Kuoma-kengät parhaat kengät!

Anonyymi

Kuoma-kengät parhaat kengät. Kuomat ovat kotimaisia ja laadukkaita kenkiä.
Kiinalaisilla kengillä kaatuu, on sama kuin olisi esimerkiksi Conversen tai Adidaksen tennarit tai Adidaksen tai Niken lenkkarit jalassa.

Kuinka moni käyttää vielä Kuoma-kenkiä ?
Minä ainakin :)

13

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Talvisin ei saa käyttää kiinalaisia kenkiä, se on sama kuin olisi esimerkiksi Conversen tai Adidaksen tennarit tai Adidaksen tai Niken lenkkarit jalassa.

    • Anonyymi

      Ostin 45 Kuomat ja hyvin mahtuivat jalkaan. Eivät olleet ahtaat.
      Kuoma Universal, Kuoma Pallas ja Kuoma Crosser ovat hyviä ja kestäviä kenkiä.
      Kuoma Crosser-kenkissä on tarrat.

      • Anonyymi

        Olen 65 v mies, ja talvella kokeilin miesten Kuoma-saappaita Citymarketissa.
        Niitä en saanut edes kuin pienen matka jalkaan, vaikka kokeilin jopa nroa 45, normaalisti kokoni on 44.
        Minulla on leveä jalka ja se on vanhempana hieman levinnyt lisää. Päkiän kohdalla leveyttä on 11,5 cm. Päkiän ympärysmittaa pitää myös käyttää. Kun jalka on lisäksi rintava, tulee vaikeuksia saada tarpeeksi tilavia kenkiä.


    • Anonyymi

      Erittäin kestäviä ja laadukkaita kenkiä!

      • Anonyymi

        Tähän olen erimieltä. Sitten kun keksivät murentumattomat pohjat voidaan puhua kestävistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän olen erimieltä. Sitten kun keksivät murentumattomat pohjat voidaan puhua kestävistä.

        Minulla Kuomat kestivät monta vuotta ennen kuin mureni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla Kuomat kestivät monta vuotta ennen kuin mureni.

        Sama täällä, minulla ovat Kuoma kengät jo kolmatta talvea käytössä.
        Pohjissa ei mitään vikaa.
        Räntäkeleissä voi myös kävellä niillä.
        Tosi harmi, jos näin hyvistä kengistä alkaa pohjat murenemaan.
        Täytyy varmaan sitten karhentaa ne pohjat hiekkapaperilla liukkauden estämistä varten.


    • Anonyymi

      Gallup-kysely kengistä, johon vastasin etten ole nähnyt Kuomia viime aikoina. Muita merkkejä mainitsin tuntevani. Kumipohjien löytäminen ei ole helppoa.

      • Anonyymi

        Ostin Haglöfs-merkkiä Intersportilta, hyvät ovat pohjia myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin Haglöfs-merkkiä Intersportilta, hyvät ovat pohjia myöten.

        Oma koko 39, otin 40, oli sopivat.


    • Anonyymi

      Pohjiin kertyy kuomaa ja siten on liukkaat. Täällä vielä metsäpolut ihan jäässä. Ja vaikka kuinka putsaan, niin vielä on kuomaset kengät.

    • Anonyymi

      Yleensäkin kengissä ärsyttää kapea päkiä ja pieni tila varpaille. Teini-ikäisen jalka niihin vielä saattaa mahtua, mutta vaikka aikuinen olisi muuten siro ja pieni, niin suomalainen jalka harvoin mahtuu ulkolaisiin kenkiin. Etenkin jos kulkee pitkiä matkoja kävellen tai vaeltaa. Ja iän myötä tulee vaivaisenluuta ja nivelrikkoa, jotka levittävät jalkaa.

      Löysin kirpparilta kokoiseni Kuomat ensi talveksi. Toivottavasti pohjat eivät haperru säilytyksen aikana, se riski on olemassa. Tuntuvat väljiltä nyt, mutta riittävästi sukkia, ja tiedän, että ovat talvella hyvät, tarkenee ja varpaankynnet säilyvät.

      Yhdet viime kesänä ostetut leveälestiset Kuoman lenkkarit on myös käyttöön ottamatta. Nekin ovat äkkiseltään sovittaen liian väljät, mutta kun jalka venyy ja turpoaa, niin todennäköisesti hyvät. Itselläni ongelmana on nimenomaan pitkillä matkoilla jalan venyminen, eli vaelluksella pitäisi olla suuremmat varakengät mukana. Täytyykin lähipäivinä testata Kuomalenkkarit. Varmaan laitettava alkuun niihin villasukat, mutta eivät villasukat tähän aikaan vuodesta liikaa ole.

    • Anonyymi

      Kuoma kengät on surkeaa laatua . Kotimaisuus ei ole laadun tae ainakaan kengissä , parhaat kengät tulee ulkomailta . Kotimaisten elintarvikkeiden laatu ei sensijaan ole myytti ja nimenomaan niiden elintarvikkeiden , jotka ei ole luomua . Luomu on kalliimpaa ja silti huonompaa laatua . Ulkomaisten elintarvikkeiden laatuun luotan myös

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe