No niiin...
Nyt teen pistävän kysymyksen joka kodin kunnon hevarille.
Mutta jokainenhan tietää että tuo synkkä yöneliö Hevari (Hevi Sabiens) ruokkii itseään pääsääntöisesti kunnon mätöllä.
Mutta aina joskus yksinään, Hevarit sortuvat noihin pahoihin tapoihin= kunnon musiikkiin!!!!!
Joten nyt tunnustakaa, mikä se sitten mätön lisäksi uppoo....
Mulla menee Apulnta ja Radiohead..... ja... tästä ei sitten puhuta mutta, Marilyn Manson... katsossiitä joskus 14v. aloittelin.... Tätä tummaa elämää...
Ei sitä aina jaksa mättöä kuunnella.
Hevarien tunnustukset....
30
3345
Vastaukset
- Ephemeral
Jaa-a. Kyllä sitä muutakin tulee kuunneltua, mutta ei hirveästi. Jos jokin kuullostaa hyvältä, niin sitä sitten kuunnellaan. Tuolla kriteerillä bändilista olisi kohtuu pitkä..
Punk, grunge, klassinen, rock ja konemusiikki.. Gregoriaanin laulu vie myös mukanaan. Ja ystävän fanaattisen innostuksen takia pidän myös irlantilaisesta musiikista.
Ei räppiä, eikä humppaa. Jotain sitä väliltä.- thrash-is-trash
..vannoutuneen thrash metallistin melkein viikottaiset syrjähypyt :
Antonio Salieri, Vivaldi, ( tietty klassinen musa )
Yes, Pink Floyd, ( 80's psykedeelinen rokki ja proge yleensäkki, jazzia siinä sivussa )
Etninen musa tyyliin irlantilainen kansanmusa, intialainen musa, Kitaro, thrash-is-trash kirjoitti:
..vannoutuneen thrash metallistin melkein viikottaiset syrjähypyt :
Antonio Salieri, Vivaldi, ( tietty klassinen musa )
Yes, Pink Floyd, ( 80's psykedeelinen rokki ja proge yleensäkki, jazzia siinä sivussa )
Etninen musa tyyliin irlantilainen kansanmusa, intialainen musa, Kitaro,Minä en häpeä mitään. On täysin naurettavaan teinimeininkiä rajoittaa musiikkimaku ainoastaan metalliin. Kuuntelen miltei kaikkea klassisesta musiikista 70-luvun discoon. Ainoa mikä ei uppoa on räppi ja muu muovinen MTV-paska.
- JKK
En minä vaan ole metallimusiikkia aivottomana mättönä pitänyt.. joskin useat tuntemani nuoret metallin kuuntelijat eivät muuta osaakaan arvostaa.
Olen aina nähnyt metallimusiikin taiteena enkä minään aggression purku venttiilinä, tällä en nyt tarkoita että kuuntelen sonata arcticaa tai stratovariusta (vaikka straton vanha tuotanto onkin ihan jees) tai angstaavaa "musta ei ole mihinkään" metallia vaan sellaista hyvää itsevarmaa metallia sooloineen kaikkineen.
Voin ihan hyvällä omallatunnolla sanoa että kuuntelen metallia aikalailla kokoajan, on minullakin tietenkin pientä vaihtelua mutta silloinkin se on jotain hard rockahtavampaa, joskus jopa jazzia erehtynyt kuuntelemaan mutta en silti sanoisi itseäni edes satunnaiseksi jazzin kuuntelijaksi.- Ephemeral
Kaipa jollekin metallimusiikki voi olla agression purkuun käypää. Eivätpähän ainakaan mummoja käy hakkaamassa, kuunnelkoot vaikka Britneytä silloin kun ei vituta.
Itse pompin aikoinaan musiikkilajista toiseen, kunnes törmäsin metalliin. Huomaa varmaan aikasemmasta viestistä. Kaikkien muiden musiikinlajien kuuntelu on jäänyt kuitenkin sellaiseksi kappaleen raapaisuksi sieltä täältä, mutta metallia jostain kumman syystä jaksaa kuunnellakin.
Kun suunnilleen kaikenlainen metalli menee alas, niin en voi väittää kuuntelevani sitä höyryjen päästön merkeissä tai angstaamisen. - fake_plastic_girl
Ephemeral kirjoitti:
Kaipa jollekin metallimusiikki voi olla agression purkuun käypää. Eivätpähän ainakaan mummoja käy hakkaamassa, kuunnelkoot vaikka Britneytä silloin kun ei vituta.
Itse pompin aikoinaan musiikkilajista toiseen, kunnes törmäsin metalliin. Huomaa varmaan aikasemmasta viestistä. Kaikkien muiden musiikinlajien kuuntelu on jäänyt kuitenkin sellaiseksi kappaleen raapaisuksi sieltä täältä, mutta metallia jostain kumman syystä jaksaa kuunnellakin.
Kun suunnilleen kaikenlainen metalli menee alas, niin en voi väittää kuuntelevani sitä höyryjen päästön merkeissä tai angstaamisen.... meinannut että metalli on mitään tappokansan musiikkia, leikillähän vaan ^^
Yhtä ihmisiä me hevarit ollaa... vähän paremman näkösii vaa :b
Itselläni oli ihan sama juttu ton hyppimisen kaa. Etsin sitä mun musiikkii ja tyyliä ja sitte tuli toi metalli, kiitos sille.... siihen ei sitten olekkaan kyllästynyt...
Toisin raskauden aikana sorruin tohon radioheadiin aika lailla, ja siitä se nyt on jääny... hormonit ja kaikkee... - JKK
Ephemeral kirjoitti:
Kun suunnilleen kaikenlainen metalli menee alas, niin en voi väittää kuuntelevani sitä höyryjen päästön merkeissä tai angstaamisen.Tarkentaa.. minun(kin) tapauksessa metallin kuuntelu kyllä rauhoittaa ja voisi myös sanoa että vähentää aggressiota mutta en millään pysty nauttimaan sellaisesta aivot seinille mätöstä joka tuntuu olevan melko kovassa huudossa nuorempien metallistien keskuudessa.. sitten on tämä suomalainen ns.junttaus metalli, ei ihme kun tarvitseekin taukoja kun tuollaista kuuntelee kyllä se minunkin korvilleni pidemmän päälle on puuduttavaa, ei se ole mitenkään liian "raskasta" tai "pelottavaa" niin kuin jotkut musiikkiansa kuvailevat vaan siinä ei ole sellaisia musiikillisia virikkeitä joita haen, junttaus metallistakin hyvin usein puuttuu sellainen helvetin hyvä ajava riffi.
Ollaanhan tässä näköjään ihan samaa mieltä loppujen lopuksi kunhan vaan vähän selvensin kantaani.
Kyllä se minun makuni loppujen lopuksi on aika rajoittunut voisin sanoa.. mutta ei se minua häiritse.
- Exodus
klassista aina välil.... noit samoi mitä thrash-is-trashil.... pahoi syntei....... :)
- Deris
No mulla uppoo luonnollisesti klassinen, mut oon viimeaikoina ollu täysin hullaantunu Laura Pausiniin. :) Se nainen osaa laulaa ihan vitun hyvin eikä ole ulkonäössäkään moittimista. :)
- FlesrehNatas
Kuuntelen dark wavee ja ambientia mutta en koe silleen että olisin nyt sortunut kuunteleen jotain muuta ku metallia, vaan noi kuuluu siihen omaan tyyliin metallin lisäksi..
Mutta jos oikein oikein sortumisesta puhutaan niin joskus greendayn ja smashing pumpkinsin biisit saattaa kuullostaa hyvältä..Mutta ei kyseisiä bändejä löydy kyllä levyiltä, vaan lähinnä jos radiosta sattuu tulemaan.. - ArchHereticAngelo
Verisen ja hurmeisen mätön alkaessa puuduttaa (tekeekö se sitä?) soittimeen pomppaa hyvin nopeasti klassista (Vivaldi), dancea (Safri Duo) sekä tietenkin progea (Porcupine, DT, Ayreon) ja tottakai jotain hyvin hämärää (Harmaa, Tenhi).
- fake_plastic_girl
YAY!!!
Se olla myös hyvää :p...
Mun ystävä on tosi hyvä kaveri sen arjenin kanssa... Se on ihan hauska tyyppi x)
Mä en kyl tajuu sitä otsatukkaa.... - ...........
Siksipä kuuntelenkin usein esim. Moonsorrowia kun ei tarvitse vaihtaa sitä rauhallista levyä vaan sitä kuulee siinä kappaleiden välissä! Kaunista vaihtelua. Eikä laadussa ole valittamista.
Pelkkää mättöä en jaksa, toinen hyvä, monipuolisesti soittava on Insomnium.
- öhaehö
että et osaa kirjoittaa hienostuneilla kirjoitussäännöillä.
- fake_plastic_girl
.. joo... lukihäiriö... sen takia suuntaudun tohobn taiteelliselle puolelle.. :b
- kaetsu
Vähän noita on bändejä metal-genren ulkopuolella, joita jaksaisi kuunnella.
- Pikkumikko
Tulee kuunneltua seuraavia:
Bee Gees (nyt joku tuttu varmaan tunnisti)
Eläkeläiset
Ja seuraavia hyvin epäsäännöllisesti:
Smokie, J. Ruonansuu, Modern Talkingia löytyy pari levyä, vaikka vuoteen en ole varmaan kuunnellut.. Jaa-a, sitten on se pakollinen radiosta syötetty teinipurkkapoppi, jolle kyllä oppii sulkemaan korvansa. - salonkikelpoinen
- Nick Cave & The Bad Seeds
- Tindersticks
- Antony & The Johnsons
- 16 Horsepower
- Depeche Mode (Violator)
- Stravinsky, Mahler, Tchaikovski...
- John Zornin Naked City ja muut
- Venetian Snares
- 2nd Gen
- Merzbow, Wolf Eyes ja muu hyvä noise
- Robert Johnson ym. blues-äijät
- The Mars Volta
- King Crimson (Red!)
- Van Der Graaf Generator
- Sigur Ròs
- James Plotkinin Atomsmasher (Vai onko se metallia? Mene ja tiedä...)
- God (POSSESSION!!! AAAARRRGGG!!!)
tjaa, voikohan tässä nyt enää hevariksi itseään edes tituleerata...
PS. Wolf Eyes "Burned Mind" vuoden levy! - Herwari
Minä tunnustan kuuntelevani metallin ohella seuraavia:
Bob Marley
Arvi Lärvinen(elikkäs Avril Lavigne)
BucketHead
Joe Satriani
Klassinen
RedHotChiliPeppers
ja jokin suomi rokkikin menettelee - fyllitäti
Juice Leskistä tulee välillä kuunneltua...
*häipyy nurkan taakse piiloon*- KaamosMaster
Bob Marley, Crash test dummies, Eppu Normaali...
Tuleehan sitä kaikenlaista kuunneltua. Mutta. Hevi on parasta!
- sipulinaama
lukekaa ja kauhistukaa:
Bomfunk Mc's
Apulanta
Eläkeläiset
Darude
Kumikameli
...kun taas vakiosettiin kuuluu Arch Enemy ja muut vastaavat melobrutaalit...- fake_plastic_girl
Sä kyl taisit voittaa.... Bomfunk...
hih hih...
Nyt sua voi kiristää tolla tiedolla..
*hieroo ovelasti käsiään yhteen*
kiäh kiäh...
No eeeeeeei vaineskaa... kyl mä erehdyn välillä kwaniin... jos yulee radiosta... iiik...
- Sadie
Metallin lisäksi suunnilleen neljäsosa kuuntelemastani on klubimusiikkia. Mitä dancea/housea sitten onkaan.
Bob Marley menee kanssa sekä gregoriaaninen musa.
Kai olen joku poikkeuksellinen luonnonoikku hevari ;)
Kyllä hevi silti parasta on, ei voi muuta sanoa. - Jolbe
Mätön lisäks menee mm. Disco, Uniklubi, Negative ja Irina. Että tällanen tapaus tällä kertaa.. Arvatkaa hävettääkö nyt!
- Rausku
Jotakin erilaista (esim. klassista tai progea) voi diggailla ihan häpeilemättä, niitä en laske noloiksi tunnustuksiksi.
Mutta agh, Gwen Stefanin musiikkivideo tuli telkkarista enkä kääntänyt kanavaa! On ne popin tekijät kieroja! :D Kaikenlaisia houkuttimia kehittävät että joutuisi kuuntelemaan markkinoiden ykköstuotteita...
Ja Simon & Garfunkelin Scarborough Fair (noinkohan se kirjoitetaan?) on hieno, tunnelmallinen kipale. - pimeyden_tytär
Noh, oikeestaan minulla tullee lähinnä kuunneltua tuota heviä ja hard rockia, mutta joskus tulee kuunneltua tuota suomirockia, jos sitä soi radiosta. Yleensä muita musiikkityylejä tulee kuunneltua aika harvoin, kun ei sitä radiotakaan aina jaksa, ja silloinkin se on sellainen pintaraapaisu, kun ei oikeen jaksa innostaa...
- hullu
Kyllähän se vähän tietysti pelottaa, kun huomaa hyräilevänsä green dayn bulevard of broken dreamsiä. Ehkäpä anteeksiantamattomin asia on kuitenki se, että olin aikoinaan spice girlsien stadin keikalla.. älkää lynkatko! Ja kyllä, olin jo hyvän aikaa ollut pitkätukkahevari.
Noh, mistähän sitä alottaisi...
Klassinen - ihan nää tunnetuimmat.
Die Toten hosen
Apulanta
Tehosekoitin
Tik Tak
Yllämainitut siis sellaisia joita löytyy levyhyllystä.
Muuta sälää... No kyllähän Red Army Choir lataa tuota Neuvostoliitto/Venäjä-musiikkia sellaisella voimalla. Rokkia, punk-rock yms menee ihan hyvin. Lisäksi ulkomaiset 60-70 luvun "ikivihreät" menee.
Ainoot musiikkityylit joita ei kestä ollenkaan on R'n'B, rap, dance-trance, iskelmä, jazz.- thegodofallmortal
1. kuuntelen klassista, bluesia, rockia..
2. kokkaan
3. siivoan
4. käyn ruokakaupassa
5. en ole keikoilla päissä
6. käytän muitakin kuin mustia vaatteita
7. käytän lenkkareita
8. en polta
9. levyhyllyssäni on yksi poltettu levy (kaverilta lainassa)
10. käyn suihkussa kahdesti viikossa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904322
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?422685Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1122480Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082258Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281947- 321945
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2111632Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607- 291598
- 791416