Uutta vuotta ja ruokakuulumisia

Anonyymi

Hyvää Uutta Vuotta 2021! On joulun aika mennyt aika valikoimattomasti syöden sitä mitä tekee mieli ja onhan sitä tehnyt kaikenlaista mieli. Ottaa pattiin kun ei pääse uimaan vieläkään eikä kävelläkään voi kuin muutaman metrin kun jalka on kipeä. On tullut syötyä normaalit jouluruoat parina päivänä ja muuten sitten aika lailla mitä sattuu olemaan, juotu on oikeata shampanjaa ja hienoja viinejä ja myös muutaman liköörin tuli otettua. Uuden vuoden juhlinnassa meni juoman lisäksi juustosnacksia ja jäätelöäkin, kun uusi vuosi menikin lähinnä telkkarin ääressä. Terveellistäkin on toki syöty, tuoresalaattia, kalaa jne. Yksi iso asia on että söin paketillisen ruisleipää paahdettuna aamupaloilla jne. Outoa kyllä se ei maistunut niin hyvältä kuin muistin, mutta tulipa suuhun kovat poltteet ja hirveä närästys jne. Että ei ole vaikea jättää ruisleipää taas pois. Makeaa ei ole tullut syötyä vähäistä suklaamäärää lukuunottamatta. Juomia on tullut vedettyä senkin edestä. Eli pieni maksanhoito-tammikuu on paikallaan kaiken suhteen.

Niinpä nyt kun pyhät on ohi niin kroppa huutaakin hiilaria taas entiseen malliin, kun tottui muutamassa päivässä siihen että sitä tulee. Muuten ei tullut syötyä siis määrällisesti paljon, mutta meni siis tuota leipää ja perunalaatikkoa ja muuta, mikä ei kuulu lainkaan itselle sopivaan ruokavalioon. Kovin raskasta se oli ettei mahaan oikeastaan sitten paljon mahdukaan. Olo ei ole hyvä.

Miten muilla on ruokapuoli hoitunut pyhinä? Mitäs herkkuja söitte?

t ketonoviisi

13

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suklaata tuli joka joulupaketissa ja syötyähän ne tuli

      Naama kukkii ja paha olo edelleenkin. Ei hyvä, kiitos vaan sukulaisille.

      • Anonyymi

        Joo minäkin kerron jo hyvissä ajoin kaikille, etteivät antaisi suklaata lahjaksi. Sen verran kuin itse syö niin ostan itse valikoiden sitä mikä on itsestä parasta.

        Joskus takavuosina tuli omiinkin käsiin ns, kierrätyssuklaata. Tarkoitta sitä, että joku on joskus saanut suklaarasian, ja säästää sen seuraavaksi jouluksi ja antaa sen sitten edelleen lahjaksi. Parasta ennen päiväys saattaa olla pari kolme vuotta vanha.

        Enää ei kukaan suklaita osta. Omat mielisuklaat on After Eight ja kirsikkaliköörikonvehdit sekä Ferrero pähkinäsuklaat. Tuli nyt syötyä vain parisen After Eightiä.

        t ketonoviisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo minäkin kerron jo hyvissä ajoin kaikille, etteivät antaisi suklaata lahjaksi. Sen verran kuin itse syö niin ostan itse valikoiden sitä mikä on itsestä parasta.

        Joskus takavuosina tuli omiinkin käsiin ns, kierrätyssuklaata. Tarkoitta sitä, että joku on joskus saanut suklaarasian, ja säästää sen seuraavaksi jouluksi ja antaa sen sitten edelleen lahjaksi. Parasta ennen päiväys saattaa olla pari kolme vuotta vanha.

        Enää ei kukaan suklaita osta. Omat mielisuklaat on After Eight ja kirsikkaliköörikonvehdit sekä Ferrero pähkinäsuklaat. Tuli nyt syötyä vain parisen After Eightiä.

        t ketonoviisi

        after eightissä taisi olla poikkeusellisen korkea hiilihydraattimäärä suklaaksi

        kai se siitä täytteestä johtuu

        muistelen etten kyseisestä tuotteesta saa aivan yhtä huonoa oloa kuin muista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        after eightissä taisi olla poikkeusellisen korkea hiilihydraattimäärä suklaaksi

        kai se siitä täytteestä johtuu

        muistelen etten kyseisestä tuotteesta saa aivan yhtä huonoa oloa kuin muista

        Onhan siinä paljon sokeria kun täyte on sitä minttutahnaa. En muuten noita syö kuin vain jouluna. Minttu on yksi lempimaku joten joskus ostan tummaa suklaata mintulla maustettuna.

        Joskus nuorempana kun söin karkkia niin Mentosta tuli ostettua.

        T kn


    • Anonyymi

      Eipä noita herkkuja ollut joulunakaan pahemmin, tavanomaisia perinneruokia ja niistäkin vain osa. Ruokailu oli jopa terveellisempää kuin arkena, kun lautasmalli onnistui ihan itsekseen rosollin ja muiden vihannesten vuoksi. Määräkin oli helpoa annostella, eikä ähkyyn saakka tarvinnut syödä. Joulusaunan jäähyillä yksi vodka (mitalla mitattuna) sokerittoman colan kanssa, uutena vuotena jopa kaksi vodkaa sokerittoman spriten kanssa.

      Senverran repäisin että ostin pienen rasian tummasuklaa täytekonvehteja ja sain marmeladirasian. Siinä kaikki karkit, pipareita ja muutama joulutorttu kyllä oli ekstraa.

      Ei siis mitään mässäilyä ja heti joulupäivien jälkeen normaaliin ruokarytmiin.

    • Anonyymi

      Hyvää Uutta vuotta!

      Mä söin aika suunnitelmallisesti lopulta. Joulun ruuat koostuivat mädistä, smetanasta ja sipulista ja muutenkin runsaasta kalapöydästä. Siemennäkkäristä, rosollista, sienisalaatista, kinkusta, aura-punajuurivuoasta ja hieman maistoin lanttulaatikkoa. Vihreää tuoretta myöskin. Aamupalalla partaäijää, marjoja ja siemeniä.

      Join viiniä (3g hh/l) ja light lonkeroa. Niitä menikin sitten reippaasti pitkän loman aikana. Suklaata söin 80g tumman suklaan levyn loman aikana. Yhtenä aamuna söin kaurapuuron voisilmällä - voi mikä ihana nautinto! Mittailin ketotikuilla ja pysyin ketoosissa koko joululoman. Ulkoilin aika paljon. Kävelylenkkejä ja laskettelua.

      Sen tuo loman suolainen ruoka, viininlipitys ja pitkän automatkan istuminen teki, että eilen kotiutuessa puntari sanoi 1kg. Ei paha minusta ollenkaan. Veikkaan, että on pitkälti nesteitä em. syistä.

      Mies lähti ketodieettiin mukaan uuden vuoden kunniaksi. Vajaa 3vrk takana ja ei ole vielä ketoosissa tikuttelusta päätellen. Lupasin kokata hänellekin nyt alkuun, mutta saa kyllä tehdä lapsille ruokia ja ajan kanssa osallistua ketoreseptien kokeiluun kanssa.

      Oma uusi vuosi tuo toivottavasti enemmän urheilupuolta mukanaan. Siinä itselläni on nyt petrattavaa. Samoin kuin edelleen itselleni sopivan päivittäisen hh-määrän selvittäminen.

      • Anonyymi

        Mahtavaa. Pysyit ketoosissa!

        Minä odotan sitä kun uimahallit aukee, tuntuu vaan että rajoitukset jatkuu. Turvottaa kovasti ja kunto alkaa romahtaa, samoin mieliala. Yritän kovasti palailla vhh-moodiin.

        Kävelisin mutta jalka on edelleen kipeä ja joutuu kyllä menemään sen kanssa lääkäriin koska en jaksa enää kun kävely kuin olisi puukonerä pystyssä kantapäässä. Ainut tapa saada aerobista harjoitusta pelistä pois ja tarvisin sitä kipeästi.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa. Pysyit ketoosissa!

        Minä odotan sitä kun uimahallit aukee, tuntuu vaan että rajoitukset jatkuu. Turvottaa kovasti ja kunto alkaa romahtaa, samoin mieliala. Yritän kovasti palailla vhh-moodiin.

        Kävelisin mutta jalka on edelleen kipeä ja joutuu kyllä menemään sen kanssa lääkäriin koska en jaksa enää kun kävely kuin olisi puukonerä pystyssä kantapäässä. Ainut tapa saada aerobista harjoitusta pelistä pois ja tarvisin sitä kipeästi.

        T kn

        Voi ei sun terveysongelmia! Ja toivottavasti uimahallit aukeis pian :)

        Ei hitsi, enpä pysynytkään ketoosissa! Nyt on vähän jännää. Nimittäin käskin just miehen mitata ketot virtsasta, et nyt varmaan on jo ketoosissa. No eipä ollut. Olin vähän tsemppaamassa et katos kun samalla ruokavaliolla mä olen ja pissin tikkuun ja enpäs ollutkaan. En muista koskaan käyneen näin 7kk aikana!

        Me ollaan syöty tänään aamupalaksi kasvismunakas. Sitten kukkismuusia ja kananfileetä kerma-juustokastikkeessa. Kirsikkatomaatteja. Sit iso sekasalaatti eri vihreistä, kurkkua, tomskua, mausteöljyfetaa, eineskanabroiskua tiskistä. Ja pähkinöitä.

        En keksi muuta kuin valmisgrillikanan. Voiko olla et siihen lisätty sokeria? Vai ollaanko popsittu liika kasviksia? Kummallista.

        Mittaan kyllä aamulla uudestaan. Ei mua haittaa tietenkään vaikkei ketoosi pysyisi. Tässä ollaan elämän mittaisella matkalla. Mies olis kiva vaan saada ketoon ja alkuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei sun terveysongelmia! Ja toivottavasti uimahallit aukeis pian :)

        Ei hitsi, enpä pysynytkään ketoosissa! Nyt on vähän jännää. Nimittäin käskin just miehen mitata ketot virtsasta, et nyt varmaan on jo ketoosissa. No eipä ollut. Olin vähän tsemppaamassa et katos kun samalla ruokavaliolla mä olen ja pissin tikkuun ja enpäs ollutkaan. En muista koskaan käyneen näin 7kk aikana!

        Me ollaan syöty tänään aamupalaksi kasvismunakas. Sitten kukkismuusia ja kananfileetä kerma-juustokastikkeessa. Kirsikkatomaatteja. Sit iso sekasalaatti eri vihreistä, kurkkua, tomskua, mausteöljyfetaa, eineskanabroiskua tiskistä. Ja pähkinöitä.

        En keksi muuta kuin valmisgrillikanan. Voiko olla et siihen lisätty sokeria? Vai ollaanko popsittu liika kasviksia? Kummallista.

        Mittaan kyllä aamulla uudestaan. Ei mua haittaa tietenkään vaikkei ketoosi pysyisi. Tässä ollaan elämän mittaisella matkalla. Mies olis kiva vaan saada ketoon ja alkuun!

        Nyt on aamulla mittailtu uudestaan ja molemmat ollaan ketoosissa! :) Mieskin nyt ekaa kertaa siis. Syötiin aamupalaksi munia ja pekonia. Röyh. Ei ole tavallinen aamupala mulle. Ei oikeen punainen liha enää maistu. Tai no jauhelihana menee.

        Nyt lähdetäänkin remppahommiin kämpille. Pari viikkoa aikaa remppailla pintoja, pakata tämä evakkokämppä ja muuttaa. Kaikki päivätyön ohessa. Että otin sitten lisähaasteeksi tämän miehen ketottamisen tähän :D

        Mies on ollut syksyn ajan väsynyt ja uupunut, ruuan päälle vetäytyy makaamaan. Toivottavasti saa tästä ruokavaliosta energiaa ja aivosumumu ja hajamielisyys häviää. Painoa hänellä on pudotettavana joku 5-7kg, ei kuitenkaan sen enempää.


    • Anonyymi

      Mä putosin ketoosista heti ensimmäisten riisipuurojen kohdalla. Siihen tuli lisäksi suklaata, piirakoita, kakkuja, perunaa, laatikoita ja joululeipää.

      Hyvästi ketoosi. Siinä meni sekin.

      • Anonyymi

        Älä lannistu! Jotkuthan tiputtautuu tarkoituksellakin välillä ketoosista. Joulu on vain kerran vuodessa, älä ole itsellesi liian ankara!

        Pääset takaisin ketoosiin nopeastikin jos vain haluat. Tsempit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lannistu! Jotkuthan tiputtautuu tarkoituksellakin välillä ketoosista. Joulu on vain kerran vuodessa, älä ole itsellesi liian ankara!

        Pääset takaisin ketoosiin nopeastikin jos vain haluat. Tsempit!

        Känniinkin pääsee takaisin nopeasti jos vain haluaa. Ei haittaa vaikka välillä selviää.


      • Anonyymi

        Joo siis minunkin mielestä ketomoodiinhan voi palata eikä mitään ole menetetty. Kun elelee terveelliseseti uuden vuoden ja joulun välin, niin joulun ja uudenvuoden välisen ajan voi syödä vähän epäterveellisemmin. :)

        t. kn


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe