Pariutuminen on monimutkainen asia. Se edellyttää kohtaamista. Mikä tahansa kohtaaminen ei riitä vaan sen on oltava säännöllistä. Säännöllisyyskään ei riitä vaan on oltava jotain yhteistä. Tämän lisäksi on tärkeää, että kohtaamispaikka ei ole stressaava.
Tarkastellessamme missä pariutumista tapahtuu eniten on vastaus aika selvä: opiskelu- ja työpaikoilla sekä yhteisten ystävien kautta. Koronan myötä kuitenkin näiden kohtaamisten määrä on vähentynyt. Etätyö sekä etäopiskelu on vienyt tilaa. Jäävätkö suomalaiset nyt ikisinkuiksi?
Ei hätää! Ratkaisu on löytynyt. Ratkaisu on ollut aikojen alusta asti luonamme. Vastaus on seurakunta!
Ihmiset menevät kirkkoon säännöllisesti vähintään kerran viikossa, jossa ihmiset kohtaavat toisensa rennossa ilmapiirissä, joka ei pakota yrittämään, mutta antaa mahdollisuuden tutustua toiseen neutraalilla maaperällä ilman stressiä samalla kun keskustella yhteisestä kiinnostuksen kohteesta eli Jumalasta.
Tässä perustelut:
Baari on painostava paikka. Ei ole taattua, että kohtaat toisen enää uudelleen, koska viikossa on 7 päivää ja 24 h. Tämän vuoksi tulee ylilyöntejä ja morkkiksia. Lisäksi kaikki eivät juo, joten potentiaalisia ihmisiä menee sinulta ohi. Päivystät baarissa ja hukkaat aikaa sekä rahaa ja tuhoat terveytesi.
Laivaristeily ja festari ovat ajallisesti hyvin rajoittuneita. Lisäksi festareilla teemana voi olla rokki, mutta kaikki eivät välitä rokista. Festarit ovat myös liian harvoin, joten toiseen ei tule tutustuttua pikku hiljaa.
Olisiko siis paikallaan jokaisen miettiä voisiko siis etsiä ensin Jumalan valtakuntaa niin voisi kenties löytää sen kaivattunsa.
Tässä siis pieni alustus aiheesta.
Asianmukaisia vastauksia kiitos!
Tämän asian vuoksi et löydä kumppania
28
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mies ja nainen kohtaavat siihen tarkoitetussa paikassa eli yökerhossa. Kun viinamies juo viinaa pääsee hän mukaan porukoihin ja lähtee porukan mukana yökerhoon. Siellä hän juo viinaa ja nainen näkee ettei viinamies ole mikään yksinäinen surkimus vaan mukana porukoissa. Siitä se suhde saa alkunsa.
t. viinamies- Anonyymi
Onko viinamies ollut lastenkodissa?
- Anonyymi
Kuinka moni nainen antaa muka tuiki tuntemattomalle miehelle numeronsa 1 h humalatutustumisen jälkeen. Aika harva ja siksi suomi24:llä moni kitisee kohtaloaan.
Viinanjuonti ei ole tie porukoihin vaan rasvamaksaan ja maksakirroosiin. Huonojen elämäntapojen opettaminen on pahasta.
- Anonyymi
Naisiin tutustuu baarissa viinaa juomalla. Olen sanonut ettei pidä huitaista koko viinapulloa kerralla kurkusta alas vaan pari paukkua ja siten voi naisiin tutustua. Naiset ei tykkää räkä kännissä olevista miehistä. Baarissa miehen pitää mennä naiselle juttelee ja aika äkkiä pitää sitten se numero pyytää jotta voi seuraavana päivänä pyytää treffeille.
Mutta viinaa pitää juoda ja baariin mennä jotta naisille pääsee juttelee. Naiset ei halua jutella sulle lenkkipolulla eikä salilla. Seurakuntaan ei kannata mennä koska siellä pitää olla koko ajan hiljaa koska joku pappi puhuu tai laulaa virsiä joten se on huono paikka naisiin tutustua. Eikä siellä käy muut kun uskovaiset. Normi mies tutustuu naisiin baarissa.
T viinamies- Anonyymi
Kuten aloittajakin totesi tärkeintä on että käy säännöllisesi tapaamassa ihmisiä. Kun juo viinaa joka viikonloppu ja käy yökerhossa, tapaa väistämättä samoja ihmisiä jotka hekin käyvä kyseissä yökerhossa. Sitten niitä tuttavuuksia syntyy ja kumppani löytyy.
Ei pidä kuvitella että jollain satunnaisella silloin tällöin juomisella voisi kumppani löytyä vaan kyllä siitä pitää tulla ihan jokaviikkoinen tapa.
t. viinamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten aloittajakin totesi tärkeintä on että käy säännöllisesi tapaamassa ihmisiä. Kun juo viinaa joka viikonloppu ja käy yökerhossa, tapaa väistämättä samoja ihmisiä jotka hekin käyvä kyseissä yökerhossa. Sitten niitä tuttavuuksia syntyy ja kumppani löytyy.
Ei pidä kuvitella että jollain satunnaisella silloin tällöin juomisella voisi kumppani löytyä vaan kyllä siitä pitää tulla ihan jokaviikkoinen tapa.
t. viinamiesViinanjuonti on epäterveellistä. Kaljamahamiestä ei kukaan ota
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viinanjuonti on epäterveellistä. Kaljamahamiestä ei kukaan ota
"Kaljamaha" on myytti. Kaikki tuntemani juopot ovat langan laihoja ja jos menevät sähköpylvään taa ei näy kuin korvat.
Jos jollain on röllykkää se on taatusti tullut muualta kuin oluesta. Sitäpäitsi oluessa on nolla prosenttia rasvaa.
Rasvaton ei lihota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaljamaha" on myytti. Kaikki tuntemani juopot ovat langan laihoja ja jos menevät sähköpylvään taa ei näy kuin korvat.
Jos jollain on röllykkää se on taatusti tullut muualta kuin oluesta. Sitäpäitsi oluessa on nolla prosenttia rasvaa.
Rasvaton ei lihota.Rasva ei ole se mikä lihottaa alhoholissa vaan sen runsas hiilihydraattisisältö. Ylimääräinen energia muuttuu rasvaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
t. viinamies🤣🤣🤣😆😅😅Kamalaa voiko baarissa olla selvin päin kun en välitä viinasta, onko se ainoa keino, löytää kumppani, ainakin naurattaa ajatus että istuisin baarissa tyrkyllä
En koskaan käy baarissa🤔pitäiskö sekin testata leski 50v
Aika harva ihminen käy säännöllisesti kirkossa, vaikka siihen kuuluukin. Mun kirkossa tai kappelissa käynnit 10 vuoden ajalta voidaan laskea kahden käden sormilla, ja vielä jää ylikin. Suurin osa niistä käynneistä on joko hautajaisia, tai kauneimpia joululauluja kerran vuodessa. Olen siis tapakristitty, enkä mitenkään uskovainen tai harras.
Kirkko, rento ilmapiiri ja keskustelu. Mikä näistä ei kuulu joukkoon? Vastaus: Kirkko, sillä kirkossa istutaan hiljaa penkissä ja kuunnellaan pappia korkeintaan veisaten virsiä tai uskontunnustusta ja Isä meidän -rukousta mumisten. Ainakin luterilaisessa kirkossa. Sen vähän mitä siellä olen istunut, on keski-ikä 70-80 vuotta.
Suurin osa kirkkoon kuuluvista ihmisistä on maallistuneita, ja vain nimellisesti kirkkoon kuuluvia.
Vaikka olen kantanut kaulassani suojelua enkeliä suurimman osan ajasta sen jälkeen kun sen vanhemmiltani kesällä 2005 sain, ei sen taustalla omalta osaltani ole mitään hengellistä ajatusta, vaan se on muistutus siitä kuinka pienestä kiinni oli, etten olisi enää täällä ja elossa. Samoin suojelusenkeli on toinen niistä kuvista, joista harkitsen ottavani tatuoinnin. Samasta syystä kuin se roikkuu ketjussa.
Mä en olisi täällä jos olisin löytänyt sen Jumalan valtakunnan tai etsinyt sitä, vaan olisin ollut mullan alla jo 16 vuotta.
Lapsuudenystäväni, jonka olen tuntenut puoli vuotiaasta lähtien, kuuluu vanhempiensa kanssa Helluntaiseurakuntaan, ja verrattuna esimerkiksi Jehoviin, Helluntailaiset eivät tuputa uskoaan jokaiselle, vaan antaa toisille ns uskomattomille vapauden olla sellaisia kuin he ovat ja niin maallikkoja kuin nämä haluavat olla. Mutta he eivät myöskään hylkää omiaan, edes perheenjäseniä, jos tämä luopuu uskostaan, tai ei samalla tavalla noudata seurakuntansa esimerkkiä.
En kuitenkaan väheksy uskovia heidän uskostaan, mitä valitettavasti toisin päin tapahtuu. Olen ottanut vastaan ystäväni vanhempien siunaukset ja rukouksensa, mitkä he ovat minulle anteneet siitä loukkaantumatta tai pahastumatta. Tämä on ollut helppo tehdä, sillä he ovat omalla käytöksellään osoittaneet, mitä on suvaitsevaisuus toisen erilaista maailmankatsomusta kohtaan. Heidän kauttaan olen myös oppinut lapsesta lähtien, että on olemassa erilaisia ihmisiä, jotka ovat omalta osaltaan kehityvammaisia, mutta ihmisiä ja arvollisia siitä huolimatta.
Mikäli ei pysty hyväksymään toisen näkemystä sen erilaisuudesta huolimatta ja sen sijaan yrittää aivopestä toista ottamaan oman näkökantansa, ei tällöin ole suvaitsevainen, vaan ahdasmielinen joka ei hyväksy toisten elämänkatsomusta.
Yllä kertomani on vain oma mielipiteeni, enkä väheksy ketään. En edes Jehovia, vaikka en pidä heidän tavastaan väkisin syöttää toisille omaa uskoaan. Heillä on oikeus tehdä kuten he itse haluavat ja katsovat oikeudekseen harjoittaa uskoaan, kuten jokaisella uskontokuntaan katsomatta.- Anonyymi
Jos sekin käy säännölliseksi, niin kiitos ei kiitos.
- Anonyymi
Tietenkin sopii uskovaisille ja noin varmasti aika pitkälle tapahtuukin. Ja nämä lestadiolaisten suviseurathan ovat pariutumisfunktioineen sitten ihan oma lukunsa. Mikä tahansa kiinnostuksenkohde, joka yhdistää ja jossa rento ilmapiiri, on otollinen ihmisiin tutustumiseen. Nyt korona-aikana nämä seurakuntatoiminnot ovat kuitenkin keskeytyneet kuten muutkin kokoontumiset.
- Anonyymi
Lestadiolaisilla tapahtuukin tämän vuoksi pariutumista ja siksi lapsia löytyy. Pysyvät elinvoimaisina
- Anonyymi
Mies ja nainen ohaa yökerhossa jossa pääsee rauhassa tutustumaan. Kadulla ja harrastuksissa naisilla on aina niin kiire ettei tutustumaan ehdi.
t viinamies - Anonyymi
Korona-aikana seurakuntien tilatkin on kiinni ja toiminta peruutettu. Seurakuntien toiminta ei vaan välttämättä kiinnosta kaikkia, koska luullaan, että pitäisi olla himouskovainen ja kaikki siellä on jotain hihhuliuskovaisia. Vaikka käytännössä näin ei useimmiten ole. Leima on vahva.
Mutta se on kyllä totta, mitä sanoit, että seurustelun aloittaminen vaatii tapaamisia. Se vaatii, että aikaa järjestyy eli tutustumiselle on mahdollisuus. Sekä molemminpuolista kiinnostusta.- Anonyymi
Seurakunnassa käynyi on yleensä sen pari tuntia max kerran viikkoon. Aikaa ei mene loppujen lopuksi paljon kun vertaa esim joka viikonloppuiseen ja arkena baarissa roikkumiseen
- Anonyymi
Ei kovin jumalallista kääntyä uskoon noin maallisista syistä. Motiivi olisi kovin ulkokultainen, tapauskovaiset eivät käy säännöllisissä seurakuntatapahtumissa, joten joukkoon ei oikein sovi pinnallisesti kääntynyt. Nuo hengenasiat vaativat ihan omanlaisensa maaperän upotakseen. Onhan näitä leipäpappejakin tietenki olemassa.
- Anonyymi
Maallisten ihmistenhän juuri kuuluisi kuulla jumalan sanaa. Sitä kutsutaan evankelioinniksi.
- Anonyymi
Vai kirkkoon pitäisi mennä kuuntelee jeesus lauluja. Todella typerä ehdotus. Baariin kuuntelee rokkia ja tanssittamaan naisia on parempi idea.
Sinänsä hyvä idea ja kävinkin kolkutteleen kirkon portteja, mutta kiinni olivat. Baari olisi ollut auki, mutta en mennyt sinnekään synnin pesään.
- Anonyymi
puolison etsinnässäkin pätee vanha sanonta, sen minkä nuodena oppii sen vanhana taitaa,
- Anonyymi
No ei kaikki opi ja se ainoa kuoli jonka sain.
Enkä osaa etsiä uutta.
Kömpelöitä yrityksiä joskus ollut🤣😂😅😅
- Anonyymi
Säännöllisesti pitää baareissa käydä jos naisia haluaa tavata. Viinaa pitää juoda säännöllisesti myös.
t viinamies - Anonyymi
Feispuukkiin sinkkuryhmään!
- Anonyymi
Ei sellaiseen. Sitten kun pääsee tanssi-iltaa viettämään samanikäisten kanssa niin siellä voi kohdata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaiseen. Sitten kun pääsee tanssi-iltaa viettämään samanikäisten kanssa niin siellä voi kohdata.
Tanssi-illoissa kohtaat pääosin naisia. Kyllä vapaista vanhemmista miehistä suurin osa on epäkelpoja viinasieppoja, väkivaltaisia, riippumattomia välttelevän kiintymistavan omaavia, ylipainoisia, pelkästään sohvalla istuvia, luonnevikaisia naisten pois potkimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tanssi-illoissa kohtaat pääosin naisia. Kyllä vapaista vanhemmista miehistä suurin osa on epäkelpoja viinasieppoja, väkivaltaisia, riippumattomia välttelevän kiintymistavan omaavia, ylipainoisia, pelkästään sohvalla istuvia, luonnevikaisia naisten pois potkimia.
Ei se ihan noinkaan ole. Ei kannata yleistää. Minkäänlainen puumailu ei kiinnosta.
- Anonyymi
Kiintoisaa🤣😅😆
Minäkin koska mies kuollut olen 52 enkä tohdi mennä baariin ne ovat ällöjä🤣😆
olen yrityänyt treffipalstaa mutta sekään ei onnistu.
Väärät aaltopituudet ja minun ikäiset miehet monesti kiinni perheissään vaikka eronneet.
Löytyminen ja kohtaaminen ihan oikeesti vaikeaa.
Ehkä se johtuu iästä, tämän ikäiset eivät ole vapaita vaikka olis eronnut ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2444971- 1252283
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2331970Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641824- 1801680
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1881537- 541414
- 621329
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751301- 1191171