Millainen mies pettää

rosamarialiina

Kysymys on kaikille, jotka tunnette pettävän miehen. Millainen tämä mies on? Miten hän on käyttäytynyt pettämisen jälkeen? Entä kiinni jäätyään? Onko hän vaikuttanut aluksi siltä satujen prinssiltä ja elänytkin kaksoiselämää?

108

15089

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykopaatti

      Hän oli alussa aivan uskomattoman ihana. Todella hyvä puhumaa. Hän oli kuin ajatus, aina ajatteli kaikesta niin kuin minäkin ja rakastui minuun päätä pahkaa. Vähitellen alkoi ilmetä kummallista mustasukkaisuutta. Samoin hän yritti tehdä minut mustasukkaiseksi muistuttamalla koko ajan ex-vaimostaan, kehumalla muiden naisten ulkoisia avuja, selittämällä miten se ja sekin nainen on hänestä kiinnostunut ja on tyrkyttänyt itseään hänelle. Sitten tuli outoja raivareita.

      Vähitellen julkisivu mureni mutta minä rakastin koska muistin vain sen miten ihana hän oli ollut alussa. Hän käsitteli minua kuin vanhaa rukkasta. Halusin päästä eroon mutta aina kun yritin, hän muuttui taas hunajaiseksi ja houkutteli takaisin. Olin vielä niin rakastunut etten voinut vastustaa.

      Onneksi sain selville että hän oli koko ajan käynyt panemassa ex-vaimoaan ja muutamia muitakin. Se oli viimeinen tikki ja pääsin irti. Mies ei ollut edes katuva. Luultavasti jatkaa samaa menoa edelleenkin.

      Olen tullut siihen tulokseen että hän on psykopaatti, ihmishirviö. Ei tunne yhtään myötätuntoa, ihmiset ovat hänelle vain nautinnonvälineitä.

      • Juuba

        Eihän psykopaatille ole mitään väliä, mitä sinä hänestä ajattelet. Ei se voi yrittää saada sinua mustasukkaiseksi, kun se ei tiedä mitä mustasukkaisuus edes on.
        Veikkaan että se oli vaan pelkuri joka ei uskaltanu luottaa sinuun.
        Petti sua ja poti siitä sitten morkkista, joka jotenkin peilautui väliinpitämättömyytenä ja kylmyytenä sua kohtaan.
        Pelkuri se oli jo siitäkin syystä, ettei olis kestäny menettää sua ja siks aina yritti saada sut takaisin.
        Mut hyvä että pääsit irti, nimittäin tollasesta suhteesta ei oo koskaan mitään hyvää seurannu.


      • eggs

        Kuulostaa ihan mulle kirjoitettuna e.g. heh


      • Anonyymi

        Tänä päivänä minun elämänikin on helvettiä petollisen ex- puolisoni takia , hän valitsi tiensä 7 vuotta sitten toinen nainen tai useampi oli minua tärkeämpiä kun sairastuin ja olin sairaalassa hän tapasi eläkkeellä olevan sairaanhoitajan ja sitte hänen viikolla, viikonloppuisi ja kaikki juhlapyhät vietti hänen kanssaan, myös etelänmatkat ja keilareissut olivat heidän
        Lemmenlomiaan nyt kun suhde on rukoillut eli hän on saanut kenkää pitäisi minun olla kuin mitään ei olisi tapahtunut ja anteeksi kerran pyytäminen pitäisi riittää näistä 7 vuodesta.
        Meidät pitää samankaton alla vain yhteinen kiinteistö ja rakentamani kaunis koti, mutta yritin hakea itsekin seuraa mutta ensimetreillä oli kova hyökkäys kun ilmoitin, että tuttuni voisi poiketa päivällä kahvilla reagointi oli vihamielinen ja totesi " ettei tästä tehdä portellia" se oli mustasukkainen reagointi, itsellään hänellä on kaunis
        kesämökki johon on minulla kielto ollut 7 vuotta vaikka siellä vietetäänkinn vilkasta
        " seuraelämää" itse en ole mikään " nyhverö" enkä puolustuskyvytön mutta ikäihmisenä tuntuu vaikealta luopua kodista jota on rakentanut vuosikymmeniä, ja tilaahan tässä on kahdelle koskaa 200n antaa mahdollisuuden myös yksityisyyteen.
        En voi kuvitellakkaan , että välillämme olisi romanttista rakkautta mietin vakaasti, että
        löytäisin ihmisen jonka kanssa vois jakaa jotain tulevista päivitä ilman kontroli .
        Ikäisekseni olen melkein maratoni kuntoinen ja kohteliaat miniäni ystävät arvioivat iäkseni 15v. alhaisemmaksi todellista ikääni,
        että pieniä valon pilkahduksia odotellessa


      • Anonyymi

        Semmosia ne on,siksi en vakavasti ota ketään.


    • jesh

      mä olen pettänyt, no.....eipä sillä kannata kauheasti leijua, mutta se on oikeastaan mitä alle kolme kybäsenä tekee...kaikki on vaan suht väliaikaista.

    • miekkonen.

      No millainen ihminen sitä nyt yleensä pettää...lyhytjänteinen, itsetuhoinen, huonon itsetunnon omaava, epärehellinen...

      • Nimetön

        Minä petän. Ja millainen minä olen, mielestäni aivan tavallinen suomalainen mies, Mies joka haluaa toisen ihmisen läheisyyttä, haluaa tuntea olevansa haluttu. Jos kotona on kaikki kylmää, ainoa inhimillinen kosketus tapahtuu sen kerran
        aina samalla tavalla tapahtuvan aktin aikana.

        Jos kotona et saa mitään arvostusta, sinun mielipiteesi on samantekevä ja mikään mitä sinä teet ei ole oikein minkäänarvoista. Joka asiasta
        saat kuulla jotain kielteistä.

        Eli sellainen mies pettää, saadakseen edes hetken toisen ihmisen lämpöä, tunteakseen hetken
        olevansa haluttu. Älkää suotta sanoa,että eroa, ei se kaikissa tilanteissa ole mahdollista edes.

        Älkää tuomitko ettei teitä....................


      • Tradenomi toisessa polvessa
        Nimetön kirjoitti:

        Minä petän. Ja millainen minä olen, mielestäni aivan tavallinen suomalainen mies, Mies joka haluaa toisen ihmisen läheisyyttä, haluaa tuntea olevansa haluttu. Jos kotona on kaikki kylmää, ainoa inhimillinen kosketus tapahtuu sen kerran
        aina samalla tavalla tapahtuvan aktin aikana.

        Jos kotona et saa mitään arvostusta, sinun mielipiteesi on samantekevä ja mikään mitä sinä teet ei ole oikein minkäänarvoista. Joka asiasta
        saat kuulla jotain kielteistä.

        Eli sellainen mies pettää, saadakseen edes hetken toisen ihmisen lämpöä, tunteakseen hetken
        olevansa haluttu. Älkää suotta sanoa,että eroa, ei se kaikissa tilanteissa ole mahdollista edes.

        Älkää tuomitko ettei teitä....................

        Sen kummemmin "tuomitsematta" haluan kysyä, että kun sinulta viedään pois rehellisyys ja luottamus, mitä sinulle jää?


      • jaloilleen päässyt petetty
        Tradenomi toisessa polvessa kirjoitti:

        Sen kummemmin "tuomitsematta" haluan kysyä, että kun sinulta viedään pois rehellisyys ja luottamus, mitä sinulle jää?

        Ai mitäkö jää luottamuksen menetyksen jälkeen? Lapset, asuntolaina, kesämökin remppaprojekti, yhteiset muistot ja ystävät... Siinä jo syytä kerrakseen anteeksiantoon ja uudelleen yrittämiseen.


      • onneton 05
        Nimetön kirjoitti:

        Minä petän. Ja millainen minä olen, mielestäni aivan tavallinen suomalainen mies, Mies joka haluaa toisen ihmisen läheisyyttä, haluaa tuntea olevansa haluttu. Jos kotona on kaikki kylmää, ainoa inhimillinen kosketus tapahtuu sen kerran
        aina samalla tavalla tapahtuvan aktin aikana.

        Jos kotona et saa mitään arvostusta, sinun mielipiteesi on samantekevä ja mikään mitä sinä teet ei ole oikein minkäänarvoista. Joka asiasta
        saat kuulla jotain kielteistä.

        Eli sellainen mies pettää, saadakseen edes hetken toisen ihmisen lämpöä, tunteakseen hetken
        olevansa haluttu. Älkää suotta sanoa,että eroa, ei se kaikissa tilanteissa ole mahdollista edes.

        Älkää tuomitko ettei teitä....................

        waw tosi hienosti sanottu olen ite just samas tilantees :( ja syyllisyys ei paina kun vika ei oo mussa


      • onneton 05 kirjoitti:

        waw tosi hienosti sanottu olen ite just samas tilantees :( ja syyllisyys ei paina kun vika ei oo mussa

        Vika ei oo mussa..näin naisen näkökulmasta..Ostatko naisellesi seksikkäitä alusvaatteita? Tai vietkö yllätys lomalle? Miehenä kerrotko vaimollesi kuinka seksikkäänä häntä pidät? Tai mitä haluaisit seksistä? Tiedätkö oikeesti mistä vaimosi pitää vai oletatko?
        yhdessä voitte muuttaa koko seksin suunnan jos haluatte ja pystytte puhumaan


      • Anonyymi
        Tradenomi toisessa polvessa kirjoitti:

        Sen kummemmin "tuomitsematta" haluan kysyä, että kun sinulta viedään pois rehellisyys ja luottamus, mitä sinulle jää?

        paska mikä paska eli ei mitään ero ja ulos se siitä perheestä ja sen ilosta


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Minä petän. Ja millainen minä olen, mielestäni aivan tavallinen suomalainen mies, Mies joka haluaa toisen ihmisen läheisyyttä, haluaa tuntea olevansa haluttu. Jos kotona on kaikki kylmää, ainoa inhimillinen kosketus tapahtuu sen kerran
        aina samalla tavalla tapahtuvan aktin aikana.

        Jos kotona et saa mitään arvostusta, sinun mielipiteesi on samantekevä ja mikään mitä sinä teet ei ole oikein minkäänarvoista. Joka asiasta
        saat kuulla jotain kielteistä.

        Eli sellainen mies pettää, saadakseen edes hetken toisen ihmisen lämpöä, tunteakseen hetken
        olevansa haluttu. Älkää suotta sanoa,että eroa, ei se kaikissa tilanteissa ole mahdollista edes.

        Älkää tuomitko ettei teitä....................

        Noh,en tekisi samoin enkä tee koska tuo on väärin. En halua aamuisin katsoa peilistä ajatellen että tuossa tuo paska pettäjä luimistelee. Se on toisen swlön takana touhuamista,valehtelemista,salailua,toisen kaltoinkohtelua. En tee toisille samoin kuin he tekevät minulle sillä en halua olla samanlainen kuin se toinen vatipää vaan rehellinen.
        En halua vajota niin alas.


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Minä petän. Ja millainen minä olen, mielestäni aivan tavallinen suomalainen mies, Mies joka haluaa toisen ihmisen läheisyyttä, haluaa tuntea olevansa haluttu. Jos kotona on kaikki kylmää, ainoa inhimillinen kosketus tapahtuu sen kerran
        aina samalla tavalla tapahtuvan aktin aikana.

        Jos kotona et saa mitään arvostusta, sinun mielipiteesi on samantekevä ja mikään mitä sinä teet ei ole oikein minkäänarvoista. Joka asiasta
        saat kuulla jotain kielteistä.

        Eli sellainen mies pettää, saadakseen edes hetken toisen ihmisen lämpöä, tunteakseen hetken
        olevansa haluttu. Älkää suotta sanoa,että eroa, ei se kaikissa tilanteissa ole mahdollista edes.

        Älkää tuomitko ettei teitä....................

        Eroa jos kerran kotona vaimo on niin kylmä.Se olisi paljon reilumpaa toimintaa. olet itsekäs .... ja oletko miettinyt olisiko sinussa jotain vikaa jos vaimo on niin kylmä


    • Jonkin verran kokemusta

      Olen joskus seurustellut useamman vuoden ajan itseäni nuoremman onnellisesti naimisissa olevan miehen kanssa emmekä jääneet kiinni. Mies rakastaa vaimoaan todella, hän on kuulemma maailman ihanin nainen. Olemme edelleen ystäviä. Olen tapaillut myös paria muuta onnellisesti naimisissa olevaa miestä, heidänkään vaimoissa tai avioliitoissa ei ole mitään vikaa. Kaikki miehet ovat kanssani edelleen ystäviä. Se vain on niin, että useimmat 10-15 v. naimisissa/suhteessa olleet pettävät jossakin vaiheessa, jos tulee tilaisuus. Ihan vain siksi, että vaihtelu virkistää...Eikä kukaan näistä miehistä ole valehdellut minulle mitään ja ovat aivan tavallisia työssäkäyviä perheenisiä, eivät ole edes yrittäneet leikkiä mitään prinssiä.

      • Anonyymi

        Vanha viesti. Toisilla on vaan moraaliton omatunto. He voivat nussia varattujakin minkä sille tekkee. Jokainen vastaa itse tekemisistään eläen valintojensa kanssa. Toisille sopii toinen ja toisille toinen valinta. Itse en saata mennä sänkyyn varatun kanssa koska koen yekeväni väärin varatun puolisoa kohtaan. En pystyisi elämään asian kanssa joten en tee niin. En ole pettäjä tyyppiä ja ikää on 55v. Koskaan en ole pettänyt enkä tule pettämään,en näe siinä mitään järkeä enkä koe sitä hyväksi enkä takentavaksi käytökseksi vaan hajottavaksi sekä rikkovaksi. Ei minun juttuni. Muut tehkööt niinkuin parhaaksi ja oikeaksi kokevat.


    • Ei ainakaan

      Minä petän - sinä petät - hän pettää - me petämme - te petätte - he pettävät. Jäikös joku mainitsematta ? Pappi pettää - lukkari pettää - talonpoika pettää - kuppari pettää - rikas pettää - rakas pettää - köyhä pettää - varas pettää.

    • Prinssi

      Olen siisti akateeminen herrasmies. Pukeudun hyvin, osaan käyttäytyä seurassa ja naiset pitävät minua miehekkäänä.

      Olen pettänyt lähes kaikkia naisiani, nykyistä lukuunottamatta. Olen käyttäytynyt pettämisen jälkeen aivan normaalisti, kukaan ei ole koskaan huomannut mitään. Kiinni en ole koskaan jäänyt, sillä olen ollut varovainen ja jokainen pettäminen on ollut tarkkaan harkittu ja suunniteltu.

      Parhaillaan minulla on ollut 4 naista yhtä aikaa, eikä kumppanini ole tiennyt mitään.

      Syy pettämiseen on ollut yleensä määrällisesti taikka laadullisesti riittämätön seksielämä taikka rakkauden ja sitoutumishalun puute. Jos saan riittävästi hyvää seksiä, kuten nyt, ei ole tarvetta pettää, varsinkin kun tunneside on riittävän vahva.

      Jos mies pettää, naisen olisi hyvä katsoa usein peiliin ja miettiä, miten miestä kohtelee ja millaista seksiä hänelle antaa.

      • lily

        Itsekin voisit vilkaista itseäsi peiliin.Mitä näet?Tunnetko ylpeyttä katsoessasi kuvaasi?
        Jos kuvittelet että olet tosi mies kun sinulla on 4 naista yhtä aikaa etkä ikinä ole jäänyt kiinni.Toivon sydämestäni että saat joskus tämän kaiken takaisin kaksin verroin,,,onnellista loppui elämää kusipää.....


      • nainen

        Hyväksytkö, että puolisosi pettää sinua, koska ei saa riittävästi henkistä läheisyyttä kanssasi?


      • nainen

        "Jos mies pettää, naisen olisi hyvä katsoa usein peiliin ja miettiä, miten miestä kohtelee ja millaista seksiä hänelle antaa."

        Niin ja te miehet olette sitten niiiin täydellisiä?


      • Pelkoa

        Syy pettämiseen on pelko. Pelko antaa itsensä yhdelle kokonaan virheineen päivineen. Pelko että ei kelpaakkaan sellaisena. On helpompaa antaa osa sinne ja toinen tänne mutta lopputulos on tyhjyyden tunne joka ei voi koskaan täyttyä. Kaikkien perustarve on olla kokonaan rakastettu mutta suurin este sille on pelko antaa itsensä kokonaan jollekkin.


      • Miksi et saa sitä?

        Ei tosimiehen naisen sellaisia tarvitse miettiä sillä tosimehen oma nainen antaa luonnostaan miehelle hyvää kohtelua ja hyvää seksiä. Se on itsestäänselvyys.


      • tamppipaskapää
        nainen kirjoitti:

        "Jos mies pettää, naisen olisi hyvä katsoa usein peiliin ja miettiä, miten miestä kohtelee ja millaista seksiä hänelle antaa."

        Niin ja te miehet olette sitten niiiin täydellisiä?

        Miehethän on syntipukkeja, mutta mietippäs totuus


      • Anonyymi

        Ei,vaan jos mies pettää se on miehen valinta. Jos nainen pettää se on naisen ihan oma valinta.Parisuhteessa kun on muutakin kuin vain seksiä ja jos sitä muuta wqim juurikin tuota tunnetta ja rakkautta on tarpeeksi,ei halua pettää vaikka seksiä ei olisi niin paljon kuin toinen haluaisi.


      • Anonyymi
        nainen kirjoitti:

        Hyväksytkö, että puolisosi pettää sinua, koska ei saa riittävästi henkistä läheisyyttä kanssasi?

        silloin pitää erota ja hakea se mitä haluaa. Ei ole oikein keksiä verukkeita syitä omaan toimintaan. jos tekisi loukkaa tai vahingoittaa toista ,on tekosi väärä ja tässä pettämisessä vsin ero on ratkaisuna niin pääset etsimään mitä sinä omasta mielestäsi ansaitset....


    • mies

      Itsestään liikoja luuleva,narsisti.Lapsen tasolle jäänyt liian aikaisin tissiltä vieroitettu.Ei osaa olla oma itsensä vaan kulkee laumassa kuin eläin.Ja tämä kuvaus sopii myös naisiin jotka pettävät!

    • Alice.

      Kyvyttömyys empatiaan tai huonosti kehittynyt myötäelämisen kyky. Tuskin kukaan, joka voi asettua toisen asemaan, pystyy vahingoittamaan toista, koska tietää, miltä se tuntuu... Tälläkin palstalla monet puhuvat rakkaudesta, kiintymisestä, perheestä – ja pettävät. Tosi asia on, että nuo sanat ovat todellakin vain sanoja ja merkitsevät jokaiselle hieman eri asiaa, joten niistä ei voi tehdä käytännössä mitään johtopäätöksiä luonteesta. Itseään on niin helppo huijata ja kun ei ole rehellinen itselleen, kuinka voi olla sitä toiselle?

    • mariella

      Ihmisillä on erilaisia tapoja purkaa turhautuneisuutta ja negatiivista energiaa. Omassa avioliitossani mies oli varsinainen kakara. Hän otti oikeudekseen kiukutella aamuisin, heitellä vaatteita ympäri kämppää, vinkua päivittäin työoloistaan kadehtimalla kotiäitiyttäni, pihdata rahaa jne. Käytännössä jokapäiväistä parisuhteen sabotointia.

      Ai miksi en lähtenyt kävelemään? En halunnut rikkoa neljän lapsen kotia.

      Kävipä pikkujouluna eräänä siten, että tapasin ravintolassa miellyttävän sielunkumppanin. Kaikki alkoi kahden väsyneen ihmisen keskustelusta, jonka jälkeen päädyimme rakastelemaan toisiamme hullun raivolla.

      Mieheni sai tietää asiasta. Kahden viikon helvetin jälkeen aloimme keskustella muustakin kuin yksittäisestä erheestäni. Mikä ajoi minut vieraaseen punkkaan? Olenko pettäjänä suhteemme absoluuttinen perkele? Voiko pettäjäkin olla haavoitettu?

      En puolustele tekoani, mutta meidän avioliitossamme hairahdus oli uusi mahdollisuus. Annoimme anteeksi puolin ja toisin, ja suhteemme on parantunut valtavasti.

      Hyvät ihmiset, muistakaa, että on turhaa odottaa että elämä menee aina ihanteiden mukaisesti. Varsinkaan pitkässä avioliitossa.

    • on tämä

      kysymys mitä esität.Mikä on ajatuksesi ?

    • Lii

      Iloinen puhelias reilun tuntuinen ja ymmärtäväinen mies. Ainoa vika oli että hän suurenteli asioita ja jäi pienistä valheista kiinni. Monta vuotta meni hyvin kunnes minulle selvisi hänen kahvittelut toisen naisen kanssa (monta vuotta minun tietämättäni) luulin että hän oli kasvanut valehtelusta eroon mutta ei ollut epäilystäkään että valehtelut olivat muuttuneet vakavammiksi. Hän on mies joka pystyy katsomaan silmiin ja sanomaan että ei ole toista naista, ei ole ihastunut toiseen on vain työstressija parin tunnin päästä soittaa ja sopii treffit tämän toisen kanssa.
      Nyt kertoo oppineensa virheestään, väittää että ei oikeastaan ihastunutkaan tähän toiseen ym. Luulee että minunkin muistini olisi yhtä huono kuin omansa.

    • Tiina

      tahansa voi pettää, niin mies kuin nainenkin (mutta eiih tietenkään jokatapauksessa!). Se miten käyttäytyy pettämisen jälkeen niin.. hhhmmm, riippuu aika paljon myös kumppanista. Tunnetusti kumppaneita on monenlaisia... Aivan yhtä asiallinen kysymys on "millainen nainen tulee petetyksi (tai mies)?!

    • jos mahdollista

      tuntuu että mies pettää jos vain olosuhteet sen sallivat. kai he yrittävät kylvää siementä joka paikkaan, niin kuin tutkijat antavat ymmärtää.
      jotkut sanovat tehneensä sen sivistyneesti eli nainen ei ole saanut tietää asiasta.
      pettureiden pitäisi miettiä ettei koskaan ole kyseessä vain kaksi henkilöä vaan aina on vähintään kolme osapuolta, joista joku kärsii. vastuuta tekemisiin!

      • asdasd asd

        "tuntuu että mies pettää jos vain olosuhteet sen sallivat. kai he yrittävät kylvää siementä joka paikkaan, niin kuin tutkijat antavat ymmärtää."

        Ottaen huomioon että nuoremmat naiset pettävät enemmän kuin miehet, niin naiset ne kai pettävät vaikka olosuhteet eivät sitä edes sallisi...?


    • munalla töihin

      Tuntemani pettävä mies: Päällepäin ei koskaan uskoisi, oikea kunnollisen kuivan virkamiehen perikuva, hoikka, siisti, vankka kädenpuristus, luja katse suoraan silmiin, rauhallinen puhe, ei koskaan myöhästy mistään, käytös päällisin puolin hyvin miellyttävää, välttää sanaharkkaa, himourheilija, juoksee joka päivä tunnista kahteen.

      Mutta se sisin: mies valehtelee hyvin liukkaasti, jos siitä vain on jotain hyötyä hänelle eli pääsee pois vaikeasta tilanteesta tai tunnustamasta jotakin. Ei pidä valehtelua ja siitä seuranneita asioita mitenkään kummoisina, naureskelee valheilleen, ei näytä käsittävän, että vastapuoli on joutunut kärsimään hänen käytöksensä takia. Etsii naisia ilmeisesti seksiin, tosin itse väittää etsivänsä naista seurustelusuhteeseen, mutta se lienee vain naisen koukuttamiseksi keksitty tarina. Pelkää paljastumista ja tuntuu olevan jotenkin vaimonsa tossun alla. Jne.

    • Lelullaleikkien

      Joo.Pettäjä ei arvosta vastakkaista sukupuolta.Tämä piirre esiintyy jokaisessa petturissa.Näyttelevät ihan muunlaista persoonaa.

    • psyko osa 100

      Teennäinen mies, esittää empaattista ja kuuntelee huoliasi, avaa ovia ja kehuu sinut maasta taivaisiin. Todellisuudessa pettänyt jokaista naista, käyttänyt maksullisiakin, valehtelee enemmän kuin puhuu totta, yhdelle kehuu ja toiselle haukkuu ja sitten toisinpäin, kaikki on vain suurta esitystä eikä mikään miehen elämässä kestä päivänvaloa. Lapsellinen, naristinen, suuruudenhullu psykopaatti.
      Lelullaleikkien on osunut asian ytimeen,pettäjä ei arvosta vastakkaista sukupuolta eikä ketään ihmistä vaan näkevät heidät vain omien tarpeidensa tyydyttäjinä.

    • Tällainen:

      Hyvä puhumaan, ymmärtää naisia (tarkoittaa että osaa manipuloida), kehuu jatkuvasti, rehdin tuntuinen ja ystävällinen, älykäs, sivistynyt, mutta todellisuudessa kuitenkin itsekeskeinen, neuroottinen kiillottamaan imagoaan, kompleksinen, lipevä, ilkeä, epävarma, itseään jatkuvasti korostava, ja manipuloiva kylmä valehtelija. Lisäksi osaa esittää katuvaa, ja muka pohdiskelee virheitään.

      Oleellisimpana piirteenä edellämainituista pitäisin epävarmuudesta johtuvaa itsekorostusta, eli hän pyrkii näyttämään jatkuvasti täydelliseltä (pyhimykseltä, aviomiesmateriaalilta, kaverilta) muiden silmissä. Koko toiminta keskittyy pisteiden kalasteluun. Ilmeisesti vanhemmilta ei ole saatu aikanaan tarpeeksi hyväksyntää. Tuntuu parantumattomalta tapaukselta, ja läheisimpien silmissä aika surulliselta. Uudet tuttavuudet menevät kuitenkin aina lähes väistämättä lankaan.

      • vivivivivivi

        Ja hänen nimikirjaimensa ovat K P ?


      • Itäsuomest
        vivivivivivi kirjoitti:

        Ja hänen nimikirjaimensa ovat K P ?

        Tai T L ?


      • kerrolisäätästämirhestä

        Kuka tämä TL on? Lahdesta???


      • AnnaLiusa

        Tai KK Itä-Suomesta


      • Anonyymi
        Itäsuomest kirjoitti:

        Tai T L ?

        J.P.


    • toinentoistaakummemp

      hellä ja puhuu kauniisti susta. Saa sut kuvittelemaan että sä oot oikeesti kaunis ja seksikäs. Oikeesti tarttee vaan omaan egoonsa pönkitystä ja kuvitelmaa itelleen siitä, että on hyvä rakastaja, vaikkei sitä ookkaan. Oikeesti ei osaa sängyssä tyydyttää naista eikä muutakaan, ihan onneton tunari. Luulee, että naiselle riittää, kun sormilla vähän hinkkaa pikkuhousujen päältä.

      • taijokumuu

        Kuka tämä mies on?, mulla samanlainen tapaus ollut. Olisko Lahdesta?


    • Sister White

      Tuntemani pettävä mies on pettänyt vaimoaan aina. Myös minun kanssani. Mies on iso ja komea, mutta auttamattoman tyhmä. Ei siis mitään keskustelutyyppiä. Typeryyttään vaikuttaa ujolta, mutta tyhmä se vain on. Surkea sängyssä, eikä aina edes seiso kunnolla. Ei osaa suudellakaan eikä koskettaa naista. En tajua mitä sen vaimo näkee siinä, enkä varsinkaan sitä minä näin. Valehtelee ja esittää muille miehille kovaa jätkää.

    • tässä joitakin

      Oli satujen prinssi ja eli kaksoiselämää. Pettämisten jälkeen syytti vaimosta tietämätöntä "kakkosta" eli minua. Hän kosti paljon ja hävisi lopulta kertomatta siitä. Sanoi että olen vain seksiä. Meni monta vuotta hukkaan.

      Vaikka hyviä puolia on, on huonoja. Paha mies, itsekäs, narsistinen, ei kykene tuntemaan alkeellisintakaan empatiaa, pelokas eli katoileva, vihaava, häijy salaa, hyväksikäyttävä, rahaa arvostaa, huijaa muita. Ei uskalla kertoa totuutta, ei keskustele paitsi oman naisen kanssa, ei arvosta naisia. Seksistinen, pornon katsoja, esittää kunnollista konservatiivia edessäpäin muille, ahdisteli seksiviesteillä ja nöyryyttää, alistaa toista naista. Töksäyttelee.

      On hyvässä ammatissa, korkeaa palkkaa, säntillinen, kunnianhimoinen, älykäs teknisesti, kirjallisesti lahjakas, löytää sanat paremmin kuin moni nainen! Toisaalta huomaa että jossain teksti ei olekaan niin uskottavaa, kun tarkasti katsoo. Käyttää mahtisanoja. Yrittää tehdä aina vaikutuksen naisiin, kuitenkin vakavasti ottaa vain itseään vuosia nuoremmat naiset. Pitää itseään hoikassa kunnossa, pelkää läskiä ja vanhenemista. Määrää kakkosta, vaimoa ei ilmeisesti paljoa, ei vaivaudu viettämään aikaa yhdessä, halveksii, on röyhkeä, ei häpeä kurjaa käytöstään tippaakaan... Tulistuu kakkoselle ja painostaa. -Ei anna itsestään mitään hyvää kakkoselle. Epäilee kakkosta kaikesta, vaikka itse on se pettävä.... Pitää kakkosta juoruakkana jos vaimo on se joka kertoo kakkoselle enemmän. Eikö olekin loogista. Pistävä katse.

      Kerron lisää piirteitä jos ehdin.

      • lisää tässä

        Ei ymmärrä toisen tuskaa lainkaan, vaikka sitä piinaa kestäisi vuosikausia. Nainen on miehen mielestä vaan itkupilli, ruma ja ääliö luultavasti. :( Seksi aina kuulemma kelpaa. Mies kuvittelee olevansa hieno litkiessään viiniä, kerätessään omaisuutta kaiken muun kustannuksella ja ei ajattele syvemmin asioita. Paitsi omiaan. Muttei sitä että toisissa ihmisissä on paljon enemmän sisällä. Mies luulee että ihmisen ulkonäkö on sitä pelkästään mitä ihminen on.
        Kaunista nuorempaa kumppaniaan mies ihannoi ja muualla voi olla rasisti. Ihan kuin muuta maailmaa ei olisi kuin hän ja kumppani. Paitsi se toinen seksielämä... Kapeakatseisuus.


      • ihmeellinen maku sul
        lisää tässä kirjoitti:

        Ei ymmärrä toisen tuskaa lainkaan, vaikka sitä piinaa kestäisi vuosikausia. Nainen on miehen mielestä vaan itkupilli, ruma ja ääliö luultavasti. :( Seksi aina kuulemma kelpaa. Mies kuvittelee olevansa hieno litkiessään viiniä, kerätessään omaisuutta kaiken muun kustannuksella ja ei ajattele syvemmin asioita. Paitsi omiaan. Muttei sitä että toisissa ihmisissä on paljon enemmän sisällä. Mies luulee että ihmisen ulkonäkö on sitä pelkästään mitä ihminen on.
        Kaunista nuorempaa kumppaniaan mies ihannoi ja muualla voi olla rasisti. Ihan kuin muuta maailmaa ei olisi kuin hän ja kumppani. Paitsi se toinen seksielämä... Kapeakatseisuus.

        Pettävä mies on ihan tavallinen, fiksu, komea ja mukava. Tavallinen duunari. Ei mitenkään aliarvioi naisia eikä heidän älykkyyttään. Pystyy keskustelemaan vaikka mistä, kohtelee naista hyvin. Seksi on mahtavaa. Siis mies, josta ei ikinä uskoisi, että pettää.
        Ihmeellisiin miehiin olette törmänneet. Mä en alkaisi tuollaisten kanssa edes juttusille.


      • Herranerttu

        Olit hänen kanssaan monta vuotta käymättä koskaan hänen kodissaan? Viimeistään silloin pitäisi tietää että on naimisissa jos ei kotiinsa päästä!!!!


    • pettiina1

      "Pettävä mies on ihan tavallinen, fiksu, komea ja mukava. Tavallinen duunari. Ei mitenkään aliarvioi naisia eikä heidän älykkyyttään. Pystyy keskustelemaan vaikka mistä, kohtelee naista hyvin. Seksi on mahtavaa. Siis mies, josta ei ikinä uskoisi, että pettää."

      Entäs mies joka ei petä?
      Jos tällaisia listoja alkaa laatimaan, niin periaatteessa kuka tahansa voi olla pettäjä sillä perusteella että hymyilee ja on kohtelias...

      Ainahan pettäjä on sellainen josta ei uskoisi, eihän se muuten olisi pettämistäkään jos naiset näkee naamasta mikä pettäjä niin ei sillä ois ketään ketä pettää.

      Oikeesti, kiusaatte itsejänne miettimällä näit.

      Oisko parempi että kävisitte itse pettämässä, niin loppuu se miettiminen pettääkö mies. teette palveluksen itselle sekä miehille..
      Millainen nainen pettää: Joka naine pettää ku tulee tilaisuus.
      Hymyilevä nainen pettää, kohtelias nainen pettää, ovia aukaiseva nainen pettää..

    • ei pösilöä enää

      Miehen koko ei ratkaise, onko tyhmä vai viisas. Täys pösilö voi olla isokokoinen mies.

    • rehellisyys parasta

      Minun mies petti useaan kertaan. Kiinnijäätyään käänsi asian, että minun mielestänihän se on pettämistä... Siis mitä? Ukko käy vieraissa ja ei edes tunne syyllisyyttä. Lisäksi paljastui salasuhde, joka oli sitten oli lähtönsä syy.
      Itsekkäät epäempaattiset ihmiset kykenevät pettämiseen. Vaikka suhteessa olisi menossa se harmaa arki, ei se ole mielestäni syy juosta vieraissa. Koskaan ei ole syytä pettää puolisoaan. Pettäminen on pahinta, mitä voi puolisolleen tehdä. Jos haluaa juosta toisten luona, niin voihan sitä reilusti erota. Juoksee sitten, kun on vapaa. Ei ainakaan satuta toista.
      Ja tuleehan se harmaa arki uusiinkiin suhteisiin. Pettääkö pettäjä silloinkin? Jatkuuko sama kierre? Osaako pettäjät katua? En tiedä, en ole koskaan pettänyt ketään.

      • Herranerttu

        Varmasti kiere jatkuu. Petturuus on ihmisen luonteessa, terveisiä vaan sinulle joka otat suoraan edellisestä liitosta miehen (tai naisen) itsellesi.


    • Ei oma rotu vaan...

      ...ihan kuka tahansa tavallinen mies,kunhan rakastuu kunnolla.

      • Pettänyt

        Pettäminen ei kyllä vaadi rakastumista.


    • mek

      Yleensä sellaiset jolla on nuoruudesta kunnon sinkkuaiak vitttämättä eli naisia paljon ja ja monta viikossa ja kunnon yhden yöntai kahden panoja ei ole ollut ja kun nuorena menty kimppaaniin jossain vaiheessa rupeaa menojalkaa vipottamaan eli muutkin naiset kiinosttaa ja haluttaan kerätä niitä sksikokemuksia muidenkin kanssa tai sitten ei parisuhde toimi kunnolla ja tilaisuu´den tullen painettan muitakin naisia kuin sitä omaa. Itsekkin nuorena séurustekkut eri nasiten kanssa vuosia mutta siinä kolmenkympin paikkeilla kunnon sinnkuilun jälkeen tapasin nykyisen naiseni ja yli 20v kimpaassa mutta ei ole vieraissa tarvinnut käydä kun niitä naisia on ollut ja mennyt ja se siitä.

    • Liinakko...

      Tunnen pari tapapettäjää. Ovat molemmat vastuuttomia ja selkärangattomia miehiä, jotka on vaimo jättänyt kä'ryn käydessä. Eivät maksa ruokkoja lapsistaan aj viina maistuu. Eli aika lailla perusrenttuja. Yleensä sekä vaimot että kakkoset ovat olleet samaa kastia.

    • 1519

      Kaikki miehet pettävät, kun mahdollisuutta tarjotaan.

    • tämä on varmaa (M)

      Olet väärässä, kaikki miehet eivät petä vaikka mikä olisi.

    • kumiankkaammeessa

      kyllä vaan pettävät. Oikeassa olet. Jos kotona on ongelmia ja helppo tussu vastaan tulee kutakuinkin miestä miellyttävässä yksilössä, mies aivan varmasti pettää. Jos siis on täysin terve ja mieskuntoinen. Saletisti. Mutta jos kotosalla on henkinen ja fyysinen tyydytys taattu ja elämä mallillaan ei petä. Joten voimme kai päätellä tästä, että silloin pettää jokainen mies varmasti, jos parisuhteessa kismaa, mutta jos täysi tyytyväisyys, pitää olla pientä itsetunto ongelmaa tai muuta pönkityksen tarvetta. Sama juttu naisellakin.

      • NoLoMoLo

        Itsetunto-ongelmainen mies potee myös huonoa omaatuntoa...


      • Nainen-674
        NoLoMoLo kirjoitti:

        Itsetunto-ongelmainen mies potee myös huonoa omaatuntoa...

        Hyvän itsetunnon omaavalla on myös omaatuntoa.Narsisteilla se on puutteellinen tai olematon.


    • Fakta on näin

      En jaksa uskoa tohon mantraan mitä naiset aina luulevat, että mies pettää koska kotona menee huonosti..mies löytää kakkosen ja kakkonen käräyttää, vaimo pelkää miehen hättäävn..

      vaan.
      jos mies on vaikkapa ammatiltaan putkimies, ja hän menee sitten jonkun rouvan putkia rassaamaan mutta se rouva läväyttääkin aamutakin auki siinä ja sanoo että rassaa tätäkin..

      Niin se mies voi sutaista ihan siitä vaan, ja mennä kotiinsa ja ihan kuten ennenkin. Keskellä kirkasta päivää, varvi vie alle puolisen tuntia ja kukaan ei saa koskaan tietää.
      ei mitään syyllisyyttä, ei mitään puheluita tai tekstiviestejä..
      vaimon on turha tonkia puhelinta ja etsiä sieltä pilluviestejä naisilta..Mies sanoo ettei koskaan petä, koska hän on moraalinen ja rakastaa vaimoaan.

      No niin rakastaa, ja siksi tämä mies ei aloitakaan mitään sivusuhdetta, tai mitään mistä vaimo saa tietää. Eikä hän lähde baariin etsimään naisia.
      Ja jos joku nainen yrittää iskeä, mies sanoo että ei -olen varattu.
      Mutta kun kukaan ei saa tietää, niin reitti on selvä.

      Ja tää mies vaan jatkaa elämäänsä, kortsuja ei löydy taskusta, sukupuolitautia ei tule koska se rouva on huolehtinut kortsut..

      Suurin osa pettäjistä ei jää koskaan kiinni.

      • niiseon1

        Fiksu mies ei sekaannu tunteellisiin kotkiin, jotka tulevat iskemään, räpyttävät silmiään ynnä muuta. Fiksu pelisilmää omaava mies iskee vain sellaiset naiset, joista ei perästäpäin kuulu.
        Naiset jotka on itse naimisissa, jotka ei hae mitään muuta kuin panoa,
        jotka ei kysy edes miehen nimeä kun alkavat hässimään..saati sitten vaihtele puhelinnumeroita,..
        hölmöt miehet joita pettäjiksi voidaansanoa, sekaantuu parisuhteen aikana niihin naisiin jotka saa myöhemmin raivarin ja "käräyttävät" miehen kun mies ei haluakaan suhdetta..
        tai : mies joutuu tilanteeseen, jossa hänen on pakko jatkaa suhdetta, koska pelkää että kotka suuttuu jätetyksi tulosta ja ottaa puhelun miehen vaimolle, kertoen kaiken. Vaimo kärsii koska alkaa epäillä miehen kännykkää ja poissaoloja..koko perhe riutuu tuskassa kun mies pettää.

        Tai sitten ennenkuin tilanne on siinäkään pisteessä, joku näkee kun mies on kotkan kanssa kaupungilla virittelemässä suhdetta kahvikupposilla ja kaljoilla, käräyttää..tai vaimo saa tietää muuta kautta.

        FIksu mies ottaa meisselin vaan esiin kun tilaisuus tulee, muuna aikana on kohtelias ja kieltäytyy suureen ääneen iskuyrityksistä MYÖS kaveriensa aikana..jättää baarireissullakin sekoilematta, ei käy laivalla eikä työmatkoilla panemassa, soittaa vaimolle joka ilta reissustakin ja on aina tavoitettavissa, eikä koskaan valehtele.

        Mutta miten hän voisikaan valehdella, kun ei vaimo keksi kysyä sellaista mitä ei voi koskaan kuvitellakaan.


      • Freetail
        niiseon1 kirjoitti:

        Fiksu mies ei sekaannu tunteellisiin kotkiin, jotka tulevat iskemään, räpyttävät silmiään ynnä muuta. Fiksu pelisilmää omaava mies iskee vain sellaiset naiset, joista ei perästäpäin kuulu.
        Naiset jotka on itse naimisissa, jotka ei hae mitään muuta kuin panoa,
        jotka ei kysy edes miehen nimeä kun alkavat hässimään..saati sitten vaihtele puhelinnumeroita,..
        hölmöt miehet joita pettäjiksi voidaansanoa, sekaantuu parisuhteen aikana niihin naisiin jotka saa myöhemmin raivarin ja "käräyttävät" miehen kun mies ei haluakaan suhdetta..
        tai : mies joutuu tilanteeseen, jossa hänen on pakko jatkaa suhdetta, koska pelkää että kotka suuttuu jätetyksi tulosta ja ottaa puhelun miehen vaimolle, kertoen kaiken. Vaimo kärsii koska alkaa epäillä miehen kännykkää ja poissaoloja..koko perhe riutuu tuskassa kun mies pettää.

        Tai sitten ennenkuin tilanne on siinäkään pisteessä, joku näkee kun mies on kotkan kanssa kaupungilla virittelemässä suhdetta kahvikupposilla ja kaljoilla, käräyttää..tai vaimo saa tietää muuta kautta.

        FIksu mies ottaa meisselin vaan esiin kun tilaisuus tulee, muuna aikana on kohtelias ja kieltäytyy suureen ääneen iskuyrityksistä MYÖS kaveriensa aikana..jättää baarireissullakin sekoilematta, ei käy laivalla eikä työmatkoilla panemassa, soittaa vaimolle joka ilta reissustakin ja on aina tavoitettavissa, eikä koskaan valehtele.

        Mutta miten hän voisikaan valehdella, kun ei vaimo keksi kysyä sellaista mitä ei voi koskaan kuvitellakaan.

        Mitä ei tiedä ei ole olemassa ja näistä ei puhuta


    • Carl Mikael Virén

      Minä petän myös vaimoani.

      Olen itse suomenruotsalainen suhteellisen menestyvä mies. Johdan isoa osastoa Nokialla ja elätän perheeni sillä. Perheessäni on 3 lasta.

      Vaimoni on todella upea nainen luonteeltaan mutta ulkonäöltään ei Carmen Electra tasoa joten siksi käyn vieraissa. Suunnittelen jokaisen kertani alusta loppuun todella tarkasti ja huolellisesti. Alibit, kulissit ja käytöstavat vaimoni edessä täytyy olla uskottavat. Siksi en ole koskaan jäänyt kiinni.

      Jokaista rakastajaani kohtelen, kuin herrasmies naisia kohtelee. Rakastajani ovat sanoneet myös että meillä suomenruotsalaisilla miehillä on isompi penis kuin esimerkiksi suomenkielisillä suomalaisilla. Olen kuullut palautetta myös suomenruotsalaisten miesten olevan tulisempia ja kiihkeämpiä sängyssä kuin normaali suomalainen mies. Me suomenruotsalaiset naisten mukaan olemme kaikessa parempia kuin suomenkieliset.

      Toivon kaikkien KAUNIIDEN suomalaisnaisten harkitsevan seksisuhdetta esimerkiksi suomenruotsalaisen miehen kanssa, kun suomenruotsalainen, parempi ihminen, parempi mies, saapuu paikalle niin kannattaa todella harkita poikaystäväsi kanssa seurustelun lopettamista kun edessäsi seisoo upea suomenruotsalainen ison peniksen ja upeat rakastelutaidot omaava mies.

    • Ymmärtämätön

      Mun mieheni käytös muuttui yhtäkkiä rajusti, ei enää läheisyyttä, puhelimen piilottelua , valehteli monesti olevansa paikoissa, joissa myöhemmin selvisi ettei ollutkaan siellä missä väitti olevansa!?, toisen naisen hiuksia löytyi kalsareita, mutta hän vain kiisti ettei ole vieraissa käynyt..Lopulta tutkin mieheni puhelimen josta selvisi että oli etsinyt itselleen salaista sexiseuraa netissä! Mies kiisti edelleen vaikka löin faktat pöytään, hän ei ole pettänyt hokee vain! ( Löytyi jopa vieraan naisen hiusväriä pyyhkeistä, mutta mieheltä en saanut mitään selitystä asialle, sanoi vain että ehkä väri lähtee pesussa, eikä mitään selitystä mistä hiusväri on oikein ilmestynyt pyyhkeeseen!??) No, mies ei ole tänä päivänä myöntänyt pettämistä vaikka homma on aivan selvä! ..Enkä ymmärrä että miksi!? Meillä ei ole suhteessa ollut ongelmia ja minä olen aina ollut se innokkaampi osapuoli sexin suhteen, että siitä ei ainakaan ole kiinni!? Miehellä on kyllä todella huono itsetunto ja joku 50 vuoden ikäkriisi selvästikkin lähenee, ja käsittääkseni on pettänyt aikaisemmissa suhteissaankin ja sitten vielä ihmettelee miksi hänen ihmissuhteensa eivät ole kestäneet!? Koen että hän on jonkun sortin narsisti eikä osaa tuntea myötätuntoa minua kohtaan, empatiakyky puuttuu! Mutta uskomatonta on tuo että ihminen osaa katsoa silmiin ja sanoa ettei ole mitään pahaa tehnyt eikä ole pettänyt!? Taito se on ihmisellä tuo valehtelukin, mutta edelleenkään en ymmärrä miksi!? Enkä ymmärrä kyllä itseänikään, miksi ihmeessä roikun vielä kiinni huonossa suhteessa!?

    • Pirjjo

      Tavallinen mies. Jos on saumaa ja tilaisuus. Miehet yleisesti ottaen on lihalle heikkoja. Yleisin syy on kun kotona menee huonosti on riitaa ja erimielisyyksiä. No mutta sellastahan se on pitkissä suhteissa. Ei se aina ole ruusuilla tanssimista ja kuherruskuukautta. Mies on heikko ja naisen vietävissä. Eniten ärsyttää nämä haukat jotka ei itse saa miestä iltaa kauemmin pysymään..

    • m-45v

      Miettikääpä naiset miksi se mies pettää. Itsellä pitkä parisuhde takana ja voin kertoa että ei ihmetytä pätkän vertaa että mies pettää. Suhteessa meni vuosia ilman seksiä ja parisuhde teki minusta kunnon runkkarin ja kärsin oikeasti siitä seksittömyydestä. En pettänyt muuta kun oman käden kanssa. Harva mies pettää jos kotoa saa mutta tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus se että naisen kiima kestää suhteessa korkeintaan muutaman kuukauden . Sitten eron jälkeen ollaan taas niin kiimas. Yks nainen kerto että oli löytänyt seksuaalisuutensa vasta erottuaan. Sanoin sille että jos me lyötäis hynttyyt yhteen niin sun seksuaalisuus kestäis ehkä 3kk. Suuttuhan se mutta aivan sama. EN KOSKAAN ENÄÄ MUUTA YHTEEN KENENKÄÄN KANSSA. Yks parisuhdehelvetti riittää.

      • Niiiiinniiiiin

        No eipä pidä paikkansa..kotona saa aina kun haluaa . En ole kylmä lahna sängyssä, huolehdin itsestäni ja pidän itseäni aktiivisena..siitäkin huolimatta vieras kiinnostaa miestä ja minä jään ilman seksiä. Vieraisiin en ole mennyt mutta kukapa sitä kieltäytymistä kauan jaksaa..se saa itseni tuntemaan rumaksi ja halut alkaa loppumaan..


    • Käsittämätöntä

      Sitä mä en vain ymmärrä miksi mies pettää jos parisuhteessa kaikki ok, on sexiä, huomiota, läheisyyttä ja vasta vajaat kolme vuotta oltu yhdessä, niin silti juostaan vieraissa, niin mikä mättää ja miksi ei voi jättää toista osapuolta ennenkuin satuttaa pettämällä!? ( Ja tässä tapauksessa petti monta kertaa ja selvinpäin, tietoisesti) Ja hän mua muka niin rakastaa, siis voi helvetti sentäs

      • Niiiinniiiin

        Sama tilanne täälläkin..nyt vain kysyn itseltäni että miksen lähde...se on se saakelin rakkaus joka vielä sinnittelee..odotas vain rakkaus, kyllä minä saan sinut luovuttamaan vielä :)


    • Ei_koskaan_vieraissa

      Ihminenhän ei ole luotu yksiavioiseksi. Jos joku muuta väittää niin se on bullshittiä.
      Tiedän oman kaverin pettävät avovaimoaan vaikka kotonaan saa ainakin omien sanojensa mukaan seksiä palonkin. Keskustelimme asiasta ja minulle jäi vaan sellainen kuva että kaverilla ei ole tarkoituskaan sitoutua kehenkään, vaan harrastaa hyvää seksiä monien ihmisten kanssa ilman tunteita ja voi sitten palata siihen turvalliseen ympäristöön avovaimonsa luokse. En keksi toiminnalle sen enempää syitä kun sen että hän haluaa harrastaa seksiä monien eri ihmisten kanssa, mutta silti on se yksi pysyvä turvasatama odottamassa seikkailujen jälkeen. Onko tämä vaan seksuaalisesti aktiivisten ihmisten juttu, vai jännityksen ja vapaudentunteen hakemista, en tiedä.
      Jokainen tyylillään, mutta onko se hyväksyttävää, niin se on pariskunnan välinen asia.

      • Enhyväksyistätä

        Mitä jos se nainen on uskollinen ja puutteessa kotona?
        Ei reilua. Kärsii puutteesta ja toinen elää kuin vapaassa suhteessa😥.

        Kärähtä nyt se niin pääsee nainenkin kärsimyksistään.


      • eituntemattomia

        Ei kiitos sellaista. Omanikäiset ovat uskollisia.


      • amal

        Pettämistä on joka lähtöön. On ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet vieraissa, ja jotka käyvät aina, kun siihen tarjoutuu mahdollisuus. Aktiivisesti eivät etsi seksikumppaneita. Useimmat ihmiset kuuluvat "keskisarjaan" - eli ovat kerran, pari tai harvakseltaan käyneet vieraissa.

        Mutta "Seksuaalisesti aktiiviset", suhteesta toiseen alvariinsa hakeutuvat ovat seksiriippuvaisia, seksiaddikteja. Se on riippuvuus siinä missä esim. alkoholi. Pettämisestä ei ole kyse, vaan riippuvuudesta. Usein mukana on muitakin riippuvuuksia, kuten juuri alkoholi, ja seksiriippuvuuksien eri muodot (kuten porno).


      • 8888881
        amal kirjoitti:

        Pettämistä on joka lähtöön. On ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet vieraissa, ja jotka käyvät aina, kun siihen tarjoutuu mahdollisuus. Aktiivisesti eivät etsi seksikumppaneita. Useimmat ihmiset kuuluvat "keskisarjaan" - eli ovat kerran, pari tai harvakseltaan käyneet vieraissa.

        Mutta "Seksuaalisesti aktiiviset", suhteesta toiseen alvariinsa hakeutuvat ovat seksiriippuvaisia, seksiaddikteja. Se on riippuvuus siinä missä esim. alkoholi. Pettämisestä ei ole kyse, vaan riippuvuudesta. Usein mukana on muitakin riippuvuuksia, kuten juuri alkoholi, ja seksiriippuvuuksien eri muodot (kuten porno).

        "On ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet vieraissa, ja jotka käyvät aina, kun siihen tarjoutuu mahdollisuus."

        Kuulun kumpaankin ryhmään.


    • Peruskaveri

      Minä. Ihan tavallinen suomalainen mies. En ole erityisen komea mutta kyllä mut äijäksi tunnistaa 200 metrin päästäkin. Kaljuuntuva ja ylipainoakin on kertynyt. Hauska, mukava, kiltti, perheellinen, Enkä ole löytänyt elämääni nuorta sinkkututtöä, jolle kerron kuinka aion erota ja kuinka hän on aivan erityinen. Mun suhde on samaniläinen, perheellinen nainen. Meillä on hetkemme, puhumme lapsistamme ja puolisoistamme. Kumpikaan ei ole eroamassa, mutta eipä kai maailma kaadu jos jäädään kiinni ja ero tulee. Ja musta ei kukaan usko, että mulla on suhde.

    • Vanhasuola

      Olen hukassa. Olen 62-vuotias ja onnistuin pettämään vaimoani muutaman kerran liki 40 vuotta sitten menettämäni ystävän kanssa. Löysin hänet netin kautta yön hiljaisina hetkinä. Hän on ollut jo pitkään sinkku, eikä sanojensa mukaan aio sekaantua enää koskaan naimisissa oleviin miehiin. Sain suomeksi sanottuna pakit, mutta jatkamme satunnaisesti ystävinä. Minä taas en pysty häntä unohtamaan, mutta avioero ei ole suunnitelmissa. En kadu, päinvastoin. Oli muutama hieno hetki elämässä, enkä tarkoita seksiä. Se ei ollut tärkeintä. Elämä on lyhyt. Yritän ottaa siitä kaiken irti. Täytyy kuitenkin tunnustaa, ettei suhteeni vaimooni ole enää entisensä. Pahin pelkoni on, ettei minulla kohta ole vaimoa eikä ystävääkään, sen siitä saa.

    • Osku72

      Tällainen tavallinen reilu 40v kundi joka rakastui kauempana asuvaan nuorempaan naiseen. Oman naisystävän hankala elämäntilanne estää eron. Sitten kun suhde paljastui, meni koko pakka uusiksi, enkä osannut sanoa kummallekaan mitä oikeasti ajattelen. Olen vain pahoillani. Menetin rakkauteni ja jatkan naisystäväni kanssa, sillä en uskalla hänestä erota.

    • jopasjoo

      Ehkä näin keski-ikäisenä pitäisi olla ymmärrystä ja käsitystä asioista mutta ei ole :) Suhteen alussa puhuin miehelle että minkälaisen suhteen haluaa avoin, pelkkäpano- tai sitten normisuhde kahden ihmisen välillä..siinä vaiheessa minulle olisi kelvannut mikä vain noista. Mies halusi normisuhteen ilman muita joka tietenkin sopi minulle..mutta mutta pelkää sanan helinää oli..Suhteemme alusta alkaen hänellä oli vakipano jota kävi hoitelemassa. Ja kiinnihän jäi ulkopuolisen henkilön avustuksella..Pettäminenkään ei sattunut niin paljon kuin valehtelu koska syytähän valehteluun ei olisi ollut..Miksi siis valehdella koska vaihtoehtojakin olisi ollut`?? Niin ja särkyy se sydän vanhallakin :)

    • Vastakysymys

      Millainen on pettävän miehen nainen?

      • lähtökohtaisestisairasko

        Tarkoitatko nyt sitä naista, joka pettävän kelkkaan ylipäänsä lähtee?


      • vastakysymys

        En,vaan sitä jonka luota mies lähtee pettään!


      • vastaustässäolehyvä
        vastakysymys kirjoitti:

        En,vaan sitä jonka luota mies lähtee pettään!

        Vastaan nyt sinulle, että millainen se petetty on. Usein hän on se, joka on vastannut koko arjen pyörittämisestä, niin ruoka- kuin siivoushuollosta, lasten harrastuksiin kuljettamisesta, lääkäriin viemisestä, valvomisesta yöllä sairaasta lapsesta huolehtien, iltasatujen lukemisesta. Hän se se, joka on silittänyt miehen vaatteet kaappiin järjestykseen, ehkä mahdollisesti jopa ostanut ne ja joustanut aina miehen menoille, olivat ne sitten harrastuksia tai juhlimista kavereiden kanssa. Hän on se, joka on aina järjestänyt joulujen ja juhannusten tarjoilut ja kestinnyt sukulaisia ja tuttavia. Hän on siis se, joka on mahdollistanut helpon elämän rakastamalleen ihmiselle.
        Nyt varmaan sitten kiinnostaa, että onko hän sitten räjähtänyt läski akka. No, eipä ole, vaan ihan hyvännäköinen nainen, jolla on kurvit kohdallaan. Toki kiireisimipinä aikoina hän on ollut väsynyt vielä naiskentelemaan, kun on sinne sängyn lähelle päässyt, mielessään vain päästä ehkä hetkeksi itsekin huilaamaan. Kun arjessa on ollut levollisempaa, niin hän on itsekin päässyt jonnekin iltamenoihin miehensä kanssa, mutta miestä on ärsyttänyt, kun toiset uroot näyttävät kiinnostuvan hänen kotitalouskoneestaan. Hyvän tanssitaidon omaavana sitä alkaa kiinnostamaan ja rohkeimmat tulevat pokkaamaan.
        Luonne sitten, olisiko kyseessä pahansisuinen akka? Ei ole sitäkään, jos perheessä on nalkuttaja, niin se on juuri se pettävä mies, joka siellä kodissa huutaa ja räyhää, valittaa ja nalkuttaa.
        Eihän tässä tunnu nyt olevan järkeä lainkaan, eikä muuten olekaan. Se pettämisen syy, kun löytyy aina pettäjän korvien välistä, siellä on käynnissä jonkinsorttinen sekoomus. Seksin puutekaan se ei ole, mutta pornon katselun myötä voi olla syynä seksiin addiktoituminen. Silloin vaimon lisäksi kelpaa kaikki kohdalle sattuvat tikapuut.


      • 98657845

        Pettäminen on silkkaa itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä puolison ja lasten hyvinvoinnista.

        Mutta kuvauksesi on kyllä kammottavaa luettavaa; mitäpä muuta perhearki voisi ollakaan.


      • Pettäjän-korvien-välissä
        vastaustässäolehyvä kirjoitti:

        Vastaan nyt sinulle, että millainen se petetty on. Usein hän on se, joka on vastannut koko arjen pyörittämisestä, niin ruoka- kuin siivoushuollosta, lasten harrastuksiin kuljettamisesta, lääkäriin viemisestä, valvomisesta yöllä sairaasta lapsesta huolehtien, iltasatujen lukemisesta. Hän se se, joka on silittänyt miehen vaatteet kaappiin järjestykseen, ehkä mahdollisesti jopa ostanut ne ja joustanut aina miehen menoille, olivat ne sitten harrastuksia tai juhlimista kavereiden kanssa. Hän on se, joka on aina järjestänyt joulujen ja juhannusten tarjoilut ja kestinnyt sukulaisia ja tuttavia. Hän on siis se, joka on mahdollistanut helpon elämän rakastamalleen ihmiselle.
        Nyt varmaan sitten kiinnostaa, että onko hän sitten räjähtänyt läski akka. No, eipä ole, vaan ihan hyvännäköinen nainen, jolla on kurvit kohdallaan. Toki kiireisimipinä aikoina hän on ollut väsynyt vielä naiskentelemaan, kun on sinne sängyn lähelle päässyt, mielessään vain päästä ehkä hetkeksi itsekin huilaamaan. Kun arjessa on ollut levollisempaa, niin hän on itsekin päässyt jonnekin iltamenoihin miehensä kanssa, mutta miestä on ärsyttänyt, kun toiset uroot näyttävät kiinnostuvan hänen kotitalouskoneestaan. Hyvän tanssitaidon omaavana sitä alkaa kiinnostamaan ja rohkeimmat tulevat pokkaamaan.
        Luonne sitten, olisiko kyseessä pahansisuinen akka? Ei ole sitäkään, jos perheessä on nalkuttaja, niin se on juuri se pettävä mies, joka siellä kodissa huutaa ja räyhää, valittaa ja nalkuttaa.
        Eihän tässä tunnu nyt olevan järkeä lainkaan, eikä muuten olekaan. Se pettämisen syy, kun löytyy aina pettäjän korvien välistä, siellä on käynnissä jonkinsorttinen sekoomus. Seksin puutekaan se ei ole, mutta pornon katselun myötä voi olla syynä seksiin addiktoituminen. Silloin vaimon lisäksi kelpaa kaikki kohdalle sattuvat tikapuut.

        Ei lisättävää


      • Santtu845
        vastaustässäolehyvä kirjoitti:

        Vastaan nyt sinulle, että millainen se petetty on. Usein hän on se, joka on vastannut koko arjen pyörittämisestä, niin ruoka- kuin siivoushuollosta, lasten harrastuksiin kuljettamisesta, lääkäriin viemisestä, valvomisesta yöllä sairaasta lapsesta huolehtien, iltasatujen lukemisesta. Hän se se, joka on silittänyt miehen vaatteet kaappiin järjestykseen, ehkä mahdollisesti jopa ostanut ne ja joustanut aina miehen menoille, olivat ne sitten harrastuksia tai juhlimista kavereiden kanssa. Hän on se, joka on aina järjestänyt joulujen ja juhannusten tarjoilut ja kestinnyt sukulaisia ja tuttavia. Hän on siis se, joka on mahdollistanut helpon elämän rakastamalleen ihmiselle.
        Nyt varmaan sitten kiinnostaa, että onko hän sitten räjähtänyt läski akka. No, eipä ole, vaan ihan hyvännäköinen nainen, jolla on kurvit kohdallaan. Toki kiireisimipinä aikoina hän on ollut väsynyt vielä naiskentelemaan, kun on sinne sängyn lähelle päässyt, mielessään vain päästä ehkä hetkeksi itsekin huilaamaan. Kun arjessa on ollut levollisempaa, niin hän on itsekin päässyt jonnekin iltamenoihin miehensä kanssa, mutta miestä on ärsyttänyt, kun toiset uroot näyttävät kiinnostuvan hänen kotitalouskoneestaan. Hyvän tanssitaidon omaavana sitä alkaa kiinnostamaan ja rohkeimmat tulevat pokkaamaan.
        Luonne sitten, olisiko kyseessä pahansisuinen akka? Ei ole sitäkään, jos perheessä on nalkuttaja, niin se on juuri se pettävä mies, joka siellä kodissa huutaa ja räyhää, valittaa ja nalkuttaa.
        Eihän tässä tunnu nyt olevan järkeä lainkaan, eikä muuten olekaan. Se pettämisen syy, kun löytyy aina pettäjän korvien välistä, siellä on käynnissä jonkinsorttinen sekoomus. Seksin puutekaan se ei ole, mutta pornon katselun myötä voi olla syynä seksiin addiktoituminen. Silloin vaimon lisäksi kelpaa kaikki kohdalle sattuvat tikapuut.

        Meillä on juurikin noin. Kaiken lisäksi järjestät ulkomaanmatkoja oman perheen ja miehen sukulaisten kanssa. Kiitos kaikesta on, että miehellä voi oma kaksikin sivuvaunua, joiden kanssa viestitellä. Mies on kaikkien mielestä kiltti mammanpoika, mutta onneksi äitinsä tietää asiasta ja on ollut minun tukena.


      • Annoinkenkää
        vastaustässäolehyvä kirjoitti:

        Vastaan nyt sinulle, että millainen se petetty on. Usein hän on se, joka on vastannut koko arjen pyörittämisestä, niin ruoka- kuin siivoushuollosta, lasten harrastuksiin kuljettamisesta, lääkäriin viemisestä, valvomisesta yöllä sairaasta lapsesta huolehtien, iltasatujen lukemisesta. Hän se se, joka on silittänyt miehen vaatteet kaappiin järjestykseen, ehkä mahdollisesti jopa ostanut ne ja joustanut aina miehen menoille, olivat ne sitten harrastuksia tai juhlimista kavereiden kanssa. Hän on se, joka on aina järjestänyt joulujen ja juhannusten tarjoilut ja kestinnyt sukulaisia ja tuttavia. Hän on siis se, joka on mahdollistanut helpon elämän rakastamalleen ihmiselle.
        Nyt varmaan sitten kiinnostaa, että onko hän sitten räjähtänyt läski akka. No, eipä ole, vaan ihan hyvännäköinen nainen, jolla on kurvit kohdallaan. Toki kiireisimipinä aikoina hän on ollut väsynyt vielä naiskentelemaan, kun on sinne sängyn lähelle päässyt, mielessään vain päästä ehkä hetkeksi itsekin huilaamaan. Kun arjessa on ollut levollisempaa, niin hän on itsekin päässyt jonnekin iltamenoihin miehensä kanssa, mutta miestä on ärsyttänyt, kun toiset uroot näyttävät kiinnostuvan hänen kotitalouskoneestaan. Hyvän tanssitaidon omaavana sitä alkaa kiinnostamaan ja rohkeimmat tulevat pokkaamaan.
        Luonne sitten, olisiko kyseessä pahansisuinen akka? Ei ole sitäkään, jos perheessä on nalkuttaja, niin se on juuri se pettävä mies, joka siellä kodissa huutaa ja räyhää, valittaa ja nalkuttaa.
        Eihän tässä tunnu nyt olevan järkeä lainkaan, eikä muuten olekaan. Se pettämisen syy, kun löytyy aina pettäjän korvien välistä, siellä on käynnissä jonkinsorttinen sekoomus. Seksin puutekaan se ei ole, mutta pornon katselun myötä voi olla syynä seksiin addiktoituminen. Silloin vaimon lisäksi kelpaa kaikki kohdalle sattuvat tikapuut.

        Ootko seurannut mun elämää kenties. Tuttua huttua. Vika oli vain minussa.


      • Anonyymi
        vastaustässäolehyvä kirjoitti:

        Vastaan nyt sinulle, että millainen se petetty on. Usein hän on se, joka on vastannut koko arjen pyörittämisestä, niin ruoka- kuin siivoushuollosta, lasten harrastuksiin kuljettamisesta, lääkäriin viemisestä, valvomisesta yöllä sairaasta lapsesta huolehtien, iltasatujen lukemisesta. Hän se se, joka on silittänyt miehen vaatteet kaappiin järjestykseen, ehkä mahdollisesti jopa ostanut ne ja joustanut aina miehen menoille, olivat ne sitten harrastuksia tai juhlimista kavereiden kanssa. Hän on se, joka on aina järjestänyt joulujen ja juhannusten tarjoilut ja kestinnyt sukulaisia ja tuttavia. Hän on siis se, joka on mahdollistanut helpon elämän rakastamalleen ihmiselle.
        Nyt varmaan sitten kiinnostaa, että onko hän sitten räjähtänyt läski akka. No, eipä ole, vaan ihan hyvännäköinen nainen, jolla on kurvit kohdallaan. Toki kiireisimipinä aikoina hän on ollut väsynyt vielä naiskentelemaan, kun on sinne sängyn lähelle päässyt, mielessään vain päästä ehkä hetkeksi itsekin huilaamaan. Kun arjessa on ollut levollisempaa, niin hän on itsekin päässyt jonnekin iltamenoihin miehensä kanssa, mutta miestä on ärsyttänyt, kun toiset uroot näyttävät kiinnostuvan hänen kotitalouskoneestaan. Hyvän tanssitaidon omaavana sitä alkaa kiinnostamaan ja rohkeimmat tulevat pokkaamaan.
        Luonne sitten, olisiko kyseessä pahansisuinen akka? Ei ole sitäkään, jos perheessä on nalkuttaja, niin se on juuri se pettävä mies, joka siellä kodissa huutaa ja räyhää, valittaa ja nalkuttaa.
        Eihän tässä tunnu nyt olevan järkeä lainkaan, eikä muuten olekaan. Se pettämisen syy, kun löytyy aina pettäjän korvien välistä, siellä on käynnissä jonkinsorttinen sekoomus. Seksin puutekaan se ei ole, mutta pornon katselun myötä voi olla syynä seksiin addiktoituminen. Silloin vaimon lisäksi kelpaa kaikki kohdalle sattuvat tikapuut.

        J.P. kertoo


    • Eikaavaa

      Mutta älkää yleistäkö. Kukaan ei ole samanlainen ja syitä ei tiedä ulkopuoliset. Eikä se heille kuulu.

    • Anonyymi

      Kaikenlaiset pettää...

    • Anonyymi

      Ainakin sellainen joka on huonossa suhteessa. Viimeistään siinä vaiheessa huomaa kun ero tulee.

    • Anonyymi

      Ihan semmoinen normaali . Yhtäkkiä vaan pettää toisen miehen kanssa kerran tai pari tai kolme. En ole laskenut. Useampi kerta kuitenkin oli takana , kun totuus paljastui

    • Anonyymi

      en kunnioita yhtäkää miestä ,joka haluaa pettää. jos hänet vaimonsa kanssa tapaan ,kerron kyllä vaimolle mikä miehesi on ,ja saa siitä loukkauksin ja pettämisen kera miltä tuntuu, että tietää tehneensä väärin,turha itkeä enää se oli siinä ,jos maksulliset naiset kiinostaa. senkin pettävä paskiainen

    • Anonyymi

      Rakkaus ja kiintymys toiseen saa helposti jatkamaan eloa pettäjä miehen kanssa. Mielikuvat alkuaikojen ihanasta miehestä voittavat epäilykset ja pahat asiat jotka itse tiedät sisimmässäsi. Kiroan koko rakkauden tämän takia. Yleensä olen korrekti ja tiukahkokin mitä tulee epäoikeuden mukaisuuksiin mutta tässä tapauksessa nostan kädet ylös enkä tiedä miten edetä, vaikka tiedän miten edetä.

    • Anonyymi

      Ihan kaikenlaiset, ainakin kuppiloissa käyvät.
      Terkuin sinkkunainen joka näkee usein ns. aitiopaikalta

    • Anonyymi

      Sanotaan ny vielä kerran nainen kyllä tietää koska tämän mies on pettänyt se on si taas eriasia tekeekö asialle mitään vai kostaako vaan

    • Anonyymi

      Mulla on muutama varattu ollut,yleensä vaadin lahjoja tai rahaa tai sekä että. Viisi vuotta nyt ollut pisin vakituinen. Olen katsonut hänen vaimonsa kuvan facebookissa. On melkoinen pirttihirmu. Nää on kivoja nämä varatut,kun eivät jää pitkäksi aikaa lojumaan nurkkaan lempimisen jälkeen. Mutta saan hyötyä . Monet tavarat ja ruuat ostanut heidän kustannuksella.

      • Anonyymi

        Ja ihan sitten pokkana katselet itseäsi peilistä...? Ylpeänä saaavutuksistasi. Toivotaan, kuten yleensä karmanlaki toimii, että sinunkin jälkeläisille tai rakkaillesi käy samoin, eli he tulevat petetyksi sinunlaisesi tunteettoman ihmisen vuoksi.


      • Anonyymi

        🤮🤮🤮


    • Anonyymi

      Epäilisittekö, että miehenne pettää jos teillä ei olisi ollut seksiä yli vuoteen. Kyseessä ei muutenkaan "vuosisadan rakkaustarina" vaan lapsen takia jämähdetty.

    • Anonyymi

      Pettajä,olipa hän mies tai nainen, omaa huonon itsetunnon ja on epävarma seksuaalisesti vaikka tietenkin itse kuvittelee muuta. Hänellä ei ole tervettä itseluottamusta vaan hän pönkittää sitä sillä, että kuvittelee olevansa jotain kun osaa/uskaltaa pettää; tämähän on merkki aivan jostain muusta kuin ihmisen hurmaavuudesta tai fiksuudesta.

      Pettävä mies voi aluksi tuntua ihanalta ja filmaattiselta mutta kun häneen tutustuu paremmin, huomaa että hän on aikamoinen luuseri ja heikko mieheksi, moneltakin kantilta. Mutta valitettavasti on aina tyhmiä naisia, jotka lankeavat pettäjän puheisiin, tosin näillä naisilla on yhtä surkea itsetunto kuin pettäjämiehilläkin

    • Anonyymi

      Pettävä mies on se ystävällinen, hyvä puhumaan, komea, jonka edessä naiset lakoaa.

    • Anonyymi

      Näyttää siltä että pettäjille yhteinen piirre on se että he ovat suosittuja miehiä.

      Heillä on suhdepääomaa niin paljon että heillä on varaa pettää. Tämän pääoman antaa miehelle vastakkainen sukupuoli.

      Pettäjän luo naisten mieltymys miehiin joita arvostetaan niin korkealle että heillä on varaa perseillä.

      • Anonyymi

        Entä millainen on uskollinen mies?

        Nuiva. Miksi hän olisi mitään muuta?

        Uskollinen mies tietää ominaisuutensa ja arvonsa. Hän odottaa kohtaamista. Pettävä mies esittelee itsensä ja tekee kaikesta helppoa koska hänellä ei ole arvoa jota hän säilyttäisi sisällään. Hän joutuu mainostamaan ja tekemeään suhteenluontityötä ja liehittelemään saadakseen naishuomiota. Siksi petollinen mies vaikuttaa mukavalta.

        Uskollinen mies on päinvastainen. Hän on varannut itsensä yhdelle naiselle. Hän ei yritä maksimoida naiskontaktiensa määrää vaan asettaa naiselle haasteen: Pystytkö sinä suhteeseen kanssani, pystytkö sinä kohtaamaan sen mikä minä sisälläni olen.

        Uskollinen mies ei ole antoisa tai välittömästi lämpiävä. Hänen ei tarvi olla sitä. Hän ei halua eikä hänen tarvi miellyttää koko maailmaa ollakseen arvokas.HÄnen ei tarvi selata tuhatta naista elämänsä aikana koska hän tietää sisällään että yksi oivallinen riittää hänelle.

        Uskollisen miehen ei tarvi olla naisposiitivinen. Hänen ei tarvi uskoa yleiseen naiseuteen hyvänä asiana. Tälläkin palstalla sadat naiset kertovat arvovalinnoistaan joiden perustella ovat tulleet petetyksi. Miksi uskollisen miehen tarvisi nähdä nämä naiset jotenkin itsearvoisesti hyvänä tai suhdemateriaalina? Petetyksi tulleet naiset ovat valinneet viehättyä siitä mitä pettäjä tarjoaa; joka luultavasti on edullisin mahdollisen viehätyksen kaava - jota uskollinen mies ei edusta.

        Mitä tarjottavaa näillä naisilla on uskolliselle miehelle - ainakaan elleivät naiset opi kokemuksistaan mitään. Tämä oppi tulisi kyllä kommenteista julki, tajuamisena - ei syyttelynä, ei miessukukunnan haukkumisena - vaan ahaa-elämyksenä siitä miten asioiden laita on.

        Jos tätä ei näy oikein koskaan, millään tavalla - niin uskollisella mihellä ei ole syytä pitää naisista tai ajatella heitä itselleen sopivana - vertaisena - kumppanina.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3411
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1449
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      795
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe