Piispojen kannanotto Tieteiden lahja

Anonyymi

Onko todella niin, että tämä ketju on poistettu? Miksi? Miten tällainen ketju voi olla luterilaisuuspalstalla sellainen, ettei luterilaisuus kestä keskustelua piispojensa julkaisemasta pamfletista suhteesa tieteisiin? Kyllä nyt kaipaisin kovasti selityksiä taas tälaiseen tärkepään poistoon, joka ehdottomasti liittyy koko kristinuskon ja luterilaisuuden perustaan ja jatkoon. Vaikea nyt uskoa omia silmiä tässä asiassa - uskomattominta mihin olen tällä palastalla ja poistoissa koskaan törmännyt!

Aihe oli tämä:

<<1. Kristillinen teologia haluaa olla avointa tieteen tuloksille. Siksi sen tulee jatkuvasti arvioida kriittisesti omia, vanhoista maailmankuvista periytyneitä traditioita nykytieteen valossa. Sokea usko on epäuskon serkku. Ilman jatkuvaa vuoropuhelua uusimman tutkimuksen kanssa usko on vaarassa vääristyä. Parhaimmillaan tiede voi myös auttaa tulkitsemaan ilmoitusta tuoreella tavalla.<<

Onko niin, että poisto johtui siitä, että joku henkilö nyt ajoi suksensa saveen ja hän vaati poistoa? Toteutetaanko täällä tällaisia toiveita, että kun hän kukkolee tunkiolla, niin poistetaan sitten koko hänen tunkionsa, niin kukana ei näe, että tulipa toimittua tyhmästi? Muuta selitystä moiseen poistoon en kyllä nyt keksi - meni paljon tärkeää asiaa - ja työtä - roskakoriin.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisiko nyt tämän toisen uuden aloituksen tilalle palauttaa sen alkuperäisen keskustelun, ettei kaikkea tarvitse aloittaa alusta?

      • Anonyymi

        Tai sitten voitte jauhaa täällä maailman tappiin asti samaa skeidaa alusta loppuun ja uudestaan ja uudestaan. Sitä vartenhan nämä palstat ovat. Ketju poistetaan, sama scheisse alkaa alusta.


      • Anonyymi

        Tarkoitatko, että pitäisikö tunkio perustaa uudelleen?

        "Toteutetaanko täällä tällaisia toiveita, että kun hän kukkolee tunkiolla, niin poistetaan sitten koko hänen tunkionsa, niin kukana ei näe, että tulipa toimittua tyhmästi?"

        Aloittajan mielestä tämä on joku tunkio. Mitähän hän sitten itse tekee, muuta kun kukkoilee näine monine aloituksineen, missä syyttelee muita epäonnistumisistaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että pitäisikö tunkio perustaa uudelleen?

        "Toteutetaanko täällä tällaisia toiveita, että kun hän kukkolee tunkiolla, niin poistetaan sitten koko hänen tunkionsa, niin kukana ei näe, että tulipa toimittua tyhmästi?"

        Aloittajan mielestä tämä on joku tunkio. Mitähän hän sitten itse tekee, muuta kun kukkoilee näine monine aloituksineen, missä syyttelee muita epäonnistumisistaan?

        Niinpä, minä raukka ja taas villi-ihmisten ympäröimänä synkimmässä viidakossa.


    • Anonyymi

      "Onko niin, että poisto johtui siitä, että joku henkilö nyt ajoi suksensa saveen ja hän vaati poistoa? Toteutetaanko täällä tällaisia toiveita, että kun hän kukkolee tunkiolla, niin poistetaan sitten koko hänen tunkionsa, niin kukana ei näe, että tulipa toimittua tyhmästi? Muuta selitystä moiseen poistoon en kyllä nyt keksi - meni paljon tärkeää asiaa - ja työtä - roskakoriin."

      Tai ehkä sinulle itsellesi tuli houkutus poistattaa ketjusi kun tajusit, miten tyhjänpäiväistä hölynpölyä olit sinne esittänyt.

      • Anonyymi

        No, ei kyllä - Luoja Varjele - tullut ollenkaan tuollainen asia mieleeni.


    • Anonyymi

      Ei tykätty siitä asiasta että ihminen polveutuu apinasta.

    • Anonyymi

      "meni paljon tärkeää asiaa - ja työtä - roskakoriin."

      Ei kai sinulle tuosta höpötyksestä sentään makseta jotain?

      • Anonyymi

        Totta kai minulle maksetaan! En kai minä täällä muuten roikkuisi. Saan palkkani päivittäin ihmeinä - ja tietysti sanat ja tiedot mitä pitää kirjoittaa - kuten rahaa tyhjästä, tai ruokaa tai mitä milloinkin. Ja tämä ei sitten ole ironiaa, vaan totta. Syy miksi minä kirjoitan tästä asiasta, kun minä juuri tiedän, että miten se toimii, josta te ette ymmärrä hölkäsenpäläystä, vaikka miljoona kertaa kirjoittaisin saman asian. Turhauttavaa. Minusta teidät saisi jättää kyllä juuri sellaisen tyhmyyden auvoiseen suohon, jossa niin hyvin viihdytte. Ei minulla ole mitään missiota saarnata. Mutta minkäs teen, kun elettäväkin on. Minulle se olisi kuin itsemurha,jos en toimi niin kuin pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai minulle maksetaan! En kai minä täällä muuten roikkuisi. Saan palkkani päivittäin ihmeinä - ja tietysti sanat ja tiedot mitä pitää kirjoittaa - kuten rahaa tyhjästä, tai ruokaa tai mitä milloinkin. Ja tämä ei sitten ole ironiaa, vaan totta. Syy miksi minä kirjoitan tästä asiasta, kun minä juuri tiedän, että miten se toimii, josta te ette ymmärrä hölkäsenpäläystä, vaikka miljoona kertaa kirjoittaisin saman asian. Turhauttavaa. Minusta teidät saisi jättää kyllä juuri sellaisen tyhmyyden auvoiseen suohon, jossa niin hyvin viihdytte. Ei minulla ole mitään missiota saarnata. Mutta minkäs teen, kun elettäväkin on. Minulle se olisi kuin itsemurha,jos en toimi niin kuin pitäisi.

        Mutta - ihan tasa-arvon nimissä - olen miettinyt, että onkohan muille sitten varattuna negatiivisia ihmeitä, jos he tästä asiasta toteavat vaikka näin:

        <<Ei kai sinulle tuosta höpötyksestä sentään makseta jotain?<<

        Haloo Suuri Tuntematon siellä jossakin! - Eikö viesti menisi paljon paremmin perille, jos vähän kovistelisi kuulijakuntaa sellaisilla negatiivisilla ihmeillä, joka määrittelevät tämän tärkeän asian pelkäksi höpötykseksi?

        Pistäkää nyt ainakin harkintaan tämä asia seuraavassa kokouksessa.


    • Anonyymi

      Pitäisiköhän aiheesta ihan varmuuden vuoksi tehdä vielä yksi ketju lisää?

      • Anonyymi

        Juu, saa nähdä montako ketjua teitä varten on vielä varattuna! Huoh. Ja vielä tällaisessa paikassa. Ilmeisesti oli tarkoitus aloittaa sen 'kovimman luun' kautta. Ja minä tietysti uhrina tällä kertaa.


    • Anonyymi

      Kun tiede etenee niin tyhmyys kasvaa potensissa. Ajatelkaa mitä tiedettiin 100v sitten. Kuinka tietämättömiä he olivat.
      On ilmiöitä emergenssi- ja lomitus ilmiöt, ja ne ikuisuus kysymykset, niistä ihminen ei ole tullut hullua hurskaammaksi 5000 vuoteen.
      Tiede on systeemi , jos käyttäjä on mätä, se tekee kaasukammioita ja viilailee pilkkuja ja tappelee. Tässä tiedeusko on pätevä. Mutta rauhaa se ei tunne.

    • Syytä kokonaisen ketjun poistolle ei taida saada mistään?

    • Anonyymi

      Kirkolle kelpaa kaikki vaihtoehdot, jolla voi tehdä rahaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe