Isäni sylkykuppi

Anonyymi

Isäni 79 vuotias äijän rähjä.. Hakemalla hakee riitaa lapsensa, eli minun kanssa. Tässä kotosalla muutaman tunnin päivässä hänen seurana, ja esimerkiksi juuri äsken tein ruoan hänelle. Tosin ei ole entisetkään kelvanneet mitä ostin. Itse tulee aukomaan päätään, minun ja mieheni avun suhteen. Mikään ei vaan kelpaa. Mietin että lopettaisin osaltani hänen auttamisen ja katsoisin miten pärjää. Tuskin mitenkään. Pohjimmiltani olen lempeä mutta nyt tuli raja vastaan. Se että pitää mua sylkykuppinaan,kehittää kiukkua mua kohtaan ja arvostelee saa minutkin raivon valtaan. Hänen toinen tytär ei tee senkään vertaa. Ja kun isä yrittää pyytää anteeksi niin en edes taida harkita antavani, sillä repii kaikki vanhat haavat auki aina vaan uudestaan.

5

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tiedät aivan tarkkaan miten toimia.
      Valmistat aterian kotonasi ja viet isällesi. Vilkaiset onko asuntonsa asuttavassa kunnossa. Ellei, siivoat (jos haluat tai tunnet että velvollisuutesi niin vaatii) korvatulpat korvissa. Tai kuuntelet siivotessasi vaika Sibeliusta, se aina vie voiton haavoittavilta jäkätyksiltä!!

      Pidä visiitit lyhyinä siihen saakka kunnes isäsi tajuaa minimikäytoksen säännot. Hän VOI oppia ne, varsinkin kun hänellä on todennäkoisesti vielä 10-15 vuotta aikaa oppia!

    • Anonyymi

      Voi oppia ellei ole dementia iskenyt?

    • Anonyymi

      Jopa vitsin murjaisit! 79 vuotiaalla on vielä 10-15 vuotta aikaa oppia käyttäytymään!
      Sehän on kasikymppinen vanhus! Ties mitä alzhaimeria, dementiaa, aivolohkorappeumaa ja niiden päälle ties mitä muuta remppaa sillä jo on. Ei se siitä mitään enää "opi", huonompaan suuntaan ton ikäset papparaiset ja mummut menee jokainen uusi päivä minkä ne elää.

      Yksinäisyyttään ja vanhuuttaan kiukuttelee. Kelle muulle hän kiukuttelisi ellei omalle tyttärelleen. Itsepä olet osasi valinnut. Ei kannata siskoa eikä ketään muutakaan syytellä.
      Apn olisi korkea aika alkaa miettimään omaa jaksamistaan, olethan sinä itsekin jo aivan varmasti vähintään 60 vee.
      Isän siirto palvelutaloon tai muunlaiseen ympärivuorokautiseen valvontaan, vaikkei vanhus itte siitä tykkäisikään, olisi parempi kuin nykyinen tilanteenne.

      • Anonyymi

        Perusterve ihminen voi elää Suomessa helposti 90vuotiaaksi.
        Ap ei kertonut mistään taudeista isällään! Ei aivojen rappautumisesta, ei liikunnan ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusterve ihminen voi elää Suomessa helposti 90vuotiaaksi.
        Ap ei kertonut mistään taudeista isällään! Ei aivojen rappautumisesta, ei liikunnan ongelmista.

        Perusterve on suhteellinen käsite. Ihminen joka ei käy lääkärissä, vaikka olisi mitä vaivaa tahansa, on "perusterve". Ihminen joka ei valita vaivojaan, on kaikkien mielestä perusterve, voi olla vaikka ja mitä kremppaa, niistä vain ei tiedetä.

        Jos apn isä ollut aikaisemmin mukava ja kiva ihminen ja vasta nyt liki kasikymppisenä alkanut kitisemään ja haastamaan riitaa, niin eihän se enää mikään perusterve ole. Joku vikahan siinä äijässä on, joko fyysinen tai henkinen, mutta jokuhan sen elämässä mättää jos se jatkuvasti kitisee ja ilkeilee jo ikäihmisen iässä olevalle tyttärelleen.

        Ja sama myös toisin päin, jos äijä on koko ikänsä ollut veemäinen valittaja, tai vaikka vain viimeiset 20-30-50 vuottakin, niin eihän se pappa käytöstapoja enää viimeisinä vuosinaan opi. Kun ei ole oppinut tähänkään mennessä, paitsi jos käy niin hyvin, että kiukkuäijään iskee muistisairaus joka muuttaa sen luonnetta parempaan suuntaan.

        Ap ei näe isäänsä yhtenä kokonaisuutena, ihmisenä jolla on jostain syystä paha olla.
        Ap näkee vain isänsä huonon käytöksen . Syy kiukutteluun on piilossa sen huonon käytöksen takana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe