Oletteko te parisuhteessa elävät rakastuneita toisiinne?

Anonyymi

Tai oletteko edes olleet joskus rakastuneita? Vai tuleeko tunteita ajan kanssa? Onko se edes välttämätöntä?

38

87

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olin kauan kestäneessä parisuhteessa ja kyllä suurimman osan siitä ajasta rakastin miestäni. En ala parisuhteeseen kenenkään kanssa jos en rakastu ja rakasta.

      • Anonyymi

        Mutta voihan ihmisestä välittää ilman että olisi mitenkään varsinaisesti rakastunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta voihan ihmisestä välittää ilman että olisi mitenkään varsinaisesti rakastunut.

        Varmaan voi. Kaikissa parisuhteissa olen kuitenkin ollut rakkaudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta voihan ihmisestä välittää ilman että olisi mitenkään varsinaisesti rakastunut.

        Minä välitän monestakin ihmisestä, jopa rakastan heitä, kutsun heitä ystävikseni, perheekseni, työtovereikseni jne. Mutta en minä heidän kanssa parisuhteeseen ala.

        En ymmärrä miksi pitäisi alkaa parisuhteeseen ihmisen kanssa johon ei ole rakastunut? Eikö silloin voi vain pysyä ystävinä.


    • Anonyymi

      Rakastuin 17 vuotiaana, tunne oli molemmin puolinen. Yhteen muutimme 3 viikon tiiviin seurustelun jälkeen. Olen yhä rakastunut ja puolisoni rakastaa yhä minua. Parisuhdetta on kestänyt tähän mennessä vähän päälle 47 vuotta ja jatkuu siitä vielä yhteiseen hautaan saakka ja sielläkin vielä ainakin sen 25 vuotta mille ajalle hautapaikan voi ostaa eka kerralla.

      • Anonyymi

        Hieno homma teille! Mutta harvoilla käy tuollainen tuuri. Varsinkaan nykypäivänä.


    • Anonyymi

      En voisi olla parisuhteessa ilman rakkautta 🥰

    • Anonyymi

      Jonkinlainen kiinnostus henkilöön itselläni pitää olla,että alan edes tutustelemaan hänen kanssaan. Joskus rakastuminen voi tapahtua nopeasti,joskus taas hitaasti. Rakastuminen, rakastaminen ja rakastettuna oleminen on ainakin minusta mahtavaa.

    • Anonyymi

      Mitä se rakkaus sitten kenellekin on? Ehkä toisille sitä intohimoa ja kemiaa, toisille mukavaa yhdessäoloa ja sujuvaa arkea.

      Ei kukaan voi yhdellekään parisuhteessa olevalla sanoa, mikä heidän parisuhteessaan on välttämätöntä, vaan sen määrittelee jokainen itse. Minä tarvitsen kiintymystä ja sitä, että on kivaa olla toisen kanssa. Haluan läheisyyttä ja toisaalta tunnetta olla oma itsensä ja sen hyväksymistä. Puolisoni kaivannee aika lailla samoja asioita ja toisaalta hyvin konkretiaakin kuten yhdessä tekemistä ja esim. kesämökillä puuhastelua.

      Rakastanko? Mielestäni kyllä ja koen myös saavani rakkautta.

    • Anonyymi

      Kai niitä tuntemuksia on monenlaisia, rakkaus muuttaa muotoaan, yhdessä noin 30 vuotta.

    • Anonyymi

      Ei ole välttämätöntä.

    • Anonyymi

      Minä pidän miehestäni ja tunnen oloni hänen seurassaan turvalliseksi. Meillä on mukavaa yhdessä. Katsotaan sarjoja. Puuhaillaan lasten kanssa. Läheisyyttä ei meillä viime aikoina ole ollut, taitaa johtua tästä. Uskon, että voisin korjata asian.

    • Anonyymi

      Olin pihkassa tyttöystävääni/vaimooni 15 vuotta. Sen jälkeen jäljellä on ollut rakkaus, joka on pitänyt meitä yhdessä yli vaikeiden aikojen.

      Vaikka tajuan rakastumisen olevan luonnon juoni, joka johtaa kärsimykseen, on se niin mahtava kokemus, ettei soisi kenenkään jäävän sitä ilman.

    • Muu ei ole välttämätöntä kuin verot ja kuolema.

      Parisuhde voi olla vain sopimustyyppinen ja sisältää aitoa välittämistä, vaikkei rakkautta tai edes läheisyyttä. Moni parisuhde myös muuttuu ajanmyötä sellaiseksi

    • Anonyymi

      Vähän sopimustyyppinen ratkaisu, ajan kanssa sitten heräsi jonkin sortin kiintymys. Se pienikin tunne sitten poistui pettämisten ja vähättelyn takia. Yritettiin korjata tilanne. Sitten viimeisenä meni luottamus.

    • Anonyymi

      En ole suhteeseen alkanut ilman rakkautta enkä ala vastakaan. Valitettavasti rakkaus ei aina kestä tai tulee muita ongelmia. Tällä hetkellä sinkkuna. Ideaali olisi löytää lopun elämän kestävä molemminpuoliseen rakkauteen perustuva parisuhde. Rakkauden täytyy syttyä ennen suhteen solmimista, muuten ei ole motiivia suhteelle ja kavereina pysytään.

    • Anonyymi

      Rakkaus! Mitä se on? Jos se on tunnetila jossa kiima hämärtää järjen ja johtaa harkitsemattomiin päätöksiin niin onnekseni en ole ollut koskaan rakastunut.
      Suurin osa rakastuneista tuttavapareista on eronnut,

      Keskenään viihtyminen. Yhteiset arvot ja kiinnostuksen kohteet. Noiden lisäksi nuorten ihmisten luonnollinen kiima. Siinä ovat olleet minun rakkauteni perusteet.
      Keskinäinen kiintymys ja vilpitön halu tuottaa kumppanille mielihyvää arjessa ja seksissä ovat säilyneet yli 50 vuotta.
      Jos se on rakkautta niin olkoon. Ainakin tämä on sisältörikasta ja tyydyttävää elämää vielä tässäkin iässä.

    • Anonyymi

      Ei ole välttämätöntä, sitä voi esimerkiksi pitää ja välittää toisesta kovastikin, ilman että varsinaisesti rakastaa. Rakastunut olen ollut useamman suhteen alussa, mutta en ole varmaan rakastanut kuin kerran.

    • Anonyymi

      Rakkaudesta tiedä, yhdessä vaan kiva tai hyvä olla.

    • Anonyymi

      Vuosikymmeniä yhdessä. Rakkaus, syvä kiintymys, kunnioitus, huolehtiminen, innostaminen toista vaikeana aikana ; nuo kaikki ovat osa yhteistä taivalta.
      Suurin niistä rakkaus.

    • Anonyymi

      Kyllä me ollaan. Itsellä oli tunteita jo ennen miestä ja mies ei oikein uskonut ja meni aikaa paljon ennen kun uskoi. Mies ei millään meinannut rakastua minuun mutta jahtasin sitä väsymättä ja kutsuin yöksi ja annoin seksiä ja pidin lähellä.

      • Anonyymi

        Aika hataralla pohjalla jos "mies ei millään meinannut rakastua". Pakotettu rakkaus voi olla sanahelinää vain


    • Anonyymi

      En ole koskaan sanonut miehelleni rakastavani häntä, en edes että "niin minäkin". Hän sanoo rakastavansa minua.

      • Anonyymi

        En ole varma että rakastaako edelleen..


      • Anonyymi

        Me sanotaan rakkaudesta mieheni kanssa toisillemme päivittäin.


    • Anonyymi

      Aloittaja, Suomessa ei ole pakkoavioliittoa eikä muutenkaan kenenkään pakko olla parisuhteessa. Kyllä se on rakkaus ja yhteenkuuluvuuden tunne josta syntyy parisuhteita.

    • Anonyymi

      Sanon vaimolleni "Rakas, rakastan sua" ja hän minulle, yhdessä oltu ikuisuus.

    • Anonyymi

      No ainakin itse. Vaimoni on oli tavatessamme hyvin kaunis ja seksikös ja sellaisena pysynyt. Luone on vähän hankala. Sekin kyllä tuli nopeasti esille.

      • Anonyymi

        Vähän sama juttu, vaimoni on viehättävä ja haluttava nainen, ollut aina mutta luonne on hankala mutta toimeen tultu kun ei turhia venkoile. Totuus on että täydellistä ei olekkaan.


    • Anonyymi

      Rakkaus on suhteellista kuten kaikki muukin elämässä.

    • Anonyymi

      Rakkaus on hyvien päivien olo, mukava tunne ihmisen vierellä, tuoksu jonka tuntee, kosketus jonka muistaa.
      Rakkauden muistaa vielä silloinkin kun sen menettää.

      • Anonyymi

        Ollaan me toisiimme tykästyneitä

        Vai mitä ?


      • Anonyymi

        "kosketus jonka muistaa."

        Rakkautta on myös ilman parisuhdetta.


    • Anonyymi

      Olen rakastunut. Ihastuin tulisesti jo ensitapaamisella ja tunteet vain syveni suhteen edetessä. Vuosikymmentä myöhemmin yhä rakkaus kukoistaa.

      Aiemmissa suhteissa oli tottakai vahvoja tunteita kumppaneita kohtaan, mutta ei mitään yhtä voimakasta kuin puolisoa kohtaan. Omalla kohdalla siis kestävän parisuhteen kivijalka on selvästi tämä palava rakkaus puolisoa kohtaan, joten pidän sitä välttämättömänä.

      Toki muilla voi olla toisin :)

    • Anonyymi

      Rakastaminen ja kunnioittaminen on tärkeää. Ei niinkään rakastuminen.

    • Anonyymi

      "tottumus on toinen luonto"

    • Anonyymi

      Ensimmäisessä parisuhteessani olin todella rakastunut siitä on kohta 4 vuotta aikaa ja näin jälkeenpäin kyllä muistelee hyvällä ja vähän ihmettelee miten on tunteiden alaisena tehnyt vaikka mitä ja käyttäytynyt vähän jopa lapsellisesti. Rakkaus saa tekemään tyhmiä asioita eikös se sanonta niin mene!

      Ja itsehän jokainen rakentaa omasta elämästään juuri semmoisen kun haluaa, voi olla parisuhteessa kenen kanssa haluaa olla rakastunut tai ei. Ei kukaan sitä oikeaa parisuhdetta ole määritellyt. Sekä jokainen tuntee tunteita eri tavalla ei voi tietää miten joku muu tuntee ”rakkauden”. Mutta se määritellään vihan kaltaisena voimakkaana tunteena eli voimakasta ihastumista johonkuhun.

      Itse haluan rakentaa parisuhteeni rakkauden pohjalle, en itse pystyisi olemaan ihmisen kanssa jota en rakasta. Sekä se tekee elämisestä niin paljon parempaa ja miellyttävämpää. Tottakai siihen liittyy suurta tuskaakin, mutta se on tunteena niin eufoorinen, että jokainen ansaitsisi kokea ainakin kerran elämässään semmoista kiintymistä johonkin. Omalla kohdalla myös suhteet jotka on luotu vahvalle tunne pohjalle kestävät kauemmin kuin ne joissa ei ole yhteistä kuin materia.. rakkaushan se on loppujen lopuksi se joka pitää ihmisiä yhdessä ja erottaa niitä. Eikös elämän tarkoituskin ole loppujen lopuksi onnellisuus ja rakkaus....

    • Anonyymi

      Molemmin puoleista rakkautta on, ilmenee vain eri tavoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe