Yksin omituinen

Anonyymi

Olen yksinäinen mutta en tahdo kotiini ketään kylään,onko muita samanlaisia? Mielummin tapaan josssin muualla ihmisiä.

12

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on hyvin normaalia että koti on privat place ja tapaamiset tehdään muualla.
      Ja helppo, ei tartte siivota.

      Yksinäisyyteen voi olla syynä traumat, jolloin yksilö saattaa näyttää vihaiselta.

      Tosin helppoheikit vitseineen, joille elämä on vitsi ovat aina vetäneet ihmisiä puoleensa.
      Jos olet vastuuntuntoinen olet usein myös vakava ja se ei ole niin kivaa muista.

      Eli ei ongelmaa, ei tartte olla ja elää kuin muut 90% elää.

    • Anonyymi

      Itse olen samanlainen. Kotona kahden ja kolmen seurassa ei ole riittävästi keskusteltavaa. Niiden läheisten, luottoystävien kanssa kaikki tärkeydet jutellaan viestimissä. Ja kuka nyt puolivieraita kotiin kutsuisi.
      On myös mietittävä tarjoilu, puolet ihmisistä on jollakin ruokavaliolla joten tavalliset juustot, sämpylät, jäätelöt ja nisut ei käy. PItää perehtyä valtavasti asiaan. Siivoukset on minulle sivuseikka, en siitä juurikaan stressaa, tavallisen siisti riittää.
      Ryhmätapaamiset ovat parhaita. Jumpat, salilla käynnit, tapahtumat. Niissä voi usean ihmisen kanssa jutella niitä näitä alussa ja lopussa, usein se riittää virkistykseksi, ei usein jaksa syntyjä syviä pohtia.
      Ehkä tärkeintä on ettei jatkuvasti möllötä yksin kotona, sillä on apeuttava vaikutus ainakin minulle.

    • Anonyymi

      On. Tulee oltua muutenkin paljon kotona, joten haluan tavata ihmisiä mieluummin kodin ulkopuolella. Jonkun toiminnan kanssa olisi mukavinta eikä niin teennäistä. Joskus harvoin kun joku on käynyt kylässä, olen oikeastaan vain odottanut, että lähtee pois, kun on jotenkin niin vaikea olla

      • Anonyymi

        Tämä juuri, kun on muuten aina kotona haluaisi käydä jossain ulkona mieluummin kun on seuraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä juuri, kun on muuten aina kotona haluaisi käydä jossain ulkona mieluummin kun on seuraa

        Harvoin sellaista löytyykään, joka lähtee menoihin sun kanssa. Ihmisillä on omat aikataulut ja tavat. Kun menee salille tai liittyy johonkin porukkaan maksamalla jäsenmaksun, sinne tulee omia aikojaan muita yksinäisiä. Juttua alkaa syntyä, jos ei parilla ekakerralla niin seuraavilla. Minulla ei olisi ketään, jollen vain sitkeästi osallistuisi. Yksinäisyyden vähentäminen vaatii vaivannäköä. Olen sitä mieltä, että lähi-ystäviä ei ole minulle tarkoitettukaan, kun en jaksa jaaritella syntyjä syviä, enkä puida salaisuuksia. Mutta kevyempää tapaamiskaveria juuri uimahalleissa. salilla, jumpparyhmissä, kirjastossa, srk:n tapahtumissa tai vaikka kaupassa käydessä, niitä on ja aika hyvin se riittääkin. Ei sillä ettenkö silti joskus tuntisi itseäni yksinäiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin sellaista löytyykään, joka lähtee menoihin sun kanssa. Ihmisillä on omat aikataulut ja tavat. Kun menee salille tai liittyy johonkin porukkaan maksamalla jäsenmaksun, sinne tulee omia aikojaan muita yksinäisiä. Juttua alkaa syntyä, jos ei parilla ekakerralla niin seuraavilla. Minulla ei olisi ketään, jollen vain sitkeästi osallistuisi. Yksinäisyyden vähentäminen vaatii vaivannäköä. Olen sitä mieltä, että lähi-ystäviä ei ole minulle tarkoitettukaan, kun en jaksa jaaritella syntyjä syviä, enkä puida salaisuuksia. Mutta kevyempää tapaamiskaveria juuri uimahalleissa. salilla, jumpparyhmissä, kirjastossa, srk:n tapahtumissa tai vaikka kaupassa käydessä, niitä on ja aika hyvin se riittääkin. Ei sillä ettenkö silti joskus tuntisi itseäni yksinäiseksi.

        Sinulta klo 7:39 on ihan tosi hyvä vastaus! Tuollai minäkin olen aikojen päästä todennut asian olevan. Välillä ihan uuvun, kun vaikea keksiä menomestaa, varsinkin nyt pandemia-aikana.


    • Anonyymi

      Ihmiset yleensä ovat rasittavia, voihan niitä välillä käydä jossain katselemassa.

    • Anonyymi

      Asun yksin enkä kaipaa kotiini ketään passattavaa vierasta. Kun pitää järjestää synttärikutsut tms. koen sen stressaavana. Pitää miettiä mitä tarjoilee ja joutuu huomioimaan ruokarajoitteet. Asuntokin pitää siivota erityissiistiksi ettei vieraat nyrpistele nenäänsä. Sitten pitää vielä keksiä mistä keskustella ettei synny kiusallisia hiljasia hetkiä jolloin vain istutaan ja tuijotellaan toisiaan.

      • Anonyymi

        Minä koen samoin. On hyvin stressaavaa, jos joku on tulossa kotiin! Eniten mua stressaa se, kun vierailija katselee ympärilleen ja pitkin seiniä ihan kuin miettien, että 'ai näinkö se asuu, hmm, no on tämä aika ahdasta, ei ihme että sillä välillä on vaikeaa..', jne. Näin kuvittelen, että vierailijan ajatukset ovat ihan muussa, eivät osaa jättää ympäristöä omaan arvoonsa ja keskittyä vain tapaamiseen. Sama tarjoilujen suhteen. On rasittavaa, kun ihmiset ovat aika vaativia se niin kauhean kiinnostuneita kaikesta syömisestä, mitä itse on ole. Minulle tärkeintä on saada ruuasta ja välipaloista ravintoa ja virvoketta, ruuasta ja tarjoiluista en jaksaisi puhella. - Lohduttaa, kun tällä palstalla on niin samanlaisia ihmisiä kuin itsekin olen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä koen samoin. On hyvin stressaavaa, jos joku on tulossa kotiin! Eniten mua stressaa se, kun vierailija katselee ympärilleen ja pitkin seiniä ihan kuin miettien, että 'ai näinkö se asuu, hmm, no on tämä aika ahdasta, ei ihme että sillä välillä on vaikeaa..', jne. Näin kuvittelen, että vierailijan ajatukset ovat ihan muussa, eivät osaa jättää ympäristöä omaan arvoonsa ja keskittyä vain tapaamiseen. Sama tarjoilujen suhteen. On rasittavaa, kun ihmiset ovat aika vaativia se niin kauhean kiinnostuneita kaikesta syömisestä, mitä itse on ole. Minulle tärkeintä on saada ruuasta ja välipaloista ravintoa ja virvoketta, ruuasta ja tarjoiluista en jaksaisi puhella. - Lohduttaa, kun tällä palstalla on niin samanlaisia ihmisiä kuin itsekin olen!

        Jaa meitähän on paljon palstalla nykyään.

        "ppiuhggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä koen samoin. On hyvin stressaavaa, jos joku on tulossa kotiin! Eniten mua stressaa se, kun vierailija katselee ympärilleen ja pitkin seiniä ihan kuin miettien, että 'ai näinkö se asuu, hmm, no on tämä aika ahdasta, ei ihme että sillä välillä on vaikeaa..', jne. Näin kuvittelen, että vierailijan ajatukset ovat ihan muussa, eivät osaa jättää ympäristöä omaan arvoonsa ja keskittyä vain tapaamiseen. Sama tarjoilujen suhteen. On rasittavaa, kun ihmiset ovat aika vaativia se niin kauhean kiinnostuneita kaikesta syömisestä, mitä itse on ole. Minulle tärkeintä on saada ruuasta ja välipaloista ravintoa ja virvoketta, ruuasta ja tarjoiluista en jaksaisi puhella. - Lohduttaa, kun tällä palstalla on niin samanlaisia ihmisiä kuin itsekin olen!

        Se määrä mitä tarjoiluja pitää tarjota
        kun tuleekin enempi porukkaa kylään
        kuin vain 1 henkilö, menee enempi
        rahaa tarjoilujen osteluun, niin parempi
        että kestitsen vain itseäni varten
        ateriat ja herkut, niin säästyy rahat.

        Loppukuusta sitten kituutellaan
        jos on pitänyt alkukuusta pidot
        kylävieraille kuin kuningas Henrik VIII:n
        hovissa vv. 1509-1547. Ei yksineläjä
        pysty vähistä rahoistaan kustantamaan
        ison luokan juhlia yksistään.


    • Anonyymi

      Ei silloin kehtaa pyytää ketään
      kylään kun asuu asuntolassa,
      silloin kun asuu omassa asunnossa
      ilman asuntolapuitteita, voi
      heteromieskin pyytää naisia kylään
      kahville/teelle. Asuntoloissa on
      asuntolan säännöt, ja sääntöjä
      pitää noudattaa mutta kun asuu
      täysin omillaan, tällöin säännöt
      ovat itse asunnon haltijan hallussa joka
      vierailijoita kutsuu kotiinsa, olipa
      ne sitten miehiä, naisia, nuoria
      taikka vanhoja jotka kylään tulevat.

      Eihän monetkaan kehitysvammaiset
      edes tajua sitä että asuvat asuntolassa,
      jossa asuu kohtalotovereita saman
      katon alla. Sitten on kodittomien alko-
      holistien yömajoja ja asuntoloita, mutta
      asuntoloissa vaaditaan ehdotonta raittiutta
      näiltä alkoholisteilta, joissa opetellaan
      normaalielämän puitteita. Taasen kehitys-
      vammaisten asuntoloissa moni asia
      passataan nenän eteen eikä kehitysvam-
      maisten tarvitse oikeastaan paljoakaan
      pistää tikkua ristiin arjessaan.

      Esim. 70 vuotta sitten ei osattu kuvitel-
      lakaan mikä iso tarve tuleekaan olemaan
      yksiöistä asuntoja rakennettaessa
      tulevaisuudessa, koska vielä 1950-luvulla perhepolitiikassa ajettiin vahvaa ydin-
      perheajattelua. Toki ydinperhe on kaunis
      ajatus, mutta nykynuoret jotkut valitsevat
      ydinperheen sijasta sinkkuelämän ja naiset
      jotkut tietoisesti lapsettoman/perheettömän
      aikuiselämän. Jean Sibeliuksen ja Carl Gustaf
      Emil Mannerheimin elinaikana ei olisi tullut
      kuuloonkaan valita sinkkuelämää, joukossa
      oli toki surullisia tapauksia kuten kansallis-
      kirjailijoihin lukeutuva Aleksis Kivi, joka jäi
      ilman vaimoa ja lapsia elämänsä aikana,
      sekosi, joutui Lapinlahden mielisairaalaan
      hoidettavaksi Helsingissä ja kuoli nuorena
      38-vuotiaana vuonna 1872 mökissään
      Tuusulassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe