Sisar edelleen suuttunut

Anonyymi

Mitä tässä pitäisi tehdä, kun sisareni veti 2019 isäinpäivänä herneet nenään? Oli puhe, että mennään isäinpäivää viettämään isälle klo 19. Olin jo siellä siivoamassa ja sisareni soitti isälle, että tulee jo klo 13, koska on niin kipeä ja haluaa mennä loppupäiväksi lepäämään. Isä on melkein 90 ja olen häntä varjellut, että pysyisi terveenä. Menin sisarta ulos vastaan ja sanoin, että vositko tulla toisena päivänä, kun olet noin kipeä ja ääni ei edes oikein kulkenut. Hän sai kauhean raivarin ja meni kuitenkin nopeasti isää tervehtimään noin 15 min ja lähti ovet paukkuen? Sen koommin, ei ole isälle mennyt ja se on kuulemma minun vika. Hän on sairaanhoitaja ja oli hänen mukaan vain poskiontelotulehdus. Aiemmin tämä sisar haki isän heille, ja hänen aikuinen poika oli todella kipeä ja sitä ihmeteltiin, että mikä ihme häntä vaivaa, kun ei ollenkaan antanut periksi . Tämän jälkeen isä sai keuhkokuumeen, tosin tietysti voi tulla mistä vain. Suojelenko isää liikaa vai pitäisikö ottaa rennommin?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan hirveetä miten sulla on noin kaamee sisko. Eihän tollasta jaksa kukaan kattella, muka ammatti-ihminen ja noin ajattelematon. Miten se pärjää sen töissä, ei varmaan mitenkään, tartuttaa ja tappaa kaikki asiakkaansa. Samaten sun faija, menee nyt sairastuun vaikka on ilmiselvästi riskiryhmää. Ei osaa pitää ittestään yhtään huolta. Tsemppii vaan sulle, on sulla jaksamista noin kauheiden sukulaisten kaa. Pidä kuiteski turvaetäisyydet ettei suhun taudit ja tyhmyys tartu.

    • Anonyymi

      Joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy. Sinun en tekisi mitään muuta kuin odottaisin. Valitettavasti hoitoalallakin on noin ajattelemattomia ihmisiä. Onneksi ei nyt sitten vie koronaa isällesi, kun ei siellä käy.

      Minä ihmettelen sairaanhoitajia ja lähihoitajia, jotka kulkevat puolikuntoisina tartuttamassa tautejaan muihin. Heidän, jos kenenkä, pitäisi ymmärtää pysytellä kotona, kun sairastavat jotain tarttuvaa tautia.

    • Anonyymi

      Hoitohenkilökunnan pitäisi pysyä kotona kun sairastavat jotain tarttuvaa tautia... oletpa sinä vähän yksinkertainen. Hei kuule, meillä on työterveydenhuolto, siihen otetaan yhteyttä heti kun vähänkin tuntuu olo kipeeltä!
      Kun soitat sinne että nenä vuotaa, päätä särkee, eli on ns, perusflunssan oireet, niin vastaus on tänä päivänä tule koronatestiin. Ennen vastaus oli jos ei ole kuumetta, niin olet työkuntoinen!
      Nykyään jos ei ole kuumetta koronatesti näyttää negatiivista, lääkäri ei anna sairaslomaa! Silloin on pakko mennä töihin, jos jäät pois, tulee varoitus luvattomasta poissaolosta, eikä saa palkkaa niiltä päiviltä kun on pois 3:sta varoituksesta saa potkut!

      • Anonyymi

        En tarkoita, että pitäisi pysyä kotona töistä vaan että varsinkin hoitajien pitäisi ymmärtää, etteivät lähde vierailuille varsinkaan vanhusten tai muuten sairaiden luokse, kun sairastavat itse tarttuvaa tautia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoita, että pitäisi pysyä kotona töistä vaan että varsinkin hoitajien pitäisi ymmärtää, etteivät lähde vierailuille varsinkaan vanhusten tai muuten sairaiden luokse, kun sairastavat itse tarttuvaa tautia.

        Juuri niin, eikö tuo nyt pitäisi olla selvää, että jos olet kipeä niin et mene kylään.


    • Anonyymi

      Et suojele liikaa. Noin tuollaisessa tilanteessa pitää toimia, sanoa sairastuneelle, jos ei itse tajua.

      Rennommin ottamisesta. Riippuu kuinka paljon otat asiasta paineita. Meneekö esim vahtimiseksi että missä kunnossa sisko isänne luona käy.

      Mitä sitten pitäisi tehdä... Tuossa on kaksi asiaa, se että sisko veti herneitä tulehtuneisiin poskionteloihinsa ja se että hän kävi (käy?) isänne luona sairastuneena.
      Jälkimmäiselle ei kai voi mitään, jos toisen toimintatavat ovat mitä ovat.
      Siskosi suuttumus puolestaan, haluatko tehdä sille jotain? Ottaen huomioon että kyse on vuoden 2019 tapahtumasta ja kyse on siskostasi, suhde siskon ja sun välillä sisältää siis ilmeisesti vuosien aikaista pientä vääntöä ja säätöä joka on kertynyt välillenne ja kyse ei olisi vain tästä asiasta?

    • Anonyymi

      Ihan vaan tiedoksi: Poskiontelon tulehdus EI OLE tarttuva tauti!

      • Anonyymi

        No siitä kai se mun siskokin raivarin sai, ettei ole tarttuva. Kuitenkin valitti, että on niin kipeä, että. tulee jo aikaisemmin, koska menee lepäämään ja äänikään ei kulje. On minua vanhempi ja on kyllä aika raivokas eikä voi nätisti asioita sopia, kuten minä ajattelisin. En todellakaan kyttää, mutta silloin sanoin, että olisiko parempi tulla terveempänä. Jos isä tulee kipeäksi niin ei se kyllä häntä ole ikinä hoitamaan mennyt. Tämä on oma pointti, että se jää sitten minun kontolle.


    • Anonyymi

      Toisilla ihmisillä ei ole kykyä ajatella kuin omaa itseään ja kaikkien pitää olla siinä mukana tai ovat häntä vastaan. Osuukohan tuo kuvailu siskoosi?

      Tuo että hän on ollut menossa sairaana tapaamaan isäänne ja jo aiemmin hakenut isänne 
luokseen kun kotona on ollut sairaana ollut henkilö, kertoo siitä että hän toimii todella itsekkäästi
eikä osaa kantaa vastuuta tekemisistään. Sinä et ole tehnyt tuossa mitään väärää, koska olet
vain ollut huolissasi isäsi terveydestä ja toimit juuri niin kuin tuossa tilanteessa olisi pitänytkin
toimia. 
Jos siskosi persoonallisuudessa on poikkeavia piirteitä, hän saattaa käsittää tuollaisen niin että sinä puutut ikävällä tavalla hänen asioihinsa ja yrität tehdä hänen elämänsä hankalaksi. Koska et ollut kyseisissä asioissa hänen kanssaan samaa mieltä, olet häntä vastaan. Hänelle sillä ei ole merkitystä mitä on tapahtunut ja mikä siihen on oikeasti ollut syynä, hän kokee että sinä olet tehnyt pahaa hänelle ja mielessään hän suurentelee ja kuvittelee siihen taustalle kaikkea
muuta mahdollista mikä yhteisen elämänne aikana olisi voinut tapahtua. Hän ei halua sovintoa, koska nyt hän voi käyttää kaikkea tällaista hyväkseen ajaessaan omia tarkoitusperiään. Ne voivat olla tietoisia tai tietämättömiä, mutta jotain asiaa varten hän kerää mielipiteitä puolelleen. 
Nyt hänen on hyvä aika alkaa avautumaan kuinka sinä olet aina ollut häntä vastaan ja yrittänyt ajaa häntä pois. Nyt tuo isänpäivä oli viimeinen kerta ja aiempana esimerkkinä hän voi kertoa kuinka olet yrittänyt estää isänne vierailun hänen luonaan ja jättää kertomatta että syynä oli kotona sairaana ollut poika. Jos keksit jotain muuta mikä vähääkään olisi saanut hänen mielensä pahaksi yhteisen elämänne aikana niin se aivan eri mittasuhteisiin suurennettuna tulee kerrotuksi myös. Kun ne muuttaa riittävän pahaksi ja uskottavaksi niin hän voi luottaa siihen että kukaan ei tule kysymään
varmistusta tai kertomaan niitä sinulle, sillä hän haluaa että muut tietävät minkälainen sinä olet vaikka esiinnyt hyvänä ihmisenä. Hän tietää totuuden sinusta. Hän on aina ollut sinun tukena ja auttanut ja tässä oli kiitos. Toivottavasti arvailuni eivät osu oikeaan, mutta ihmetyttää kovasti jos olet noiden kahden esimerkin mukaan toimivan siskon kanssa tuohon saakka pärjännyt ilman että pitää olla varuillaan juuri vastaavan varalta.

      • Anonyymi

        Jotain on tapahtunut, koska ei halua tosiaan sopia. Haluaa olla vain marttyyri, eikä mene enää isää katsomaan tapahtuman jälkeen. Ärsytttävintä oli se, että sanoi, että olen niin mustasukkainen isästä . Väite ei pidä lainkaan paikkansa. Päinvastoin haluaisin ja toivoisin, että kävisi. Tuntuu, siltä että tekee näin, ettei tarvitse isää hoitaa, saa pestä kädet koko hommasta pois ja syyttää minua, ettei minun takia voi. Ei ole tosin edes maitopurkkia ikinä isälle tuonut. Meillä on ollut kohtuulliset välit aina, muttei mitkään läheiset. En ole tainnut ikinä sano mitään vastaan, koska tiedän, hänen luonteen olevan tosi ärhäkkä.


    • Anonyymi

      Ap. olet tehnyt tänne lähes päivittäin aloituksia isästäsi ja siskostasi.
      Isäsi ei ole tullut kipeäksi, kaikki syytökset siskoasi kohtaan olivat aiheettomia.
      Oletko pyytänyt anteeksi siskoltasi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe