Onko raju käytös pyhempää pelastukseen

Anonyymi

Ystäväni arvostelee perhettäni ja minua kun olemme rauhallisia ja hiljaisia srkn tilaisuuksissa ja uskovien ystävien kanssa. Ystäväni sanoi että uskon pitää näkyä ja voitelun tulee näkyä. Ystäväni on työtön ja hän kulkee kadulla traktaattien kanssa. Hän laulaa ja soittaa kitaraa ja saarnaa. Hän on opetellut lauseita eri kielillä käännyttääkseen. Ystäväni eläytyy voimakkaasti. Ylistäessään hän huutaa ja tanssii miehenä lippua heilutavien naisten joukossa. Hän jäi tänään ylistyksen jälkeen lavalle pitkälleen ja lauloi ja rukoili. Ystäväni sanoo olevansa koko ajan suorassa yhteydessä Jumalaan ja Jeesukseen ja P henkeen jotka antaa päivän työt ja vastaukset kaikkeen. Ystäväni parantaa nuhia jne. Hän rukoili että kuollut heräisi. Ei herännyt. Pelottavaa. Herra suojelee ystävääni eikä hän täytä mitään koronasuosituksia.

Lapseni pelkäävät miestä.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rauhallista käytöstä voidaan pitää liberalismina. Vain riehuva käytös osoittaa halun olla Herralle täysin omistautunut? Rauhallisuus sopii minulle.

      HS kertoi tänään äärisuuntaisesta lastenkasvatuksesta. Tällaista voi olla myös äärikristityillä.

    • Anonyymi

      Itse pyrin käyttäytymään siveellisesti. Kun olin vielä töissä, työaikana en saarnannut. Niin laiska en ole vieläkään. Tämä maa ja länsimaat ovat jo kauan olleet ylisaarattuja. Raamattu on ollut keskellämme 379-vuotta. Tiedon puutteesta ei ole kyse. Itselläkin on raamattu kolmella kielellä ja vielä saksaksi hengellistä kirjallisuutta. En ole kielinero. Meidän tulee rukoilla, että PH näyttää Euroopassa todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion. Monenlaisia ihmeitä tapahtuu edelleenkin. En todella odota antikristusta.

      • Anonyymi

        Maailma on valmis Jeesuksen toiselle tulemukselle.
        Jeesuksen mainitsemat lopun ajan merkit ovt kaikki
        edessämme ja lehdissä luettavissa ja uutisissa silmiemme
        edessä. Mitään ei enää puut, Jeesus tulee noutamaan
        omat lapsensa vihasta, ts. vihan ajasta.


    • Kukin omalla tavallaan... Jos on riehakas sitä toivoisi että kaikki olisi samanmielisiä... Ja jos tykkää rauhallisesta menosta, sitä toivoo että kaikki on rauhallisia. Mikähän tarve ihmisillä onkin kloonata toinen samanlaiseksi kuin mitä itse on. Ylpeyttä se on, ja toisaalta toivoa siitä että tulisi ymmärretyksi.

    • Anonyymi

      Aloittaja: tuo mies on mielisairas ja todella vaarallinen. Hän vähintäänkin henkisesti ja hengellisesti vahingoittaa sinua ja perhettäsi. Hän vahingoittaa ohikulkevia ihmisiä. Hän vahingoittaa Jumalan valtakuntaa. Tähän hänellä ei ole oikeutta, mutta tästä hän ei piittaa.

      Hän ei parane, eikä muutu. Pidä huoli itsestäsi ja perheestäsi. Katkaise kaikki ystävyyssuhteet häneen. Muutoin hän tartuttaa sairautensa sinuun ja lapsiisikin. Lapsillasi on oikeus elää turvallista elämää, pelkäämättä. Saada kuulla ja nähdä tervettä oppia ja käytöstä. Sinun velvollisuutesi vanhempana on suojella heitä!

      Katkaise tuttavuus. Jos hän ei jätä teitä rauhaan, eikä tuo seurakunta puutu hänen toimintaansa, jättäkää tuo epäraitis ja epärehellinen seurakunta. Jos häirintä jatkuu, ilmoittakaa hänestä sekä poliisille että lastensuojeluviranomaisille.

      • Anonyymi

        Kunpa näillä sivuilla olisi enemmän psykologien kirjoituksia.


      • Anonyymi

        Seurakunnan järjestys tulisi pitää.Lapsille varsikin pitäisi olla turvallinen ympäristö ,jotta voisi kasvaa tai pakenee kauemmaksi samoin voi käydä jossain elämänvaiheessa aikuisellekin.Monet vanhat asiat vanhempana mieliin vahingoittavana seikkana,josta avun tarve ilmeinen.Kokemukset jäävät kaikille,elleivät pääse siitä fyysiset ja psyykkiset ongelmat kasautuvat.Parempi perheenä käsitellä asioita keskenään ja luottamus,perheenä olemme yhtä,jos jokin painaa voi hakea apua.


      • Anonyymi

        Tuskin mielisairas. Pikemminkin joku persoonallisuushäiriö. Esim. vaativalla persoonallisuudella on korostunut järjestyksen, täydellisyyden ja kontrollin tarve. Hän on ylitunnollinen ja joustamaton moraaliin ja arvoihin liittyvissä asioissa. On vain yksi tapa toimia - heidän omansa. Jos ovat uskovaisia, niin hyvin todennäköisesti he tekevät omista taipumuksistaan uskonoppia. Vaativat ovat onnistuneet käytöksellään hajottamaan seurakuntiakin. Monet noistakin luonteenpiirteistä ovat pienemmässä mittakaavassa tavallisia. Mutta persoonallisuushäiriöissä ne ovat niin korostuneita, että haittaavat ihmisuhteita. Ei henkilöä itseään, vaan yleensä muita.:)


    • Anonyymi

      Tai sitten keksi parempi iltasatu.

    • Anonyymi

      Jeesus on ovi.

      ST

    • Anonyymi

      Olen muutaman kerran käynyt hellari ja vapis tilaisuuksissa. Minusta ne olivat aika samanlaisia. Molemmissa oli sekä paikallaan istuvia ja varmaan ihan uskovia ihmisiä mutta sitten oli myös näitä joksi kuvailit ystävääsi. Huutamista, tunteellista ja aivan sekopäistäkin käytöstä. Minusta se oli vain karmivaa ja pelottavaa ja sen takia en enää halua mennä tälläisiin kokouksiin. Minusta siellä ei ollut Pyhää Henkeä. Olette käsittäneet sen jotenkin väärin. Usko ei voi olla kiinni tuntemuksista ja kokemuksista. Miettikää Jeesusta ja apostoleita, käyttäytyvätkö he näin? Eivät varmasti. En usko että Pyhä Henki karkoittaa ihmisiä pois. Minulla on henkien erottamisen lahja tai sitten olen muuten vain herkkä, mutta selkäpiitä karmi noissa tilaisuuksissa. Näin ihmisten silmissä pahuutta. Tuntui kuin oisin jossain hullujen huoneella, teatterinäytöksessä. En ymmärrä miten jotku voi saada noista kokouksista jotain irti?

      • Anonyymi

        Minä olen kokenut samoin,en ole tuntenut Pyhää henkeä,ahdistavaa,todellakin teatteriesitys.


      • Anonyymi

        "Olette käsittäneet sen jotenkin väärin. Usko ei voi olla kiinni tuntemuksista ja kokemuksista."

        Suurin osa hellareista ja vapislaisista tietää, että usko ei ole kiinni kokemuksista ja tuntemuksista. Missään ei opeteta, että olisi. Minut on kasvatettu hellareissa, ja paasaan tuota samaa asiaa jatkuvasti.:)

        Mutta aina on myös tunneriippuvaisia, jotka hakevat uskostakin kokemuksia. Osa heistä saattaa olla myös pikkuisen epävakaita, mikä johtaa ylilyönteihin. Perinteisessä helluntailaisuudessa heidät laitettiin ruotuun. Paimen sanoi kuivasti: no niin, nyt riittää. Ja jos ei muu auttanut, niin saatettiin ulos.

        Hengellinen kenttä on uuskarismaattisuuden myötä pirstaloitunut. Vaikutteita on siirtynyt myös perinteisempiin seurakuntiin. Monet aikuiset seurakuntalaiset kaipaavat enemmän raamattuun perustuvaa opetusta ja vähemmän soukkausta. Pastorit levittelevät käsiään, että tätä ihmiset nyt vaativat. Ollaanko nykyään elämyshakuisempia, vaikea sanoa.

        Paavali jo opetti, että kaikki mitä ihmiset tekevät - myös PH:n lahjojen käyttö - on vajavaista. PH:n toiminta voi joskus sekoittua oman mielen ailahduksiin. Se ei ole pahuutta, vaan epätäydellisyyttä. Ja meillä kaikilla on tietenkin oikeus valita seurakunta, jonka koemme omaksemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olette käsittäneet sen jotenkin väärin. Usko ei voi olla kiinni tuntemuksista ja kokemuksista."

        Suurin osa hellareista ja vapislaisista tietää, että usko ei ole kiinni kokemuksista ja tuntemuksista. Missään ei opeteta, että olisi. Minut on kasvatettu hellareissa, ja paasaan tuota samaa asiaa jatkuvasti.:)

        Mutta aina on myös tunneriippuvaisia, jotka hakevat uskostakin kokemuksia. Osa heistä saattaa olla myös pikkuisen epävakaita, mikä johtaa ylilyönteihin. Perinteisessä helluntailaisuudessa heidät laitettiin ruotuun. Paimen sanoi kuivasti: no niin, nyt riittää. Ja jos ei muu auttanut, niin saatettiin ulos.

        Hengellinen kenttä on uuskarismaattisuuden myötä pirstaloitunut. Vaikutteita on siirtynyt myös perinteisempiin seurakuntiin. Monet aikuiset seurakuntalaiset kaipaavat enemmän raamattuun perustuvaa opetusta ja vähemmän soukkausta. Pastorit levittelevät käsiään, että tätä ihmiset nyt vaativat. Ollaanko nykyään elämyshakuisempia, vaikea sanoa.

        Paavali jo opetti, että kaikki mitä ihmiset tekevät - myös PH:n lahjojen käyttö - on vajavaista. PH:n toiminta voi joskus sekoittua oman mielen ailahduksiin. Se ei ole pahuutta, vaan epätäydellisyyttä. Ja meillä kaikilla on tietenkin oikeus valita seurakunta, jonka koemme omaksemme.

        Mitä nämä PH:n lahjat teillä sitten on? Noissa kokouksissa missä olen käynyt, luulen ettei siellä ollut PH ollenkaan. Ongelma on juuri tuo; oman mielen sekoitus uskoon ja Pyhään henkeen. Raitista opetusta tuosta asiasta tarvitsisi eikä huutamisia ja sekopäistä käytöstä.


    • Anonyymi

      Kun tulin itse uskoon olin aika hihhuli ja arvostelin muita uskovia penseydestä, no pitkän aikaa työ elämässä on rauhoittanut ja nyt taidan olla itse sellainen joita silloin halveksin.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että sillä henkilöllä on jokin menestysteologinen henkivalta päällä. Se ei ole Jumalasta. Ystäväsi tilanne on vakava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe