Miesten tehtävä on auttaa naisia

Anonyymi

Erikoista ettei nykyisin enää löydetä miehiä auttamaan naisia yksinkertaisissakaan rutiinitoiminnoissa. Nainen ei löydä sopivaa ja joutuu tekemään kylmemmän ratkaisun. Parasta tietysti olisi jos lapsella olisi elämässään tukena äiti sekä isä.

https://yle.fi/uutiset/3-11698451

AsianVierestä

120

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voiko tuollaista naista luonnehtia lapselliseksi sinkuksi:)

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Noni feministien unelma on täyttynyt. Naiset hankkiutuvat raskaaksi 35-40 vuotiaana anonyymistä miehestä. Hurraa ja aplodeja. Tulee varmaan mahtava sukupolvi.

      • Anonyymi

        Tuossa aihepiirissä taidetaan rummuttaa anonyymiteettiä, palstalla taas haluttaisiin poistaa anonyymiteetti vaikka ei toisten siittiöitä sisäänsä tarvitse kirjoittaessaan ja lukiessaan ottaa:)
        Outoa miten naiset tyytyvät anonyyminä saataviin siemeniin, pitäisihän tietää miten hyvät geenit luovuttajalla olisi. Lapsen pituuskin on yleensä isän ja äidin pituudesta kiinni.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa aihepiirissä taidetaan rummuttaa anonyymiteettiä, palstalla taas haluttaisiin poistaa anonyymiteetti vaikka ei toisten siittiöitä sisäänsä tarvitse kirjoittaessaan ja lukiessaan ottaa:)
        Outoa miten naiset tyytyvät anonyyminä saataviin siemeniin, pitäisihän tietää miten hyvät geenit luovuttajalla olisi. Lapsen pituuskin on yleensä isän ja äidin pituudesta kiinni.

        AsianVierestä

        Kyllä niissä siemenissä nuo faktat kirjataan, jo ennen luovuttamista tarkat terveystiedot ja sukurasitteet. Kaikkien siemen ei kelpaa käyttöön.


    • Anonyymi

      Sitten voivat olla yksinhuoltaja äidin lapsena kerhossa jossa on pelkästään naisia ja jatkaa kouluun jossa opettajina pelkästään naisia. Kyllä saadaan patriarkaatti oikeen kunnolla kuriin ja kaikki ovat onnellisia.

      • Anonyymi

        Mitäpä sinä kenenkään verkostoista tiedät. Siellä voi olla isoisiä, enoja, isoenoja, miespuolisia serkkuja, jne. vaikka millä mitalla. Riski tuollaiseen " pelkkien naisten kasvattamiin" on suurempi, silloin kun näihin päädytään vahingossa. Kun tilanteessa ollaan tietosrn harkinnan kautta, niin nämä "miehen mallit" tulee paljon perusteellisemmin mietityiksi.


    • Joo, no kaikki naiset ei edes halua miestä elämäänsä, kykene olemaan suhteessa kenenkään kanssa. Ei se nyt varmaan pelkästään eikä olekkaan vaan miehistä kiinni. On se naisestakin yhtä paljon kiinni, jos sopivaa ei löydy tai sopivalta kukaan tunnu.

      Ei voi ulkoistaa miehille tota hommaa. :)

      Tangoon tarvitaan kaksi.


      "Moni asia on haastavaa, mutta uskon että ovat haasteet osin samoja kuin jos olisin parisuhteessa."

      - Kyllä, vaikka on parisuhteessa se ei suinkaan tarkoita, että se isä on siinä 24/7 ja auttamassa ylipäänsä. Monet isät ulkoistaa lapsen hoidolliset vastuut täysin äidille. Vielä tänäkin päivänä. Ja monet isät on siellä ansiotyössä, rakentaa erheelle kodit sillä aikaa, kun äiti on lapsen tai useamman lapsen kanssa yksin vetovastuussa lapsista ja kodista. Been there done that. Kyllä siitä selviää, vaikka hetkittäin on raskastakin.

      "Ainoana vanhempana on välillä saanut kikkailla, että kaikessa onnistuu.

      Yhdellä kertaa kun laskee vauvan vaunuihin odottamaan esimerkiksi maidon lämmityksen ajaksi, samalla seisomalla kannattaa käydä vessassa, täyttää oma vesipullo ja napata jääkaapista jotain syötävää, Hyyryläinen toteaa."

      - Joo edelleenkin, kuten yllä kerroin. Voi olla myös useampi lapsi joka mankuu samaan aikaan vieressä, kun vauvaa pitää syöttää, itse syödä tai hoitaa kotia, asioita maailmalla. Täytyy vaan priorisoida missä, mitä ja miten tekee. Kyllä siitä selviää.

      Joskus kun on oikeen kipeä, ettei fyysisesti kykene oikeen itsestäkään huolta pitämään, niin silloin on tullut toivottomuuden tunne, kun isä ei ole mun apuna, vaan hoidan puoli kuolleena ne kaksi lasta yksin. Migreeni tms. Toimintakyky on aika heikko silloin. Mutta kyllä siitäkin selviää. Sisulla vaan.

      • Anonyymi

        Kirjoituksestasi saa sen kuvan ettei mies ole välttämätön arkielämässä mutta kirjoita nyt meille miehille mieliksi että meistä on paljon hyötyä äidin psyykkeelle lasten kasvatuksessa.
        Isä opettaa lapsille taitoja joita äidit eivät edes aina huomaa opettaa. Joskus tuomme rahaa perheeseen. Siivoamme, teemme ruokaa, annamme äidille vapaa aikaa kun leikimme ulkona lasten kanssa, olemme tukena ongelmatilanteissa.

        Tänäänkin ajattelin opettaa tyttärelle luistelua, hiihtäminen jo onnistuu ikään nähden todella hyvin. Äiti ei luistimia jalkaansa laita kun ei oikein osaa luistella. Isä mielellään pukee lapsen päähän kypärän ja leikisästi, iloisesti mennään ottamaan muutamat kaatumiset. Nauretaan kun kaadutaan ja yritetään uudelleen, niin kuin elämässä kuuluu tehdä jos kompuroi asiassa kuin asiassa. Isä voi opettaa oikeaa asennetta huumorintajuisesti, äidit ovat joskus liian tosikkoja.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksestasi saa sen kuvan ettei mies ole välttämätön arkielämässä mutta kirjoita nyt meille miehille mieliksi että meistä on paljon hyötyä äidin psyykkeelle lasten kasvatuksessa.
        Isä opettaa lapsille taitoja joita äidit eivät edes aina huomaa opettaa. Joskus tuomme rahaa perheeseen. Siivoamme, teemme ruokaa, annamme äidille vapaa aikaa kun leikimme ulkona lasten kanssa, olemme tukena ongelmatilanteissa.

        Tänäänkin ajattelin opettaa tyttärelle luistelua, hiihtäminen jo onnistuu ikään nähden todella hyvin. Äiti ei luistimia jalkaansa laita kun ei oikein osaa luistella. Isä mielellään pukee lapsen päähän kypärän ja leikisästi, iloisesti mennään ottamaan muutamat kaatumiset. Nauretaan kun kaadutaan ja yritetään uudelleen, niin kuin elämässä kuuluu tehdä jos kompuroi asiassa kuin asiassa. Isä voi opettaa oikeaa asennetta huumorintajuisesti, äidit ovat joskus liian tosikkoja.

        AsianVierestä

        Älä ymmärrä sitä niin, isä on mulle ollut aina tärkeä ihminen. Niin minun oma isä mulle, kun myös lasteni isä. Mä olen aina halunnut ydinperheen, missä on siis iskä, äiti ja lapset.

        Mun arvomaailmassa miehellä on iso merkitys perheenjäsenenä, missään nimessä en lähtisi vähättelemään miehen merkitystä ja tarpeellisuutta. vaikka pärjään yksinkin lasten kanssa vallan hyvin, terveyden asettaessa ne hankalimmat haasteet hetkittäin, niin missään nimessä lasten isä ei ole ylimääräinen tai turha missään määrin.

        Kyllä se on aina mukavaa, kun hän tuon ulko-oven avaa ja ktiin tulee. Lapset rakastaa ja odottaa isäänsä kotiin ja yhteistä olemista isän kanssa. Hän todellakin tekee asioita lasten kanssa joita minä en joko osaa tai oikeasti edes viitsi tehdä. Minä sitten teen muunlaisia asioita. :)

        No, ei kaikki äidit. Mä saisin olevani hyvinkin rento ja huumorintajinen äiti joka hassuttelee ja pelleilee lasten kanssa jopa enemmän kun isä. :)

        Mutta nyt tarttee mennä, mun vanhemmat tuli kylään. Mukavaa päivänjatkoa. :)

        Hyvä aloitus.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Älä ymmärrä sitä niin, isä on mulle ollut aina tärkeä ihminen. Niin minun oma isä mulle, kun myös lasteni isä. Mä olen aina halunnut ydinperheen, missä on siis iskä, äiti ja lapset.

        Mun arvomaailmassa miehellä on iso merkitys perheenjäsenenä, missään nimessä en lähtisi vähättelemään miehen merkitystä ja tarpeellisuutta. vaikka pärjään yksinkin lasten kanssa vallan hyvin, terveyden asettaessa ne hankalimmat haasteet hetkittäin, niin missään nimessä lasten isä ei ole ylimääräinen tai turha missään määrin.

        Kyllä se on aina mukavaa, kun hän tuon ulko-oven avaa ja ktiin tulee. Lapset rakastaa ja odottaa isäänsä kotiin ja yhteistä olemista isän kanssa. Hän todellakin tekee asioita lasten kanssa joita minä en joko osaa tai oikeasti edes viitsi tehdä. Minä sitten teen muunlaisia asioita. :)

        No, ei kaikki äidit. Mä saisin olevani hyvinkin rento ja huumorintajinen äiti joka hassuttelee ja pelleilee lasten kanssa jopa enemmän kun isä. :)

        Mutta nyt tarttee mennä, mun vanhemmat tuli kylään. Mukavaa päivänjatkoa. :)

        Hyvä aloitus.

        Hyvää päivänjatkoa, kiva kun tunnustit miesten olevan joskus enemmän mitä vain siittiöiden luovuttajia:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksestasi saa sen kuvan ettei mies ole välttämätön arkielämässä mutta kirjoita nyt meille miehille mieliksi että meistä on paljon hyötyä äidin psyykkeelle lasten kasvatuksessa.
        Isä opettaa lapsille taitoja joita äidit eivät edes aina huomaa opettaa. Joskus tuomme rahaa perheeseen. Siivoamme, teemme ruokaa, annamme äidille vapaa aikaa kun leikimme ulkona lasten kanssa, olemme tukena ongelmatilanteissa.

        Tänäänkin ajattelin opettaa tyttärelle luistelua, hiihtäminen jo onnistuu ikään nähden todella hyvin. Äiti ei luistimia jalkaansa laita kun ei oikein osaa luistella. Isä mielellään pukee lapsen päähän kypärän ja leikisästi, iloisesti mennään ottamaan muutamat kaatumiset. Nauretaan kun kaadutaan ja yritetään uudelleen, niin kuin elämässä kuuluu tehdä jos kompuroi asiassa kuin asiassa. Isä voi opettaa oikeaa asennetta huumorintajuisesti, äidit ovat joskus liian tosikkoja.

        AsianVierestä

        Ei osaa luistella? Siis se äiti on joku ulkomaalainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksestasi saa sen kuvan ettei mies ole välttämätön arkielämässä mutta kirjoita nyt meille miehille mieliksi että meistä on paljon hyötyä äidin psyykkeelle lasten kasvatuksessa.
        Isä opettaa lapsille taitoja joita äidit eivät edes aina huomaa opettaa. Joskus tuomme rahaa perheeseen. Siivoamme, teemme ruokaa, annamme äidille vapaa aikaa kun leikimme ulkona lasten kanssa, olemme tukena ongelmatilanteissa.

        Tänäänkin ajattelin opettaa tyttärelle luistelua, hiihtäminen jo onnistuu ikään nähden todella hyvin. Äiti ei luistimia jalkaansa laita kun ei oikein osaa luistella. Isä mielellään pukee lapsen päähän kypärän ja leikisästi, iloisesti mennään ottamaan muutamat kaatumiset. Nauretaan kun kaadutaan ja yritetään uudelleen, niin kuin elämässä kuuluu tehdä jos kompuroi asiassa kuin asiassa. Isä voi opettaa oikeaa asennetta huumorintajuisesti, äidit ovat joskus liian tosikkoja.

        AsianVierestä

        On myös tilanteita että mies ottaa vetovastuun lapsista ja kodista, kun äiti siihen sillä hetkellä pysty.

        En tiedä mikä mun tilanne olis tällä hetkellä jos isäni ei olisi lapsuudessani hoitanut minua, kun äitini ei siihen sairautensa takia kyennyt. Siis aikavälillä taaperosta täysi-ikäiseksi. Isovanhemmat, ja etenkin isäni äiti, olivat paljon apuna niin mun kuin kodin hoidossa, samoin kun naapurissa asuva isäni serkkukin. En koskaan ole tuntenut ettei minusta välitetä, vaan päin vastoin tunsin ja tunnen edelleen itseni halutuksi, ja rakastetuksi.

        Tämän totean sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksestasi saa sen kuvan ettei mies ole välttämätön arkielämässä mutta kirjoita nyt meille miehille mieliksi että meistä on paljon hyötyä äidin psyykkeelle lasten kasvatuksessa.
        Isä opettaa lapsille taitoja joita äidit eivät edes aina huomaa opettaa. Joskus tuomme rahaa perheeseen. Siivoamme, teemme ruokaa, annamme äidille vapaa aikaa kun leikimme ulkona lasten kanssa, olemme tukena ongelmatilanteissa.

        Tänäänkin ajattelin opettaa tyttärelle luistelua, hiihtäminen jo onnistuu ikään nähden todella hyvin. Äiti ei luistimia jalkaansa laita kun ei oikein osaa luistella. Isä mielellään pukee lapsen päähän kypärän ja leikisästi, iloisesti mennään ottamaan muutamat kaatumiset. Nauretaan kun kaadutaan ja yritetään uudelleen, niin kuin elämässä kuuluu tehdä jos kompuroi asiassa kuin asiassa. Isä voi opettaa oikeaa asennetta huumorintajuisesti, äidit ovat joskus liian tosikkoja.

        AsianVierestä

        Ei mies ole välttämätön arkielämässä, sori vaan.

        Muistan lapsuudessa/nuoruudessa huomanneeni, etten nähnyt isääni juuri ollenkaan monena arkiviikkona. Heräsin sen jälkeen, kun isä oli lähtenyt töihin. Syömässä isä kävi klo 16 aikoihin - jonka jälkeen hän lähti toisiin töihin. Tuli takaisin, kun olin nukkumassa tai hieman ennen sitä. Näin isään maksimissaan puolisen tuntia päivässä ruokapöydän ääressä. Usein en silloinkaan. Viikonloput isä urheili tai oli katsomassa matsia.

        "Siivoamme, teemme ruokaa, annamme äidille vapaa aikaa kun leikimme ulkona lasten kanssa, olemme tukena ongelmatilanteissa."

        Mitään näitä ei isä tehnyt. Äiti kävi töissä, kotona siivosi, laittoi ruokaa, hoiti kaiken. Tästä huolimatta isäni oli ihan hyvä isä - antoi rauhan olla ja kasvaa, sanoisiko näin.

        Äidin kanssa olin myös luistinradalla. Kypäriä ei oltu keksitty. Omien lasten kanssa kävin myös luistelemassa - heilläkään ei ollut kypäriä vielä. Omien lasten kanssa oli kyllä tarkoitus, että lasten isä osallistuisi ja tekisi lasten hyväksi jotain. Niin ei tapahtunut. Aina ei käy kuten suunnitellaan, tapahtui kaikenlaista muuta. Lasteni poissaoleva isä ei ollut lähellekään niin hyvä isä kuin poissaoleva isäni oli ollut. Hyvä puoli oli kuitenkin, että lasteni myötä vasta itse tutustuin omaan isääni. Isäni myös hoiti lapsia äitini kanssa paljon ja oli se hauska tyyppi. Tästä tulikin mieleen: äidit (ja isoäidit) ovat hyvin usein viimekädessä vastuussa lapsista/lastenlapsista. He vastaavat,kaikesta - isä/isoisä on mukava. Äideillä ei ole aikaa olla mukava, kun on saatava hommat kulkemaan. Yhden lapsen kanssa tietysti olisi varaa ollakin mukava ja kiva - mutta jos lapsia on monta, niin täytyy keskittyä käytäntöön.


      • Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

        On myös tilanteita että mies ottaa vetovastuun lapsista ja kodista, kun äiti siihen sillä hetkellä pysty.

        En tiedä mikä mun tilanne olis tällä hetkellä jos isäni ei olisi lapsuudessani hoitanut minua, kun äitini ei siihen sairautensa takia kyennyt. Siis aikavälillä taaperosta täysi-ikäiseksi. Isovanhemmat, ja etenkin isäni äiti, olivat paljon apuna niin mun kuin kodin hoidossa, samoin kun naapurissa asuva isäni serkkukin. En koskaan ole tuntenut ettei minusta välitetä, vaan päin vastoin tunsin ja tunnen edelleen itseni halutuksi, ja rakastetuksi.

        Tämän totean sivusta.

        Äitini on ollut sairaalassa tasan viikon ennenkuin täytti 90v. Tuo viikon aika tapahtui silloin, kun olin teini. Isä laittoi purkkihernekeittoa ja sen sellaista, jota osasi :).

        Minun isälläni eikä monella muullakaan olisi ollut mitään mahdollisuuksia hoitaa minua ja töitään, jos olisin ollut pieni lapsi. Serkkuni asui kouluikään asti isoäitini luona. Serkun äiti oli yksinhuoltaja - ja töissä piti käydä. Ei ollut kelaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää päivänjatkoa, kiva kun tunnustit miesten olevan joskus enemmän mitä vain siittiöiden luovuttajia:)

        AsianVierestä

        Toki on enemmän, kuin vain siementen luovuttaja. Ainakin meillä on ollut ahkerasti lasten kanssa aina, kun on muilta töiltä ehtinyt. Eli palkkatyöltä ja ok-talo urakalta.

        Ja itsehän olen kulkenut isäni matkassa ympäri suomenmaan pienestä jo. Joten ennätin olla isän kanssa, paitsi silloin kun oli mahdotonta lasta johonkin mukaan ottaa. Varsinaisesti ei mun kanssa vanhemmat mitään ihmeitä koskaan tehneet. Mutta opinpahan itsenäiseksi niinkin, että ominpäin. :)


    • Anonyymi

      Onko tämä touhu eettistä, siittiöiden luovukseen kelpaa määrätynlainen yksilö ja niitä
      mies voi halutessaan lyovuttaa pönttöihin, joskus jopa rahasta.
      Tulevaisuudessa sirarukset voivat tietämättään pariutua keskenään.

      • Anonyymi

        Tuo ei ole ainut eettinen kysymys. Varmaan luoja on ajatellut tarpeelliseksi äidin ja isän muutenkin mitä vain hedelmöittämistyöhön.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole ainut eettinen kysymys. Varmaan luoja on ajatellut tarpeelliseksi äidin ja isän muutenkin mitä vain hedelmöittämistyöhön.

        AsianVierestä

        Luoja on ajatellut IHMISIÄ käytettävän muuhunkin kuin hedelmöittämistyöhön. 💡

        - vapaaehtoisesti lapseton nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luoja on ajatellut IHMISIÄ käytettävän muuhunkin kuin hedelmöittämistyöhön. 💡

        - vapaaehtoisesti lapseton nainen

        Luomiskertomuksessa Mooseksen 1 kirjassa sanotaan.

        Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.

        Hedelmällistä lisääntymistä toivoi hän.

        Varmasti ihmisiä tarvitaan muuhunkin hommaan, en vain keksi heti mihin tarvitaan nainen ja mies, ettei onnistuisi joku toinen homma yksinkin, ilman naista...paidan silittäminen?

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomiskertomuksessa Mooseksen 1 kirjassa sanotaan.

        Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.

        Hedelmällistä lisääntymistä toivoi hän.

        Varmasti ihmisiä tarvitaan muuhunkin hommaan, en vain keksi heti mihin tarvitaan nainen ja mies, ettei onnistuisi joku toinen homma yksinkin, ilman naista...paidan silittäminen?

        AsianVierestä

        En usko Mooseksen kirjan jumalaan, joten sellaista ei tarvitse minulle siteerata.


      • Anonyymi

        Saattavat pariutua nytkin. Tosin uskon etä ihmiset tuntevat vaistomaisesti vetoa erilaisiin geeneihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattavat pariutua nytkin. Tosin uskon etä ihmiset tuntevat vaistomaisesti vetoa erilaisiin geeneihin.

        Onko Suomi liian sisäsiittoinen ja asiaa aletaan näin hoitamaan? Asia on varmasti joissakin piireissä tarkkaan mietitty, kun Yle tätä meille hehkuttaa. Kommentoidakin saa, tosin aika tarkkaan tsekataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomiskertomuksessa Mooseksen 1 kirjassa sanotaan.

        Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.

        Hedelmällistä lisääntymistä toivoi hän.

        Varmasti ihmisiä tarvitaan muuhunkin hommaan, en vain keksi heti mihin tarvitaan nainen ja mies, ettei onnistuisi joku toinen homma yksinkin, ilman naista...paidan silittäminen?

        AsianVierestä

        Jumaalaan en usko, enkä luomistyöhön. Niihin liittyvät perustelut voi haudata syvälle historian hämäriin. Ideaalisti molempia vanhempia tarvittaisiin. Omakin isäni oli itselleni hyvin tärkeä. Aina asiat eivät vaan mene niin. Eivät ole menneet aikaisemmin, eivät mene nyt, eivätkä mene tulevaisuudessakaan. Naiset ovat maailmansivu kasvattaneet lapsia yksinään, yksinään ovat kasvattaneet myös miehet ja joskus ei vanhempia ole jäljellä lainkaan. Valtaosa on kasvanut ihan täyspäisiksi aikuisiksi. Syyllisten etsiminen on täysin turhaa, sillä yleishyvää syntipukkia ei ole. Jokainen yksilö tekee omat päätöksensä, itselleen parhaalla tavalla. Mielestäni kuitenkin parempi, että tuo päätös tehdään alusta asti tietoisesti juuri noin. Ei vahingossa, eikä niin, että toinen osapuoli vaan keskenkainen häipyy. Silloin on omat voimavarat ja tukiverkot etukäteen mietitty ja jaksaminen pohdittu.


      • Anonyymi

        Täysi-ikäinen saa kyllä ne isänsä tiedot, että elä sinä huoli. Paljon suurempi riski siskoon rakastumiseen on nimettömien kännipanojen lapsilla. Todennäköisyyskin törmätä siihen omaan puolisisarukseen samoilla kylillä on valtavan paljon suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumaalaan en usko, enkä luomistyöhön. Niihin liittyvät perustelut voi haudata syvälle historian hämäriin. Ideaalisti molempia vanhempia tarvittaisiin. Omakin isäni oli itselleni hyvin tärkeä. Aina asiat eivät vaan mene niin. Eivät ole menneet aikaisemmin, eivät mene nyt, eivätkä mene tulevaisuudessakaan. Naiset ovat maailmansivu kasvattaneet lapsia yksinään, yksinään ovat kasvattaneet myös miehet ja joskus ei vanhempia ole jäljellä lainkaan. Valtaosa on kasvanut ihan täyspäisiksi aikuisiksi. Syyllisten etsiminen on täysin turhaa, sillä yleishyvää syntipukkia ei ole. Jokainen yksilö tekee omat päätöksensä, itselleen parhaalla tavalla. Mielestäni kuitenkin parempi, että tuo päätös tehdään alusta asti tietoisesti juuri noin. Ei vahingossa, eikä niin, että toinen osapuoli vaan keskenkainen häipyy. Silloin on omat voimavarat ja tukiverkot etukäteen mietitty ja jaksaminen pohdittu.

        Ja onhan tuo nyt parempi ratkaisu kuin se että joku mies joutuu vastentahtoisesti maksamaan elatusmaksuja.

        W.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onhan tuo nyt parempi ratkaisu kuin se että joku mies joutuu vastentahtoisesti maksamaan elatusmaksuja.

        W.

        Näinpä. Täällähän yleensä ukot huutavat kuorossa, miten epäreiluja elatusmaksut heille on. Nyt sitten valitetaan kun nainen maksaa ite vapaaehtosesti kaikki kulut. Koskaan ei ole hyvin asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Suomi liian sisäsiittoinen ja asiaa aletaan näin hoitamaan? Asia on varmasti joissakin piireissä tarkkaan mietitty, kun Yle tätä meille hehkuttaa. Kommentoidakin saa, tosin aika tarkkaan tsekataan.

        "Onko Suomi liian sisäsiittoinen"....mitä helv... tuodaanko luovutettu sperma sitten ulkomailta no silloin suvakki naiset on tyytyväisiä, että saattaapi olla pikku Umbaba tulossa.


      • Anonyymi

        On niitä salaisia lehtolapsia tehty maailman sivu, tuo riski on aina ollut olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luomiskertomuksessa Mooseksen 1 kirjassa sanotaan.

        Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.

        Hedelmällistä lisääntymistä toivoi hän.

        Varmasti ihmisiä tarvitaan muuhunkin hommaan, en vain keksi heti mihin tarvitaan nainen ja mies, ettei onnistuisi joku toinen homma yksinkin, ilman naista...paidan silittäminen?

        AsianVierestä

        Maa on täytetty ja otettu valtaan. Mihin tämä kaikki johtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onhan tuo nyt parempi ratkaisu kuin se että joku mies joutuu vastentahtoisesti maksamaan elatusmaksuja.

        W.

        Niinpä juuri.
        Miehet ei halua lapsia parisuhteessa. Jos sellaisia "siunaantuu", eivät halua maksaa. Mutta naiset ei saisi haluta lapsia yksinkään. Vetäisin tuosta johtopäätöksen, että miehet haluaa kontrollia naiseen vain. Ei muuta.


    • Anonyymi

      Tässä taas mennään itsekkyyden mukaan, kukaan ei oikeasti ajattele asiaa lapsen kannalta, lapselle ei todellakaan ole hyvä jos jompaa kumpaa vanhempaa ei ole, saatika sen toisen vanhemman puoleista sukua. Poika lapsi varmasti tarvitsisi miesmallin, en näe tässä mitään hienoa. Mikään ei kertakaikkiaan ole enää pyhää, kaikki on kaupan. Ainoa joka tälle asialle hurraa on joku taloususkovainen joka saa orgasmin indexi käyristä ja iloitsee uudesta kuluttajasta, sehän on se ihmisen rooli nykyään, olla pelkkä syöpäsoluun verrattava kuluttaja joka juoksee hypejunan perässä kuin mielipuoli.

      Ei ihme että jotkut haikailevat Putinismia maahamme, nykymeininkiä kun katsoo niin siinä jo Putinismin kaltainen harhaoppikin alkaa vaikuttamaan varteen otettavalta vaihtoehdolta. Sori tästä, ei mulla muuta.

      • Anonyymi

        Aikanaan maalla kävi navetassa "kravattisonni".


    • Anonyymi

      Muijat on niin itse keskeisiä nykyisin ja pitäisi olla kaikessa se tuttavapiirin paras mies , rikkain , komein , katu-uskottava tossukka jne..... naiset itse syypäitä realismin puutteineen.

    • "Miesten tehtävä on auttaa naisia "

      Kyseinen toiminto ei taida vaatia varsinaisesti miehiä, vaan yksi riittää. Ja kuten aina, asia joka on "kaikkien" tehtävä, ei ole lopulta kenenkään tehtävä.

      Onhan meillä toisaalta työvoimatoimistot vai mitä ne nykyään ovatkaan. Jos sinne on joku mies ilmoittautunut joutilaaksi, niin kai sellaiselle voisi tuollaisen tehtävän osoittaa kuntouttavana työtoimintana. Koska yhteiskunnan resurssien haaskaamistahan se on terveydenhuollon ammattilaisia käyttää ongelmaan, joka ei ole sairaus.

      • Anonyymi

        Voisi porukkaa lähteä TE:n listoilta pois, hakisivat työttömyydestäkin sairauslomaa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisi porukkaa lähteä TE:n listoilta pois, hakisivat työttömyydestäkin sairauslomaa.

        AsianVierestä

        Kun sitä sairaspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä ei siitä huolimatta saa, että on useiden lääkereiden lausunnot työkyvyttömyydestä. On pakko roikkua TE-toimiston listoilla. Ne pääosin tietää kyllä siellä jokaisen tilanteen, eikä tarjoa edes kursseja.

        Jos en olisi työttömänä työnhakijana, vaikka en töihin pysty, mun pitäisi elää nettona 160 eurolla kuussa (asumistuki), ja pienten -vielä suurempaa hätätilannetta varten kuin työkyvyttömyys- säästöjen takia en edes toimeentulotukea saisi.

        Offtopickina tämä.


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Kun sitä sairaspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä ei siitä huolimatta saa, että on useiden lääkereiden lausunnot työkyvyttömyydestä. On pakko roikkua TE-toimiston listoilla. Ne pääosin tietää kyllä siellä jokaisen tilanteen, eikä tarjoa edes kursseja.

        Jos en olisi työttömänä työnhakijana, vaikka en töihin pysty, mun pitäisi elää nettona 160 eurolla kuussa (asumistuki), ja pienten -vielä suurempaa hätätilannetta varten kuin työkyvyttömyys- säästöjen takia en edes toimeentulotukea saisi.

        Offtopickina tämä.

        Siis eivät saa edes ne, joille se oikeasti kuuluisi.


      • Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

        Siis eivät saa edes ne, joille se oikeasti kuuluisi.

        Suomessa vakuutusyhtiöiden lääkärien päätäntävalta on liian suuri ja ehdoton, yleensä järjestelmä ei saisi olla sellainen jossa lääkärin palkan maksava taho toimii myös korvausten antajana. Tästä syntyy eturistiriita.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa vakuutusyhtiöiden lääkärien päätäntävalta on liian suuri ja ehdoton, yleensä järjestelmä ei saisi olla sellainen jossa lääkärin palkan maksava taho toimii myös korvausten antajana. Tästä syntyy eturistiriita.

        AsianVierestä

        Niinpä. Ja sama juttu on Kelassa. Jospa vihdoin sais sellaset paperit että pääsis eläkkeelle, kun menen toistamiseen ammatilliseen kuntoutusselvitykseen. Niin kauan kuin on valtiolle hyödyllinen saa tarvitsemansa, mutta kun terveys menee, joutuu hampaat irvessä tappelemaan oikeuksiensa puolesta.

        Kaks ISIS -mammaa lapsineen haetaan valtion piikkiin yksityiskoneella sillä aikaa, kun satojatuhansia kansalaisia on tällä hetkellä työttömänä ja joko eivät saa halustaan huolimatta töitä, tai eivät ole työkykyisiä ja joutuvat roikkumaan työttöminä kun eivät saa heille kuuluvia etuuksia joiden piiriin kuuluvat -siis muita kuin työttömyyteen liittyviä etuuksia.

        No joo, tää riittäköön tästä aiheesta.


      • Anonyymi
        Ihan_sivusta kirjoitti:

        Niinpä. Ja sama juttu on Kelassa. Jospa vihdoin sais sellaset paperit että pääsis eläkkeelle, kun menen toistamiseen ammatilliseen kuntoutusselvitykseen. Niin kauan kuin on valtiolle hyödyllinen saa tarvitsemansa, mutta kun terveys menee, joutuu hampaat irvessä tappelemaan oikeuksiensa puolesta.

        Kaks ISIS -mammaa lapsineen haetaan valtion piikkiin yksityiskoneella sillä aikaa, kun satojatuhansia kansalaisia on tällä hetkellä työttömänä ja joko eivät saa halustaan huolimatta töitä, tai eivät ole työkykyisiä ja joutuvat roikkumaan työttöminä kun eivät saa heille kuuluvia etuuksia joiden piiriin kuuluvat -siis muita kuin työttömyyteen liittyviä etuuksia.

        No joo, tää riittäköön tästä aiheesta.

        No sä et oo hengenvaarassa. Köyhät on surkeita, pitäis olla solidaarinen mutta köyhä kampittaa köyhää, sorrettu sorrettua. Surkeaa.


    • Anonyymi

      Naiset käyvät aina vain itsekkäämmiksi ja nirsommiksi. Lapsi pitää saada mutta yhteenkään miehen huonoon puoleen ei tyydytä.

      • Anonyymi

        No kuka hullu haluaisi huonon miehen lapsen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuka hullu haluaisi huonon miehen lapsen?

        Yksi huono puoli on sama kuin huono mies? Ja se tarkoittaa sitä lapsikin on pilallinen? On teillä nuorilla aika paljon opittavaa elämästä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi huono puoli on sama kuin huono mies? Ja se tarkoittaa sitä lapsikin on pilallinen? On teillä nuorilla aika paljon opittavaa elämästä...

        Tuo riippunee ihan siitä mikä se huono puoli mahtaa olla. On sellaisia, jotka pilaavat koko ihmisen ja sitten on sellaisia, jotka eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi huono puoli on sama kuin huono mies? Ja se tarkoittaa sitä lapsikin on pilallinen? On teillä nuorilla aika paljon opittavaa elämästä...

        Tai nuoret ovat älykkämpiä. Kuka haluaa kuluttaa aikaansa seuraavanlaisen henkilön kanssa: Alkoholisti kuluttaa kaikki rahansa alkoholiin, narkin kanssa kämppä voi olla joku päivä tyhjä viimeistä lusikkaa myöden, saamattoman kanssa esim. Ei osaa hoitaa kotiaan jne. Työttömän kanssa ei tulevaisuutta rakenneta, kun parisuhteen tarkoitus olla yhdessä. Luonnevikaisen kanssa saa elää koko ajan varpaillaan, lapselliselle joutuu selittää asioita ja olla se äiti jne. Kuka minkäkin kanssa haluaa elää? Itse en eläisi noiden kanssa yhdenkään toki jokainen elää tavallaan ja hyvä niin.

        N36


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai nuoret ovat älykkämpiä. Kuka haluaa kuluttaa aikaansa seuraavanlaisen henkilön kanssa: Alkoholisti kuluttaa kaikki rahansa alkoholiin, narkin kanssa kämppä voi olla joku päivä tyhjä viimeistä lusikkaa myöden, saamattoman kanssa esim. Ei osaa hoitaa kotiaan jne. Työttömän kanssa ei tulevaisuutta rakenneta, kun parisuhteen tarkoitus olla yhdessä. Luonnevikaisen kanssa saa elää koko ajan varpaillaan, lapselliselle joutuu selittää asioita ja olla se äiti jne. Kuka minkäkin kanssa haluaa elää? Itse en eläisi noiden kanssa yhdenkään toki jokainen elää tavallaan ja hyvä niin.

        N36

        No ehkä joo, työtöntä lukuunottamatta, mutta jos väärä musiikkimaku, makkaraperunat tai oluen juominen joskus viikonloppuisin on kamala asia niin silloin voisi vähän tarkastella omaa perfektionismiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä joo, työtöntä lukuunottamatta, mutta jos väärä musiikkimaku, makkaraperunat tai oluen juominen joskus viikonloppuisin on kamala asia niin silloin voisi vähän tarkastella omaa perfektionismiaan.

        Ai no enpä ole moisista "ongelmista" ennen kuullutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä joo, työtöntä lukuunottamatta, mutta jos väärä musiikkimaku, makkaraperunat tai oluen juominen joskus viikonloppuisin on kamala asia niin silloin voisi vähän tarkastella omaa perfektionismiaan.

        Jos se väärä musiikkimaku ilmenee niin, että huudattaa sitä lempimusiikkiaan aina kotona ollessaan nupit kaakossa, eikä pyynnöistä huolimatta muuta toimintatapojaan, niin kyllä tuo on ehdottomasti paha vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä joo, työtöntä lukuunottamatta, mutta jos väärä musiikkimaku, makkaraperunat tai oluen juominen joskus viikonloppuisin on kamala asia niin silloin voisi vähän tarkastella omaa perfektionismiaan.

        Jos aina juodessaan joskus viikonloppuisin olutta vetää kalsarikännit sohvalla, heittäytyy väkivaltaiseksi ja lopulta sammuu suihkuun, niin tuo on iso vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä joo, työtöntä lukuunottamatta, mutta jos väärä musiikkimaku, makkaraperunat tai oluen juominen joskus viikonloppuisin on kamala asia niin silloin voisi vähän tarkastella omaa perfektionismiaan.

        Jos ei suostu syömään muuta kun makkaraperunoita ja kaikkea muuta rasvaa tippuvaa ja tekee näin mahdottomaksi yrittää opettaa lasta syömään edes pikkasen terveellisemmin, niin tuo on iso vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aina juodessaan joskus viikonloppuisin olutta vetää kalsarikännit sohvalla, heittäytyy väkivaltaiseksi ja lopulta sammuu suihkuun, niin tuo on iso vika.

        Kannattaa varmaan keskittyä enemmän mieheen kuin siihen musiikkiin tai juomaan. Ei olut ketään hakkaa eikä väärä musiikki tunge kaiuttimista ilman käyttäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei suostu syömään muuta kun makkaraperunoita ja kaikkea muuta rasvaa tippuvaa ja tekee näin mahdottomaksi yrittää opettaa lasta syömään edes pikkasen terveellisemmin, niin tuo on iso vika.

        Nämä on ihan omia oletuksiasi. Varmaan sitä on herkkä näin herkissä asioissa mutta mikään laki maailmassa ei sano että isän pitää syöttää lapselleen samaa ruokaa kuin itsekin syö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa varmaan keskittyä enemmän mieheen kuin siihen musiikkiin tai juomaan. Ei olut ketään hakkaa eikä väärä musiikki tunge kaiuttimista ilman käyttäjää.

        Kuten sanottu, niin riippuu vian laadusta, pilaako se koko tuotteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä on ihan omia oletuksiasi. Varmaan sitä on herkkä näin herkissä asioissa mutta mikään laki maailmassa ei sano että isän pitää syöttää lapselleen samaa ruokaa kuin itsekin syö.

        Onnea kuule vaan kun yrität selittää muksulle, että isi nyt vaan on tommonen makkaraperuna, mutta ei me muut niitä syödä. Sä tajuat tän ehkä sitten, jos sulla joskus on omia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottu, niin riippuu vian laadusta, pilaako se koko tuotteen.

        Ihminen ei ole mikään tuote...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei ole mikään tuote...

        Oli tai ei, niin sama sääntö kuitenkin pätee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea kuule vaan kun yrität selittää muksulle, että isi nyt vaan on tommonen makkaraperuna, mutta ei me muut niitä syödä. Sä tajuat tän ehkä sitten, jos sulla joskus on omia.

        Mies on "makkaraperuna" ja nainen on ilmeisesti ihminen...en ole kyllä tuollaisten junttien seurassa koskaan elänyt joten en tajua koko asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies on "makkaraperuna" ja nainen on ilmeisesti ihminen...en ole kyllä tuollaisten junttien seurassa koskaan elänyt joten en tajua koko asiaa.

        No voi että ... etkö nyt mitään muuta keksinyt. Tarttui koukkuun, niin että nasahti. Hitto te olette helppoja. 😁


    • Anonyymi

      Niin, mutta....

      Naisen tehtävä on osata houkutella aputyövoima paikalle ja pitää se työmaalla.

    • Anonyymi

      Itse olen miettinyt, että on paljon äitejä, jotka ovat lähteneet sumeilematta tekemään lasta, tajuamatta, että se lapsi jää heidän vastuulleen.

      Väkillä tuntuu, että on kohtalon ivaa, että tämä on poika vielä.

      Pahimmillaan ollaan toisessa kaupungissa kuin koko muu suku, että edes heistä ei ole tukea pojalle.

      Äiti ymmärtää poikaa, mutta muut ei. Tulee uusi miekkamies tai kivääritähtäilijä...

      • Anonyymi

        Tosin veikkaan, että liitteenä ollut lehtijuttu oli nsisesta, joka oli suunnitellut jutun. Hällä on varmaan mietitty toi vanhemmuus, että ei ihan sama asia.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti parempi tehdä tuo päätös jo alkujaan juuri noin. Parempi se on, kuin päätyä tuohon tilanteeseen vahingossa tai kun toinen osapuoli vaan häipyy. Asian on harkittu, oma jaksaminen varmistettu ja tukiverkko varmistettu. Pariskunnillakin jää välillä nuo asiat tekemättä, eikä lopputulos ole välttämättä kaunista idylliä.

    • Anonyymi

      Eipähän ole parisuhdeväkivaltaa, eikä riitaisia avioeroja tai huoltajuuskiistoja.

      Ajattele posin kautta.

      W.

      • Anonyymi

        Tai riitoja kotitöistä, rahankäytöstä yms..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai riitoja kotitöistä, rahankäytöstä yms..

        Eikä isä vaan häivy ja aiheuta lapselle hylkäämiskokemusta. Niistähän ne isoimmat ongelmat monesti syntyy.


    • Anonyymi

      Parempi, että on yksi hyvä vanhempi kuin kaksi huono yhdessä.

    • Anonyymi

      "Auttaa"?
      Hyvin usein mies -minkään ikäinen - eikä ainakaan nuori alle 35v halua lapsia, vaikka parisuhteen haluaisikin. Miten tällainen mies voisi "auttaa" naista?

      Ennen äidit kasvattivat lapsensa lähes aina yksin ja/tai tukijoukkojen (tuolloin naapurit/sukulaiset) kanssa. Miehet tekivät omiaan, sitä mitä halusivat. Tai vain töitä.

      • Anonyymi

        Noin ei ole koskaan ollut. Lapset ovat aina tiedostaneet isänsä ja hänen antaman tuen.
        Tuki on voinut tulla myös työn tuoman hyödyn muodossa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ei ole koskaan ollut. Lapset ovat aina tiedostaneet isänsä ja hänen antaman tuen.
        Tuki on voinut tulla myös työn tuoman hyödyn muodossa.

        AsianVierestä

        Onko sulla omat isovanhemmat elossa? Kyselepä heiltä kuinka paljon se heidän isukkinsa oli siellä elämässä mukana.


      • Anonyymi

        Meillä oli kotiapulainen minua ja siskojani hoitamassa, koska äiti kävi töissä terveydenhoitajana maaseudulla. Isä oli töissä, mutta hoiti meitäkin aina välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ei ole koskaan ollut. Lapset ovat aina tiedostaneet isänsä ja hänen antaman tuen.
        Tuki on voinut tulla myös työn tuoman hyödyn muodossa.

        AsianVierestä

        Sinähän oudossa kuplassa elät. Tutkihan hieman suomalaisen perheen historiaa ja isän roolia siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ei ole koskaan ollut. Lapset ovat aina tiedostaneet isänsä ja hänen antaman tuen.
        Tuki on voinut tulla myös työn tuoman hyödyn muodossa.

        AsianVierestä

        Missä maailmassa oikein olet elänyt?
        "Isänsä tiedostaminen" voi olla ja usein on vain järkyttävä asia. "Isän tuki" on pahimmaan vain lasten kiusaamista ja väkivaltaa. Tai vain pelkoa tuleeko isä kännissä kotiin ja miten lapsi voi olla näkymätön. Myös huoli äidistä painaa lasta. Mitä isä tekee äidille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän oudossa kuplassa elät. Tutkihan hieman suomalaisen perheen historiaa ja isän roolia siinä.

        Suomessa on vahva kulttuuri joka ylettyy aina 1960-luvun lopulle. Lapsen syntyminen ilman avioliittoa oli naiselle täysi katastrofi, äpärä sai kuulla kyllä millainen äiti hänellä on. Lähdetäänkö tuosta ajatuksesta siihen isän rooliin vai siitä oliko tuolloin jo sanalla mies suurempi tarkoitus, mies kirjoitettiin MIES, suurin kirjaimin.
        Ai niin, ei ollut keinohedelmöityksiä eikä sosiaaliturvaa, anteeksi tyhmyyteni.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on vahva kulttuuri joka ylettyy aina 1960-luvun lopulle. Lapsen syntyminen ilman avioliittoa oli naiselle täysi katastrofi, äpärä sai kuulla kyllä millainen äiti hänellä on. Lähdetäänkö tuosta ajatuksesta siihen isän rooliin vai siitä oliko tuolloin jo sanalla mies suurempi tarkoitus, mies kirjoitettiin MIES, suurin kirjaimin.
        Ai niin, ei ollut keinohedelmöityksiä eikä sosiaaliturvaa, anteeksi tyhmyyteni.

        AsianVierestä

        Joskus oli vielä miehiä jokunen, nykyään kaikki juoksevat vain kikkelinsä perässä.
        Ei mies ole Suomessa lapsia koskaan kasvattanut, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on vahva kulttuuri joka ylettyy aina 1960-luvun lopulle. Lapsen syntyminen ilman avioliittoa oli naiselle täysi katastrofi, äpärä sai kuulla kyllä millainen äiti hänellä on. Lähdetäänkö tuosta ajatuksesta siihen isän rooliin vai siitä oliko tuolloin jo sanalla mies suurempi tarkoitus, mies kirjoitettiin MIES, suurin kirjaimin.
        Ai niin, ei ollut keinohedelmöityksiä eikä sosiaaliturvaa, anteeksi tyhmyyteni.

        AsianVierestä

        Se, että lapsella on tunnettu isä, ei todellakaan ole taannut sen isän läsnäoloa. Tuossa hieman edempänä kirjoitit: "Tuki on voinut tulla myös työn tuoman hyödyn muodossa". Eli isä on elättänyt. Tämä taatusti pitää paikkansa. Siinä kuitenkin se isyys rahoittuu rahaan ja elantoon, ei läsnäoloon ja kasvatukseen. Elanto on tietenkin ollut ihan hemmetin tärkeä juttu, mutta jos se elanto tulee nykyään muutakin kautta, niin missäs se isän rooli sitten on. Toisaalta sä ole tässä keskustelussa tuonut esiin sitä läsnäoloa ja kasvattamista, mutta sitten kuitenkin tuossa isä on se elättäjä. Toki menneinäkin aikoina on ollut miehiä, jotka ovat lapsiaan kasvattaneet ja opastaneet. Tosiasiallisesti se on kuitenkin ollut harvinaista. Ihan käytännön syistä, kun töitä on pitänyt tehdä ja se on vienyt lähes kaiken ajan. Eivät ne lapset useinkaan ole juuri isäänsä nähneet, ennen kun ovat olleet itse työikäisiä ja silloinkin vaan ne pojat, jotka ovat olleet töissä isän apuna. Sitä ennen se kasvattaminen on ollut lähes täysin naisten hommaa. Tyttäriään isä ei siis välttämättä ole hyvä kun juuri ja juuri tavannut aina välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että lapsella on tunnettu isä, ei todellakaan ole taannut sen isän läsnäoloa. Tuossa hieman edempänä kirjoitit: "Tuki on voinut tulla myös työn tuoman hyödyn muodossa". Eli isä on elättänyt. Tämä taatusti pitää paikkansa. Siinä kuitenkin se isyys rahoittuu rahaan ja elantoon, ei läsnäoloon ja kasvatukseen. Elanto on tietenkin ollut ihan hemmetin tärkeä juttu, mutta jos se elanto tulee nykyään muutakin kautta, niin missäs se isän rooli sitten on. Toisaalta sä ole tässä keskustelussa tuonut esiin sitä läsnäoloa ja kasvattamista, mutta sitten kuitenkin tuossa isä on se elättäjä. Toki menneinäkin aikoina on ollut miehiä, jotka ovat lapsiaan kasvattaneet ja opastaneet. Tosiasiallisesti se on kuitenkin ollut harvinaista. Ihan käytännön syistä, kun töitä on pitänyt tehdä ja se on vienyt lähes kaiken ajan. Eivät ne lapset useinkaan ole juuri isäänsä nähneet, ennen kun ovat olleet itse työikäisiä ja silloinkin vaan ne pojat, jotka ovat olleet töissä isän apuna. Sitä ennen se kasvattaminen on ollut lähes täysin naisten hommaa. Tyttäriään isä ei siis välttämättä ole hyvä kun juuri ja juuri tavannut aina välillä.

        Olisiko sinulle yllättävä tieto se nykypäivänkin totuus jossa isän rooli on se elannon tuoja?
        Noin on ollut aina kivikaudelta lähtien joten minulle se ei tuota yllätystä.
        Suomen hiistoriassa on monta mielenkiintoista vaihetta. Torppariperinne missä mies "isäntä" katsottiin jo ammatiksi mutta hänen vaimonsa sai "emäntä nimikkeestään" ammattimaista arvostusta vasta 1960 luvun loppupuolella. Tuota ennen niin vaimo kuin myös lapset katsottiin ikäänkuin isännän apuväeksi.

        Luulen isän roolin olleen kohtalaisen sama jo pitkään. Lapset ovat isiänsä arvostaneet riippumatta siitä onko kaveri hukannut perheen yhteistä aikaa puusavotoissa ja tullut kotiin joka toinen viikonloppu tai jopa harvemmin. Elanto oli tosiaan tärkeää aikana jolloin valtio ei tukenut ihmisiä kuten nyt tällä hetkellä tukee.
        Jo kysymys milloin Suomessa on kuollut ihmisiä nälkään saa monet hiljaiseksi.
        Suuret nälkävuodet vuosina 1866–1868 surmasivat 8 % suomalaisista.

        Nykypäivän ihmiset valittavat jos eivät saa silikonirintoja tai jos puolisolla ei olisi sopivat rinnat. Valitetaan siitä mikä ei ole edes luonnollista. On ihmiset määrittelemää joka tulee hyvinvoinnin ja teknologian tasosta suhteessa sen hetkiseen moraalin tasoon. On myös olemassa se luonnollinen olotila mikä meille ihmisille on suotu, ilman sosiaaliturvaa ja valtioiden inhimmillistä ajattelumaailmaa, kuten vuosina 1866-1868. Kaksi vuotta riitti 8 % kuolemaan ja tuosta ei ole aikaa kuin vasta 153 vuotta, käytännössä se ei ole mikään aika ihmiskunnan historiassa. Perusta, mikä on luonnollista ja se mikä on ihmisten valitsemaa on aina olemassa ja se mitä moraalisesti pidetään oikeana muuttuu koko ajan.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sinulle yllättävä tieto se nykypäivänkin totuus jossa isän rooli on se elannon tuoja?
        Noin on ollut aina kivikaudelta lähtien joten minulle se ei tuota yllätystä.
        Suomen hiistoriassa on monta mielenkiintoista vaihetta. Torppariperinne missä mies "isäntä" katsottiin jo ammatiksi mutta hänen vaimonsa sai "emäntä nimikkeestään" ammattimaista arvostusta vasta 1960 luvun loppupuolella. Tuota ennen niin vaimo kuin myös lapset katsottiin ikäänkuin isännän apuväeksi.

        Luulen isän roolin olleen kohtalaisen sama jo pitkään. Lapset ovat isiänsä arvostaneet riippumatta siitä onko kaveri hukannut perheen yhteistä aikaa puusavotoissa ja tullut kotiin joka toinen viikonloppu tai jopa harvemmin. Elanto oli tosiaan tärkeää aikana jolloin valtio ei tukenut ihmisiä kuten nyt tällä hetkellä tukee.
        Jo kysymys milloin Suomessa on kuollut ihmisiä nälkään saa monet hiljaiseksi.
        Suuret nälkävuodet vuosina 1866–1868 surmasivat 8 % suomalaisista.

        Nykypäivän ihmiset valittavat jos eivät saa silikonirintoja tai jos puolisolla ei olisi sopivat rinnat. Valitetaan siitä mikä ei ole edes luonnollista. On ihmiset määrittelemää joka tulee hyvinvoinnin ja teknologian tasosta suhteessa sen hetkiseen moraalin tasoon. On myös olemassa se luonnollinen olotila mikä meille ihmisille on suotu, ilman sosiaaliturvaa ja valtioiden inhimmillistä ajattelumaailmaa, kuten vuosina 1866-1868. Kaksi vuotta riitti 8 % kuolemaan ja tuosta ei ole aikaa kuin vasta 153 vuotta, käytännössä se ei ole mikään aika ihmiskunnan historiassa. Perusta, mikä on luonnollista ja se mikä on ihmisten valitsemaa on aina olemassa ja se mitä moraalisesti pidetään oikeana muuttuu koko ajan.

        AsianVierestä

        Aika moni on myöskin vähemmän arvostanut. Ota ja kysele vanhemmalta sukupolvelta. Ei se isä monellekaan kovin läheinen, rakastettu ja arvostettu hahmo ole ollut. Tai no pidä haavekuvasi, mitäpä se mua haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sinulle yllättävä tieto se nykypäivänkin totuus jossa isän rooli on se elannon tuoja?
        Noin on ollut aina kivikaudelta lähtien joten minulle se ei tuota yllätystä.
        Suomen hiistoriassa on monta mielenkiintoista vaihetta. Torppariperinne missä mies "isäntä" katsottiin jo ammatiksi mutta hänen vaimonsa sai "emäntä nimikkeestään" ammattimaista arvostusta vasta 1960 luvun loppupuolella. Tuota ennen niin vaimo kuin myös lapset katsottiin ikäänkuin isännän apuväeksi.

        Luulen isän roolin olleen kohtalaisen sama jo pitkään. Lapset ovat isiänsä arvostaneet riippumatta siitä onko kaveri hukannut perheen yhteistä aikaa puusavotoissa ja tullut kotiin joka toinen viikonloppu tai jopa harvemmin. Elanto oli tosiaan tärkeää aikana jolloin valtio ei tukenut ihmisiä kuten nyt tällä hetkellä tukee.
        Jo kysymys milloin Suomessa on kuollut ihmisiä nälkään saa monet hiljaiseksi.
        Suuret nälkävuodet vuosina 1866–1868 surmasivat 8 % suomalaisista.

        Nykypäivän ihmiset valittavat jos eivät saa silikonirintoja tai jos puolisolla ei olisi sopivat rinnat. Valitetaan siitä mikä ei ole edes luonnollista. On ihmiset määrittelemää joka tulee hyvinvoinnin ja teknologian tasosta suhteessa sen hetkiseen moraalin tasoon. On myös olemassa se luonnollinen olotila mikä meille ihmisille on suotu, ilman sosiaaliturvaa ja valtioiden inhimmillistä ajattelumaailmaa, kuten vuosina 1866-1868. Kaksi vuotta riitti 8 % kuolemaan ja tuosta ei ole aikaa kuin vasta 153 vuotta, käytännössä se ei ole mikään aika ihmiskunnan historiassa. Perusta, mikä on luonnollista ja se mikä on ihmisten valitsemaa on aina olemassa ja se mitä moraalisesti pidetään oikeana muuttuu koko ajan.

        AsianVierestä

        Vanhempina aikoina sitä isää on lähinnä vaan pelätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempina aikoina sitä isää on lähinnä vaan pelätty.

        Herran pelko on totuuden alku, noin kai sitä Suomen lähimenneisyydessäkin ajateltiin.
        Mietin vain millaisen vastaanoton olisivat saaneet keinohedelmöitykset vuosina 1866-1868. Jee, ihanaa vapautta ilman miestä tai jotain...

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni on myöskin vähemmän arvostanut. Ota ja kysele vanhemmalta sukupolvelta. Ei se isä monellekaan kovin läheinen, rakastettu ja arvostettu hahmo ole ollut. Tai no pidä haavekuvasi, mitäpä se mua haittaa.

        Kertooko tuo ihmisen tyhmyydestä, ilman isäähän ei koko ihmistä edes olisi olemassa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertooko tuo ihmisen tyhmyydestä, ilman isäähän ei koko ihmistä edes olisi olemassa.

        AsianVierestä

        Arvostus pitää yleensä ansaita. Voi myös ajatella, että jokaisella on arvostus, mutta sen voi menettää. Oli kummin vaan, niin siitä voi miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostus pitää yleensä ansaita. Voi myös ajatella, että jokaisella on arvostus, mutta sen voi menettää. Oli kummin vaan, niin siitä voi miettiä.

        Niin voi. Monet ajattelevat miten tulisi olla valmiiksi katettu ateria pöydässä, myös lisääntymisessä:) Ei nähdä vaivaa kun on niin itse arvostus korkealla. Mieluummin syytellään isää, vastakkaista sukupuolta tai mitä tahansa ymmärtämättä siitä mahdollisuudesta jonka elämä itsessään meille antaa. Älkää hukatko sitä syyttelyyn, tehkää itse maailmastanne parempi paikka, meille jokaiselle.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin voi. Monet ajattelevat miten tulisi olla valmiiksi katettu ateria pöydässä, myös lisääntymisessä:) Ei nähdä vaivaa kun on niin itse arvostus korkealla. Mieluummin syytellään isää, vastakkaista sukupuolta tai mitä tahansa ymmärtämättä siitä mahdollisuudesta jonka elämä itsessään meille antaa. Älkää hukatko sitä syyttelyyn, tehkää itse maailmastanne parempi paikka, meille jokaiselle.

        AsianVierestä

        Aika usein isä päättää ihan itse siitä omasta roolistaan. Siinä tilanteessa on aika turha syytellä ketään muuta. Tosin syyttely itsessään on turhaa. On mitä on ja mitä sille mahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika usein isä päättää ihan itse siitä omasta roolistaan. Siinä tilanteessa on aika turha syytellä ketään muuta. Tosin syyttely itsessään on turhaa. On mitä on ja mitä sille mahtaa.

        Ai, olen ollut sitten väärässä. Isä päättää kaikesta?
        Ei ole olemassa vastuuta ilman valtaa joten annetaan nyt miehille 100 % päätäntävalta:)
        Kyllä kokonaisuus tekee sen mitä ihminen voi olla ja mitä ei. Mihin hän suntautuu, mitä tekee tai jättää tekemättä. Noin naisten kuin myös miesten kohdalla.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, olen ollut sitten väärässä. Isä päättää kaikesta?
        Ei ole olemassa vastuuta ilman valtaa joten annetaan nyt miehille 100 % päätäntävalta:)
        Kyllä kokonaisuus tekee sen mitä ihminen voi olla ja mitä ei. Mihin hän suntautuu, mitä tekee tai jättää tekemättä. Noin naisten kuin myös miesten kohdalla.

        AsianVierestä

        Onko oma rooli kaikki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko oma rooli kaikki?

        Tavallaan on ja ei. Oman roolin tehtävänä on kasvattaa ja antaa tilaa kanssaihmisten omille ajatuksille kieltämättä, pitää antaa eväitä itseajatteluun siitä mikä on hyvästä tai pahasta.
        Yksikään ihminen ei määrää toisen ihmisen nykytilaa tai kokonaisuutta, siihen voi vaikuttaa mutta päätös syntyy aina yksilön omassa päässä.

        Tänäänkin minun uhmisikäinen prinsessani kasvatti minua, olin välillä ihan hiljaa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan on ja ei. Oman roolin tehtävänä on kasvattaa ja antaa tilaa kanssaihmisten omille ajatuksille kieltämättä, pitää antaa eväitä itseajatteluun siitä mikä on hyvästä tai pahasta.
        Yksikään ihminen ei määrää toisen ihmisen nykytilaa tai kokonaisuutta, siihen voi vaikuttaa mutta päätös syntyy aina yksilön omassa päässä.

        Tänäänkin minun uhmisikäinen prinsessani kasvatti minua, olin välillä ihan hiljaa.

        AsianVierestä

        Oma rooli on oma rooli ja sen saa sitten itse kukin päättää, että onko se kaikki siinä omassa elämässä. Isä yleensä kyllä ihan itse päättää siitä omasta roolistaan. En sano, että se on aina helppoa, mutta lopullinen päätös on valtaosassa tilanteista ihan itsellä.

        Minä en ole sanonut mitään muiden määrittelyistä, vaan ihan itsestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma rooli on oma rooli ja sen saa sitten itse kukin päättää, että onko se kaikki siinä omassa elämässä. Isä yleensä kyllä ihan itse päättää siitä omasta roolistaan. En sano, että se on aina helppoa, mutta lopullinen päätös on valtaosassa tilanteista ihan itsellä.

        Minä en ole sanonut mitään muiden määrittelyistä, vaan ihan itsestä.

        Kiitos hyvästä keskustelusta.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvästä keskustelusta.

        AsianVierestä

        Kiitos samoin.


    • Minusta tuo on hyvin järkevää. Jos joku on valinnut yksin olon, pitäisikö sen automaattisesti tarkoittaa lapsettomuutta?

      • Anonyymi

        Toinen musta mielenkiintonen kulma tähän juttuun on ne sukusolujen luovuttajat. Ihan tossa vastikään oli juttua siitä miten suhteellisesti hyvinkin iso osa niistä luovuttajista koki sen sukusoluluovutuksen vaihtoehdoksi omille lapsille. Eli heillä itsellään ei ollut tarvetta siihen vanhemmuuteen, mutta geenit jatkuisivat. Tämä oli muistaakseni isona prosenttina myös (tai ehkä oli varsinkin, en muista varmaksi) munasoluluovuttajissa. Itselleni ei ole osunut silmiin, että onko tuosta vielä tehty vertailututkimusta. Kuinka moni sukusoluja luovuttanut todella jää reaalielämässään ilman jälkeläisiä. Voi olla, että tuo on sen verran uusi näkökulma, että se tutkimus on vielä laajemmin tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen musta mielenkiintonen kulma tähän juttuun on ne sukusolujen luovuttajat. Ihan tossa vastikään oli juttua siitä miten suhteellisesti hyvinkin iso osa niistä luovuttajista koki sen sukusoluluovutuksen vaihtoehdoksi omille lapsille. Eli heillä itsellään ei ollut tarvetta siihen vanhemmuuteen, mutta geenit jatkuisivat. Tämä oli muistaakseni isona prosenttina myös (tai ehkä oli varsinkin, en muista varmaksi) munasoluluovuttajissa. Itselleni ei ole osunut silmiin, että onko tuosta vielä tehty vertailututkimusta. Kuinka moni sukusoluja luovuttanut todella jää reaalielämässään ilman jälkeläisiä. Voi olla, että tuo on sen verran uusi näkökulma, että se tutkimus on vielä laajemmin tekemättä.

        Hmm..onko tuo nykyajan käkiajattelua:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm..onko tuo nykyajan käkiajattelua:)

        AsianVierestä

        No käki nyt ei kauheasti sitä isäntälintuaan auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm..onko tuo nykyajan käkiajattelua:)

        AsianVierestä

        Munasolujen luovuttaminen ei ole ihan pikkujuttu. Siinä joutuu se luovuttajakin näkemään vähän vaivaa. En nyt siis lähtis sitä ihan käkeen vertaamaan. Miehillä toimitus on tietysti paljon enemmän läpihuutojuttu, mutta ei sekään nyt ihan käkeen vertaannu. Luovutussiittiöitä käytettäessä kuitenkin useinmiten se toinen puoli perimää on ihan vastaanottajan omaa. Käki taas tuhoaa samalla kokonaan sen isäntälinnun oman perimän siltä pesintäkaudelta.


    • Anonyymi

      Enemmän on niitä naisia jotka palvelee jännämiehiä. Toki meillä tehdään kothommat puoliksi eikä siitä ole sanomista tullut koskaan.

    • Ihana vauva, kaikkea hyvää ja onnea elämälle; niin äidille kuin lapselle.

      Toisaalta tuo linkki teki surulliseksi sillä sijaissynnytys on täällä kotimaassa kielletty, miehillä on vaihtoehdot vähissä. Toki luovutuksen kannalta on aivan eri nauttiiko luovuttaja muutaman minuutin ja heittää jälkeläiset purkkiin tai kantaako jälkikasvua yhdeksän kuukautta. Eettiset, sosiaaliset sekä myös terveydelliset riskit ovat eri mittakaavasta. Kuitenkin se että yhteiskunta tukee toisia haaveidensa toteuttamisessa mutta toisaalta tämän onnen haluaa toislta kitkeä tuntuu pahalta; ainakin kun asiaa katsoo täältä aidan ei niin vihreältä puolelta.

      Se mikä jäi myös tuossa mieleen oli se että päätöstä johdatteli se että sopivaa kumppania nainen ei löytänyt. Samaan aikaan Suomessa on paljon yksinäisiä miehiä joiden perhehaaveet jäävät toteutumatta kumppanin puutteeseen. Eli miehille nyt vinkiksi että tv;n pitää vaihtua kuntosaliin, Ramones Mozartiin sekä lihatuotteet tofuun. Jos tuntuu että tavis ei riitä niin miettikään tilannetta viiden vuoden päästä.
      Nainen haluaa äidiksi joten samalla kun tekee ruokaostokset cittarissa niin hän pysähtyy pakastealtaalle. Siellä olisi Eurooppalaista siementä tarjolla kuin ennen hiusvärejä kosmetiikkaosastolla. Siitä sitten Espanjalainen mukaan;187cm pitkä ja tummat hiukset. Kassalta vielä plussapisteet ja se on siinä.

      Vamaan ihan sattumaa mutta hymyilin kun mietin tämän julkaisuajankohtaa. Muutama päivä sitten julkaistiin juttu jonka aihe oli valitus siitä että thl oli valinnut työryhmään yhdeksän naista eikä yhtään miestä; aiheena kuitenkin huoltajuusriidat. Muutama päivä sen jälkeen tämä uutinen ikäänkuin "kostoksi"; jos ei tasa-arvoa tehdä kuten naiset haluaa niin lopputulos on tämä.

      • Anonyymi

        Oikeasti noin, taas...
        Itse olin tasa-arvotyöryhmässä jossa jo esitin vastalauseen työryhmän kokoonpanosta.
        Miksi ne jotka tekevät tutkimuksia ja raportoivat niistä ovat naisvaltaisia. Mihillä ei ole paljon sanottavaa päätösten yhteenvedoista.

        AsianVierestä


    • Anonyymi

      Aivan ihana äiti ja vauva. Osa naisista päätyy tuohon ratkaisuun, jos eivät löydä sopivaa kumppania. Minun mielestä on kuitenkin surullista, että ihmiset eivät löydä toisiaan ja jäävät ilman parisuhdetta.

    • Anonyymi

      Persutoiminnoiksi laskettaessa sikiönpäästöt ym muut valtakunnansyyttäjän ajamat asiat niin sellaista naista ei pitäisikään. Sellainen nainen kun on sellainen.

    • Anonyymi

      Erikoisuuden kunnia saatetaan nähdä vielä häpeänä, kun sillä ei voi kasvattaa. Poliisiteeveessä on näitä kommentoijia lisää.

    • Minkä ikäinen olit, kun ensimmäinen lapsesi syntyi?

      • Anonyymi

        Jos minulta kysyt niin 23.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos minulta kysyt niin 23.

        AsianVierestä

        Juu, sinulta kysyin. :)

        Nuori mies olit vielä silloin. Meillä mies oli vielä 27 tai täytti kyllä esikoisen syntymän jälkeen kuukauden päästä 28 ja mä olin 36, täytin samana vuonna kyllä vielä 37. :)


      • JanK kirjoitti:

        Juu, sinulta kysyin. :)

        Nuori mies olit vielä silloin. Meillä mies oli vielä 27 tai täytti kyllä esikoisen syntymän jälkeen kuukauden päästä 28 ja mä olin 36, täytin samana vuonna kyllä vielä 37. :)

        Ja tokan syntyessä olin vielä 38. Isäntä sai 30-vuotis syntymäpäivänään meidän juniorin eli ovat samana päivänä syntyneet. Isä ja tytär. Ihan kiva synttärilahja vai? :)


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Juu, sinulta kysyin. :)

        Nuori mies olit vielä silloin. Meillä mies oli vielä 27 tai täytti kyllä esikoisen syntymän jälkeen kuukauden päästä 28 ja mä olin 36, täytin samana vuonna kyllä vielä 37. :)

        Viimeisin lapseni on tullut äidistä jonka ikä oli 37 vuotta joten olihan sinulla vielä runsaasti aikaa:) Eli helvetinmoinen kiire...

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisin lapseni on tullut äidistä jonka ikä oli 37 vuotta joten olihan sinulla vielä runsaasti aikaa:) Eli helvetinmoinen kiire...

        AsianVierestä

        No aika saman ikäinen olin tuon lapsesi äidin kanssa sitten, esikoisen syntymästä 6kk ja olin jo 37. Joo, ei olis paljon myöhempään varmaan enää natsannut. Mutta hyvä, että saatiin nuo mussukat.

        Ihan vaan todettiin, että tulee lapsia jos on tullakseen ja tuli sitten. :)


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        No aika saman ikäinen olin tuon lapsesi äidin kanssa sitten, esikoisen syntymästä 6kk ja olin jo 37. Joo, ei olis paljon myöhempään varmaan enää natsannut. Mutta hyvä, että saatiin nuo mussukat.

        Ihan vaan todettiin, että tulee lapsia jos on tullakseen ja tuli sitten. :)

        Taidat olla muutenkin samanikäinen minun ihanan ex-puolison kanssa jonka kanssa voi olla minulla myös yhteinen tulevaisuus, tiiviimmässä muodossa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla muutenkin samanikäinen minun ihanan ex-puolison kanssa jonka kanssa voi olla minulla myös yhteinen tulevaisuus, tiiviimmässä muodossa.

        AsianVierestä

        Täytän tänä vuonna 45. Alkaa ikä jo painaa. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla muutenkin samanikäinen minun ihanan ex-puolison kanssa jonka kanssa voi olla minulla myös yhteinen tulevaisuus, tiiviimmässä muodossa.

        AsianVierestä

        Kuulostaa mukavalta tulevaisuuskuviosi. Toivottavasti. :)


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Kuulostaa mukavalta tulevaisuuskuviosi. Toivottavasti. :)

        Ihanasti te pulskitutte persuuksiltanne siittä mitä eka kerran näki:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla muutenkin samanikäinen minun ihanan ex-puolison kanssa jonka kanssa voi olla minulla myös yhteinen tulevaisuus, tiiviimmässä muodossa.

        AsianVierestä

        Miksi se on ex, jos on kerran niin ihana? Hän jätti sinut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se on ex, jos on kerran niin ihana? Hän jätti sinut?

        Kaikki exät ovat aina ihania, etkö tiennyt sitä? Jos et, et ole harkintakykyinen yksilö.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanasti te pulskitutte persuuksiltanne siittä mitä eka kerran näki:)

        AsianVierestä

        Hmm, nojaa. Mulla on aina ollu isot perslihakset. Onhan siihen vähän rasvaakin tainnu tulla. Mutta ei nyt hirveesti huudella siitä. ;D

        Mä olen aina ollut sellainen enempi H-vartalomallia, kevyesti tiimalasia. Että näin muhkeempana olen ihan äijän näköinen pötkö. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki exät ovat aina ihania, etkö tiennyt sitä? Jos et, et ole harkintakykyinen yksilö.

        AsianVierestä

        Niin, onhan ne ainakin jossain vaiheessa olleet. Kyllä minunkin ex oli ihana, mutta en minä sitä enää takaisin ottaisi, kun kerran sen jätin. Joku syyhän sille erollekin täytyy olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki exät ovat aina ihania, etkö tiennyt sitä? Jos et, et ole harkintakykyinen yksilö.

        AsianVierestä

        Huikkasen tähän sivusta, että noin sen kuuluu mennäkin. Jos toinen muuttuu eron jälkeen hirveeksi huuhkajaksi, niin on ollu alunperin aika huono valinta.


    • Anonyymi

      Hyvä mies ja hyvä parisuhde on varmasti apu. Huono parisuhde taas olis jopa pahaksi. Jos itseeni aattelen, niin mielummin oon kokonaan yksin, kun yhessä yksin. Jos se koko paletti kaatus kokonaan omaan niskaan ja sit vielä paha mieli ku toinen ei tee, niin ei sitä jaksais. En minä ainakaan.

      • Anonyymi

        Olet siis mieltä jossa 0 kokemusta on parempi mitä 100 ?
        Elämänjana perustuu kuitenkin kokemuksiin ihmisen kasvutarinassa?
        Itse en ole noita ajatellut, mennyt "pää" kolmantena jalkana, en sano mikä pää.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis mieltä jossa 0 kokemusta on parempi mitä 100 ?
        Elämänjana perustuu kuitenkin kokemuksiin ihmisen kasvutarinassa?
        Itse en ole noita ajatellut, mennyt "pää" kolmantena jalkana, en sano mikä pää.

        AsianVierestä

        Siis täh? Jos suhde on hyvä ja mies auttaa, niin sitä on apua. Jos suhde ja mies vie voimavaroja, niin ei niistä apua oo. Kyl musta pettymys ja paha mieli on negatiivisia juttuja. Ois se kamalaa joutua pyytelemään, et teetkö sitä ja teetkö tätä ja sit jos se vielä jättäs tekemättä. En mä sellasta jaksais. Parempi yksin ja se homma tekemättä, ku kaksin, se homma tekemättä ja paha mieli ja pettymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis täh? Jos suhde on hyvä ja mies auttaa, niin sitä on apua. Jos suhde ja mies vie voimavaroja, niin ei niistä apua oo. Kyl musta pettymys ja paha mieli on negatiivisia juttuja. Ois se kamalaa joutua pyytelemään, et teetkö sitä ja teetkö tätä ja sit jos se vielä jättäs tekemättä. En mä sellasta jaksais. Parempi yksin ja se homma tekemättä, ku kaksin, se homma tekemättä ja paha mieli ja pettymys.

        No, minun kanssa naisen ei tarvitse tehdä mitään jos ei halua.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, minun kanssa naisen ei tarvitse tehdä mitään jos ei halua.

        AsianVierestä

        Se on hyvä sun naiselle sitte. Tiiät varmaan, et ei kaikki oo samanlaisii. Hyvä mies ja hyvä suhde on plussaa. Huono suhde ja ehkä huono mieski on miinusta. Voihan sitä olla huono suhde vaik mies ois hyväki, mut ei tulla toimeen tai aatellaan eri tavalla. Mut kyl sen suhteen pitää kuiteski tukee sitä jaksamista eikä vähentää. Parempi oikeesti yksin, ku yhessä yksin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3219
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1965
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1523
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      128
      1423
    5. 80
      1095
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      254
      918
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      859
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      90
      763
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      751
    Aihe