Hevosajurit vaativat autojen kieltämoistä.
https://www.is.fi/autot/art-2000007732162.html
Kun tämän lukee, ymmärtää miksi sähköautojakin vastustetaan
18
60
Vastaukset
- Anonyymi
Sellaisia ovat nykypäivän hevos- ja dieselmiehet.
- Anonyymi
Niin lainaten: "Syynä laimeaan kiinnostukseen olivat ainakin suomalaisten maanteiden sopimattomuus uudelle liikennevälineelle sekä myös yleinen haluttomuus korvata käytössä olleita hevosliikenteen muotoj...."
Eli voisiko tuosta vetää sen johtopäätöksen että Suomessa oli aluksi tiestö ja ifrastruktuuri sopimatonta autoliikenteelle ja siksi järkevät suomalaiset eivät kiirehtineet hevosettomien vaunujen käyttönotossa. Sama pätee nyt sähköautoihin, koko maan kattavaa ja riittävää latausverkostoa ei ole ollut, ja tämän jokut tulkitsevat sähköautojen vastustamiseksi. Kun mahdollisuudet on voi sähköautojen suosion kasvu olla hyvinkinb nopeaa.- Anonyymi
Aina, kun on muutosta, niin suurimmalle osalle syntyy muutosvastarintaa ja noin 10-15% ihmisistä ottavat muutokset mahdollisuuksina ja vievät inmiskunnan kehitystä eteenpäin.
Hyvänä esimerkkinä on kännykät jotka ysärin alussa olivat suuren massan mielestä juppikapuloita joita ei mihinkään tarvitse, jos soittaa halusi, niin kotilankaliittymä riittää, ei ihmistä tarvinnut saada kiinni, kuin kotonta tai konttorista.
Kuinka moni tänä päivänä kyseenalaistaa tai halveksii kännyköiden käyttöä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina, kun on muutosta, niin suurimmalle osalle syntyy muutosvastarintaa ja noin 10-15% ihmisistä ottavat muutokset mahdollisuuksina ja vievät inmiskunnan kehitystä eteenpäin.
Hyvänä esimerkkinä on kännykät jotka ysärin alussa olivat suuren massan mielestä juppikapuloita joita ei mihinkään tarvitse, jos soittaa halusi, niin kotilankaliittymä riittää, ei ihmistä tarvinnut saada kiinni, kuin kotonta tai konttorista.
Kuinka moni tänä päivänä kyseenalaistaa tai halveksii kännyköiden käyttöä?Muutosvastarintaa on kahdenlaista aiheellista ja aiheetonta. Kaikki kehitys ei aina ole edistystä. Esimerkiksi tasakattoiset talot eivät yleistyneet vaikka ne olivatkin aikanaan moderneja. Yhtä vaarallista edistykselle, kuin perusteeton asioiden vastustaminen on kritiikitön kaiken omaksuminen.
Sähköautot kyllä tulevat, mutta yleistysmistä on hidastanut se, että ne eivät ole kaikille vielä sopivia ja latausinfraa ei ole vieläkään kaikialla riittävästi saatavilla. Osa vastustaa periaatten vuoksi siihen asiti kuin kaikilla naapureillakin on sähköautot, sitten mieli yllättäen muuttuu.
- Anonyymi
Olihan se huono on autoilla jos tiet olivat 1900 luvun alussa jotain kinttupolkuja ja perunapeltoja. Suomalaisilla oli maalaisjärkeä. Hevosilla pääsi joka paikkaan, mutta autoilla ei päässyt.
Sama nykyään. Latausinfra on vielä kovin heikoilla jäillä, ja akku-autojen toimintasäde kehno. Polttiksilla pääsee joka paikkaan ja bensa-asemia on lähes joka kylässä, mutta sähköautoilla ei pääse. Kyllä sähköautot lisääntyy sitä myötä kun latausinfra kattaa joka kolkan suomessa, akut kehittyvät paloturvallisiksi, ja ranget rupeaa olemaan halvoissakin sähköautoissa bensa-autojen tasolla.- Anonyymi
1900 luvun alun autot olivat maasto ominaisuuksiltaan paljon parempia kuin nykyajan citymaasturit. T-Ford eteni varsin hyvin kinttupoluilla ja pellollakin, mutta eittämättä hevonen oli pitkään monikäyttöisempi, käyttövarmempi, halvempi ja maastokelpoisempi.
- Anonyymi
Edellä kirjoittajiella on täysin väärä käsitys autojen latausmahdollisuuksista. Perehtykääpäs vähän.
Parissa vuodessa kaikki paikat ovat täyttyneet latauspaikoista.- Anonyymi
Kaikki paikat?
Asun pk-seudulla enkä pysty havaitsemaan että täälläkään kaikki paikat olisi täyttyneet latauspaikoilla jossa voisi ladata tuhansia autoja.
Miten sitten jossakin Kainuussa? - Anonyymi
Eipähän vaan ole. Pohjois ja itä suomen pikkukylissä ei löydy ehkä kuin muutama hassu latauspiste. Kyllä niitä latauspisteitä pitää olla satoja pienissäkin kylässä, jos jokaisella 1000 asukkaalla on sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki paikat?
Asun pk-seudulla enkä pysty havaitsemaan että täälläkään kaikki paikat olisi täyttyneet latauspaikoilla jossa voisi ladata tuhansia autoja.
Miten sitten jossakin Kainuussa?Pienilläkin paikkakunnilla on vähintään kolme latauspistrettä ja kauppakeskukset ovat täynnä tyhjiä latauspisteitä pääkaupunkiseudulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipähän vaan ole. Pohjois ja itä suomen pikkukylissä ei löydy ehkä kuin muutama hassu latauspiste. Kyllä niitä latauspisteitä pitää olla satoja pienissäkin kylässä, jos jokaisella 1000 asukkaalla on sähköauto.
Aika monessa tumppulassa joss OP on myös lataus paikka.
- Anonyymi
Harvemmalta huoltoasemalta haja-asutusalueelta valtaväylienkään varrelta vielä löytyy latausmahdollisutta. Monella asiasta on näkökulma harha, jos niitä löytyy omasta lähipiiristä ja paljon ei tarkoita sitä että niitä olisi kattavasti joka puolella. Pysähdykset pitää vielä suunnitella sähkötolppien mukaan ei sen mukaan missä haluaa tai missä tuntuisi hyvältä pysähtyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienilläkin paikkakunnilla on vähintään kolme latauspistrettä ja kauppakeskukset ovat täynnä tyhjiä latauspisteitä pääkaupunkiseudulla.
Höpöhöpö ei täällä Piippolassa ole vielä yhtään eikä Kestilässäkään. Puhut puutaheinää.
- Anonyymi
Hevonen on vielä nykyäänkin tietyissä maankolkissa käytännöllisempi kulkuväline kuin auto. Sillä pääsee sellaisiin paikkohin mihin ei millään nykyisellä maasturilla pääse.
- Anonyymi
Ymmärrän kyllä jos pysyy polttiksissa jos katsoo ettei itse ole vielä valmis siirtymään sähköautoon tai asuu seudulla jossa infra ei ole riittävä.
Ihmettelan kuitenkin sitä että tämä porukka pitää niin kovaa mekkalaa ja negailua sähköautoista. Aivan kuin muillakin olisi sama tilanne. Voin sanoa ettei ole ja pikkuhiljaa tuo "ei pysty"-porukka alkaa olemaan pienessä vähemmistössä. Kun muistaa että Suomen Väestön eskipiste on Hyvinkäällä niin on helppo ymmärtää kuinka suuri osa populaatiosta asuu alueella jossa ei tarvitse odottaa enää mitään vaan nykyiset sähköautot ja sähköinfra kattaa autoilijan tarpeet 100%.- Anonyymi
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Joillekin polttikset tuntuvat olevan uskonto.
- Anonyymi
Ei kehitystä tarvitse varsinaisesti vastustaa, mutta early adopterit kustantavat aina lompakollaan erittäin kalliit kehityskulut. Niin myös autoilussa. Alun jälkeen ja kilpailun tiukentuessa, hinnat lähtevät jyrkkään laskuun.
- Anonyymi
Hevosmiehillä on hevosmiesten jutut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741379Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431269Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521066Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551048- 51775
- 64734
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62717Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44671- 30627