Ristiinpukeutuva aikuinen heteromies. Joko suomi on valmis siihen?

Anonyymi

Olen aikuinen pian 60v normaali, suomalainen mies. Olen jo kauan miettinyt joko suomi, maailma ja suomalaiset olisivat valmiit hyväksymään meille miehille samanlaisen vapauden pukeutumisensuhteen kuin naisilla on. Itse pukeuden arjessa, kuten nyt miehet tuppaa pukeutumaan. Kotona taas, viihdyn usein nilkapituisessa kietaisuhameessa. Hame on kuosiltaan hiukan maskuliinisempi, ohut, ilmava, mutta ei läpinäkyvä. Varsinkiin kesähelteillä koen sen olevan, paljon mielyttävämpi asuna kuin housut. Erilainen seksuaalisuus siis, ei ole motiivini.

Mietinkin tässä oman tulevansuven tyyliäni, helteitä ajatellen. Kiehtoisi ajatus teettää itselleen nilkkapituinen hame, jonkinlaisella pitkällähalkiolla, sekä parilla taskulla. Mukavat sandaalit, sekä yläosana joko normi t-paita, hihaton tai rento kauluspaita. Mukava olisi käyskennellä läheisessä puistikossa, käydä istuksimassa kahvilla jne. Ilman, että paikat hikoaa.

Tiedän kuitenkin, maailma on hyvin konservatiivinen ja vaikka asunkin suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa. Voisin tuon tempun jälkeen sanoa lopullisesti hyvästi haaveilemastani parisuhteesta. Uskoisin, harva ikäpolveni nainen suostuu kulkemaan miehen rinnalla, joka kulkee hameessa. Mitä mieltä suuriyleisö lukijoissa on? Joko 2021 kesänä. Tasa-arvo ja mielipiteet hyväksyvät, että mieskin voi pukeutua, niin kuin haluaa. Tilanteen mukaan? Itse kaipaisin, joskus jopa telkarin muuttumisleikkiohjelmiin jaksoa, jossa rikotaan konservatiivista miestenpukeutumista kunnolla tähän suuntaan. Saisi ehkä vinkkejä :)

Voisin myös kysyä vinkkiä. Tietääkö joku tampereelta ennakkoluulotonta ompelijaa/ompelimoa, jota voisi suositella.

2

410

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä pukeutumiskoodeja on hyvä ravistella. Itse käytän käytän hametta tai kilttiä useimmiten. Käytän myös sukkahousuja. Mukavin asuste on farkkuhame. Ei hameen käyttö miestä pahenna. En todellakaan pukeudu naisellisesti, vaan olen parrakas mies, joka pukeutuu hameeseen. Ei hame ole mikään naisten yksinoikeus eikä tee miehestä tyttömäistä. Käytä hametta rohkeasti, ei se ole sen kummempi vaate, kuin shortsit. Käytän hameen kanssa myös normaalia pikkutakki ja kauluspaitaa kravatin kanssa.

• Anonyymi

t
      Toivottavasti jokainen voi jo tänä vuonna pukeutuu niinkuin haluaa, mitäs helkkaria se muille kuuluiskaan,jos haluaa käyttää naisten vaatteita mieluummin, sehän lienee jokaisen oma asia minkälaisissa vaatteissa kulkee.
      naisten vaatteet on useimmiten mukavampia mm. materiaalien vuoksi sekä myös elastisempia ja siten miellyttävämpiä käyttää,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      358
      1114
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      321
      501
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      491
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe