Minkälainen mies valloittaa varattuja?

Anonyymi

Omasta erosta on jo reilu vuosi, ja pystyn jo hyväksymään asian, kipeää nuo vaiheet teki. Olen siis mies, ja avioliittoni päättyi siihen, että vaimolla oli ollut salasuhde entisen työkaverinsa kanssa jo pitkään. Hänellä oli myös jonkinlainen 40-kriisi, ja oma itsensä hukassa, hänellä meni lujaa ja etsi suuntaa elämälleen unohtaen välillä jopa omat lapsensa. Yritin ennen salasuhteen paljastumista panostaa 110%, ja sain lähinnä kuulla kuinka en ole sitä taikka tätä. Lopulta tajusin homman, ja päästin irti, enkä jäänyt enempää roikkumaan.

Näin jälkikäteen pystyn jo nauramaan exän valehtelulle ja kaksoiselämälle. Minkä takia hän ylipäätään pitkitti asiaa, jos lähtöhalut oli kovat, sitä en tule koskaan käsittämään. Vielä enemmän ihmettelen, minkälainen mies suostuu olemaan pitkiä aikoja naisen osa-aika rakastajana.

Nytkin vielä vuoroviikko systeemissä, exä asuu lapsettomilla viikoilla tuon rakastajansa luona. Kuitenkaan hän ei ole sitä lapsille paljastanut. Lapset kyselee vähän väliä, äidiltään, missä hän on ja miksei hän ole koskaan kotona. Exä valehtelee lapsille, että hän on kaupassa, salilla, kaverilla. Vanhin poika ihmetteli, kun kävi äidin asunnolla hakemassa jotain tavaraa, että ei ollut autokatoksessa auton renkaan jälkiä. Exä valehteli pojalle jotain aivan ihme soopaa, että kaveri oli lainannut autoa, yms. Ja tätä peittelyä on jatkunut jo lähes vuoden.

Toisaalta hyvä, että uusimies ei ole sotkeentunut lapsiimme. Mutta mietin välillä sitä, mitä he saavat tuollaisesta vuoroviikkosuhteestaan. Ja vielä niin, että suhde on edelleen piilossa, kukaan exän sukulainenkaan ei tiedä uudesta suhteesta. Vai pelkäävätkö he sitä, että suhde ei kestä päivänvaloa. Joitain asioita exä salaa myös tuolta nyxältään, pääsee helpommalla kun valehtelee olevansa kaupassa, kuin kertoisi että on tässä juuri exän kanssa suunnittelemassa lasten synttäreitä.

Mitä tuollainen pari saa toisiltaan. Minkälainen mies haluaa elää tuollaisessa suhteessa, jossa ollaan yhdessä muttei kuitenkaan olla, tai ehkä ollaan, ehkä ei. Toki en minä tiedä miten he asian kokevat, mutta näin ulkopuolisena heidän suhde näyttää kyllä tosi omituiselta.

Lähinnä mua harmittaa lasten puolesta, kun he kysyvät minulta välillä, että salaako äiti heiltä jotain. Mutta suojelen lapsiani, enkä kerro totuutta. Vai mitä minun pitäisi tehdä? Exä ei myönnä suhdettaan, ja kiistää kaiken. En voi painostaa häntä kertomaan lapsille totuutta, koska hän sanoo vain ettei ole mitään suhdetta. Kuitenkin hän asuu lapsettomat viikkonsa jossain aivan muualla, ja tiedän kyllä missä.

Tuota miestä en ole koskaan tavannut. Mutta aikanaan exä jäi kiinni intiimeistä whatsapp viesteistä, yms. Sain miehen nimen aikanaan fonectasta selville, ja exä ei ollut aluksi tuntevinaan koko nimeä. Kun sitten näytin muutaman kuvakaappauksen rohkeista viesteistä ja kuvista, niin yhtäkkiä hän sitten tunsikin miehen. Mutta oli omien sanojensa mukaan vain kaveri ja tsemppaaja. Viestit oli kuitenkin hyvin intiimejä ja romanttisia, kuvat vietteleviä, ja viesteissä muisteltiin jotain kuumaa yötä, ja että vois ottaa uusinnan, jne. Tuolloin lakkasin uskomasta exän valheita, ja sanoin että tilataan eropaperit. Siltikin hän kiisti kaiken, vaikka mulla oli näyttää kuvakaappaukset ja kaikki.

Ei vaan ymmärrä mitä tuollaisen ihmisen päässä liikkuu, ja vielä vähemmän ymmärrän mitä sen nyxän päässä liikkuu. Mitä järkeä valehdella ja peitellä suhdetta, kun asia on jo minun ja muutaman muun tiedossa. Ja tuon nyxän täytyy myös osallistua tuohon peittelyyn, koska muutoin hän olisi jo esitellyt itsensä lapsille. Minkälainen mies haluaa elää suhteessa, jossa ei voi olla täysipainoisesti, vaan peitellä omaa olemassaoloaan. Huh..

6

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saa poimia vaan rusinat pullasta.

    • Anonyymi

      Oisko kyse "vain" siitä että jos myöntäisi suhteensa olemassaolon tutuilleen ja lapsilleen, exä kokee että samalla hän myöntäisi itselleen pettäneensä. Samalla hän tulisi näkyväksi ihmisenä joka rikkoi perheen. Haluaa valehdella itselleen olemalla kertomatta.
      Ehkä itse tuossa tilanteessa sanoisin lapsille kun kyselevät asiaa että ehkä äitinne on löytänyt uuden ihmisen josta tykkää tms...

      • Anonyymi

        Tuota ajattelin itsekin. Miten kauan tuollainen voi jatkua, valheessa elo. Onko odotettavissa, että jossain vaiheessa tyyppi esitellään ns "uutena ihmisenä" jolla ei ole mitään tekoa eron kanssa? Vai onko odotettavissa vain samanlaista peiteltyä suhdetta, ja lasten osalta lisää ihmettelyä ja lisää epävarmuutta mitä äiti salaa heiltä. Kauanko tämmöinen peittely voi ylipäätään jatkua, luulisi että jompi kumpi kyllästyy tuohon. Mitä tuon miehen päässä liikkuu, kun haluaa olla tuollaisessa mukana. Välillä olen miettinyt, että onko mies vain pelimies, ja tyytyy siihen että saa säännöllistä seksiä joka toinen viikko. Ties vaikka sillä on muitakin naisia.

        Mietin myös sitä, että voiko exä uskoa itsekin omiin valheisiinsa ja peittelyyn. Tuntuu että hänessä on useampi eri persoona muutenkin, mieli on ikäänkuin jakaantunut moniin osiin. Vai onko vain niin ylimielinen ja kopea, ettei edes jaksa valehdella tarpeeksi vakuuttavasti, vain siksi ettei arvosta muita ihmisiä kuin itseään.


    • Anonyymi

      Kannattaa kertoa lapsille. Niillä on varmaan hyljätty olo, kun äiti on mieluummin 'kaverin luona/kaupassa/töissä' tms. kuin heidän luonaan. Sanoo rehellisesti, että äiti ja isä eivät ole enää yhdessä, mutta rakastavat lapsiaan ja ovat vuorotellen heidän kanssaan. Mitä hirveää tuon sanomisessa on?

      • Anonyymi

        Kyllä tietenkin lapsemme tietää, että olemme eronneet, sehän on kerrottu jo ajat sitten. Asummehan eri asunnoissakin, jo kohta vuoden päivät asuttu erillään. Kyse on siitä, että lapset saavat vapaasti kulkea asuntojemme välillä, jos on jotain asiaa tai puuttuu jokin tavara, tai sitten muuten vain moikkaamassa. Asumme siis samassa kaupunginosassa, lyhyen kävelymatkan päässä toisistaan.

        Kyse on siitä, kun lapset itse huomaavat ja vaistoavat asiat. Lisäksi kun he soittavat äidilleen, niin tämä ei vastaa puhelimeen, eikä soita takaisin saman päivän aikana. Yleensä seuraavana päivänä soittaa sitten kun hänelle sopii, ja siinä vaiheessa lapsen sen hetkinen asia on jo ohi. Myöskään viesteihin ei vastaa, kuin joskus seuraavana päivänä.

        Sitten kun lapset kulkee kavereidensa kanssa ulkona, niin kyllä he tekevät omat havaintonsa siitä, että äitinsä ei ole koskaan isäviikolla kotonaan. Se tässä herättää lapsien osalta ihmettelyä ja epäselvyyttä, ja olen itse hankalassa välikädessä, koska lapset kyselee asiaa minulta.

        Jos nyt sitten kerron uteleville lapsille totuuden, niin kun he sitten sanovat sen äidilleen, niin äitinsä kiistää koko asian. Sehän tässä aiheuttaisi vain lisää hämmennystä lapsille. Siksi tämä tilanne on niin hankala. Kyllä sen äidin pitäisi se asia itse kertoa lapsille, mutta kun ei.

        Vuoroviikot toki on, eikä ole tarkoitus että jatkuvasti hypätään. Mutta semmoinen säännöllinen yhteydenpito lapsiin on ihan suotavaa. Nyt äitinsä on tavallaan jossain ihmeellisessä "pimennossa" jatkuvasti, ja lapset häkeltyy kun äitiinsä ei tahdo saada millään yhteyttä. Lapset tavallaan huolestuu, että mitä heiltä salataan, koska he vaistoaa ettei toiminta ole normaalia. Ja kaiken päälle kun äitinsä vielä keksii meriselityksiä miksei ehdi ja miksei vastannut, jne. Lapset kyllä vaistoaa milloin vanhempi valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tietenkin lapsemme tietää, että olemme eronneet, sehän on kerrottu jo ajat sitten. Asummehan eri asunnoissakin, jo kohta vuoden päivät asuttu erillään. Kyse on siitä, että lapset saavat vapaasti kulkea asuntojemme välillä, jos on jotain asiaa tai puuttuu jokin tavara, tai sitten muuten vain moikkaamassa. Asumme siis samassa kaupunginosassa, lyhyen kävelymatkan päässä toisistaan.

        Kyse on siitä, kun lapset itse huomaavat ja vaistoavat asiat. Lisäksi kun he soittavat äidilleen, niin tämä ei vastaa puhelimeen, eikä soita takaisin saman päivän aikana. Yleensä seuraavana päivänä soittaa sitten kun hänelle sopii, ja siinä vaiheessa lapsen sen hetkinen asia on jo ohi. Myöskään viesteihin ei vastaa, kuin joskus seuraavana päivänä.

        Sitten kun lapset kulkee kavereidensa kanssa ulkona, niin kyllä he tekevät omat havaintonsa siitä, että äitinsä ei ole koskaan isäviikolla kotonaan. Se tässä herättää lapsien osalta ihmettelyä ja epäselvyyttä, ja olen itse hankalassa välikädessä, koska lapset kyselee asiaa minulta.

        Jos nyt sitten kerron uteleville lapsille totuuden, niin kun he sitten sanovat sen äidilleen, niin äitinsä kiistää koko asian. Sehän tässä aiheuttaisi vain lisää hämmennystä lapsille. Siksi tämä tilanne on niin hankala. Kyllä sen äidin pitäisi se asia itse kertoa lapsille, mutta kun ei.

        Vuoroviikot toki on, eikä ole tarkoitus että jatkuvasti hypätään. Mutta semmoinen säännöllinen yhteydenpito lapsiin on ihan suotavaa. Nyt äitinsä on tavallaan jossain ihmeellisessä "pimennossa" jatkuvasti, ja lapset häkeltyy kun äitiinsä ei tahdo saada millään yhteyttä. Lapset tavallaan huolestuu, että mitä heiltä salataan, koska he vaistoaa ettei toiminta ole normaalia. Ja kaiken päälle kun äitinsä vielä keksii meriselityksiä miksei ehdi ja miksei vastannut, jne. Lapset kyllä vaistoaa milloin vanhempi valehtelee.

        Todella ikävää käytöstä ex-vaimoltasi. Sen lisäksi, että petti sinua, hän pettää vieläkin lapsianne. Todella julmaa ja hänellä saattaa olla jonkunlainen persoonallisuushäiriökin.

        Sanoisin kuitenkin muiden kommentoijien neuvoista poiketen, että älä kerro lapsillesi tuosta. Se on ex-vaimosi tehtävä. Kun omat vanhempani aikoinaan erosi, muistan miten äitini aivopesi minua ja sisarustani, ja haukkui isäni paskaksi ja itsekkääksi. Isäni ei koskaan puhunut mitään pahaa äidistäni. Vasta viime vuosina minulle on selvinnyt miten asiat ovat oikeasti menneet ja ymmärrän isääni paljon paremmin. Äitini syöttämät mustamaalaukset ja valheet osaan jättää omaan arvoonsa. Hänellä oli mielenterveysongelmia, eikä päässyt erosta koskaan yli. Nykyään arvostan paljon isääni, ettei koskaan puhunut meille äidistä pahaan sävyyn vaikeinakaan aikoina.

        Sinuna yrittäisin vielä puhua exällesi, että selittäisi itse lapsilleen tilanteen vaikka vähän siloteltuna versiona, mutta ainakin lopettaisi valehtelun.

        Tuosta toisesta miehestä nyt on näillä tiedoilla vaikea arvailla yhtään mitään. Onko hän itse varattu jollekin toiselle? Jos on, niin salainen rakastaja varmaan pitää yllä jännitystä elämässä riittävästi, että tuollaista jaksaa pitkään jatkaa. Jos ei, niin on vaikeampi ymmärtää ja varmaan asia saattaa häntäkin ahdistaa. Tietysti tuo, että exäsi asuu miehen kanssa jopa viikkoja kerrallaan ei oikein tue ajatusta, että olisi varattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe