Vapaa tahto

Anonyymi

Kristityt sanovat usein että ihmisellä oli /on vapaa tahto näissä jumaltarinoissa






Miten heidän mielestään sitten jumalallaan on onko sittenkin tarinoiden jumala se jolla ei ole vapaata tahtoa ihminen päättää laittaako tämän jumalan pelastamaan itsensä tältä vai ei .

jumala on siis dogmiensa vanki ja uskonnton ihminen pitää ns.hullua jännityksessä ja hallitsee jumalan tekoja tulenko uskoon vai en .Teenkö kristinuskon hyviä tekoja vai en minulla on siihen uskovaisen mielestä vapaa tahto vaan jumalansa tahto on silloin minun tahtoni alla ja toimii juuri niin kuin minä haluan voin jopa leikitellä heidän jumallaan teen tänään hyvin ja huomenna toisin ja taas sama jumalansa on kuin marionetti minun tahtoni mukaan koska jumalansa on itelleen asetetun dogminsa vanki jos näin ei olisi kristinusko olisi kohtalon uskonto

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä teorisoit liikaa ja sekoat omiin ideoihisi asioista, jotka ovat hyvin yksinkertaisia. Jumala haluaa sanansa mukaan, että kaikki pelastuisivat. Hän pitää ovea auki, myös syntisille ja jopa pilkkaajillekin. Hän ottaa heidät vastaan, kuin tuhlaaja poikansa, Raamatun vertauksen mukaisesti. Kaikilla persooniksi luoduilla on vapaa tahto. Meidät luotiin Jumalan lapsiksi, ei roboteiksi. Meille annettiin valta hallita eläimiä ja omia tekoja, joista tärkein on suhde Jumalaan. Jumala ei kiellä sinua valitsemasta ikuista elämää luonaan, jos pyydät niin ,Hän alkaa johdattaa sinua, sinun luvallasi rakkaasti oikeaan suuntaan. Voit vapaasti myös hylätä evankeliumin ja jättäytyä oman onnesi varaan. Silloin jäät ovelan saatanan armoille, joka ei kysele, vaan valloittaa mielesi orjakseen.

      • Otta vastaan kaikki synsiset jota tulevan hänen luokseen,on vapaa tahto tulla tai olla tulematta.Jotka hylkäävät se heidän tahtonsa Jeesusen pelastuksen,niitä ei voi pelastaa.
        Ei Jeesus ole väkivaltainen hän laupias ja armahtavaisen,jota jättäytyvä Jeesusen ulkopuolelle heillä ei ole elämää joutuvat viimeisellä tuomiolla kadotukseen eroon Jumalan hyvyydestä,siellä ei ole enään minkään laista mahdollisuutta palata.


    • Anonyymi

      > jumala on siis dogmiensa vanki

      Ei ole. Hän itse päättää miten haluaa toimia ja siten hänellä on vapaa tahto. Toisaalta, vapaa tahto ei tarkoita sitä, että voi tehdä mitä vaan, vaan sitä, että voi vapaasti tahtoa mitä vaan. Kaikki ei silti ihmisellä mene aina niin kuin tahdotaan.

    • Anonyymi

      "Hän itse päättää miten haluaa toimia ja siten hänellä on vapaa tahto."

      Ei ole tämän tahto on täysin kiinni siitä miten ihminen haluaa toimia ihminen määrää siten dogmiensa ja sääntöjensä takana olevan idean tahdon.

      Jos näin ei olisi kristinusko olisi kohtalon uskonto jossa kaikki on määrätty etukäteen ja olisi aivan sama mitä ihminen tekee koska tällä olisi kohtalo jonka tämä idea olisi määrännyt jo aikojen alusta eli tulla pelastetuksi tai ei.

      Jos ei ole etukäteen määrättyä kohtaloa joka tekee koko uskonnon harjoittamisen turhaksi silloin ihminen hallitsee idean tahtoa omilla päätöksillään.

    • Anonyymi

      Oikeudessakin väitin, en se minä ollut, se oli jumala.🤣

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos jumalan tahto on pelastaa kaikki jumala ei saa tahtoaan läpi sillä suuremmat voimat kuin jumala määrää että kaikki eivät pelastu .

      Ihmisen apaa tahto on suurempi voima kuin jumalan tahto joten jumala joutuu ulkoapäin ohjatuksi ja tekemään asioita vasten tahtoaan .

      • Anonyymi

        Siksi minä olenkin hävittänyt jumalan 😎


      • Anonyymi

        Jumala voi kyllä laittaa sinut tahtomaan pelastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala voi kyllä laittaa sinut tahtomaan pelastusta.

        Silloin minä en vapaasta tahdostani itse ole valinnut kyseistä asiaa.


    • Anonyymi

      Sinulla on valinta vain, jos et ole kuollut.

      • Anonyymi

        Apostolien teot: 17:30-31
        tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt,
        mutta nyt hän tekee tiettäväksi,
        että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        Sillä
        hän
        on
        säätänyt
        päivän,
        jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta,
        jonka hän siihen on määrännyt;
        ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden,
        herättämällä hänet kuolleista."

        Niin katso Tuomari seisoo ovellasi ja kolkuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot: 17:30-31
        tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt,
        mutta nyt hän tekee tiettäväksi,
        että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        Sillä
        hän
        on
        säätänyt
        päivän,
        jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta,
        jonka hän siihen on määrännyt;
        ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden,
        herättämällä hänet kuolleista."

        Niin katso Tuomari seisoo ovellasi ja kolkuttaa.

        Jos Jumala määrää jotakin, sen luulisi tapahtuvan? Jos hän määrää KAIKKI tekemään parannuksen, kaikki myöskin tuon parannuksen tehnevät?
        Ai niin, eipä tietenkään! Täytyyhän sinne helvettiin saada porukkaa menemään, muutenhan missään ei ole mitään järkeää.

        Ja näin on saatu mielipuolijumala pysytettyä.


      • Anonyymi

        Niin minä halitsen jumalaa siis omalla valinnallani tässä tapauksessa


    • Anonyymi

      Vapaa tahto on yksi niistä lukuisista (arminiolaisten) kristittyjen palvomista käsitteistä, joka loistaa Raamatussa poissaolollaan.
      Helvettiuskovaiset kristityt puolustavat helvettiään ja sadistijumalaansa joko vapaalla tahdolla (arminiolaiset) tai Jumalan edeltämääräämisopilla (kalvinistit). Edellisten mukaan Jumala rakastaa ihmisiä, muttei kädettömänä tumpelona mahda ihmisen (vapaalle) tahdolle yhtikäs mitään, jälkimmäiset puolestaan ajattelevat, että kaikkivaltias Jumala kaiken ennaltanäkevänä näki hyväksi luoda ihmislaji sillä hinnalla, että ihmiskunnan enemmistö joutuu aikanaan iankaikkiseen tuleen kärsimään.
      Tällaisiin tragikoomiisiin jumalhahmoihin johtaa oppi helvetistä, joka perustuu Vulgatasta kumpuaviin käännösvirheisiin sekä siihen, että TIETYT allegoriat tulkitaan TIETYILTÄ OSIN kirjaimellisesti.

      Sitten on toki olemassa Jeesuksen Kristuksen Isä, joka kaikkivaltiaana Rakkautena pelastaa aikanaan koko ihmiskunnan.

    • Anonyymi

      Saarn.2:25 Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman minua? Joh.15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Kyllä minä itse olen, ruoan mättänyt suuhun, ja itse ole perseen pyyhkinyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe