Kuinka laihtua nopeasti?

Anonyymi

Hei,

Olen tässä 3 kk yrittänyt ahkerasti laihduttaa, mutta tuntuu ettei mikään tepsi. En ole syönyt tai juonut mitään herkkuja tänä aikana ja olen muutenkin syönyt vain 800 kaloria päivässä.
Teen lihaskuntoa 20 minuuttia päivässä (joka viidespäivä lepoa) ja käyn kahdesti viikossa hyppimässä puolituntia hyppynarua. Kävelen tai pyöräilen aina joka paikkaan...
Teenkö liian vähän töitä laihduttaakseni vai mistä on kyse? Onko teillä jotain tehokkaita keinoja laihduttaa?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on lähtöpainosi, mikä on pituutesi ja mikä on tavoitteesi? Todennäköisesti jokainen ylipainoinen ihminen onnistuisi laihtumaan matalaenergisellä pitkäkestoisella dieetillä.

      Oletko anoreetikko? Jo ennestään langanlaihalla energian tarve on matala ja keho on säästöliekillä. Seuraava etappi on todennäköisesti ruumishuone, kun pumppu pettää.

      • Anonyymi

        Olen aika lyhyt 154 cm. Ja paino on tällä hetkellä 60 kg. Haluaisin sen olevan 52 kg.


      • Anonyymi

        Olen aika lyhyt; 154 cm. Paino on tällä hetkellä 60 kg, haluaisin sen olevan 52 kg.


    • Anonyymi

      Hei,
      Paljonko painosi on laskenut tuon 3 kk aikana? Eikö se ole laskenut ollenkaan, vai onko laihtuminen mielestäsi liian hidasta?

    • Anonyymi

      Itse olen laihtunut nopeimmin syömällä 5 ateriaa päivässä, eli 3 suurempaa ateriaa ja 2 välipalaa. Kaloreita en ole laskenut, mutta olen lisännyt reilusti kasviksia. Nälkä ei ole ollut. Tuolla tyylillä laihtuu n. 10 kg kuukaudessa.
      Se mitä en ole tuona aikana ollenkaan syönyt ovat: sokeri, vehnä, soija, lisäaineet, alkoholi, kevyt tuotteet, kahvi ja maitotuotteet. Ruoka siis vaan oikeaa kotiruokaa, ei mitään erikoista

      • Anonyymi

        "Tuolla tyylillä laihtuu n. 10 kg kuukaudessa."

        No ei todellakaan laihdu kymmentä kiloa kuukaudessa :DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuolla tyylillä laihtuu n. 10 kg kuukaudessa."

        No ei todellakaan laihdu kymmentä kiloa kuukaudessa :DDD

        Todellakin laihtuu. Kysymyshän on vain kerralla syötävistä määristä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin laihtuu. Kysymyshän on vain kerralla syötävistä määristä.

        Jos olet kuukauden syömättä ja perusaineenvaihduntasi on 2000kcal niin elimistöstäsi poistuu rasvaa 8,3 kg kuukaudessa.

        Eli jos tavoite on laihtua 10kg/kk ja kysymys on vain kerralla syötävistä määristä niin miten nollasyömisestä vielä vähennetään?

        Painosi voi toli laskea 10kg mutta silloin elimistöstäsi poistuu isoja määriä nestettä. Samantapaiseen "laihdutustulokseen" pääsisi esimerkiksi amputoimalla toinen jalka.


    • Anonyymi

      Laihtuminen on aina hidasta tai vieläkin hitaampaa, nopeata laihtumista ei ole olemassakaan. 800kCal/vrk energiansaantiraja kyllä laihduttaa, täysin riippumatta murheilusta, sen kokonaisvaikutus on nolla, mitä enemmän nmurheilee niin sen enemmän syö. Jos ajatellaan että kokonaisenergiankulutukseksi olisi noin 1500 kCal/vrk paikkeilla niin silloin läskiä kuluisi noin 100 g/vrk. Kun 3 kk aikana mitään ei ole tapahtunut niin oletan että et ole kirjannut kaikkea ylös mitä syöt/juot.

      Tee Fineli palveluun oma tili, siitä on erittäin suuri apu niin laihduttajalle kuin painonhallitsijalle: https://fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja se on THL:n ylläpitämä ilmainen ja helppokäyttöinen palvelu.

      • Anonyymi

        Fineli on aivan liian kömpelö, kännykkään saa paljon kätevämmät sovellukset.


    • Anonyymi

      Syö liian vä h än oikeaa ruokaa.

      Kaalia ja marinoimaton t a lihaa, kalaa, pähkinää ,oliiviöljyy, vihaneksii sitrunan.
      Puuron. Tomatii kananmunii.

      Einvaömisruokii ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe