Paastoni alkaa huomisesta

Anonyymi

Aloitan vesipaaston jota aion jatkaa koko tammikuun ajan. Kai sokeritonta teetä saa juoda, kun paastoaa?

13

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tavoitteena - 20kg

    • Anonyymi

      Loput kymmenen lähtee kolmessa kuukaudessa.

    • Anonyymi

      Toinen paastopäivä alkaa ja painoa on tippunut 1,8kg. Hyvin on lähtenyt käyntiin.

      • Anonyymi

        Ei sitä niin laihdu,että on syömättä.Pitää syödä samaa ruokaa kuin ennenkin,mutta puolet vähemmän kuin ennen.


    • Anonyymi

      Ei vesipaastoa. Suoloja pitää saada. Eikä noin pitkää ekakerralla. Aloita 5-7 päivästä max.

      • Anonyymi

        Okei, ehkä teen niin. Kiitos neuvosta.


    • Anonyymi

      Tällä palstalla ei ehkä tule oikeanlaisia vastauksia. Lue sanalla "autofagia" tai "autophagy." Olen ollut itse usein kuukauden paastolla ja ensi kuussa uudestaan.

      • Anonyymi

        Jopa mikropaaston oletetaan käynnistävän autofagian:

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2a1a83cc-8e9f-4b83-b4a9-293b9ae81a91

        "Chatterjeen mukaan mikropaasto antaa elimistölle aikaa suorittaa autofagiaprosessi rauhassa.

        Autofagia on kehon puhdistus- ja kierrätysjärjestelmä. Autofagia ei vain poista kehosta turhia moskia, vaan siinä myös käytetään uudelleen vanhoja ainesosia."


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      miten tälle tyypille kävi? ollaan jo helmikuussa

      annas kun arvaan, tuli kauhea nälkä ja ajautui ahmimiseen

      • Anonyymi

        Sitä minäkin veikkaisin. Itse haaveilin 5 päivän paastosta, enkä saanut sitä koskaan aloitettua. Olen ihan tyytyväinen, sillä olin muutenkin ahdistunut talven pimeinä päivinä. Nälkä olisi vain pahentanut tilannetta.

        Sitten pidin eri päivinä pari vuorokauden paastoa, ja olin niihin kauhean tyytyväinen. Olen löytänyt siis oman tapani paastota. Vuorokauden paasto tai pätkäpaasto ei häiritse uniakaan, nukuttaa hyvin. Kuitenkin saa terveyshyötyä. Pätkäpaastoten saattaa kokonaisuudessa laskien tulla enemmän paastopäiviä tai menetettyjä kaloreita vuotta kohden kuin yhdellä pitkällä ja todennäköisesti epäonnistuneella paastolla.

        Sitä olen myös miettinyt, että syömisrajoituksien, paaston tai liikunnan ei pitäisi olla rangaistustoimenpide omaa itseään kohtaan. Silläkin on merkitystä, miksi ja millä mielellä tekee. Jos rankaisee itseään syömättömyydellä ja pakkoliikunnalla, niin vaikutus on aivan eri, kuin jos liikkuu, syö terveellisesti ja/tai paastoaa siksi, että saisi itselleen lisää hyvinvointia. Kyseessä on silloin rakastava teko itseään kohtaan. Rakkaudessa on enemmän rakentavaa voimaa kuin vihassa. Myös itseä kohtaan.

        Jos haluaa vain rankaista itseään, niin ehkä kannattaisi antaa periksi ja todeta, että itselle laihdutus ei vaan sovi. Kun alkaa kunnioittaa itseään, niin paino saattaakin yllättäen lähteä laskuun. Ei vaan sullo itseensä enää vahingollisia epäterveellisiä mömmöjä.


    • Anonyymi

      Jos aloittaja on pitänyt kiinni paastosta tähän asti,niin suuret onnittelut. Olet luultavasti saavuttanut jotain,johon muuten menisi yli vuosikin.

      Itse kanssa olen kerran viikon vesipaastolla laihduttanut. Paino putosi jo siinä ajassa kymmenen kiloa. Paaston päätyttyä vielä 3-4 kiloa lisää.

      Nyt siitä on jo niin kauan aikaa, että pikkuhiljaa kiloja on kertynyt takaisin. Asun ulkomailla ja oon viettänyt viikkoja "bile-elämää", johon on kuulunut runsaat määrät viiniä,snäksejä,juustoja ja kaikkea ihanaa.

      Nyt on aika rykäistä itsensä kesäkuntoon. Mua vain jännittää,pystynköhän vesipaastoon enää. Muistelen, että viimeksi teki jotenkin tiukkaa se aloittaminen. Tietysti kun muistaa,kuinka ihanan motivoivaa se oli.. ja sen jälkeen oli kyllä niin kauan aikaa ihan eri elämäntavat ku ei tehnyt mieli palata vanhaan,ettei uudestaan joudu paastolle. Mut niin se vain sitten aikoinaan unohtu ja sitä aatteli, että voihansitädieetata uudestaan jos tarve.

      • Anonyymi

        Pätkäpaasto kuulemma säästää lihaksia enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe