Pari vuotta meni hyvin. Enää ei. Riitoja tulee pienestä. Kaikki minun syytäni. Pienenkin riidan päätteeksi mies katoaa moneksi tunniksi.
Keskustelu eli riidan selvittäminen puhuen ei toimi enää. Tilanne vain pahenee. Lapseni ja itseni vuoksi on nyt pakko lähteä. En halua olla sylkykuppi enää.
On niin sydäntä raastavaa erota
11
86
Vastaukset
- Anonyymi
Tsemppiä!
- Anonyymi
Kiitos!
- Anonyymi
Älä jää sitten yksin. Apua saa ja tukea tarvitsee jokainen.
- Anonyymi
Kiitos! En aio jäädä. Aikuisen miehen käyttäytymisvaikeuksia ja ongelmia en minä pysty muuttamaan. Voin vain häipyä, ja ei varmasti mene kauaa, kun uusi ihana nainen on löytynyt. Joka ehkä tulee taas ajanmittaan olemaan syypää kaikkiin ongelmiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos! En aio jäädä. Aikuisen miehen käyttäytymisvaikeuksia ja ongelmia en minä pysty muuttamaan. Voin vain häipyä, ja ei varmasti mene kauaa, kun uusi ihana nainen on löytynyt. Joka ehkä tulee taas ajanmittaan olemaan syypää kaikkiin ongelmiin.
Hyvä! Kenenkään ei tarvitse sietää sietämätöntä. Mitä miehesi sitten tekee kun lähtenyt on pikku seikka sinulle. Ajattele mieluummin itseäsi ja lastasi, ne ovat kaikkein tärkeimmät.
- Anonyymi
Riitatilanteessa esiin työntyy alkukantainen jähmety-taistele-pakene reaktiomalli. Omasta taustasta ja temperamentista riippuu mitä kukin noudattaa. Tilanteesta pakeneva voi ajatella, että jotain kauheaa tapahtuu tai pelkää tilannetta liikaa. Turvallisesti kiintynyt osaa riidellä, luottaa ettei suhde kaadu siihen. Aiemmin Suomessa ollut paljon välttelevää kiintymyssuhdemallia.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/4d5e1a4f-aa3f-4479-a919-3859b40fa6f1- Anonyymi
Pitää varmasti paikkansa nuo erilaiset toimintamallit, tosiasia vaan on se, että jokainen on itse vastuussa omasta toiminnastaan, ei toisen jatkuva ymmärtäminen mitä ap: kin kuulostaa tehneen, johda pidemmän päälle mihinkään. On totta, että suomalaisilla on vahva itse pärjäämisen ja itsenäisyyden malli ja välttelevä kiintymyssuhteista malli, jotka yhdistettynä parisuhteessa on melko tuhoisa kombinaatio. Mutta ainahan toimintaansa voi hakea apua, puhumattomuus ei mitään asioita kenenkään välillä auta.
- Anonyymi
Aloittajan tilanne noilla niukoilla tiedoille vaikuttaa kyllä ihan klassiselta toinen nainen-kuviolta.
Silloin mies kehittää riidan tyhjästä, että pääsee lähtemään sen uuden luo. Käyttäytyy huonosti, niin että nainen hoitaa eron eikä miehen tarvii siitäkään huolehtia. - Anonyymi
Olen se keskustelun aloittaja. Kiitos vastauksestasi ja linkistä. Luin tuon artikkelin ja huomasin, että meillä on kumppanini kanssa täysin eri tapa riidellä. Suhteen alussa jo puhuin, että ei riitä, että voidaan puhua asiasta kuin asiasta vaan pitää myös osata riidellä toisen kanssa. Se on osoittautunut kaikkein haastavammaksi asiaksi tässä suhteessa. Molemmat luulemme olevamme niin oikeassa ja toinen on väärässä. Molemmissa meissä on vikamme. Kummallakin sytytyslanka on aika lyhyt räjähdykseen, ja ne räjähtää ihan eri tahtiin ja jälki on rumaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan tilanne noilla niukoilla tiedoille vaikuttaa kyllä ihan klassiselta toinen nainen-kuviolta.
Silloin mies kehittää riidan tyhjästä, että pääsee lähtemään sen uuden luo. Käyttäytyy huonosti, niin että nainen hoitaa eron eikä miehen tarvii siitäkään huolehtia.No tämä. Ei sitä vaan haluta uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tämä. Ei sitä vaan haluta uskoa.
Olisikin. Mutta ei näy olevan ketään kenen luo hän menisi.
Seuraava saa pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832