Tykkäättekö talvesta?

Anonyymi

Miltä tuntuu herätä kirpeään pakkasaamuun? Ikävältäkö?

30

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kivalta jos voi mennä takaisin nukkumaan.

    • Anonyymi

      Hiihto ja pilkkiminen on talvessa kaikkein parasta. Vanhempi Kmies vastaa.

    • Anonyymi

      Ok jos voi olla pois täältä muutaman kuukauden.

    • Anonyymi

      Tää on ihan jees näin vapaapäivänä, kahvia peiton alla sängyssä juoden lämppäri sylissä. Tää lämppäri kuumenee käytössä hiukan niin lämmittää mukavasti lisää, kun mä palelen helposti.

      Ei vaan.. aijon mä tästä hommata seikkailua elämääni ennen kuin pakkanen ehtii tippua ja sukeltaa nopsaa lenkille tästä. On se kivaa että kerran vuodessa on yli -20 pakkasta . Puhelin näyttää -25 nyt, mutta tippuu iltapäivää kohden joten en mä kauaa tässä voi istuskella jos haluun elämyksiä kokee

      • Anonyymi

        Läppäri. Ihme luuri kun ei tunnista murrelyhenteitä vaan vaihtaa ne lämppäriksi. Mikäs siinä.. kyl mä varmaan lämpösillä voileivilläkin saisin itseni lämpeneen kun lykkään niitä syliini. Palovammoja vois tietty tulla. Sulanut juusto ei meinaan ihan hellintä tavaraa ole iholle.
        Oon ihan muutamia kertoja saanu lieviä palovammoja sulaneen juuston päätyessä iholleni suoraan uunista


    • Kaukolämmöllä lämmitetyssä kerrostalossa lämpöisen peiton alla on ihan mukava herätä oli pakkasta tai ei 😅

      • Anonyymi

        Peiton? Mä tosta ylempää ja mä nukuin 2 peiton ja päiväpeiton alla ja lisäksi villatakki vielä päällä.

        Mä oon tosi vilunen. Palelen helposti varsinkin unisena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peiton? Mä tosta ylempää ja mä nukuin 2 peiton ja päiväpeiton alla ja lisäksi villatakki vielä päällä.

        Mä oon tosi vilunen. Palelen helposti varsinkin unisena

        Viluisena herääminen ei ole kivas. Joskus itekin nukkunut niin kylmässä, että paksun makuupussin päällä paksu täkki ja päässä vielä villapipo. Tälläisessä vakiolämmössä riittää yksi tavallinen peitto.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Viluisena herääminen ei ole kivas. Joskus itekin nukkunut niin kylmässä, että paksun makuupussin päällä paksu täkki ja päässä vielä villapipo. Tälläisessä vakiolämmössä riittää yksi tavallinen peitto.

        Asun myös kerrostalos. En tiedä mikä lämmitys täällä on. Mutta sisälämpötila nyt 21


    • Anonyymi

      Tämä on mulle kaksipiippuinen juttu. En ole talvi-ihminen. En pidä kylmästä. Kylmä on tietenkin pitkälti vaatetuskysymys, mutta ei kokonaan. Kuivalta tuulettomalta pakkaselta on helppo suojautua, mutta kylmältä viimalta ei. Ihan sama paljoknnko vaatetta on, mutta naama palelee tuulessa varmasti. Kaikki kasvojen suojaamisyritykset taas ovat epämiellyttäviä. Talvella voi tietenkin tehdä kivoja juttuja kuten luistella ja lasketella ja laskea pulkkamäkeä, jne. Vapaapäivinä ja lomalla talvi on siis ihan ok. Arkena se kuitenkin itselleni vain ja ainoastaan elämää hankaloittava tekijä. Arkeeni en kaipaa yhtään talvea. Varsinkaan tätä kohtaa talvesta. Kevättalvi kun aurinko jo lämmittää on sitten jo ihan mukavaa. Silloin nuo talviset ulkoharrastuksetkin ovat vielä paljon mukavampia.

    • Enpä erityisemmin. Olen kesäihminen, mutta onhan toi lumi siitä mukavaa, että pitää illatkin vähän valoisempina.

      Lempeä kesäsää on kaikista miellyttävintä, voi torkkua terassilla riippumatossa. Helteistä en niin välitä, nekin osaa olla tukalia.

    • Anonyymi

      Rakastan talvea. Kovia pakkasia. Lumen valkoisuutta.

    • Anonyymi

      Talvi on mukavaa, kunhan pakkanen ei kiristy liikaa, että pääsee joka päivä ulos. Pakkasaamut on erityisen kauniita. Talven tuntua on siinäkin, että voi polttaa kynttilöitä ja juoda lämmintä juomaa sisällä. Minun suosikki tänä vuonna on lumiukkosoppa.

      • Anonyymi

        Jaa vai niin. Onhan se varmaan lumesta valmistettu?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Vähän ristiriitaiset tunteet talvea kohtaan, se vaikeuttaa esim. liikkumista paikasta toiseen, mutta kyllä kesähelteiden yöunet vievä vaikutuskin on aika rasittava. Toki talvella ulos avautuu uusia mahdollisuuksia tehdä kaikenlaista, lähinnä kun kevätaurinko jo lämmittää. Mutta talvella saa myös rauhoittua, en pidä kesässä siitä että koko ajan touhotetaan sen lyhyydestä, että siitä pitäisi saada kaikki irti. Jos saisin valita asuinpaikan, olisi se kuitenkin joku lämpimämpi leveysaste, se olisi terveellisempääkin.

    • Anonyymi

      Karmeaa säätä nyt, nyt on kylmäkin liian kylmää. Hyi saatana.

    • Anonyymi

      Kyllä, etäisyydet on pulkassa. 600 metriä suuntaansa. Toimii.

    • Talven valkoinen kirkkaus on kylmä, mutta kaunis.
      Kylmä, kuin idiootit palstakiusaajat.
      lämmin kuin paikka, jonne he joutuvat syntiensä tähden.

      Kylmyys tulee ulkoa,
      lämpimät sydämet sykkivät aina elämän tahtiin

      peace & love

      • Anonyymi

        Paras talvi on lumeton ja kylmin sää on enintään -5 astetta. Siinä täydellinen talvi, lumiraja saa olla jossain Lahden nurkilla. <3


      • Anonyymi

        Merisavu on valloittava näkemys, se on ainoa positiivinen asia pakkassäässä. :)


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Merisavu on valloittava näkemys, se on ainoa positiivinen asia pakkassäässä. :)

        Pakkanen on kaunista. Piirtää ilmaan pakkaskuvioita . Pilviä, höytyviä ja lumihörhelöitä.
        Pakkanen huurtaa neulaset ja luo jäälle kiteet, joilla se voi tiivistyä umpijääksi jalkojen kestää. Pakkassää kirkastaa mielen. Et voi ajatella kenestäkään kylmästi pakkasessa . Jos ajattelisit, kuolisit.


      • Anonyymi
        evvvk kirjoitti:

        Pakkanen on kaunista. Piirtää ilmaan pakkaskuvioita . Pilviä, höytyviä ja lumihörhelöitä.
        Pakkanen huurtaa neulaset ja luo jäälle kiteet, joilla se voi tiivistyä umpijääksi jalkojen kestää. Pakkassää kirkastaa mielen. Et voi ajatella kenestäkään kylmästi pakkasessa . Jos ajattelisit, kuolisit.

        Ajattelen kylmästi ainoastaan häiriköistä ja siksi piti soittaa poliisit poistamaan häiriö, maanantaina isännöitsijä hoitaa asunnon tyhjäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä merisavua https://img.aijaa.com/b/00775/14930133.jpg

        Kaunista!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen kylmästi ainoastaan häiriköistä ja siksi piti soittaa poliisit poistamaan häiriö, maanantaina isännöitsijä hoitaa asunnon tyhjäksi.

        Nuo on ikäviä juttuja ;(


      • Anonyymi
        evvvk kirjoitti:

        Nuo on ikäviä juttuja ;(

        Niin on, häiriköille vuokraläävissään.
        T: osakas


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, häiriköille vuokraläävissään.
        T: osakas

        Täälläkin alakerrassa metelöidään, viime vkl oli meluisa. Nyt rauhallista


    • Anonyymi

      Talvi on julma, huhtikuu herättelee.

    • Anonyymi

      Kaunis aamuhämärä puistossa, tänään ilma jo lauhtunut vähän. Puiden huurreoksat olivat kuin satukirjan kuvituksesta. Hentoinen tuuli pudotteli pieniä lumitähtiä ja ne kimmelsivät hienosti katulampun valossa. Elän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe