Kysysin miten ositus tehdään kun tyttäreni avopuoliso lunastaisi omakotitalon ja velkaa on vielä paljon eivät ole maksaneet yhteistä velkaa kuin kuusi vuotta. Talon hinta oli ostaessa 104000e ja siitä on maksettu vasta n. 43200e. Mies lähti toisen naisen mukaan ja tyttäreni jäi kahden lapsen yksinhuoltajaksi. Voiko mies mennä yksistään pankkin arvioittamaan talon arvoa ja sanoo että jos talon arvo on vähemmän kun velka niin tyttäreni ei saa mitään, voiko se olla näin? Ymmärränkö minä oikein kun olen ajatellut että eikös se mene puoliksi se summa minkä ovat talosta jo maksaneet. Mies sanoo ottaneensa remonttilainaa ja tuo sen sitten maksuun osituksessa. Eihän talon arvo ole voinut laskea kun taloa on remontoitu.
Tällä hetkellä mies asuu omakotitalossa. Muuta ositettavaa heillä ei ole.
Ositus avoliitossa
4
209
Vastaukset
- Anonyymi
Se mies joka lunastaa talon, maksaa tyttärelle sen summan jonka on talosta maksanut. Talon arvo ei tuosta vaan laske jos sitä on remontoitu niin taloon arvo nousee. Mies maksaa tyttärelle siis puolet siitä 43200 eurosta jos ovat saman verran maksaneet lainaa. Mies ostaa siis tyttären osuuden talosta ja sopii pankin kanssa lainasta miten maksaa. Mies ei voi yksin neuvotella pankin kanssa talon arvosta. Ehkä kannattais kiinteistön välittäjältä kysyy talon arvosta mutta ei se alempi ole jos sitä on remontoitu.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta niin minunkin ymmärrykseni sanoo että puoliksihan se tulee osituksessa talosta maksettu summa.
- Anonyymi
Puoliksi pitää mennä, jollei todistettavaa aineistoa löydy... kuitteja yms. mitä jompikumpi olisi sijoittanut omista varoistaan...
- Anonyymi
Puoliksi menee, jos on yhdessä maksettu ja toivottavasti omistus myös. Kannattaa ottaa muutama arvio eri toimijoilta yhdessä. Toki talon arvo voi olla myös laskenut tuossa ajassa, koska hinnan perusteella ei tunnu olevan ihan kasvukeskuksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051024
- 101888
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96777- 78672
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16570- 34496
- 43482
- 25475
Tulimme yöllä reissusta kotosalle
niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa30460