Vuosia työntekijät valitelleet jo tulehtuneesta työilmapiiristä. Mikseivät pomot ja alaiset tule toimeen?
Eniten minua ihmetyttää se miksi Onni hoiva pitää rikostuomion saaneita töissä henkilökohtaisina avustajina??? Ei niin paljoa ihmetyttäisi mutta kun rikos mistä tuomittiin oli se että Henkilökohtainen avustaja oli varastanut sokean avustettavansa rahat pitkän aikaa. Pomot tietävät tämän mutta silti heillä tällaisia työntekijöitä. Voiko aluksi ryöstää pankin ja mennä sitten pankkivirkailijaksi...
Onni hoiva
29
4924
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoitan omaisen ominaisuudessa. Vanhempani oli kolmisen vuotta Onnihoivan hoidossa Rovaniemellä. Onnihoiva haali asiakkaita, mutta henkilökuntaa ei riittänyt kaikille hoidettavalle vaan seurauksena oli väliinjääneitä käyntejä.
Pomot vaihtuivat puolen vuoden välein, saatuaan burnoutin firmassa, jossa johto ei ottanut minkäänlaista vastuuta alaistensa työhyvinvoinnista. Hoitajat vaihtuivat koko ajan, meillä kävi lähes 100 hoitajaa, siinäpä se yrityksen mainostama luottamus syntyy vanhuksen ja hoitajan välillä. En ikinä suosittele yritystä kenellekään, päin vastoin kerron kokemukseni jokaiselle varoittavaa esimerkkinä. Pitäkää omaiset puolianne ja vaativaa rahalle vastinetta.- Anonyymi
Onni On.Onneton.
- Anonyymi
Kyllä ihmettelen moniakin asioita. Ei mitenkään kaikki ok...
- Anonyymi
Kerrassaan kauhistuttavaa menoa. Asiakkailla ei näytä olevan minkään vertaa arvoa. Missä sairaiden asiakkaiden kunnioitus ja ymmärtäminen? Missä asiakkaista välittäminen? Entä.missä heidän huolenpitonsa? Ylimielistä omahyväistä porukkaa jotka eivät näytä välittävän asiakkaiden rajoista. Muusta puhumattakaan.
- Anonyymi
Eikö työntekijöiltä vaadita nähdä mm.rikosrekisteriote? Sekä se että luottotiedot on kunnossa. Tämän nyt luulisi olevan päivänselvää.
Avustajiksi tulee_tulisi kelpuuttaa vain rehelliset ihmiset. Kuitenkin asiakasryhmä koostuu henkilöistä jotka ovat heikkoja. Hauraita. Ym.- Anonyymi
Rikosrekisteriotetta vaaditaan, jos työskentelet pääasiassa lapsiasiakkaiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikosrekisteriotetta vaaditaan, jos työskentelet pääasiassa lapsiasiakkaiden kanssa.
Nykyään myös vammaisten kanssa ja vanhusten
- Anonyymi
Onko kyseisellä firmalla siis huono maine? Tämä oli minulle tosi yllätys..hyvä kuitenkin että asiasta keskustellaan.
- Anonyymi
Muutamia vuosia onnihoivassa työntekijänä täytyy sanoa käsi raamatulla,että kamalin työnantaja työhistoriassani ja kieroa salamyhkäistä meininkiä.. Toivon firman häviävän kilpailutuksen ja roistojen johtopaikoilla saavan satikutia. nim.merk. silmät auennut 😳
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutamia vuosia onnihoivassa työntekijänä täytyy sanoa käsi raamatulla,että kamalin työnantaja työhistoriassani ja kieroa salamyhkäistä meininkiä.. Toivon firman häviävän kilpailutuksen ja roistojen johtopaikoilla saavan satikutia. nim.merk. silmät auennut 😳
Hei, olitko hallinnossa vai kentällä töissä? Olen harkinnut kyseiseen firmaan hakemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Vaikuttanee erittäin kierolta toiminnalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulin tänne keskustelupalstalle, koska kiinnostaa tietää onko meno muuttunut. Ei näköjää mikää ole muuttunut. Työskentelin Onni Hoivassa noin 5 vuotta sitten. Yks kamalimmista työpaikoista mitä tiedän. Silmäni avautuivat todella, että meillä Suomessa voi olla tällainen työpaikka. Olin nuorena henkilönä ollut siinä uskossa, että työnantaja hoitaa ne tietyt lakisääteiset velvollisuutensa, jotta työntekijän ei tarvitse niitä miettiä. Esimerkiksi kun sitten uuvuin totaallisesti siinä työssä ( mikä ei johtunut siitä itse työn tekemisestä, vaan kaikesta muusta, kun kaikki oli niin pirstaleista ja sekavaa. ) niin sairauslomallani jouduin taistelee siitä, että saisin sitä sairauspäivärahaa. Koska työnantaja ei hoitanut osuuttaan, vaan jouduin selvittelee Kelassa, että kyllä olen sairauslomalla. Asiat, mitä siellä tapahtu, oli jotain uskomatonta, niin kieroa, että mietin olenko vain ymmärtänyt jotain itse väärin, koska tälläinen ei käy järkeen. En läheskään muista enää kaikkea mitä siellä tapahtu, koska niitä asioita oli niin paljon. Kun otin epäkohtia 2 palaverissa esille, jossa oli mukana mm. luottamusmies, aluevastaava, esimies, niin yhtäkkiä työvuorojani alkoi hävitä yksitellen. Minusta tuntui, että minut yritettiin sairausloman aikana jotenkin savustaa ulos
En uskaltanut irtisanoa, koska pelkäsin saavani karenssia. Kerran esimieheni soitti ja kysyi jotain että "onko totta että olet irtisanonut itsesi" Vastasin ,että en ole näin sanonut ja olen sairauslomalla. Nyt kun asioista on kulunut niin paljon aikaa, joten ymmärrän, että tossa paikassa ei ole puhtaat jauhot pussissa. En ymmärrä miten tää firma voi olla Suomessa vielä toiminnassa.
Tehkää hyvät ihmiset päiväkirjamaisia merkintöjä tapahtumista, niistä voi olla myöhemmin apua! Kannelkaa Aluehallintovirastolle, niin minäkin
aikanani tein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulin tänne keskustelupalstalle, koska kiinnostaa tietää onko meno muuttunut. Ei näköjää mikää ole muuttunut. Työskentelin Onni Hoivassa noin 5 vuotta sitten. Yks kamalimmista työpaikoista mitä tiedän. Silmäni avautuivat todella, että meillä Suomessa voi olla tällainen työpaikka. Olin nuorena henkilönä ollut siinä uskossa, että työnantaja hoitaa ne tietyt lakisääteiset velvollisuutensa, jotta työntekijän ei tarvitse niitä miettiä. Esimerkiksi kun sitten uuvuin totaallisesti siinä työssä ( mikä ei johtunut siitä itse työn tekemisestä, vaan kaikesta muusta, kun kaikki oli niin pirstaleista ja sekavaa. ) niin sairauslomallani jouduin taistelee siitä, että saisin sitä sairauspäivärahaa. Koska työnantaja ei hoitanut osuuttaan, vaan jouduin selvittelee Kelassa, että kyllä olen sairauslomalla. Asiat, mitä siellä tapahtu, oli jotain uskomatonta, niin kieroa, että mietin olenko vain ymmärtänyt jotain itse väärin, koska tälläinen ei käy järkeen. En läheskään muista enää kaikkea mitä siellä tapahtu, koska niitä asioita oli niin paljon. Kun otin epäkohtia 2 palaverissa esille, jossa oli mukana mm. luottamusmies, aluevastaava, esimies, niin yhtäkkiä työvuorojani alkoi hävitä yksitellen. Minusta tuntui, että minut yritettiin sairausloman aikana jotenkin savustaa ulos
En uskaltanut irtisanoa, koska pelkäsin saavani karenssia. Kerran esimieheni soitti ja kysyi jotain että "onko totta että olet irtisanonut itsesi" Vastasin ,että en ole näin sanonut ja olen sairauslomalla. Nyt kun asioista on kulunut niin paljon aikaa, joten ymmärrän, että tossa paikassa ei ole puhtaat jauhot pussissa. En ymmärrä miten tää firma voi olla Suomessa vielä toiminnassa.
Tehkää hyvät ihmiset päiväkirjamaisia merkintöjä tapahtumista, niistä voi olla myöhemmin apua! Kannelkaa Aluehallintovirastolle, niin minäkin
aikanani tein.Minulla aivan vastaava kokemus. Melkein kuin oisin itse kirjoittanut. Irtisanouduin viime kesänä. Kauhea työnantaja.
- Anonyymi
Vaikuttanee kovin kummalliselta touhuta kaiken kaikkiaan. Kaaoksellisuutta ja sekamelskaa. Onko niin että kenties ei ole oikeanlaista johtajuutta. Eikä ymmärrystä miten henkilökuntaa kohdataan. Erittäin vaihtelevaa henkilökunta ja herättää kun kysymyksiä otetaanko aina vain uusi työntekijä joksikin viikoiksi ja taas uusi jne. Kuitenkin on niin että työntekijät saavat erittäin helpolla palkkansa. Eikä varmaankaan hiki tule näissä hommissa😳. Sen verran loivaliikkeistä työ näyttänee olevan. Ja jos on 11.05€/tuntipalkka niin sekin on jo paljon.Mielestäni ylihintaa jo. Koska työ ei vaadi juuri mitään. Lähinnä oleskelua.
- Anonyymi
Tiedän myös Onnihoivasta tapauksen,että asiakkaan rahoja ja koruja varasti eräs työntekijä..mutta siitä viis veisattiin kunnes hän itse irtisanoutui ja ilmeisesti pelasti itsensä. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ meininkiä ja tuntui niin pahalta meistä rehellisististä . Hän saneli keitä asiakkaita haluaa tehdä ja keitä ei. Asiakas parka sairas ja sängyn oma oli uhri.
- Anonyymi
Kuinka paljon mahtaneekaan olla varkaita ylipäätään hoivayksiköissä sekä muualla. Varmaan heitäkin paljon on. Hyödyntävät puolustuskyvyttömiä uhrejaan. Todella hirveää. Kameravalvonta joka kotiin/asuntoon olisi hyvä asia..
- Anonyymi
Ihmettelen myöskin kun läheiseltäni kadonnut oudosti rahaa . Rahaa ei itse käytä eikä sitä ole hukannut mihinkään. Jotain hämärää jossakin°
- Anonyymi
Tämänkin vuoksi on hyvä varmistaa aina ettei rahoja asiakkailta häviä eikä mitään muutakaan omaisuutta. On täysin edesvastuutonta jos vielä työntekijöiden joukossa on epärehellistä,sellainen nyt ei käy laatuun. Epärehellisyyttä on myöskin jos ei tehdä sovittuja työtehtäviä tai josko velttoillaan muuten vaan.. Sellainen on myöskin hyväksikäyttöä.....
- Anonyymi
Kun maija kiuru katoaa näköpiiristä, meno jatkuu samanlaisena...
- Anonyymi
Kukas tämä siis on?
- Anonyymi
Rikolliset suosivat rikollisia, kaltaisiaan.
- Anonyymi
Kerrassaan omituista. Työajat räplää kännykkäänsä eikä puhu mitään. Puheluihin ei vastata eikä viitsitä soittaa takaisin. Hyvin laiskaa alisuoriutumista. Jotakin hyvin kummallista touhua näyttää olevan....
- Anonyymi
Suomessa kaikki on mahdollista. Ihmisiltä on kadonnut oikeudentaju.
Ministerit ja kanisterit oikein näyttävät esimerkkiä.- Anonyymi
Sama käynyt mielessä ,että ilmeisesti hallituksesta jo ottaa mallia firma Onnihoiva.
- Anonyymi
Onnihoivassa olen nyt työskennellyt 6v ja alkaa riittää touhu. Tiimi esimies ei johda tasaarvoisesti. Asiakkaita ei kuunnella eikä avustajien toiveita. Kokemuksistani voisin kirjoittaa romaaniin ja paljastaa faktoja. Aika harppoomalla on tämä kiero ulkokullattu firma&aivopesty johto lukenut ainakin raamatun. Missä on vanhan ajan rehellisyys,reiluus ja hyvä johtaminen ? nimimerkki: turhaan tunnollinen !
- Anonyymi
Kyllä ihmetyttää monikin asia..
- Anonyymi
Moni muukin asia ihmetyttää🤔
- Anonyymi
👎👎👎👎👎👎
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49911
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56772
- 101741
- 33702
- 60699