljaa, likaista vaatetta ja toki kaikkea pientä mitä en viitsi alkaa luettelemaan, tulisi niin pitkä viesti mutta tokmannilta ostin sellaisen nyrkkipuristelu treenausvehkeen, se oli siellä kans kuten kännykän laturi.

        Tästä eteenpäin se toimii kauppakassinani ja poikani kuljetusvälineenä kun haen hänet äidiltään luokseni.
        Ehkä vuoden päästä talvella mukana kulkee melkein 1 v pikku tyttö kans kauppatavarat (se on niin iso että mahtuu komeesti, ahkio nimittäin) .
        Sen näkee sitten jos Luoja suo.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Oli pressua, puhdasta pyykkiä, kauppatavarat ja kaljaa, likaista vaatetta ja toki kaikkea pientä mitä en viitsi alkaa luettelemaan, tulisi niin pitkä viesti mutta tokmannilta ostin sellaisen nyrkkipuristelu treenausvehkeen, se oli siellä kans kuten kännykän laturi.

        Tästä eteenpäin se toimii kauppakassinani ja poikani kuljetusvälineenä kun haen hänet äidiltään luokseni.
        Ehkä vuoden päästä talvella mukana kulkee melkein 1 v pikku tyttö kans kauppatavarat (se on niin iso että mahtuu komeesti, ahkio nimittäin) .
        Sen näkee sitten jos Luoja suo.

        Ymmärrän, kuulostaa mukavalta asumismuodolta.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, kuulostaa mukavalta asumismuodolta.

        -flowersreally-

        Kivaa on kun exä pesee pyykit.
        Onhan tämä mukava järjestely, saa kuntoa kohennettua samalla eikä tarvitse maksaa kuntosali lippuja sen takia.


    • Anonyymi

      Oletpa reipas poika. Minä kävelin tänään 10km. Olisin voinut kävellä enemmänkin. Jätän kuitenkin tuollaiset pitkät matkat tähän aikaan vuodesta terhakoille palstajössiköille! Tämä eräältä palstaneitokaiselta. :)

      • Anonyymi

        P.S. Aloittaja näyttää ihan Kippari-Kallelta tuo piippu suussa. Ihan kohteliaisuutena tämä! ;D


      • Joskus kävelin ilman taukoja n. 20 km, siitä oli jo pyllynposketkin kipeänä seuraava päivänä.
        Olin kyllä melkolailla sängyssä pari päivää sen jälkeen koska en ollut kauheammin kävellyt sitä ennen.
        Sanot pojaksi niin mikäs mummo on iältään sitten kun niin pojittelee?


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Joskus kävelin ilman taukoja n. 20 km, siitä oli jo pyllynposketkin kipeänä seuraava päivänä.
        Olin kyllä melkolailla sängyssä pari päivää sen jälkeen koska en ollut kauheammin kävellyt sitä ennen.
        Sanot pojaksi niin mikäs mummo on iältään sitten kun niin pojittelee?

        Olen minäkin joskus kävellyt tuon verran putkeen. Olen kävellyt myös 36-40km 20-30min tauolla. Olen itse asiassa kävellyt viitenä vuotena vuosina 2006-2010 peräkkäin 3kk:ssa yli 2000km. En ole enää tuollaisessa kunnossa mutta olin viimeksi 2010. Olisi kiva päästä tuohon samaan.

        En ole mummo, vaikka periaatteessa ikäni puolesta voisin olla. Olen 39-v. neitokainen, joka haluaa olla kesään mennessä omissa ideaalimitoissaan senkin jössikkä! ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minäkin joskus kävellyt tuon verran putkeen. Olen kävellyt myös 36-40km 20-30min tauolla. Olen itse asiassa kävellyt viitenä vuotena vuosina 2006-2010 peräkkäin 3kk:ssa yli 2000km. En ole enää tuollaisessa kunnossa mutta olin viimeksi 2010. Olisi kiva päästä tuohon samaan.

        En ole mummo, vaikka periaatteessa ikäni puolesta voisin olla. Olen 39-v. neitokainen, joka haluaa olla kesään mennessä omissa ideaalimitoissaan senkin jössikkä! ;D

        P.S. Tykkään vähän sellaisista ronskeista jössiköistä. Ainakin välillä. ;) ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen minäkin joskus kävellyt tuon verran putkeen. Olen kävellyt myös 36-40km 20-30min tauolla. Olen itse asiassa kävellyt viitenä vuotena vuosina 2006-2010 peräkkäin 3kk:ssa yli 2000km. En ole enää tuollaisessa kunnossa mutta olin viimeksi 2010. Olisi kiva päästä tuohon samaan.

        En ole mummo, vaikka periaatteessa ikäni puolesta voisin olla. Olen 39-v. neitokainen, joka haluaa olla kesään mennessä omissa ideaalimitoissaan senkin jössikkä! ;D

        Ethän sitten vielä ihan rapistumassa ole, kyllä se kunto siitä kohoaa.
        Täällä olisi eräs luontopolku missä vaaramaisemia täynnä koko lenkki. (20-30km).
        Pitää lähtee keväällä katsastaan mistä on kyse kun se on ihan nimettykin = kauniita maisemia.
        Itsehän olen tosiaan pieni poikanen sinuun verrattuna, vasta 35 vai oliko 36... En muista kun en enään pidä lukua 😇


      • Anonyymi kirjoitti:

        P.S. Tykkään vähän sellaisista ronskeista jössiköistä. Ainakin välillä. ;) ;)

        Olen pienimunainen ja syvällinen.
        Kannattaa hakeutua moottoripyörämiesten seuraan jos noin on asian laita, heillä kerhot auki aamu kuuteen yleensä.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Ethän sitten vielä ihan rapistumassa ole, kyllä se kunto siitä kohoaa.
        Täällä olisi eräs luontopolku missä vaaramaisemia täynnä koko lenkki. (20-30km).
        Pitää lähtee keväällä katsastaan mistä on kyse kun se on ihan nimettykin = kauniita maisemia.
        Itsehän olen tosiaan pieni poikanen sinuun verrattuna, vasta 35 vai oliko 36... En muista kun en enään pidä lukua 😇

        Luulin, että olet kuvan perusteella n. 40-v. En itse juo enkä polta tms ja itseäni usein luullaan n. 10 vuotta nuoremmaksi. Kokematon ja korkkaamaton nainen on parisuhdemarkkinoilla myös läpikoluttuja 10-15 vuotta nuorempia kanssasisaria paljon arvostetumpi. ;) ;) "Pienelle poikaselle" tiedoksi vaan! ;D


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Olen pienimunainen ja syvällinen.
        Kannattaa hakeutua moottoripyörämiesten seuraan jos noin on asian laita, heillä kerhot auki aamu kuuteen yleensä.

        Tuosta porukasta minua ei kiinnosta kuin yksi jengi ja se on Gospel Riders. Sen verran järkevää ja lainkuuliaista porukkaa, että ainoa "ase", jota käyttävät, on raamattu. Muihin motoristeihin en halua sekaantua, koska monen "kerhon" jäsenet on rikollisia, ainakin tiettyjen kerhojen jäsenet. Miehen tulee olla lainkuuliainen. Siitä lähdetään ja siitä ei tingitä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulin, että olet kuvan perusteella n. 40-v. En itse juo enkä polta tms ja itseäni usein luullaan n. 10 vuotta nuoremmaksi. Kokematon ja korkkaamaton nainen on parisuhdemarkkinoilla myös läpikoluttuja 10-15 vuotta nuorempia kanssasisaria paljon arvostetumpi. ;) ;) "Pienelle poikaselle" tiedoksi vaan! ;D

        On minua luultu reilu 50 vuotiaaksikin juttujeni takia ( ulkonäkö).
        Kaiketi niin komea parta nieltäväksi nuorille.
        Muuhun viestissäsi en ota kantaa, huhuja ja "juttuja" liikkuu pilvinpimein.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Olen pienimunainen ja syvällinen.
        Kannattaa hakeutua moottoripyörämiesten seuraan jos noin on asian laita, heillä kerhot auki aamu kuuteen yleensä.

        Ronski jössikkä ei tarkoita mitään hämärähyypiötä vaan sellaista miehenkokoista jössikkää, jolla on päättäväiset miehen otteet - oikeassa kohtaa. Isomunaisuus on tietysti aina plussaa mutta enpä ole koskaan ketään mittanauhalla mittaillut enkä senttejä kysellyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta porukasta minua ei kiinnosta kuin yksi jengi ja se on Gospel Riders. Sen verran järkevää ja lainkuuliaista porukkaa, että ainoa "ase", jota käyttävät, on raamattu. Muihin motoristeihin en halua sekaantua, koska monen "kerhon" jäsenet on rikollisia, ainakin tiettyjen kerhojen jäsenet. Miehen tulee olla lainkuuliainen. Siitä lähdetään ja siitä ei tingitä!

        Jos raamattuun ei saa lisätä eikä poistaa mitään niin miksi gospel ridesit on laittanut omia kuviaan heti etusivuille raamattuunsa?
        Minä olen ollut rikollinen ja vieläkin Ö-luokan kansalainen.
        Se kelpaa koska en mukaudu maailmaan kuten perkeleen omat.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        On minua luultu reilu 50 vuotiaaksikin juttujeni takia ( ulkonäkö).
        Kaiketi niin komea parta nieltäväksi nuorille.
        Muuhun viestissäsi en ota kantaa, huhuja ja "juttuja" liikkuu pilvinpimein.

        Mitä juttuja? Kenestä? Minä puhun vain itsestäni ja arvostan, mitä ja kuka olen.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Jos raamattuun ei saa lisätä eikä poistaa mitään niin miksi gospel ridesit on laittanut omia kuviaan heti etusivuille raamattuunsa?
        Minä olen ollut rikollinen ja vieläkin Ö-luokan kansalainen.
        Se kelpaa koska en mukaudu maailmaan kuten perkeleen omat.

        En ole tutustunut kerhoon sen paremmin mutta uskovia miehiä siellä on. En ole tuollaisesta kuullut, joten en voi ottaa kantaa. Hyvä, jos olet tehnyt parannuksen ja olet kaidalla tiellä. Ei se menneisyys vaan tämä hetki. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ronski jössikkä ei tarkoita mitään hämärähyypiötä vaan sellaista miehenkokoista jössikkää, jolla on päättäväiset miehen otteet - oikeassa kohtaa. Isomunaisuus on tietysti aina plussaa mutta enpä ole koskaan ketään mittanauhalla mittaillut enkä senttejä kysellyt.

        183 cm, noin 95 kg ja ehkä 15 cm heppi toiminnassaan.
        Muuten se onkin piilossa.

        Olenko jössikkä? 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä juttuja? Kenestä? Minä puhun vain itsestäni ja arvostan, mitä ja kuka olen.

        Sinusta itsestäsi sinun kirjoittamanasi.
        Ne ovat vain kuin huhuja jos et tule esille selkeästi.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Jos raamattuun ei saa lisätä eikä poistaa mitään niin miksi gospel ridesit on laittanut omia kuviaan heti etusivuille raamattuunsa?
        Minä olen ollut rikollinen ja vieläkin Ö-luokan kansalainen.
        Se kelpaa koska en mukaudu maailmaan kuten perkeleen omat.

        Monesko olut menossa? 😁 Et sinä ole Ö-luokan tai minkään muunkaan kirjaimen kansalainen... Nyt kirjoitin hieman väärin. Mielestäni olet A-luokan kansalainen.

        Kuten Kummellissa aikoinaan hoettiin: Parasta A-ryhmää. Itselläni ei muuten ole nastoja, Minulla on Sieviläiset talvi- turvakengät. Niissä on teräskärki ja ikään kuin kitkapohjat. Ovat vallan mainiot tällaiselle aivovammaiselle tasapainohäiriöiselle.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Sinusta itsestäsi sinun kirjoittamanasi.
        Ne ovat vain kuin huhuja jos et tule esille selkeästi.

        Esiinnyn itsenäni mitään lisäämättä. Totuus on joskus tarua ihmeellisempää. "Juuret kiinni maassa ja latva kohti Jumalaa." Sitähän sää kysyit? :)


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        183 cm, noin 95 kg ja ehkä 15 cm heppi toiminnassaan.
        Muuten se onkin piilossa.

        Olenko jössikkä? 😂

        Jössi kyllä ulkoisesti mutta jössiys on myös asennetta ja miehekästä putkiaivoisuutta! :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole tutustunut kerhoon sen paremmin mutta uskovia miehiä siellä on. En ole tuollaisesta kuullut, joten en voi ottaa kantaa. Hyvä, jos olet tehnyt parannuksen ja olet kaidalla tiellä. Ei se menneisyys vaan tämä hetki. :)

        Siellä kun on niin itsestäänkin täyttyneitä sen Hengen sijaan kun vaan tietäisitkin ja reilusti.
        Minä parannuksen?
        Kaikki kiitos ja kunnia kuuluu Jumalalle, Luojalle.
        Ei minusta ilman häntä miksikään olisi.
        Ei mikään muu ole ansiotani kuin paha, ihminen kun on vaan sellainen 😇


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Siellä kun on niin itsestäänkin täyttyneitä sen Hengen sijaan kun vaan tietäisitkin ja reilusti.
        Minä parannuksen?
        Kaikki kiitos ja kunnia kuuluu Jumalalle, Luojalle.
        Ei minusta ilman häntä miksikään olisi.
        Ei mikään muu ole ansiotani kuin paha, ihminen kun on vaan sellainen 😇

        Eihän kenestäkään ole lopulta mihinkään ilman Jumalaa, "sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." Se on se ihmisen osa.


      • Timosi kirjoitti:

        Monesko olut menossa? 😁 Et sinä ole Ö-luokan tai minkään muunkaan kirjaimen kansalainen... Nyt kirjoitin hieman väärin. Mielestäni olet A-luokan kansalainen.

        Kuten Kummellissa aikoinaan hoettiin: Parasta A-ryhmää. Itselläni ei muuten ole nastoja, Minulla on Sieviläiset talvi- turvakengät. Niissä on teräskärki ja ikään kuin kitkapohjat. Ovat vallan mainiot tällaiselle aivovammaiselle tasapainohäiriöiselle.

        Yhteiskunnallisesta mielessä missä arvot ja käytös on tärkeää, siellä olen ö-luokkaa.
        En välttämättä sinulle henkilökohtaisesti vaan siitäpä ei olekaan kyse tässä.
        Kiitos kuitenkin ystävällisyydestäsi.
        Kuudes 0,5 l olut tyhjillään, kohta otan seiskan 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esiinnyn itsenäni mitään lisäämättä. Totuus on joskus tarua ihmeellisempää. "Juuret kiinni maassa ja latva kohti Jumalaa." Sitähän sää kysyit? :)

        Eipä täällä maassa mitään niin tärkeää ole, Jumala on tärkein aina.
        Tervetuloa keväällä sinne patikoinnille vaaramaisemiin.
        Saat yösijan sekä ruokaa.
        Katsotaan kunto kohdilleen, siinä on molemmilla näytettävää.
        Kuulostaa kaksimieliseltä kenties vaan tarkoitan todellakin sitä luontopolkua.

        .....

        Ei se kyllä helpottanut kaksimielisyyteen yhtään 😂😇

        Pohjois-Karjala anyway.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jössi kyllä ulkoisesti mutta jössiys on myös asennetta ja miehekästä putkiaivoisuutta! :)

        Niin...
        Miehet ja naiset ovat erilaisia mieleltään.
        Naiset monimutkaisia ja miehet suoria pääosin.
        Mistäköhän se johtuu?
        Osaatko selventää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kenestäkään ole lopulta mihinkään ilman Jumalaa, "sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." Se on se ihmisen osa.

        Mutta jotkut ovat ylpistyneitä ja itsestään riittoisia.
        Ei silloin Jumalassa eletä vai?


      • JJohannesM kirjoitti:

        Yhteiskunnallisesta mielessä missä arvot ja käytös on tärkeää, siellä olen ö-luokkaa.
        En välttämättä sinulle henkilökohtaisesti vaan siitäpä ei olekaan kyse tässä.
        Kiitos kuitenkin ystävällisyydestäsi.
        Kuudes 0,5 l olut tyhjillään, kohta otan seiskan 😁

        Nooh, kyllähän sitten itse kukin kuuluu Ö-ryhmään. Olen minäkin saanut 2 tuomiota rattijuopumuksesta, mitä halveksutaan sekä paheksutaan.

        Toisessa mönkkärijuopumus- hurjastelussa tosin tuomari otti huomioon, että minusta tuli työkyvytön ja päiväsakkojakaan ei tullut kuin 20, vaikka teoriassa 40 on minimi törkeässä.

        Koeaika tosin oli sitten pidennetty 3:een vuoteen. Sitähän sanotaan, että ensimmäinen kerta on vahinko, toinen kerta tyhmyyttä, mutta kolmas kerta on jo tahallista.

        Kolmatta kertaa ei tule kohdallani. Jotkut ottavat opikseen kerralla, minä vasta toisesta. Mutta sitten siihen juomapuoleen. Kyllä minäkin maistelen viin... kiljuani, koska en muista eilisestä, miltä se maistui. 😜


      • Timosi kirjoitti:

        Nooh, kyllähän sitten itse kukin kuuluu Ö-ryhmään. Olen minäkin saanut 2 tuomiota rattijuopumuksesta, mitä halveksutaan sekä paheksutaan.

        Toisessa mönkkärijuopumus- hurjastelussa tosin tuomari otti huomioon, että minusta tuli työkyvytön ja päiväsakkojakaan ei tullut kuin 20, vaikka teoriassa 40 on minimi törkeässä.

        Koeaika tosin oli sitten pidennetty 3:een vuoteen. Sitähän sanotaan, että ensimmäinen kerta on vahinko, toinen kerta tyhmyyttä, mutta kolmas kerta on jo tahallista.

        Kolmatta kertaa ei tule kohdallani. Jotkut ottavat opikseen kerralla, minä vasta toisesta. Mutta sitten siihen juomapuoleen. Kyllä minäkin maistelen viin... kiljuani, koska en muista eilisestä, miltä se maistui. 😜

        On kirjoitettu vaikka mitä meikäläisestä muistiin tuonne virastojen kirjoihin vaan eipä se itseäni haittaa, olen se mikä olen.
        On menestystäkin.
        Ihania lapsia, ihana talo vuokralla mukavissa maisemissa, ei liikaa vaan tarpeeksi.
        Saa olla sisällään kiitollinen, se on ihana asia.
        Mutta kun kuljen kaupungilla niin saattaa poliisiauto ajaa vierelle ja apukuski kysyä : Mikä meininki?
        Ei sekään haittaa, lähinnä laittaa hymyn kasvoille.


      • JJohannesM kirjoitti:

        On kirjoitettu vaikka mitä meikäläisestä muistiin tuonne virastojen kirjoihin vaan eipä se itseäni haittaa, olen se mikä olen.
        On menestystäkin.
        Ihania lapsia, ihana talo vuokralla mukavissa maisemissa, ei liikaa vaan tarpeeksi.
        Saa olla sisällään kiitollinen, se on ihana asia.
        Mutta kun kuljen kaupungilla niin saattaa poliisiauto ajaa vierelle ja apukuski kysyä : Mikä meininki?
        Ei sekään haittaa, lähinnä laittaa hymyn kasvoille.

        Hah. Tuo on niin tuttua. Miksi poliisit hidastavat sitä pakettivolkkariansa ja jäävät juttelemaan hassuja rikollisten kanssa? No, ehkä he vain varmistelevat, että kaikki on kunnossa, eikä olla menossa pahuutta tekemään?

        Itselläni on tytär ja hän osti poika, eikun miesystävänsä kanssa OK-talon ja lähti jatko-opiskelemaan eläinlääkärijuttuja.

        KJirjoitit, että ei liikaa vaan tarpeeksi. Pahus. Minä kun olen aina ollut mies jolle ei kohtuus riitä. Edes Genelec 1032B ei riittänyt, vaan päädyin itse suunittelemaan ja rakentamaan ämyrit.

        Tietenkään en kohtuuttomana voinut sitä siihen jättää, vaan rakensin 12" äänen nopeuteen perustuvan, 1/4 osa taajuudella toimivan subin. Kätevä kirjahyllyn takana, kun ei sitä oikein muualle voi sijoittaa, ettei haittaa liikkumista tai ole rumasti näkyvillä. Sehän on tosiaan 1 3m pitkä ja elementtinä on: https://discoland.fi/monacor-sph-300ctc-12-hifi-subwoofer-2-x-150w


      • Timosi kirjoitti:

        Hah. Tuo on niin tuttua. Miksi poliisit hidastavat sitä pakettivolkkariansa ja jäävät juttelemaan hassuja rikollisten kanssa? No, ehkä he vain varmistelevat, että kaikki on kunnossa, eikä olla menossa pahuutta tekemään?

        Itselläni on tytär ja hän osti poika, eikun miesystävänsä kanssa OK-talon ja lähti jatko-opiskelemaan eläinlääkärijuttuja.

        KJirjoitit, että ei liikaa vaan tarpeeksi. Pahus. Minä kun olen aina ollut mies jolle ei kohtuus riitä. Edes Genelec 1032B ei riittänyt, vaan päädyin itse suunittelemaan ja rakentamaan ämyrit.

        Tietenkään en kohtuuttomana voinut sitä siihen jättää, vaan rakensin 12" äänen nopeuteen perustuvan, 1/4 osa taajuudella toimivan subin. Kätevä kirjahyllyn takana, kun ei sitä oikein muualle voi sijoittaa, ettei haittaa liikkumista tai ole rumasti näkyvillä. Sehän on tosiaan 1 3m pitkä ja elementtinä on: https://discoland.fi/monacor-sph-300ctc-12-hifi-subwoofer-2-x-150w

        Olen kuulemma pelottavan näköinen heidän mukaansa.
        Hyvä sitten että projekti onnistui?


      • JJohannesM kirjoitti:

        Olen kuulemma pelottavan näköinen heidän mukaansa.
        Hyvä sitten että projekti onnistui?

        Olen projektiin ihan tyytyväinen. Tuosta peloittavan näköisestä... Olen aika pitkä ja punttia nostellut ukkeli, niin monesti kaupassa, silloin kun käytin silmälappua näiden ns. silmälasien sijaan niin moni pikkulapsi kauhuissaan osoitti minua sormella: "Äiti, äiti, kato! Merirosvo"

        Minuahan ei mokoma haittaa pätkääkään, mutta moni mamma menee ihan punaiseksi, sekä yrittää paeta piiloon. Kerran kassajonossa lapsukainen taas kauhisteli "merirosvoa". Minä tietty siitä vierestä nappasin merirosvotikkarin ja kun olivat vielä pakkaamassa ostoksiaan, olin jo omani maksanut sekä ojensin pikkuiselle sen tikkarin.

        Äiskä oli edelleen ihan sanaton ja tulipunainen. 🤣


      • Timosi kirjoitti:

        Olen projektiin ihan tyytyväinen. Tuosta peloittavan näköisestä... Olen aika pitkä ja punttia nostellut ukkeli, niin monesti kaupassa, silloin kun käytin silmälappua näiden ns. silmälasien sijaan niin moni pikkulapsi kauhuissaan osoitti minua sormella: "Äiti, äiti, kato! Merirosvo"

        Minuahan ei mokoma haittaa pätkääkään, mutta moni mamma menee ihan punaiseksi, sekä yrittää paeta piiloon. Kerran kassajonossa lapsukainen taas kauhisteli "merirosvoa". Minä tietty siitä vierestä nappasin merirosvotikkarin ja kun olivat vielä pakkaamassa ostoksiaan, olin jo omani maksanut sekä ojensin pikkuiselle sen tikkarin.

        Äiskä oli edelleen ihan sanaton ja tulipunainen. 🤣

        Tuli mieleeni eräs herraspoika isänsä kanssa (n. 3-5v).
        Poika tuijotti minua vaikka kuinka kun isänsä kanssa käsikädessä kulki ohitse ja tokaisi isälleen kohdallani :
        Eikö tuon sedän pitäisi laittaa pussi päähänsä? (kaiketi tatuoinneistani johtuen).
        Isän ryhti painui sillä sekunnilla maihin ja kääntyi minua kohden sanoen :
        Anteeksi.
        Vastasin :
        Ei se mitään, poika on ihan oikeassa.

        👍

        Ryhti palasi parikymmentä metriä siitä eteenpäin ja hyvä niin, poika oli kysymyksensä kanssa ihan asiallinen mielestäni.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Tuli mieleeni eräs herraspoika isänsä kanssa (n. 3-5v).
        Poika tuijotti minua vaikka kuinka kun isänsä kanssa käsikädessä kulki ohitse ja tokaisi isälleen kohdallani :
        Eikö tuon sedän pitäisi laittaa pussi päähänsä? (kaiketi tatuoinneistani johtuen).
        Isän ryhti painui sillä sekunnilla maihin ja kääntyi minua kohden sanoen :
        Anteeksi.
        Vastasin :
        Ei se mitään, poika on ihan oikeassa.

        👍

        Ryhti palasi parikymmentä metriä siitä eteenpäin ja hyvä niin, poika oli kysymyksensä kanssa ihan asiallinen mielestäni.

        Lapset ovat rehellisiä. Mielestäni aikuisetkin saisivat joissain tapauksissa ottaa lapsukaisilta mallia.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Tuli mieleeni eräs herraspoika isänsä kanssa (n. 3-5v).
        Poika tuijotti minua vaikka kuinka kun isänsä kanssa käsikädessä kulki ohitse ja tokaisi isälleen kohdallani :
        Eikö tuon sedän pitäisi laittaa pussi päähänsä? (kaiketi tatuoinneistani johtuen).
        Isän ryhti painui sillä sekunnilla maihin ja kääntyi minua kohden sanoen :
        Anteeksi.
        Vastasin :
        Ei se mitään, poika on ihan oikeassa.

        👍

        Ryhti palasi parikymmentä metriä siitä eteenpäin ja hyvä niin, poika oli kysymyksensä kanssa ihan asiallinen mielestäni.

        Hah hah. Lapset kyllä sanoo mitä ajattelee. :)


      • Timosi kirjoitti:

        Lapset ovat rehellisiä. Mielestäni aikuisetkin saisivat joissain tapauksissa ottaa lapsukaisilta mallia.

        Niin on eikä heitä voi siitä syyttää vaikka monet painavatkin alas, pääosin omat vanhemmat.
        Kerroppa...
        Onko ihminen sairas eläin? Mielipide.


      • Timosi kirjoitti:

        Olen projektiin ihan tyytyväinen. Tuosta peloittavan näköisestä... Olen aika pitkä ja punttia nostellut ukkeli, niin monesti kaupassa, silloin kun käytin silmälappua näiden ns. silmälasien sijaan niin moni pikkulapsi kauhuissaan osoitti minua sormella: "Äiti, äiti, kato! Merirosvo"

        Minuahan ei mokoma haittaa pätkääkään, mutta moni mamma menee ihan punaiseksi, sekä yrittää paeta piiloon. Kerran kassajonossa lapsukainen taas kauhisteli "merirosvoa". Minä tietty siitä vierestä nappasin merirosvotikkarin ja kun olivat vielä pakkaamassa ostoksiaan, olin jo omani maksanut sekä ojensin pikkuiselle sen tikkarin.

        Äiskä oli edelleen ihan sanaton ja tulipunainen. 🤣

        Lapset on siitäkin niin ihania, kun ne ei yleensä esitä. Vilpittömästi täräyttää tulla. :)

        Aikuiset jo vetää kaikenmaaliman rooliesitykset ja helvetin etiketit etu- ja takaperin. Mut lapset on vielä siitä melko hyvin aitoja.


      • JanK kirjoitti:

        Lapset on siitäkin niin ihania, kun ne ei yleensä esitä. Vilpittömästi täräyttää tulla. :)

        Aikuiset jo vetää kaikenmaaliman rooliesitykset ja helvetin etiketit etu- ja takaperin. Mut lapset on vielä siitä melko hyvin aitoja.

        "Aikuiset jo vetää kaikenmaaliman rooliesitykset ja helvetin etiketit etu- ja takaperin"

        Aikuiset ovat valehtelijoita ja sen päällä ihmisten maailma lepää.

        Se on helvetin surullista.


      • JJohannesM kirjoitti:

        "Aikuiset jo vetää kaikenmaaliman rooliesitykset ja helvetin etiketit etu- ja takaperin"

        Aikuiset ovat valehtelijoita ja sen päällä ihmisten maailma lepää.

        Se on helvetin surullista.

        Hyvin pitkälti kyllä ja ne ketkä ei ole voikin erakoitua rauhassa, mikäs siinä sehän sopii. Ei ole pakko mahtua muotteihin.

        Onhan se surullista.


      • JanK kirjoitti:

        Hyvin pitkälti kyllä ja ne ketkä ei ole voikin erakoitua rauhassa, mikäs siinä sehän sopii. Ei ole pakko mahtua muotteihin.

        Onhan se surullista.

        Asun erämaan reunamilla vaan menen kyllä välillä täräyttelemään ihmisten ilmoille ja silloin näen valkonaamaisia monttu auki olevia aikuisia ihmisiä kun ovat lukossa siitä kun räjäytän maailmakuvat heidät päistänsä pirstaleiksi.
        Lapset tulevat yleensä leikkipaikoillakin luokseni juttelemaan jos pojan kanssa olen siellä, en siis yksinään siellä nurkilla hillu 👍😅


      • JJohannesM kirjoitti:

        Asun erämaan reunamilla vaan menen kyllä välillä täräyttelemään ihmisten ilmoille ja silloin näen valkonaamaisia monttu auki olevia aikuisia ihmisiä kun ovat lukossa siitä kun räjäytän maailmakuvat heidät päistänsä pirstaleiksi.
        Lapset tulevat yleensä leikkipaikoillakin luokseni juttelemaan jos pojan kanssa olen siellä, en siis yksinään siellä nurkilla hillu 👍😅

        Sä järkytät niitä puhumalla suoraan. 😛

        Niin niin äijä käy kuitenkin keinumassa ja laskemassa liukumäkeä, tota pojan kanssa tässä. 😄😉


      • JanK kirjoitti:

        Sä järkytät niitä puhumalla suoraan. 😛

        Niin niin äijä käy kuitenkin keinumassa ja laskemassa liukumäkeä, tota pojan kanssa tässä. 😄😉

        Niin kun eivät ole tottuneet suoraan puheeseen ja erilaisiin näkökantoihin mitkä syrjäyttävät kaiken heidän norminsa.
        Välillä pitää keinua keinussa ja ihmetellä, tänään juurikin poika oli ahkion kyydissä kun mentiin exän mummon luo päivälliselle exä mukana...
        On kyllä erikoinen systeemi meillä vaan mikäs siinä 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Eipä täällä maassa mitään niin tärkeää ole, Jumala on tärkein aina.
        Tervetuloa keväällä sinne patikoinnille vaaramaisemiin.
        Saat yösijan sekä ruokaa.
        Katsotaan kunto kohdilleen, siinä on molemmilla näytettävää.
        Kuulostaa kaksimieliseltä kenties vaan tarkoitan todellakin sitä luontopolkua.

        .....

        Ei se kyllä helpottanut kaksimielisyyteen yhtään 😂😇

        Pohjois-Karjala anyway.

        Oho. ;) ;O


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Niin...
        Miehet ja naiset ovat erilaisia mieleltään.
        Naiset monimutkaisia ja miehet suoria pääosin.
        Mistäköhän se johtuu?
        Osaatko selventää?

        En tiedä mutta pidän siitä erosta. Sukupuolien erilaisuus on rikkautta. :)


    • Anonyymi

      On se hienoa jos mies on karskin oloinen mutta sydämeltään hyvä ja itseään vielä etsivä. Tuo kuuluu jokaisen kunnollisen kansalaisen olotilaan jossain vaiheessa elämää.
      Hikoilu helpottaa olotilaa, jopa ne 10 olutta sen jälkeen. On haastettu itseään ja kelaillaan sitten saunassa syvällisiä, mieluiten yksin, miehen elämää.

      AsianVierestä

      • Pohdiskelen syvällisiä jok ikinen hetki kun liikun ja koen, koska tämä kaikki mitä koemme on perin ihmeellistä eikö vain?
        Uskovaiset sanoivat että olen käynyt helvetin porteilla vaan olen nähnyt sen vastakohdankin.
        Elämä on ihmeellistä, vai?


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Pohdiskelen syvällisiä jok ikinen hetki kun liikun ja koen, koska tämä kaikki mitä koemme on perin ihmeellistä eikö vain?
        Uskovaiset sanoivat että olen käynyt helvetin porteilla vaan olen nähnyt sen vastakohdankin.
        Elämä on ihmeellistä, vai?

        Elämä on, joskus pitää lähteä merelle kalaan että huomaisi kotijärven omakseen.
        Osa taas tykkää aavasta ja turvattomasta, yllätyksiä täynnä olevasta kuohuvasta merestä vaikka kalaa ei tulisi.

        AsianVierestä


      • JJohannesM kirjoitti:

        Pohdiskelen syvällisiä jok ikinen hetki kun liikun ja koen, koska tämä kaikki mitä koemme on perin ihmeellistä eikö vain?
        Uskovaiset sanoivat että olen käynyt helvetin porteilla vaan olen nähnyt sen vastakohdankin.
        Elämä on ihmeellistä, vai?

        Pakko vastata tähän, koska toisessa mällissähän teoriassa kuolin, mutta pahuksen lääkärit herättivät henkiin. Kuitenkaan, ei ole helvettiä, ei ole taivasta. Kun aika jättää, niin valot vain sammuvat ja kroppamme menee luonnon kiertokulkuun.

        Nyt voin kirjoittaa uskoville, että tämä on minun kokemukseni. Onko itselläsi jonkinlainen muu kokemus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on, joskus pitää lähteä merelle kalaan että huomaisi kotijärven omakseen.
        Osa taas tykkää aavasta ja turvattomasta, yllätyksiä täynnä olevasta kuohuvasta merestä vaikka kalaa ei tulisi.

        AsianVierestä

        Maalta lähtöisin ja miljoonakaupunkeja kolunnut, nyt maalla ja rauha läsnä.
        Sopii olla kiitollinen, minun.


      • Timosi kirjoitti:

        Pakko vastata tähän, koska toisessa mällissähän teoriassa kuolin, mutta pahuksen lääkärit herättivät henkiin. Kuitenkaan, ei ole helvettiä, ei ole taivasta. Kun aika jättää, niin valot vain sammuvat ja kroppamme menee luonnon kiertokulkuun.

        Nyt voin kirjoittaa uskoville, että tämä on minun kokemukseni. Onko itselläsi jonkinlainen muu kokemus?

        Kohdunomainen turvan tuntu, valoa joka säteilee jokapuolella, harmonia, nirvana, sulautuminen kaikkeen.
        Sen koin kun kuolin ja heräsin.


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Maalta lähtöisin ja miljoonakaupunkeja kolunnut, nyt maalla ja rauha läsnä.
        Sopii olla kiitollinen, minun.

        Ymmärrän hyvin mitä kirjoitat, joskus vain kyllästyy ensin niin suureen, huumaavaan ja mahdollisuuksia tarjoavaan. Harva sen oikeasti ymmärtää. Välillä on hienoa olla yksin ja kokea sellaista mistä monella ei ole kosketuspintaa. Syvemmälle mentäessä on kaksi vaihtoehtoa josta olet valinnut kirjoituksiesi perusteella sen joka on ollut oikea. Muutenhan et nyt edes kirjoittaisi, toisessa vaihtoehdossa moni olisi lausunut kauniit sanat ja heittänyt hiekkaa arkun päälle?
        Jos sinulla on menossa ns. jatkoaika, siihen pitääkin olla tyytyväinen vaikka se menneisyys kulkeekin pitkään mukana, omissa, muiden mielessä ja ajatuksissa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin mitä kirjoitat, joskus vain kyllästyy ensin niin suureen, huumaavaan ja mahdollisuuksia tarjoavaan. Harva sen oikeasti ymmärtää. Välillä on hienoa olla yksin ja kokea sellaista mistä monella ei ole kosketuspintaa. Syvemmälle mentäessä on kaksi vaihtoehtoa josta olet valinnut kirjoituksiesi perusteella sen joka on ollut oikea. Muutenhan et nyt edes kirjoittaisi, toisessa vaihtoehdossa moni olisi lausunut kauniit sanat ja heittänyt hiekkaa arkun päälle?
        Jos sinulla on menossa ns. jatkoaika, siihen pitääkin olla tyytyväinen vaikka se menneisyys kulkeekin pitkään mukana, omissa, muiden mielessä ja ajatuksissa.

        AsianVierestä

        En kanna taakkaa, sehän ihmeellistä onkin.
        Siitä ei voi kiittää ihmistä, jotakin suurempaa kyllä.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Kohdunomainen turvan tuntu, valoa joka säteilee jokapuolella, harmonia, nirvana, sulautuminen kaikkeen.
        Sen koin kun kuolin ja heräsin.

        Totta! Kuoleman hetkellä aivot erittävät huumeisiin verrattavia aineita. Se ei silti tarkoita, että hallusinaatiot olisivat totta. Itsellänikään ei ollut kipuja eikä huolta huomisesta ja sitten valot sammuivat.


      • Timosi kirjoitti:

        Totta! Kuoleman hetkellä aivot erittävät huumeisiin verrattavia aineita. Se ei silti tarkoita, että hallusinaatiot olisivat totta. Itsellänikään ei ollut kipuja eikä huolta huomisesta ja sitten valot sammuivat.

        En ollut kuolemassa missään vaiheessa kehollisesti vaan kyseessä oli psykologinen kuolema ja uudestisyntyminen.


      • JJohannesM kirjoitti:

        En ollut kuolemassa missään vaiheessa kehollisesti vaan kyseessä oli psykologinen kuolema ja uudestisyntyminen.

        Ahaa. Toki sekin avartaa maailmankatsomusta siinä, kuin fyysinen kuoleminenkin. Myönnettäköön, että fyysisen kuoleman jälkeen myös henkiset vihat ja turhuudet kitkettiin pois.

        Minulla ei nykyään ole muuta jyrkkää mielipidettä, muuta kuin se, että haluan kaikkia suojella ihan mehiläisestä kärttyiseen vanhukseen.

        Jotkut vähättelevät minua ja nauravat, koska huolehdin turhasta emmekä voi kuulemma vaikuttaa. Se nyt on sen kansanosan mielipide, jotta keskiarvo pysyy.

        En ole vihreä-puolueen äänestäjä, mutta silti teen osaltani mahdollisimman paljon luonnon eteen.

        Äänestän eduskuntavaaleissa vasemmistopuoluetta, koska haluavat huolehtia heikoimmista. Oikeisto, johon PS myös kuuluu on sitä mieltä, että köyhät kuolkoot tavalla tai toisella.

        Aivovammaisena nyt unohdin loput paatokseni, mutta pointti varmaankin tuli selväksi?


      • Timosi kirjoitti:

        Ahaa. Toki sekin avartaa maailmankatsomusta siinä, kuin fyysinen kuoleminenkin. Myönnettäköön, että fyysisen kuoleman jälkeen myös henkiset vihat ja turhuudet kitkettiin pois.

        Minulla ei nykyään ole muuta jyrkkää mielipidettä, muuta kuin se, että haluan kaikkia suojella ihan mehiläisestä kärttyiseen vanhukseen.

        Jotkut vähättelevät minua ja nauravat, koska huolehdin turhasta emmekä voi kuulemma vaikuttaa. Se nyt on sen kansanosan mielipide, jotta keskiarvo pysyy.

        En ole vihreä-puolueen äänestäjä, mutta silti teen osaltani mahdollisimman paljon luonnon eteen.

        Äänestän eduskuntavaaleissa vasemmistopuoluetta, koska haluavat huolehtia heikoimmista. Oikeisto, johon PS myös kuuluu on sitä mieltä, että köyhät kuolkoot tavalla tai toisella.

        Aivovammaisena nyt unohdin loput paatokseni, mutta pointti varmaankin tuli selväksi?

        Kyllä se kitkentä tapahtui itsellenikin, voisiko kutsua kiirastuleksi jopa.
        Sinulla on paljon maailman kanssa kuitenkin vielä kitkaa viestistäsi päätellen, miksi piittaat ihmisten draamoista vieläkin jos näit "toiselle puolelle" missä moisia ei ole?
        Etkö nähnyt sitä rauhaa ja harmoniaa?


      • JJohannesM kirjoitti:

        Kyllä se kitkentä tapahtui itsellenikin, voisiko kutsua kiirastuleksi jopa.
        Sinulla on paljon maailman kanssa kuitenkin vielä kitkaa viestistäsi päätellen, miksi piittaat ihmisten draamoista vieläkin jos näit "toiselle puolelle" missä moisia ei ole?
        Etkö nähnyt sitä rauhaa ja harmoniaa?

        Se rauha ja harmonia tosiaan tulee kuoleman hetkellä, kun aivot epätoivoisesti yrittävät selviytyä. https://www.studio55.fi/terveys/article/tutkimus-nain-aivot-toimivat-kuollessa/230282



      • JJohannesM kirjoitti:

        Kuolin ja heräsin, tuolloin tunsin nuo kuten joka päivä sen jälkeen.
        Se oli psykologista, ei fyysistä.

        Vaikka olemme ilmeisesti poliittisesti eri mieltä, mutta minä nautin, kun kerrankin voin kirjoitella ihmisen kanssa, joka on kokenut samaa kuin itsekin.

        Meistä kuolleista ylösnousseista ei pahemmin uutisoida. Niin no Jesse sai oikein laajalevikkisen kirjankin.

        Käsittääkseni sinä olet kirjoittanut olevasi uskossa. Minä taasen olen tyypillinen ukkeli ja olen Agnostikko.

        Se ei liene ongelma? Olen minä aikoinaan seukannut laestadiolaisen naisenkin kanssa. Hänet ja hänen aviomiehensä oli erotettu SRK:ta koska mies tuli kaapista ulos.

        Nainen ei kuitenkaan uskoaan hylännyt, vaikka seurakunta hylkäsi hänet. Kerran kysyin häneltä, jos Aatami ja Eeva olivat ensimmäisiä ihmisiä, niin mihin tosiaan heidän poikansa lähtivät vaimoja hakemaan? Apinakaupunkiin?


      • Timosi kirjoitti:

        Vaikka olemme ilmeisesti poliittisesti eri mieltä, mutta minä nautin, kun kerrankin voin kirjoitella ihmisen kanssa, joka on kokenut samaa kuin itsekin.

        Meistä kuolleista ylösnousseista ei pahemmin uutisoida. Niin no Jesse sai oikein laajalevikkisen kirjankin.

        Käsittääkseni sinä olet kirjoittanut olevasi uskossa. Minä taasen olen tyypillinen ukkeli ja olen Agnostikko.

        Se ei liene ongelma? Olen minä aikoinaan seukannut laestadiolaisen naisenkin kanssa. Hänet ja hänen aviomiehensä oli erotettu SRK:ta koska mies tuli kaapista ulos.

        Nainen ei kuitenkaan uskoaan hylännyt, vaikka seurakunta hylkäsi hänet. Kerran kysyin häneltä, jos Aatami ja Eeva olivat ensimmäisiä ihmisiä, niin mihin tosiaan heidän poikansa lähtivät vaimoja hakemaan? Apinakaupunkiin?

        En ole poliittisesti sitoutunut.
        Käytän kristillistä symboliikkaa näin Suomessa kun puhun näistä asioista, Thaimaassa se on Maitreya Buddha.
        Hinduille Shiva.
        Kain perusti kaupunkeja kuten murhaajat nykyäänkin.
        Näethän sen sieluttomuuden kaupungeissa?


      • JJohannesM kirjoitti:

        En ole poliittisesti sitoutunut.
        Käytän kristillistä symboliikkaa näin Suomessa kun puhun näistä asioista, Thaimaassa se on Maitreya Buddha.
        Hinduille Shiva.
        Kain perusti kaupunkeja kuten murhaajat nykyäänkin.
        Näethän sen sieluttomuuden kaupungeissa?

        En näe sielottomuutta, en ehkä ymmärrä pointtiasi, mutta mielestäni nykyinen meno on itse vihtahousun menoa.

        Minun mielestäni jokaisen, siis ihan jokaisen joka arvostelee nykyistä menoa, pitäisi mennä peilin eteen ja katsoa itseänsä silmiin kysyen: Mitä minä voin tehdä yhteisemme hyväksi?


      • Timosi kirjoitti:

        En näe sielottomuutta, en ehkä ymmärrä pointtiasi, mutta mielestäni nykyinen meno on itse vihtahousun menoa.

        Minun mielestäni jokaisen, siis ihan jokaisen joka arvostelee nykyistä menoa, pitäisi mennä peilin eteen ja katsoa itseänsä silmiin kysyen: Mitä minä voin tehdä yhteisemme hyväksi?

        Muistakaamme kuitenkin itsekontrolli https://www.youtube.com/watch?v=RP0_8J7uxhs


      • Timosi kirjoitti:

        En näe sielottomuutta, en ehkä ymmärrä pointtiasi, mutta mielestäni nykyinen meno on itse vihtahousun menoa.

        Minun mielestäni jokaisen, siis ihan jokaisen joka arvostelee nykyistä menoa, pitäisi mennä peilin eteen ja katsoa itseänsä silmiin kysyen: Mitä minä voin tehdä yhteisemme hyväksi?

        Vihtahousun meininkiä todellakin on.
        Mitä voin tehdä?
        Muuttua itse siten kuten ilmoitus annettiin siellä rajamailla ja tuoda sitä ihmisille esiin.
        Siinä se meidän työ, mennä ihmisten luokse omana itsenämme.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Vihtahousun meininkiä todellakin on.
        Mitä voin tehdä?
        Muuttua itse siten kuten ilmoitus annettiin siellä rajamailla ja tuoda sitä ihmisille esiin.
        Siinä se meidän työ, mennä ihmisten luokse omana itsenämme.

        Juu. Itse tosiaan olen Agnostikko ja kerran minulle tuli "saarnaajia" oven taaakse. Tottakai minä pyysin heidät sisälle ja keitin, anteeksi uutin kahvitkin.

        Kovasti he tuputtavit omaa uskoansa, mutta loppupeleissä minun esittäessäni kovin hankalia kysymyksiä luovuttivat. Mutta mitään riitaantumista ei siinäkään tapaamisessa ollut.


      • Timosi kirjoitti:

        Juu. Itse tosiaan olen Agnostikko ja kerran minulle tuli "saarnaajia" oven taaakse. Tottakai minä pyysin heidät sisälle ja keitin, anteeksi uutin kahvitkin.

        Kovasti he tuputtavit omaa uskoansa, mutta loppupeleissä minun esittäessäni kovin hankalia kysymyksiä luovuttivat. Mutta mitään riitaantumista ei siinäkään tapaamisessa ollut.

        Jumala on paljon suurempi mitä he yrittävät länkyttää.
        He pystyvät sanomaan mitä /mikä Jumala on.
        Itse en uskalla moista, Jumala on paljon suurempi mitä muurahaiseen verrattava olento pystyy ilmaisemaan.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Jumala on paljon suurempi mitä he yrittävät länkyttää.
        He pystyvät sanomaan mitä /mikä Jumala on.
        Itse en uskalla moista, Jumala on paljon suurempi mitä muurahaiseen verrattava olento pystyy ilmaisemaan.

        Hah, minulla ja Jumpella on ihan hyvät välit. Ei siinä mitään saarnoja tarvi tulla lässyttämään. Aika epätoivoista yrittää koko ajan haalia Jumpelle faneja. Eikös hän olekkaan kaikkivaltias ja sormia napsauttamalla saisi kaikki seuraajakseen?


      • Timosi kirjoitti:

        Hah, minulla ja Jumpella on ihan hyvät välit. Ei siinä mitään saarnoja tarvi tulla lässyttämään. Aika epätoivoista yrittää koko ajan haalia Jumpelle faneja. Eikös hän olekkaan kaikkivaltias ja sormia napsauttamalla saisi kaikki seuraajakseen?

        Hän toimii aina ajallaan silloin kun hänestä siltä tuntuu, ei ole ihmisestä riippuvainen vaikka ihminen onkin hänestä riippuvainen aina.


      • JJohannesM kirjoitti:

        Hän toimii aina ajallaan silloin kun hänestä siltä tuntuu, ei ole ihmisestä riippuvainen vaikka ihminen onkin hänestä riippuvainen aina.

        Tästä toki olemme eri mieltä. Mutta jos ihmispolo saa lohdutusta uskomalla todistemattomaan mielikuvitus olentoon, niin mikäs siinä.

        Minä henkilökohtaisesti en usko mihinkään jumaliin, mutta en ole esteenä sinunkaan uskolle.

        Jos elän kuitenkin kuten raamattu edellyttää, niin joudunko silti tuliseen mereen, vaikka olisin elänyt paremmin kuin ns. uskovainen?


      • Timosi kirjoitti:

        Tästä toki olemme eri mieltä. Mutta jos ihmispolo saa lohdutusta uskomalla todistemattomaan mielikuvitus olentoon, niin mikäs siinä.

        Minä henkilökohtaisesti en usko mihinkään jumaliin, mutta en ole esteenä sinunkaan uskolle.

        Jos elän kuitenkin kuten raamattu edellyttää, niin joudunko silti tuliseen mereen, vaikka olisin elänyt paremmin kuin ns. uskovainen?

        Olikohan se Jiddu Krisnamurti joka tokaisi muinoin että luonto kaikkineen ja sen olemuksen on oltava luojansa kaltainen.
        Millainen siis on luonnollinen ihminen?
        Luulen että itsekeskeisyyden ja yksityisyyden kuvittelu omassa pollassaan on erkanemista juuri tuosta luonnollisesta olemuksesta.
        Näkeehän ihmisen käytöksestä että suorastaan kapinoi luontoa vastaan riistäen, tuhoten ja raiskaten.
        Se on näkyvillä, ei sitä tarvitse hirveämmin kuvitella.


    • Anonyymi

      Nainen oli ihan märkä alapäästä kun vähän kokeilin.

      • On niitäkin tullut kokeiltua vaan on ihan normaalia eläimen käyttäytymistä kun kiihottaa.


    • Anonyymi

      Ei kannattais noin vanhan ukon enää tuollalailla riehua. Ei olis ensimmäinen kerta kun keski-ikäinen mies saa sydärin innostuessaan liikaa.

      • Parempi niin on poistua "näyttämöltä" kuin homehtuen kiikkustuoliin vaipat jalassa.


      • Anonyymi

        Kyllä kannattaa "riehua" sinne hautaan asti jokaisen ukon ja akan, jotta elää mahdollisimman pitkän elämän ja pysyy liikuntakykyisenä. Jos ihminen esim. kahteen viikkoon ei liiku, siinä on jo hyytymien vaara kaikenikäisillä.

        Jokaisen aikuisen, seniorinkin, tulisi kävellä se 10 000 askelta päivässä. Se on siis n. 6,5-7km ja kaikki hyötyliikunta arjessa lasketaan. Arvostan kaikenikäisiä miehiä ja naisia, jotka liikkuu läpi elämänsä. Kyllähän parikymppisissä jo näkee niitä, jotka ovat (sairaalloisen) lihavia eivätkä liiku. Nuorissa aikuisissa on niitä, joilla sitä alkoa menee, sätkä roikkuu huulessa ja juovat energiajuomia ja kaikkea muuta, jolla tuhoavat itsensä. Sen näköisiä kyllä sitten ovatkin: huonoihoisia, velttoja, käsivarret ja maha kuin pullataikinaa. Jos täysi-ikäinen tai nuorempikin ei jaksa kävellä tunnin lenkkiä (5-6km), on aika huonossa hapessa ja sairaudet iskee jossain vaiheessa. Moni tuhoaa itsensä haarukalla ja veitsellä, päihteillä ja addiktioilla, liikkumattomuudella ja sohvalla makaamalla. Liikkumaan!


      • Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

        Parempi niin on poistua "näyttämöltä" kuin homehtuen kiikkustuoliin vaipat jalassa.

        Kippari-Kalle voisi kunnostautua palstatsemppaajana vässyköille suomalaisille. Näyttää olevan aika terhakka poika kaikinpuolin. ;) ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe