Ovatko LS ja Sohvi paikalla!??

Anonyymi

Mitäpä uuden vuoden suunnitelmia teillä on? Saa toki muutkin vastailla.


ST

157

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä päätin juuriettä olen yksin kotonatän illan.luen vaikka sisustusblogeja.

      • Entäonkosulla jotain suunnitelmia?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Entäonkosulla jotain suunnitelmia?

        Ei ole kummempia suunnitelmia kiitos kysymästä. Paukkuja kattelen ikkunoista ilkemmalla.
        Tykkäätkö sisustamisesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kummempia suunnitelmia kiitos kysymästä. Paukkuja kattelen ikkunoista ilkemmalla.
        Tykkäätkö sisustamisesta?

        Juu, monet kehuneet kotiani. Mullaon piirteitä maalaisromantiikasta täällä, mutta en tykkää ihan lällystä. Edesmennyt mieheni sanoi että kaikki on kaunista mitä mä ostan. Kerään myös suomalaista lasia ja vanhan ajan purkkeja ym.
        Ihan tavallista..mutta tosi erilaista jos vertaa miten ystävät asuu. Minkälainenkoti sulla on?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu, monet kehuneet kotiani. Mullaon piirteitä maalaisromantiikasta täällä, mutta en tykkää ihan lällystä. Edesmennyt mieheni sanoi että kaikki on kaunista mitä mä ostan. Kerään myös suomalaista lasia ja vanhan ajan purkkeja ym.
        Ihan tavallista..mutta tosi erilaista jos vertaa miten ystävät asuu. Minkälainenkoti sulla on?

        Ihanasti sanoi miehehesi.. Ja yskon, että osaat sisustaa. Minulla ei ole sitä taitoa oikein.
        Suomalainen lasi on ihanaa, vaikken kerää sitä. Ihastelen vain.
        Kuka on suosikki suunnittelijasi, lasitaiteilija?
        Minun kodissani ei oikeasti ole kehumista. Halpaa eli käytetty ruskea massiivinen kulmasohva, käytettynä ostettu tummanpunertava persialainen matto, antiikkipiano tumman ruskea joitakin perintö tauluja. Tumma parketti. Kellertävä tapetti. Valkpiset korkeat ristikkoikkunat jne...
        Ei juurikaan koriste-esineitä. Paitsi ne lasiesineet jotka on keittiön lasikaapissa. Samaa tyyliä muutkin tilat. Käytettynä ostettua.

        ST


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu, monet kehuneet kotiani. Mullaon piirteitä maalaisromantiikasta täällä, mutta en tykkää ihan lällystä. Edesmennyt mieheni sanoi että kaikki on kaunista mitä mä ostan. Kerään myös suomalaista lasia ja vanhan ajan purkkeja ym.
        Ihan tavallista..mutta tosi erilaista jos vertaa miten ystävät asuu. Minkälainenkoti sulla on?

        Onko sinulla kasveja?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanasti sanoi miehehesi.. Ja yskon, että osaat sisustaa. Minulla ei ole sitä taitoa oikein.
        Suomalainen lasi on ihanaa, vaikken kerää sitä. Ihastelen vain.
        Kuka on suosikki suunnittelijasi, lasitaiteilija?
        Minun kodissani ei oikeasti ole kehumista. Halpaa eli käytetty ruskea massiivinen kulmasohva, käytettynä ostettu tummanpunertava persialainen matto, antiikkipiano tumman ruskea joitakin perintö tauluja. Tumma parketti. Kellertävä tapetti. Valkpiset korkeat ristikkoikkunat jne...
        Ei juurikaan koriste-esineitä. Paitsi ne lasiesineet jotka on keittiön lasikaapissa. Samaa tyyliä muutkin tilat. Käytettynä ostettua.

        ST

        Minulla oli jäätävä kirjahylly täynnä kirjoja, mutra pari vuotta sitten vein kaukku kirjat kierrätyskeskukseen ja kirjahyllyn niin se on autotallissa, pitäisi laittaa kiertoon. Alkou ahdistamaan se tavaranpaljous ja kun lopetin lukemisenkin niin annoin mennä...

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli jäätävä kirjahylly täynnä kirjoja, mutra pari vuotta sitten vein kaukku kirjat kierrätyskeskukseen ja kirjahyllyn niin se on autotallissa, pitäisi laittaa kiertoon. Alkou ahdistamaan se tavaranpaljous ja kun lopetin lukemisenkin niin annoin mennä...

        ST

        Aion taas kyllä hankkia myös jonkun kasvin tännekuihtumaan.. nyt ei ole kuin joululahjaksi saatu tulikukka asetelma lasipurkissa..Säilytän sen loppiaiseen. Sain sen joululahjaksi. Varmaan ihana matto ja ikkunat ym.sinulla.
        Mullakin on kirjahylly täynnäkirjoja ja vielä olkkarin ikkunoiden päällä hyllyssäkin.kirjahyllythän on tosi90-lukulaista. Tyttäreni tykkääkuitenkin ja on luvannut noi kirjat hyllyineen viedä kunhan saa uuden asunnon.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Aion taas kyllä hankkia myös jonkun kasvin tännekuihtumaan.. nyt ei ole kuin joululahjaksi saatu tulikukka asetelma lasipurkissa..Säilytän sen loppiaiseen. Sain sen joululahjaksi. Varmaan ihana matto ja ikkunat ym.sinulla.
        Mullakin on kirjahylly täynnäkirjoja ja vielä olkkarin ikkunoiden päällä hyllyssäkin.kirjahyllythän on tosi90-lukulaista. Tyttäreni tykkääkuitenkin ja on luvannut noi kirjat hyllyineen viedä kunhan saa uuden asunnon.

        Minulla tekisi mieli paria isoa viherkasvia, mutta tapan ne taas kuitenkin.
        Sama, että yksi kukka joululta, joulutähti pianon päällä.
        Mulla on aika korkea huonekorkeus niin ei haittaa vaikka onkin tummia pintoja ja väriä. Ei ahdista.

        ST


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Aion taas kyllä hankkia myös jonkun kasvin tännekuihtumaan.. nyt ei ole kuin joululahjaksi saatu tulikukka asetelma lasipurkissa..Säilytän sen loppiaiseen. Sain sen joululahjaksi. Varmaan ihana matto ja ikkunat ym.sinulla.
        Mullakin on kirjahylly täynnäkirjoja ja vielä olkkarin ikkunoiden päällä hyllyssäkin.kirjahyllythän on tosi90-lukulaista. Tyttäreni tykkääkuitenkin ja on luvannut noi kirjat hyllyineen viedä kunhan saa uuden asunnon.

        Mulla on vanhaa vaan ja ei sisustettua. Isketty tuoli sinne ja pöytä tuonne.
        Millainen sohva sinulla on? Onko sohvatyynyjä, minkä värisiä?


        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on vanhaa vaan ja ei sisustettua. Isketty tuoli sinne ja pöytä tuonne.
        Millainen sohva sinulla on? Onko sohvatyynyjä, minkä värisiä?


        ST

        Ikea valkoinen ektorpsohva. Itse tehty ruusutyyny, ja valkoinen ns.röpelötyyny. sekä itsetehty tilkkutäkki alustana sohvalla.millainentalo teillä on? Tämä on ihan vaan rivitalo pääty, metsän reunalla.80-luvulla rakennettu, joten puutteitalöytyy. Siitämelko huoleton meininki.ois kiva päästä muuttamaan ihanjust remontoituun...


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ikea valkoinen ektorpsohva. Itse tehty ruusutyyny, ja valkoinen ns.röpelötyyny. sekä itsetehty tilkkutäkki alustana sohvalla.millainentalo teillä on? Tämä on ihan vaan rivitalo pääty, metsän reunalla.80-luvulla rakennettu, joten puutteitalöytyy. Siitämelko huoleton meininki.ois kiva päästä muuttamaan ihanjust remontoituun...

        Niin sinä olit käsitihmisiä 😍 mulla ei ole sitäkään taitoa.
        Ihan vaan se ruskea kangassohva ja punaisia, ruskeita sekä beigen värisiä tyynyjä. Ostettuja joko uusina tai käytettyinä.
        Mitkä on olohuoneen yleisvärit?

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinä olit käsitihmisiä 😍 mulla ei ole sitäkään taitoa.
        Ihan vaan se ruskea kangassohva ja punaisia, ruskeita sekä beigen värisiä tyynyjä. Ostettuja joko uusina tai käytettyinä.
        Mitkä on olohuoneen yleisvärit?

        ST

        Valkoinen. Harmaa..ihanhieno sun sohva varmaan on.tyynyt tekevät siitä hyvän. Kissaressu pelkää että sota on syttynyt kun paukuttavat noita raketteja. Se alkaase ihana arki..?vasta vois sanoaettä maanantaina..viikonloppu edessä vielä.taidanpa keittää sumpit.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Valkoinen. Harmaa..ihanhieno sun sohva varmaan on.tyynyt tekevät siitä hyvän. Kissaressu pelkää että sota on syttynyt kun paukuttavat noita raketteja. Se alkaase ihana arki..?vasta vois sanoaettä maanantaina..viikonloppu edessä vielä.taidanpa keittää sumpit.

        Tosiaankin, välillä tuntuu kuin olisi Talvisota ikkunan takana... Leimahduksetkin sellaiset.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Valkoinen. Harmaa..ihanhieno sun sohva varmaan on.tyynyt tekevät siitä hyvän. Kissaressu pelkää että sota on syttynyt kun paukuttavat noita raketteja. Se alkaase ihana arki..?vasta vois sanoaettä maanantaina..viikonloppu edessä vielä.taidanpa keittää sumpit.

        Niin sinulla on vaaleaa ja minulla tummaa.
        No tää on tämmöne kauhean massiivinen iso kulmasohva, ihan hyvä tässä on silti köllötellä.
        No joo, se on monelle lemmikille kauhunpaikka uusivuosi.. Reppana

        ST


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ikea valkoinen ektorpsohva. Itse tehty ruusutyyny, ja valkoinen ns.röpelötyyny. sekä itsetehty tilkkutäkki alustana sohvalla.millainentalo teillä on? Tämä on ihan vaan rivitalo pääty, metsän reunalla.80-luvulla rakennettu, joten puutteitalöytyy. Siitämelko huoleton meininki.ois kiva päästä muuttamaan ihanjust remontoituun...

        Mulla on samat valkoiset sohvat. Itämaisia mattoja tarttunut mukaan sieltä täältä. Kiinalaisia kaappeja tuli ostettua Aasiassa. Kaikki sopii yhteen, kun ostaa vain juttuja, joista oikeasti tykkää. Tykkäisin varmaan Auroran kodista - ainakin kuvauksen perusteella. Olen itsekin esteetikko. Kaunista olla pitää, tai sitten ei mitään.


    • Anonyymi

      Soffi on paikalla ja toivottaa kaikille lukijoille Hyvää tulevaa Uutta Vuotta 2021!

      Katselen telkusta toisella silmällä elokuvaa Akseli ja Elina. Onhan tuo tullut nähtyä muutamaankin kertaan.

      En juhli mitenkään. Täällä Stadissa sataa tihkuttaa. Jos raketteja lähetetään, nään niitä kyllä ikkunasta. Mulla on muutama karjalanpiirakka iltapalaksi.

      Mitenkä ST itse viettää aattoiltaa? 🙂

      • Anonyymi

        Hyvää Uutta Vuotta! Niinpä, näkeehän niitä raketteja usein ikkunasta ja pauke kuuluu 🎳
        Radiota kuuntelen tässä, Yle ykköstä.
        Kynttilöitä polttelen. Jotain herkkua kaivan pakastimesta. Vieläkö sinulla on se vatikuusi?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää Uutta Vuotta! Niinpä, näkeehän niitä raketteja usein ikkunasta ja pauke kuuluu 🎳
        Radiota kuuntelen tässä, Yle ykköstä.
        Kynttilöitä polttelen. Jotain herkkua kaivan pakastimesta. Vieläkö sinulla on se vatikuusi?

        ST

        Varakas naapurusto lahjoitti äsken kulmakunnalle todella upean ilotulituksen. 🙂

        Syön joululimppua ja kinkkua, maitoa, katselen tallenteitani telkusta.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää Uutta Vuotta! Niinpä, näkeehän niitä raketteja usein ikkunasta ja pauke kuuluu 🎳
        Radiota kuuntelen tässä, Yle ykköstä.
        Kynttilöitä polttelen. Jotain herkkua kaivan pakastimesta. Vieläkö sinulla on se vatikuusi?

        ST

        Tuo pikkukuusi alkaa pian olla niin kuiva, että vien sen jo heti uudenvuoden jälkeen pois. Varmaankin se kuivatti kuusen, että on ollut lähellä lämpöpatteria. Olen sitä kyllä suihkutellutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pikkukuusi alkaa pian olla niin kuiva, että vien sen jo heti uudenvuoden jälkeen pois. Varmaankin se kuivatti kuusen, että on ollut lähellä lämpöpatteria. Olen sitä kyllä suihkutellutkin.

        Oiii, suloinen pikkukuusi 😍 Onko sinulla kasveja? En muista oonko kysynyt tuota aikaisemmin, ehkä oonkin 🤔

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varakas naapurusto lahjoitti äsken kulmakunnalle todella upean ilotulituksen. 🙂

        Syön joululimppua ja kinkkua, maitoa, katselen tallenteitani telkusta.
        ~

        😍👍 Ihana. On ne ihanan näköisiä, mutten itse välitä ostaa raketteja kun menee rahaa taivaalle.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oiii, suloinen pikkukuusi 😍 Onko sinulla kasveja? En muista oonko kysynyt tuota aikaisemmin, ehkä oonkin 🤔

        ST

        On, kasveja on. Osa oikeita, osa tekokasveja, niin en tapa niitä. Lähinnä viherkasveja.

        Kirjojakin mulla on mahdottomasti. Veikkaisin, n. 800 kpl, olkkarin seinät täynnä, lähinnä antikvaarisia aarteita. Pidän vanhasta kirjallisuudesta ja niiden hengestä. Mulla on se periaate, että Veikko Huovinen on nuorin kirjailija, jonka kelpuutan. Tykkään mm. kirjasta "Kylän koirat", siinä 1950-luvun Sotkamon hurtat pistävät jengillä oikein ranttaliksi.

        Sain äskettäin perintönä kaksi isoa kirjahyllyä, ovat käytännölliset, 1960-luvun tyyliä.

        Itseltänikin on lukeminen jäänyt, mutta jos mieli tekee, lähin kirjasto löytyy toisessa huoneessa.

        Tämä kämppäni on täpötäysi rojua, omaa ja perittyä. On kuin asuttu kirpputori. Jotenkin mahdun täällä vielä puikkelehtimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, kasveja on. Osa oikeita, osa tekokasveja, niin en tapa niitä. Lähinnä viherkasveja.

        Kirjojakin mulla on mahdottomasti. Veikkaisin, n. 800 kpl, olkkarin seinät täynnä, lähinnä antikvaarisia aarteita. Pidän vanhasta kirjallisuudesta ja niiden hengestä. Mulla on se periaate, että Veikko Huovinen on nuorin kirjailija, jonka kelpuutan. Tykkään mm. kirjasta "Kylän koirat", siinä 1950-luvun Sotkamon hurtat pistävät jengillä oikein ranttaliksi.

        Sain äskettäin perintönä kaksi isoa kirjahyllyä, ovat käytännölliset, 1960-luvun tyyliä.

        Itseltänikin on lukeminen jäänyt, mutta jos mieli tekee, lähin kirjasto löytyy toisessa huoneessa.

        Tämä kämppäni on täpötäysi rojua, omaa ja perittyä. On kuin asuttu kirpputori. Jotenkin mahdun täällä vielä puikkelehtimaan.

        Oiii, ihanaaa 😍 vein kaikki Huoviset kierrätykseen. En jaksanut enää sitä kirjahyllyä, mutta on se niin hienokin ja pääoma ne kirjat.
        Minä en jaksa paljoa tavaraa, tukehdun. Tousille tuo ei ole ongelma.
        Mutta varmasti kotisi on kodikas?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, kasveja on. Osa oikeita, osa tekokasveja, niin en tapa niitä. Lähinnä viherkasveja.

        Kirjojakin mulla on mahdottomasti. Veikkaisin, n. 800 kpl, olkkarin seinät täynnä, lähinnä antikvaarisia aarteita. Pidän vanhasta kirjallisuudesta ja niiden hengestä. Mulla on se periaate, että Veikko Huovinen on nuorin kirjailija, jonka kelpuutan. Tykkään mm. kirjasta "Kylän koirat", siinä 1950-luvun Sotkamon hurtat pistävät jengillä oikein ranttaliksi.

        Sain äskettäin perintönä kaksi isoa kirjahyllyä, ovat käytännölliset, 1960-luvun tyyliä.

        Itseltänikin on lukeminen jäänyt, mutta jos mieli tekee, lähin kirjasto löytyy toisessa huoneessa.

        Tämä kämppäni on täpötäysi rojua, omaa ja perittyä. On kuin asuttu kirpputori. Jotenkin mahdun täällä vielä puikkelehtimaan.

        Minkä kokoinen kämppäsi on?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä kokoinen kämppäsi on?

        ST

        Kaksi pientä huonetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi pientä huonetta.

        Tässä on 250 neliötä 🙈 onhan se vähän noloa

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi pientä huonetta.

        Meidän pitäisi vaihtaa kämppää. Tuot sen suuren tavaramäärän tänne ja minä tuon tämän pienen tavaramäärän sinne.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän pitäisi vaihtaa kämppää. Tuot sen suuren tavaramäärän tänne ja minä tuon tämän pienen tavaramäärän sinne.


        ST

        Juuh. Ja vaihdetaan samalla koko kämppä!

        Asut ilmeisimmin omakotitalossa. Itsekin olen haaveillut, mutta eipä ole varallisuutta ja omakotitalossa on omat työnsä. Kerrostalossa huoltofirma hoitaa kaiken, se tässä kaupunkilaisuudessa on etuna. Tiedän, kun on sukulaisia ja tuttuja siellä kehäkolmosen susirajan takana. Tuntuvat iän myötä hissuksiin jättävän romanttisen elämänsä saunavesien kantoineen ja jäätyvine putkistoineen ja siirtyvän lähikaupunkien vuokrakämppiin...

        Sulla on tietysti myös pihasauna... jonka edessä veranta, jossa saunan jälkeen istuskella? 🌳

        No, saa meidänkin taloyhtiössä mennä saunan jälkeen sivustalla oleviin pihatuoleihin jäähdyttelemään, kylpytakki päällä, tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh. Ja vaihdetaan samalla koko kämppä!

        Asut ilmeisimmin omakotitalossa. Itsekin olen haaveillut, mutta eipä ole varallisuutta ja omakotitalossa on omat työnsä. Kerrostalossa huoltofirma hoitaa kaiken, se tässä kaupunkilaisuudessa on etuna. Tiedän, kun on sukulaisia ja tuttuja siellä kehäkolmosen susirajan takana. Tuntuvat iän myötä hissuksiin jättävän romanttisen elämänsä saunavesien kantoineen ja jäätyvine putkistoineen ja siirtyvän lähikaupunkien vuokrakämppiin...

        Sulla on tietysti myös pihasauna... jonka edessä veranta, jossa saunan jälkeen istuskella? 🌳

        No, saa meidänkin taloyhtiössä mennä saunan jälkeen sivustalla oleviin pihatuoleihin jäähdyttelemään, kylpytakki päällä, tietenkin.

        Ei ole pihasaunaa. Rakennusvuosi 2009 ja ihan on kuule niin perus talo ettei erotu muista tuon ajan taloista.

        Niin se on että ikääntyneet muuttavat helpompaan asumismuotoon, järkeväähän se on.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh. Ja vaihdetaan samalla koko kämppä!

        Asut ilmeisimmin omakotitalossa. Itsekin olen haaveillut, mutta eipä ole varallisuutta ja omakotitalossa on omat työnsä. Kerrostalossa huoltofirma hoitaa kaiken, se tässä kaupunkilaisuudessa on etuna. Tiedän, kun on sukulaisia ja tuttuja siellä kehäkolmosen susirajan takana. Tuntuvat iän myötä hissuksiin jättävän romanttisen elämänsä saunavesien kantoineen ja jäätyvine putkistoineen ja siirtyvän lähikaupunkien vuokrakämppiin...

        Sulla on tietysti myös pihasauna... jonka edessä veranta, jossa saunan jälkeen istuskella? 🌳

        No, saa meidänkin taloyhtiössä mennä saunan jälkeen sivustalla oleviin pihatuoleihin jäähdyttelemään, kylpytakki päällä, tietenkin.

        Niin tuli mieleen, että kuulostaa mukavalta tuo asuinympäristösi 😊

        ST


    • Anonyymi

      Onkohan LS pikkuisten kanssa UuttaVuotta vastaanottamassa?

      ST

      • Niin ls on varmaan aika nuori..muita mummoksi sanoo,viiskymppisiä. Oiskohan siinä 30-40v?ls, korjaa josolen väärässä.


    • Anonyymi

      Ls meinaa painaa puutu ja sohvi maata. Pitääkö muitten keksiä lisää?

      • Anonyymi

        LS veti piparin henkeen eilen varmaan, höh 😕

        ST


    • Anonyymi

      Itse muuten nuorempana innostuin käsitöihin. Ihan kouluaikana tietenkin tein vaatteita, tämä kuului jo käsityön opetukseen. Sitten myöhemmin intouduin laadukkaan Käsityötalo Margarethan ristipistotöistä. Tein pieniä eläintauluja ja tyynynpäällisiä... Enää en jaksa.

      • Anonyymi

        Ihastelen käsitöitä varmaan osaksi siksi kun olen niin huono itse niissä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihastelen käsitöitä varmaan osaksi siksi kun olen niin huono itse niissä.

        ST

        En ole itsekään mikään hyvä käsitöissä. Siksi tuon käsityötalon kautta oli mukava tilata tarvikkeet ja ohjeet. Ei muuta kuin sitten tekemään niiden mukaan! On helpompia ja sitten vaativampiakin käsitöitä, kunkin kykyjen mukaan.

        Eikö alakin sormia syyhytä?
        https://www.margaretha.fi/

        Onhan näitä vastaavia käsityötaloja tänä päivänä muitakin.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole itsekään mikään hyvä käsitöissä. Siksi tuon käsityötalon kautta oli mukava tilata tarvikkeet ja ohjeet. Ei muuta kuin sitten tekemään niiden mukaan! On helpompia ja sitten vaativampiakin käsitöitä, kunkin kykyjen mukaan.

        Eikö alakin sormia syyhytä?
        https://www.margaretha.fi/

        Onhan näitä vastaavia käsityötaloja tänä päivänä muitakin.
        ~

        Ei ala syyhyttämään yhtäön 🤣
        Sain traumat jo ala-asteella kaikkeen käsityöhön, kun väänsin puikkoja väkisellä
        Mutta kauniita ovat

        Ennemmin tykkään puutöistä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ala syyhyttämään yhtäön 🤣
        Sain traumat jo ala-asteella kaikkeen käsityöhön, kun väänsin puikkoja väkisellä
        Mutta kauniita ovat

        Ennemmin tykkään puutöistä.

        ST

        Minä inhoan myös käsitöitä. Ruokaa tykkään väsätä, mutta vain jos olen sillä päällä. Opin tänään uuden taidon. Piikitin itseäni ensimmäisen kerran. Sh antoi sen päälle influenssarokotuksen, joten nyt olen hyvin piikitetty ja doupattu.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä inhoan myös käsitöitä. Ruokaa tykkään väsätä, mutta vain jos olen sillä päällä. Opin tänään uuden taidon. Piikitin itseäni ensimmäisen kerran. Sh antoi sen päälle influenssarokotuksen, joten nyt olen hyvin piikitetty ja doupattu.:)

        Hyvinkö meni piikitys?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinkö meni piikitys?

        ST

        Hyvin meni. Seuraavan teen itse kotona. Ei tullut oireita influenssarokotteestakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin meni. Seuraavan teen itse kotona. Ei tullut oireita influenssarokotteestakaan.

        No onpa hyvä!!! Hyvä uutta Vuotta sinulle

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin meni. Seuraavan teen itse kotona. Ei tullut oireita influenssarokotteestakaan.

        Sairaaloissa, leikkausten jälkeen, potilaalle opetetaan nk. napapiikin laittaminen = lyhyellä neulalla pistetään navan ympäristöön, veren hyytymiseen vaikuttavaa lääkettä. Tuo piikki ei satu yhtään.

        Sinulla mahd. on insuliinilääkitys? Tämäkin opetetaan potilaalle itselle, pistämään itseään kotonaan.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ala syyhyttämään yhtäön 🤣
        Sain traumat jo ala-asteella kaikkeen käsityöhön, kun väänsin puikkoja väkisellä
        Mutta kauniita ovat

        Ennemmin tykkään puutöistä.

        ST

        Minuu alkoi taas syyhyttää. Margarethaan on tullut joitain, uudenlaisia käsitöitä, joita olisi kiva kokeilla. Mutta minne kaikkialle ne täällä mahtuu...?
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaaloissa, leikkausten jälkeen, potilaalle opetetaan nk. napapiikin laittaminen = lyhyellä neulalla pistetään navan ympäristöön, veren hyytymiseen vaikuttavaa lääkettä. Tuo piikki ei satu yhtään.

        Sinulla mahd. on insuliinilääkitys? Tämäkin opetetaan potilaalle itselle, pistämään itseään kotonaan.
        ~

        Taas sekaannun sori. Napapiikkejä vuodepotilaille laittaneena voin myös todeta ettei se kuulemma satu.
        Monikin kysyi, että joko laitoit kun ei tuntunut missään ja kun kysyin sattuiko niin koskaan kukaan ei vastannut että kyllä tai edes vähän sattui.
        Ilmeisesti se ei siis todellakaan satu. Hyvä niin 😊

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuu alkoi taas syyhyttää. Margarethaan on tullut joitain, uudenlaisia käsitöitä, joita olisi kiva kokeilla. Mutta minne kaikkialle ne täällä mahtuu...?
        ~

        Kaikki on kyllä ihania. Hiplaan muiden tekemiä käsitöitä ja ihastelen kädenjälkeä mutten välitä tehdä niitä itse.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpa hyvä!!! Hyvä uutta Vuotta sinulle

        ST

        Samoin ST:lle!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaaloissa, leikkausten jälkeen, potilaalle opetetaan nk. napapiikin laittaminen = lyhyellä neulalla pistetään navan ympäristöön, veren hyytymiseen vaikuttavaa lääkettä. Tuo piikki ei satu yhtään.

        Sinulla mahd. on insuliinilääkitys? Tämäkin opetetaan potilaalle itselle, pistämään itseään kotonaan.
        ~

        "Sinulla mahd. on insuliinilääkitys? Tämäkin opetetaan potilaalle itselle, pistämään itseään kotonaan."

        Epoa pistän.:D Minua pistellään jatkuvasti, joten se ei ollut ongelma. Kädessä on perinnöllinen vapina, jota astmalääkkeet pahentavat. En pystyisi injektioruiskua käyttämään, mutta onneksi epoa saa kynämuodossa.

        Sain "hyviä uutisia" jouluksi. Kävi ilmi, että 7 vuotta sairastamani munuaissairaus onkin ollut myelooman esiaste. Menen tammikuussa luuydinnäytteeseen ja koko kropan TT-tutkimukseen. Epot ovat tarinassa vain sivujuonne, seuraavaksi on tulossa todella kovaa tavaraa.

        Jumala on luultavasti antanut minulle jo syntymälahjana sitkeyttä. Mutta sen lisäksi Hän on lahjoittanut viime vuosina mielenrauhan, joka ei toistuvista iskuista huolimattakaan ole järkkynyt. Olen elämän varrella ihmeitäkin kokenut. Mutta tämä on ihmeistä suurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinulla mahd. on insuliinilääkitys? Tämäkin opetetaan potilaalle itselle, pistämään itseään kotonaan."

        Epoa pistän.:D Minua pistellään jatkuvasti, joten se ei ollut ongelma. Kädessä on perinnöllinen vapina, jota astmalääkkeet pahentavat. En pystyisi injektioruiskua käyttämään, mutta onneksi epoa saa kynämuodossa.

        Sain "hyviä uutisia" jouluksi. Kävi ilmi, että 7 vuotta sairastamani munuaissairaus onkin ollut myelooman esiaste. Menen tammikuussa luuydinnäytteeseen ja koko kropan TT-tutkimukseen. Epot ovat tarinassa vain sivujuonne, seuraavaksi on tulossa todella kovaa tavaraa.

        Jumala on luultavasti antanut minulle jo syntymälahjana sitkeyttä. Mutta sen lisäksi Hän on lahjoittanut viime vuosina mielenrauhan, joka ei toistuvista iskuista huolimattakaan ole järkkynyt. Olen elämän varrella ihmeitäkin kokenut. Mutta tämä on ihmeistä suurin.

        Joo-o. Meitä, jo ehkä lapsuudesta asti monisairaita on erilaisia. Sinulla on omat, kovat vaivasi. Itse synnyin etuajassa, melko rääpäleisenä, sain sitten jo pikkulapsena nk. lasten kuumekramppeja ja aloitettiin vahva barbituraattilääkitys nk. epilepsiaa varten. Nuorena, jo kouluaikana pääsin näistä lääkkeistä eroon, mutta epilepsia uusiutui 20 vuotta sitten. Kramppeja ei ole sen jälkeen ollut, kun aloitettiin heti vahva lääkitys. Ja sitten on nämä polvivaivat, sydänvaivat ja... ja... ja...

        Lapsena sairastaneet, useinkin juuri keskosina syntyneet, ovat taistelijoita. Kun jo silloin syntyessä, henkeään haukkoen, sai taistella jäädäkseen eloon. Tämä taistelijan olemus jää sitten keskosilla päälle. Selviydymme asioista, jotka useinkin vievät terveemmiltä hengen!
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin ST:lle!!

        KIITOOOS😊

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o. Meitä, jo ehkä lapsuudesta asti monisairaita on erilaisia. Sinulla on omat, kovat vaivasi. Itse synnyin etuajassa, melko rääpäleisenä, sain sitten jo pikkulapsena nk. lasten kuumekramppeja ja aloitettiin vahva barbituraattilääkitys nk. epilepsiaa varten. Nuorena, jo kouluaikana pääsin näistä lääkkeistä eroon, mutta epilepsia uusiutui 20 vuotta sitten. Kramppeja ei ole sen jälkeen ollut, kun aloitettiin heti vahva lääkitys. Ja sitten on nämä polvivaivat, sydänvaivat ja... ja... ja...

        Lapsena sairastaneet, useinkin juuri keskosina syntyneet, ovat taistelijoita. Kun jo silloin syntyessä, henkeään haukkoen, sai taistella jäädäkseen eloon. Tämä taistelijan olemus jää sitten keskosilla päälle. Selviydymme asioista, jotka useinkin vievät terveemmiltä hengen!
        ~

        "Lapsena sairastaneet, useinkin juuri keskosina syntyneet, ovat taistelijoita."

        Sinäpä sen sanoit.:D Olen itsekin keskosena syntynyt rääpäle.


    • Täys työpäivä torstaista sunnuntaihin. :)

      • Anonyymi

        Rahakkaat päivät?

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rahakkaat päivät?

        ST

        Kieltämättä aivan hyviä työpäiviä siinä(kin) mielessä. :)


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Kieltämättä aivan hyviä työpäiviä siinä(kin) mielessä. :)

        Joooh, semmosta se on, elämää jouksu haudoissa ja hanurilla soitettuna 🤔

        ST


      • Anonyymi

        On pitkä työpäivä.
        Oletko päivystävä lääkäri? 🐈
        ~


      • Anonyymi kirjoitti:

        On pitkä työpäivä.
        Oletko päivystävä lääkäri? 🐈
        ~

        Haha, pitäisi näköjään aina olla tarpeeksi tarkka sanavalinnoistaan, ettei niitä tahtoessaan voi tulkita väärin. :)


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Haha, pitäisi näköjään aina olla tarpeeksi tarkka sanavalinnoistaan, ettei niitä tahtoessaan voi tulkita väärin. :)

        Kuulosti tosiaan sellaiselta, että siitä olisi voinut päätellä mitä vain.:) Mutta pääasia, että ovat hyviä työpäiviä.


    • Anonyymi

      PS ja Lötköläski on paikalla.

      • Anonyymi

        Ketä ne ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä ne ovat?

        Kai hän itse ja vaimonsa?


    • Anonyymi

      Raamatun tulkinnan tulee nousta Raamatusta, Raamatun tekstistä. Raamattua tulee ymmärtäätulkita oikein. Tämä tapahtuu kun annetaan Jumalan Sanoa Sanassaan vaikka luopumuksennykyajan lukija ei rakastatykkää siitä, mitä Jumala sanoo. Siksi liberaalikierot lukevat sisään tekstiin omia moderneja saastaisia syntihyväksyviä mieltymyksiään, joita hän syntisuvaitsee, rakastaa, kunnioittaa ja kumartaa.

      Liberaaliteologeilla tulkinta ei nouse Raamatun tekstistä ja suoraa valehtelua löytyy.

      Esimerkkejä riittää.

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Toiv. tästä ei tule homokeskustelua, mutta Raamattu ja ainakin UT kyllä tuomitsee sekä miesten homouden = vanhaa suomenkieltä "miehimykset" että myös naisten homoseksuaalisuuden, eli lesbouden. Sekä kaiken muunkin, vastaavan: naisen ja miehen välisen, pyhässä avioliitossa tapahtuvaksi säädetyn, nk. luonnollisen seksuaalisuuden vastaisen.

        Room. 1: 17-32 📖
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
        18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        Tässä, jakeet 26 ja 27 puhuvat homoudesta:
        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
        ~
        Viimeinen jae, 32, EI kehoita tappamaan homoja / lesboja.

        Siinä Paavali kirjoittaa että "ovat kuoleman ansainneet". Ihminen erilaisten syntiensä vuoksi on jo ammoin tuomittu ikuiseen kuolemaan. Homous ym haureus, eli ei Raamatun avioliittolain mukainen, nk. luonnollinen seksi, on vain yksi ihmisten kaikkien syntien osa-alue.
        ~
        1. Kor. 6: 9-11 📖
        9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
        ~
        1. Tim. 1: 8-15 📖
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
        11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

        12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        ~


      • Anonyymi

        En minä usko, että LS on lesbo ja hän haluaa suhteen kanssani. Ei ole edes käynyt mielessäni tuollainen ennenkuin sinä siittä mainitsit.

        ST


      • Anonyymi

        Tulkinta on aina tulkintaa. Suoraa sanaa ei tarvitse tulkita. Se kyllä kertoo suoraan, mitä kirjoittaja on halunnut sanoa.

        Liberaalien tulkintoja voidaan haukkua jos oma ymmärrys ei riitä. Sitäpaitsi, jonkun toisen kirkon edustaja pitäisi sinuakin vääräuskoisena, joten olisiko nöyrempi asenne paikoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä usko, että LS on lesbo ja hän haluaa suhteen kanssani. Ei ole edes käynyt mielessäni tuollainen ennenkuin sinä siittä mainitsit.

        ST

        Commandolla on likainen mielikuvitus. Ihmettelinkin mitä tuo homojuttu tähän keskusteluun kuuluu. Kenenkään muun mieleen ei ole juolahtanut pohtia LS:n seksuaalista suuntautumista. Elämässä on muunkinlaisia ihmisuhteita kuin seksisuhteet. Jos nyt palstaviestittelystä voi edes ihmissuhteena puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Commandolla on likainen mielikuvitus. Ihmettelinkin mitä tuo homojuttu tähän keskusteluun kuuluu. Kenenkään muun mieleen ei ole juolahtanut pohtia LS:n seksuaalista suuntautumista. Elämässä on muunkinlaisia ihmisuhteita kuin seksisuhteet. Jos nyt palstaviestittelystä voi edes ihmissuhteena puhua.

        Ccommanndo on vaa naisenkippee.

        ST


    • Anonyymi

      Esimerkin laitan. Kun syntihyväksyjäliberaaliteologilta kysyin:

      Mitä Raamattu sanoo homostelusta ja homoseksuaalisuudesta?

      Arvaapa mitä ukkoliberaali siihen vastasi?

      Liberaaliteologin saastainen vastaus: EI MITÄÄN! koska Raamatussa ei ole sellaista käsitettä. Käsite homoseksuaalisuudesta suuntauksesta parisuhteen muotona puuttuu Raamatusta.Käsite homoseksuaalisuudesta syntyi vasta 1800-luvulla.

      No, keskustelu ei siihen loppunut.

      Mutta menen nukkumaan.

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Raamatun aikaan ei tiedetty, että seksuaalisuus variaatioineen muotoutuu jo äidin kohdussa. Raamatussa ei tietenkään puhuta homoseksuaalisesta suuntautumisesta. Saati siitä, että lapsen sukupuolta ei voi määrittää, koska hänelle on kummankin sukupuolen ominaisuuksia. Paavali puhui ainoastaan orgioista, joissa kaikki olivat kaikkien kanssa. Eivätkä aina omasta halustaan, koska orjia käytettiin seksuaalisesti hyväksi. Jeesus sanoi, että kaikista ei ole avioliittoon, jotkut ovat syntyneet sellaisiksi, jotkut ovat hylänneet avioliiton Jumalan valtakunnan vuoksei. Se taas voi tarkoittaa montakin asiaa, jotka eivät edes liity seksiin.


    • Anonyymi

      Ja kaikille täällä toivotan :
      🌟 Hyvää ja edellistä parempaa Uutta Vuotta, 2021! 🌟

      Tosin, - vaikkakin toivon -, kovin hyvään, tulevaan uuteen vuoteen en varsinaisesti oikein usko.

      Tämän, nyt riehuvan korona, uskon olevan alkusoittoa jollekin uudelle ja yllättävälle tapahtumasarjalle. Ei välttämättä sairauksille, joskin luulen myös, että uudet viirukset ovat vain odottelemassa omaa ilmestymistään.

      Vuodesta 2015 alkaen muuttui länsimainen maailmamme pysyvästi, alkoi - itseasiassa vahvistui jo yli 20 vuotta olemassa ollut -, laiton, massiivinen invaasio. Meidän omien isänmaidemme, kansojemme ja kulttuuriemme vastainen, eli vihollisiksemme itse itsensä osoittaneiden vieraskansojen vyöry. Jota Euroopan hallitukset ja armeijat eivät ole millään tavoin estäneet, vaan suorastaan syyllistäneet ja tuominneet meidät, heidän rikosuhrinsa, kun emme tätä hyväksy...

      Eiköhän vuosi 2021 jo piankin yllätä jollain omalla, meihin nähden ulkopuolisella ja uudella ongelmavyöryllään. Ehkä vihollinen, kuten jo kauan Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, vain vahvistaa omaa, väkivaltaista olemustaan myös Suomessa, entistä verisimmillä iskuillaan, aina oman kansansa vihollisten, vihervasemmiston vankalla tuella.

      🌟 ~Soffiina.

      • Anonyymi

        Kun Mahdi saapuu niin hushusluhlumit nousevat samanaikaisesti pyhään sotaansa kaikkialla.

        Silloin on hyvä tietää miten tulee toimia. Jumalattomia yhdistää luulo hushusluhlumien integroitumisesta yhteiskuntaan tai yhdisti pitkään. Ateismi on usein tyhmyyttä politiikassa. Poikkeuksia on mutta heilläkin kokonaiskuva tarkentuu hitaasti kuten humalaisella on käsitystä näkemisestään suhteessa tulevaisuuteen.

        Sanna Marin. Henkilö, jonka toiminta johtaa Suomen talouden taantumaan. Naiset tätä Sannaa ovat äänestäneet. Äänioikeus tulisi olla ihmisillä, jolla on teoriassa älyä päässä. Äo 130 tai yli.

        Ehdotukseni: äänestysoikeus vain 130 tai yli mensan testeissä saaneille.

        On aivan liikaa älyllisesti vajaita, jotka äänestävät äo 79:lla naista pystymättä järkevää syytä sanomaan äänestämiseensä.Näiltä äänestysoikeus pois.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Mahdi saapuu niin hushusluhlumit nousevat samanaikaisesti pyhään sotaansa kaikkialla.

        Silloin on hyvä tietää miten tulee toimia. Jumalattomia yhdistää luulo hushusluhlumien integroitumisesta yhteiskuntaan tai yhdisti pitkään. Ateismi on usein tyhmyyttä politiikassa. Poikkeuksia on mutta heilläkin kokonaiskuva tarkentuu hitaasti kuten humalaisella on käsitystä näkemisestään suhteessa tulevaisuuteen.

        Sanna Marin. Henkilö, jonka toiminta johtaa Suomen talouden taantumaan. Naiset tätä Sannaa ovat äänestäneet. Äänioikeus tulisi olla ihmisillä, jolla on teoriassa älyä päässä. Äo 130 tai yli.

        Ehdotukseni: äänestysoikeus vain 130 tai yli mensan testeissä saaneille.

        On aivan liikaa älyllisesti vajaita, jotka äänestävät äo 79:lla naista pystymättä järkevää syytä sanomaan äänestämiseensä.Näiltä äänestysoikeus pois.

        Commandohauis

        Heh heh. Yleisälykkyys, jota Mensan testit mittaavat, tarkoittaa useimmiten avarakatseisuutta. Se on tapa ajatella asioita laajasti ja useita näkökulmia ja ajattelutapoja huomioiden. Älykäs ei tihrustele asioita vain oman ideologiansa - edes uskon - tynnyrintapin reiästä. Yhteiskuntaa ei voi järjestää vain yhden ryhmän - tai ihmisen - mielialojen mukaan. Kommenteista päätellen Commandonkaan yleissivistys ei ole niin laaja-alaista, että hän pystyisi huomioimaan yhteiskunnan isompia kokonaisuuksia. Saati sitten muiden älykkyyttä.:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh. Yleisälykkyys, jota Mensan testit mittaavat, tarkoittaa useimmiten avarakatseisuutta. Se on tapa ajatella asioita laajasti ja useita näkökulmia ja ajattelutapoja huomioiden. Älykäs ei tihrustele asioita vain oman ideologiansa - edes uskon - tynnyrintapin reiästä. Yhteiskuntaa ei voi järjestää vain yhden ryhmän - tai ihmisen - mielialojen mukaan. Kommenteista päätellen Commandonkaan yleissivistys ei ole niin laaja-alaista, että hän pystyisi huomioimaan yhteiskunnan isompia kokonaisuuksia. Saati sitten muiden älykkyyttä.:D

        Onko tuo nyt kovin älykästä nauraa muille? No tieten on, jos näkee että toisten väheksyminen on osoutus älykkyydestä.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Mahdi saapuu niin hushusluhlumit nousevat samanaikaisesti pyhään sotaansa kaikkialla.

        Silloin on hyvä tietää miten tulee toimia. Jumalattomia yhdistää luulo hushusluhlumien integroitumisesta yhteiskuntaan tai yhdisti pitkään. Ateismi on usein tyhmyyttä politiikassa. Poikkeuksia on mutta heilläkin kokonaiskuva tarkentuu hitaasti kuten humalaisella on käsitystä näkemisestään suhteessa tulevaisuuteen.

        Sanna Marin. Henkilö, jonka toiminta johtaa Suomen talouden taantumaan. Naiset tätä Sannaa ovat äänestäneet. Äänioikeus tulisi olla ihmisillä, jolla on teoriassa älyä päässä. Äo 130 tai yli.

        Ehdotukseni: äänestysoikeus vain 130 tai yli mensan testeissä saaneille.

        On aivan liikaa älyllisesti vajaita, jotka äänestävät äo 79:lla naista pystymättä järkevää syytä sanomaan äänestämiseensä.Näiltä äänestysoikeus pois.

        Commandohauis

        Samat sanat sinulle Commando.
        Et sinäkään paljon sitä naisen älykkyysosamäärää huutele, kun vastaan tulee hellästi hymyilevä ihana nainen, joka palvoo maata jalkojesi alla.
        Kietoo kätensä ympärillesi ja sanoo että rakas tuu syömään.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sanat sinulle Commando.
        Et sinäkään paljon sitä naisen älykkyysosamäärää huutele, kun vastaan tulee hellästi hymyilevä ihana nainen, joka palvoo maata jalkojesi alla.
        Kietoo kätensä ympärillesi ja sanoo että rakas tuu syömään.

        ST

        Commandolle kai kelpaisi mieluiten tyhmä neitsyt. 🥴
        Mitä tyhmempi, sitä älykkäämmältä Commandokin vaikuttaisi. 😎
        ~


      • Anonyymi

        Hyvää Uutta Vuotta Soffiina !!!

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Commandolle kai kelpaisi mieluiten tyhmä neitsyt. 🥴
        Mitä tyhmempi, sitä älykkäämmältä Commandokin vaikuttaisi. 😎
        ~

        Tai minä näkisin niin, että usein miehelle on tärkeämpää naisen antama hellyys kuin ÄO.
        Varmasti hyvin moni ihminen ltäisi korkeisiin pisteisiin Mensan testeissä niin naiset kuin miehet.

        Jos Commando yritti viestissään kertoa settei naiset pääsisi päätjien paikoille Mensan testien jälkeen niin hän voisi yllättyä..

        Koetko Commando, että naisen älykkyys on jotenkin uhka ja miksi niin koet?

        Minun on tosin helppi kirjoittaa ilman paineita, koska en ole älykäs enkä koe tarvettakaan siihen.
        Älykkyys kun ei kuulu ykkös prioriteetteihini siinä mielessä kuin se tälläkin palstalla tuodaan esiin. Ei kiitos!


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää Uutta Vuotta Soffiina !!!

        ST

        HYVÄÄ UUTTA VUOTTA, ST ! Ja hali. 🤗🌟

        ~toivottaapi Soffiina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYVÄÄ UUTTA VUOTTA, ST ! Ja hali. 🤗🌟

        ~toivottaapi Soffiina!

        Ei kannata halailla. Commando pian näkkee ja ampuu meijät 😆

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata halailla. Commando pian näkkee ja ampuu meijät 😆

        ST

        Pannee jalkapuuhun kaupan etteen ihmisilke näytiksi miten lesboille käy 😅

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pannee jalkapuuhun kaupan etteen ihmisilke näytiksi miten lesboille käy 😅

        ST

        Hyvä kun varoitit!
        Kiltti, kiltti, Commando. Voi, miten susta tykätään...
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun varoitit!
        Kiltti, kiltti, Commando. Voi, miten susta tykätään...
        ~

        Älä nyt viihi pihistellä. . Annetaan kunnolla kun antopäällä ollaan. Rakkautta annetaan. Annetaan niin että tuntuu luissa ja ytimissä ja pustää vapisemmaa 💪

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt viihi pihistellä. . Annetaan kunnolla kun antopäällä ollaan. Rakkautta annetaan. Annetaan niin että tuntuu luissa ja ytimissä ja pustää vapisemmaa 💪

        ST

        Tekkee heikoksi ja jalat veteläksi, sydämen lempeäksi.. Kylmää sodankäyntiä 😆

        Eiku, ihan tavallinen kait Comnando on eikä hää varmaankaa ous noun naisrasisti, jos ei ois tullu petetyksi ja siittä pelikokkaaksi

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo nyt kovin älykästä nauraa muille? No tieten on, jos näkee että toisten väheksyminen on osoutus älykkyydestä.


        ST

        Commandon mukaan vain Mensan älykkyystestin läpäisseiden pitäisi saada äänestää. Jos tämän tason älyttömyyksille ei saa nauraa niin mille sitten? Käsittelen Commandoa silkkihansikkain sitten kun hän lakkaa käyttäytymästä kuin norsu posliinikaupassa. Siihen saakka käsittelen häntä aikuisena miehenä, joka vastaa kommenteistaan. Omia yliherkkyyksiään ei ehkä kannata heijastaa muihin ST.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Commandon mukaan vain Mensan älykkyystestin läpäisseiden pitäisi saada äänestää. Jos tämän tason älyttömyyksille ei saa nauraa niin mille sitten? Käsittelen Commandoa silkkihansikkain sitten kun hän lakkaa käyttäytymästä kuin norsu posliinikaupassa. Siihen saakka käsittelen häntä aikuisena miehenä, joka vastaa kommenteistaan. Omia yliherkkyyksiään ei ehkä kannata heijastaa muihin ST.

        Mikä yliherkkyys? Minusta oikeellisuudentaju ei ole yliherkkyyttä. Ehkei kannata käyttäytyä kuin tiejyrä?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Mahdi saapuu niin hushusluhlumit nousevat samanaikaisesti pyhään sotaansa kaikkialla.

        Silloin on hyvä tietää miten tulee toimia. Jumalattomia yhdistää luulo hushusluhlumien integroitumisesta yhteiskuntaan tai yhdisti pitkään. Ateismi on usein tyhmyyttä politiikassa. Poikkeuksia on mutta heilläkin kokonaiskuva tarkentuu hitaasti kuten humalaisella on käsitystä näkemisestään suhteessa tulevaisuuteen.

        Sanna Marin. Henkilö, jonka toiminta johtaa Suomen talouden taantumaan. Naiset tätä Sannaa ovat äänestäneet. Äänioikeus tulisi olla ihmisillä, jolla on teoriassa älyä päässä. Äo 130 tai yli.

        Ehdotukseni: äänestysoikeus vain 130 tai yli mensan testeissä saaneille.

        On aivan liikaa älyllisesti vajaita, jotka äänestävät äo 79:lla naista pystymättä järkevää syytä sanomaan äänestämiseensä.Näiltä äänestysoikeus pois.

        Commandohauis

        "Kun Mahdi saapuu niin hushusluhlumit nousevat samanaikaisesti pyhään sotaansa kaikkialla."

        Mahdi = messias, pelastaja, rauhan tuoja. Kuulostaako tutulta? Ei ihme, sillä mahdi on muslimeille Jeesus. Muslimit uskovat, että Jeesus syntyi Mariasta, teki ihmeitä elämänsä aikana, ja otettiin taivaaseen. Muslimit opettavat Jeesuksen puheita ja Hänet mainitaan Koraanissa useammin kuin Muhammed. He odottavat messiaan takaisin paluuta, sillä mahdi voittaa antikristuksen (dajjal) ja tuo maailmaan rauhan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Commandolle kai kelpaisi mieluiten tyhmä neitsyt. 🥴
        Mitä tyhmempi, sitä älykkäämmältä Commandokin vaikuttaisi. 😎
        ~

        Miten muuten voisi herrana hallita.:) Jokaiselle omansa. Kunhan ei mieltymyksistään uskonoppia tai yleisiä normeja tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä yliherkkyys? Minusta oikeellisuudentaju ei ole yliherkkyyttä. Ehkei kannata käyttäytyä kuin tiejyrä?

        ST

        Mitä arvelet. Jos älykkäät valitsisivat päättäjät niin toimisiko se?

        Älykkäät ovat usein valehtelijoita, hieman arastelevia kaikisuuntaisesti.

        Jos totuudessa pysyminen olisi lain vaatimusten joukossa päättäjien suun hedelmien, lupausten osalta, niin homma toimisi demokraattisesti, kuitenkaan Jeesuksen johtamaa 1000v valtakuntaa oikeudessa voittamatta.

        Mistä neitsyt vaimoksi mulle? Rahaa on. Eikä se lopu. Ja lisää tulee.

        Olen nyt ollut seksittä yli 11v. Minua ottaa päähineeseen kun tekisi mieli saada tutustua naiseen mutta mutta mutta ? Mitenhän tutustua kristittyyn neitsyeeseen? Eikö mulla ole oikeus saada vaimoksi neitsyt? Muiden sorkintaan en kajoa!

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Miksi muiden pitäisi vastailla onko LS ja Sohvi paikalla?

      No mikä vastaan. Eivät ole juuri nyt.

      • Anonyymi

        😆 Ei pidä, mutta saa. Kiitos vastauksestasi! Ja hyvää Uutta Vuotta!

        ST


      • Anonyymi

        Sohviina on paikalla.
        Lämmittää karjalanpiirakkaa ja juo kahvia. ☕
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sohviina on paikalla.
        Lämmittää karjalanpiirakkaa ja juo kahvia. ☕
        ~

        Jaa, peruseväät. Minulle aurora tuosta haukkuvaan sävyyn kommentoisi?

        Mutta sinä saat syödä karjalanpiirakkaa niin se on ilkeälle auroralle ok mutta auta armias jos minä söisin karjalanpiirakkaa niin turvansoitto alkaisi?

        Usein terveellistä syönyt silti aurora haukkunut ruokiani mm. hernekeittoa!

        Commandohauis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, peruseväät. Minulle aurora tuosta haukkuvaan sävyyn kommentoisi?

        Mutta sinä saat syödä karjalanpiirakkaa niin se on ilkeälle auroralle ok mutta auta armias jos minä söisin karjalanpiirakkaa niin turvansoitto alkaisi?

        Usein terveellistä syönyt silti aurora haukkunut ruokiani mm. hernekeittoa!

        Commandohauis

        ☺️hernekeitto on ok... Jos siihen ei sotke sienikastiketta.


    • Anonyymi

      Tallensin eilen elokuvat "Täällä Pohjantähden alla" ja "Akseli ja Elina".

      Ovathan nuo meikäläisten historiaa, tosin valikoidusti, yksin punaisten silmälasien ja näyttelijöiden esittäminä, joten ihan historian faktana en noita elokuvia pidä.

      Tapahtumat itsessään ovat todet, mutta näyttelijöiden esittämät hahmot osin epätodellisia. Itselläni on juuria sekä punaisiin, että valkoisiin, olen myös kuullut nuo tapahtumat molemmilta tahoilta. Tunnen molempien aatemaailman ja nähnyt myös käytöksen.

      Lisänä mulla oli jo kauan ennen syntymääni kuollut isoäiti papinrouvana, eikä Rose-Marie Prechtin esittämä hirviörouva istu kaavaan ollenkaan: todellisuudessa nuo aidot ruustinnat olivat lähinnä tummiin pukeutuneita, kotitöitä tekeviä, vaatimattomia, hengeltään hartaita sivistyneistön tyttöjä. Eivät tuollaisia epärehellisiä, pöyhkeitä moukkia (paitsi kylläkin vaarin toinen vaimo). Eikä niillä ollut korvarenkaita.

      Tuolloin "Kapinan aikaan", kuten noilla seuduin sanottiin, kaikki nk. työväki ei ollut näitä punaisia taistelijoita, vain pieni määrä kultakin kyliltä. Lähinnä kommunistit hiippailivat valkoisten ovilta oville tekemässä ilkitöitään. Valtaosa työväestä, kuten demarit, kannattivat nk. tannerilaista politiikkaa: rauhanomaisesti, parlamentaristisesti yhteiskuntaa muuttavia päätöksiä. Myöskin nuo, nyky-kepulaiset eli maatalollinen väki, vaikka heillä olikin sympatioita punaisten puolella, aitoa riistoa vastaan, eivät halunneet osallistua veritöihin, vaan toimivat sosialidemokraattien, nk. Väinö Tannerin-linjalla.

      • Anonyymi

        Sinä kuulostat ihan minun äidiltäni 😆


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuulostat ihan minun äidiltäni 😆


        ST

        Kuulepas tyttö! Älähän käräytä muoriasi!

        Joo, meidän suvuissa ollaan oltu myös poliittisesti aktiivisia, ja molemminpuolista propagandaa saanut itse kuulla, pikkulapsesta asti.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepas tyttö! Älähän käräytä muoriasi!

        Joo, meidän suvuissa ollaan oltu myös poliittisesti aktiivisia, ja molemminpuolista propagandaa saanut itse kuulla, pikkulapsesta asti.
        ~

        Linna esittää tuon ajan tapahtumat punaisten näkökulmasta, heitä täysin sympatioiden, tästä kertovat nuo elokuvat.

        Nämä elokuvat taas kertovat, kuinka kävi "valkoisten", punaisten 70 vuotta tuhoten valtion taloutta ja terrorisoiden ennen kaunista, kristillisortodoksista keisarikuntaa:

        https://www.youtube.com/watch?v=XY63kF0MHVA

        Mutta tuonkin pahan ajan täytyi lopulta päättyä.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linna esittää tuon ajan tapahtumat punaisten näkökulmasta, heitä täysin sympatioiden, tästä kertovat nuo elokuvat.

        Nämä elokuvat taas kertovat, kuinka kävi "valkoisten", punaisten 70 vuotta tuhoten valtion taloutta ja terrorisoiden ennen kaunista, kristillisortodoksista keisarikuntaa:

        https://www.youtube.com/watch?v=XY63kF0MHVA

        Mutta tuonkin pahan ajan täytyi lopulta päättyä.
        ~

        Tosin, kansaa kusettaen tuo stalinismi jatkuu Suomessa edelleenkin: punaiset kansanpetturit ovat jo hyvin onnistuneetkin tuhoamaan Suomenkin taloutta (tästä eivät mediat saa / halua kertoa), ovat kutsuneet maan ääristä asti oman kansamme ja kulttuurimme viholliset, haluna vain "alas lyökää koko vanha maailma!"

        Kansanmurhaa tuettiin vuosi sitten maahamme tiukasti istutetulla koronalla, punainen pääministeri kieltäytyi noudattamasta ammattitaitoisten lääkärien ohjeita. Kumppaninsa, Vihreät taas haalivat ääriaatteellisia, ulkomaalaistaustaisia terroristeja, suomalaisia he eivät ole kuin huijaamassaan passissa. Sisäministerinsä on täysillä oman kansansa vastainen, maan- ja kansanpetturi, raivoten puolustaessa muslimimurhaajia ja leimaten johtamansa kansanmurhan uhrit rasisteiksi.

        Punavihreä, suomalaisen kansan murha, leviää.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepas tyttö! Älähän käräytä muoriasi!

        Joo, meidän suvuissa ollaan oltu myös poliittisesti aktiivisia, ja molemminpuolista propagandaa saanut itse kuulla, pikkulapsesta asti.
        ~

        Sama meidän suvussa ollaan poliittisesti aktiivisia. Äitini on istunut hallituksissa ja on jatkuvasti puhumassa kahvipöydässäkin puhumassa miten parannettaisiin yhteiskuntaa ja mitä missäkin naailmankolkassa tapahtuu ja miksi.
        Myös historiaan liittyviä juttujaan puhuu joka ikisessä kännykkäpuhelussaan.
        Minä taas en tiedä yhtään mitään mistään. Olen kunnianhimoton vätys.
        Tykkään vain leipoa ja tehdä ruokaa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linna esittää tuon ajan tapahtumat punaisten näkökulmasta, heitä täysin sympatioiden, tästä kertovat nuo elokuvat.

        Nämä elokuvat taas kertovat, kuinka kävi "valkoisten", punaisten 70 vuotta tuhoten valtion taloutta ja terrorisoiden ennen kaunista, kristillisortodoksista keisarikuntaa:

        https://www.youtube.com/watch?v=XY63kF0MHVA

        Mutta tuonkin pahan ajan täytyi lopulta päättyä.
        ~

        Tuosta puheen ollen tuli mieleen. Isäni koti eräässä korven metsässä on jo romahtanut. Pieni hirsimökki pahanen.
        Siinä lähistöllä on ollut isonvihan aikainen piilopirtti.
        Tekisi mieli käydä paikan päällä kurkkimassa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama meidän suvussa ollaan poliittisesti aktiivisia. Äitini on istunut hallituksissa ja on jatkuvasti puhumassa kahvipöydässäkin puhumassa miten parannettaisiin yhteiskuntaa ja mitä missäkin naailmankolkassa tapahtuu ja miksi.
        Myös historiaan liittyviä juttujaan puhuu joka ikisessä kännykkäpuhelussaan.
        Minä taas en tiedä yhtään mitään mistään. Olen kunnianhimoton vätys.
        Tykkään vain leipoa ja tehdä ruokaa.

        ST

        Niinkuin nopeasti huomaa, meikäläisen kielenkäyttö on paljolti punikeilta, myös helluntailaisilta opittua. Punikki on aina vihainen. Niinkuin aito hellarikin. Ainakin sisäisesti. Minä tuota vihaa olen kuunnellut nimenomaan lapsuudessa ja nuoruudessani.

        https://www.youtube.com/watch?v=F5LNkj1tWLM

        Vietin lapsuuteni kesiä isovanhempieni kotikylällä. Siellä asuimme tiukkojen tannerilaisten, isoisämme äidin ja tädin talossa. Keitossa joka lihan- ja perunanpala laskettiin, kuka teki töitä, sai useamman: "lapset ei lihaa tarvitse, kun ei ne tee työtäkään!" Mummuni helläsydämisesti siirteli lihapalojaan lautaselleni, tuon isomummun tuhistessa "porvarien kakaroista". Kuitenkin vanhempamme maksoivat näille ruuistamme, joten tuon vihapunikin pöydästä emme varsinaisesti mitään anastaneet. Ja mummuni teki siellä kaikki kotityöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin nopeasti huomaa, meikäläisen kielenkäyttö on paljolti punikeilta, myös helluntailaisilta opittua. Punikki on aina vihainen. Niinkuin aito hellarikin. Ainakin sisäisesti. Minä tuota vihaa olen kuunnellut nimenomaan lapsuudessa ja nuoruudessani.

        https://www.youtube.com/watch?v=F5LNkj1tWLM

        Vietin lapsuuteni kesiä isovanhempieni kotikylällä. Siellä asuimme tiukkojen tannerilaisten, isoisämme äidin ja tädin talossa. Keitossa joka lihan- ja perunanpala laskettiin, kuka teki töitä, sai useamman: "lapset ei lihaa tarvitse, kun ei ne tee työtäkään!" Mummuni helläsydämisesti siirteli lihapalojaan lautaselleni, tuon isomummun tuhistessa "porvarien kakaroista". Kuitenkin vanhempamme maksoivat näille ruuistamme, joten tuon vihapunikin pöydästä emme varsinaisesti mitään anastaneet. Ja mummuni teki siellä kaikki kotityöt.

        Jaah, empä nyt tiijä että vihainen oisit. Eiköhä tuo liene ihan käsiteltävissä ja hallinnassa olevaa oo, ettei nyt ihan lautaset lentele.
        Ja hyvähä se on joku kuri ja roti olla ja joku se on aina se kurinpitäjä.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta puheen ollen tuli mieleen. Isäni koti eräässä korven metsässä on jo romahtanut. Pieni hirsimökki pahanen.
        Siinä lähistöllä on ollut isonvihan aikainen piilopirtti.
        Tekisi mieli käydä paikan päällä kurkkimassa.

        ST

        Joo, näitä piilopirttejä oli, jonne oli kätketty myös viljaa ja talvella ehkä lihaakin "varaksi". Sinne myös saattoi perhe kätkeytyä murhamiehiltä.

        Ennen muinoin talon eli mökin koko kieli varakkudesta, vaikka eipä tuo olisi tullut juuri kalliimmaksi tehdä samointein vähän isompikin mökki. Kuten Koskelan Jussi teki! Ja sai heti papinrouvan kateuden niskaansa.

        Suomalainen kansa on tottunut monenmoiseen, aloittamaan aivan tyhjästä, kuten itsekin. Mulla oli eka koteihini mennessä vain pari, vanhempieni sängyn alla säilytettyä pahvilaatikkoa, joihin haalinut epämääräisiä astioita, paistinpannuja, lusikoita ja haarukoita. Tätä epämääräistä roinaa sitten tuli tipoittain lisää. En ole heittänyt niitä pois, sillä ne muistuttavat minua köyhyyteni ajoista, mitä oli tuolloin.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, näitä piilopirttejä oli, jonne oli kätketty myös viljaa ja talvella ehkä lihaakin "varaksi". Sinne myös saattoi perhe kätkeytyä murhamiehiltä.

        Ennen muinoin talon eli mökin koko kieli varakkudesta, vaikka eipä tuo olisi tullut juuri kalliimmaksi tehdä samointein vähän isompikin mökki. Kuten Koskelan Jussi teki! Ja sai heti papinrouvan kateuden niskaansa.

        Suomalainen kansa on tottunut monenmoiseen, aloittamaan aivan tyhjästä, kuten itsekin. Mulla oli eka koteihini mennessä vain pari, vanhempieni sängyn alla säilytettyä pahvilaatikkoa, joihin haalinut epämääräisiä astioita, paistinpannuja, lusikoita ja haarukoita. Tätä epämääräistä roinaa sitten tuli tipoittain lisää. En ole heittänyt niitä pois, sillä ne muistuttavat minua köyhyyteni ajoista, mitä oli tuolloin.
        ~

        Joooohhh... Haukotus miten väsyttää, tuli valvottua.
        Niin toiset tykkäävät säilyttää muistoja ja pitävät niitä hyvin tärkeinä.
        Kait se on jokin turvallisuuden tuoja omaisuuskin?


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, näitä piilopirttejä oli, jonne oli kätketty myös viljaa ja talvella ehkä lihaakin "varaksi". Sinne myös saattoi perhe kätkeytyä murhamiehiltä.

        Ennen muinoin talon eli mökin koko kieli varakkudesta, vaikka eipä tuo olisi tullut juuri kalliimmaksi tehdä samointein vähän isompikin mökki. Kuten Koskelan Jussi teki! Ja sai heti papinrouvan kateuden niskaansa.

        Suomalainen kansa on tottunut monenmoiseen, aloittamaan aivan tyhjästä, kuten itsekin. Mulla oli eka koteihini mennessä vain pari, vanhempieni sängyn alla säilytettyä pahvilaatikkoa, joihin haalinut epämääräisiä astioita, paistinpannuja, lusikoita ja haarukoita. Tätä epämääräistä roinaa sitten tuli tipoittain lisää. En ole heittänyt niitä pois, sillä ne muistuttavat minua köyhyyteni ajoista, mitä oli tuolloin.
        ~

        Mutta siis, kuinkahan moni venäläinen jo omistaa suomessa taloja ja maitä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joooohhh... Haukotus miten väsyttää, tuli valvottua.
        Niin toiset tykkäävät säilyttää muistoja ja pitävät niitä hyvin tärkeinä.
        Kait se on jokin turvallisuuden tuoja omaisuuskin?


        ST

        No, käsite "omaisuus" ei ehkä täsmää näihin tavaroihin. Pikemminkin: niissä on oma historiani. Elän vahvasti menneisyyttä ja nykypäivää, menneisyys on se omaisuus ja perintö sisälläni! Itselleni eivät päivät vain vaihdu, vaan niissä päivissä on koko elämäni.

        Äitini nimitti minua metafyysiseksi persoonaksi.

        Juttelen päivittäin jo kauan sitten "kuolleille" koirilleni. Minulle he eivät kuolleet. Ovat tässä, jossain, lähelläni.

        "Rakkaus ei koskaan katoa. Niin säilyvät siis usko, toivo ja rakkaus, mutta suurin näistä on rakkaus."

        En ole sallinut Kuoleman riistää heitä minulta.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, käsite "omaisuus" ei ehkä täsmää näihin tavaroihin. Pikemminkin: niissä on oma historiani. Elän vahvasti menneisyyttä ja nykypäivää, menneisyys on se omaisuus ja perintö sisälläni! Itselleni eivät päivät vain vaihdu, vaan niissä päivissä on koko elämäni.

        Äitini nimitti minua metafyysiseksi persoonaksi.

        Juttelen päivittäin jo kauan sitten "kuolleille" koirilleni. Minulle he eivät kuolleet. Ovat tässä, jossain, lähelläni.

        "Rakkaus ei koskaan katoa. Niin säilyvät siis usko, toivo ja rakkaus, mutta suurin näistä on rakkaus."

        En ole sallinut Kuoleman riistää heitä minulta.
        ~

        Niinpä sinulle se ei ole omaisuutta, mutta heille jotka keräävät asuntoja, autoja yms se voi olla

        Et varmasti ole ainoa kuolkeille jutteleva.

        ST


    • Anonyymi

      Sillä aikaa kun salissa käydään hikistä taistelua miesten ja naistenoikeuksista ja etsitään kadonnutta LS. ää. Naljaillaan uskoville ja hakataan raamatulla päähän niin minä häärin keittiössä lihapatojen äärellä sekä leipomusten.
      Essu edessä ja huivi päässä.

      Välillä kurkkaan oven raosta milkainen meno salinpuolella on, että tarviikos soittaa ampparia tai polliisia.
      On se niin vaikeaa ja raskasta noilla älykkäillä että huh huh.....

      Onneksi voi valita.


      ST

      • Anonyymi

        Se mikä sulle on vaikeaa, on toisille mielenkiintoista.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä sulle on vaikeaa, on toisille mielenkiintoista.:)

        🤣🤣🤣 NIIMPÄ. Toisille on vaikeaa tyytyä keittämäön pottuja ja nauttimaan siittä pitäen mielenkiintoisena lihan kypsymistä uunissa.
        Kaikki ei pidä ruuanlaittoa edes älykkäänä tekona vaan ajanhaaskauksena.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣🤣 NIIMPÄ. Toisille on vaikeaa tyytyä keittämäön pottuja ja nauttimaan siittä pitäen mielenkiintoisena lihan kypsymistä uunissa.
        Kaikki ei pidä ruuanlaittoa edes älykkäänä tekona vaan ajanhaaskauksena.

        ST

        Lisäön... Mutta aatelkaapa, että moni älykäskin kuitenkin nauttii syödessään tällaisen tyhmän mikä minä olen tekemää hyvää ruokaa.
        Ja tälkainen tyhmä nauttii katsellessaan sitä älykästä, joka ynisee tyytyväisenä kun eteen kannetaan maistuvaa sapuskaa.

        Ja kumpikin on tyytyväisiä niiih..

        Eikö tuollainen organisoitu kokinaisuus vasta olekkin älykästä?

        Yksin tounen on älykäs ja toinen tyhmä, mutta yhdessä he ovat loistava combo joka toimii parhaiten yhdessä tyydyttäen toistensa tarpeita.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäön... Mutta aatelkaapa, että moni älykäskin kuitenkin nauttii syödessään tällaisen tyhmän mikä minä olen tekemää hyvää ruokaa.
        Ja tälkainen tyhmä nauttii katsellessaan sitä älykästä, joka ynisee tyytyväisenä kun eteen kannetaan maistuvaa sapuskaa.

        Ja kumpikin on tyytyväisiä niiih..

        Eikö tuollainen organisoitu kokinaisuus vasta olekkin älykästä?

        Yksin tounen on älykäs ja toinen tyhmä, mutta yhdessä he ovat loistava combo joka toimii parhaiten yhdessä tyydyttäen toistensa tarpeita.

        ST

        Et sinä ole tyhmä. Älä aliarvioi itseäsi. 🙂
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ole tyhmä. Älä aliarvioi itseäsi. 🙂
        ~

        No olen minä ja todella jöhmeä ajatuksen kulku.
        Mutta ilen sinut asian suhteen. Oikeastaan se on vapauttavaa.
        Jokaisen on tyydyttävä siihen mitä on.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäön... Mutta aatelkaapa, että moni älykäskin kuitenkin nauttii syödessään tällaisen tyhmän mikä minä olen tekemää hyvää ruokaa.
        Ja tälkainen tyhmä nauttii katsellessaan sitä älykästä, joka ynisee tyytyväisenä kun eteen kannetaan maistuvaa sapuskaa.

        Ja kumpikin on tyytyväisiä niiih..

        Eikö tuollainen organisoitu kokinaisuus vasta olekkin älykästä?

        Yksin tounen on älykäs ja toinen tyhmä, mutta yhdessä he ovat loistava combo joka toimii parhaiten yhdessä tyydyttäen toistensa tarpeita.

        ST

        Kukin saa olla sellainen kuin on. Mutta mistä päättelet, ettei ajatustyöläinen hallitsisi myös käytännön asioita? Minäkin olen päivätyön lisäksi toiminut kokkina, catering-servicena, tilaisuuksien emäntänä, laitteiden asentajana, remonttinaisena jne. Mutta nyt olen eläkkeellä joka hommasta.:)

        Äidilläni oli kauhea pätemisentarve kotihommissa. Hän sai meidät lapset tuntemaan itsemme täysin tumpeloiksi. Käytännössä lakkasimme yrittämästä. Kun läksin kotoa, niin innostuin tekemään kaikkea sitä, mitä en ollut saanut kotona rauhassa tehdä. Leivoin leipää ja kokkasin läpi gourmet- lehtiä. Kun äiti sai selville "salaiset taitoni", niin hän miltei järkyttyi. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ole tyhmä. Älä aliarvioi itseäsi. 🙂
        ~

        Minäkään en ymmärrä, miksi ST korostaa tyhmyyttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkään en ymmärrä, miksi ST korostaa tyhmyyttään.

        Enkä korosta vaan totean totuuden.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin saa olla sellainen kuin on. Mutta mistä päättelet, ettei ajatustyöläinen hallitsisi myös käytännön asioita? Minäkin olen päivätyön lisäksi toiminut kokkina, catering-servicena, tilaisuuksien emäntänä, laitteiden asentajana, remonttinaisena jne. Mutta nyt olen eläkkeellä joka hommasta.:)

        Äidilläni oli kauhea pätemisentarve kotihommissa. Hän sai meidät lapset tuntemaan itsemme täysin tumpeloiksi. Käytännössä lakkasimme yrittämästä. Kun läksin kotoa, niin innostuin tekemään kaikkea sitä, mitä en ollut saanut kotona rauhassa tehdä. Leivoin leipää ja kokkasin läpi gourmet- lehtiä. Kun äiti sai selville "salaiset taitoni", niin hän miltei järkyttyi. :D

        Äitisi olisi päässyt helöommalla, jos olisi antanut lasten touhuta, tehdä kotihommia 🤔

        ST


    • Anonyymi

      Se kannattaa muistaa, että tyhmä voi olla silti rikas, koska kykenee tuntemaan tyytyväisyyttä ja onnellisuutta.

      Enkä sanoisi, että osakekaupatkaan ei onnistuisi tyhmältä että pitäisi siittä maallisesta rikkaudettomuudestakaan kärsiä.

      HAh HAH HAH HAH

      • Anonyymi

        Kuka tahansa voi olla onnellinen. Eikä kukaan ei ole 100% viisas tai tyhmä. Palstalla voi reagoida vain kommenttiin. Kaikki puhuvat välillä tyhmiä ja välillä viisaampia.


    • Anonyymi

      "Ovatko LS ja Sohvi paikalla!??"

      Päivämääriä ja kellonaikoja kun katsoo, pari lahkolaista näyttää olevan ympäri vuorokauden läsnä joka päivä. Saattaa tosin olla vain yksi itsensä kanssa keskustelija.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut muutakin tekemistä kuin jauhaa kaikkea turhaa tuntemattomien kanssa.

      LS

      • Anonyymi

        Ompa hyvä!! Kiva kuulla.
        Hyvää Uutta Vuotta!

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa hyvä!! Kiva kuulla.
        Hyvää Uutta Vuotta!

        ST

        Olette sellaisia turhan puhujia, etten nyt tiedä, viitsiikö edes toivotella mitään.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette sellaisia turhan puhujia, etten nyt tiedä, viitsiikö edes toivotella mitään.

        LS

        🤣🤣🤣 Vai turhia, helluntailaisuudestako täällä vaan saaisi keskustella 🤔

        Tänne mökille olen huristellut muutama tunti sitten.
        Pitäisi alkaa nukkumaan kohta. Takkaa lämmitellyt.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣🤣 Vai turhia, helluntailaisuudestako täällä vaan saaisi keskustella 🤔

        Tänne mökille olen huristellut muutama tunti sitten.
        Pitäisi alkaa nukkumaan kohta. Takkaa lämmitellyt.

        ST

        Ja mökki ei ole Simossa vaan Paltamossa vai mikä se kakkosvaihtoehto olikin. Olen saletti siitä että mökkisi sijaitsee SIMOSSA ; )

        Maallinen isäni halusi etunimekseni Simon. Äiti ei suostunut vaan minut ristittiin Mikaksi. Thaimaassa Mika on naisen etunimi. Olen kahdesti Thaimaassa käynyt. En ole harjoittanut seksihaureutta kummallakaan kerralla. Jännitän juttelua naisten kanssa. En osaa sitä selittää. On tavallaan kunniatonta jutella naisen kanssa mutta miten päästä keväällä kylvämään siemeniä peltoon jollen ensin saa peltoa, vaimoa?

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mökki ei ole Simossa vaan Paltamossa vai mikä se kakkosvaihtoehto olikin. Olen saletti siitä että mökkisi sijaitsee SIMOSSA ; )

        Maallinen isäni halusi etunimekseni Simon. Äiti ei suostunut vaan minut ristittiin Mikaksi. Thaimaassa Mika on naisen etunimi. Olen kahdesti Thaimaassa käynyt. En ole harjoittanut seksihaureutta kummallakaan kerralla. Jännitän juttelua naisten kanssa. En osaa sitä selittää. On tavallaan kunniatonta jutella naisen kanssa mutta miten päästä keväällä kylvämään siemeniä peltoon jollen ensin saa peltoa, vaimoa?

        Commandohauis

        Et ole sitten tullut ajatelleeksi,että naisten kanssa voi keskustella muutenkin kuin ns.pelto mielessä?ihmisenä ihmiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sitten tullut ajatelleeksi,että naisten kanssa voi keskustella muutenkin kuin ns.pelto mielessä?ihmisenä ihmiselle.

        Niin, pitääkö ainarepiä toisesta irti se hyöty.narsisti tekee niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mökki ei ole Simossa vaan Paltamossa vai mikä se kakkosvaihtoehto olikin. Olen saletti siitä että mökkisi sijaitsee SIMOSSA ; )

        Maallinen isäni halusi etunimekseni Simon. Äiti ei suostunut vaan minut ristittiin Mikaksi. Thaimaassa Mika on naisen etunimi. Olen kahdesti Thaimaassa käynyt. En ole harjoittanut seksihaureutta kummallakaan kerralla. Jännitän juttelua naisten kanssa. En osaa sitä selittää. On tavallaan kunniatonta jutella naisen kanssa mutta miten päästä keväällä kylvämään siemeniä peltoon jollen ensin saa peltoa, vaimoa?

        Commandohauis

        Juu, ei ole Paltamossa. Eihän Thaimaassa käyminen tarkoita automaattisesti seksin harrastamista rai matkailu ylipäätään.
        Naisen kanssa keskusteleminen ei ole kunniatonta, kunhan se pysyy asialinjalka siinä mielessä ettei heitä solkenaan kaksimielisiä.
        Varmasti tuntuu turhautravalta odottaa vuodesta toiseen.
        Mutta toivotaan että saisit vaimon ja perheen ja että asia eatkeaa mahdollisimman äkkiä.
        Onnea vaimon kohtaamiseen ja perheen perustamiseen!!!



        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mökki ei ole Simossa vaan Paltamossa vai mikä se kakkosvaihtoehto olikin. Olen saletti siitä että mökkisi sijaitsee SIMOSSA ; )

        Maallinen isäni halusi etunimekseni Simon. Äiti ei suostunut vaan minut ristittiin Mikaksi. Thaimaassa Mika on naisen etunimi. Olen kahdesti Thaimaassa käynyt. En ole harjoittanut seksihaureutta kummallakaan kerralla. Jännitän juttelua naisten kanssa. En osaa sitä selittää. On tavallaan kunniatonta jutella naisen kanssa mutta miten päästä keväällä kylvämään siemeniä peltoon jollen ensin saa peltoa, vaimoa?

        Commandohauis

        Kerrot naisille, että sinulla on massia, niinkuin st, kolmen kämpän remontointi tarpeistaan aiemmin, niin johan alkaa löytyy naista joka kämmenelle, osaat puhua tai et ja pääset viljelyhommiin.

        En tiedä onko se valitettava tosiasia, mutta tosiasia. Luin juuri lottomiljonääreistä ja kun miehelle oli napsahtanut voitto, alkoivat entisetkin naisystävän ottamaan yhteyttä ja suhde vapaalta pohjalta olisi heille kelvannut, mies päätti muuttaa Kanarialle, missä ei tunneta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mökki ei ole Simossa vaan Paltamossa vai mikä se kakkosvaihtoehto olikin. Olen saletti siitä että mökkisi sijaitsee SIMOSSA ; )

        Maallinen isäni halusi etunimekseni Simon. Äiti ei suostunut vaan minut ristittiin Mikaksi. Thaimaassa Mika on naisen etunimi. Olen kahdesti Thaimaassa käynyt. En ole harjoittanut seksihaureutta kummallakaan kerralla. Jännitän juttelua naisten kanssa. En osaa sitä selittää. On tavallaan kunniatonta jutella naisen kanssa mutta miten päästä keväällä kylvämään siemeniä peltoon jollen ensin saa peltoa, vaimoa?

        Commandohauis

        Tuossahan olisi sinulle sopiva vaimoehdokas. St.

        Olen käsittänyt, että tarvitset äidillistä naista, joka huolehtii sinun makunystyröistäsi ja hoitaa sinua. Rahasta ei puutetta, niin tuskin on varojen perään. Ikäero ei haittaa, jos olet nuorempi, koska tarvitset naista jolla on elämänkokemusta. Simoon sovitresovitte treffit ja tärskyt niin siinä se on.

        Ihana olla amorina. Sinkkuja. 😅

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan olisi sinulle sopiva vaimoehdokas. St.

        Olen käsittänyt, että tarvitset äidillistä naista, joka huolehtii sinun makunystyröistäsi ja hoitaa sinua. Rahasta ei puutetta, niin tuskin on varojen perään. Ikäero ei haittaa, jos olet nuorempi, koska tarvitset naista jolla on elämänkokemusta. Simoon sovitresovitte treffit ja tärskyt niin siinä se on.

        Ihana olla amorina. Sinkkuja. 😅

        LS

        Siukkuja. Piti sanoman, tämä puhelin ei ymmärtänyt sanaa.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siukkuja. Piti sanoman, tämä puhelin ei ymmärtänyt sanaa.

        LS

        .. Mutta kun commandolla on se neitsytfetissi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan olisi sinulle sopiva vaimoehdokas. St.

        Olen käsittänyt, että tarvitset äidillistä naista, joka huolehtii sinun makunystyröistäsi ja hoitaa sinua. Rahasta ei puutetta, niin tuskin on varojen perään. Ikäero ei haittaa, jos olet nuorempi, koska tarvitset naista jolla on elämänkokemusta. Simoon sovitresovitte treffit ja tärskyt niin siinä se on.

        Ihana olla amorina. Sinkkuja. 😅

        LS

        Edesvastuuttomia neuvoja.
        Netissä ei aloiteta avioliittoja, täällä vaara uhkaa!
        Sekaannut ja pyrit sotkemaan muiden elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan olisi sinulle sopiva vaimoehdokas. St.

        Olen käsittänyt, että tarvitset äidillistä naista, joka huolehtii sinun makunystyröistäsi ja hoitaa sinua. Rahasta ei puutetta, niin tuskin on varojen perään. Ikäero ei haittaa, jos olet nuorempi, koska tarvitset naista jolla on elämänkokemusta. Simoon sovitresovitte treffit ja tärskyt niin siinä se on.

        Ihana olla amorina. Sinkkuja. 😅

        LS

        Mutta tuossa on yksi mutka matkassa, nimittäin melko iso mutka eli se, kun meistä ei kumpikaan halua.
        Commando ei halua, enkä minä halua 😄
        En minä nyt oikeastaan halua paljastaa missä tää mökki on niin oon ehkä saattanut vähän valehdella, sori LS 😞
        Mutta täällä nyt ollaan lähtökuopissa. Pitää alkaa ruuat heittämään jääkaapista kylmälaukkuun, sulkea veden tulo, päähana. Hirveän kuuma taas alakerrassa kun takka niin kuumaksi lämmitetty 🤒 säästää sähkökulutuksessa pikkasen.
        Köyhä minä olen kuin kirkon rotta, oikeasti 🐀 mutta ihan kait se tässä menee tää loppu elämä vähemmälläkin maallisia rikkauksilla taivaan kutsua ootellessa.

        ST


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        .. Mutta kun commandolla on se neitsytfetissi...

        Ai niin, se on kyllä hankala este tulevalle onnelle 🤔
        Vaikea löytää muutenkin kriteerin täyttävää morsmaikkua. Lestadiolaisuuden piiristä ehkä, mutta hekin menevät nuorena naimisiin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edesvastuuttomia neuvoja.
        Netissä ei aloiteta avioliittoja, täällä vaara uhkaa!
        Sekaannut ja pyrit sotkemaan muiden elämää.

        No voi hellanlettas, älä ota niin tosissaan asioita.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi hellanlettas, älä ota niin tosissaan asioita.

        LS

        Mutta kiva kun vastasit, etkä ole enää suuttunut 😊
        Tiedät etten ole miesten perässä.
        Miten menee?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kiva kun vastasit, etkä ole enää suuttunut 😊
        Tiedät etten ole miesten perässä.
        Miten menee?

        ST

        En ole suuttunut ollut koko aikana, mutta, jos minua voi sanoa narsistiksi, kait turhan puhujaksi sanominen on lievempi paha?

        No...ehkä ei oikeasti, mutta on palstapersoonina mätsi olisi aika sopiva, jos commando ei olisi neitseiden perään...niinitiähännse tarvitsisi ja olisit oiva äitihahmo, huolehtiva ja niin poispäin.

        Minulle on ihan sama missä on mökkisi. Älä nyt vielä kuolemaa odota, et kait nyt niin mummo ole...sentään?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole suuttunut ollut koko aikana, mutta, jos minua voi sanoa narsistiksi, kait turhan puhujaksi sanominen on lievempi paha?

        No...ehkä ei oikeasti, mutta on palstapersoonina mätsi olisi aika sopiva, jos commando ei olisi neitseiden perään...niinitiähännse tarvitsisi ja olisit oiva äitihahmo, huolehtiva ja niin poispäin.

        Minulle on ihan sama missä on mökkisi. Älä nyt vielä kuolemaa odota, et kait nyt niin mummo ole...sentään?

        LS

        Äitiähän se...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole suuttunut ollut koko aikana, mutta, jos minua voi sanoa narsistiksi, kait turhan puhujaksi sanominen on lievempi paha?

        No...ehkä ei oikeasti, mutta on palstapersoonina mätsi olisi aika sopiva, jos commando ei olisi neitseiden perään...niinitiähännse tarvitsisi ja olisit oiva äitihahmo, huolehtiva ja niin poispäin.

        Minulle on ihan sama missä on mökkisi. Älä nyt vielä kuolemaa odota, et kait nyt niin mummo ole...sentään?

        LS

        Olenko sanonut sinua narsistiksi? 🤔
        Juu, kyllä olen turhanpuhuja, ei sen sanominen haittaa, koska sehän on ihan tosi asia vain 😊
        No hyvä, ettet ole suuttunut.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko sanonut sinua narsistiksi? 🤔
        Juu, kyllä olen turhanpuhuja, ei sen sanominen haittaa, koska sehän on ihan tosi asia vain 😊
        No hyvä, ettet ole suuttunut.

        ST

        Nyt on kaikki valmiina täällä. Valot vain pois päältä, ovi lukkoon ja menox.
        Kyllä minä kuule olen ihan mummo!! Huono kunto ja peilissäkin jo ihan tuntemattomaksi muuttunut kuvajainen 😱
        Tunnen itseni vanhaksi. Entä sinä?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko sanonut sinua narsistiksi? 🤔
        Juu, kyllä olen turhanpuhuja, ei sen sanominen haittaa, koska sehän on ihan tosi asia vain 😊
        No hyvä, ettet ole suuttunut.

        ST

        No olet sanonut.

        No alkaa olla siinä iässä, että ymmärtää, ettei ole enää niin nuorikaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olet sanonut.

        No alkaa olla siinä iässä, että ymmärtää, ettei ole enää niin nuorikaan.

        LS

        En muista sanoneeni 🤔
        Oletko sinä narsistinen?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista sanoneeni 🤔
        Oletko sinä narsistinen?

        ST

        Jos minä olen, kun sinä niin sanot. 🙂

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä olen, kun sinä niin sanot. 🙂

        LS

        Vainniin, saatat ollakkin joskus 😄 en muista siittä sanoneeni.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainniin, saatat ollakkin joskus 😄 en muista siittä sanoneeni.

        ST

        No sitä ei olla joskus, vaan joko tai. Sinulla on hitokseen huono muisti.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitä ei olla joskus, vaan joko tai. Sinulla on hitokseen huono muisti.

        LS

        Niin on. En enää muista miksi sanoit minua tänään tässä aikaisemmin.
        Piti ihan tarkistaa 😂
        Eli se oli tyhjänpuhuhaksi.
        Miten kuvittelet minun tulleen toimeen hankalien ihmisten kanssa kyeten olemaan silti iloinen ja onnellinen?
        Koska minulla on niin huono muisti.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. En enää muista miksi sanoit minua tänään tässä aikaisemmin.
        Piti ihan tarkistaa 😂
        Eli se oli tyhjänpuhuhaksi.
        Miten kuvittelet minun tulleen toimeen hankalien ihmisten kanssa kyeten olemaan silti iloinen ja onnellinen?
        Koska minulla on niin huono muisti.

        ST

        Pysähdyin syökäsemään. Reilu puoli tuntia enää kotiin.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. En enää muista miksi sanoit minua tänään tässä aikaisemmin.
        Piti ihan tarkistaa 😂
        Eli se oli tyhjänpuhuhaksi.
        Miten kuvittelet minun tulleen toimeen hankalien ihmisten kanssa kyeten olemaan silti iloinen ja onnellinen?
        Koska minulla on niin huono muisti.

        ST

        Minä en ole hankala ihminen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole hankala ihminen.

        LS

        Nyt kotona, Jeeess... Mistä minä tiedän millainen sinä olet.
        Irlissä minulla on sellaisia ystäviä, joista moni sanoi, että miten siedät sitä.
        Johtuu varmaan huonosta muististani? 🤔
        Nyt lämpimään suihkuun 😍

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole hankala ihminen.

        LS

        Mutta nyt kun mietin niin olet välillä ollut täällä hankala ja joskus taas et ole.
        Vaihtelee


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitä ei olla joskus, vaan joko tai. Sinulla on hitokseen huono muisti.

        LS

        Ei pidä paikkaansa. Ihminen voi käyttäytyä välillä narsistisesti ja välillä taas ei.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nyt kun mietin niin olet välillä ollut täällä hankala ja joskus taas et ole.
        Vaihtelee


        ST

        Oletko ajatellut, että omalla käytökselläänkin voi vaikuttaa asioihin? Ei tee mieli olla aina kiva, jos toinen on ajattelematon.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että omalla käytökselläänkin voi vaikuttaa asioihin? Ei tee mieli olla aina kiva, jos toinen on ajattelematon.

        LS

        Paljon mahdollista, mutra minkäs teet, tälkainen ole ja sinä olet tuollainen.
        Näillä on mentävä.
        Jokainen kuitenkin vastaa viime kädessä yksin omasta käytöksestäön niin sinäkin.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että omalla käytökselläänkin voi vaikuttaa asioihin? Ei tee mieli olla aina kiva, jos toinen on ajattelematon.

        LS

        Eihän kukaan ole aina kiva 😊

        ST


    • Anonyymi

      Ja syyllistäminen ja manipulointi jatkuu taas.
      Ja toinen vastaa, kysyy, suostuu ohjailtavaksi.

      Minäminäminäminä...
      Sinäsinäsinäsinä...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe