Joku Pinkki myyjä sai myytyä minulle uuden nettiyhteyden 200 megan nopeudella. Ei hyväksynyt myyntipuheensa väliin kieltävää vastausta. Jatkoi ja jatkoi vastontahtoisuudestani huolimatta. Huomaisin kuulema eron vanhaan, enkä olisi halukas luopumaan uudesta super nopeasta valokuituyhteydestä.
Noo. Olen valmis luopumaan vuoden määräaikaisesta sopimuksesta nyt heti viikon testauksen jälkeen.
Vanhan luvattu nopeus oli 10 megaa. Oikeasti jäi johonkin 7 paikkeille. Ei koskaan yli kympin. Pärjäsin sillä ihan hyvin. Tämä uusi ei ole hintansa vertaa parempi.
Nyt on taas mittailtu ja testailtu. Minulle myyty 200 megaa on käytännössä vaihteluvälillä 37 - 68 megaa, keskimäärin 45 - 55 megaa. Ei kertaakaan yli sata. Ja jos mittaa riippumattomilla mittareilla saa nopeudet puolittaa. Heh!
DNA kauppias höpläytti minua - taas
26
1603
Vastaukset
- Anonyymi
Onko enää palautus-/vaihto-oikeutta?
- Anonyymi
Sitä tässä mietitään.
Varmaan on asiakaspalvelu sen verran jumissa, että ei ehdi.
- Anonyymi
Nyt Pinkin oma palvelu antaa luvut:
Viive (ping) 5 ms/Erinomainen
Viiveen vaihtelu (jitter) 2 ms/Hyvä
Latausnopeus (download) 40.4 Mbps
Latausnopeus mittaa sitä nopeutta, jolla yhteys siirtää tietoa sinulle päin. Mitä suurempi latausnopeus, sitä nopeammin pystyt lataamaan tietoa itsellesi.
Lähetysnopeus (upload) 41.7 Mbps
Aika kaukana siitä, mistä maksan tai luulin maksavani. Käytännössä nopeuden nostolla aiemmasta ei ole oikein mitään isompaa merkitystä. Se mikä joskus jumitti aiemminkin jumittaa näillä nopeuksilla edelleen.
Pinkki arvio yhteydestäni:
Yhteyden laatu
Testaat nettiyhteyttä Valokuitu Plus -liittymällä (DSL, kaapeli, ethernet).
Nettiyhteytesi nopeus riittää yhden hengen käytössä 4K-tasoiseen videoon. Nettisivut toimivat nopeasti mutta jakamiseen netti ei välttämättä riitä.- Anonyymi
Nyt sitten vaan lappu oveen: Ei ilmaisjakelua!
- Anonyymi
Eipä tuo vielä mitään. Meillä on muutama Elisan huoleton 150 Megan liittymää, joiden nopeus vaihtelee 2-20 Mbps:n välillä. Usein heittää 3g:hen.
Masto on kolmen km:n etäisyydellä ja siihen on näköyhteys.
Elisa tutkii ongelmaa ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuo vielä mitään. Meillä on muutama Elisan huoleton 150 Megan liittymää, joiden nopeus vaihtelee 2-20 Mbps:n välillä. Usein heittää 3g:hen.
Masto on kolmen km:n etäisyydellä ja siihen on näköyhteys.
Elisa tutkii ongelmaa ...H, H , ja 3 G vilahtelee usein kännyn näytössä, vaikka alueen pitäisi täysin selkeästi olla 4 G. Mastoja on joka puolella, lähin alta kilometrin.
Luulevat vielä, että pistäisin tonnin uuteen puhelimeen, jotta voisin ostaa 5 G liittymän, mikä ei toimi kuin H, H , 3 G -taajuuksilla.
- Anonyymi
Kohta ne pienet pinkit kertoo sulle, että sulla on vehkeissä vikaa, eikä sopimuksen purkuun ole perusteita.
- Anonyymi
100 megaa on yleensä suurin nopeus mihin verkkokortit pystyy piuhalla kun netissä. kännyt wifillä jää tuosta puoleen tai jopa 20 megaan riippuen mallista ja iästä. aika turha makaa yli 100megan netistä siis. tietysti rahalla saa nopeampaa laitetta mut onko nopeudelle ees käyttöö ja missä
- Anonyymi
sanon viel et läppäri antaa dna omas testipalvelut se eka luku 6 ja toinen 1 joku vaihtelu tai jotain ja nopeus lataukselle noin 95 megaa 100 megan liittymäs. vanhas kännys 20 ja 40 ja 22megaa lataus vastaavat luvut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sanon viel et läppäri antaa dna omas testipalvelut se eka luku 6 ja toinen 1 joku vaihtelu tai jotain ja nopeus lataukselle noin 95 megaa 100 megan liittymäs. vanhas kännys 20 ja 40 ja 22megaa lataus vastaavat luvut
auttasko aloittajalla reitittimen vaihto uuteen. itellä halpis 22.90e tplink verkkokauppa.com mut tuuttaa siis 100 megaa piuhal ja uudet kännyt saanu jopa 50 megas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele vielä kirjoittamaan.
- Anonyymi
heh heh heh hee!
Kuluttajalaitteisiin tullut 1000M nettikortit jo vuosia sitten, ja nyt on jo 2.5G ja 10G liittimet suoraan emossa kiinni!
Vertailun vuoksi sanon että mulle tuli tossa kesällä Elisan tarjous päivittää 10M nettiyhteys 50M, ja mukaan vielä 50M 4g SIM, 9.95e/kk.
Välillä netti toimi jopa 60 - 65M, mutta 4g yhteys kotona oli vähän huono; ei oikein saanut kovin montaa tolppaa, mutta nopeus oli tosi hyvä kanssa. Pahemmin en mittaillut sen enempää kun käytin sitä sitten vaan matkoilla läppärissä mokkulan kanssa, ja riitti ainakin niihin hommiin. - Anonyymi
Niinpä.
Minua höpläytettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
DNA nopein kännynetti. 4 G näytössä.
4 vuotta vanha känny.
Kaksi testiä.
Ping 17 ms ja 18 ms
Jitter 6 ms ja 5 ms
Lataus 12 megaa ja 25 megaa
Lähetys 42 megaa ja 42 megaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele vielä kirjoittamaan.
Miten liittyy aloituksen sinämasiaton
Köyhä duunari
Rikas kokoomuslainen
- Anonyymi
Jos puhelimessa myyty niin se on etämyyntiä ja 2 viikon palautusoikeus.
- Anonyymi
Peruskännykkäliittymän perusmaksua korotettiin taannoin nettiyhteyden nopeuden lisäämisen varjolla. En tarvitse nettikännykkää, mutta silti sitä tuputetaan jatkuvasti. Perusmaksu liittymästä ja paperinen lasku ovat jo 90 % koko puhelinlaskusta. Mediassa on kyllä juttua sähkön siirtohinnoista, mutta puhelinoperaattorien ryöstöhinnoittelusta vaietaan.
- Anonyymi
Niin. Netti ja känny maksaa minulle enemmän vuodessa kuin sähkö.
- Anonyymi
Sain peruttua nopeudennoston.
Lasku tuli kyllä nopsaan.
200 megaa möivät. Totuus oli keskimäärin jotain 30 megaa.
Kauheaa selitystä ja vääntöä, että vika on minussa ja mun vehkeissä, kun heidän yhteys ei pelitä 200 megaa.
Yli vartin venuttivat peruutuspuhelua, jotta saivat siitäkin laskuttaa. Jotain teknistätukea konsultoivat. Ketkuja.- Anonyymi
Kas kun eivät kysyneet, että onko sulla töpseli seinässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun eivät kysyneet, että onko sulla töpseli seinässä.
Kesällä oli yksi prepaid-kuukausi 200 Mbit/s.
Ei mitään eroa edelliseen, joka oli 50 Mbit/s
Netissä pullonkaula on jossain matkan varrella.
Ehkä eroa leffaa hyvältä serveriltä ladatessa?
- Anonyymi
Jos myynti ei kiinnosta, niin sano vaan suoraan, ettet halua tuotetta/ole kiinnostunut siitä, kiitos hei. Tuo on nopein tapa lopettaa puhelu.
- Anonyymi
Kiitos ei saa koskaan sanoa puhelinmyyjälle.
Ne leikkaa sen irti sun sanomisista ja väittää, että olet kiittänyt heitä, siis suostunut ostamaan jotain.
Nopein tapa on napata luuri kiinni heti. Korkeintain EIiii huutaen.
- Anonyymi
Juuri maksoin 100Mbit/s prepaidiin 16.11e/31pv eli keskimäärin 15,80/kk
Yrittäkää ymmärtää että pitää olla erikseen puhelaite ja -liittymä,
Prepaidina siis ja maksaa perusmaksua alle 0,83e/kk - Anonyymi
Nämä liittymämyyjät pitäisi saada kuriin.
Myydään olematonta kaistaa, luvataan kaikki maan ja taivaan väliltä.
Sitten kun tuote ei toimi niin vedotaan siihen määräaikaisuuteen.
Parhaimpana aikana siirtonopeus 0 Mbit/s...
Kertaakaan ei päässyt lähellekkään nimellisnopeutta.
Yhden kerran ostanut liikkeestä liittymän ja ei enää koskaan!!!
Rikostermi petos kuvaa mielestäni erittäin hyvin noiden provikkavalehtelijoiden toimintaa.
Ei ollut kovin kaukana että olisin vielä kerran asioinut liikkeessä, kirves mukana! - Anonyymi
DNA asiakaspalvelu perseestä revitty.
Soitin aamulla as palveluun.Pääsin noin 10 min odottelun jälkeen,
as palvelijan juttusille,selitin asiani,noin 2 min meni,kun lyötiin luuri korvaan.
Sitten uudelleen soittamaan,neni taas noin 10 minuuttia pimpelipom musiikkia kuunnellessa.Sitten uudelleen asiani selitystä toiselle as palvelijalle.
Puhelua kesti noin 5 minuuttia,kun taas lyötiin luuri korvaan.
Asiani koski tilauksen peruutusta,ensin väitettiin,että koko tilaustani ei muka löydy heidän järjestelmästään,vaikka annoin tilaus & asiakastietoni.
Ihme väittämää.
Että sais tunkea löylykauhaa perseeseen tälläisille as palvelijoille.
Sitten kolmannen soittokerran jälkeen sain asiani hoidettua,
kun Dna,n päässä sattui olemaan asiallinen as palvelija.
Joka löysi kaikki tietoni.
Mitähän paviaaneja noi 2 edellistä as palvelijaa oikein oli.
Ei ilmeisesti hommat kiinnostanut ollenkaan.
Teitä palvellaan,teitä palvellaan,teitä palvellaan,ja pitkät paskat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329