Työtön kuulemma tienaa saman kuin töissä olisi, mutta miksi toiset tekevät töitä, ovatko tyhmiä idiootteja ÄO-taso erittäin alhainen jne.?
Voiko työtön määrittää mistä ammatista on työtön ja saa samaa tiliä työttömänä jatkossa?
Itse en ole koskaan ollut työtön ja tämä kiinnostaa. Olenko ollut järjetön kun olen ollut työssä 45v. ? Saman olisin saanut ilman työtäkin!...siis ihan kaiken!
Työtön tienaa kuulemma saman?
4
145
Vastaukset
- AnonyymiMissä ne työttömät kun eivät kerro totuutta? 
 Itse en todellakaan tunne ketään joka saa saman rahan kuin työttömänä olisi???
 Työttömiä tunnen kyllä eli on vertailukohtaa jos joku nyt avautuisi että saa saman tilin kuin työtön.
- AnonyymiKyllä työ aina työttömyyden voittaa! 
 Työttömän ansiosidonnainen päiväraha määräytyy todellisen viimeisen palkan mukaan. Edellyttää työttömyyskassan jäsenyyttä, joka on jatkunut vähintään x ajan. Jos sellaista ei ole, päiväraha on peruspäiväraha, joka on kaikille sama, ammatti ei vaikuta mitään. Sillä ei paljon juhlita.
 Ansiosidonnainenkaan päiväraha ei koskaan ole palkan suuruinen, vaan huomattavasti vähemmän.- AnonyymiLisäksi niin että ansiosidonnaista saa vain tietyn ajan 300 , 400, 500 päivää. Täytyy myös olla työhistoriaa. Sen jälkeen putoaa armotta Kelan peruspäivärahalle ellei työllisty. Moni ihminen on jossain työuransa vaiheessa työttömänä. Joillakin työttömyys muuttuu kuitenkin pitkäaikaistyöttömyydeksi. Pitkäaikaistyöttömyydestä työllistyminen ei ole helppoa. Ihminen stigmatisoituu. 

- AnonyymiTöissä ajalle on merkitystä,sosiaalisia kontakteja kun. Työstä saa palkkaa,työstä kertyy lomaa josta siitäkin saa palkkaa. Vähintään thöterveystarkastukset maksaa työnantaja,moni myös joitain muita etuja,tukeakseen työssä jaksamista. 
 Eikä mikään kyykytä vapaapäivät voi tehdä mitä huvittaa. Palkkaa muuten verotetaan eritavoin,kuin työttömyyskorvausta. Ja saa mm tulonhankkimisvähennyksen,kodin ja työpaikan välisiä matkakuluja ym.
 Että,on siitä hyötynsä kun tekee töitä.
 Nyt korinakorotus soviteltuunkin on olemassa,vielä pari kk.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset727467
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti845684
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut393816
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät163120
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112945
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral962785
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k422760
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa132111
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161836
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2431713