On niin sydäntä raastavaa erota

Anonyymi

Pari vuotta meni hyvin. Enää ei. Riitoja tulee pienestä. Kaikki minun syytäni. Pienenkin riidan päätteeksi mies katoaa moneksi tunniksi.
Keskustelu eli riidan selvittäminen puhuen ei toimi enää. Tilanne vain pahenee. Lapseni ja itseni vuoksi on nyt pakko lähteä. En halua olla sylkykuppi enää.

11

58

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tsemppiä!

      • Anonyymi

        Kiitos!


    • Anonyymi

      Älä jää sitten yksin. Apua saa ja tukea tarvitsee jokainen.

      • Anonyymi

        Kiitos! En aio jäädä. Aikuisen miehen käyttäytymisvaikeuksia ja ongelmia en minä pysty muuttamaan. Voin vain häipyä, ja ei varmasti mene kauaa, kun uusi ihana nainen on löytynyt. Joka ehkä tulee taas ajanmittaan olemaan syypää kaikkiin ongelmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! En aio jäädä. Aikuisen miehen käyttäytymisvaikeuksia ja ongelmia en minä pysty muuttamaan. Voin vain häipyä, ja ei varmasti mene kauaa, kun uusi ihana nainen on löytynyt. Joka ehkä tulee taas ajanmittaan olemaan syypää kaikkiin ongelmiin.

        Hyvä! Kenenkään ei tarvitse sietää sietämätöntä. Mitä miehesi sitten tekee kun lähtenyt on pikku seikka sinulle. Ajattele mieluummin itseäsi ja lastasi, ne ovat kaikkein tärkeimmät.


    • Anonyymi

      Riitatilanteessa esiin työntyy alkukantainen jähmety-taistele-pakene reaktiomalli. Omasta taustasta ja temperamentista riippuu mitä kukin noudattaa. Tilanteesta pakeneva voi ajatella, että jotain kauheaa tapahtuu tai pelkää tilannetta liikaa. Turvallisesti kiintynyt osaa riidellä, luottaa ettei suhde kaadu siihen. Aiemmin Suomessa ollut paljon välttelevää kiintymyssuhdemallia.
      https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/4d5e1a4f-aa3f-4479-a919-3859b40fa6f1

      • Anonyymi

        Pitää varmasti paikkansa nuo erilaiset toimintamallit, tosiasia vaan on se, että jokainen on itse vastuussa omasta toiminnastaan, ei toisen jatkuva ymmärtäminen mitä ap: kin kuulostaa tehneen, johda pidemmän päälle mihinkään. On totta, että suomalaisilla on vahva itse pärjäämisen ja itsenäisyyden malli ja välttelevä kiintymyssuhteista malli, jotka yhdistettynä parisuhteessa on melko tuhoisa kombinaatio. Mutta ainahan toimintaansa voi hakea apua, puhumattomuus ei mitään asioita kenenkään välillä auta.


      • Anonyymi

        Aloittajan tilanne noilla niukoilla tiedoille vaikuttaa kyllä ihan klassiselta toinen nainen-kuviolta.
        Silloin mies kehittää riidan tyhjästä, että pääsee lähtemään sen uuden luo. Käyttäytyy huonosti, niin että nainen hoitaa eron eikä miehen tarvii siitäkään huolehtia.


      • Anonyymi

        Olen se keskustelun aloittaja. Kiitos vastauksestasi ja linkistä. Luin tuon artikkelin ja huomasin, että meillä on kumppanini kanssa täysin eri tapa riidellä. Suhteen alussa jo puhuin, että ei riitä, että voidaan puhua asiasta kuin asiasta vaan pitää myös osata riidellä toisen kanssa. Se on osoittautunut kaikkein haastavammaksi asiaksi tässä suhteessa. Molemmat luulemme olevamme niin oikeassa ja toinen on väärässä. Molemmissa meissä on vikamme. Kummallakin sytytyslanka on aika lyhyt räjähdykseen, ja ne räjähtää ihan eri tahtiin ja jälki on rumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan tilanne noilla niukoilla tiedoille vaikuttaa kyllä ihan klassiselta toinen nainen-kuviolta.
        Silloin mies kehittää riidan tyhjästä, että pääsee lähtemään sen uuden luo. Käyttäytyy huonosti, niin että nainen hoitaa eron eikä miehen tarvii siitäkään huolehtia.

        No tämä. Ei sitä vaan haluta uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämä. Ei sitä vaan haluta uskoa.

        Olisikin. Mutta ei näy olevan ketään kenen luo hän menisi.
        Seuraava saa pitää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe