Olen onnellisesti päässyt työttömäksi. Nyt on monen kuukauden vuokrat ja ruoat maksettuna etukäteen. Ennen kun kävin töissä, meni kaikki kädestä suuhun, vaikka en ole uusavuton. Asumistukea en saa, koska olen ansiosidonnaisella, mutta enemmän jää rahaa käteen kun on aikaa ajatella ja tehdä itse. Ennen sain palkkaa 2000€ käteen ja nyt saan työttömyysetuutta 1300€, mutta tästä jää säästöön. Onko muilla samaa havaintoa? Aion kyllä opiskella nyt työttömänä ja työllistyä taas, mutta tämmöinen havainto.
Työttömänä jää enemmän käteen
25
1247
Vastaukset
- Anonyymi
Niinhän siinä jää. Miksi Suomessa ei saa tehdä töitä sen verran että saa rahaa tarpeellisen määrän ja vapaata enemmän, kun me kaikki ei arvosteta sitä rahaa ja materiaalia, vaan vapaata?
- Anonyymi
mihin sun raha katosi kun kävit töissä. Työssä käydessä on periaatteessa vähemmän aikaa törsätä rahojansa.
- Anonyymi
Terävä havainto. Olisiko niin, että töissä käydessä pitää kaikki ostaa ja tukahduttaa henkistä tyhjiötä ja siihen tarvitaan rahaa?
- Anonyymi
Näitä provoilijoita senkun riittää , kukaan enää usko näitä juttuja , kukin kokeilkoon itse jos näin luulee asian olevan , ei kannata olla kade ainakaan !
- Anonyymi
Kokeilemalla sen tietää ja alottaja on oikeassa. Ei mikään provo, vaan fakta. Mitä tuota muuta edes väittää, jos joku kokee että työttömänä jää enemmän aikaa tehdä itse, ei tule työssäkäyntikuluja ja ennen kaikkea ehtii itse ajatella. Työ tyhmentää.
- Anonyymi
Taitaa kateellista vituttaa toisten elämä ilman työn orjuutta ja isoja velkoja? Ilmeisesti sinullakin velkaa niin paljon, ettei voi olla edes työttömänä?
- Anonyymi
olin yrittäjä kymmenen vuotta kunnes huijattiin rahat pois. nyt tuet antaa tasan yhtä paljon, mutta eipä tarvi kuunnella työmaalla mulkvistien löpinöitä. 24h joka päivä vapaata!
vähän pimeitä töitä tukien päälle niin palkka on kolminkertainen.
äänestän sdp:tä jatkossakin että tuet suurenee, suosittelen jos ei huvita paskaduuni.
työssäkäyntikulut kun ovat helposti 600e/kk.
ei tässä maassa rehellisellä työllä elä, testattu on.
huijareilla menee hyvin, katso vaikka eduskuntaa.
- Anonyymi
Saman kokenut.
Suomessa ansisidonnainen on 500 päivän loma! Muut maksaa lystin ja voi vetää lonkkaa ja hyvin pärjää. Ei mene työmatkoihin ja parkkimaksuihin rahaa ja 8h työpäivän sijasta voi tehdä kaikkea mielekästä.
Ehtii ostaa ruuat alennuksesta ja muutenkin olla tarkempi. Enemmän jää Suomessa rahaa käteen, kun ei tee mitään.
Ei tarviste maksella yli 800 euron vuoksiakaan itse, kun ottaa asumistuen. Töissä tuohon saa tehdä ainakin 2-3 viikkoa täyspäiväisesti töinä ja työttömänä on vaan ja syljeksii kattoon!- Anonyymi
Olet oikeassa. Ei Suomessa töitä riitä kaikille. Ansiosidonnainen on vain 300, 400 tai 500 päivää. Onnellisia ovat he jotka pääsevät tälle lomalle. Se on vähän kuin eläkkeellä olisi.
- Anonyymi
Karmee tarve sylkeä kattoon, oma sylki päin näköö takas? "Lonkan vetäminen" on myös omituinen tarve?
Jostain omituisa mielikuvia joidenkin päissä, "Ei tarviste maksella yli 800 euron vuoksiakaan itse, kun ottaa asumistuen. "...???
Ilmeisesti kyse vuokrasta josta muka pääsee eroon?
No voi jopa osittain päästäkkin, mutta maksaja määrää asunnon ja se ei ole mikään iloinen asia se.
Itsemääräämisoikeus on pois jättömaalle asuminen siirtyy kaiken kattoon sylkijöiden naapuriksi... :D Miten upea asetelma ainoalle elämälle joka tuskin naurattaa oikeasti seuraavat 50 vuotta.
Kyllä työssä sen verran kannatta olla että itsemääräämisoikeudet säilyy! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karmee tarve sylkeä kattoon, oma sylki päin näköö takas? "Lonkan vetäminen" on myös omituinen tarve?
Jostain omituisa mielikuvia joidenkin päissä, "Ei tarviste maksella yli 800 euron vuoksiakaan itse, kun ottaa asumistuen. "...???
Ilmeisesti kyse vuokrasta josta muka pääsee eroon?
No voi jopa osittain päästäkkin, mutta maksaja määrää asunnon ja se ei ole mikään iloinen asia se.
Itsemääräämisoikeus on pois jättömaalle asuminen siirtyy kaiken kattoon sylkijöiden naapuriksi... :D Miten upea asetelma ainoalle elämälle joka tuskin naurattaa oikeasti seuraavat 50 vuotta.
Kyllä työssä sen verran kannatta olla että itsemääräämisoikeudet säilyy!Siis päin vastoin. Työ on orjuutta. Vapaana voi tehdä muutakin kuin vetää lonkkaa, jota sinun yksinkertaisen on varmasti vaikea tietää. Toki kiva nukkua kunnolla, niin jaksaa nauttia elämästä.
- Anonyymi
Viisas pääsee vähemmällä.
- Anonyymi
Itselläni tulot melkein puolta pienemmät kuin töissä ollessani. Samat menot kuin ennen, kun työpaikkakin tuossa vieressä.
- Anonyymi
Eli olet elänyt yli varojesi. Itse tiesin pääseväni kohta työstä eroon, joten luovuin turhista kulueristä. Vielä on vene, mutta siitä ei mene kuluja ennen kesää. Saatan myydä senkin pois ja muuttaa Välimeren äärelle perheineni. En ole ikinä velaksi elänyt. Asuntolaina vain ja sen ottamisen jälkeen olen ollut pienillä tuloilla, töissä ihan paska ja Ok palkalla ja työttömänäkin. Voi olla, että eri puolilla suomea on niin isot erot asumiskuluissa, mutta isoihin asumiskuluihin saa asumistukea vaikka olisi oma osake. Omakotitaloon ei ilmeisesti saa asunistukea? Itse en saa asumistukea, mutta saisiko sitten kun tippuu työmarkkinatuelle?
- Anonyymi
Työssä käynti kuluttaa. Ruokaan, vaatteisiin ja liikkumiseen kuluu rahaa varsinkin perheelliseltä. Jos toinen töissä ja toinen ansiosidonnaisella, niin varmasti hyötyy - lapset ja koti tulee hoidettua sekä elettyä järjevästi. Kiireen takia töissä käydessä ostaa valmisruokia ym. Silloin myös sairastetaan enemmin. Lisäksi stressi ja väsymys ja siitä johtuen monet eroaa ja seuraamukset siitä... hullua on tämä kulutus/markkinaelämä. Pois et pääse oravanpyörästä, kun ei ole sitä mökkiä eikä maan tilkkua ja jos olisi niin valtio verottaa elämän sielläkin.
- Anonyymi
Kyllä se on juuri niin. Etätyötä lisää, sekin auttaa asiaan. Yleensä kyllä perheelliset menee töihin vaikka etätyö mahdollista, koska ei pää kestä olla kotona.
- Anonyymi
sustahan tulee sitten miljonääri kun pääset peruspäivärahalle
- Anonyymi
Sitä ennen jo. Onpahan aikaa ja voimia ajatella itse.
- Anonyymi
kyllä!
työllisten tehtävä on mahdollistaa tämä hyvä mm maamme eliitille maksamalla sikaverot.
katsopa:
palkkavero esim 25%
alv24% mm ruoka
polttoaine ja autovero X%
ylevero X%
haistapaskavero X %
olisiko silloin julkista terveydenhoitoa, ilmaisia kouluja yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naulankantaan osuma!
Ilman veroja yksilön kulut olisivat ylitse pääsemättömät.
Jos veroja ei maksaisi niin työmatkat olisivat karjuja kun ei saisi kulke verovaroin tehdyillä teillä vaan pitkin metsiä olisi mentävä kaikkialle minne meneekin!
Opiskelu ja peruskoulu olisi niin kallista että suomessa ei osattaisiin lukea. Elettäisiin aikaa kun avotunkiot ja ulko wc oli arkea pienkerrostaloissa saati ok taloissa.
Terveyspalvelut olisi itse maksettava 100% ja se olisi erittäin kallista johon ei varaa kellään oikeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin olisi vara maksaa tarvitsemansa palvelut ja esimerkiksi sellaista sairasvakuutusta joka oikeuttaa saamaan hoitoa . Nyt vedetään välissä, kun muka ”tarjotaan” se ”ilmainen” terveydenhuolto. Sehän ei siis ole ilmaista edes työttömille ja työlliset käyvät työterveydessä.
- Anonyymi
Työtön tienaa enemmän kuin työssä kävisi?
Nyt on selkeästi syöty pakasteen sieniä liikaa ja ne eivät ihan kurantteja olleet!
Kun maksaa monen kuukauden ruuat etukäteen ollaan syvässä päässä vesiä!...
Karmee kohtalo kun selviää todellisuuteen! Sitä maksetaan vuosikymmenet kituen...
Noo omamoka mikämokamikäkin.- Anonyymi
”Työtön tienaa enemmän kuin työssä kävisi?”
- Eihän tuossa niin lue. Etkö osaa lukea?
Aloituksessa selvästi tarkoitetaan, että työ vie niin paljon aikaa/ elämää sekä vapautta, ja alentaa elämänlaatua. Työttömänä ehtii tehdä itse ja näin säästää. Työttömänä myöskin elämänlaatu on parempi, ei tarvitse täyttää henkistä tyhjiötä tuhlaamalla. Ymmärrätkö?- Ehkä ymmärrät, kun kasvat aikuiseksi ja käyt joskus töissä.
Näin se vain on. Varallisuutta ei voi mitata vain rahassa ja materiaalissa. Vapaus on varallisuutta! Itse olen onnellisesti työtön ja lähden taas tulevalla viikolla aurinkolomalle. Tulen takaisin kesäksi. Sitten saatan käydä taas hetken töissä ennen talven lomamatkoja.
Mutta kukin tavallaan ja oma järjenkäyttö olisi teillekin sallittua. Miksi Suomessa ei saa tehdä vain 6 kk vuodessa töitä? Jos saisi, ei tarvitsisi käyttää järjestelmää hyväksi. Näin myöskin työtä riittäisi puolta enemmälle.
- Anonyymi
Minut lomautettiin ja myohemmin työsuhde katsottiin päättyneeksi. Paljon parempaa elämää olen saanut elää Koronan ansiosta. Rahaa ei jää sen enempää eikä vähempää kuin työssä ollessa, mutta ansiosidonnainen ei ole ikuista. Sitten saa varmaan asumistukea omistusasuntoonkin, jos tipahtaa työmarkkinatuelle?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278