Menetin sydämeni varatulle

Anonyymi

Tapasin työpaikan juhlissa ihanan miehen, jonka kanssa alkoi puolisen vuotta pitkä suhde. Olemme molemmat tahoillamme naimisissa eli suhteemme oli ns. salasuhde. Suhteemme oli pitkälti viestisuhde, tapailimme silloin tällöin. Kävi "vanhanaikaisesti" eli rakastuimme toisiimme. Viestimme olivat ihania, kuumia rakkaudentunnustuksia. Tapaamisia oli kymmenkunta, mutta muutamaa lukuunottamatta ne kestivät korkeintaan puolisen tuntia. Olisin halunnut tavata vaikka joka päivä, mutta mies vetosi aina työkiireisiin. Tapaamisissa pussailimme ja vannoimme rakkauttamme syrjäisellä parkkipaikalla noin varttitunnin, jonka jälkeen tällä miehellä oli aina kiire takaisin töihin. Viestit kulkivat kymmeniä kertoja päivässä ja ne olivat aina ihania. Seksiä emme koskaan harrastaneet. Mies ei edes ehdottanut sitä tai tehnyt elettäkään, että olisi halunnut sitä.

Koska tunsimme rakastavamme toisiamme, aloin tietysti suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Kerran sitten rohkaistuin ja kysyin mieheltä, olisiko meidän aika erota tahoillamme ja ruveta suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta. Järkytyksekseni mies ilmoitti ykskantaan, ettei aio erota vaimostaan. Lamaannuin. Voiko joku tosiaankin valehdella puoli vuotta päin naamaa? En kuitenkaan halunnut uskoa miestä ja viestittelymme jatkui. Halusin, että olisin saanut käännettyä miehen pään. Viesteissä mies kuitenkin vannoi edelleen rakkauttaan minuun. Sitten miehen vaimo sai tietää meistä ja yhteydenpitomme loppui. Sain parin kuukauden päästä tästä mieheltä viestin, että ei ole koskaan rakastanutkaan ketään muuta kuin vaimoaan.

Onko muilla kokemusta tällaisesta? Toinen vannoo ikuista rakkautta, mutta ei sitten olekaan valmis yhteiseen tulevaisuuteen. Olen todella surullinen ja masentunut ja koko ajan vaan tuntuu siltä, että mies oli oikea kusettajasika. Lohduttakaa sydämensä särkenyttä.

29

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän näin jännää seuraavaksi?

    • Anonyymi

      Tyypillinen tarina, olit sille jännää ajanvietettä. Pikku arkipäivän hauskuutta ja parisuhteen piristystä. Mistä teitä hyväuskoisia oikein sikiää?

      • Anonyymi

        Jos luet kirjoitukseni tarkemmin, kerroin, että mies RAKASTI minua. Todisteli sitä viesteissä joka päivä. En tosiaankaan ollut hänelle mikään parisuhteen piristys. Eikä hän ollut edes sellainen, Viestitteli jokaikinen päivä moneen kertaan ja kertoi rakkaudestaan. Jos ei olisi rakastanut oikeasti, tuskin olisi kertonut siitä jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luet kirjoitukseni tarkemmin, kerroin, että mies RAKASTI minua. Todisteli sitä viesteissä joka päivä. En tosiaankaan ollut hänelle mikään parisuhteen piristys. Eikä hän ollut edes sellainen, Viestitteli jokaikinen päivä moneen kertaan ja kertoi rakkaudestaan. Jos ei olisi rakastanut oikeasti, tuskin olisi kertonut siitä jatkuvasti.

        Jos ymmärtäisit paremmin mistään mitään niin näkisit kuvion. Noihin varattujen pelimiesten ja naisten koreografiaan kuuluu oleellisena osana paskanpuhumisen äärettömän hyvä taito. Kysyppä itseltäsi, miksi ei eronnut? Ja vaikka se totuus nyt kirveltääkin niin kyllä siitä ohi pääsee. Siitä että kaikki oli puhdasta kusetusta. Vastaisuudessa olet sitten viisaampi ja varovaisempi. Toivottavasti 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärtäisit paremmin mistään mitään niin näkisit kuvion. Noihin varattujen pelimiesten ja naisten koreografiaan kuuluu oleellisena osana paskanpuhumisen äärettömän hyvä taito. Kysyppä itseltäsi, miksi ei eronnut? Ja vaikka se totuus nyt kirveltääkin niin kyllä siitä ohi pääsee. Siitä että kaikki oli puhdasta kusetusta. Vastaisuudessa olet sitten viisaampi ja varovaisempi. Toivottavasti 👍

        Viestisi on epälooginen alottajahan on myös varattu, mutta nainen ja hän aikoi toteuttaa aikomuksensa, eikä valehdellut. Sinä puhut varatuista miehistä, mutta eikös täällä jo aiemmin puhuttu, että miehet hakee vain seksisuhteita ja suhteeseen he menee jonkun kivan tyypin kanssa, johon eivät välttämättä niin tunne vetoa. Seksisuhteessakaan heillä ei ole tunteita ja toisaalta pettäessään heillä ei ole tunteita eli miehillä ei näin ollen näytä olevan tunteita. Onko heidät kasvatettu näin vai puuttuuko heidän aivoistaan jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestisi on epälooginen alottajahan on myös varattu, mutta nainen ja hän aikoi toteuttaa aikomuksensa, eikä valehdellut. Sinä puhut varatuista miehistä, mutta eikös täällä jo aiemmin puhuttu, että miehet hakee vain seksisuhteita ja suhteeseen he menee jonkun kivan tyypin kanssa, johon eivät välttämättä niin tunne vetoa. Seksisuhteessakaan heillä ei ole tunteita ja toisaalta pettäessään heillä ei ole tunteita eli miehillä ei näin ollen näytä olevan tunteita. Onko heidät kasvatettu näin vai puuttuuko heidän aivoistaan jotain?

        Suhteemme ei ollutkaan mikään yhdentekevä seksisuhde, sillä mies ei halunnut edes seksiä. Ei ehdottanut, ei edes koskenut muuten kuin antamalla pieniä pusuja tapaamisten aikana. Mies ei tosiaankaan ollut mikään seksiä kinuava pelimies, päinvastoin. Olisin itse kyllä halunnut kiihkeitä suudelmia ja etenemistä pidemmällekin, mutta hän oli herrasmies ja tyytyi pusuihin. Ajattelin, että seksiä alamme harrastaa sitten, kun eroamme puolisoistamme ja olemme virallisesti pari. Mutta rakkaudentunnustuksia sain häneltä noissa tapaamisissa ja viesteissä todella paljon. Voiko päivästä toiseen, kymmeniä kertoja päivässä sanoa toiselle rakastavan tätä, jos ei muka oikeasti rakasta? Minulle oli tosiaan hirveä isku, kun hän parin kuukauden päästä siitä, kun suhde paljastui hänen vaimolleen, lähetti kylmän viestin, ettei ole koskaan rakastanut kuin vaimoaan :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhteemme ei ollutkaan mikään yhdentekevä seksisuhde, sillä mies ei halunnut edes seksiä. Ei ehdottanut, ei edes koskenut muuten kuin antamalla pieniä pusuja tapaamisten aikana. Mies ei tosiaankaan ollut mikään seksiä kinuava pelimies, päinvastoin. Olisin itse kyllä halunnut kiihkeitä suudelmia ja etenemistä pidemmällekin, mutta hän oli herrasmies ja tyytyi pusuihin. Ajattelin, että seksiä alamme harrastaa sitten, kun eroamme puolisoistamme ja olemme virallisesti pari. Mutta rakkaudentunnustuksia sain häneltä noissa tapaamisissa ja viesteissä todella paljon. Voiko päivästä toiseen, kymmeniä kertoja päivässä sanoa toiselle rakastavan tätä, jos ei muka oikeasti rakasta? Minulle oli tosiaan hirveä isku, kun hän parin kuukauden päästä siitä, kun suhde paljastui hänen vaimolleen, lähetti kylmän viestin, ettei ole koskaan rakastanut kuin vaimoaan :(

        Niin, mistähän tuo mahtaakaan kertoa että lähetti "kylmän viestin" ja valitsi vaimonsa (niinku kaikki pettäjämiehet)
        Rakkaudestako? tuskin.

        Se että nää äijät puhuu kun ruunebergit ja vakuuttelee joka toisessa lauseessa "rakkautta " ei niille merkitse mitään. Pelkkää kieroa peliä. Se että sinä rakastut johonkin ei todellakaan tarkoita että sillä toisella olisi samanlaisia tunteita. Tyhjät sanat mitään tarkoita, teot kylläkin.

        Eli kovasti hyväuskoinen olet 🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luet kirjoitukseni tarkemmin, kerroin, että mies RAKASTI minua. Todisteli sitä viesteissä joka päivä. En tosiaankaan ollut hänelle mikään parisuhteen piristys. Eikä hän ollut edes sellainen, Viestitteli jokaikinen päivä moneen kertaan ja kertoi rakkaudestaan. Jos ei olisi rakastanut oikeasti, tuskin olisi kertonut siitä jatkuvasti.

        Kerroit hänelle yhteisestä elämästä ja hän järkiintyi vakavuuttasi sen suhteen. Olit hänelle vain aikasi tunteiden kohde. Se tuossa aloituksessasi on selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luet kirjoitukseni tarkemmin, kerroin, että mies RAKASTI minua. Todisteli sitä viesteissä joka päivä. En tosiaankaan ollut hänelle mikään parisuhteen piristys. Eikä hän ollut edes sellainen, Viestitteli jokaikinen päivä moneen kertaan ja kertoi rakkaudestaan. Jos ei olisi rakastanut oikeasti, tuskin olisi kertonut siitä jatkuvasti.

        Alkuoletus on valhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luet kirjoitukseni tarkemmin, kerroin, että mies RAKASTI minua. Todisteli sitä viesteissä joka päivä. En tosiaankaan ollut hänelle mikään parisuhteen piristys. Eikä hän ollut edes sellainen, Viestitteli jokaikinen päivä moneen kertaan ja kertoi rakkaudestaan. Jos ei olisi rakastanut oikeasti, tuskin olisi kertonut siitä jatkuvasti.

        Rakasti sinua mutta sitten kertoikin rakastavansa vaimoaan ja eroa ei tule. Mitä johtopäätöksiä siitä vedät? Minä päättelisin ettei rakasta muita kuin itseään.


    • Anonyymi

      Todennäköisesti mies ei saanut rakkaudentunnustuksia vaimoltaan. Eli kotona oli tasaista ja harmaata, mutta vakaata ja turvallista. Mies halusi huomiota vieraalta naiselta, sinulta. Sai sitä, ja jossain vaiheessa hänen huomiokuppinsa tuli täyteen, eikä enää tarvinnut sinua, mihinkään. Sitten tyytyväisenä jatkoi vain eloaan vaimonsa kanssa, huomiontarve tyydytettynä, taas jaksaa pitkän aikaa, koti siivoontu ja ruoka tulee pöytään. Se riittää pitkäksi aikaa, kun sai huomiontarpeen tyydytetyksi. Mies mittauttaa tasonsa aika ajoin, ja sinä olit yksi sellainen tason mittari. Nostit miehen egoa, jotta hän jaksaa omassa parisuhteessaan taas jatkaa. Kiitos sulle, teit hyvän työn, mutta et saanut mitään palkaksi.

      • Anonyymi

        Mutta ei ollut seksiä kuitenkaan. Vähälläpä se mies sai huomionhalunsa tyydettyä.


    • Anonyymi

      Ei vittu kosketa minua.

    • Anonyymi

      Jouduit omaa egoaan nostattavan pelimiehen pelinappulaksi.
      Kai itsekin ymmärrät ettei rakkaus ole tuollaista mitä hän sinulle tarjoili?

      • Anonyymi

        No tämä 👍ei vaan tuo ap tajua noita pelimiesten kujeita 😂


    • Anonyymi

      Entä miehesi? Ajattelitko koskaan häntä tuossa rakkauden huumassasi?
      Toivottavasti hän älysi jättää sinut.
      Sait mitä ansaitsit.

      • Anonyymi

        Olen ollut naimisissa jo ennen tätä avioliittoani. Nykyinen avioliittoni on vähän väljähtynyt, miehelläni ei ole kovinkaan paljon aikaa minulle. Kun tiedän, ettei avioero ole maailmanloppu, olisin mielelläni vaihtanut aviomieheni tähän ihanaan mieheen, joka rakasti koko ajan. Aamuin, päivin, öin. Tunsin itseni kuningattareksi hänen kanssaan. Olin aina se numero yksi. Joskus tietysti tunsin huonoa omaatuntoa viestitellessäni sohvan toisessa päässä mieheni istuessa toisessa päässä, mutta se oli pientä ja lievää. Rakkaani kanssa viestittely oli maailman tärkein asia. Ja se otettiin minulta julmasti pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut naimisissa jo ennen tätä avioliittoani. Nykyinen avioliittoni on vähän väljähtynyt, miehelläni ei ole kovinkaan paljon aikaa minulle. Kun tiedän, ettei avioero ole maailmanloppu, olisin mielelläni vaihtanut aviomieheni tähän ihanaan mieheen, joka rakasti koko ajan. Aamuin, päivin, öin. Tunsin itseni kuningattareksi hänen kanssaan. Olin aina se numero yksi. Joskus tietysti tunsin huonoa omaatuntoa viestitellessäni sohvan toisessa päässä mieheni istuessa toisessa päässä, mutta se oli pientä ja lievää. Rakkaani kanssa viestittely oli maailman tärkein asia. Ja se otettiin minulta julmasti pois.

        Tuohan on aivan sekopäistä,olet hävinnyt ”pelin”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut naimisissa jo ennen tätä avioliittoani. Nykyinen avioliittoni on vähän väljähtynyt, miehelläni ei ole kovinkaan paljon aikaa minulle. Kun tiedän, ettei avioero ole maailmanloppu, olisin mielelläni vaihtanut aviomieheni tähän ihanaan mieheen, joka rakasti koko ajan. Aamuin, päivin, öin. Tunsin itseni kuningattareksi hänen kanssaan. Olin aina se numero yksi. Joskus tietysti tunsin huonoa omaatuntoa viestitellessäni sohvan toisessa päässä mieheni istuessa toisessa päässä, mutta se oli pientä ja lievää. Rakkaani kanssa viestittely oli maailman tärkein asia. Ja se otettiin minulta julmasti pois.

        Ja sait puolituntia huomioo häneltä? Siinä sitä on kuningattaren kohtelua kerrakseen. Pystyykö joku olemaan noin yksinkertainen ??

        Ja vaihtaisit aviomiestä lennosta ku jotkut sukkiaan. Kuka tuollaisen haluaisi? Koskaan pystyisi luottamaan kun ei tietäisi että ketä käyt panemas. Hyi vidhu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sait puolituntia huomioo häneltä? Siinä sitä on kuningattaren kohtelua kerrakseen. Pystyykö joku olemaan noin yksinkertainen ??

        Ja vaihtaisit aviomiestä lennosta ku jotkut sukkiaan. Kuka tuollaisen haluaisi? Koskaan pystyisi luottamaan kun ei tietäisi että ketä käyt panemas. Hyi vidhu!

        No, tapaamisia oli n. 10 kertaa puolessa vuodessa ja kestivät n. 15-20 minuuttia, mutta olivat täynnä ihanaa pusuttelua. MUTTA viestejä kulki ihan joka päivä kymmeniä kertoja ja ne olivat täynnä rakastamista, sydämiä ja pusun kuvia. Aamut alkoivat hyvän huomenen toivotuksella ja päättyivät hyvän yön toivotuksiin. JOKA ikinen päivä. Ei kai kukaan pysty tuollaiseen, jos se ei ole todellista???


    • Anonyymi

      Jep naisen logiikka avioliitto ja perhe ei meinaa mitään jos rakastuu. Mies on ihan moraalinen musta aukko kun ei jätä eukkoaan.

      • Mutta tämä suhde oli aivan erikoislaatuinen. Olen eronnut aikaisemminkin ja tiedän, ettei kukaan kuole siihen. Olisimme eronneet tahoillamme, menneet yhteen ja entiset aviopuolisomme olisivat kyllä selvinneet siitä ja jatkaneet elämäänsä eteenpäin. Näin se vaan menee! Ja sen olisi pitänyt mennä. Uskoin ja luotin yhteiseen tulevaisuuteemme, oli vain ajankysymys, milloin olisimme saaneet toisemme lopullisesti.

        Ajattelin ottaa yhteyden mieheen vielä kerran. Antaa hänelle mahdollisuuden selittää ja pyytää anteeksi. Suostun jatkamaan suhdettamme yhdellä ehdolla: hän eroaa vaimostaan välittömästi.


      • Anonyymi
        mrs-60 kirjoitti:

        Mutta tämä suhde oli aivan erikoislaatuinen. Olen eronnut aikaisemminkin ja tiedän, ettei kukaan kuole siihen. Olisimme eronneet tahoillamme, menneet yhteen ja entiset aviopuolisomme olisivat kyllä selvinneet siitä ja jatkaneet elämäänsä eteenpäin. Näin se vaan menee! Ja sen olisi pitänyt mennä. Uskoin ja luotin yhteiseen tulevaisuuteemme, oli vain ajankysymys, milloin olisimme saaneet toisemme lopullisesti.

        Ajattelin ottaa yhteyden mieheen vielä kerran. Antaa hänelle mahdollisuuden selittää ja pyytää anteeksi. Suostun jatkamaan suhdettamme yhdellä ehdolla: hän eroaa vaimostaan välittömästi.

        Tuo peli on hävitty


      • Anonyymi
        mrs-60 kirjoitti:

        Mutta tämä suhde oli aivan erikoislaatuinen. Olen eronnut aikaisemminkin ja tiedän, ettei kukaan kuole siihen. Olisimme eronneet tahoillamme, menneet yhteen ja entiset aviopuolisomme olisivat kyllä selvinneet siitä ja jatkaneet elämäänsä eteenpäin. Näin se vaan menee! Ja sen olisi pitänyt mennä. Uskoin ja luotin yhteiseen tulevaisuuteemme, oli vain ajankysymys, milloin olisimme saaneet toisemme lopullisesti.

        Ajattelin ottaa yhteyden mieheen vielä kerran. Antaa hänelle mahdollisuuden selittää ja pyytää anteeksi. Suostun jatkamaan suhdettamme yhdellä ehdolla: hän eroaa vaimostaan välittömästi.

        Jätä heidän parisuhde rauhaan. Sulle on sanottu viestillä, kuinka asiat on. Niele tappio ja jatka seuraavan ukon kanssa pelehtimään. Yritä tällä kertaa valita vapaa mies. Sitten vaan äkkiä eroot nykyisestä, tietenkin niin että petät omaa aviomiestäs ensin puolivuotta. Silleen se maine kasvaa 👍


    • Anonyymi

      Olipa uskomaton provo ja vielä uskomattomampia monet vastauksista. Aika harvalle ero on helppo, aika tunteeton täytyy olla, jos näin on. Lisäksi sen joka eroa hakee tulee olla, ainakin näyttää vahvalta, jotta saa asiaa eteenpäin. Ei se miehet, että vaimostanne ero näyttää helpolta, tarkoita tätä välttämättä. Jos toista ei enää rakasta tai tunteet on laimentaneet niin kyllä siihen on yleensä jotain syitä. Naiset sentään rehdisti usein myöntää tunteet johonkin toiseen ja tarvittaessa eroaa. Mutta miehet, ehei, petetään vaan. Olkaa edes rehellisiä kumppanillenne ja kertokaa, että petitte ja antakaa kumppanin tehdä päätös miten eteenpäin, yhdessä vai erikseen. Jos miehenä olette sitä mieltä, että tunteet mualle tai seksi jonkun toisen kanssa ei ole eron syy, niin älkää ajatelko, että kaikki muut tai ainakaan naiset välttämättä ajattelisivat tai tuntisivat näin. Jotkut tarvitsee niitä tunteita tai/ja seksiä voidakseen hyvin. Ei kai avioliiton ole tarkoitus luuhistaa herkkää ihmistä. Jos itse olette tunteettomia niin valitkaa tunteeton puoliso kumppaniksenne ja suhteeseen niin vältytte eroilta ja tunnehömpötyksiltä.

      • Anonyymi

        Valitettavasti kirjoitukseni ei ole provo :(


    • Anonyymi

      Minusta vaikuttaa siltä, että mies on kaivannut elämäänsä jotain säpinää. Tunteita varmaan on ollut jos olette noin aktiivisesti viestitelleet. Mutta. Luultavasti mies on kuitenkin omaan vaimoonsa ja elämäänsä ihan tyytyväinen, koska ei halunnut jättää häntä. Siitä kertoo myös se, ettei halunnut seksiä sinun kanssasi. Ei halunnut pettää vaimoaan, vaikka onhan tuo viestittely ja suutelukin pettämistä useimpien mielestä. Ei kukaan jättäisi vaimoa (ja perhettään) sellaisen ihmisen vuoksi, jota ei ole edes "koeajanut".

      Niele tappiosi ja unohda koko mies.

    • Anonyymi

      Minun mielestä tuon kokemuksen voisi sinetöidä hyvien ihanien kokemusten lokeroon. Hän ei ollut kusettajasika. Hän varmasti koki kuten sanoi noissa hetkissä ja viesteissä.

      Varattuina asetelma tuollaisessa salakuviossa on aina utopistinen. Ei voi tietää lopulta osapuolet miltä oma parisuhde näyttää salasuhteen valossa. Ensin voi olla ero mielessä ja sitten ei todellisuudessa näin olekaan.

      En ajattelisi tuota ollenkaan negana. Ymmärrän toki tunteesi, pettymyksesi jne, niin paljon hyvää oli välillänne ja sitten toisella muuttui ääni kellossa. Ymmärrän että voi olla haasteellista "palata" /tipahtaa omaan arkeen tuon jälkeen. Olisiko hän ollut ovi kuin pelastus pois nykyisestä suhteesta? Ehkä nyt olisi aika kääntää katse itseen ja siihen mikä on totta nyt elämässäsi?

      Mietin myös miksei tuota teidän ollutta salajuttua voisi nähdä kauniina olleena kohtaamisena, elämänetappina, erikoisena sävynä, jossa hetkellisesti olitte toisillenne jotain merkittävää ja suurta.
      Ehkä salasuhde oli vain heräte sinulle itsellesi tehdä muutoksia elämään...

    • Anonyymi

      Onko AP.llä jo uusi roskaromaani tulossa. Tarinasi kuulostavat liian halvoilta, likaisilta ja oksettavilta kenekään täysijärkisen uskottaviksi.

      Miksi et käyttäisi aikaasi tutkiaksesi jota korkeampitasoista josta voisit kirjoittaa paljon älykkävmpää tekstiä??
      Varsinkin kun sinulla ei ole muuta kuin tyhjää aikaa!?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe