Kuinka koverrat

Anonyymi

Puuta sopivaan käyttöön? Osaisiko sinkuista joku kovertaa puuta?

223

219

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En osaa kovertaa.

    • Anonyymi

      Taltalla

    • Anonyymi

      Pehmeä puu sopii kait parhaiten tuohon, mitä ajattelit tehdä?
      Onhan niitä kivoja minityökaluja sähköisinäkin.

      • Anonyymi

        Millaisia minityökaluja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia minityökaluja?

        Jos haluaa tehdä pieniä kuvioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa tehdä pieniä kuvioita.

        Millaisia ne työkalut on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa tehdä pieniä kuvioita.

        Voiko tehdä miniautoja yms?


    • Anonyymi

      Stendaan stidin brennaamaan.

    • Muuta koverrusta en ole koskaan käyttänyt, kun en ole mistään syystä tarttenut kun talttaa ja puunuijaa. :)

      Olen kovertanut puusta hedelmäkulhon ja kuksan.

      • Jaano kuksan koverruksessa oli sellanen koukku, koverrin. En työkalun nimeä muista on tuosta yläasteesta sen verran aikaa.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Jaano kuksan koverruksessa oli sellanen koukku, koverrin. En työkalun nimeä muista on tuosta yläasteesta sen verran aikaa.

        Kovelo on työkalun nimi. Näyttää puukolta jonka terä on keskelta taitettu mutkalle, jotta saadaan puuhun veistettyä monttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovelo on työkalun nimi. Näyttää puukolta jonka terä on keskelta taitettu mutkalle, jotta saadaan puuhun veistettyä monttu.

        Vuolurauta se on..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovelo on työkalun nimi. Näyttää puukolta jonka terä on keskelta taitettu mutkalle, jotta saadaan puuhun veistettyä monttu.

        Just semmonen. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuolurauta se on..

        Kyllä se kovelo on ainakin minun kielenkäytössä.
        Vuolurauta alkaa olemaan enemmän sellainen millä parkitaan hirttä. Parkkiraudaksikin monet sanoo.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Kyllä se kovelo on ainakin minun kielenkäytössä.
        Vuolurauta alkaa olemaan enemmän sellainen millä parkitaan hirttä. Parkkiraudaksikin monet sanoo.

        Olet keksinyt nimen itse. Miten vanha olet?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Kyllä se kovelo on ainakin minun kielenkäytössä.
        Vuolurauta alkaa olemaan enemmän sellainen millä parkitaan hirttä. Parkkiraudaksikin monet sanoo.

        Koskaan ole ”koveloista” kuullut.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Kyllä se kovelo on ainakin minun kielenkäytössä.
        Vuolurauta alkaa olemaan enemmän sellainen millä parkitaan hirttä. Parkkiraudaksikin monet sanoo.

        Vuolurauta on käteenkäyvä, pieni puukon kokoinen esine.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koskaan ole ”koveloista” kuullut.

        Niin, tässä on varmaan se että olen riittävän vanha, jotta olen kuullut työkalun perinteisen nimen. Olen jopa nähnyt kun vielä paljon vanhempi mies käyttää omatekoista koveloa. Itsekin olen sellaista käyttänyt.
        Linkkejähän maailmassa riittää, samoin kuin uudisnimiä työkaluille:
        https://www.sorvisoppi.com/tuotteet.html?id=10/749987


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Niin, tässä on varmaan se että olen riittävän vanha, jotta olen kuullut työkalun perinteisen nimen. Olen jopa nähnyt kun vielä paljon vanhempi mies käyttää omatekoista koveloa. Itsekin olen sellaista käyttänyt.
        Linkkejähän maailmassa riittää, samoin kuin uudisnimiä työkaluille:
        https://www.sorvisoppi.com/tuotteet.html?id=10/749987

        Et tiennyt. Keksit sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuolurauta on käteenkäyvä, pieni puukon kokoinen esine.

        Juurikin näin. Olet oikeassa.



      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Niin, tässä on varmaan se että olen riittävän vanha, jotta olen kuullut työkalun perinteisen nimen. Olen jopa nähnyt kun vielä paljon vanhempi mies käyttää omatekoista koveloa. Itsekin olen sellaista käyttänyt.
        Linkkejähän maailmassa riittää, samoin kuin uudisnimiä työkaluille:
        https://www.sorvisoppi.com/tuotteet.html?id=10/749987

        Etsi vuoluraudan historiaa. Se ei ole uudisnimi.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Jaahas. Siellä taas joku komppaa itseään.
        Koeta googlen kuvahakua ja katsot mikä on ensimmäinen kuva kummallakin termillä.

        Tapani Kouvolasta on ainakin minun kanssa vuoluraudasta samaa mieltä:
        https://www.tori.fi/kymenlaakso/Billnas_vuolurauta_47082551.htm

        Minä kommentoin häntä, että kirjoittaja oli oikeassa.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Jaahas. Siellä taas joku komppaa itseään.
        Koeta googlen kuvahakua ja katsot mikä on ensimmäinen kuva kummallakin termillä.

        Tapani Kouvolasta on ainakin minun kanssa vuoluraudasta samaa mieltä:
        https://www.tori.fi/kymenlaakso/Billnas_vuolurauta_47082551.htm

        Tapani on kanssasi pihalla. Kuvissa oleva on puun kuorimarauta. Jos vedetään kaksin käsin, se on kuorimarauta. (Kädensijat kahden puolen, terä välissä). Vuolurauta on pieni ja edelleen puukon kokoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etsi vuoluraudan historiaa. Se ei ole uudisnimi.

        No joo. En nyt jaksa alkaa enempiä tinkaamaan termeistä kanssasi. Käytä sinä vuolurautaa, minä käytän koveloa, jos käsityökalulla puuta alan kovertamaan.

        Wikipedia ohjaa vuoluraudan etsijän katsomaan kuorintarautaa.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        No joo. En nyt jaksa alkaa enempiä tinkaamaan termeistä kanssasi. Käytä sinä vuolurautaa, minä käytän koveloa, jos käsityökalulla puuta alan kovertamaan.

        Wikipedia ohjaa vuoluraudan etsijän katsomaan kuorintarautaa.

        Kun ”kovelon” guuklaa, ei tule muuta kuin ”järvi Suomessa”. Mun lähettämät kuvat kertovat kyllä oikean asian vuoluraudasta. Mut jos se on sun juttus tuo, niin pidä se. Voisit kuitenkin kertoa, mistä se sun sana tulee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun ”kovelon” guuklaa, ei tule muuta kuin ”järvi Suomessa”. Mun lähettämät kuvat kertovat kyllä oikean asian vuoluraudasta. Mut jos se on sun juttus tuo, niin pidä se. Voisit kuitenkin kertoa, mistä se sun sana tulee?

        Kyllä se on vanhemman sukulaismiehen suusta kuultu. Käyttänyt koveloa jo 1940-luvulla.
        Sovitaan niin, että minä olen oikeassa ja sinä väärässä, ettei meille tule riitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet keksinyt nimen itse. Miten vanha olet?

        Jo Talvisodan sekä Jatkosodan käynneet isänmaalliset persut käyttivät Koveloa puhdetöissänsä kun kapustaa veistelivät sotarintamalla. Kuinka vanha itse olet kun et tuollaista sivistyssanaa tunne ?


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Kyllä se on vanhemman sukulaismiehen suusta kuultu. Käyttänyt koveloa jo 1940-luvulla.
        Sovitaan niin, että minä olen oikeassa ja sinä väärässä, ettei meille tule riitaa.

        Sovit yksinäsi sitten kun näyttöä eikä mitään perusteita eikä faktaa ollut. Pettymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo Talvisodan sekä Jatkosodan käynneet isänmaalliset persut käyttivät Koveloa puhdetöissänsä kun kapustaa veistelivät sotarintamalla. Kuinka vanha itse olet kun et tuollaista sivistyssanaa tunne ?

        Kukaan ei tunne. Ei löydy edes historiasta mitään?? Onko kovelothymallys sitten jo 90 v?


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Kyllä se on vanhemman sukulaismiehen suusta kuultu. Käyttänyt koveloa jo 1940-luvulla.
        Sovitaan niin, että minä olen oikeassa ja sinä väärässä, ettei meille tule riitaa.

        Sana ”kovertaa” voisi mennä edes vähän lähelle, mutta ”kovelo”, ? Mistä L-kirjain on tungettu väliin??


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Kyllä se on vanhemman sukulaismiehen suusta kuultu. Käyttänyt koveloa jo 1940-luvulla.
        Sovitaan niin, että minä olen oikeassa ja sinä väärässä, ettei meille tule riitaa.

        En minä riitele. Opetan sinulle vain historiaa ja sen esineistöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä riitele. Opetan sinulle vain historiaa ja sen esineistöä.

        Taidat olla sama tyyppi, joka tuolla ihaili tuota vanhan ruosteisen justeerin entisöijää.
        Tiesitkö sen työkalun nimen?
        Mulla on sulle vinkki. Älä ala poistamaan ruosteraudasta ruostetta. Turhan kovaa hommaa. Otat vaan hitsipuikon käteen ja hitsaat romurautaa yhteen ja annat ruostua lisää. Tulee nättiä puutarha"taidetta" :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ”kovelon” guuklaa, ei tule muuta kuin ”järvi Suomessa”. Mun lähettämät kuvat kertovat kyllä oikean asian vuoluraudasta. Mut jos se on sun juttus tuo, niin pidä se. Voisit kuitenkin kertoa, mistä se sun sana tulee?

        Sivusta kyselen ...

        Miten sä sitä kuukkelia oikein käyttelet? Piti oikeen huvikseen vilkasta, vaikka kovelo sanana (ja välineenä) onkin itelleni tuttu. Siellähän niitä oli kuvahaku pullollaan juuri kyseisiä kaluja. Sattumaltako ne kaikki verkkokaupat samaa välinettä on tuollaki tunnisteella tägännet? Kaikki on ihan omasta hatustaan vahingossa saman nimen repineet? Taitaa olla jotaki telepatian tynkää heillä.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Taidat olla sama tyyppi, joka tuolla ihaili tuota vanhan ruosteisen justeerin entisöijää.
        Tiesitkö sen työkalun nimen?
        Mulla on sulle vinkki. Älä ala poistamaan ruosteraudasta ruostetta. Turhan kovaa hommaa. Otat vaan hitsipuikon käteen ja hitsaat romurautaa yhteen ja annat ruostua lisää. Tulee nättiä puutarha"taidetta" :)

        En ole nähnyt. Laitatko sen keskustelun linkin. Justeeri eli pokasaha? Ennen vanhaan oli puuta kahden puolen kaksi sahamiestä. Niin? Mitä tämä nyt tähän aloitukseen liittyi? Tykkäät tehdä romutaidetta itse, mutta vuolurauta oli sulle outo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kyselen ...

        Miten sä sitä kuukkelia oikein käyttelet? Piti oikeen huvikseen vilkasta, vaikka kovelo sanana (ja välineenä) onkin itelleni tuttu. Siellähän niitä oli kuvahaku pullollaan juuri kyseisiä kaluja. Sattumaltako ne kaikki verkkokaupat samaa välinettä on tuollaki tunnisteella tägännet? Kaikki on ihan omasta hatustaan vahingossa saman nimen repineet? Taitaa olla jotaki telepatian tynkää heillä.

        Hah, nyt tyyppi siellä komppaa itseään kun mitään ei todella löydy. Sana ”kovelo” tuo kyllä guuklesta vain paikannimiä. Ei työkaluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kyselen ...

        Miten sä sitä kuukkelia oikein käyttelet? Piti oikeen huvikseen vilkasta, vaikka kovelo sanana (ja välineenä) onkin itelleni tuttu. Siellähän niitä oli kuvahaku pullollaan juuri kyseisiä kaluja. Sattumaltako ne kaikki verkkokaupat samaa välinettä on tuollaki tunnisteella tägännet? Kaikki on ihan omasta hatustaan vahingossa saman nimen repineet? Taitaa olla jotaki telepatian tynkää heillä.

        Löytyi vain päästä yhteen taitettu ”koveli” https://finna.fi/Record/musketti.M012:S1102: joka taas on eri kuin kippurakaulainen vuolurauta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt. Laitatko sen keskustelun linkin. Justeeri eli pokasaha? Ennen vanhaan oli puuta kahden puolen kaksi sahamiestä. Niin? Mitä tämä nyt tähän aloitukseen liittyi? Tykkäät tehdä romutaidetta itse, mutta vuolurauta oli sulle outo?

        No niin, tässä se sinunkin termitietämys nähtiin. Justeeri on kahden henkilön saha, pokasahaa taas käytetään yksin.

        Kiitokset kivasta kinasta. Nyt täytyy puuhailla muuta.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        No niin, tässä se sinunkin termitietämys nähtiin. Justeeri on kahden henkilön saha, pokasahaa taas käytetään yksin.

        Kiitokset kivasta kinasta. Nyt täytyy puuhailla muuta.

        Etsi se kovelo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, nyt tyyppi siellä komppaa itseään kun mitään ei todella löydy. Sana ”kovelo” tuo kyllä guuklesta vain paikannimiä. Ei työkaluja.

        Huikkaan sivusta vähän lisää ...

        Opettelepa käyttämään sitä kuukkelia. Siellä on semmonen näppärä välilehti, josta löytyy kaikkia kivoja kuvia. Kai sulle nyt välilehti on sanana tuttu? Siellä näkyy työkaluja ja pikkasen lisää työkaluja ja vielä pikkasen lisää työkaluja. Se järvi löytyy sitte karttakuvana sieltä pikkasen alempaa. Jos ei näillä ohjeilla yhtään kuvaa löydy, niin kokeiles mennä johonki tietokonekurssille seuraavaksi. Kai niistä joku ihan näin perusjutuistakin lähtee.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        No niin, tässä se sinunkin termitietämys nähtiin. Justeeri on kahden henkilön saha, pokasahaa taas käytetään yksin.

        Kiitokset kivasta kinasta. Nyt täytyy puuhailla muuta.

        Ai kinaako se sulle oli? Minä kyllä keskustelen. No jos niin, niin ei sitten toistamiseen jos väki on noin herkkähipiäistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etsi se kovelo.

        Kovelo viittaa koveraan, kupu viittaa kuperaan. Kohta mulla on kupu ravittu.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        No niin, tässä se sinunkin termitietämys nähtiin. Justeeri on kahden henkilön saha, pokasahaa taas käytetään yksin.

        Kiitokset kivasta kinasta. Nyt täytyy puuhailla muuta.

        Pokasahaa eli sirnikkaakin voitiin käyttää kaksin vaikka justeeri työkaluna olikin sitten järeämpi (paksut tukit).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huikkaan sivusta vähän lisää ...

        Opettelepa käyttämään sitä kuukkelia. Siellä on semmonen näppärä välilehti, josta löytyy kaikkia kivoja kuvia. Kai sulle nyt välilehti on sanana tuttu? Siellä näkyy työkaluja ja pikkasen lisää työkaluja ja vielä pikkasen lisää työkaluja. Se järvi löytyy sitte karttakuvana sieltä pikkasen alempaa. Jos ei näillä ohjeilla yhtään kuvaa löydy, niin kokeiles mennä johonki tietokonekurssille seuraavaksi. Kai niistä joku ihan näin perusjutuistakin lähtee.

        Minä keskustelen täällä. En tartu näihin viisasteluihin. Keskustelen ihan rauhassa nimikkeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huikkaan sivusta vähän lisää ...

        Opettelepa käyttämään sitä kuukkelia. Siellä on semmonen näppärä välilehti, josta löytyy kaikkia kivoja kuvia. Kai sulle nyt välilehti on sanana tuttu? Siellä näkyy työkaluja ja pikkasen lisää työkaluja ja vielä pikkasen lisää työkaluja. Se järvi löytyy sitte karttakuvana sieltä pikkasen alempaa. Jos ei näillä ohjeilla yhtään kuvaa löydy, niin kokeiles mennä johonki tietokonekurssille seuraavaksi. Kai niistä joku ihan näin perusjutuistakin lähtee.

        Huikkaan vielä sivummasta, että pysy keskustelun aiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huikkaan sivusta vähän lisää ...

        Opettelepa käyttämään sitä kuukkelia. Siellä on semmonen näppärä välilehti, josta löytyy kaikkia kivoja kuvia. Kai sulle nyt välilehti on sanana tuttu? Siellä näkyy työkaluja ja pikkasen lisää työkaluja ja vielä pikkasen lisää työkaluja. Se järvi löytyy sitte karttakuvana sieltä pikkasen alempaa. Jos ei näillä ohjeilla yhtään kuvaa löydy, niin kokeiles mennä johonki tietokonekurssille seuraavaksi. Kai niistä joku ihan näin perusjutuistakin lähtee.

        Pysys niissä akryyliväreissäs sä. Tässä on menossa miten käsittelet puuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä keskustelen täällä. En tartu näihin viisasteluihin. Keskustelen ihan rauhassa nimikkeistä.

        Et tietenkään, kun huomasit vänkääväs tyhjää. Kovelo on kovelo. Sen nyt tietää vähän tyhmempikin. Näköjään nettikauppojen pitäjät ainakaan eivät ole täysiä tampioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietenkään, kun huomasit vänkääväs tyhjää. Kovelo on kovelo. Sen nyt tietää vähän tyhmempikin. Näköjään nettikauppojen pitäjät ainakaan eivät ole täysiä tampioita.

        Tiedän mistä puhun. Sinä sen sijaan tunnut kiihtyvän kun termisi oli vuoluraudan rinnalla väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietenkään, kun huomasit vänkääväs tyhjää. Kovelo on kovelo. Sen nyt tietää vähän tyhmempikin. Näköjään nettikauppojen pitäjät ainakaan eivät ole täysiä tampioita.

        Ehkä kovelo tunnetaan vain omassa kunnassasi? Paikallinen nimike kuten hyvin monet aiemmat murresanat. Siihen tulokseen täällä tulimme :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet keksinyt nimen itse. Miten vanha olet?

        Olen mäkin tuon kovelon kuullut. Sytytti samantien, kun luin kovelon tuosta, että sehän se. Pappa teki puutöitä ja se puhui kovelosta.

        Ettei ihan ite kyllä ole sitä keksinyt. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kovelo tunnetaan vain omassa kunnassasi? Paikallinen nimike kuten hyvin monet aiemmat murresanat. Siihen tulokseen täällä tulimme :)

        Kovero on myös paikannimi. Voi juontua kovertamisesta. Se on myös sukunimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huikkaan vielä sivummasta, että pysy keskustelun aiheessa.

        "Kun ”kovelon” guuklaa, ei tule muuta kuin ”järvi Suomessa”. Mun lähettämät kuvat kertovat kyllä oikean asian vuoluraudasta. Mut jos se on sun juttus tuo, niin pidä se. Voisit kuitenkin kertoa, mistä se sun sana tulee?"

        Aihe näky olevan kovelo.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Kovelo viittaa koveraan, kupu viittaa kuperaan. Kohta mulla on kupu ravittu.

        Missä se ketju siitä ruosteesta on? Linkitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän mistä puhun. Sinä sen sijaan tunnut kiihtyvän kun termisi oli vuoluraudan rinnalla väärä.

        Eli kaikki ne nettikauppiaatkin ovat väärässä. Ja jotenkin vielä onnistuneet yhteistuumin tägäämään sinne saman "keksityn" sanankin. Aikamoinen telepattien ryhmä. Tuli sitten sekin todistettua tässä samalla. Telepatiaa on olemassa. Kiitos päivän parhaista nauruista 😅


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Olen mäkin tuon kovelon kuullut. Sytytti samantien, kun luin kovelon tuosta, että sehän se. Pappa teki puutöitä ja se puhui kovelosta.

        Ettei ihan ite kyllä ole sitä keksinyt. :)

        Tietenkin just sä olet kuullut :) kuinkas yllättikään.

        Täällä ei muuten edes yli 60 ole kuulleet. Kukaan ei ole kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun ”kovelon” guuklaa, ei tule muuta kuin ”järvi Suomessa”. Mun lähettämät kuvat kertovat kyllä oikean asian vuoluraudasta. Mut jos se on sun juttus tuo, niin pidä se. Voisit kuitenkin kertoa, mistä se sun sana tulee?"

        Aihe näky olevan kovelo.

        Syyttömiä me muut siihen ollaan, että sä et osaa googlea käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kinaako se sulle oli? Minä kyllä keskustelen. No jos niin, niin ei sitten toistamiseen jos väki on noin herkkähipiäistä.

        Kinaksi se muuttuu siinä kohtaa, kun ei kuuntele toista osapuolta, vaan vänkää vain mitään perustelematta omaa agendaansa. Keskustelussa otetaan huomioon ja tutkaillaan myös toisen näkemystä, eikä vain väitetä, että itse on oikeassa ja toinen väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kinaako se sulle oli? Minä kyllä keskustelen. No jos niin, niin ei sitten toistamiseen jos väki on noin herkkähipiäistä.

        Täällä suututaan herkästi kuten tuossa thymallus teki. Jos haluat oikeaa asiakeskustelua, tule alan foorumeille niin hupiukot ja -akat karsiutuu ja voidaan puhua asiasta kiivastumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pokasahaa eli sirnikkaakin voitiin käyttää kaksin vaikka justeeri työkaluna olikin sitten järeämpi (paksut tukit).

        Sirnikka on tuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyttömiä me muut siihen ollaan, että sä et osaa googlea käyttää.

        Huomaatko mihin suuntaan keskustelua taas viet?. Sä et ole keskustelija etkä osaa keskustelupalstan keskustelusääntöjä. Olet trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä suututaan herkästi kuten tuossa thymallus teki. Jos haluat oikeaa asiakeskustelua, tule alan foorumeille niin hupiukot ja -akat karsiutuu ja voidaan puhua asiasta kiivastumatta.

        Ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä suututaan herkästi kuten tuossa thymallus teki. Jos haluat oikeaa asiakeskustelua, tule alan foorumeille niin hupiukot ja -akat karsiutuu ja voidaan puhua asiasta kiivastumatta.

        Minua kiinnostaa puutyöt :)


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kaikki ne nettikauppiaatkin ovat väärässä. Ja jotenkin vielä onnistuneet yhteistuumin tägäämään sinne saman "keksityn" sanankin. Aikamoinen telepattien ryhmä. Tuli sitten sekin todistettua tässä samalla. Telepatiaa on olemassa. Kiitos päivän parhaista nauruista 😅

        Luotatko sokeasti nettikauppiaiden keksimiin termeihin? Todennäköisesti ”kovelo” on juurikin sieltä nykyihmisiltä lähtöisin. Nettiin pitää nimetä ja niitä ei se tuotenimi niin haittaa vaikka vähän sinne päin menisi. Törmäsin kerran minäkin sanaan ”sasuuna”. Ja se jos mikä oli pielessä. Korvakuulolta sekin nimetty :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kinaksi se muuttuu siinä kohtaa, kun ei kuuntele toista osapuolta, vaan vänkää vain mitään perustelematta omaa agendaansa. Keskustelussa otetaan huomioon ja tutkaillaan myös toisen näkemystä, eikä vain väitetä, että itse on oikeassa ja toinen väärässä.

        Sanotaanko, että kiihtymiseksi se näyttää muuttuvan siinä kohtaa kun nikotellaan toiselle ”välilehtien käytöstä”, mutta no jaa, taso on täällä seurassa tällainen. Yritin asiakeskustelua, mutta heti kiiteltiin vaan ”kivasta kinasta” ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tunne. Ei löydy edes historiasta mitään?? Onko kovelothymallys sitten jo 90 v?

        Otavan Iso tietosanakirja vuodelta 1965 osassa 4 sekä K-kirjaimen kohdalla tuntee tuon ihmeellisen suomenkielisen sanan muodossa Kovelli. Mikäköhän mahtaisi olla sopiva englanninkielinen sana, jotta persutkin osaisivat tuntemaan käsityökalut ja niiden nimet suomenkielisinä.

        toivoryynästä alkoi ( hihityttämään ) ja Topi lähtee nyt ulos normaaliin talvisäähän ostaakseen kaupasta kermamunkkeja joita sitten saapi nautiskella kera kahvin.

        Otavan Isosta tietosanakirjasta löytyy myös sellainenkin sana kuin "tasain". Google ei tunne kyseista sanaa. Siinä on sitten päänraapimisen paikka persunuorille kun Google ei osaa antaa oikeata vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotatko sokeasti nettikauppiaiden keksimiin termeihin? Todennäköisesti ”kovelo” on juurikin sieltä nykyihmisiltä lähtöisin. Nettiin pitää nimetä ja niitä ei se tuotenimi niin haittaa vaikka vähän sinne päin menisi. Törmäsin kerran minäkin sanaan ”sasuuna”. Ja se jos mikä oli pielessä. Korvakuulolta sekin nimetty :)

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-261580

        Siinä olis Finnasta erilaista välinettä. Finnahan on sellanen kulttuuria ja juurikin historiaa sisältävä paikka. Sieltä löytyy juurikin vanhoja sanoja ja juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kinaksi se muuttuu siinä kohtaa, kun ei kuuntele toista osapuolta, vaan vänkää vain mitään perustelematta omaa agendaansa. Keskustelussa otetaan huomioon ja tutkaillaan myös toisen näkemystä, eikä vain väitetä, että itse on oikeassa ja toinen väärässä.

        Vuoluraudalle on faktat. Faktat pitää olla olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-261580

        Siinä olis Finnasta erilaista välinettä. Finnahan on sellanen kulttuuria ja juurikin historiaa sisältävä paikka. Sieltä löytyy juurikin vanhoja sanoja ja juttuja.

        Kapli oli muuten itellenikin uus sana. Aina oppii uutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin just sä olet kuullut :) kuinkas yllättikään.

        Täällä ei muuten edes yli 60 ole kuulleet. Kukaan ei ole kuullut.

        En tiedä sitten vaikuttaako asiaan, että pappa on sota-ajan miehiä. Varmaan joku vanha nimi kyseiselle työkalulle. Niin, kyllä mä aika paljon olen elämää nähnyt ja kuullut, vaikka sitä ei kaikki palstan vellihousut uskokkaan. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-261580

        Siinä olis Finnasta erilaista välinettä. Finnahan on sellanen kulttuuria ja juurikin historiaa sisältävä paikka. Sieltä löytyy juurikin vanhoja sanoja ja juttuja.

        Alempaa löytyy muuten lisää linkkejä monennäkösiin koveloihin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-261580

        Siinä olis Finnasta erilaista välinettä. Finnahan on sellanen kulttuuria ja juurikin historiaa sisältävä paikka. Sieltä löytyy juurikin vanhoja sanoja ja juttuja.

        Laitoin tähän ketjuun noi linkit ajat sitten jos malttais tsiigatahei. Vähä sä myähäs.


      • Kyllähän se trolli on tämä vänkääjä, enkä minä. :D

        Vellihousu on sellainen, joka pelkuruuttaan pelkää, että joku toinen tietää ja on oikeassa eikä itse olekkaan. Sitten huutaa ja räksyttää kuten pienet koirat isompien ja vahvempien pelkoaan. :D


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        En tiedä sitten vaikuttaako asiaan, että pappa on sota-ajan miehiä. Varmaan joku vanha nimi kyseiselle työkalulle. Niin, kyllä mä aika paljon olen elämää nähnyt ja kuullut, vaikka sitä ei kaikki palstan vellihousut uskokkaan. :)

        Yleensä maalaisjärkiset eivät kaupunkilaispellejä usko. Sinällään siinä mitään pahaa ole...
        Menen näiden ”vellihousujen” puolelle :)


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä maalaisjärkiset eivät kaupunkilaispellejä usko. Sinällään siinä mitään pahaa ole...
        Menen näiden ”vellihousujen” puolelle :)

        Mähän olen lande, joten kaupunkilaisia on pääosin kaikki muut. Luultavasti sinäkin. :)

        Eikä se ole muutenkaan uskon asia, se vaan on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä maalaisjärkiset eivät kaupunkilaispellejä usko. Sinällään siinä mitään pahaa ole...
        Menen näiden ”vellihousujen” puolelle :)

        Käyräpuukko sano mies. :D

        https://youtu.be/WD7bn7MN6mU


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Kyllähän se trolli on tämä vänkääjä, enkä minä. :D

        Vellihousu on sellainen, joka pelkuruuttaan pelkää, että joku toinen tietää ja on oikeassa eikä itse olekkaan. Sitten huutaa ja räksyttää kuten pienet koirat isompien ja vahvempien pelkoaan. :D

        Yleensä kun sä tulet ketjuun, ketju on pilalla. Sulla on taito tehdä siitä asiaton. Osaatko joskus pysyä poissa kun toiset ihmiset keskustelevat asiaa? Trolli sä olet, kiitos TAAS asiakeskustelun pilaamisesta 👍👍 jepjep,


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Mähän olen lande, joten kaupunkilaisia on pääosin kaikki muut. Luultavasti sinäkin. :)

        Eikä se ole muutenkaan uskon asia, se vaan on.

        Häpeäksi sitten niille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kun sä tulet ketjuun, ketju on pilalla. Sulla on taito tehdä siitä asiaton. Osaatko joskus pysyä poissa kun toiset ihmiset keskustelevat asiaa? Trolli sä olet, kiitos TAAS asiakeskustelun pilaamisesta 👍👍 jepjep,

        Ei täällä voi keskustella kahta sekuntia pidempään järkiasiaa. Yleensä nimim. janK ampuu hyvin alkaneet asiat alas. On huomattu. :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä voi keskustella kahta sekuntia pidempään järkiasiaa. Yleensä nimim. janK ampuu hyvin alkaneet asiat alas. On huomattu. :(

        Sönkkää välissä p skaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän mä laitoin jo klo 15:07: ”Löytyi vain päästä yhteen taitettu ”koveli” https://finna.fi/Record/musketti.M012:S1102: joka taas on eri kuin kippurakaulainen vuolurauta.

        Hoksasit sinäkin tuntia myöhemmin.

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-261588

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-131132

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-261512

        https://www.finna.fi/Record/muistaja_kerava.M011-38928

        Siinäpä pari kalua lisää. Jos siitä nyt joka ukko löytäs jonku käteensä sopivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoksasitko, että siellä oli paljon muitakin linkkejä alla, vai laitetaanko kaikki? Löytyy montaa erinäköstä kalua. Varmaan kalu miehen mukaan.

        Tässä oli tuotu mulla jo esille, että eri näköisille työvälineille on omat nimensä. Jos yhtään tajusit, mikä on koko pointti. Maailmasta todellakin löytyy ”erinäköstä kalua”, kaluille on omat nimet ja käyttötarkoitukset työn mukaan. Kaikki eivät vaan vuolurautoja/-puukkoja ole. On suoraa, kierää ja umpiterää.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kun sä tulet ketjuun, ketju on pilalla. Sulla on taito tehdä siitä asiaton. Osaatko joskus pysyä poissa kun toiset ihmiset keskustelevat asiaa? Trolli sä olet, kiitos TAAS asiakeskustelun pilaamisesta 👍👍 jepjep,

        En ole sanonut mitään asiatonta. Puskahan se naukuu kollikissan tavoin turhaa ja kinastelee kovelista. Kannattaako moinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häpeäksi sitten niille.

        Ei laisinkaan, päinvastoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä voi keskustella kahta sekuntia pidempään järkiasiaa. Yleensä nimim. janK ampuu hyvin alkaneet asiat alas. On huomattu. :(

        Hyvin alkaneen vittuilun Thymallukselle? Niinpä, koveli on koveli. Eikä siinä naukuminen nyt auta, vaikka laittaa tuhat viestiä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli tuotu mulla jo esille, että eri näköisille työvälineille on omat nimensä. Jos yhtään tajusit, mikä on koko pointti. Maailmasta todellakin löytyy ”erinäköstä kalua”, kaluille on omat nimet ja käyttötarkoitukset työn mukaan. Kaikki eivät vaan vuolurautoja/-puukkoja ole. On suoraa, kierää ja umpiterää.

        Tee vaikka lusikalla, kunhan homma tulee hoidettua.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        En ole sanonut mitään asiatonta. Puskahan se naukuu kollikissan tavoin turhaa ja kinastelee kovelista. Kannattaako moinen?

        Mitä sä teet tässä ketjussa muuta kuin sotkemassa? Et tiedä itse asiasta mitään, mutta rää’yt välissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli tuotu mulla jo esille, että eri näköisille työvälineille on omat nimensä. Jos yhtään tajusit, mikä on koko pointti. Maailmasta todellakin löytyy ”erinäköstä kalua”, kaluille on omat nimet ja käyttötarkoitukset työn mukaan. Kaikki eivät vaan vuolurautoja/-puukkoja ole. On suoraa, kierää ja umpiterää.

        Pointti oli se, että yks toistaitonen ei löytäny kooklesta muuta koveloa, kun järven Keski-Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joskus löytäisit Jan ne linkit ihan itse, etkä aina toisten jäljiltä. Ja pysy kirjautuneena kun sulla se merkki on.

        Ja mitäkähän hittoa se jani mihinkään liittyy? Vittuile nyt edes oikeeseen suuntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä teet tässä ketjussa muuta kuin sotkemassa? Et tiedä itse asiasta mitään, mutta rää’yt välissä?

        Ihmettelen tarvetta aukoa päätä Thymallukselle, kun hän oli aivan oikeassa. Ootteko te jotain vammaisia vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä teet tässä ketjussa muuta kuin sotkemassa? Et tiedä itse asiasta mitään, mutta rää’yt välissä?

        Täällä olis saattanut olla asiantuntijoitakin seassa, mut kuka haluaa tulla keskusteluun jossa alkaa vinoilu välilehdistä ja kiittelyt kinaamisesta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joskus löytäisit Jan ne linkit ihan itse, etkä aina toisten jäljiltä. Ja pysy kirjautuneena kun sulla se merkki on.

        Niinhän mä pysynkin, ei mulla ole tässä ollut mitään tarvetta etsiä linkkejä. Joku muuhan sen linkin laittoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi kyllä toi esille Finnan jo aikaa ennen sinua.

        Anonyymi Anonyymille vittuilee Anonyymin tekemisistä. Sehän on vähän kun ittelleen huutais. Vähintään yhtä hauskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-261580

        Siinä olis Finnasta erilaista välinettä. Finnahan on sellanen kulttuuria ja juurikin historiaa sisältävä paikka. Sieltä löytyy juurikin vanhoja sanoja ja juttuja.

        Jospa ettisit ihan itse näitä sivuja seuraavan kerran. Anonyymihän sulle nämä jo kello kolmelta antoi kun kukaan ei tuntunut mitään löytävän. No hyvä, että viimein menit sinäkin lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-261580

        Siinä olis Finnasta erilaista välinettä. Finnahan on sellanen kulttuuria ja juurikin historiaa sisältävä paikka. Sieltä löytyy juurikin vanhoja sanoja ja juttuja.

        Ja pysy siinä nimimerkissä millä olit jo mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei, niin kaupasta löytyy varmasti lisää. Muistatte vaan pyytää myyjältä koveloa.

        Niin saavat tyyliin tekom.lkun käteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa ettisit ihan itse näitä sivuja seuraavan kerran. Anonyymihän sulle nämä jo kello kolmelta antoi kun kukaan ei tuntunut mitään löytävän. No hyvä, että viimein menit sinäkin lukemaan.

        Kertaus on opintojen äiti. Parempi linkata samat jutut sataan kertaan, jos kerta edelliset 99 meni ohitte. Joko nyt löydät kooklesta muutakin ku sen järven? Vai tarviitko lisää linkkejä?


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Hyvin alkaneen vittuilun Thymallukselle? Niinpä, koveli on koveli. Eikä siinä naukuminen nyt auta, vaikka laittaa tuhat viestiä. :)

        Niin taas nähdään, käytät heti päässäsi muka tietäen sanaa ”vittuilun”. ”Naukua” ym. kaikki täällä olijat ovat nähneet rasittavuutesi. Yleensä tulet toisten keskusteluun wt-termeillä mölyämään vaikket tietäisi
        puhuttavasta aiheesta mitään.

        Niinpä. Koveli on koveli. Aivan oikein. Kovelo ei ole mikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin taas nähdään, käytät heti päässäsi muka tietäen sanaa ”vittuilun”. ”Naukua” ym. kaikki täällä olijat ovat nähneet rasittavuutesi. Yleensä tulet toisten keskusteluun wt-termeillä mölyämään vaikket tietäisi
        puhuttavasta aiheesta mitään.

        Niinpä. Koveli on koveli. Aivan oikein. Kovelo ei ole mikään.

        Kovelo voi olla murresana. :)

        Mä tuli ketjuun 15:22, kun satuin olemaan työhaastattelussa ennen sitä. Vittuilen kyllä, jos sitä kaivataan. Ja sitä kavattiin taas kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee vaikka lusikalla, kunhan homma tulee hoidettua.

        Asia voi olla tuollaisen sanojalle hui hai, mutta esineillä on oikeat nimet ja minä kyllä pidän faktoista. Ja oikeista esineistä oikeissa paikoissa. Ei siinä pitäisi mitään pahaa olla.

        Oliko vielä jotain? Olisiko sanottavaa tästä itse aiheesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti oli se, että yks toistaitonen ei löytäny kooklesta muuta koveloa, kun järven Keski-Suomesta.

        Ja taas asiallinen paikalla nimittelemässä ”toistaitoisiksi”. Nyt on asialliset ammattikeskustelijat siinä.. Sotket aiheen siitä mitä sinulle tuossa kirjoitin. Te riidanhaluiset nyt siinä, menkää ja perustakaa oma vittuiluketjunne muualle. Minä keskustelen täällä puun käsittelystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitäkähän hittoa se jani mihinkään liittyy? Vittuile nyt edes oikeeseen suuntaa.

        Laita kommentteihisi tunniste ääliö.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Ihmettelen tarvetta aukoa päätä Thymallukselle, kun hän oli aivan oikeassa. Ootteko te jotain vammaisia vai?

        Ja taas asiakeskustelija: ”Vammaisia”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä olis saattanut olla asiantuntijoitakin seassa, mut kuka haluaa tulla keskusteluun jossa alkaa vinoilu välilehdistä ja kiittelyt kinaamisesta.

        Ja nimittely, Jan osaa,


      • JanK kirjoitti:

        Ihmettelen tarvetta aukoa päätä Thymallukselle, kun hän oli aivan oikeassa. Ootteko te jotain vammaisia vai?

        Se on kato sillä tavalla, että tässä juttuparkisssa alkaa olla niin vähän kirjautuneita käyttäjiä, jotta jopa minä vaikutan mielenkiintoiselta.

        Tiedäthän sinä. Rakkaudesta se hevonenkin potkii :)


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Ihmettelen tarvetta aukoa päätä Thymallukselle, kun hän oli aivan oikeassa. Ootteko te jotain vammaisia vai?

        Ei hän oikeassa ollut. Siellähän on kuvat ja nimet. Yhdistäpä nyt oikeaan. Miksi katsot kaiken päänaukomiseksi, taidat tehdä sitä nyt itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertaus on opintojen äiti. Parempi linkata samat jutut sataan kertaan, jos kerta edelliset 99 meni ohitte. Joko nyt löydät kooklesta muutakin ku sen järven? Vai tarviitko lisää linkkejä?

        Finnaa sä et omin neuvoin löytänyt. Toin sen sulle avuksi. Kuvien kanssa. Perät ja terät.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Kovelo voi olla murresana. :)

        Mä tuli ketjuun 15:22, kun satuin olemaan työhaastattelussa ennen sitä. Vittuilen kyllä, jos sitä kaivataan. Ja sitä kavattiin taas kerran.

        Et sinä muuta teekään. Et tuonut ketjuun mitään asiaa. Vain tämän loputtoman jankkauksen suon. Kiitos asiaketjun pilaamisesta. Katsos kun asiakeskusteluun ei edes kuulu sana ”vittuilu”. Voisinpa melkein todeta että juuri sinun takia nämäkin sivut ovat pilalla. Ihmiset eivät pääse alkuunkaan ja tutkimaan asian ydintä. No vttuile sinä sitten, jokaisellahan on joku lahja? Sulla se.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Se on kato sillä tavalla, että tässä juttuparkisssa alkaa olla niin vähän kirjautuneita käyttäjiä, jotta jopa minä vaikutan mielenkiintoiselta.

        Tiedäthän sinä. Rakkaudesta se hevonenkin potkii :)

        Tikusta asiaa...


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Se on kato sillä tavalla, että tässä juttuparkisssa alkaa olla niin vähän kirjautuneita käyttäjiä, jotta jopa minä vaikutan mielenkiintoiselta.

        Tiedäthän sinä. Rakkaudesta se hevonenkin potkii :)

        Ihan olen aloittajana keskustellut. Asiakeskusteluun ei sen enempää kuuluu rakkaus kuin ei hyeenointikaan.

        Henkilöillä ei ole väliä. Pitäisikö olla? Teillä on varmaan keskinäisen kehun ryhmänne, mutta minä olen keskustelemassa. Valitan.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Se on kato sillä tavalla, että tässä juttuparkisssa alkaa olla niin vähän kirjautuneita käyttäjiä, jotta jopa minä vaikutan mielenkiintoiselta.

        Tiedäthän sinä. Rakkaudesta se hevonenkin potkii :)

        Anteeksi, mutta ottiko tämä sinua sitten jotenkin nahan alle? Puhut potkimisesta??


      • Thymallus kirjoitti:

        Se on kato sillä tavalla, että tässä juttuparkisssa alkaa olla niin vähän kirjautuneita käyttäjiä, jotta jopa minä vaikutan mielenkiintoiselta.

        Tiedäthän sinä. Rakkaudesta se hevonenkin potkii :)

        Niin näkyy potkivan, kun nyt ei potkisi tyhjää. Kierroksia tuntuu ottavan. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pysy siinä nimimerkissä millä olit jo mukana.

        Juu, pysyn Anonyyminä. Eli ihan sinä minä aloitinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tikusta asiaa...

        Puutahan se tikkukin on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pysy siinä nimimerkissä millä olit jo mukana.

        Tottakai pysyn. Pysyn Anonyyminä, eli ihan sinä minä alontinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta ottiko tämä sinua sitten jotenkin nahan alle? Puhut potkimisesta??

        Siltä näytti. Thymallus kiehahti. Muuten ei voi selittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän oikeassa ollut. Siellähän on kuvat ja nimet. Yhdistäpä nyt oikeaan. Miksi katsot kaiken päänaukomiseksi, taidat tehdä sitä nyt itse.

        No onhan se nyt ihan turhaa tuokin vänkääminen. Kovelo tai koveli, kun sama saatan koukkuraura kyseessä. :D

        Kauhea urputus Thymiksen kovelosta. Jossain päin puhutaan kovelosta jossakin kovelista, mitä väliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin saavat tyyliin tekom.lkun käteen?

        Alan kaupasta luultavasti. Tai sitten anustapin. Rippuu kumpaa se myyjä sen naaman kokee enemmän kaipaavan. Kyllä ne kokeneina osaa lukea mitä asiakas haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä muuta teekään. Et tuonut ketjuun mitään asiaa. Vain tämän loputtoman jankkauksen suon. Kiitos asiaketjun pilaamisesta. Katsos kun asiakeskusteluun ei edes kuulu sana ”vittuilu”. Voisinpa melkein todeta että juuri sinun takia nämäkin sivut ovat pilalla. Ihmiset eivät pääse alkuunkaan ja tutkimaan asian ydintä. No vttuile sinä sitten, jokaisellahan on joku lahja? Sulla se.

        Kyllähän tuo alkupää on silkkaa vittuilua ja vänkäämistä yhdestä helvetin koukusta. Järki ihminen ei ala tuollasta meltoomista yhen helvetin muodollisuuden vuoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta ottiko tämä sinua sitten jotenkin nahan alle? Puhut potkimisesta??

        Ei ollenkaan. Nämä palstaleikit on jo sen verran tuttua tavaraa, että näihin osaa suhtautua.

        Perhana kun teidän anonyymien kanssa on niin vaikea keskustella. Koskaan ei tiedä kuka kirjoittaa mitäkin ja kenelle vastaa. Veikkaan kuitenkin että kirjoittaja 17:12 on sama kuin 17:13, joten vastaan tässä molempiin. Henkilöillä on sen verran väliä, että olisi järkevää tietää kenelle vastaa mitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee vaikka lusikalla, kunhan homma tulee hoidettua.

        Tee vaikka sillä tee vaikka tällä, kun asiakommentit loppuu, alkaa aloittajan vähättely...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin taas nähdään, käytät heti päässäsi muka tietäen sanaa ”vittuilun”. ”Naukua” ym. kaikki täällä olijat ovat nähneet rasittavuutesi. Yleensä tulet toisten keskusteluun wt-termeillä mölyämään vaikket tietäisi
        puhuttavasta aiheesta mitään.

        Niinpä. Koveli on koveli. Aivan oikein. Kovelo ei ole mikään.

        Eli sä et vieläkään avannu yhtään niistä linkeistä. Tarvittais vissiin lisää niitä. Ihan lukee selvällä suomenkielellä niissä metsämuseo Luston esineissä, että ovat KOVELOITA.

        P.S. Onko mahollista, että ihminen osaa kirjottaa, mutta ei lukea?


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Ei ollenkaan. Nämä palstaleikit on jo sen verran tuttua tavaraa, että näihin osaa suhtautua.

        Perhana kun teidän anonyymien kanssa on niin vaikea keskustella. Koskaan ei tiedä kuka kirjoittaa mitäkin ja kenelle vastaa. Veikkaan kuitenkin että kirjoittaja 17:12 on sama kuin 17:13, joten vastaan tässä molempiin. Henkilöillä on sen verran väliä, että olisi järkevää tietää kenelle vastaa mitäkin.

        Aijaa, no kun minä kirjoittajana en leikkinyt vaan keskustelin puusta ja työvälineistä. Leikkiryhmä saapui hitusen myöhemmin keksimään uusia nimiä keskustelijoille ja muuta. Siihen loppui puheet puusta eli itse aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas asiallinen paikalla nimittelemässä ”toistaitoisiksi”. Nyt on asialliset ammattikeskustelijat siinä.. Sotket aiheen siitä mitä sinulle tuossa kirjoitin. Te riidanhaluiset nyt siinä, menkää ja perustakaa oma vittuiluketjunne muualle. Minä keskustelen täällä puun käsittelystä.

        Mähän vaan kerron faktat. Turha niistä on hermostua. Jokanen halukas pystyy myös faktantarkistuksen tuolta ylempää ketjusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita kommentteihisi tunniste ääliö.

        Sanoo toinen ääliö, jolla ei ole tunnistetta. Vattuako mä sillä tunnisteella teen? Kyllä mä itteni tunnen.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Kyllähän tuo alkupää on silkkaa vittuilua ja vänkäämistä yhdestä helvetin koukusta. Järki ihminen ei ala tuollasta meltoomista yhen helvetin muodollisuuden vuoksi.

        Olet sitten mielipiteesi sanonut, mutta nimittelyyn se ei oikeuta. Keskusteluohjeet ovat sivuilla kerrattavissa. Niihin kuuluu toisten kunnioittaminen vaikka aiheessa olisi käsiteltävää. Et voi joka kerta räkyttää rakkikoirana jos muilla ihmisillä ketjussa on näkemyseroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnaa sä et omin neuvoin löytänyt. Toin sen sulle avuksi. Kuvien kanssa. Perät ja terät.

        Mistäs sää yhenkään Anonyymin löytämiset tiiät. Tai linkittämiset. Vai linkititkö sen ite? Vaikket muka löytäny muuta ku sen järven.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet sitten mielipiteesi sanonut, mutta nimittelyyn se ei oikeuta. Keskusteluohjeet ovat sivuilla kerrattavissa. Niihin kuuluu toisten kunnioittaminen vaikka aiheessa olisi käsiteltävää. Et voi joka kerta räkyttää rakkikoirana jos muilla ihmisillä ketjussa on näkemyseroja.

        No meinasin, että vammasta kyse, kun jää jumiin yhteen asiaan eikä osaa lopettaa. Rikkinäinen levyautomaatti.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        No onhan se nyt ihan turhaa tuokin vänkääminen. Kovelo tai koveli, kun sama saatan koukkuraura kyseessä. :D

        Kauhea urputus Thymiksen kovelosta. Jossain päin puhutaan kovelosta jossakin kovelista, mitä väliä?

        Sulla määrää henkilöt keskustelussa. Ei itse asia. Kun sä päätät asettua anonyymiä vastaan niin sähän olet asiassa vastaan. Millään muulla ei ole väliä. Asialla ei ole väliä vaan sanojalla ja sitten jankataan 200 viestiä putkeen pilaten aihe, josta joku voisi jotain oppiakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla määrää henkilöt keskustelussa. Ei itse asia. Kun sä päätät asettua anonyymiä vastaan niin sähän olet asiassa vastaan. Millään muulla ei ole väliä. Asialla ei ole väliä vaan sanojalla ja sitten jankataan 200 viestiä putkeen pilaten aihe, josta joku voisi jotain oppiakin.

        Nöyp. Thymallus nyt vaan on oikeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mähän vaan kerron faktat. Turha niistä on hermostua. Jokanen halukas pystyy myös faktantarkistuksen tuolta ylempää ketjusta.

        Eiköhän se ole hermostuja ole se joka ensitöikseen nimittää kinaamiseksi ja sitten vastapuolelle aletaan antamaan nimiä kuten ”vammainen, toistaitoinen” jne. Olisiko mitenkään mahdollista, että paikalle jäävät vain aiheesta puhujat? Muut nimittelijät ja itseensäottajat voivat mennä vaikka jalkapallosivuille jos puinen ja viimeinen varapäre on liekeissä vuoluraudan vuoksi?


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        No joo. En nyt jaksa alkaa enempiä tinkaamaan termeistä kanssasi. Käytä sinä vuolurautaa, minä käytän koveloa, jos käsityökalulla puuta alan kovertamaan.

        Wikipedia ohjaa vuoluraudan etsijän katsomaan kuorintarautaa.

        Koverruspuukko, lusikkaveitsi, lusikanveistosarja, kovelopuukko, kuksapuukko nimellä ainakin löytyy Nettiverstaasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovit yksinäsi sitten kun näyttöä eikä mitään perusteita eikä faktaa ollut. Pettymys.

        Katsoppas Nettiverstaan tuotekuvasto, kovelopuukko sana myös käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ole hermostuja ole se joka ensitöikseen nimittää kinaamiseksi ja sitten vastapuolelle aletaan antamaan nimiä kuten ”vammainen, toistaitoinen” jne. Olisiko mitenkään mahdollista, että paikalle jäävät vain aiheesta puhujat? Muut nimittelijät ja itseensäottajat voivat mennä vaikka jalkapallosivuille jos puinen ja viimeinen varapäre on liekeissä vuoluraudan vuoksi?

        Mä sanoin ihan toistaitonen ja loput joudut tunnisteleen uudelkeen. Se sana taas on täyttä faktaa. Oli ne kovelot sen verran helposti sielä kuvahausta löydettävissä, että toistaitonen täytyy olla kun ei niitä löydä.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Nöyp. Thymallus nyt vaan on oikeessa.

        Jep. Pilalla. Ja niin naismainen piirre.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Pilalla. Ja niin naismainen piirre.

        Miesporukassa tätä ei ole koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppas Nettiverstaan tuotekuvasto, kovelopuukko sana myös käytössä.

        😅👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla määrää henkilöt keskustelussa. Ei itse asia. Kun sä päätät asettua anonyymiä vastaan niin sähän olet asiassa vastaan. Millään muulla ei ole väliä. Asialla ei ole väliä vaan sanojalla ja sitten jankataan 200 viestiä putkeen pilaten aihe, josta joku voisi jotain oppiakin.

        Olisin halunnut jotain käytännön tietoa, mut en jaksa enää lukea tätä. Tolkuton määrä sontaa parin asiallisen lauseen välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo toinen ääliö, jolla ei ole tunnistetta. Vattuako mä sillä tunnisteella teen? Kyllä mä itteni tunnen.

        Jos mä tunnisteen tekisin, niin se vois olla vaikka VVV - Välillä Vittuilu Virkistää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Pilalla. Ja niin naismainen piirre.

        Iteppä aloitit ämmäilyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo toinen ääliö, jolla ei ole tunnistetta. Vattuako mä sillä tunnisteella teen? Kyllä mä itteni tunnen.

        No saat sulle kuuluvan. Sitähän sää pyysit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sää yhenkään Anonyymin löytämiset tiiät. Tai linkittämiset. Vai linkititkö sen ite? Vaikket muka löytäny muuta ku sen järven.

        Linkitin itse Finnan, kyllä, ja itse kyllä, siitä kirjoitin. Oliko sekin nyt paha juttu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miesporukassa tätä ei ole koskaan.

        Näkyy olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sää yhenkään Anonyymin löytämiset tiiät. Tai linkittämiset. Vai linkititkö sen ite? Vaikket muka löytäny muuta ku sen järven.

        Saatoin löytää ahvenenkin.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        No meinasin, että vammasta kyse, kun jää jumiin yhteen asiaan eikä osaa lopettaa. Rikkinäinen levyautomaatti.

        Kertaa keskusteluohjeet suomi24 sivuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No saat sulle kuuluvan. Sitähän sää pyysit.

        Eihän se mun ongelmani ole, että sä kuvittelet omias. Siinähän lukee selvästi, että Anonyymi. Hauku siis Anonyymiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertaa keskusteluohjeet suomi24 sivuilta.

        Kertaa itte. Sinähän se floodaat ja spämmäät samaa saatanan jargonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkitin itse Finnan, kyllä, ja itse kyllä, siitä kirjoitin. Oliko sekin nyt paha juttu?

        Ei lainkaan paha. Pikemmin hyvä, että myöntää jänkkäävänsä muuten vaan paskaa.

        nimim. kooklessa kovelo on vaan järvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatoin löytää ahvenenkin.

        Ahven onki hyvä kala.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Kertaa itte. Sinähän se floodaat ja spämmäät samaa saatanan jargonia.

        Nautit KIISTELYSTÄ, mutta asiakirjoittajaa sinusta ei koskaan tule eikä siitä tule koskaan mahdollista täälläkään. Itse en lähde mukaan nimittelyyn. Huuda ja hypi. Hillu ja heilu. Katselen vain tässä. Harmittelen yksinomaan sitä, että aiheketju on pilalla ja ne, jotka olisivat siitä halunneet keskustella, tiessään.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Kertaa itte. Sinähän se floodaat ja spämmäät samaa saatanan jargonia.

        Tunnun kovasti ärsyttävän sinua ja seurakuntaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lainkaan paha. Pikemmin hyvä, että myöntää jänkkäävänsä muuten vaan paskaa.

        nimim. kooklessa kovelo on vaan järvi

        Aha. Että ihan niin olen tehnyt. Taidan käydäkin tässä välissä vääntämässä ihan oikean tortun. Kakka-aukossa tuntuu ihan siltä.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Kertaa itte. Sinähän se floodaat ja spämmäät samaa saatanan jargonia.

        Kertaa keskusteluohjeet suomi24:än sivuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nautit KIISTELYSTÄ, mutta asiakirjoittajaa sinusta ei koskaan tule eikä siitä tule koskaan mahdollista täälläkään. Itse en lähde mukaan nimittelyyn. Huuda ja hypi. Hillu ja heilu. Katselen vain tässä. Harmittelen yksinomaan sitä, että aiheketju on pilalla ja ne, jotka olisivat siitä halunneet keskustella, tiessään.

        Meidän muiden onneksi jokanen (joka on tarpeeksi hullu halutakseen moista) pystyy tosta ketjun alusta tarkistaan mistä jänkytys lähti ja kuka sen alotti. Ei tarvii vaivautua yhtään tän enempää tätäkään kommentoimaan.

        nimim. kooklessa kovelo on vaan järvi


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Nöyp. Thymallus nyt vaan on oikeessa.

        Toi sulle kommentoija oli kyllä oikeassa...
        Sä otat vaan puolia. Asiasta harvoin tiedät mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppas Nettiverstaan tuotekuvasto, kovelopuukko sana myös käytössä.

        Se on sitten jossain päin suomea alueellinen. Kaikkialla se ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppas Nettiverstaan tuotekuvasto, kovelopuukko sana myös käytössä.

        Onhan se ”sasuunakin”, mutta ei se tarkoita mitään.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Iteppä aloitit ämmäilyllä.

        Naiseks sut aina vaan tunnistaa. Perusnainen.
        Miehet ei viittis...mut mikä ettei, ole vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se mun ongelmani ole, että sä kuvittelet omias. Siinähän lukee selvästi, että Anonyymi. Hauku siis Anonyymiä.

        Pyysit itse huomiota ja sait sitä. What’s the problem?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän muiden onneksi jokanen (joka on tarpeeksi hullu halutakseen moista) pystyy tosta ketjun alusta tarkistaan mistä jänkytys lähti ja kuka sen alotti. Ei tarvii vaivautua yhtään tän enempää tätäkään kommentoimaan.

        nimim. kooklessa kovelo on vaan järvi

        Kyllä jokainen pystyy kellonajalleen tarkistamaan milloin aloittaja sai haukkujat kimppuunsa. Kaksi ihmistä ei saanut keskustella vaan taas palstatuttavat tulivat jankkaamaan sielunsa kylmyydestä iänikuista pskaansa. Koska: Puolet otettava, ei väliä jankeilla ovatko väärässä vai eivätkö. Hyeenointi on hauskempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyysit itse huomiota ja sait sitä. What’s the problem?

        Eihän siinä mitään ongelmaa ole. Siinä on ongelma jos huutelet vietaisiin pöytiin. Vittuilut sinne minne ne kuuluu, eikä harhojen perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lainkaan paha. Pikemmin hyvä, että myöntää jänkkäävänsä muuten vaan paskaa.

        nimim. kooklessa kovelo on vaan järvi

        Eli otti ja meni t:n nahan alle. Miks kiehahdit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä mitään ongelmaa ole. Siinä on ongelma jos huutelet vietaisiin pöytiin. Vittuilut sinne minne ne kuuluu, eikä harhojen perässä.

        Eli sulle nimimerkki. Joten lopeta ämpyily.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lainkaan paha. Pikemmin hyvä, että myöntää jänkkäävänsä muuten vaan paskaa.

        nimim. kooklessa kovelo on vaan järvi

        Onko sulla elämässä menossa nyt huono aika? Vähän aistin, että on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä mitään ongelmaa ole. Siinä on ongelma jos huutelet vietaisiin pöytiin. Vittuilut sinne minne ne kuuluu, eikä harhojen perässä.

        Thymis itse ilman merkkiä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thymis itse ilman merkkiä...

        Taas meni väärin. Lakkaa nyt jo syyttelemästä syyttömiä. Anonyymi, niinhän siinä lukee. Se olen minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni väärin. Lakkaa nyt jo syyttelemästä syyttömiä. Anonyymi, niinhän siinä lukee. Se olen minä.

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Onko tosiaan mahollista, että joku osaa kirjottaa, mutta ei lukea? Anonyymi siinä nyt selvästi lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tosiaan mahollista, että joku osaa kirjottaa, mutta ei lukea? Anonyymi siinä nyt selvästi lukee.

        Niks naks. Merkki päällä merkki pois. Lukeehan siinä silloin Anonyymi tai nyymiano.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nautit KIISTELYSTÄ, mutta asiakirjoittajaa sinusta ei koskaan tule eikä siitä tule koskaan mahdollista täälläkään. Itse en lähde mukaan nimittelyyn. Huuda ja hypi. Hillu ja heilu. Katselen vain tässä. Harmittelen yksinomaan sitä, että aiheketju on pilalla ja ne, jotka olisivat siitä halunneet keskustella, tiessään.

        Genio nukkumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naiseks sut aina vaan tunnistaa. Perusnainen.
        Miehet ei viittis...mut mikä ettei, ole vaan.

        Mitäs se haittaa? Tekäläisenkin tunnistaa aina vaan vänkääväksi tolloksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi sulle kommentoija oli kyllä oikeassa...
        Sä otat vaan puolia. Asiasta harvoin tiedät mitään.

        Kai mä nyt oikeassa olevan puolta pidän, enkä väärässä olevan. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niks naks. Merkki päällä merkki pois. Lukeehan siinä silloin Anonyymi tai nyymiano.

        Mun kohalla siinä lukee "aina muumi".


    • Anonyymi

      Mitä
      Olette puusta tehneet?

      • Ylipäänsä vai? Pannunalusia, kynttilänjalkja, servettiteline, kynäteline, leikkuulauta, kaiutinkaapit, hyllykköjä, kukkatelineitä, naulakko, tikkaat, kukkalaatikoita, kukkakehikkoja, koriste-esineitä (kurki), pullonavaaja, koruja, jakkara, korurasia, kuksa, hedelmäkulho, kehykset, kauha. Ei tuu muuta nyt mieleen.

        Muuten puun kanssa on tullut nakerrettua jalkalistoja, kattolistoja, ikkunalistoja, taloon kulmalaudat, ikkunalaudat, räystäslautaa, panelointia, pieni kasvikoppi, lattiakoolauksia.

        Voi olla, että jotaki unohtui.


      • JanK kirjoitti:

        Ylipäänsä vai? Pannunalusia, kynttilänjalkja, servettiteline, kynäteline, leikkuulauta, kaiutinkaapit, hyllykköjä, kukkatelineitä, naulakko, tikkaat, kukkalaatikoita, kukkakehikkoja, koriste-esineitä (kurki), pullonavaaja, koruja, jakkara, korurasia, kuksa, hedelmäkulho, kehykset, kauha. Ei tuu muuta nyt mieleen.

        Muuten puun kanssa on tullut nakerrettua jalkalistoja, kattolistoja, ikkunalistoja, taloon kulmalaudat, ikkunalaudat, räystäslautaa, panelointia, pieni kasvikoppi, lattiakoolauksia.

        Voi olla, että jotaki unohtui.

        Liimapuulevystä pöytäpintoja. :)


    • Anonyymi

      No olen lähinnä käyttänyt ihan sahaa, kirvestä ja talttaa.

      Pojalle ostin joululahjaksi yläjyrsimen, kun tykkää tehdä kaikkea puusta. Sorvi olisi kanssa kiva sille hommata, mutta pitäis olla tilalin sille. Lisäksi joku pöytämallinen sähköhöylä.

      Viimeisimmäksi hän taiteili tälläsen:

      https://aijaa.com/zikuyu

      Veitsitelineen. Ihan hieno siitä tuli.

      • Anonyymi

        Niin itse siis lähinnä rakennan rakennuksia tms. Ei ihan mielenkiinto riitä pikkunäpertelyyn.
        Viimeisimmäksi rakensin puuvajan maalle.

        Seuraavaksi ehkä rakennan autopukin sinne, että voi vaihdella öljyt autoon ja rassata muutakin auton alla.


      • Anonyymi

        Onko noin ja montako kuukautta nuo tuollaiset märästä puusta yläjyrsimellä työstäen pilatut puukapulat kestävät käyttöä. Olisivatko esi-isät hyväksyneet tuollaisen työnlaadun missä ei ole käytetty koveloa ?

        Kyllä tarttis saada ammattiylpeys omasta työstä kunniaan. Eikä mennä persujen kelkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin ja montako kuukautta nuo tuollaiset märästä puusta yläjyrsimellä työstäen pilatut puukapulat kestävät käyttöä. Olisivatko esi-isät hyväksyneet tuollaisen työnlaadun missä ei ole käytetty koveloa ?

        Kyllä tarttis saada ammattiylpeys omasta työstä kunniaan. Eikä mennä persujen kelkkaan.

        Liimapuulevyt on kuivattu jo moneen kertaan. Eivät kuivu enempää.

        Ja poika saa touhuta mitä tykkää.

        Itse voit työntää koverosi sinne, mihin ei valo pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liimapuulevyt on kuivattu jo moneen kertaan. Eivät kuivu enempää.

        Ja poika saa touhuta mitä tykkää.

        Itse voit työntää koverosi sinne, mihin ei valo pääse.

        Tuo kovelon tuputtaja sakki trollaa. Sulla on asiatekstiä niin kuin mullakin. Koveloa eikä koveroa edes ole ja sitten suuttuivat siitä kun se julki tuotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kovelon tuputtaja sakki trollaa. Sulla on asiatekstiä niin kuin mullakin. Koveloa eikä koveroa edes ole ja sitten suuttuivat siitä kun se julki tuotiin.

        Tykkäät jankkaamisesta.


      • Anonyymi

        Tuo on muuten oikeasti hieno! Ja tarpellinen. Vähän inspistä itsellenikin, kunhan saan kaiken muun tärkeän tehtyä ensin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkäät jankkaamisesta.

        JanK on siitä tunnettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on muuten oikeasti hieno! Ja tarpellinen. Vähän inspistä itsellenikin, kunhan saan kaiken muun tärkeän tehtyä ensin...

        Poitsu on jossain facen nikkarointisivustolla ja etsii sieltä noita ideoita. Löytyy saippuatelinettä ja muuta kikerrystä kämpästä.


    • Anonyymi

      Onhan noita veistotyökaluja monenlaisia. Jollekin riittää pelkkä puukkokin. Sitten toisessa päässä janaa on nuo "dremelit", jotka nyt ei oo varsinaista veistämistä nähneetkään. Kyllä niillä silti pystyy hyvin puuta työstämään, kun "terät" on oikein valittu. Siinä välissä on sitten veistotalttoja ja muita kalua. Kokeilemalla näkee mikä omaan käteen sopii.

      n80

    • Anonyymi

      Osaan kovertaa. Olen puuseppänä toiminut 25 vuotta ja kävin kaiverrus kurssin myös joskus. huonekaluja oon valmistanut tehtaassa 10 vuotta olin töissä. Sitten olin ikkunatehtaassakin.

      • Anonyymi

        Tehtaassa ei tehdä mitään puusepän hommia vaan suunnittelijan mahdollisimman halvoin tuontantokustannuksin valmistettua huoltovapaata kestämätöntä krääsää. Oikea puuseppä osaa ja taitaa valmista vuosisatoja kestävää tarvekalua sekä muuta tarpeellista hyödykettä ihmisten käyttöön.

        Ikkunatehtaat eivät liity puutöihin mitenkään kun ikkunapokat ovat nykyään alumiinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehtaassa ei tehdä mitään puusepän hommia vaan suunnittelijan mahdollisimman halvoin tuontantokustannuksin valmistettua huoltovapaata kestämätöntä krääsää. Oikea puuseppä osaa ja taitaa valmista vuosisatoja kestävää tarvekalua sekä muuta tarpeellista hyödykettä ihmisten käyttöön.

        Ikkunatehtaat eivät liity puutöihin mitenkään kun ikkunapokat ovat nykyään alumiinia.

        Kyllä se liittyy. Tein vanhoihin rakennuksiiin mittatilaus ikkunoita ja ne tehtiin käsin pääasiassa vaikka uria koneella tehtiin ja sahauttiin koneella sopivaksi.


    • Anonyymi

      Naurettavaa. Nämä rutkuttajat saavat joka ketjun pilalle. Heille on tärkeää ajaa mielikuvitusagendaansa ja hyeenoida. Asiaa he eivät pysty puhumaan. Siinä meni hyvä aihe. Pari ihmistä keskustelee alkuun ja sitten tulee kolmas osapuoli neljännen kaverinsa kanssa haukkumaan aloittajan. Sama toistuva kaava ilman laskinta. Työntäkää nyt vaikka puutulpat prseisiinne jokainen ja keksikää sille nimi, olisiko se vaikka kirvelikorveli!

      • Anonyymi

        Ja sitten pitää tulla tätä asiaa valittamaan ja ikävästi muita nimittelemään ja puutappeja työntelemään toisten pyllyihin!


    • Anonyymi

      No en kyllä taida osata ennee-----

    • Anonyymi

      Sinkut kovertaneet koko päivän :D

      • Anonyymi

        Alkaa olla jo ammottava monttu. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa olla jo ammottava monttu. :D

        Pikku työmuurahaiset. Lusikoineen ja kapustoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikku työmuurahaiset. Lusikoineen ja kapustoineen.

        Näistä tulee koveroisia arkeologeja...


    • Anonyymi

      Olen kyllä lapsena/nuorena kovertanut koverruspuukolla/kovelopuukolla/lusikkaveitsellä lusikan ja puukupin. Kourupuukko nimitystä muistaakseni käytettiin. Ja nainen olen. Isoja virkkuukoukkuja olen tehnyt omenapuusta, siinäkin olisi voinut olla hyötyä tuosta kouruterästä. Pajutöissä sitä käytetään myös.

      • Anonyymi

        Repesin 👍👍👍


      • Anonyymi

        Puinen iso virkkuukoukku on paras. Siitä saa hyvän otteen ja tulee selkeät silmukat. Ajatelepa esim. kaulaliinan tekoa. Nopeaa ja helppoa sillä.

        Kiitos asiallisesta kommentista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puinen iso virkkuukoukku on paras. Siitä saa hyvän otteen ja tulee selkeät silmukat. Ajatelepa esim. kaulaliinan tekoa. Nopeaa ja helppoa sillä.

        Kiitos asiallisesta kommentista.

        Voi hyvin olla. Itellän on vaan metallisia ja ne on välillä turhan liukkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repesin 👍👍👍

        Mille? Hän on varmaan niin tehnyt. Minä kyllä uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repesin 👍👍👍

        Dissaatko taas asiaosallistujaa? Yhtä niistä harvoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvin olla. Itellän on vaan metallisia ja ne on välillä turhan liukkaat.

        Puinen koukku on melkein kuin pieni soppakauha, saa hyvän otteen varresta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puinen koukku on melkein kuin pieni soppakauha, saa hyvän otteen varresta :)

        Varmasti onki. Mulla on vaan puisia kutomapuikkoja ja ne on kyllä paljon parempia käteen kun metalliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti onki. Mulla on vaan puisia kutomapuikkoja ja ne on kyllä paljon parempia käteen kun metalliset.

        Metalliset on kapeita. Ja koukut hengettömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metalliset on kapeita. Ja koukut hengettömiä.

        Onhan niitä monen kokosia, mutta ne kaikki on turhan liukkaita. Ainakin ne mitä mulla on ollu. Sukkapuikot tippuu läpi ja se on ärsyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puinen koukku on melkein kuin pieni soppakauha, saa hyvän otteen varresta :)

        Se yks suomalainen ammattivirkkuri nainen järjestää/järjesti miehille virkkauskursseja, muistaakseni niillä tehtiin ensin se koukku itse puusta. Virkata voi myös esimerkiksi matonkudetta, se vaatii jo jo jonkun 20 koon koukun kun pienimmät 1,5mm eteenpäin. Iso koukku jo aika kalliskin. Tekevät myös reppuja yms.


    • Anonyymi

      Ennemmin vaikka puita nussisin, sanoi entinen mies, mutta se vasta on hidasta hommaa.

    • Anonyymi

      Sorvilla saa tehtyä isompia juttuja kuten kuppeja kulhoja, pesäpallomailoja ja kynttilänjalkoja helposti, mutta kaiverrusjuttua ehkä jos haluaisi sävyttää niin puhalluslampulla voi tummentaa vähän puun pintaa.

    • Anonyymi

      Mutta niin joo aivan pieniä sellaisia sähköisiä kaiverrukseen soveltuvua koneita on kyllä, niitä on erilaisia, monenlaisia, elektroniikassa käytettään todellakin pieniä timanttisia teriä tuollaisissa koneissa kaivertaessa juttuja.

      Hiemen tarkempia kuin hammaslääkärin porat, nuo tuollaiset ovat heh.

      • Anonyymi

        Voiko puuta työstää tietokoneohjatusti ja jos voi niin mitä ne tuotokset on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko puuta työstää tietokoneohjatusti ja jos voi niin mitä ne tuotokset on?

        Onko puun työstöön joku tietyn niminen ohjelma? Jos halutaan vaikka puuhun joku kuvio?


    • Anonyymi

      Tuollaiset käsikäyttöiset terät ovat kai lähinnä kelloseppien ja sellaisten koruseppien käytössä, mutta kyllä käytetään joissain erikoistapauksissa käsinkin.

    • Anonyymi

      Erikokoisilla kourutaltoilla ja puuvasaralla joskus tein jotain. Hankalimpana pidin, jos muoto sattui menemään välillä hieman syytä vasten, silloin naputtelu oli kevyttä ja tunnustelevaa, enimmät pois ja loput pyöröviilalla ja pyörökalikan ympärille laitetulla paperilla. Niin joo, vasaralla naputtelu kevyesti, jotta taltan ohjaaminen onnistuu samalla. - cu-

    • Anonyymi

      Talttaporallakin saa puuhun koloja jos on tarvetta pienemmille koloille kuin mitä koveltimella saa aikaiseksi. toivoryynänen on käyttänyt koveltimen lisäksi myös talttaporaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe