Riita tintin talipallosta

Anonyymi

Nyt alkaa pikkuhiljaa palamaan hermo sillä talipallo ei prkl pysy siinä mihin minä sen vien. Se on nimittäin sillä lailla, että isäntä siirtää aina sen mielestään parempana pitämäänsä kohtaan. Viikko ollaan kohta vuoron perään talipalloa kannettu. Ja minähän sen pallon muuten kaupasta toin. Eikö ole mun asia missä se roikkuu? Töihin lähtiessä olen laittanut sen eri oksaan niin iltaan mennessä isäntä on siirtänyt sen kokonaan muuhun puuhun. Mikä tässä nyt maksaa! Onko tämä nyt jotain vallan näyttöä? Päätöntä se kyllä on. Talitiainen kyllä löytää sen vaikka mä sen olisin laittanut!

82

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ette oo tulleet ajatelleeksi, et voisitte ostaa toisenkin pallon. Tai vaikka kymmenen.

      • Anonyymi

        no tämä on se surullisen kuuluisa ”periaatepallo”. mies haluaa näyttää jotain valtaa. joo varmaan voisinkin, yhden yön aikana vaikka 50 palloa, mutta onhan se nyt mielenkiintoista nähdä, mihin tämä pallo päätyy. Tuskin ehtii edes tintti maistamaan tällä vauhdilla.:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no tämä on se surullisen kuuluisa ”periaatepallo”. mies haluaa näyttää jotain valtaa. joo varmaan voisinkin, yhden yön aikana vaikka 50 palloa, mutta onhan se nyt mielenkiintoista nähdä, mihin tämä pallo päätyy. Tuskin ehtii edes tintti maistamaan tällä vauhdilla.:(

        Ainakin pääsit pois kuntopyörän päältä. Toivottavasti teillä on iso piha, niin saat juosta ihan kunnolla.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no tämä on se surullisen kuuluisa ”periaatepallo”. mies haluaa näyttää jotain valtaa. joo varmaan voisinkin, yhden yön aikana vaikka 50 palloa, mutta onhan se nyt mielenkiintoista nähdä, mihin tämä pallo päätyy. Tuskin ehtii edes tintti maistamaan tällä vauhdilla.:(

        Yhtä paljon valtaa haluat osoittaa sinäkin.

        Ettekö oikeasti kykene kommunikoimaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin pääsit pois kuntopyörän päältä. Toivottavasti teillä on iso piha, niin saat juosta ihan kunnolla.

        xLiner

        Täh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä paljon valtaa haluat osoittaa sinäkin.

        Ettekö oikeasti kykene kommunikoimaan?

        No mun mielestä jos hänellä on sanottavaa, hän saa siitä kertoa, koska pallo on mun. Puhuisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mun mielestä jos hänellä on sanottavaa, hän saa siitä kertoa, koska pallo on mun. Puhuisi!

        Ette kykene kommunikoimaan siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mun mielestä jos hänellä on sanottavaa, hän saa siitä kertoa, koska pallo on mun. Puhuisi!

        Tarkalleen ottaen se pallo EI OLE sun vaan lintujen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkalleen ottaen se pallo EI OLE sun vaan lintujen!

        Täh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette kykene kommunikoimaan siis.

        No miltä näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miltä näyttää.

        Et sinäkään, jos ei toinenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinäkään, jos ei toinenkaan.

        No se lopettaa, joka aloitti. Pitää tulla kertomaan jos mun virityksiä sorkkii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se lopettaa, joka aloitti. Pitää tulla kertomaan jos mun virityksiä sorkkii.

        Fiksumpi ratkaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksumpi ratkaisee.

        Olkoon sitten se.


    • Anonyymi

      Jos sulla on varaa, osta toinen talupallo.

      xLiner

      • Anonyymi

        talupallo on housussas.


      • Ei kai niitä muuten edes yksittäin missään myydä.
        Mistä lie varastettu jos ei ole kuin yksi ainoa...


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Ei kai niitä muuten edes yksittäin missään myydä.
        Mistä lie varastettu jos ei ole kuin yksi ainoa...

        No myydään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        talupallo on housussas.

        "Talu" is an Old English word (from Proto-Germanic talō), the meaning in modern English is "tale".
        Finnish word "pallo" also cames from Proto-Germanic (ballô, balluz).

        So I think "talupallo" means "tarinapallo" in Finnish.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        "Talu" is an Old English word (from Proto-Germanic talō), the meaning in modern English is "tale".
        Finnish word "pallo" also cames from Proto-Germanic (ballô, balluz).

        So I think "talupallo" means "tarinapallo" in Finnish.

        Älä selitä :D


    • Anonyymi

      No jo nyt on 😁. Ite rupeisin tollasessa tilanteessa ripusteleen sitä palloa mahdollisimman pöljiin paikkoihin. Vaikka sen auton sivupeiliin tai suoraan auton sisälle, taustapeiliin roukkumaan. Kai se mies sen jossain kohtaa ymmärtäis.

      • Anonyymi

        😂😂


      • Anonyymi

        Saanko käyttää vinkkiäsi? Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanko käyttää vinkkiäsi? Kiitos.

        Ihan vapaasti 😛


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vapaasti 😛

        Haluan kyllä nähdä nyt ilmeen, enkä ole tietävinänikään. Eiköhän ymmärrä yskän? Kiitti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan kyllä nähdä nyt ilmeen, enkä ole tietävinänikään. Eiköhän ymmärrä yskän? Kiitti!

        Luulisi ainakin, että viimeistään sitten kertoo miksi se pallo ei voi olla siinä mihin sen alunperin ripustit. Jos siihen nyt sattuukin olemaan joku järjellinen syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi ainakin, että viimeistään sitten kertoo miksi se pallo ei voi olla siinä mihin sen alunperin ripustit. Jos siihen nyt sattuukin olemaan joku järjellinen syy.

        Miksei voi sanoa suoraan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi ainakin, että viimeistään sitten kertoo miksi se pallo ei voi olla siinä mihin sen alunperin ripustit. Jos siihen nyt sattuukin olemaan joku järjellinen syy.

        Mikä järki syy tällaisessa voisi olla? Pallon paikka, mihin sen itse laitan, on pensaassa, josta se näkyisi keittiön ikkunaan josta taas voisi niitä pallossa käyviä lintuja katsoa. Mikä siinä voisi häiritä? Mies vie näkymättömiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä järki syy tällaisessa voisi olla? Pallon paikka, mihin sen itse laitan, on pensaassa, josta se näkyisi keittiön ikkunaan josta taas voisi niitä pallossa käyviä lintuja katsoa. Mikä siinä voisi häiritä? Mies vie näkymättömiin.

        Mitkään kaukolasit riitä sen sihraamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei voi sanoa suoraan...

        Sanoiko mies suoraan, ennen kun siirsi? Itse siis tosiaan alkaisin moisen jälkeen siirrellä sitä mahdollisimman pöljiin paikkoihin. Tai ostaisin vaikka uuden ja ripustaisin sen suoraan keittiöön.

        Ai miksikö ... no koska käytöstavat kunniaan. Jos ollaan pöljiä, niin ollaan sitten molemmat. Eihän moisella pallolla väliä ole, mutta kyllä se olis siirtäjän asia kertoa siirtävänsä. Oma äitini teki jos tollasia, että siirteli tavaroita ja saattoi vaikka heittää poiskin mitään sanomatta. Törkeää käytöstä mielestäni. Vaikka sitten onkin vaan talipallo. Ei ole vaikea sanoa ennen kun siirtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä järki syy tällaisessa voisi olla? Pallon paikka, mihin sen itse laitan, on pensaassa, josta se näkyisi keittiön ikkunaan josta taas voisi niitä pallossa käyviä lintuja katsoa. Mikä siinä voisi häiritä? Mies vie näkymättömiin.

        No mistä sen tietää. Jos siinä alla on vaikka jotain, jonka miehesi kokee sotkeutuvan sen pallon kanssa. Oleellista kai, että edes sanoisi syynsä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoiko mies suoraan, ennen kun siirsi? Itse siis tosiaan alkaisin moisen jälkeen siirrellä sitä mahdollisimman pöljiin paikkoihin. Tai ostaisin vaikka uuden ja ripustaisin sen suoraan keittiöön.

        Ai miksikö ... no koska käytöstavat kunniaan. Jos ollaan pöljiä, niin ollaan sitten molemmat. Eihän moisella pallolla väliä ole, mutta kyllä se olis siirtäjän asia kertoa siirtävänsä. Oma äitini teki jos tollasia, että siirteli tavaroita ja saattoi vaikka heittää poiskin mitään sanomatta. Törkeää käytöstä mielestäni. Vaikka sitten onkin vaan talipallo. Ei ole vaikea sanoa ennen kun siirtää.

        Eihän se mitään sano, mutta mä löydän sen pallon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoiko mies suoraan, ennen kun siirsi? Itse siis tosiaan alkaisin moisen jälkeen siirrellä sitä mahdollisimman pöljiin paikkoihin. Tai ostaisin vaikka uuden ja ripustaisin sen suoraan keittiöön.

        Ai miksikö ... no koska käytöstavat kunniaan. Jos ollaan pöljiä, niin ollaan sitten molemmat. Eihän moisella pallolla väliä ole, mutta kyllä se olis siirtäjän asia kertoa siirtävänsä. Oma äitini teki jos tollasia, että siirteli tavaroita ja saattoi vaikka heittää poiskin mitään sanomatta. Törkeää käytöstä mielestäni. Vaikka sitten onkin vaan talipallo. Ei ole vaikea sanoa ennen kun siirtää.

        Tai sitten toinen vaihtoehto on, että vetäisin sen niin maan pirun tiukkaan sinne jollain nippusidevirityksellä, että sen siirtääkseen joutuu todella näkemään vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten toinen vaihtoehto on, että vetäisin sen niin maan pirun tiukkaan sinne jollain nippusidevirityksellä, että sen siirtääkseen joutuu todella näkemään vaivaa.

        Tämäkin on tosi hyvä. Joo. Sit pitäis jo kyllä repiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä sen tietää. Jos siinä alla on vaikka jotain, jonka miehesi kokee sotkeutuvan sen pallon kanssa. Oleellista kai, että edes sanoisi syynsä :)

        Siinä on vaan nurmikkoa ja nyt siis tietenkin lunta. Joo, no perustella pitäisi kyllä jos järkisyy enää voi edes olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on vaan nurmikkoa ja nyt siis tietenkin lunta. Joo, no perustella pitäisi kyllä jos järkisyy enää voi edes olla?

        Itselleni käy kyllä lähes aina myös vähemmän järkevät perustelut, mutta se siirto pitäisi ilmoittaa ja edes jotenkin perustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni käy kyllä lähes aina myös vähemmän järkevät perustelut, mutta se siirto pitäisi ilmoittaa ja edes jotenkin perustella.

        Kyllä. Sitten voisin jopa suostua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten toinen vaihtoehto on, että vetäisin sen niin maan pirun tiukkaan sinne jollain nippusidevirityksellä, että sen siirtääkseen joutuu todella näkemään vaivaa.

        Lisää ideoita pukkaa ... kävisin ostamassa jostain oikein kunnon value packin noita palleroita. Sitten vaan aina uus tilalle siihen samaan oksaan, kun isäntä siirtää vanhan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää ideoita pukkaa ... kävisin ostamassa jostain oikein kunnon value packin noita palleroita. Sitten vaan aina uus tilalle siihen samaan oksaan, kun isäntä siirtää vanhan.

        En uskalla ajatella, mitä siitä tulis...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En uskalla ajatella, mitä siitä tulis...

        Ainakin hyvin syötettyjä lintuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin hyvin syötettyjä lintuja.

        Heh no sitä kyllä :)


    • Anonyymi

      On jollain murheet..

      Tää on ilmeisesti joku uudehko kirjoittelija, joka on avautunut muistakin suhteensa "valtapeleistä" täällä SINKKU-palstalla...🙄

      • Anonyymi

        Aivan upouusi.


      • Elämän pienet suuret murheet on hauskoja :D

        Mieluummin mä niitä luen, ku näitä iänikuisia naisille katkerien incelien ruikutusta.


      • Anonyymi

        Saavatpa tietää, mitä on parisuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saavatpa tietää, mitä on parisuhde.

        Joo, mutta minä en ole ikinä ymmärtänyt tollasia typeriä "valtapelejä"...Joku hiton talipallo, hallojaa! Miksei asioista voi puhua??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta minä en ole ikinä ymmärtänyt tollasia typeriä "valtapelejä"...Joku hiton talipallo, hallojaa! Miksei asioista voi puhua??

        No en minäkään enkä minä näitä ”siirtoja” aloittanut. Jahas, taitaakin olla sitten taas aika käydä tarkistamassa missä se on. Kunhan mies nukahtaa, käyn katsomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en minäkään enkä minä näitä ”siirtoja” aloittanut. Jahas, taitaakin olla sitten taas aika käydä tarkistamassa missä se on. Kunhan mies nukahtaa, käyn katsomassa.

        Voi v**"u sanon minä 🙄. Mietitkö yhtään niitä lintuja vai vain itseäsi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi v**"u sanon minä 🙄. Mietitkö yhtään niitä lintuja vai vain itseäsi??

        Miten? Minähän sen pallon linnuille toinkin, että on ruokaa. En ajatellut sen olevan jonkin sortin ikiliikkuja ...tti. Lintujahan mä ajattelenkin.


      • Anonyymi

        Eikö sais olla ?


    • Anonyymi

      Maanantaina soitat lääkäriin ajan ja katsotte dosetin sisällön uusiks. Ei oo nyt sopivat napit.

      • Anonyymi

        Keneltä 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keneltä 😅

        Tintin paketissa luki ”sopii lintujen ruokinta an”.


    • Anonyymi

      Vakka kantensa valinnut.

      • Anonyymi

        Eipähän homehdu vakka, kansi eikä pallo.


    • Juotat miehellesi unilääkettä. Sitten puudutat kivekset salvalla ja nips. Seuraavana aamuna hän löytää nyyttinsä sieltä missä talipallon pitäisi olla.

      • Anonyymi

        Sinähän kirjoitat kuin kokemustakin olisi? :O


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän kirjoitat kuin kokemustakin olisi? :O

        Olen vain harvinaisen kieroutunut.


      • Anonyymi

        Hmm ... rinnastat siis talipallon ripustuspaikan valinnan kastroimiseen. En tiennytkään, että kyse on miehelle noin tärkeästä asiasta. Lintujen talviruokinta onkin vakava asia.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Olen vain harvinaisen kieroutunut.

        näytät olevan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm ... rinnastat siis talipallon ripustuspaikan valinnan kastroimiseen. En tiennytkään, että kyse on miehelle noin tärkeästä asiasta. Lintujen talviruokinta onkin vakava asia.

        Kyllä ja olin 100% tosissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm ... rinnastat siis talipallon ripustuspaikan valinnan kastroimiseen. En tiennytkään, että kyse on miehelle noin tärkeästä asiasta. Lintujen talviruokinta onkin vakava asia.

        Voisiko olla viite siihen jopa?

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm ... rinnastat siis talipallon ripustuspaikan valinnan kastroimiseen. En tiennytkään, että kyse on miehelle noin tärkeästä asiasta. Lintujen talviruokinta onkin vakava asia.

        Mies ei halua, että siihen puututaan ja kokee pallojen ripustuksen olevan miehen työ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mies ei halua, että siihen puututaan ja kokee pallojen ripustuksen olevan miehen työ?

        Kuten pattereiden rassaus?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kuten pattereiden rassaus?

        Miten se talipalloon liittyy?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se talipalloon liittyy?

        Viittasin vain ap:n aikaisempaan ketjuun. Eikö hänen kannattaisi vaan jutella miehen kanssa suoraan?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Viittasin vain ap:n aikaisempaan ketjuun. Eikö hänen kannattaisi vaan jutella miehen kanssa suoraan?

        Ei se kyllä sama mies voi olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kyllä sama mies voi olla.

        Kovasti kuulostaa samalta tapaukselta.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kovasti kuulostaa samalta tapaukselta.

        Jos olisi, se olisi palstan toimeliain mies. Välillisesti. Muut eivät tee mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisi, se olisi palstan toimeliain mies. Välillisesti. Muut eivät tee mitään.

        Paljon mahdollista. Kuulostaa nimittäin maaniselta tapaukselta.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kyllä ja olin 100% tosissani.

        Olet miesoletettu, joten tietysti olit tosissasi. Eiväthän miehet vitsaile vakavilla asioilla.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kovasti kuulostaa samalta tapaukselta.

        Reippaus ei ole sama asia kuin hulluus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Reippaus ei ole sama asia kuin hulluus.

        Pakkomielteenomainen käytös on reippautta?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Pakkomielteenomainen käytös on reippautta?

        Miten kaikki tekemiset niin luokittelet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten kaikki tekemiset niin luokittelet?

        Rassaa pattereita vaimolta salaa ja siirtelee talipalloa pakonomaisesti. Ei kuulosta ihan terveeltä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Rassaa pattereita vaimolta salaa ja siirtelee talipalloa pakonomaisesti. Ei kuulosta ihan terveeltä.

        Niinpä. Huolestuttaa vähän.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Rassaa pattereita vaimolta salaa ja siirtelee talipalloa pakonomaisesti. Ei kuulosta ihan terveeltä.

        Vaimolta?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Rassaa pattereita vaimolta salaa ja siirtelee talipalloa pakonomaisesti. Ei kuulosta ihan terveeltä.

        Ja mitä vaimo tekee: ihan sitä samaa. 😁


    • Kuulostaa konstikkaalle isännälle. Koko se päätti pysyä palstalta pois, kun sinä palstailet?

      • Joko.... Koko hmm.


    • Rintintin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe