Oletteko kokeneet suhteissa mustasukkaisuutta puolisolta ja miltä se on tuntunut, onko

Anonyymi

Mikään asioista avoimesti keskustelut auttanut vai onko tullut ero jos puoliso on liikaa mustasukkainen. Kertokaa mielipiteenne kuinka kestää mustasukkaisuutta kun ei haluis kuitenkaan erota kun kaikki muu toimii suhteessa mutta mustasukkainen käytös on asia jota ei pienmmän päälle jaksais.

16

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkä värinen olet

      • Anonyymi

        Siis mitä väliä sillä on minkä värinen ihminen on jos kysyy neuvoa miten mustasukkainen käytös näkyy kenenkin suhteissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä väliä sillä on minkä värinen ihminen on jos kysyy neuvoa miten mustasukkainen käytös näkyy kenenkin suhteissa

        Siis eihän siinä värissä ole mitään vikaa tai muuten mitään rasisti ajattelua tuosta kysymyksestä jonka esitin, kun kysyin siitä syystä että jos olisi kyseessä värillinen ihminen nii värilliset ovat erittäin tunteikkaita ja varsinkin mustasukkaisuus korostuu niissä henkilöissä enemmän kuin esimerkiksi länsimaissa kun siihe vaikuttaa aika paljon ympäristö ja opitut asiat esimerkiksi kulttuuri näkemyksiä saattaa olla paljonkin erilaisia kuin esimerkiksi länsimaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis eihän siinä värissä ole mitään vikaa tai muuten mitään rasisti ajattelua tuosta kysymyksestä jonka esitin, kun kysyin siitä syystä että jos olisi kyseessä värillinen ihminen nii värilliset ovat erittäin tunteikkaita ja varsinkin mustasukkaisuus korostuu niissä henkilöissä enemmän kuin esimerkiksi länsimaissa kun siihe vaikuttaa aika paljon ympäristö ja opitut asiat esimerkiksi kulttuuri näkemyksiä saattaa olla paljonkin erilaisia kuin esimerkiksi länsimaissa.

        Siis mitä väliä sillä on väliä onko kyseessä esimerkiksi suomalainen tai sitten muu länsimaissa oleva henkilö kun jos tuntee mustasukkaisuutta niin se tunne on jokaisella sama oli minkä värinen tahansa tai mistä kulttuurista tahansa nii tunne on sama jos kokee mustasukkaisuutta puolisosta suhteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis eihän siinä värissä ole mitään vikaa tai muuten mitään rasisti ajattelua tuosta kysymyksestä jonka esitin, kun kysyin siitä syystä että jos olisi kyseessä värillinen ihminen nii värilliset ovat erittäin tunteikkaita ja varsinkin mustasukkaisuus korostuu niissä henkilöissä enemmän kuin esimerkiksi länsimaissa kun siihe vaikuttaa aika paljon ympäristö ja opitut asiat esimerkiksi kulttuuri näkemyksiä saattaa olla paljonkin erilaisia kuin esimerkiksi länsimaissa.

        Siis kyllähän sillä on paljonkin väliä onko esimerkiksi länsimaalainen kuin esimerkiksi itämaisen kulttuurin omaava henkilö niin vaikka tunne olisi sama kaikilla ihmisillä jotka kokevat mustasukkaisuutta mutta totuus kuitenkin on se että länsimaissa ihmiset osaavat olla sivistyneesti mustasukkaisia kun heillä on eri näkemyksiä siitä mikä on normaali mustasukkainen tunne ja mikä ei ole normaali mustasukkainen tunne. Että onhan sillä näkemys erolla ja kulttuurin käsitteillä paljonkin eroja vaikka tunteet olisivat samat kaikilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kyllähän sillä on paljonkin väliä onko esimerkiksi länsimaalainen kuin esimerkiksi itämaisen kulttuurin omaava henkilö niin vaikka tunne olisi sama kaikilla ihmisillä jotka kokevat mustasukkaisuutta mutta totuus kuitenkin on se että länsimaissa ihmiset osaavat olla sivistyneesti mustasukkaisia kun heillä on eri näkemyksiä siitä mikä on normaali mustasukkainen tunne ja mikä ei ole normaali mustasukkainen tunne. Että onhan sillä näkemys erolla ja kulttuurin käsitteillä paljonkin eroja vaikka tunteet olisivat samat kaikilla.

        Miten perustelet tuon että Suomessa ei ole lainkaan ihmisiä jotka eivät ole olleet sivistyneesti mustasukkaisia tai siis tarkoitan sitä että eikö mielestäsi Suomessa ihmiset näytä mustasukkaisuutta muulla kuin ajatuksen kertomisella päiväkirjaan rustattuna ettei vaan muut ympärillä ihmettele ja arvostele että onko normaalia vai epänormaali mustasukkainen tunne kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten perustelet tuon että Suomessa ei ole lainkaan ihmisiä jotka eivät ole olleet sivistyneesti mustasukkaisia tai siis tarkoitan sitä että eikö mielestäsi Suomessa ihmiset näytä mustasukkaisuutta muulla kuin ajatuksen kertomisella päiväkirjaan rustattuna ettei vaan muut ympärillä ihmettele ja arvostele että onko normaalia vai epänormaali mustasukkainen tunne kyseessä.

        No perustelen sillä että en koskaan ole nähnyt suomalaista joka sanoo että mustasukkainen tunne on normaali tai että joku ei ole sanonut että mustasukkainen tunnelma ei saa näkyä parisuhteessa toisiinsa kun pitää olla hyvä luottamus ja antaa puolison tehdä mitä haluaa että jokainen on oma yksilö ja kenenkään perusoikeuksia ei saa loukata että parisuhde toimii hyvin kun on molemmin puolin luottamus ja arvostus tossa on jo aika iso näkemys siitä että mikä on normaalia mustasukkainen tunne ja mikä ei ole normaali mustasukkainen tunne kun se kulttuuri näkemyksiä vaikuttaa nii paljon siihen oman mielipiteen siitä että mikä on normaali mustasukkainen tunne ja mikä ei ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No perustelen sillä että en koskaan ole nähnyt suomalaista joka sanoo että mustasukkainen tunne on normaali tai että joku ei ole sanonut että mustasukkainen tunnelma ei saa näkyä parisuhteessa toisiinsa kun pitää olla hyvä luottamus ja antaa puolison tehdä mitä haluaa että jokainen on oma yksilö ja kenenkään perusoikeuksia ei saa loukata että parisuhde toimii hyvin kun on molemmin puolin luottamus ja arvostus tossa on jo aika iso näkemys siitä että mikä on normaalia mustasukkainen tunne ja mikä ei ole normaali mustasukkainen tunne kun se kulttuuri näkemyksiä vaikuttaa nii paljon siihen oman mielipiteen siitä että mikä on normaali mustasukkainen tunne ja mikä ei ole

        No olisi kiva tietää muittenkin näkemyksiä siitä mikä ero on siinä onko länsimaissa vai itämaisen kulttuurin omaava henkilö joka tuntee tai on tuntenut mustasukkaisuutta suhteissa. Mielipiteitä kiitos. Ja voin kiittää jo etukäteen niitä jotka haluavat antaa erilaisia näkemyksiä, kokemuksia ja neuvoja minulle joka olen todella kiitollinen jos saisin muitakin näkökulmia ajatella kuin omia ajatuksia siitä mikä on normaali mustasukkainen tunne ja mikä on epänormaali mustasukkainen tunne kyseessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olisi kiva tietää muittenkin näkemyksiä siitä mikä ero on siinä onko länsimaissa vai itämaisen kulttuurin omaava henkilö joka tuntee tai on tuntenut mustasukkaisuutta suhteissa. Mielipiteitä kiitos. Ja voin kiittää jo etukäteen niitä jotka haluavat antaa erilaisia näkemyksiä, kokemuksia ja neuvoja minulle joka olen todella kiitollinen jos saisin muitakin näkökulmia ajatella kuin omia ajatuksia siitä mikä on normaali mustasukkainen tunne ja mikä on epänormaali mustasukkainen tunne kyseessä

        Miltei jokainen ihminen tuntee joskus mustasukkaisuutta. Mustasukkaisuuden tunne kertoo kumppanin tärkeydestä. Mustasukkaisuus voi siis olla hyödyllinen, ja parisuhdetta vahvistavakin tunne. Liiallinen mustasukkaisuus on kuitenkin haitallista suhteelle, ja se onkin yleinen syy eroon ja parisuhdeongelmiin.
        Mustasukkaisuus on normaali ja yleisinhimillinen tunne. Se herää, kun ihminen kokee hänelle tärkeän ihmissuhteen olevan uhattuna. Miltei jokainen ihminen kokee mustasukkaisuutta jossain vaiheessa elämäänsä. Joskus mustasukkaisuutta koetaan todellisen uhan edessä, joskus taas uhka suhteelle voi olla kuviteltu.

        On normaalia kokea mustasukkaisuutta silloin, kun suhdetta uhkaa todellinen kilpailija, esimerkiksi jos kumppani on ollut uskoton tai flirttaillut kolmannen osapuolen kanssa. Tällainen mustasukkaisuus voidaan tutkimusten mukaan kokea rakkauden osoituksena ja sillä on positiivisia vaikutuksia parisuhteelle. Ei ole myöskään harvinaista kokea ajoittain aiheetonta mustasukkaisuutta, joka kuitenkin on lievää, eikä ole hallitsevaa tai erityisen kuormittavaa kummallekaan suhteen osapuolelle.

        Liiallisesta mustasukkaisuudesta on kyse silloin, kun todellista uhkaa parisuhteelle ei ole. Henkilö tulkitsee tällöin kumppaninsa vähäpätöisiä käyttäytymisen muutoksia todisteena uskottomuudesta.
        Liiallinen mustasukkaisuus liittyy enemmän mustasukkaisen omaan tunne-elämään ja historiaan kuin mustasukkaisuuden kohteen toimintaan tai todelliseen ulkoiseen uhkaan.

        Liika mustasukkaisuus on haitallista suhteelle. Siitä kärsii sekä mustasukkaisuuden kohde että mustasukkainen itse. Mustasukkaisuus on yleinen syy parisuhdeongelmiin ja eroihin. Ääritapauksissa se voi olla jopa vaaraksi turvallisuudelle.
        Milloin mustasukkaisuudesta on hyötyä?
        Mustasukkaisuus voidaan kokea rakkauden ja välittämisen osoituksena. Jos kumppani ei ole lainkaan mustasukkainen, saattaa se aiheuttaa tyytymättömyyttä. Mustasukkaisuus voi auttaa arvostamaan toista ja olemaan pitämättä häntä itsestäänselvyytenä. Tunne voi motivoida suojaamaan suhdetta ja pitämään siitä huolta. Tutkimusten mukaan mustasukkaisuusuutta kokevien kumppaneiden parisuhde on vakaampi ja onnellisempi kuin hyvin vähän mustasukkaisuutta kokevien parisuhde. Sitoutuneissa suhteissa koetaan enemmän mustasukkaisuutta.

        Mustasukkaisuus on hyödyllinen tunne tietyissä tilanteissa. On ymmärrettävää haluta sitoutumista ja rehellisyyttä parisuhteessa. Jos näitä ei ole, mustasukkaisuus voi antaa kimmokkeen erota huonosta suhteesta. Kivuliaan tunteen kautta on mahdollista ymmärtää, ettei toinen ole riittävästi itseä varten. Silloin on parempi mennä eteenpäin ja etsiä turvallisempaa suhdetta toisenlaisen ihmisen kanssa. Parhaimmillaan mustasukkaisuus johtaa rakentavaan toimintaan, kuten suhteen rajojen sopimiseen ja parisuhteen vaalimiseen. Mustasukkaisuus voi myös luoda jännitettä, joka auttaa pitämään suhteen tuoreena.

        Milloin mustasukkaisuudesta on haittaa?
        Mustasukkaisuus on haitallista, kun se aiheuttaa kärsimystä osapuolille, häiritsee heidän elämäänsä tai vahingoittaa parisuhdetta. Se voi johtaa ahdistuneisuuteen, mielialan laskuun tai toivottomuuteen. Mustasukkaisuudesta voi seurata riitoja, vihaa, pelottelua, toisen kontrollointia tai väkivaltaista käyttäytymistä.
        Mustasukkaisuuden kohteelle mustasukkaisuus voi tuntua loukkaavalta ja epäoikeudenmukaiselta. Hän saattaa kokea, että häntä kontrolloidaan ja häneen ei luoteta.

        Mustasukkaisuuden taustalla on useita erilaisia syitä. Nykyään ajatellaan, että mustasukkaisuus on evoluutiossa eli lajinkehityksessä syntynyt tunne. Tunnetta selittävät mustasukkaiseen itseensä liittyvät henkilökohtaiset syyt sekä parisuhteen tilanne ja vuorovaikutus. Myös kulttuuri vaikuttaa.

        Juuret voivat olla hyvinkin varhaisissa lapsuuden kokemuksissa. Taustalla voi olla esimerkiksi tarve korvata oman vanhemman tuottamat syvät pettymykset. Niihin toivoo eheyttävää, kaikkivoipaa rakastamista kumppanilta.
        Tässä kehässä toinen on koko ajan mustasukkaisena vaatimassa ja painostamassa toista läheisyyteen sekä epäilemässä kumppanin motiiveja, jos toinen ei läheisyyttä halua. Tällöin hän itse provosoi omalla käyttäytymisellään toisen vetäytymisen. Mitä enemmän hän painostaa, sitä enemmän toinen vetäytyy.
        On hyvä muistaa, ettei tilanteessa ole kyse tieten tahtoen kiusaamisesta.
        Useimmat pari hyötyvät siitä, että he keskustelevat avoimesti tilanteesta ja pyrkivät ymmärtämään toistensa tunteita ja tarpeita paremmin. Keskustelu voi auttaa asioiden selvittämisessä ja väärinkäsitysten korjaamisessa.
        Mustasukkaisuus on myös niin sanottu suojautumistunne, kuten esimerkiksi viha. Sen avulla rakennetaan välimatkaa ja suojaa suhteessa kumppaniin. Kun mustasukkaisuus myönnetään, sen sisällä voidaan havaita myös niin sanottuja perustunteita, haavoittuneisuutta, pelkoa, surua, yksinäisyyden tunnetta. Kun tunteita päästään aidosti ilmaisemaan ja kohtaamaan, mahdollistuu sen läheisyyden ja intohimon kokeminen, mistä mustasukkainen sisimmässään haaveilee.


    • Anonyymi

      Olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, en kerro minkämaalaisen sillä se on sivuseikka. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta joista 11 naimisissa.
      Minä itse en ole mustasukkainen, vaikka voisin olla. Mieheni on erittäin avoin ja sosiaalinen ihminen ja tulee hyvin toimeen niin miesten kuin naistenkin kanssa ja hänestä pidetään. Mielestäni se on kuitenkin hyvä ja myönteinen asia.
      Mieheni on jonkin verran mustasukkainen mutta ei häiritsevästi. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia sen suhteen.
      Tunnen hänen perheensä (iso, siihen kuuluu myös sedät ja tädit ja serkut jne) eikä perheessä näy mustasukkaisuutta. Mielestäni on typerää tuomita sen perusteella mistä ihmiset ovat kotoisin tai ihonvärin mukaan! Tunnen paljon erimaalaisia ihmisiä mieheni kautta, ja minulla on paljon hyviä kokemuksia heistä. Muuten en heidän kanssaan tkemisissä olisikaan.
      Kun menimme mieheni kanssa yhteen, teimme yhdessä selväksi yhteiselon sääntöjä koksa olemme hyvin erilaisista kulttuureista. Hän on täysin hyväksynyt sen että olen hyvin itsenäinen, ja sitä ei muuten hyvin moni suomalainenkaan mies hyväksy! Minä puolestani ymmärrän hänen luonteensa avoimuuden ja hyväksyn sen. Kummallakin on päivänselvää että kun yhteen mennään, mennään jäädäkseen, ei vain väliaikaisesti ja vaihtaakseen myöhemmin uuteen.
      En ole koskaan seurustellut kovin mustasukkaisen miehen kanssa, ilmeisesti siksi koksa en hyväksy sitomista ja kontrollia joten sellainen suhde ei olisi päässyt edes muodostumaan tai olisin häipynyt heti kun asia olisi tullut ilmi.
      Tämä on meilestäni hyvin sanottu mustasukkaisuudesta:
      Mustasukkaisuus nostaa päätään kun koemme parisuhteemme uhatuksi ja pelkäämme kumppanin menetystä.

      "Ihminen, joka on koko ajan huolissaan, voi olla myös huolissaan siitä, onko kumppani olemassa juuri minua varten.

      Silloin ihmisellä on epävarma olo, vaikka tekisi mitä.

      – Se on kuin levy: oma Huoli ja ahdistus -niminen levy pyörii koko ajan päässä. Kun tällainen levy soi taukoamatta, on aivan sama mitä toinen tekee.

      – Tekisi toinen mitä tahansa, vaikkapa seisoisi päälaellaan, hän ei kuitenkaan voi sulkea päässäni soivaa ahdistushälytystä pois päältä.

      Silloin kyse ei olekaan siitä, että suhteessa olisi jotain vialla tai uhat olisivat todellisia, vaan ongelma kumpuaa kumppanin mielensisäisestä maailmasta, jossa vainoharhat ja pelot saavat yliotteen.

      – Pitää miettiä, johtuuko mustasukkaisuus parisuhteessa tapahtuvista ilmiöistä, joihin molemmat vaikuttavat, vai onko kyse siitä, että mustasukkaisuus on omassa mielen sisäisessä maailmassa oleva asia, johon toinen ei voi itse asiassa vaikuttaa?

      Sairaalloisen mustasukkaisuuden hoitaminen voi vaatia pitkäaikaista terapiaa."

      Sairaalloinen mustasukkaisuus:
      " Sairaalloisen mustasukkainen ihminen roikkuu väkisin kiinni houreisessa ajatuksessaan, että hänen kumppaninsa on uskoton, välittämättä tippaakaan siitä onko tämän johtopäätöksen tukemiseksi edes olemassa minkäänlaisia todisteita. Sairaalloisesta mustasukkaisuudesta kärsivä ihminen uskoo, että on kumppaninsa herra, ja tällaiset ihmiset ovat pakkomielteisiä tarkkailun ja seuraamisen suhteen, sekä koetuksen “napata” kumppaninsa rysän päältä."

      Tällainen mustasukkaisuus voi kehittyä erittäin vaaralliseksi ja kyllä vaan, sitä esiintyy ihan kaiken värisillä ja -maalaisilla ihmisillä ympäri maailman. Suomalaiset eivät ole suinkaan missään erityisasemassa! Varmasti monikin tietää tapauksia tai on joutunut kokemaan nahoissaan itse, vitivalkoisen suomalaisen kanssa.

    • Anonyymi

      Mustasukkaisuutta yleensä ruokitaan joko tietoisesti tai tiedostamattomasti. Meillä mies tekee niin ihmeellisiä temppuja, huomiota hakiessaan, että on heittäytynyt mustasukkaiseksi ja itsekin tässä tulee mustasukkaiseksi. Oikeasti, kehuskelee rappusiivoojan hyvännäkösestä perästä jne. Olen lähiaikoina saanut huomiota muilta miehiltä uuden työni puolelta, mutt pettänyt en ole, ja mies alkoi kostamaan. Kuulin kavereilta, ett olisi pettänyt jo minua muutaman kerran tunnekuohuissaan, kuulemma se on oikein minulle. Alkoholia alkaa menemään ja väkivaltainen käytös korostuu. Väkivaltaa tullut, ravistelua, huutoa, tappelua, väkivallan uhkaa että turpiin tulee kohta, huorittelua yms. ja olemme eron partaalla. Ei jaksa tällaista. Miehestäni tuli sairaalloisen mustasukkainen. Mitäköhän tapahtuu kun erosta tulee totta. Tässä ei keskustelut enää auta. En voi työtäni jättää, mutta niihin on hyvä paeta. Vietän myös nykyisin paljon aikaa ystävieni kanssa, ja mies kuvittelee, että minulla toinen. Mutta en kestä olla yhteisessä kodissamme. Hän menee missä menee ja arvailla vain voi, mitä tekee.
      Lähipiirissä oli tapaus, jossa nuori mies tappoi itsensä kun ei kestänyt omia mustasukkaisuuden tunteitaan, rakasti toista niin paljon ja kun ero tuli, sen päässä naksahti lopullisesti.

    • Anonyymi

      Me ollaan molemmat erittäin mustasukkaisia. Meidän ei tarvitse sitä mitenkään peitellä eikä salailla. Voimme puhuakin siitä järkevästi, koska molemmat tietää edes mistä puhutaan. Toisin sanoen tuntee sen tunteen.

      Koska molemmat tietää myös mitä toiselta toivoisi, on helppoa ja suorastaankin ihanaakin, tehdä niin myös itse.

      Emme ole koskaan siitä riidelleet. Joskus vähän kiusoitelleet.
      Usein asiasta naureskelleet.
      Minusta on huvittavaa, että ihanin nainen maailmassa on minusta hyvin mustasukkainen. Kyllä se imartelee.

      Menemisiä se ei rajoita. Ainoastaan tiedämme missä toinen on menossa.
      On selvää, kertoa minne on menossa ja miksi? Ei ole tosiaankaan iso vaiva. Tänä päivänä on helppoa myöskin näppästä kuva, näyttääkseen olevansa siellä missä sanookin.

      Me myös haluamme kuulua toisellemme. Ettei toista voi omistaa, ei kuulu suhteeseemme. Kyllä voi, jos molemmat niin tahtoo.

      Se on aika mahtavaa, ettei edes tarvitse miettiä, voiko toiseen luottaa?
      Se tekee suhteesta tasapainoisen ja lisää turvallisuudentunnetta.
      Syyttelytkin jää tekemättä. Riitelyn sijaan voimme keskittyä nautinnollisempiin asioihin.

      Suhteeseemme kuuluu paljon romantiikkaa ja erotiikkaa.
      Etenkin hän haluaa varmistaa, ettei missään ole mitään parempaa minulle tarjolla.
      Hän on onnistunut siinä erittäin hyvin.
      Ei ole ollenkaan huono asia, yrittäessämme molemmat tehdä toisemme onnelliseksi yhdessä.
      Tiedän ettei hän sano myöskään kenellekään muulle minusta moitittavia asioita. Eikä myöskään alennu minua kohtaan ala-arvoiseen käytökseen.
      Itse olen mielestäni onnekas, kun rakkaani on mustasukkainen.

      • Anonyymi

        No onhan se ihan kiva kuulla että jossain kulttuurissa voi nauraa tollaselle aiheelle kuin mustasukkainen tunne, itse olen värillinen ja vain värillisten kanssa ollut suhteissa eikä ole ollut mitään aihetta mustasukkaisuuteen kun on yhteinen kulttuuri ja itämään lait jossa on siveys laki sekä avioliitto laki määtty lainsäädännön mukaan jolloin myös parisuhteessa ei ongelmaa tuolta alueelta kun laki on tarkkaan määrätty kuinka avioliitto toimii ja vaikka parisuhteessa puolisot yhdessä keskenään sopii yhteisistä asioista niin siltikin on laki joita itämään jokaisen värillisen on noudatettava. Suomessa en ikinä halunnut suhteissa olla kun suomen laki ja kulttuuri käsitteet täysin vastakohtia jolloin se mustasukkainen tunne ei ole normaali kun värillinen on tottunut näkemään omissa ympyröissä kuinka muut toimii ja sitten suomen käsitteet minulle niin vieraita etten rehellisesti sanottuna tiedä suomen suhteista yhtään mitään ja vaikkapa rakastuisinki suomalaiseen en ikinä uskalla suhteissa olla koska en ikinä halua loukata ihmistä jota minä rakastan jolloin se suhde monikulttuurinen ei ikinä ole toiminut kenellekään kun on eri näkemyksiä laista ja moraalista joten älkää kukaan erehtykö rakastumaan kuin oman värisiin ihmisiin jotta se yhteinen ymmärrys on ja riitojen selvittäminen on paljon helpompi kun ei ole muita puuttumassa parisuhteessa. Kun olen sitä mieltä että jos parisuhteessa on nii kaikki parisuhteeseen liittyvät ovat vain pariskunnan välistä eikä kuulu muille ikinä mutta se ei ikinä onnistu maassa jossa on Suomen valtio asettelemass ehtoja ja tahtoja muiden suhteissa. Toivottavasti tämä ei loukannut ketään mutta tämä on väistämätön totuus.


      • Anonyymi

        Minua kyllä loukkaa toi tieto kun olen niin korvia myöten rakastunut juuri suomalaiseen naiseen ja sen takia toi tieto loukkaa minun tunteita kun mä olen koko ajan tienny että monikulttuuri ja varsinkin täysin vastakohtia ovat länsimaissa kuin itämaisen kulttuurin omaava joten olen erittäin surullinen tuosta tiedosta etten koskaan voi saada mun rakasta vaan sen takia että hän on suomalainen ja hänellä ei ole lainkaan ymmärrystä mistään muusta kuin eduskunnan säännöistä 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kyllä loukkaa toi tieto kun olen niin korvia myöten rakastunut juuri suomalaiseen naiseen ja sen takia toi tieto loukkaa minun tunteita kun mä olen koko ajan tienny että monikulttuuri ja varsinkin täysin vastakohtia ovat länsimaissa kuin itämaisen kulttuurin omaava joten olen erittäin surullinen tuosta tiedosta etten koskaan voi saada mun rakasta vaan sen takia että hän on suomalainen ja hänellä ei ole lainkaan ymmärrystä mistään muusta kuin eduskunnan säännöistä 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

        Rakas. Eihän me olla edes puhuttu kaikkea auki ja jo luovutat.


    • Anonyymi

      Koettu on ja koitui lopulta sen suhteen kohtaloksi. Oltiin yhdessä viisi vuotta, eli aika kauan yritin sitä sietää. Mies oli mustasukkainen ihan kaikesta. Tutki kaiken ja luki kaiken, kymmenen vuotta vanhat päiväkirjat ja peruskouluaikaiset ainekirjoituksetkin. Se oli yhdellä sanalla sanoen äärimmäisen loukkaavaa. Olisin minä varmasti antanut pyydettäessä luvankin valtaosan niistä lukemiseen, mutta luvatta se oli törkeä yksittyisyyden loukkaus. Onneksi ero tapahtui jo ennen tätä nykyistä someaikaa, koska noissahan sitä kytättävää ja tongittavaa olisi taas riittänyt. Itse olen ihminen, joka yleensä jätän puhelimeni kotona pöydälle ja lompakko on laukussani helposti löydettävissä jne. Mies ajoi itse käytöksellään siihen, että aloin kantaa puhelinta aina mukanani mennessäni vaikka koiran kanssa lenkille. Vaihdoin salasanat ja kotonakin kannoin sen aina mukanani. Kuitteja en enää koskaan ottanut lompakkoon. Kaikki töissä saadut käyntikortit olivat omassa autossani, hansikaslokerossa ja auton avaimet mukanani. Ne päiväkirjat ja ainekirjoitukset poltin. Vaikka puhelin kulki mukana, niin poistin soittohistoriaa ja viestejä jatkuvasti. Sähköpostit löytyivät vain palvelimelta, vahvojen salasanojen takaa jne. Toisin sanoen mies teki musta salailijan, vaikka mulla ei ole koskaan ollut mitään salattavaa. Lähes kaiken kun saa halutessaan käännettyä syytteeksi.

      Nykyään jätän taas puhelimeni pöydälle ja sieltä löytyy vuosiakin vanhoja asioita. Viestisovellukset ovat siellä avoinna. Myös tietokone voi olla auki ja viestiketjuja löydettävissä. Nyksä ei niihin koske kysymättä, vaikka tietääkin kaikki salasanat ja tuon edellisen parisuhteen helvetin jälkeen se on onni ja autuus. Mä en huolis ikinä en koskaan milloinkaan enää mustasukkaista miestä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe