Mitä söisit jos ruoka ei vaikuttaisi terveyteen?

Anonyymi

Kävin pohtimaan elämää ja ruoan vaikutusta terveyteen näin joulunpyhien herkuttelun jälkimainingeissa.

Mietin sitäkin että mitä sitä söisi ja joisi jatkuvasti jos ruoka ei lihottaisi tai vaikuttaisi muuten terveyttä vahingoittavasti tai terveyttä edistävästi. Tai että olisi varaa syödä sitä mita ikinä haluaisi ja niin usein kuin haluaisi.

Jos ei mitään tarvisi miettiä tai jos tietäisin etukäteen, että minulla on esim vuosi elinaikaa, niin söisin varmaan tosi usein perunaa jauhelihakastikkeella tai lihapullilla (suurin herkkuni) , makaronilaatikkoa, suklaata, jäätelöä, pastaa, kalaa ja juustoa sekä pähkinöitä ja juustonaksuja usein. Joisin ranskalaisia viinejä ja Dom Perignonia joka päivä. Tosi usein menisi darraruokaa kuten pizzaa, kebabia ja tacoja ja varsinkin herkkuani täytettyä pitaleipää. Että sangen vaatimattomia nautintoja. Tosin olo tulee huonoksi noista vaikkei niistä mitään terveyshaittaa välttämättä tulisikaan.

Vaikka kuinka eläisi terveellisesti, ei kukaan elä kuin sen oman aikansa.

Tuosta omasta luettelostani olen onnekseni saanut pitää kohtuudella viinin, juuston, pähkinät, kalan ja lihapullatkin itse tehtynä (en ole viitsinyt tehdä niin on jäänyt syömättäkin). Muut on sitten näitä erityisherkkuja, joita täytyy tosissaan rajoittaa.

t ketonoviisi

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki ruoka vaikuttaa terveyteesi. Ota malli THL:stä ja näillä sivuilla esiintyvistä niin vaikuttaa negatiivisesti. Luota tutkimukseen ja vahvaan käytännön kokemukseen ja vaikutus on positiivinen.

      • Anonyymi

        "Kaikki ruoka vaikuttaa terveyteesi."

        Kyllä minä tämän tiedän. Eihän siitä ollut puhe. Kyse olikin siitä että mitkä on niitä itselle maistuvia ruokia ja juomia, joita voisi vetää ilman jos niitä vaikutuksia ei olisi.

        T kn


    • Minä söisin suurin piirtein samoin kuin nyt vaikka ei tarvitsisikaan rajoittaa ruuan syöntiä. Majoneesi vaihtuisi täysrasvaiseen itse tehtyyn mutta esimerkiksi juuston määrä ei muuttuisi. Bollingerin grande anneeta voisi mennä silloin tällöin ja hyvää pinot noiria myös ja torresin 10 vaihtua Jaime I:seen. Ruokapuolella liha vaihtuisi tuottajalta ostettuun laatulihaan mutta en lisäisi lihan syöntiä. Eksoottisia hedelmiä söisin enemmän.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista.

        Unohdin hedelmät. Söisin persikkaa ja mangoa jotka lempihedelmät. Ennen söin tosi paljon hedelmiä ja join tuoremehuja. Nyt vain kotimainen omena.

        T kn


      • Anonyymi

        Piti tohon shampanja-asiaan mainita että mulle on riittävän hyvää Dom Perignon, noin luxuksena. En ole mikään viinituntija, ja kaikki on maistuneet hyviltä. Nyt jouluna sain Jacques Selossea, sellainen oranssi pullo.

        Kyllä minä joisin päivittäin mietoja juomia jos ei tarvitsisi huolehtia maksasta ja haimasta. Tosin ruokatorvi ja mahalaukkukin voi vahingoittua. Rankoilla juomamiehillä puhjenneita ruokatorvia ja mahahaavoja. R. I. P Alexi Laiho. :'-[


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista.

        Unohdin hedelmät. Söisin persikkaa ja mangoa jotka lempihedelmät. Ennen söin tosi paljon hedelmiä ja join tuoremehuja. Nyt vain kotimainen omena.

        T kn

        "Unohdin hedelmät. Söisin persikkaa ja mangoa jotka lempihedelmät. Ennen söin tosi paljon hedelmiä ja join tuoremehuja. Nyt vain kotimainen omena."

        Mikä ero?? Kyse on pelkästään määristä luonnonkaramelleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Unohdin hedelmät. Söisin persikkaa ja mangoa jotka lempihedelmät. Ennen söin tosi paljon hedelmiä ja join tuoremehuja. Nyt vain kotimainen omena."

        Mikä ero?? Kyse on pelkästään määristä luonnonkaramelleissa.

        Mistä erosta puhut, ja mistä määristä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Piti tohon shampanja-asiaan mainita että mulle on riittävän hyvää Dom Perignon, noin luxuksena. En ole mikään viinituntija, ja kaikki on maistuneet hyviltä. Nyt jouluna sain Jacques Selossea, sellainen oranssi pullo.

        Kyllä minä joisin päivittäin mietoja juomia jos ei tarvitsisi huolehtia maksasta ja haimasta. Tosin ruokatorvi ja mahalaukkukin voi vahingoittua. Rankoilla juomamiehillä puhjenneita ruokatorvia ja mahahaavoja. R. I. P Alexi Laiho. :'-[

        Dom perignon on noista kalliimpaa. Hyviä kuohuviinejä löytyy varmaan jostain 30€ hintaluokasta ja minun pitäisi hankkia jostain 30 kuohuviinipulloa raparperikuohuviinikokeiluun.

        Lidlissä pitäisi käydä ostamassa mangososetta. Tuoreet mangot ovat hankalia kun ne kypsyvät silloin kuin kypsyvät. Minulla kyllä niiden suurin käyttö on mangosalaatissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Unohdin hedelmät. Söisin persikkaa ja mangoa jotka lempihedelmät. Ennen söin tosi paljon hedelmiä ja join tuoremehuja. Nyt vain kotimainen omena."

        Mikä ero?? Kyse on pelkästään määristä luonnonkaramelleissa.

        "Mikä ero?? Kyse on pelkästään määristä luonnonkaramelleissa."

        Ero on siinä että ennen söin hedelmiä joka päivä, runsaasti. Aamupalalla, välipalana ja iltapalalla. Siis hiilaria tuli runsaasti. Nyt menee yksi minikokoinen kotimainen omena korkeintaan kerran päivässä. Nyt ei ole omenaa kaapissa ollenkaan niin on mennyt viikko ilman sitäkin. Korvaan kasviksilla.

        Ennen join esim appelsiini- ja omenatuoremehua ainakin aamuisin. En ole enää kymmeneen vuoteen harrastanut.

        t kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Dom perignon on noista kalliimpaa. Hyviä kuohuviinejä löytyy varmaan jostain 30€ hintaluokasta ja minun pitäisi hankkia jostain 30 kuohuviinipulloa raparperikuohuviinikokeiluun.

        Lidlissä pitäisi käydä ostamassa mangososetta. Tuoreet mangot ovat hankalia kun ne kypsyvät silloin kuin kypsyvät. Minulla kyllä niiden suurin käyttö on mangosalaatissa.

        "Dom perignon on noista kalliimpaa. Hyviä kuohuviinejä löytyy varmaan jostain 30€ hintaluokasta ja minun pitäisi hankkia jostain 30 kuohuviinipulloa raparperikuohuviinikokeiluun."


        Kysyin hintaa Jaska-pullolle siltä joka sitä tarjosi. 298e.

        Domppa (halvin) alkossa on 184e. Näissä vuosikerrat taitaa määrittää hintaa. Domppakin on kallistunut tosi paljon. Muistan kun satasella sen pullon sai. No minä tyydyn unelmissa Domppaan, ja reaalielämässä 15 e skumppanjaan.


    • Anonyymi

      Mikä estää syömästä juuri noin? Suklaata ja juustonaksuja vain harvoin ja juomia sen verran ettei darraa tule? Kaikkea kohtuudella. Elämä on nyt.

      • Anonyymi

        Totta, kohtuudellahan sitä täytyy elää kaiken kanssa ja elämässa pitää olla kuitenkin nautintoja. Tässä sorvailen sitä karppauksen jälkeistä karppausta, ja samalla linjalla aion jatkaa. Se juustonaksupussi ehkä kerran kuukaudessa tuskin on katastrofi. :)

        Sen verran tosiaan elimistö on jo vähähiilarisuuteen tottunut, että hirveän raskas oli leivän ja perunan syömisestä. Eli jos aikoo tässä pysyä pirteänä niin nämä täytyy vaan pysyä loitolla.

        t. kn


    • Anonyymi

      Varmaan ite tehtyä pizzaa ois usein, tortilloja jatkuvasti, vettä ei varmaan enää tulis juotua vaan mehuja enemmän. Sipsipussi ois aina kaapissa sitä varten et tekee mieli. Nachopeltiä, lasagnee, rasvaisia lättyjä sokerilla herkkuna. Aluksi varmaan onnessaan vetäis jotain keburullia ja hesen hamppareita, mut äkkiä ne kyllästyttäis 😁

      • Tänään ja huomenna ruokana siskonmakkaraborch-keittoa jota tekisin vaikka ei tarvitsisi välittääkkään ruuan energiasta. Aamiaisena Burger Kingin perushampurilainen (270 kcal) ja kahvi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      52
      3857
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2138
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1624
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      1474
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1332
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe