Tulisiko Tiina Lymi julistaa valtakunnan ykkösoperaattoriksi

Anonyymi

Ainakin käsikirjoitus on sitä luokkaa, ja näyttelijävalinnat huippuluokkaa - että näin.

Olen vakava, ja vakaa ihminen ja "some-persoona", joten otan kantaa.

(hihitystä)

37

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jonkinlaisen julistuksen on Tiina ansainnut.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti

        Siis mulla ei ollut mitään käsitystä tämän lahjakkuuden todellisista taidoista - ennen kuin näin ja koin.

        Erityismaininta Elina Knihtilälle, joka oli räjäyttää tajuntani.

        Täsmällistä

        Karmeaa

        Ja totta.

        (hihitystä)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti

        Siis mulla ei ollut mitään käsitystä tämän lahjakkuuden todellisista taidoista - ennen kuin näin ja koin.

        Erityismaininta Elina Knihtilälle, joka oli räjäyttää tajuntani.

        Täsmällistä

        Karmeaa

        Ja totta.

        (hihitystä)

        Elina Knihtilä on upea (siis aivan järjettömän hyvä) näyttelijä.

        Tiinan ohjaama muistaakseni oli Kiekkopuolisotkin, tosin Tiinakin näytteli niissä minileffoissa. Elinalla oli mahtava roolitus jonain meren takaa tulleena kiekkomuijana.

        Karjalan kunnaissa oli hyviä näyttelijöitä, Elina ehkä paras.

        Mutta tuo sisäilma - no munhan tietysti piti imuroida kaikki jaksot yhtäkyytiä. Roolisuoritukset oli parempia, kuin käsis- Kuten simosergei tuossa jo alempana mainitsi, niin muakin häiritsi se kummituksen tarkoitus (oliko sanoma sitten kaikille - auta mua?), homerihmastot. Olisi ehkä vaatinut neljännenkin osan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Elina Knihtilä on upea (siis aivan järjettömän hyvä) näyttelijä.

        Tiinan ohjaama muistaakseni oli Kiekkopuolisotkin, tosin Tiinakin näytteli niissä minileffoissa. Elinalla oli mahtava roolitus jonain meren takaa tulleena kiekkomuijana.

        Karjalan kunnaissa oli hyviä näyttelijöitä, Elina ehkä paras.

        Mutta tuo sisäilma - no munhan tietysti piti imuroida kaikki jaksot yhtäkyytiä. Roolisuoritukset oli parempia, kuin käsis- Kuten simosergei tuossa jo alempana mainitsi, niin muakin häiritsi se kummituksen tarkoitus (oliko sanoma sitten kaikille - auta mua?), homerihmastot. Olisi ehkä vaatinut neljännenkin osan.

        Ellu, nyt on siis pakko korjata 🤓
        Tarkoittanet Kohtuuttomuuksia -sarjaa, jossa Lymi esitti yhdessä jaksossa Kiekkovaimoa Elinan Knihtilän kanssa. Lymi on kyllä käsikirjoittanut sarjan, mutta ohjaus on Pete Kotwican. Hän vikassa osassa esiintyikin sarjan ohjaajana.

        Mua ei häirinnyt edes kummitus ja homeisen sisäilman näin jotenkin symbolina koko homeiselle kuviolle, joka vain paheni, mitä enemmän sitä hämmennettiin ja byrokratiaa lisättiin. (toisin sanoen työttömiä kyykytettiin).itse olen sen verran työvoimatoimistossa vieraillut, että tilanteet oli asiakkaan näkökulmasta itkettävän tuttuja.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ellu, nyt on siis pakko korjata 🤓
        Tarkoittanet Kohtuuttomuuksia -sarjaa, jossa Lymi esitti yhdessä jaksossa Kiekkovaimoa Elinan Knihtilän kanssa. Lymi on kyllä käsikirjoittanut sarjan, mutta ohjaus on Pete Kotwican. Hän vikassa osassa esiintyikin sarjan ohjaajana.

        Mua ei häirinnyt edes kummitus ja homeisen sisäilman näin jotenkin symbolina koko homeiselle kuviolle, joka vain paheni, mitä enemmän sitä hämmennettiin ja byrokratiaa lisättiin. (toisin sanoen työttömiä kyykytettiin).itse olen sen verran työvoimatoimistossa vieraillut, että tilanteet oli asiakkaan näkökulmasta itkettävän tuttuja.

        Kiitos korjauksesta kultsi.

        Kohtuuttomuuksia, tottakai. Ja sinä muistat nämä asiat paremmin, tietenkin.

        Lymi on myös loistava näyttelijä. Muistan hänet jostain perhesarjasta jostain aikojen takaa. Ajattelin etä siinäpä napakka ja peloton muija, oikein idoli.

        Minusta oli hyvä, että tuo sarja tuotiin esille. Ihmiset luuee vaan että helppo se on työttämän sinne toimistoon marssia ja hakea van töitä, sinne bvaan ja töihin vaan.

        Asia, josta hyvin monella ei ole millän tavalla haisua, mikä se käytäntö oikeasti on.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos korjauksesta kultsi.

        Kohtuuttomuuksia, tottakai. Ja sinä muistat nämä asiat paremmin, tietenkin.

        Lymi on myös loistava näyttelijä. Muistan hänet jostain perhesarjasta jostain aikojen takaa. Ajattelin etä siinäpä napakka ja peloton muija, oikein idoli.

        Minusta oli hyvä, että tuo sarja tuotiin esille. Ihmiset luuee vaan että helppo se on työttämän sinne toimistoon marssia ja hakea van töitä, sinne bvaan ja töihin vaan.

        Asia, josta hyvin monella ei ole millän tavalla haisua, mikä se käytäntö oikeasti on.

        Mä luulen että politiikoissa on aika paljon niitä, jotka ei ymmärrä, että mikään toimisto ei luo maahan yhtään oikeaa työpaikkaa. Siihen kun vaikuttaa paljon enemmän sen vaikeammin työllistyvän tuottavuus ja kustannukset. Ja tietysti perinteinen usko ja halu, että työllisellä pitää olla kyky elää pelkästään työllään vaikka kokoaikaista työtä ei olisi.

        Isänmaan toivot oli aikanaan ihan hyvä sarja. Nykypäivänähän se näyttää kauhean vanhalta ja myös konservatiiviselta.


      • scrg kirjoitti:

        Mä luulen että politiikoissa on aika paljon niitä, jotka ei ymmärrä, että mikään toimisto ei luo maahan yhtään oikeaa työpaikkaa. Siihen kun vaikuttaa paljon enemmän sen vaikeammin työllistyvän tuottavuus ja kustannukset. Ja tietysti perinteinen usko ja halu, että työllisellä pitää olla kyky elää pelkästään työllään vaikka kokoaikaista työtä ei olisi.

        Isänmaan toivot oli aikanaan ihan hyvä sarja. Nykypäivänähän se näyttää kauhean vanhalta ja myös konservatiiviselta.

        Sun pitäisi vielä kirjoittaa kolumneja. Toivottavasti kirjoitat.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos korjauksesta kultsi.

        Kohtuuttomuuksia, tottakai. Ja sinä muistat nämä asiat paremmin, tietenkin.

        Lymi on myös loistava näyttelijä. Muistan hänet jostain perhesarjasta jostain aikojen takaa. Ajattelin etä siinäpä napakka ja peloton muija, oikein idoli.

        Minusta oli hyvä, että tuo sarja tuotiin esille. Ihmiset luuee vaan että helppo se on työttämän sinne toimistoon marssia ja hakea van töitä, sinne bvaan ja töihin vaan.

        Asia, josta hyvin monella ei ole millän tavalla haisua, mikä se käytäntö oikeasti on.

        Lymi on huippu :)
        Surkuhupaisinta on, että työvoimatoimiston täti tai setä saattaa tosiaan, kuten sarjassa, saada jonkun bonuksen siitä, että saa tyrkättyä työttömän johonkin hänelle täysin turhaan koulutukseen tai työharjoitteluun, jotta tilastot kaunistuu, Ja hetken päästä työtön on samassa tilanteessa, kuin ennenkin, taas vain pelinappula, jolla pelaillaan omia pelejä. Tämähän ei ole työvoimatoimiston työntekijöiden vika, vaan sekavan ja toimimattoman järjestelmän. Viha sitten vaan kohdistuu heihin. Sekin on väärin.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Lymi on huippu :)
        Surkuhupaisinta on, että työvoimatoimiston täti tai setä saattaa tosiaan, kuten sarjassa, saada jonkun bonuksen siitä, että saa tyrkättyä työttömän johonkin hänelle täysin turhaan koulutukseen tai työharjoitteluun, jotta tilastot kaunistuu, Ja hetken päästä työtön on samassa tilanteessa, kuin ennenkin, taas vain pelinappula, jolla pelaillaan omia pelejä. Tämähän ei ole työvoimatoimiston työntekijöiden vika, vaan sekavan ja toimimattoman järjestelmän. Viha sitten vaan kohdistuu heihin. Sekin on väärin.

        Juu, juuri siksi oli hyvä että tälläinen asia nostettiin esille.


    • Jos tarkoitit "sisäilmaa", niin alku oli aika mainio. Loppua kohden se sitten vähän lähti käsistä.

      • Anonyymi

        Mjaa

        No sullahan aina kaikki "lähtee käsistä".

        Kuten kaikilla muillakin.

        (nauru)


      • Anonyymi

        Musta se parani sitä mukaan kun se meni kreisimmäksi. Muistutti vähän palstamenoa, paitsi että tuossa fiktiossa oli todellisempaa yhteisöllisyyttä kuin täällä.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta se parani sitä mukaan kun se meni kreisimmäksi. Muistutti vähän palstamenoa, paitsi että tuossa fiktiossa oli todellisempaa yhteisöllisyyttä kuin täällä.

        -flowersreally-

        Rooleissa:

        Pomorouva: xliner
        Seppo: jan
        Nössö mies: disse
        Aromaterapiarouva: elisakettu
        Röökimuija: wuppis

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Musta se parani sitä mukaan kun se meni kreisimmäksi. Muistutti vähän palstamenoa, paitsi että tuossa fiktiossa oli todellisempaa yhteisöllisyyttä kuin täällä.

        -flowersreally-

        Mä kaipaisin ehkä jotain selitystä. Kun siis ne muutkin, jopa Majliksen siskontyttö, alkoi näkemään sitä katolta hypännyttä kaveria. Ja myös se homehirviö konkretisoitui muillekin kun päähenkilölle. Että tarttuiko se jotenkin ajatusten mukana. Vai oliko ne vaan jotain vertauskuvia koko homman järjettömyydelle. Joku idea käsikirjoittajilla varmaan oli, mutta mä en saanut siitä kiinni.

        Ja sitten se "vallankumous"-intoilu, kun eihän kenelläkään ollut mitään varsinaisia ratkaisuja mihinkään. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007718894.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rooleissa:

        Pomorouva: xliner
        Seppo: jan
        Nössö mies: disse
        Aromaterapiarouva: elisakettu
        Röökimuija: wuppis

        -flowers-

        Mä olen aika kaukana aromaterapiarouvasta. Eikä noi roolitukset muutenkaan menneet ihan putkeen.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mä olen aika kaukana aromaterapiarouvasta. Eikä noi roolitukset muutenkaan menneet ihan putkeen.

        Sä olisit varmaan se pomorouva itse. Tai sitten Majlis. Mä voisin olla se sveholm-tyyppi.

        Mutta se rooli johon olisi tunkua, olisi lakto-nalle. Ei olisi varsinaisesti mitään asiaa tai sanottavaa mihinkään, mutta tuntisi itsensä kuitenkin tärkeäksi osaksi yhteisöä. Mutustelisi pullaa ja soittelisi ja laillisin jotain (palstalla linkittelisi youtube-videoita).


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Sä olisit varmaan se pomorouva itse. Tai sitten Majlis. Mä voisin olla se sveholm-tyyppi.

        Mutta se rooli johon olisi tunkua, olisi lakto-nalle. Ei olisi varsinaisesti mitään asiaa tai sanottavaa mihinkään, mutta tuntisi itsensä kuitenkin tärkeäksi osaksi yhteisöä. Mutustelisi pullaa ja soittelisi ja laillisin jotain (palstalla linkittelisi youtube-videoita).

        Se olisi ilmiselvä Gempsu.


      • scrg kirjoitti:

        Sä olisit varmaan se pomorouva itse. Tai sitten Majlis. Mä voisin olla se sveholm-tyyppi.

        Mutta se rooli johon olisi tunkua, olisi lakto-nalle. Ei olisi varsinaisesti mitään asiaa tai sanottavaa mihinkään, mutta tuntisi itsensä kuitenkin tärkeäksi osaksi yhteisöä. Mutustelisi pullaa ja soittelisi ja laillisin jotain (palstalla linkittelisi youtube-videoita).

        Ainakin otattauduin Annelin tunteisiin siinä. Ja puuhaa aivan liikaa, tuntee ottavansa kaiken maailman taakat päällensä.

        Maijlis hieman liian kova makuni. No olinhan ittekin tuollainen vaativa persoona vielä noin kymmenen vuotta sitten.

        Sveholm? Haha:-D Sikahyvä ja passeli rooli sulle (ja roolisuoritus oli mahtava!)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se olisi ilmiselvä Gempsu.

        Gempsulla on joskus ihan omia ajatuksia ja näkemystä. Vaikka joskus tai monesti eri mieltä asioista ollaankin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ainakin otattauduin Annelin tunteisiin siinä. Ja puuhaa aivan liikaa, tuntee ottavansa kaiken maailman taakat päällensä.

        Maijlis hieman liian kova makuni. No olinhan ittekin tuollainen vaativa persoona vielä noin kymmenen vuotta sitten.

        Sveholm? Haha:-D Sikahyvä ja passeli rooli sulle (ja roolisuoritus oli mahtava!)

        Mulla on oikeasti hyvin vähän kokemusta julkisista organisaatioista. Jonkin verran olen ollut tekemisissä toimittajan roolissa. Ja se ainakin erona yksityiseen, että jonkin pikkuasian päättämiseen on vaikea löytää tyyppiä, koska turvallisinta on aina lykätä asia organisaatiossa ylöspäin. Ja muutenkin on paljon muodollisempaa kuka tekee mitäkin. Pikkuasia sekin, että kukaan ei voi esim. tarjota sulle kahvia.

        Ihan huippukohta se missä Seppo ohjeistaa uutta tyyppiä noudattamaan niitä keskenään ristiriitaisia ohjeistuksia.


      • scrg kirjoitti:

        Mulla on oikeasti hyvin vähän kokemusta julkisista organisaatioista. Jonkin verran olen ollut tekemisissä toimittajan roolissa. Ja se ainakin erona yksityiseen, että jonkin pikkuasian päättämiseen on vaikea löytää tyyppiä, koska turvallisinta on aina lykätä asia organisaatiossa ylöspäin. Ja muutenkin on paljon muodollisempaa kuka tekee mitäkin. Pikkuasia sekin, että kukaan ei voi esim. tarjota sulle kahvia.

        Ihan huippukohta se missä Seppo ohjeistaa uutta tyyppiä noudattamaan niitä keskenään ristiriitaisia ohjeistuksia.

        Juu, elyn säädösten mukaan mennään näin ja te-n säädökset näin ja sitten vielä se ja noin. No luikertele vaan kaikkien niiden ohjeiden läpi niin olet tehnyt parhaasi.

        Voi vttu. Siksi asiat on niin helkatin hitaita hoitaa ja suorastaan mahdottomia, kun noi junttipääohjeistukset tekijät eivät keskenään keskustele


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mä kaipaisin ehkä jotain selitystä. Kun siis ne muutkin, jopa Majliksen siskontyttö, alkoi näkemään sitä katolta hypännyttä kaveria. Ja myös se homehirviö konkretisoitui muillekin kun päähenkilölle. Että tarttuiko se jotenkin ajatusten mukana. Vai oliko ne vaan jotain vertauskuvia koko homman järjettömyydelle. Joku idea käsikirjoittajilla varmaan oli, mutta mä en saanut siitä kiinni.

        Ja sitten se "vallankumous"-intoilu, kun eihän kenelläkään ollut mitään varsinaisia ratkaisuja mihinkään. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007718894.html

        Olisiko siinä ollut joku sellainen nykypäivään tuotu talvisodan henki -ajatus, eli että jaetut vaikeudet (tai harhat) yhdistää? Vähän kuin täällä, jengi näkee Perttiä siellä täällä.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Mä olen aika kaukana aromaterapiarouvasta. Eikä noi roolitukset muutenkaan menneet ihan putkeen.

        No mun mielikuva susta, sellanen äidillinen ”kaiken korjaaja”.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mun mielikuva susta, sellanen äidillinen ”kaiken korjaaja”.

        -flowersreally-

        Ouks. Niinkö? :-D

        Aromaterapeutti oli paternaalinen altruisti. Ja oman edun tavoittelija.

        Toivottavasti mä en ole sellainen :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko siinä ollut joku sellainen nykypäivään tuotu talvisodan henki -ajatus, eli että jaetut vaikeudet (tai harhat) yhdistää? Vähän kuin täällä, jengi näkee Perttiä siellä täällä.

        -flowersreally-

        Mä en taas tajua yhtään mitä täällä tapahtuu. Suurin osa ei ole niin kiinnostavia, että mä jaksaisin seurata tuota suhdesoppaa.

        Mä varmaan sanoin sulle joskus kauan sitten, että niin kauan kuin porukka vaan kinaa, kiistelee ja ärsyyntyy toisistaan täällä, niin kaikki pysyy suht siistinä. Sitten kun joku alkaa tykätä jostakusta ja joku toinen on mustis, ne inhottavat puolet paljastuu.

        Ehkä se kuollut kaveri vaan oikeasti kummitteli siellä. Tarinassahan voi tapahtua yliluonnollisia juttuja.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mä en taas tajua yhtään mitä täällä tapahtuu. Suurin osa ei ole niin kiinnostavia, että mä jaksaisin seurata tuota suhdesoppaa.

        Mä varmaan sanoin sulle joskus kauan sitten, että niin kauan kuin porukka vaan kinaa, kiistelee ja ärsyyntyy toisistaan täällä, niin kaikki pysyy suht siistinä. Sitten kun joku alkaa tykätä jostakusta ja joku toinen on mustis, ne inhottavat puolet paljastuu.

        Ehkä se kuollut kaveri vaan oikeasti kummitteli siellä. Tarinassahan voi tapahtua yliluonnollisia juttuja.

        En mäkään, ollaan ihan uudella levelillä nyt.

        Niin ja voihan ne homehirviöt tai kummitukset olla symbolisia, oireita siitä ”sisäilmasta”.

        Oireilua se on koko elämä, kunnes ymmärtää ”sairastavansa” elämää.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rooleissa:

        Pomorouva: xliner
        Seppo: jan
        Nössö mies: disse
        Aromaterapiarouva: elisakettu
        Röökimuija: wuppis

        -flowers-

        Kukas Anneli sitten on?

        Pönttiskö?


    • Anonyymi

      Tiina on huippu.

      • Anonyymi

        En pidä niin kuin en Tuokostakaan.


    • Anonyymi

      Olen valtiolla töissä ja kieltämättä monet asiat ovat juurikin noin ihmeellisiä kuin sarjassa esitettiin. Ilman hurjia ja tolkuttomia käänteitä sarja olisi jäänyt tyhjemmäksi.

      • Anonyymi

        Just niin


    • Anonyymi

      En pysty sanomaan sillä JanK :lla on varmasti tähän poikkeava mielipide anonyymin kanssa, joten vastaus on : ei vastausta. JanK sanoo, että ”trolli k. see vaan sukkaansa, koska se on vammainen”. Eli ei vastausta.

    • Anonyymi

      Paras ohjelma pitkiin aikoihin! Ja niin hyviä huomioita yhteiskunnasta.

    • Lymi on tän hetken parhaita käsikirjoittajia. Oikein kateeksi käy. Ja näyttelijävalinnat mennyt kyllä niin nappiin. Itse samaistuin eniten Anneliin. Kun loputon anteeksipyytely ei enää riitä, on pakko ruveta järeämpiin toimiin 🤯

    • Anonyymi

      Tiinalle

      Kun kirjoitetaan erinomaiselta tuoksahtavaa teksiä, niin sen täytyy haista. Siinä pitää olla makuja, muistoja ja unelmia. Hyvä teksti (dialogi) ei ole tuolla tai siellä, vaan täällä - jossa me lukijat (katselijat & kuuntelijat) olemme.

      Erinomainen tekstivirta ei tarvitse meitä, sillä me tarvitsemme ainoastaan peilin, ja Tiina Lymi sen meille antoi.

      (Funeau polvistuu)

      Kiitos

    • Anonyymi

      oli paskaa mun mielestä

    • Elina Knihtilä on sekä viehättävä että taitava näyttelijä-ohjaaja-käsikirjoittaja. 🌹👀

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe