tottamooses

Anonyymi

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mies_nimelta_Mooses_ja_yksijumalinen_uskonto Tämä ei ehkä aukene niin hae ton englannin version kautta suomi

https://en.wikipedia.org/wiki/Moses_and_Monotheism

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16710079/kaataako-mooseksen-fiktiivisyys-kristinuskon

Näkymätön jumala on ihmisen keksintö ja tulee siitä kun Jumalaa ei saanut kuvata. Siis piirtää, sillä valokuvaus keksittiin vasta toissa vuosisadalla.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisiko kyse vain tuosta ä-kirjaimesta, joka tekstissäsi on a, joka estää sivun löytymisen suomen kielellä? Kun laitoin ä-kirjaimella niin löytyi heti wikipediasta. Kyse on siis Sigmund Freudin tutkielmasta koskien sitä, että kuka Mooses oli. Tässä arvellaan häntä korkea-arvoiseksi Auringonjumalan palvojaksi, mutta Moosesta on pidettä myös itse faarao Akhenathonina tai ainakin kyse on Akhenathonin hoviväen paosta. Ja tähän tietysti sopii oikein hyvin myös piispa Huovisen sanat kolumnista Auringonpalvontaa - kristuskultilla kristinuskon Jumalahan on Jahve:

      <<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<

      Mutta tuossa Freudin kirjasta kertovassa tekstissä on outo kohta, jossa halutaan selvästi peitellä sitä, että Jahve ei ole tämä Jumala:

      <<<Uskonto oli kuitenkin niin ankara, että seemiläiset nousivat erämaassa kapinaan ja surmasivat Mooseksen. Jahve-uskonnon perustaja Mooses, midianilaisen papin Jetron vävy, on kokonaan toinen henkilö. Jahvelaisuudella ei ollut paljonkaan tekemistä atonilaisuuden eikä nykyisen juutalaisuuden kanssa, vaan Jahve oli tulivuorenjumala, ”kammottava, verenhimoinen demoni, joka kulkee öisin ympäriinsä ja kammoaa päivänvaloa”.<<<

      Luterilaisen kirkon katekismus:

      https://katekismus.fi/isameidan/26.html

      <<<"Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville."<<<

      Mutta kiitos wikilinkin kirjoittajalle tiedosta: kristinuskon Jumala on siis kammottava, verenhimoinen demoni, joka kammoaa päivänvaloa ja kierelee öisin pimeydessä. Eiköhän tämä selitä sitten uskovaistenkin pelkokertoimen ja muidenkin pelottelun Jumalan (sic!) helvetin tulella.

      • Anonyymi

        Tulivuori ja helvetti sopivat hyvinkin yhteen ja kun tulivuori johtaan maan sisään niin sen vastakohta on hyvinkin taivas. Onko täällä kilttejä lapsia? Lasten pelottelustahan tässä on kyse ja uskonnot haluaisivat meidän olevan lasten kaltaisia. Uskoisimme kaikkeen mitä vanhemmat sanovat. Minut käskettiin tuolta tänne.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16704385/oma-ketjuni#comment-105823168


      • Freud psykoanalysoi kaiken, myös Moseksen ja Freudin tuotanto on julkista, salaliittoja siitä on turha etsiä. Kumma ettei analysoinut Jeesustakin joka sentään melkoisella varmuudella on historiallinen hahmo ja jo jonkinlainen kohde ei psykoanalyysille vaan sellaisen yritelmälle.
        Freud loi oman Moseksen ilman mitään todellisen historian, arkeologian tai kielten tuntemusta. Freud uskoi että nk. Moseksen kirjat olivat jonkun yhden henkilön tuotetta jonain tiettynä lyhyenä aikana ja että myös eksodus olisi ollut todellinen tapahtuma.

        Minusta Freudin Moseksessa näkyy assimiloituneen juutalaispakolaisen oma tilanne, miehen joka joutui lähtemään pakoon kotimaastaan jottei olisi tullut erääseen toiseen uskontoon kuuluvien toimesta tapetuksi. Vaikka valtaosa juutalaisista jo oli ei-uskonnollisia ja assimiloituneita, ei ei-juutalainen ympäristö sitä ollut, vanhat vihat elivät yhä. Sitä Euroopan juutalaiset eivät ymmärtäneet. Ainakaan ajoissa .


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Freud psykoanalysoi kaiken, myös Moseksen ja Freudin tuotanto on julkista, salaliittoja siitä on turha etsiä. Kumma ettei analysoinut Jeesustakin joka sentään melkoisella varmuudella on historiallinen hahmo ja jo jonkinlainen kohde ei psykoanalyysille vaan sellaisen yritelmälle.
        Freud loi oman Moseksen ilman mitään todellisen historian, arkeologian tai kielten tuntemusta. Freud uskoi että nk. Moseksen kirjat olivat jonkun yhden henkilön tuotetta jonain tiettynä lyhyenä aikana ja että myös eksodus olisi ollut todellinen tapahtuma.

        Minusta Freudin Moseksessa näkyy assimiloituneen juutalaispakolaisen oma tilanne, miehen joka joutui lähtemään pakoon kotimaastaan jottei olisi tullut erääseen toiseen uskontoon kuuluvien toimesta tapetuksi. Vaikka valtaosa juutalaisista jo oli ei-uskonnollisia ja assimiloituneita, ei ei-juutalainen ympäristö sitä ollut, vanhat vihat elivät yhä. Sitä Euroopan juutalaiset eivät ymmärtäneet. Ainakaan ajoissa .

        <<Kumma ettei analysoinut Jeesustakin joka sentään melkoisella varmuudella on historiallinen hahmo ja jo jonkinlainen kohde ei psykoanalyysille vaan sellaisen yritelmälle.<<

        Miten minusta tuntuu, että Freud jätti sen analysoinnin juutalaiselle - kirjeenvaihtoystävälleen Albert Einsteinille. Muuten en pysty ymmärtämään, että heidän ajatuksensa ovat olleet niin yhtenevät. Siis Jeesuksen ja Einsteinin.

        Tärkeä asia kenttäteorioiden yhtenevyydestä liittyy Einsteinin toteamukseen, että jotta löytää lopun (kenttäteorioiden yhtenevyyden) on mentävä alkuun. Vastaavasti Jeesus sanoi oppilailleen, kun nämä kysyivät lopuaan, että oletteko jo löytäneet alun, kun kysytte loppua.

        Tämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen, mutta on siellä muitakin yhteisiä ajatuksia, ja todella - Jeesuksen puhuma taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme on yhtenevä opetuksessa kvanttifyysikan tietoisuuden älyllisen yhtenäiskentän kanssa, jota Einstein puoli elämäänsä etsi.

        Kaksi älykkäintä ihmistä, jotka ovat maailmassa eläneet. Einstein käytti elämänsä atomien parissa, ja vastaavasti Torinon kärinliinasta tehdyt tieteelliset tutkimukset väittävät, että siihen piirtyneen kuvan parhaiten selittäisi 500 atomivoimalan nanosekunnin ajan tapahtunut säteilytys. Se ainoa minkä Jeesuksen väitetään jättäneen jälkeensä.

        Merkillistä ja kummalllista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Kumma ettei analysoinut Jeesustakin joka sentään melkoisella varmuudella on historiallinen hahmo ja jo jonkinlainen kohde ei psykoanalyysille vaan sellaisen yritelmälle.<<

        Miten minusta tuntuu, että Freud jätti sen analysoinnin juutalaiselle - kirjeenvaihtoystävälleen Albert Einsteinille. Muuten en pysty ymmärtämään, että heidän ajatuksensa ovat olleet niin yhtenevät. Siis Jeesuksen ja Einsteinin.

        Tärkeä asia kenttäteorioiden yhtenevyydestä liittyy Einsteinin toteamukseen, että jotta löytää lopun (kenttäteorioiden yhtenevyyden) on mentävä alkuun. Vastaavasti Jeesus sanoi oppilailleen, kun nämä kysyivät lopuaan, että oletteko jo löytäneet alun, kun kysytte loppua.

        Tämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen, mutta on siellä muitakin yhteisiä ajatuksia, ja todella - Jeesuksen puhuma taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme on yhtenevä opetuksessa kvanttifyysikan tietoisuuden älyllisen yhtenäiskentän kanssa, jota Einstein puoli elämäänsä etsi.

        Kaksi älykkäintä ihmistä, jotka ovat maailmassa eläneet. Einstein käytti elämänsä atomien parissa, ja vastaavasti Torinon kärinliinasta tehdyt tieteelliset tutkimukset väittävät, että siihen piirtyneen kuvan parhaiten selittäisi 500 atomivoimalan nanosekunnin ajan tapahtunut säteilytys. Se ainoa minkä Jeesuksen väitetään jättäneen jälkeensä.

        Merkillistä ja kummalllista.

        Mutta minulle on kummallisinta se, että ymmärrän täysin Jeesuksen puheen Raamatusta (myös alkuperäisten sanojen kokoelmasta) ja erotan tästä syystä mitkä lauseet on lisättyjä, eivätkä ole aitoja, mutta minun opettajani ei ole ollut Jeesus, vaan aivan konkreettisesti Albert Einstein.


    • Anonyymi

      Näkiköhän minun silmäni väärin, että sieltä on poistettu tieto siitä, että Freud kuoli myrkkyyn pian kirjansa julkaisun jälkeen?

      • Freud kuoli itse ottamaansa morfiiniin, kärsi syövästä ja jos luulet että Freudin "historiallisen romaanin" aiheuttaneen tapahtumattoman murhan, ehdotan sinulle psykoanalyysia. Siinä kuulemma saattaa oppia tuntemaan jopa omat salaisuutensa. Se on on jo jotain, salainen arkisto jota kuljettaa omissa aivoissaan.


    • Anonyymi

      totta mooses olen kuullut viimeksi -80

      • Anonyymi

        Tässä alla tuon ketjun viimeiset viestit. Niin kuin näette Mooses puhuuttaa, mutta ketju päättyy omituisesti sanoihin: "pulinat pois; Jeesus on puhunut." Kuka kirjoittajista oli Jeesus. Je suis Jesu! malliin Je suis Charlie! Muistatteko Muhametin pilkkaajan tai pilkkalehden.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16710079/kaataako-mooseksen-fiktiivisyys-kristinuskon

        Anonyymi
        31.12.2020 23:20
        Eihän se meitä kristittyjä heilauta sinne eikä tänne. Emme pane uskoamme Mooseksen varaan.

        Anonyymi
        31.12.2020 23:34
        Kyllä te nyt vain panette, koska Mooseksen Jumala Jahve on teidän Jumalanne, ja jos ei ole Moosesta, ei teillä ole Jumalaakaan.

        Anonyymi
        31.12.2020 23:35
        Paavalihan teki nimenomaan kristinuskon liittona Jahven kanssa Jeesuksen verellä, kun Jeesus kuoli tosi Jumalana ristille.

        Anonyymi
        31.12.2020 23:53
        Mooses on entinen suuruus. Kristinusko ei Moosekseen kaadu.i

        torre5
        Eilen 00:37
        On vaikea uskoa, että tulevaisuudessa ihmiset tarvitsevat uskontoja.

        Anonyymi
        Eilen 00:42
        Se toinen tosiaan sammui siellä jo tunteja sitten.

        Anonyymi
        Eilen 02:05
        Usko on kuin Fenix lintu.
        Se olematon jumala, usko nousee aina tuhkastaan.

        Anonyymi
        Eilen 15:25
        UUSI
        Jeesus on puhunut, pulinat pois.



        https://fi.wikipedia.org/wiki/Akhenaten

        Akhenaten yritti käännyttää Egyptiä yksijumalaisuuteen kieltämällä vanhat jumalat ja asettamalla oman Aton-jumalansa ainoaksi jumalaksi. Akhenatenin kuoltua vanhat uskonnolliset tavat palasivat ja Akhenatenin nimi pyyhittiin julkisista kirjoituksista.

        Kyse on siis Sigmund Freudin tutkielmasta koskien sitä, että kuka Mooses oli. Tässä arvellaan häntä korkea-arvoiseksi Auringonjumalan palvojaksi, mutta Moosesta on pidettä myös itse faarao Akhenathonina.

        Uskonto oli kuitenkin niin ankara, että seemiläiset nousivat erämaassa kapinaan ja surmasivat Mooseksen. Jahve-uskonnon perustaja Mooses, midianilaisen papin Jetron vävy, on kokonaan toinen henkilö. Jahvelaisuudella ei ollut paljonkaan tekemistä atonilaisuuden eikä nykyisen juutalaisuuden kanssa, vaan Jahve oli tulivuorenjumala, ”kammottava, verenhimoinen demoni, joka kulkee öisin ympäriinsä ja kammoaa päivänvaloa”.

        Jahve-uskonnon perustaja Mooses, olikin midianilaisen papin Jetron vävy ja Jahve oli silloin tulivuorenjumala, ”kammottava, verenhimoinen demoni, joka kulkee öisin ympäriinsä ja kammoaa päivänvaloa”.

        Luterilaisen kirkon katekismus:

        https://katekismus.fi/isameidan/26.html

        <<<"Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville."<<<

        Mooses kielsi Jumalan kuvien tekemisen joten Jahvesta tuli näkymätön henkiolento jälki-polville. Mutta tuosta saisi kuvan että Jahve olisikin ollut Saatana ja tulivuori symbolisoisi helvettiä. Ihmisiä peloteltiin helvetin tulilla jolleivat olisi "kilttejä lapsa".

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mooses

        Moosesta ei yleisesti pidetä historiallisena henkilönä: Hänestä ei ole mainintoja ajankohtaa koskevissa lähteissä. Egyptiläisissä lähteissä ei ole viitettä Moosekseen tai Viidennessä Mooseksen kirjassa kuvattuun Exodukseen. Myöskään kertomusta tukevia arkeologisia löytöjä ei ole. Mooses-lapsen löytämistä koskevan tarinan motiivi on ollut tunnettu Lähi-idän muinaisissa lähteissä. Ensimmäiset maininnat Mooseksesta ovat vasta Babylonian pakkosiirtolaisuuden ajalta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mooses_(veistos)

        Mooseksen sarvien arvellaan usein johtuvan käännösvirheestä: heprean kielen konsonantti-kirjoituksessa sanat karan (loisti) ja keren (sarvet) muistuttavat huomattavasti toisiaan.

        Mooseksen rooli muissa uskonnoissa
        Moosesta kunnoitetaan profeettana kuudessa uskonnossa: juutalaisuus, kristinusko, islam, mormonismi, jehovan todistajat ja bahá'í.

        Kaikkihan me 'tottamooses' sarvipäihin haluamme uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä alla tuon ketjun viimeiset viestit. Niin kuin näette Mooses puhuuttaa, mutta ketju päättyy omituisesti sanoihin: "pulinat pois; Jeesus on puhunut." Kuka kirjoittajista oli Jeesus. Je suis Jesu! malliin Je suis Charlie! Muistatteko Muhametin pilkkaajan tai pilkkalehden.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16710079/kaataako-mooseksen-fiktiivisyys-kristinuskon

        Anonyymi
        31.12.2020 23:20
        Eihän se meitä kristittyjä heilauta sinne eikä tänne. Emme pane uskoamme Mooseksen varaan.

        Anonyymi
        31.12.2020 23:34
        Kyllä te nyt vain panette, koska Mooseksen Jumala Jahve on teidän Jumalanne, ja jos ei ole Moosesta, ei teillä ole Jumalaakaan.

        Anonyymi
        31.12.2020 23:35
        Paavalihan teki nimenomaan kristinuskon liittona Jahven kanssa Jeesuksen verellä, kun Jeesus kuoli tosi Jumalana ristille.

        Anonyymi
        31.12.2020 23:53
        Mooses on entinen suuruus. Kristinusko ei Moosekseen kaadu.i

        torre5
        Eilen 00:37
        On vaikea uskoa, että tulevaisuudessa ihmiset tarvitsevat uskontoja.

        Anonyymi
        Eilen 00:42
        Se toinen tosiaan sammui siellä jo tunteja sitten.

        Anonyymi
        Eilen 02:05
        Usko on kuin Fenix lintu.
        Se olematon jumala, usko nousee aina tuhkastaan.

        Anonyymi
        Eilen 15:25
        UUSI
        Jeesus on puhunut, pulinat pois.



        https://fi.wikipedia.org/wiki/Akhenaten

        Akhenaten yritti käännyttää Egyptiä yksijumalaisuuteen kieltämällä vanhat jumalat ja asettamalla oman Aton-jumalansa ainoaksi jumalaksi. Akhenatenin kuoltua vanhat uskonnolliset tavat palasivat ja Akhenatenin nimi pyyhittiin julkisista kirjoituksista.

        Kyse on siis Sigmund Freudin tutkielmasta koskien sitä, että kuka Mooses oli. Tässä arvellaan häntä korkea-arvoiseksi Auringonjumalan palvojaksi, mutta Moosesta on pidettä myös itse faarao Akhenathonina.

        Uskonto oli kuitenkin niin ankara, että seemiläiset nousivat erämaassa kapinaan ja surmasivat Mooseksen. Jahve-uskonnon perustaja Mooses, midianilaisen papin Jetron vävy, on kokonaan toinen henkilö. Jahvelaisuudella ei ollut paljonkaan tekemistä atonilaisuuden eikä nykyisen juutalaisuuden kanssa, vaan Jahve oli tulivuorenjumala, ”kammottava, verenhimoinen demoni, joka kulkee öisin ympäriinsä ja kammoaa päivänvaloa”.

        Jahve-uskonnon perustaja Mooses, olikin midianilaisen papin Jetron vävy ja Jahve oli silloin tulivuorenjumala, ”kammottava, verenhimoinen demoni, joka kulkee öisin ympäriinsä ja kammoaa päivänvaloa”.

        Luterilaisen kirkon katekismus:

        https://katekismus.fi/isameidan/26.html

        <<<"Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville."<<<

        Mooses kielsi Jumalan kuvien tekemisen joten Jahvesta tuli näkymätön henkiolento jälki-polville. Mutta tuosta saisi kuvan että Jahve olisikin ollut Saatana ja tulivuori symbolisoisi helvettiä. Ihmisiä peloteltiin helvetin tulilla jolleivat olisi "kilttejä lapsa".

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mooses

        Moosesta ei yleisesti pidetä historiallisena henkilönä: Hänestä ei ole mainintoja ajankohtaa koskevissa lähteissä. Egyptiläisissä lähteissä ei ole viitettä Moosekseen tai Viidennessä Mooseksen kirjassa kuvattuun Exodukseen. Myöskään kertomusta tukevia arkeologisia löytöjä ei ole. Mooses-lapsen löytämistä koskevan tarinan motiivi on ollut tunnettu Lähi-idän muinaisissa lähteissä. Ensimmäiset maininnat Mooseksesta ovat vasta Babylonian pakkosiirtolaisuuden ajalta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mooses_(veistos)

        Mooseksen sarvien arvellaan usein johtuvan käännösvirheestä: heprean kielen konsonantti-kirjoituksessa sanat karan (loisti) ja keren (sarvet) muistuttavat huomattavasti toisiaan.

        Mooseksen rooli muissa uskonnoissa
        Moosesta kunnoitetaan profeettana kuudessa uskonnossa: juutalaisuus, kristinusko, islam, mormonismi, jehovan todistajat ja bahá'í.

        Kaikkihan me 'tottamooses' sarvipäihin haluamme uskoa.

        Demokraattisesti tehdyn päätöksen jälkeen - olipa päätös kuinka tyhmä tahansa - pulinat pois. Ja päättäjät kantavat vastuun teostaan. Minä olin muistavinani että sanonta "pulinat pois" olisi liittynyt Lipposeen, mutta se olikin Johannes Virolaisen fraasi. Lipponen taas sanoi että "nahkurin orsilla tavataan". Mutta Mooses liittyy Lipposeen totta mooses!

        https://hikipedia.info/wiki/Paavo_Mooses_Lipponen

        Je suis Moïse! Olen Mooses totta vie!
        Lipponen on tunnettu ruotsin kielen puolestapuhujana. Hän toimi myös ruotsinkielisen kulttuurin verkoston Svenska.nu:n suojelijana ja valtuuskunnan puheenjohtajana. Hänet palkittiin Freudenthal-mitalilla vuonna 2007.
        Mitalia ei ole jaettu vuoden 2007 jälkeen. Julkisessa keskustelussa perussuomalaisten kansanedustaja Jussi Niinistö arvosteli mitalin jakamista kysymällä, miten ”tunnetun rasistin nimellä voidaan jakaa mitalia?” RKP:n puheenjohtaja Carl Haglundin mukaan RKP ei enää jaa mitalia, koska vaikka Freudenthal olikin ansiokas kielentutkija, ”Freudenthalin mielipiteet olivat kyseenalaisia” ja RKP ei ”halua jakaa palkintoa, joka loukkaa ihmisiä”

        https://hikipedia.info/wiki/Mooses

        Tarkoitukseni ei ole loukata ketään vaan virittää keskustelua Mooseksen kirjoista ja muustakin kirjallisuuteen liittyvistä aiheista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demokraattisesti tehdyn päätöksen jälkeen - olipa päätös kuinka tyhmä tahansa - pulinat pois. Ja päättäjät kantavat vastuun teostaan. Minä olin muistavinani että sanonta "pulinat pois" olisi liittynyt Lipposeen, mutta se olikin Johannes Virolaisen fraasi. Lipponen taas sanoi että "nahkurin orsilla tavataan". Mutta Mooses liittyy Lipposeen totta mooses!

        https://hikipedia.info/wiki/Paavo_Mooses_Lipponen

        Je suis Moïse! Olen Mooses totta vie!
        Lipponen on tunnettu ruotsin kielen puolestapuhujana. Hän toimi myös ruotsinkielisen kulttuurin verkoston Svenska.nu:n suojelijana ja valtuuskunnan puheenjohtajana. Hänet palkittiin Freudenthal-mitalilla vuonna 2007.
        Mitalia ei ole jaettu vuoden 2007 jälkeen. Julkisessa keskustelussa perussuomalaisten kansanedustaja Jussi Niinistö arvosteli mitalin jakamista kysymällä, miten ”tunnetun rasistin nimellä voidaan jakaa mitalia?” RKP:n puheenjohtaja Carl Haglundin mukaan RKP ei enää jaa mitalia, koska vaikka Freudenthal olikin ansiokas kielentutkija, ”Freudenthalin mielipiteet olivat kyseenalaisia” ja RKP ei ”halua jakaa palkintoa, joka loukkaa ihmisiä”

        https://hikipedia.info/wiki/Mooses

        Tarkoitukseni ei ole loukata ketään vaan virittää keskustelua Mooseksen kirjoista ja muustakin kirjallisuuteen liittyvistä aiheista.

        Oliko Paavo Lipposen vastaehdokas 1987 sdp:n puoluesihteerin vaaleissa Pekka Ruotsalainen. Siinä oli varmaan tollanen vitsi takana kuin Pekka Lipponen ja Paavo Ruotsalainen. Mitähän Pekalle mahta kuulua. Hän oli kunniavieraana Angolassa kun Ahtisaari sai rauhan sinne aikaan ja tapas varmaan Desmond Tutun ja Mandelankin.

        Eihän tämä Moosekseen varsinaisesti liity paitsi välillisesti Mooses Lopposen kautta. Jokohan se on tavannut keskustalaiset nahkurin orsilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Paavo Lipposen vastaehdokas 1987 sdp:n puoluesihteerin vaaleissa Pekka Ruotsalainen. Siinä oli varmaan tollanen vitsi takana kuin Pekka Lipponen ja Paavo Ruotsalainen. Mitähän Pekalle mahta kuulua. Hän oli kunniavieraana Angolassa kun Ahtisaari sai rauhan sinne aikaan ja tapas varmaan Desmond Tutun ja Mandelankin.

        Eihän tämä Moosekseen varsinaisesti liity paitsi välillisesti Mooses Lopposen kautta. Jokohan se on tavannut keskustalaiset nahkurin orsilla.

        https://yle.fi/uutiset/3-7263814
        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005130108.html

        En tiedä mitä sukua toisilleen on veljekset, mutta heillä on toi Ruotsalaisten nenä. En paljasta enempää, sillä se on salaista tietoa.Siis nenistä en paljasta enempää.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe