Aihe

Pakkaset tuli ja sähköautot katosi

Anonyymi

Mutta tätähän osattiin odottaa.

45

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eilen oli 3 Teslaa tienvarrella punainen kolmio takanaan.

    • Anonyymi

      Tuossa se pihassa on eikä mihinkään kadonnut.

    • Anonyymi

      Nyt on enemmän pakkasta. Missä täyssähköautot?

      • Anonyymi

        Liikenteessä normaalisti? Mitä muka odotit?

        Kaiken lisäksi täyssähköautot ovat huomattavasti polttiksia nopeampia lämpiämään, ei tarvitse etukäteen lämmitellä. Yön yli seisseenä 5 minuuttia riittää +21C sisälämpöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä normaalisti? Mitä muka odotit?

        Kaiken lisäksi täyssähköautot ovat huomattavasti polttiksia nopeampia lämpiämään, ei tarvitse etukäteen lämmitellä. Yön yli seisseenä 5 minuuttia riittää +21C sisälämpöön.

        Eli nurkkapyöritykseen hyviä. Pitemmällä reissulla kylmä rinki perseessä, kun toimintasäde kutistuu 200 km luokkaan. Kiva jäädä jonnekin huoltoasemalle pitämään kahvitaukoa toisensa perään, pikalatausaseman vapautumista odotellen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä normaalisti? Mitä muka odotit?

        Kaiken lisäksi täyssähköautot ovat huomattavasti polttiksia nopeampia lämpiämään, ei tarvitse etukäteen lämmitellä. Yön yli seisseenä 5 minuuttia riittää +21C sisälämpöön.

        Vaikeaa ja todella hidasta latailla kotona ja latureita ei ole edes p savossa että voisi järkevästi omistaa.

        Akun koko / kilometrit on liian pienet.

        Tesla imaisee sähköä vaikka auto olisi parkissa.

        Käyttö menee liian vaikeaksi.

        Bensa auto tuo turvaa ja on aina valmis, tuli vaikka kiire sairaalaan keskellä yötä -20c pakkasessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nurkkapyöritykseen hyviä. Pitemmällä reissulla kylmä rinki perseessä, kun toimintasäde kutistuu 200 km luokkaan. Kiva jäädä jonnekin huoltoasemalle pitämään kahvitaukoa toisensa perään, pikalatausaseman vapautumista odotellen?

        200 km luokkaan? Ei -50C nyt kovin usein ole ainakaan Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä normaalisti? Mitä muka odotit?

        Kaiken lisäksi täyssähköautot ovat huomattavasti polttiksia nopeampia lämpiämään, ei tarvitse etukäteen lämmitellä. Yön yli seisseenä 5 minuuttia riittää +21C sisälämpöön.

        Kaiken lisäksi täyssähköautot ovat huomattavasti polttiksia nopeampia lämpiämään, ei tarvitse etukäteen lämmitellä. Yön yli seisseenä 5 minuuttia riittää +21C sisälämpöön.

        Oho nyt on tehokas lämmityslaite sähköautossa jos 5 min rittää lämmittämään +21c pakkasella -20c. Mahtoi tulla valheenpoikainen sähköautoilijalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken lisäksi täyssähköautot ovat huomattavasti polttiksia nopeampia lämpiämään, ei tarvitse etukäteen lämmitellä. Yön yli seisseenä 5 minuuttia riittää +21C sisälämpöön.

        Oho nyt on tehokas lämmityslaite sähköautossa jos 5 min rittää lämmittämään +21c pakkasella -20c. Mahtoi tulla valheenpoikainen sähköautoilijalta.

        Jotain 6 kW, sähkön kulutus ILP:llä vähemmän. Ei minua kiinnosta yhtään mitä sinä satut uskomaan tai et. Sähköauton tarvitsee lämmittää vain sisätilat, ei tuhlata moottorilohkon lämmitykseen energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain 6 kW, sähkön kulutus ILP:llä vähemmän. Ei minua kiinnosta yhtään mitä sinä satut uskomaan tai et. Sähköauton tarvitsee lämmittää vain sisätilat, ei tuhlata moottorilohkon lämmitykseen energiaa.

        Kaupunkinopeuksilla auton liikuttamiseen riittää noin 5 kW ja 80 marssivauhdilla noin 10 kW teho.

        Patteriautossa pitää akun latausta tuhlata myös akun lämmittämiseen ajomatkan alussa, jos auto ei ollut ennen liikkeellälähtöä narun jatkona ja ajastettu esilämmittämään itsensä verkkovirralla.

        Kuten näkyy, ilman esilämmitystä sähkölämmittimet tuplaavat tehonkulutuksen ja puolittavat toimintamatkan pätkäajossa. Pitkillä maantiesiivuilla toimintasäde ei sentään puolitu, muttei siinä silti ole syytä juhlaan, jos luvattu 400 km on oikeasti lämpänä 300 km kesälläkin ja talvipakkasilla hiivutaan 200-250 km ajomatkaan.

        Aika optimisti saa olla, jos uskaltaa ajomatkat suunnitella niin, että akku on perille tultaessa käytännössä tyhjä. Pienikin viivästys tai kiertotie vaikkapa liikenneonnettomuuden vuoksi = patteriautoilija hyytyy tien sivuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain 6 kW, sähkön kulutus ILP:llä vähemmän. Ei minua kiinnosta yhtään mitä sinä satut uskomaan tai et. Sähköauton tarvitsee lämmittää vain sisätilat, ei tuhlata moottorilohkon lämmitykseen energiaa.

        Kyllä minä haluan ylläpitää sitä lämmintä koko matkan ajan enkä hetkelisesti. polttoaine lämmittimellä 6kw antaa saman lämmön kun 6kw sähkö.


    • Anonyymi

      Katosi, taidat valehdella?

    • Anonyymi

      Sähköautojen akuissa ei riitä varmaankaan pakkasella sähköä outon lämpimänä pitämiseen. Eikä akkasella riitä myöskään matkantekoon. Pakkasessa sähköautot joutuu noutamaan tienposkesta hinausautolla pois.

      • Anonyymi

        Lämpöä riittää erinomaisesti. Lyhyempi toimintamatka pitää ottaa huomioon, onnistuu kyllä jos ei ole uusavuton.


      • Anonyymi

        Sähkön riittävyys oli iso ongelma 1. sukupolven vehkeissä (iMiev ja mitä näitä nyt oli), joissa alle 20 kWh akut. Sähkölämmitystä monen kW teholla + moottoritieajoa (ajomoottorin tehontarve >10 kW) niin parikin testimallia hyytyi Helsingistä lähdettyään jo ennen Hämeenlinnaa. Mutta näillä luvattu toimintasäde jotain 160 km luokkaa ja sekin yltiöoptimistisen NEDC -normin mukaan mitattuna.

        Nämä sitten niitä autoja, millä oli pakko ajaa ilman lämmitystä ja turkisreuhka päässä, jos aikoi perille päästä.


    • Anonyymi

      mites toimii näytöt sähköautossa,
      itseäni kiinnostaisi vain oikeankokoinen pakettiauto jossa sähkötoiminto ilman polttomoottoria, mutta eihän teollisuus ehdi leikkiä näillä harrastusvälineillä,
      tesla miehillä on aikaa mittailla rangeja ja kiihdytellä liikennemerkkien välejä ja laskea kuinka kauan kestää että ladani on taas rinnalla punavaloissa täällä helsingin ruuhkissa joissa potkulauta on nopein väline liikkua, on ihan yks ja sama millä liikutaan jonossa keskinopeudella 7 kilometriä tunnissa. sähkökuskin painajainen on päivittäin se kuinka harva ajelee ilman paikallispäästöjä.
      onko siis kenkien valmistus päästötöntä, onko kävely päästötöntä.

    • Anonyymi

      kävely tuottaa päästöjä, lentäminen tuottaa päästöjä, ratsastaminen tuottaa päästöjä, junamatka sähköllä tuottaa päästöjä.....mutta hei........sähköajoneuvo on ympäristöteko nro 1. on siis aivan sama ajatko 24/7 vai pidähkö autoa tallissa ajamatta 24/7.

    • Anonyymi

      katsokaa ulos, liki kaikista voimalaitoksista ympäri helsinkiä tulee piipuista savua, paikallisesti, mihin tuo päästötön sähköntuotanto menee.

      • Anonyymi

        "katsokaa ulos, liki kaikista voimalaitoksista ympäri helsinkiä tulee piipuista savua, paikallisesti, mihin tuo päästötön sähköntuotanto menee."

        Stadin voimalaitokset tuottaat pääasiassa kaukolämpöä. Se piipuista tuleva savu menee kämppien lämmittämiseen, ei sähkön tuottamiseen.


      • Anonyymi

        Onko se autoilijan vika miten sähköä tuotetaan? Eiköhän se ole viisaitten poliitikkojen päätettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "katsokaa ulos, liki kaikista voimalaitoksista ympäri helsinkiä tulee piipuista savua, paikallisesti, mihin tuo päästötön sähköntuotanto menee."

        Stadin voimalaitokset tuottaat pääasiassa kaukolämpöä. Se piipuista tuleva savu menee kämppien lämmittämiseen, ei sähkön tuottamiseen.

        Kannattaa päivittää kaleteri tälle vuosituhannelle.


    • Anonyymi

      Ainakin minä ajoin tänään fiman Nissan Leafillä ja joku tuli samanlaisella vastaankin. Pakkasta oli se reilu 20 astetta. Kummasti se ratin- ja istuimenlämmitys tuo talvikeleille mukavuutta.

      • Anonyymi

        Ai datsuniin on jo keksitty persegrilli ja ratin lämmitin?

        Olipas uutinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai datsuniin on jo keksitty persegrilli ja ratin lämmitin?

        Olipas uutinen.

        Ei saa haukkua Datsunia, ne oli hyviä vehkeitä.


    • Anonyymi

      pakkanen hellittää

    • Anonyymi

      Pakkaset tuli ja sähköautot katosi... pihoista, koska polttikset olivat perkeleen kylmiä. Sähköautot ovat heti lämpimiä, eikä tarvitse palella.

      • Anonyymi

        Lämpenee nopeasti mutta sitten ei sähköä riitäkään kuin 10 km matkalle


    • Anonyymi

      Sähköautoja ei ole tehty talvikeleille

      • Anonyymi

        Sähköauto toimii aina pakkasesta riippumatta, ainoastaan range putoaa.
        Sähkölaitteet toimii aina kunhan virtaa riittää.


    • Anonyymi

      Täällä voi aistia kirjoittajien kokemuksen syvän rintaäänen. Sen verran painavaa tekstiä sähköautoista ;)

      • Anonyymi

        Yhtä vankalla tietämyksellä patteriautojakin täällä yleensä ylistetään. Esim patteauton kulut vain pari €/100 km, koska patteriautoissa ei ole rahoituskuluja - niitä jaetaan ilmaiseksi liikkeissä. Renkaatkaan eivät 2 tonnin painoisissa patteriautoissa kulu lainkaan, koska patteriautot ovat tulevaisuuden autoja ja Paluu tulevaisuuteen leffoista tiedämme, että tulevaisuuden autot osaavat lentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä vankalla tietämyksellä patteriautojakin täällä yleensä ylistetään. Esim patteauton kulut vain pari €/100 km, koska patteriautoissa ei ole rahoituskuluja - niitä jaetaan ilmaiseksi liikkeissä. Renkaatkaan eivät 2 tonnin painoisissa patteriautoissa kulu lainkaan, koska patteriautot ovat tulevaisuuden autoja ja Paluu tulevaisuuteen leffoista tiedämme, että tulevaisuuden autot osaavat lentää.

        "Esim patteauton kulut vain pari €/100 km, koska patteriautoissa ei ole rahoituskuluja"
        Jos ostaa saman hintaisen polttiksen niin rahoituskulut ovat samat, vai meinaatko ehkä ettei ihmiset osta 50 000€.n polttiksia? Ainakin täällä etelässä tiet ovat niitä täynnä.
        "Renkaatkaan eivät 2 tonnin painoisissa patteriautoissa kulu lainkaan,"
        Ei kulu sen enempää kuin saman teholuokan polttiksissakaan, tutkitusti, johtuen tuhat kertaa nopeammasta sutimisen estosta.
        Patteriautoissa ei tarvita määräaikaan suoritettavia öljynvaihtoja, jakohihnan vaihtoja,
        usein suoritettavia jarru- ym. esim. moottoriin liittyviä remontteja, tutkitusti.
        Ei suurta vuotuista ajoneuvoveroa, ei pakokaasumittauksia katsastuksessa, ei öljyn lisäystä, ei vaaraa polttoaineen tai kusilitkun jäätymisestä, ei jäätyvää turboa, imusarjaa tai huohotinta. Pitää huolta 12V akusta myös parkissa ym.ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Esim patteauton kulut vain pari €/100 km, koska patteriautoissa ei ole rahoituskuluja"
        Jos ostaa saman hintaisen polttiksen niin rahoituskulut ovat samat, vai meinaatko ehkä ettei ihmiset osta 50 000€.n polttiksia? Ainakin täällä etelässä tiet ovat niitä täynnä.
        "Renkaatkaan eivät 2 tonnin painoisissa patteriautoissa kulu lainkaan,"
        Ei kulu sen enempää kuin saman teholuokan polttiksissakaan, tutkitusti, johtuen tuhat kertaa nopeammasta sutimisen estosta.
        Patteriautoissa ei tarvita määräaikaan suoritettavia öljynvaihtoja, jakohihnan vaihtoja,
        usein suoritettavia jarru- ym. esim. moottoriin liittyviä remontteja, tutkitusti.
        Ei suurta vuotuista ajoneuvoveroa, ei pakokaasumittauksia katsastuksessa, ei öljyn lisäystä, ei vaaraa polttoaineen tai kusilitkun jäätymisestä, ei jäätyvää turboa, imusarjaa tai huohotinta. Pitää huolta 12V akusta myös parkissa ym.ym.

        > Jos ostaa saman hintaisen polttiksen niin rahoituskulut ovat samat, vai meinaatko ehkä ettei ihmiset osta 50 000€.n polttiksia? Ainakin täällä etelässä tiet ovat niitä täynnä.

        Patteriautoilijat eivät huomioi hankintahintaa, koska siinä lajissa tulee takkiin.

        Jossain 100 k€ hintaluokassa patteriauto voi olla ihan fiksu valinta, koska iso, painava ja isolla polttomoottorilla varustettu auto saa niskaansa roimat verot, jotka tekevät siitä patteriautoa kalliimman.

        Mutta jos haetaan halvemman pään perusautoa, niin patteriautojen tarjonta on nihkeää. Sitten kun löytyy joku, missä on pienen akun vuoksi vain 200 km toimintasäde, niin se ei sitten ole ongelma, kun vaivaisen 5000 € lisäkustannuksella saa isomman akun. Muutama tonni tai kymppitonni sinne tai tänne. Mielikuvitusautoja on helppo ostella mielikuvitusseteleillä.

        Kalliilla autolla on auttamatta suuri arvonalenema. Mutta sehän selätetään fantasioimalla, miten polttomoottoriautot menettävät kokonaan arvonsa 10 vuodessa, mutta patteriauton arvo säilyy, koska patteripetterin fantasioissa akut kestävät moitteetta 30 vuotta.

        Vaikka patteriautot painavat 2 tonnia, niissä ei renkaat kulu = ei rengaskuluja. Toisin kuin perinteisissä autoissa, missä voi joutua ostamaan 600-800 € satsin 40 tkm välein. Moinen voisi tuplata patteripetterin laskettelemat patteriauton km-kulut, joten ongelma kannattaa ratkaista laittamalla pää pensaaseen.

        Patteriautoissakin saattaa olla varsin monimutkainen lämmitys/jäähdytysjärjestelmä akun lämpötilaa säätelemässä. Tämä on osoittautunut vikaherkäksi muutamassa lataushybridissä. Mutta petteirin fantasiaoissa patteriautot lentää (nehän ovat tulevaisuuden autoja ja Paluu tulevaisuuteen leffoista tiedämme, että tulevaisuudessa autot lentää) eikä tarvi ikinä huoltoa.

        Patteriautojen kolarikorjaukset ovat paljon kalliimpia, mutta sehän on vaan ikävä fakta, jollaiset kannatta kuitata sokean uskon suomalla varmuudella huijaukseksi.

        Patteripetterit siis unohtavat patteriauton rahoituskulut, huoltokulut ja rengaskulut ja vertaavat pelkkää sähköenergian hintaa polttomoottoriauton kokonaiskuluihin (0,45 €/km).

        Ja silti pitää vinkua ilmaisten lautauspaikkojen ja suuremman hankintatuen perään. Nehän saa petterin mielestä rahoitettua verottamalla polttomoottoriautoja entistä enemmän. Petteri haluaa elvistellä patteriautolla, johon rahat kupataan muilta. Eihän petterin nyt itse pidä joutua siitä maksamaan, että pääsee leuhkimaan muille uudella patteriautolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Jos ostaa saman hintaisen polttiksen niin rahoituskulut ovat samat, vai meinaatko ehkä ettei ihmiset osta 50 000€.n polttiksia? Ainakin täällä etelässä tiet ovat niitä täynnä.

        Patteriautoilijat eivät huomioi hankintahintaa, koska siinä lajissa tulee takkiin.

        Jossain 100 k€ hintaluokassa patteriauto voi olla ihan fiksu valinta, koska iso, painava ja isolla polttomoottorilla varustettu auto saa niskaansa roimat verot, jotka tekevät siitä patteriautoa kalliimman.

        Mutta jos haetaan halvemman pään perusautoa, niin patteriautojen tarjonta on nihkeää. Sitten kun löytyy joku, missä on pienen akun vuoksi vain 200 km toimintasäde, niin se ei sitten ole ongelma, kun vaivaisen 5000 € lisäkustannuksella saa isomman akun. Muutama tonni tai kymppitonni sinne tai tänne. Mielikuvitusautoja on helppo ostella mielikuvitusseteleillä.

        Kalliilla autolla on auttamatta suuri arvonalenema. Mutta sehän selätetään fantasioimalla, miten polttomoottoriautot menettävät kokonaan arvonsa 10 vuodessa, mutta patteriauton arvo säilyy, koska patteripetterin fantasioissa akut kestävät moitteetta 30 vuotta.

        Vaikka patteriautot painavat 2 tonnia, niissä ei renkaat kulu = ei rengaskuluja. Toisin kuin perinteisissä autoissa, missä voi joutua ostamaan 600-800 € satsin 40 tkm välein. Moinen voisi tuplata patteripetterin laskettelemat patteriauton km-kulut, joten ongelma kannattaa ratkaista laittamalla pää pensaaseen.

        Patteriautoissakin saattaa olla varsin monimutkainen lämmitys/jäähdytysjärjestelmä akun lämpötilaa säätelemässä. Tämä on osoittautunut vikaherkäksi muutamassa lataushybridissä. Mutta petteirin fantasiaoissa patteriautot lentää (nehän ovat tulevaisuuden autoja ja Paluu tulevaisuuteen leffoista tiedämme, että tulevaisuudessa autot lentää) eikä tarvi ikinä huoltoa.

        Patteriautojen kolarikorjaukset ovat paljon kalliimpia, mutta sehän on vaan ikävä fakta, jollaiset kannatta kuitata sokean uskon suomalla varmuudella huijaukseksi.

        Patteripetterit siis unohtavat patteriauton rahoituskulut, huoltokulut ja rengaskulut ja vertaavat pelkkää sähköenergian hintaa polttomoottoriauton kokonaiskuluihin (0,45 €/km).

        Ja silti pitää vinkua ilmaisten lautauspaikkojen ja suuremman hankintatuen perään. Nehän saa petterin mielestä rahoitettua verottamalla polttomoottoriautoja entistä enemmän. Petteri haluaa elvistellä patteriautolla, johon rahat kupataan muilta. Eihän petterin nyt itse pidä joutua siitä maksamaan, että pääsee leuhkimaan muille uudella patteriautolla!

        "Patteriautoilijat eivät huomioi hankintahintaa, koska siinä lajissa tulee takkiin."
        "Jossain 100 k€ hintaluokassa patteriauto voi olla ihan fiksu valinta"
        Esitä polttomoottorilla varustettu uusi auto joka hakkaa Tesla model 3.n 48000€ hintaan?
        Siis +300hv. Päivitykset OTA.na,auto paranee päivityksillä ilmaiseksi, mahdollisuus täysin itsenäiseen ajoon, sisätilat lämpiää -20 asteesta +20 asteeseen esilämmityksellä 5 minuutissa jopa ilman verkkovirtaa. Ei tärise, ei metelöi, ei nyi ja voimaa löytyy aina riippumatta vaihteesta tai moottorin kierrosluvusta, jota voit tankata kotona.
        "Patteriautojen kolarikorjaukset ovat paljon kalliimpia"
        Ainakin minulla on vakuutus tuommoisia varten, eikä vakuutuksen hinta ole oikeasti suurempi, ainakaan minulla.
        Kolmas vuosi menossa ja 60 000km mittarissa enkä vielä ole huollossa saati korjaamolla käynyt.


    • Anonyymi

      Toimintasäde on pikkujuttu kun latausliitin jäätyy. Tällaistakin tapahtuu ihan kaikissa merkeissä.
      Liitin lämpiää isolla virralla ladatessa ja lumi sulaa ja vettää päätyy auton latausliittimen pohjalle mistä se ei pääse pois. Tästä seuraa
      1. jos johdon liitin on paikallaan, se jäätyy kiinni autoon
      2. jos johto on irroitettu veden ollessa sulaa, Vesi jäätyy liittimen pohjalle eikä seuraavalla kertaa liitin menne pohjaan asti. lataus ei käynnisty ennen kuin liitin on sulatettu lämpöpuhaltimella.

    • Anonyymi

      Miten sähköautoa kannatta seisottaa, jos ajoa pakkasilla ei ole kuukauteen esim sairastapauksen takia. Pitääkö olla johdon päässä koko ajan? Jäätyykö akut, jos ei ole piuhassa?

    • Anonyymi

      Onko sähköautoissa paristoja lämmittävä sähkölämmitin, jotta ei teho putoaisi?

      Lainaus netistä
      "Esimerkiksi yhdessä tällä hetkellä yleisesti käytössä olevassa NMC-kemiaa käyttävässä akussa siitä saatava suurin teho putoaa kohtuullisen lineaarisesti noin puoleen -10 °C lämpötilassa ja lähelle nollaa -35 °C lämpötilassa."

      • Anonyymi

        Teho ei ole sama kuin energian kokonaismäärä akussa. Ei ole väliä, jos 400 hv autossa on tilapäisesti vain 200 hv käytettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teho ei ole sama kuin energian kokonaismäärä akussa. Ei ole väliä, jos 400 hv autossa on tilapäisesti vain 200 hv käytettävissä.

        Lähellä nollaa on sitten ongelma. Kuten myös hevospelien käyttö, säästä riippumatta.


      • Anonyymi

        "lähelle nollaa -35 °C lämpötilassa"
        Noinhan ei pääse käymään jollei autoa jätetä parkkiin akku tyhjänä koska akku itse huolehtii lämmittämällä itseään että sen lämpötila ei laske alle -20C.


    • Anonyymi

      Missä viipyy testi: sähköautolla Lapin talvessa. Vai eikö TM uskalla yrittää ?

    • Anonyymi

      Tiedä sähköautoista mutta plugarilla tuli tänään ajettua pelkällä sähköllä (-7 astetta) 40km eikä lämmityksessä tai menossa ollut mitään ongelmaa. Akkua jäi vielä yli 15km ajoa varten palatessa.

      Uskoisin että sähköautoissa on moninkertaisesti isompi akku kuin minun plugarissa.

    • Anonyymi

      Plugari jäi tänään parkkiin koska mamman bensa-auto kaipasi ”huoltoajoa”. Sillä kun on viime aikoina ajettu vain lyhyitä pätkiä kauppaan ja salille, ja alkoi akun varaus käydä vähiin ja konttorissa olla aika lailla kosteutta (jäätä).

      Plugari ei tuollaisesta käytöstä tunnu hermostuvan. Korkeajänniteakku pitää pikkuakun latingissa, ja koska lämpöä tulee heti eikä vasta jäähdytysnesteen lämmettyä, kosteuskin pysyy paremmin kurissa.

      Ja kyllähän tuolla lisäksi enemmän ajetaankin.

      • Anonyymi

        Jos ongelmia sähköauton kanssa ei tule, niitä on tekemällä tehtävä. Muuten ei palkka juokse, kun mainostaja ei osta mainostilaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikäs emäntä se joka listi lapset ja itsensä?

      Oli muhokselta,ouluun saakka piti mennä toteuttamaan tuokin asia. Onneksi ei silti rekan alle ajanut. Ei nimiä, toki ne tulee minfoon. Mutta niillä ei
      Muhos
      99
      5795
    2. Halla-aho: Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000007761119.html Alkaa olla nykyhallituksella lopun ajat.
      Maailman menoa
      496
      5722
    3. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      5091