Sapattikiistoja rakastavat adventistit

Anonyymi

Adventistit haastavat riitaa ja rakastavat sapattikiistoja.
Kumma ettei sapattikiistoja tule juutalaisten ja 7. päivän baptististien kanssa.

245

610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Höpöhöpö!

Hanki elämä!

• Anonyymi

Seitsemännen päivän adventistit rakastavat kiistoja helvetistä ja sapatista.
        Luulevat olevansa oikeaoppisimpia ja jopa pyhiä.
        Adventismista tai jehovalaisuudesta kannattaa erota ja hankkia elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne adventistit niitä kiistoja tee. Vaan adventistmista eronneet sen rakentavat.
        Ja jos 1234567 - on poikkeus, niin tuskin hän edustaa sitä adventismia, joka adventismi on, sillä jo työpaikalla ja muutoinkin tunnen heitä riittävästi. He eivät kiistele.
        Ja jopa adventistien toimitiloja on muittenkin käytössä, jopa me helluntalaiset olemme tarpeen mukaan saaneet vuokrata adventisteilta tilaa, Luther- säätiön puolelta on adventistein toimitiloissa, sekä Baptistit ovat myös adventistien tiloissa.
        Eli taidat juuri itse olla se kiistakaveri- jonka mielipiteet ei ota tuulta meillä.

Adventisteilla ja vapailla suunnilla, helluntalaiset on yhteiskristilliset kokoukset säännöllisesti ja vanhimmat tapaavat myös säännöllisesti keskenään.
        Siksi väitteesi on vieras.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

N sinulla ei ole sitä elämää lainkaan. Tuhlaat aikaasi jonninjoutavilla uskovaisten palstoilla. Oletko syvärakastunut adventismiin ja helluntailaisuuteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helevetti on tulta ja tulikiveä, kuin tulivuori.

• Anonyymi

Höpöhöpö!

Hanki elämä!

Elämä on hankittu,kun ei usko heinän syöjään ellen whiteen,amerikkalaiseen meedioon.
        Ei hyi,helv-...
        Paavin pahan alakaste..

Vain usko Jesus Kristus !
        Saat kuolessasi elämän !
        Et pedofiili paavilta
        Et elleni ruoho whitelta
        Vaan KRISTIN USKON JUMALAN POJALTA !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai seitsemännen päivän:)) kahdeksas päivä tulee tumma silmä:)) uunot!
        Mitä vit.xxx on muka 7 päivän ääliöt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä muuten ole, me elämme sitä nyt !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne adventistit niitä kiistoja tee. Vaan adventistmista eronneet sen rakentavat.
        Ja jos 1234567 - on poikkeus, niin tuskin hän edustaa sitä adventismia, joka adventismi on, sillä jo työpaikalla ja muutoinkin tunnen heitä riittävästi. He eivät kiistele.
        Ja jopa adventistien toimitiloja on muittenkin käytössä, jopa me helluntalaiset olemme tarpeen mukaan saaneet vuokrata adventisteilta tilaa, Luther- säätiön puolelta on adventistein toimitiloissa, sekä Baptistit ovat myös adventistien tiloissa.
        Eli taidat juuri itse olla se kiistakaveri- jonka mielipiteet ei ota tuulta meillä.

Adventisteilla ja vapailla suunnilla, helluntalaiset on yhteiskristilliset kokoukset säännöllisesti ja vanhimmat tapaavat myös säännöllisesti keskenään.
        Siksi väitteesi on vieras.

Kuulun siihen ryhmään adventisteja, jotka eivät hyväksy naispastoreita koska se on Raamatunvastaista.

1234567---

• Anonyymi

Adventismi on jakautunut kiistojensa vuoksi kahteen leiriin Adventtikirkkolaiset ja SPAUP:laisiin.

• Anonyymi

Varmaankin, senkin tiedän ja näin todennäköisesti tulee käymään meidän kansankirkossakin.
        Siellä on vanhoilliset ja tämä hmm. jätän sanomatta, se johtaa tuon kirkon jakaantumiseen.
        Eli evl. kirkosta puhutaan. Helluntalaisuus jakaantui ja monet vapaat suunnatkin on jakautuneet ajan saatossa. Lestadiolaisuudessa on moinia eri näköalan kannattajia, esikoisia, vanhoillisia jne. jne. jne. jne. Eli onko se sinusta ihmeellistä?
        Mitähän haet kannanotollasi. Antaa heitin jakaa leirinsä, jos katsovat asiassa. Näin se on raamatussakin, jos menet oikealle, menen vasemmalle, ja jos taas vasemmalle, menen oikealle.

• Anonyymi

Se, että jotkut hellarit ovat yhteistyössä adventistien kanssa ja käyttävät adventistien tiloja, ei tee adventismista kristillistä oppia eikä adventistien valheista ja ep̈́äjumalapalveluksesta Jumalan silmissä hyväksyttää. Adventismi on saatanasta ja perkeleestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaankin, senkin tiedän ja näin todennäköisesti tulee käymään meidän kansankirkossakin.
        Siellä on vanhoilliset ja tämä hmm. jätän sanomatta, se johtaa tuon kirkon jakaantumiseen.
        Eli evl. kirkosta puhutaan. Helluntalaisuus jakaantui ja monet vapaat suunnatkin on jakautuneet ajan saatossa. Lestadiolaisuudessa on moinia eri näköalan kannattajia, esikoisia, vanhoillisia jne. jne. jne. jne. Eli onko se sinusta ihmeellistä?
        Mitähän haet kannanotollasi. Antaa heitin jakaa leirinsä, jos katsovat asiassa. Näin se on raamatussakin, jos menet oikealle, menen vasemmalle, ja jos taas vasemmalle, menen oikealle.

Adventistit rakastavat sunnuntaipedonmerkki kiistoja ja helluntailaisten käännyttämistä.
        Tällä palstalla on jatkuvasti kymmenkunta adventistia päivystämässä ja tuomassa sapattikiistoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit rakastavat sunnuntaipedonmerkki kiistoja ja helluntailaisten käännyttämistä.
        Tällä palstalla on jatkuvasti kymmenkunta adventistia päivystämässä ja tuomassa sapattikiistoja.

Antikristilliset ne hyökkäävät sapattia vastaan. Jos kaikki pitäisivät niinkuin kuuluukin Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, kiistat loppuisivät siihen. Harhaisiin julistuksiin pitää stoppia laittaa, sillä monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

Jokainenhan on vapaa tuomaan näkemyksensä pedonmerkistä, ja niin se pitää ollakin. Aika tulee sitten näyttämään kuka on ymmärtänyt oikein.

Mitä tulee pedon tunnistamiseen, niin pidän ymmärtäväisenä: Martti Lutheria, Saksalaista professoria Andreas Helwiggiä (1572-1643) sekä ylifariseus_1:nen ja muutamat muut adventistit.

Mitä ne kiistat haittaa, ei yhtään mitään. Kiistoja on aina ollut ja tulee olemaan.

1234567---

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa! Molemmat ovat adventisteja, toiset vain suhtautuvat asepalvelukseen eri tavalla kuin toiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antikristilliset ne hyökkäävät sapattia vastaan. Jos kaikki pitäisivät niinkuin kuuluukin Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, kiistat loppuisivät siihen. Harhaisiin julistuksiin pitää stoppia laittaa, sillä monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

Jokainenhan on vapaa tuomaan näkemyksensä pedonmerkistä, ja niin se pitää ollakin. Aika tulee sitten näyttämään kuka on ymmärtänyt oikein.

Mitä tulee pedon tunnistamiseen, niin pidän ymmärtäväisenä: Martti Lutheria, Saksalaista professoria Andreas Helwiggiä (1572-1643) sekä ylifariseus_1:nen ja muutamat muut adventistit.

Mitä ne kiistat haittaa, ei yhtään mitään. Kiistoja on aina ollut ja tulee olemaan.

1234567---

No mitä kaikkia Mooseksen laista löytyviä sapattisääntöjä sitten pitää noudattaa, jotta läpäisee sinun "oikeaoppisuus"-seulasi? Koska ei kai se sapatin pitäminen ole vain joku tyhjä hokema, jolla ei ole mitään oikeaa käytännön merkitystä? Kai se on jotain muutakin kuin teoreettista oppia, jolla voi ajatella olevansa muiden uskovien yläpuolella?

Mitä sitten tulee itse tähän sapattiasiaan, niin uskon Jerusalemin kokouksen päätösten erittäin selvästi tarkoittavan sitä, että sapatti ei missään tapauksessa ole pakanoille pelastuskysymys. Jos se olisi, niin sapatin pitämistä olisi aivan varmasti edellytetty pakanakristityiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän sen ymmärtää, miksi adventistit ovat tällä palstalla kalastelemassa lisää jäseniä, koska heidän lukumääränsä vähenee pelottavan nopeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän sen ymmärtää, miksi adventistit ovat tällä palstalla kalastelemassa lisää jäseniä, koska heidän lukumääränsä vähenee pelottavan nopeasti.

Minulla ei ole mitään tarvista kalastella, tuoda vaan totuudet todistukseksi kaikille, ettei viimeisellä tuomiolla tarvii kenenkään tulla sanomaan: Sinäkin tiesit mutta et kertonut. Mitä sitten jos väki vähenee.
        Antin porukoita tulee olemaan niinpaljon kuin meressä on hiekkaa. Antilla on kiire kerätä porukoita joukkoihinsa, sillä aika käy vähiin.

Jos yksikin perhe löytyy, ketkä uskovat totuuteen niin se on jo hyvä. Nooankin perhe pelastui.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ei löytynyt Sodomasta ja Gomorasta kymmentäkään vanhurskasta, niin Jumalan täytyi tuhota nämä.

Näin on ennen Jeesuksen toista tulemista, löytäneekö uskoa maan päältä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ei löytynyt Sodomasta ja Gomorasta kymmentäkään vanhurskasta, niin Jumalan täytyi tuhota nämä.

1234567---

1234567---, et ole uskossa Jeesukseen, etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä kaikkia Mooseksen laista löytyviä sapattisääntöjä sitten pitää noudattaa, jotta läpäisee sinun "oikeaoppisuus"-seulasi? Koska ei kai se sapatin pitäminen ole vain joku tyhjä hokema, jolla ei ole mitään oikeaa käytännön merkitystä? Kai se on jotain muutakin kuin teoreettista oppia, jolla voi ajatella olevansa muiden uskovien yläpuolella?

Mitä sitten tulee itse tähän sapattiasiaan, niin uskon Jerusalemin kokouksen päätösten erittäin selvästi tarkoittavan sitä, että sapatti ei missään tapauksessa ole pakanoille pelastuskysymys. Jos se olisi, niin sapatin pitämistä olisi aivan varmasti edellytetty pakanakristityiltä.

Jumala itse pyhittää sapatin pyhittäjät. 2.Moos.31:12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä SE ON MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

SAPATTI ON JUMALAN MERKKI.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala itse pyhittää sapatin pyhittäjät. 2.Moos.31:12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä SE ON MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

1234567---

Oletko juutalainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko juutalainen?

Sapatti kuuluu kaikille kansoille, ei vain juutalaista, vaan ihmisiä varten 2000 vuotta, ennen kuin juutalaisia oli edes olemassa. Paratiisissä.
        Jeesuskin sanoi: Sapatti on asetettu ihmistä varten.

1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136.1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' ANTOI ITSE JUMALA.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapatti kuuluu kaikille kansoille, ei vain juutalaista, vaan ihmisiä varten 2000 vuotta, ennen kuin juutalaisia oli edes olemassa. Paratiisissä.
        Jeesuskin sanoi: Sapatti on asetettu ihmistä varten.

1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136.1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' ANTOI ITSE JUMALA.

1234567---

Höpö höpö
        Sapattikäsky annettiin vain juutalaisille Siionin vuorella. Aabraham ei ollut silloin enää remmissä ja häntä kutsuttiin vanhurskaaksi, vaikka hän ei tiennyt vielä sapatista mitään.
        Paavali varoittaa meitä lain orjuudesta, joka on kirous.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö
        Sapattikäsky annettiin vain juutalaisille Siionin vuorella. Aabraham ei ollut silloin enää remmissä ja häntä kutsuttiin vanhurskaaksi, vaikka hän ei tiennyt vielä sapatista mitään.
        Paavali varoittaa meitä lain orjuudesta, joka on kirous.

Tämä uskon suuntaus, jota sinä ja kumppanisi edustavat, ei käy minulle alkuunkaan.

Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä uskon suuntaus, jota sinä ja kumppanisi edustavat, ei käy minulle alkuunkaan.

Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

1234567---

1234567--- käskyt, mitkä pidät, ovat riivaajilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Niin? Ja mitä sapattisääntöjä sitten pitää noudattaa? Vai onko se sapatti vain sana suussasi ilman käytännön elämää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Ja mitä sapattisääntöjä sitten pitää noudattaa? Vai onko se sapatti vain sana suussasi ilman käytännön elämää?

Sinun täytyy syntyä uudesti ylhäältä, niin ymmärryksesi laajenee.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Olen taatusti uudestisyntynyt, siitä voit olla varma. Tämä sapattikysymys on ollut sellainen, josta en ole välittänyt väitellä, koska en näe sitä kovinkaan olennaisena kysymyksenä. Mutta nyt tämän asian kovemmalle käsittelylle saattaa olla tarvetta.

Eli mitä kaikkia sapattisäädöksiä noudatat? Kaikkea sitäkö, mitä Mooseksen laki kertoo sapatista, kivityskäskyjä lukuunottamatta? Ja jos noudatat kaikkia, niin edellytätkö samanlaista sapatin pyhittämistä muiltakin, pelastuksen ehtona?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Numerorivi, voi kirjoitella löpinää ja potaskaa uudesti syntymisestä, ja voit valhdella päin silmiä, mutta et pysty kieltämäään totuutta tätä itsestäsi: et ole uskossa Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Numerorivi, voi kirjoitella löpinää ja potaskaa uudesti syntymisestä, ja voit valhdella päin silmiä, mutta et pysty kieltämäään totuutta tätä itsestäsi: et ole uskossa Jeesukseen.

. .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka täällä kirjoittajista on todistetusti advari ?

kysynpävaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että jotkut hellarit ovat yhteistyössä adventistien kanssa ja käyttävät adventistien tiloja, ei tee adventismista kristillistä oppia eikä adventistien valheista ja ep̈́äjumalapalveluksesta Jumalan silmissä hyväksyttää. Adventismi on saatanasta ja perkeleestä.

Mihinköhän suuntaan sinä kuulut, Et kuitenkaan ole Helluntalainen.

• Anonyymi

Adventismi on jakautunut kiistojensa vuoksi kahteen leiriin Adventtikirkkolaiset ja SPAUP:laisiin.
        Siis lahko on jakautunut? Mikä tuo SPAUP on ?
        1234567 on kiihko amerikkalainesen lahkon edustaja.
        Adeventistit ei ilmeisesti pääse taivaasen,kun eivät usko Jesus Kristukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

1234567---

Kuka on antiKristillinen?
        Adeventismia ei ole hyväksytty Kristilliseen yhteisöön,koska uskotte näkijään,heinän syöjään,ette Jesus Kristukseen!
        Adventistit ei kuulu Krstilliseen yhteisöön vaan ulko Juutalaisuuteen ja heitä ei edes sinne hyväksytä.
        Jumalan kansa on Juutalaiset ja Jeesuksen kansa on Kristityt,muut nämä ihmisen hapatuksen ovat epäuskonnollisa ja kiusaajia,kuten heidän sisar amerikan lahko Jehovat.
        Voi kauheeta mitä tänne leviää,outoa lahkoja.
        Heillö ei ole Jesus Kristusta,kuten ei Islamilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole mitään tarvista kalastella, tuoda vaan totuudet todistukseksi kaikille, ettei viimeisellä tuomiolla tarvii kenenkään tulla sanomaan: Sinäkin tiesit mutta et kertonut. Mitä sitten jos väki vähenee.
        Antin porukoita tulee olemaan niinpaljon kuin meressä on hiekkaa. Antilla on kiire kerätä porukoita joukkoihinsa, sillä aika käy vähiin.

Jos yksikin perhe löytyy, ketkä uskovat totuuteen niin se on jo hyvä. Nooankin perhe pelastui.

1234567---

1234567---

Jesus Kristus on tie ja totuus! Elämä!
        Lahkosi ei kulje,minne pitäisi.Ette ole edes Jumalan kansaa Juutalaisia,vaan lahkolaisia jotka menee ...minne menee.
        Jos,et usko 12345678 ,että Kristus on Kuningas vapahtaja,meille ihmisille..
        Toivon hyvää matkaa,minne sitten menetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

1234567---

Adventisti näkijän sakista.. Puhut jesus Kristuksesta:)
        Jätä Ellenin harha joukot ja tule elämään!
        Adeventistintin tie ei kulje taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

1234567---

On vain yksi tie ...Jesus Kristus vapahtajamme!
        Hän pelastaa sinut ! Jos tahdot?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"et ole uskossa Jeesukseen."

Mt7:1 Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.

Jaak5:9 Älkää syytelkö toisianne, veljet, ettei teitä tuomittaisi. Tuomari seisoo jo ovella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kun pok täällä pirkanmaalla on vapauttanut palkatta S-Ikaalisissa työntekijöitä kiristääkseen heitä eroamaan kirkosta ettei mikään kirkkosuunta saa mitään rahaa ei vasemmalta eikä oikealta. Voi siis olla oikeasti VASTAAN.

• Anonyymi

Adventisteilla on mak$ullinen l€popäivä.
      Sapattina adventisti saa tehdä itse mitä lystää kun ei ole mitään sapattisääntöjä ja ei jää kiinni housut kintuissa.
      Hyvät selitykset päästävät pälkähästä.
      Sapattiahan ei voi rikkoa muina viikonpäivinä.
      Tietääkö höynäytetyt edes miten sapattia vietetään rikkomatta sitä?

• Anonyymi

Kun sapatista saarnataan, niin silloin osoitetaan miten käskyt ovat voimassa, miten sapatti on annettu ihmiselle, miten laista ei katoa pienintäkään piirtoa ja ja yms., joka ei suoranaisesti edes liity sapattiin eikä varsinkaan uuden liiton uskovaan. Niin vain yritetään saada arvalla tunnolla oleva ihminen lankaan kun oikein puhutaan Jumalan käskystä, joka asetettu jo paratiisissa ihmisille. Siinä tarkoitus vain syöttää tämä harhaoppi ihmiseen.

Mutta jos käsky olisi oikeasti tärkeä eikä vain psykopaattinen päähänpinttymä, niin tietenkin olisi ensiarvoisen tärkeä saarnata siitä miten se pidetään, mitä sen käskyn noudattamiseen kuuluu ja mitä Raamattu sanoo siitä. Sillä mitä hyödyttää tärkeillä käskystä, jos ei ole mitään käsistyä mitä se sisältää. Aivan kuin käsky älä tapa olisi tärkeä, mutta ei ymmärtäisi sen sisällöstä senkään vertaa ettei ihmisiä saa metsästää hirvenä.

Ellei ole käskyn sisältöä, ei ole myöskään käskyä ja turha siitä on kiivailla. Se on silloin pois pyyhitty aivan kuten kaikki muutkin käskyt paitsi se että pitää karttaa lihaa josta veri on laskettu, verta sekä haureutta. Ne ovat asiat joihin on käsky ja loput se Pyhä Henki johdattaa ihmisen. Ja jos se Pyhä Henki johdattaa myös viettämään sapattia, kuten voisi tehdä, niin se aivan varmasti kertoisi myös sen miten se vietetään eikä antaisi vain ohjeita miten siitä kiistellään.

• Anonyymi

Muutoinkin käskyjen mukaan eläminen johtaa uskovilla vain käsittämättömiin tilanteisiin ja kun käskyt eivät pelasta, niin pitäisi uhrata sen lisäksi. Eikä Jeesus ole se uhri siten, että me yhä elämme lakiliitossa, muita tuomiten ja itsekin pyristellen sitä miten sitä lakia noudatetaan. Jeesus ei armahta meitä siitä missä emme pysty lakia täyttämään tai tiedä miten se täytetään, vaan Hän on naulinnut lain ristille.

Jälleen kerran se ei tarkoita sitä että rikomme sitten lakia, vaan Hengessä vaeltaen elämme pyhää elämää Kristuksessa vapaina ja nauttien Pyhän Hengen hedelmistä. Mitä lakihenkinen ei tee, vaan hänen riesanaan on ainainen huono omatunto, jota hän yrittää korjata muita syyllistämällä ja vannottamalla itselleen että tällä opilla pääsen taivaaseen vaikka se hölmöltä tuntuukin.

Ja jos joku vaatii noudatettavaksi jotain lakia, niin silloin ensimmäisenä täytyy kertoa miten se tapahtuu. Mitkä asiat ovat lain rikkomista ja mitä asiat sen pitämistä. Sapattikäsky toisekseen ei ole vain kielto, kuten monet muut, älä ja älä, vaan siinä selkeästi käsketään tekemään jotain. Siten vielä suuremmalla syyllä siihen täytyy olla ohjeet. Vielä varsin seikkaperäiset kuten oli juutalaisilla aikoinaan ja päälle vielä kuolemantuomio jos ei noudattanut.

• Anonyymi

Kylläpä te uskovaiset saatte perseenne revittyä ja suunnattoman paskamyrskyn aikaan erikoisista asioista. Lietsotte ihmisvihaa näillä johtavilla uskonsodillanne ja kiroatte toisenne alimpaan helvettiin jonkun viikonpäivän takia, ei voi muuta kuin nauraa.

• Anonyymi

Joutavilla eikä johtavilla* Vitun autocorrect.

• Anonyymi

Ei hyvä heilu

• Anonyymi

Miksi kirosit ?

• Anonyymi

Adventismin ideana oli kiihkeä odotus Kristuksen pikaisesta paluusta. Yksi liikkeen johtohahmoista oli William Miller, joka laski (sattumanvaraisesti Raamatun mainintoja laskemalla) Jeesuksen palaavan 22.10. 1844.

Miten Adventtikirkossa ihan oikeasti näkyy ja ilmenee Jeesuksen kiihkeä odotus hänen PIKAISESTA paluusta?

• Anonyymi

Kartanolaiset odottivat 30-luvulla Jeesuksen paluuta, piiskaten lapsiakin uskontielle, ja monia muita odottajia on ollut ajan saatossa.

He eivät ole ymmärtäneet, että kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu. Ei tule laittaa mitään päiviä ja vuosia Jeesuksen toiselle tulemiselle.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kartanolaiset odottivat 30-luvulla Jeesuksen paluuta, piiskaten lapsiakin uskontielle, ja monia muita odottajia on ollut ajan saatossa.

He eivät ole ymmärtäneet, että kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu. Ei tule laittaa mitään päiviä ja vuosia Jeesuksen toiselle tulemiselle.

1234567---

Adventistit odottavat pakollista sapatinviettolakia.

• Anonyymi

Montako askelta adventisti saa ottaa sapattina?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit odottavat pakollista sapatinviettolakia.

Ei tule olemaan pakollista sapatinviettolakia. Sunnuntailakia kyllä kiristetään kunhan peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Sunnuntaihan on pedonmerkki.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tule olemaan pakollista sapatinviettolakia. Sunnuntailakia kyllä kiristetään kunhan peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Sunnuntaihan on pedonmerkki.

1234567---

Ompa erikoista, että Jeesuksen ylösnousemuspäivä onkin pedon merkki!!!
        Onkohan sinulla kaikki aivan kohdallaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ompa erikoista, että Jeesuksen ylösnousemuspäivä onkin pedon merkki!!!
        Onkohan sinulla kaikki aivan kohdallaan?

Ompa erikoista, että ihminen hylkää Jumalan antaman sapatin ja ottaa tilalle viikon ensimmäisen arkipäivän päivän sunnuntain pyhäpäiväkseen. 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

Jeesus kuitenkin itse sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, joten Jeesus ei kumonnut sapattiakaan. Jeesushan meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.

1234567---

• Anonyymi

Olikos Miller advari ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ompa erikoista, että ihminen hylkää Jumalan antaman sapatin ja ottaa tilalle viikon ensimmäisen arkipäivän päivän sunnuntain pyhäpäiväkseen. 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.

Jeesus kuitenkin itse sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, joten Jeesus ei kumonnut sapattiakaan. Jeesushan meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.

1234567---

Mutta on kummallista, että aikuinen ihminen, joka osaa kirjoittaa ja jonka pitäisi olla lukutaitoinen, vänkää kuukaudesta toiseen kristillisellä palstalla omia harhojaan.
        Adventistit väittävät Jumalan valehdelleen ja heidän oman profeettansa ellenin, tuoneen totuuden.
        "armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja"

Sen sijaan adventistien opin mukaan kukaan ei pelastu pelkästään armosta, vaan tarvitaan omia tekoja, ja pelastuksen jokainen voi hankkia viettämällä lauantaipäivän adventtikirkon sääntöjen mukaan.
        Joko Jumala valehtelee tai ellen onkin väärä profeetta ja eksyttäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Adventistit tunkevat lähes jokaiseen kommenttiinsa heidän jumalansa muistomerkin nimen. He, eksyttäjät puhuvat heidän jumalasta, sapatista kuin elävästä olennosta, joka on ikuinen ja aina Jumalan rinnalle tai oikeastaan Jumalan yläpuolella.
        Adventistit seuraavat riivaajien oppia ja ovat osallisia auringon jumalan patsaan palvonnasta.
        Sanassa on varoitettu: "äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana".
        Ellen on adventistien profeetta ja opettaja ja adventismin perusta. Vaikka ellenin pahuus on selvästi todistettu, niin kuitenkin adventistit kuittaavat ellenin noituudet ja yhteydet riivaajiin kevyesti tokaisemalle: 'kaikki erehtyvät'.
        Sen sijaa Sanassa on kehotus:
        jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Jumala Sana ei kelpaa adventisteille elämän ohjeeksi, vaan he ovat ottaneet noidan omaksi opettajakseen. Adventistit eivät seuraa Jeesusta eivätkä ole Hänen opetuslapsiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit tunkevat lähes jokaiseen kommenttiinsa heidän jumalansa muistomerkin nimen. He, eksyttäjät puhuvat heidän jumalasta, sapatista kuin elävästä olennosta, joka on ikuinen ja aina Jumalan rinnalle tai oikeastaan Jumalan yläpuolella.
        Adventistit seuraavat riivaajien oppia ja ovat osallisia auringon jumalan patsaan palvonnasta.
        Sanassa on varoitettu: "äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana".
        Ellen on adventistien profeetta ja opettaja ja adventismin perusta. Vaikka ellenin pahuus on selvästi todistettu, niin kuitenkin adventistit kuittaavat ellenin noituudet ja yhteydet riivaajiin kevyesti tokaisemalle: 'kaikki erehtyvät'.
        Sen sijaa Sanassa on kehotus:
        jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Jumala Sana ei kelpaa adventisteille elämän ohjeeksi, vaan he ovat ottaneet noidan omaksi opettajakseen. Adventistit eivät seuraa Jeesusta eivätkä ole Hänen opetuslapsiaan.

No ei nuo sinunkaan tekstit kovin kristillisiä ole, ei niistä rakkautta lähimmäisin löydä, pelkkää vihaa ja akresiivistä kirjoittelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta on kummallista, että aikuinen ihminen, joka osaa kirjoittaa ja jonka pitäisi olla lukutaitoinen, vänkää kuukaudesta toiseen kristillisellä palstalla omia harhojaan.
        Adventistit väittävät Jumalan valehdelleen ja heidän oman profeettansa ellenin, tuoneen totuuden.
        "armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja"

Sen sijaan adventistien opin mukaan kukaan ei pelastu pelkästään armosta, vaan tarvitaan omia tekoja, ja pelastuksen jokainen voi hankkia viettämällä lauantaipäivän adventtikirkon sääntöjen mukaan.

Et ole tannut koskaan käydä heidän tilaisuuksissaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

hyvin toimii viikonloppu, eihän sitä muuten oo

• Eikö meidän ole vaan helpoin todeta, että Jeesus erehtyi ja lopettaa odottelu?

Sitäpaitsi, Jeesus itsekin sanoi, että hän oli tullut vain omaa kansaansa varten.
        Israel oli tarkoitus vapauttaa maallisella sodalla, jota Jeesus johtaisi, heti kun jumala antaa merkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mainitsit kirjoituksessasi harhoista. No laitetaampas esille näitä harhoja.

1.Arkipäiväistetään Jumalan antama sapatti, ja mainitaan vielä: SAPATTI EI OLE EDES LAUANTAI.
        2. Naissista tehty pastoreita Raamatun vastaisesti.
        3. Homo ja lesboliitot laajalti hyväksyttyjä.
        4. Jumalan jaottelemat saastaiset eläimet, kuten sika pidetään ruuaksi kuuluvaksi.
        5. Seitsenvuotista vaivanaikaa ei Raamattu tunne
        6. Salaisen tempauksen oppi, ennen Jeesuksen toista tulemista.
        7. Tuhatvuotinen rauhanvaltakunta tuhoutuneen maanpäällä.
        8. Jeesuksen tulon päivän jouduttaminen ihmisvoimin.
        9. sielun kuolemattomuusoppi.
        10. Ikuisen piinan oppi.
        11.vauvakaste.
        12. Kehitysoppi.

Tässähän näitä

1234567---

• Anonyymi

Miksi adventismista vaahdotaan hellaripalstalla. Eikö adventismille ole oma palstansa.

• Anonyymi

Kuka täällä on advari ?

• Anonyymi

Eivät adventistit tarjoa syntisille pelastusta eivätkä he sillä tavalla tee Jumalan valtakunnan työtä, vaan tarjoavat omaa oppiaan uskoville eksyttääkseen heitä. He laskevat sen varaan ettei kaikilla ole sellaista Raamatun tuntemusta että voivat heille vastata ja joku heikkomielinen voi ajatella, että kyllähän käskyjä pitää tavalla tai toisella noudattaa. Siksi on tärkeää, että meille aina opetetaan pelastuksen armotalous ja varoitetaan näistä harhaopeista.

Adventismi on pakanoiden mielestä täysin naurettavaa, joten siellä sapatin julistaminen on enemmänkin häpeä kuin oikeaa oppia.

• Anonyymi

Ellenin yläpuolella on nyt saatanan symboli obeliski.
        Vainajahenki antaa sapattiohjeita totuuden valona uskollisille EGW Estaten kautta.

• Anonyymi

1700-luvun Luterilaisista virsistä löytyy 100% enemmän järkeä kuin teiltä. Teiltä sitä ei juurikaan löydy ! Te vaan eksytätte.

1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

136. 1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

Kun kävin ennen vanhaan Luterilaisen rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa, myöskin sapattikäsky: Muista pyhittää lepopäivä, seitsemäspäivä on Herran sinun Jumalasi sapatti jne...

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellenin yläpuolella on nyt saatanan symboli obeliski.
        Vainajahenki antaa sapattiohjeita totuuden valona uskollisille EGW Estaten kautta.

Minun sukunihaudalla on risti.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun sukunihaudalla on risti.

1234567---

Ellenin luut ovat kätkettynä obeliskin, aurinkojumalan patsaan alla. Sinne sopii, tunkea myös ellenin opit.
        Mutta miksi adventistit eivät noudata kymmenen käskyn ensimmäistään kohtaa? Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        Adventistien pitäisi murskata kalmistoon pystytetty ellenin muistomerkki, obeliski:
        Älä kumarra heidän jumaliansa, älä palvele niitä äläkä tee, niinkuin he tekevät, vaan kukista ne maahan ja murskaa niiden patsaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellenin luut ovat kätkettynä obeliskin, aurinkojumalan patsaan alla. Sinne sopii, tunkea myös ellenin opit.
        Mutta miksi adventistit eivät noudata kymmenen käskyn ensimmäistään kohtaa? Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        Adventistien pitäisi murskata kalmistoon pystytetty ellenin muistomerkki, obeliski:
        Älä kumarra heidän jumaliansa, älä palvele niitä äläkä tee, niinkuin he tekevät, vaan kukista ne maahan ja murskaa niiden patsaat.

En kumarra Obeliskia, sukuhaudalla on risti.

Monien haudalla on risti, se ei vielä läheskään kerro, että he kaikki olisivat pelastettuja. Paljon lepää näissä haudoissa sunnuntain pyhittäjiä SUNDAY AURINGONPÄIVÄ.

Vuonna 321 jKr. Konstantinus sääti kuuluisan SUNNUNTAILAKINSA, joka kuului seuraavasti: AURINGON KUNNIOITETTAVANA PÄIVÄNÄ asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...

SUNDAY AURINGONPÄIVÄ.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kumarra Obeliskia, sukuhaudalla on risti.

Monien haudalla on risti, se ei vielä läheskään kerro, että he kaikki olisivat pelastettuja. Paljon lepää näissä haudoissa sunnuntain pyhittäjiä SUNDAY AURINGONPÄIVÄ.

Vuonna 321 jKr. Konstantinus sääti kuuluisan SUNNUNTAILAKINSA, joka kuului seuraavasti: AURINGON KUNNIOITETTAVANA PÄIVÄNÄ asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...

SUNDAY AURINGONPÄIVÄ.

1234567---

Kuuluuko sunnuntai auringonpäivä ja Obeliski yhteen ?

• Anonyymi kirjoitti:

Jahve on auringonjumalan poika, ja ellen väärin muista, hänen symbolinsa saattoi hyvinkin olla obeliski. Niin että jos adventisteilla vielä sellainen on, niin miksikäs ei.

• Anonyymi

Pakanat ovat niin ymmärtämättömiä, että eivät osaa muutakuin nauraa, ja siihen se jääkin.

1234567---

• Anonyymi

Eivät adventistit tosiaankaan tarjoa syntiselle pelastusta, eivät he tarjoa apua elämän vaikeuksien keskellä, eivät he kutsu työn raskauttamia, vaan he vain sotkevat ihmisten uskonnolisia ajatuksia ihmeellisillä paahänpinttymillään. Joilla ei ole edes Raamatullisia perusteita.

Miltä ihmisestä mahtaa tuntua, jos hän on synnintunnossa, ahdistunut ja kokee halua kääntyä Jumalan puoleen ja hänelle aletaan puhua laittomuuden tekijöistä, sunnuntaipyhittäjistä ja muista jutuista. Hän voi olla todella pettynyt siihen omavanhurkaaseen höpötykseen ja kyllästyä kaikenlaiseen uskonnollisuuteen. Siksi harhaoppi on vaarallista ja siltä pitäisi leikata siivet pois ennen kuin se pääsee tekemään tuhojaan ihmisessä.

Ihmiselle pitää kertoa Raamatun uskosta, Jeesuksesta Raamatun mukaan ja unohtaa harhaoppiset lavertelut, joissa ei ole raamatullisuuden häivääkään.

• Anonyymi

Sinulla on adventisteista väärää kuvaa, mielikuvaa.
        Eiköhän se mielikuva avaudu heidän kokouksistaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=hDZQnRS0t4o
        32 minsan kohdalla on vaikka saarnapuhe. Kimmo Ilola.

Olemme monesti kuunnelleet Aitolahden seurakunnan saarnoja.
        Vielä lisäisin helluntaiseurakunnassa olleena, että eräässä Adventtikirkon kokoussarjassa tuli eräs meidän II- polven helluntaiseurakunnan keskellä elävä todelliseen uskoon.
        Eli hänen omien sanojensa mukaan uudistui. Ja ei hän ole adventismista negatiivista sanonut.
        Luki sitten saarnamieheksi helluntaiseurakuntaan.
        Meillä on ollut yhteiskristillisiä kokouksia, adventtiseurakunnassa kokoontuu myös eri seurakuntia, koska adventistit ovat antaneet toimitilansa käyttöön.
        siellä on Baptisteja, Luttersäätiön toimintaa eri paikkakunnilla jne.
        Eli pitää tässä vastata, kun nämä samat jankkaajat puhuvat vääryyden huulilla palstalla.

https://www.youtube.com/watch?v=bvrsm_iZWZE
        tuossa linkissä, jos haluaa vaan kuunnella saarnat, niin 36 kohdalla puhe alkaa.
        Ja näin saa linkin vaikka ko. seurakunnan puheisiin, niin ei tarvitse olla mutu tuntumassa.
        Ei tarvitse panettelijoiden harhoja kuunnella, vaan sitä, mitä seurakunnassaan he puhuvat.

• Anonyymi

Adventistit haastavat riitaa ja rakastavat sapattikiistoja.
      Kumma ettei sapattikiistoja tule juutalaisten ja 7. päivän baptististien kanssa.

Nämä ei kuulu KRISTIN USKOON,ovat Juutalasuuden ja vanhan testamentin perillisiä jopa outoja,jotka uskovat aisti harhaan.
      He,eivät usko JUMALAN POIKAAN JESUS KRISTUKSEEN,heille ei ole tie auki.
      Jumalan kansalle eli Juutalaisille on tie taivaaseen aina auki,sillä he ovat valitut ja Krsitin uskon ihmisille,jotka uskovat Jesus Kristukseen tiet ovat auki taivaaseen.
      Muille lahkoille ei ole,sillä he eivät ole kelpoisia jos eivät USKO JEESUS KRISTUKSEEN,sillä hän on tie ja totuus !
      NÄIN ON !

• Anonyymi

Kaikki adventistit omistavat useita Ellen Whiten kirjoja, totuuden valonsa niinkuin SDA organisaation virallisissa lähteissä on kirjoitettu.
        Opinkohdassa kerrotaan että Ellen on heille myös profetian henki.
        Mustasukkaisesti aina puolustavat väärää profeettaansa ja vainajahenkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki adventistit omistavat useita Ellen Whiten kirjoja, totuuden valonsa niinkuin SDA organisaation virallisissa lähteissä on kirjoitettu.
        Opinkohdassa kerrotaan että Ellen on heille myös profetian henki.
        Mustasukkaisesti aina puolustavat väärää profeettaansa ja vainajahenkeä.

Voi kertoa esimerkiksi ellenin olleen todistetusti yhteydessä vainajahenkiin. Adventismi perusta on Ellen G. White.
        "Kenelläkään ei ole suurempaa vaikutusvaltaa seitsemännen päivän adventisteihin kuin Ellen G. Whitella. He opettavat hänen olleen Jumalan innoittama profeetta, jonka virka on verrattavissa Mooseksen, Johannes Kastajan, Jeremian ja Jeesuksen palvelutehtävään (katso Adventist Review, kesäkuu 4, 1992, kansi ja sivut 3, 9)."
        "Ellen White oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä, sai neuvoja häneltä, ja teki liiton hänen kanssaan - toisin sanoen, hän oli sekaantunut yhteyden ottoon ja neuvon kysymiseen kuolleelta henkilöltä".
        On hyvin loogista väittää adventistien olevan edelleen yhteydessä samoihin henkivaltoihin kuin Ellen G. White.

• Anonyymi

Vaikka meillä on omasta mielestämme vankkumaton oppi, puolustamme sitä rankoin sanankääntein sekä herjoin sekä huudammekin, niin pitää muistaa, että joskus ihminen voi oikeasti olla aralla tunnolla ja kaivata aivan oikeaa Jumalan apua eikä mitään paasaamista siitä sekä tästä ja tämän asian jankuttamista. Hänelle voi jopa olla elämän ja kuoleman kysymys se, että saa sielulleen ravintoa ja kokee sen, että Jumala antaa hänelle synnit anteeksi ja hän voi aloittaa virkistyneenä uuden elämän jossa Herran Henki häntä ohjaa.

Herkässä mielessään ihminen voi tuntea tämän kaipuun, mutta hänellä itsellään ei ole voimia eikä kykyä pyrkiä sitä kohden, vaan hän tarvitsee hengellistä ohjausta ja tässä tilanteessa vähintä mitä hän voi kaivata on jotkut opilliset päähänpinttymät tylysti esitettynä ja herjoilla höystetteynä.

Meidän tulisi muistaa, että Jumala on asettanut meidän ihmisten palvelijoiksi. Jos siis olemme Jumalan asialla, emmekä jonkin saatanallisen opin riivaamia.

• Anonyymi

Adventistit ovat "saatanallisen opin riivaamia." Hehän tarjoavat etsivälle sielulle fyysistä lepoa ohjaamalla etsivän omiiin kirkoihinsa ja omien sääntöjen noudattajiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit ovat "saatanallisen opin riivaamia." Hehän tarjoavat etsivälle sielulle fyysistä lepoa ohjaamalla etsivän omiiin kirkoihinsa ja omien sääntöjen noudattajiksi.

Älä tuo meille helluntailaisiin valhesanojasi. Tunnemme adventistit. Turha on matravihaasi tulla kylvämään.

• Anonyymi

He adedukat haluavat riitoja,koska eivät usko Jesus Kristukseen ja ovat olevinaan ,kuin Juutalaiset.Jumalan oma kansa on Juutalaiset,muut ovat kopiota.
      Adukat ei usko Jesus Kristukseen,eli he eivät kuulu elämän tarinaan.
      He uskovat ellen white ihmiseen joka syö heinää ja näkee näkyjä:))))
      Kovin ovat eksyksissä ..

• Anonyymi

Voivathan advarit olla eksyksissä jossain asioissa, mutta sinähän et koskaan ole missään asioissa eksyksissä vai ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voivathan advarit olla eksyksissä jossain asioissa, mutta sinähän et koskaan ole missään asioissa eksyksissä vai ?

Adventistit eivät ole kristittyjä. Niin miten he voisivat toimia Sanan opettajina?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit eivät ole kristittyjä. Niin miten he voisivat toimia Sanan opettajina?

Amerikkalaiset suurimmat uususkonnot.
        - Kaikki nämä sanovat uskovansa Jeesukseen (myös saatana uskoo Jeesukseen).

- adventismi
        - jehovalaisuus
        - mormonismi

Järkevä ihminen pysyy kaukana näistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amerikkalaiset suurimmat uususkonnot.
        - Kaikki nämä sanovat uskovansa Jeesukseen (myös saatana uskoo Jeesukseen).

- adventismi
        - jehovalaisuus
        - mormonismi

Järkevä ihminen pysyy kaukana näistä.

Kun niputat advarit samaan joukkoon kuin jehovat ja mormoonit, niin minkä takia sitten monet Helluntaiseurakunat tekevät yhteistyötä advareitten kanssa ?
        Advareilla on myös TV ja Radio Jumalanpalveluksia Sinullako olisi lopullinen totuus kuka on kristitty ja kuka ei Oletko sinä jonkun sortin Paavi joka on erehtymätön ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun niputat advarit samaan joukkoon kuin jehovat ja mormoonit, niin minkä takia sitten monet Helluntaiseurakunat tekevät yhteistyötä advareitten kanssa ?
        Advareilla on myös TV ja Radio Jumalanpalveluksia Sinullako olisi lopullinen totuus kuka on kristitty ja kuka ei Oletko sinä jonkun sortin Paavi joka on erehtymätön ?

Netistä voi katsoa vaikapa tämän päivän adventistien Jumalanpalveluksen.
        Media7 ja sieltä aitolahden Jumalanpalvelus klo. 11.00 Pastori Kimmo Ilola pitää saarnan Näkee mitenkä lakihenkisiä adventistit ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että jotkut helluntaiseurakunnat ovat luopuneet uskon puhtaudesta ja tekevät yhteistyötä uskosta osattomien ja itse asiassa hellareita pilkkaavien adventistien kanssa yhteistyötä, tee adventistien opista Jumalan silmissä hyväksyttävää, vaan adventistit ovat yhä edelleen uskosta osattomia Jeesuksen omien pilkaaajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että jotkut helluntaiseurakunnat ovat luopuneet uskon puhtaudesta ja tekevät yhteistyötä uskosta osattomien ja itse asiassa hellareita pilkkaavien adventistien kanssa yhteistyötä, tee adventistien opista Jumalan silmissä hyväksyttävää, vaan adventistit ovat yhä edelleen uskosta osattomia Jeesuksen omien pilkaaajia.

Kukahan täällä pilkaa ja ketä ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukahan täällä pilkaa ja ketä ??

Adventistit ovat hellaripalstalla pilkkaamassa Jeesuksen omia. Adventistien tekopyhyyden mukaisesti kysyt: "Kukahan täällä pilkaa ja ketä ??" Kaikkinainen kieroilu ja valehtelu ja ulkokultaisuus on adventismin syvin olemus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi, voi teitä panettelijoita. Sivullisena sanon, että puheenne voi pilkatakin Pyhää Henkeä.
        Adventistit ovat Kristuksen omat, verellä ostetut, Herran kansaa.
        Jos he eivät kumarra yleisuskontojen harhoja, se ei oikeuta teitä panettelemaan.
        Siinä kiroatte Sapatin Herran Pyhittämiä asioita ja syljette Jeesusta silmiin.

Sitäkö te haette jatkuvasti?

Ettelä te todella pelkää Herraa! Hän on, joka Sanan miekalla tulee jokaisesta sanastannekin vetämään tilipäivänä yhteenvedon!
        Vedättäkö te todella halullisesti tuomion yllenne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit ovat hellaripalstalla pilkkaamassa Jeesuksen omia. Adventistien tekopyhyyden mukaisesti kysyt: "Kukahan täällä pilkaa ja ketä ??" Kaikkinainen kieroilu ja valehtelu ja ulkokultaisuus on adventismin syvin olemus.

Oletko sinä Helluntalainen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Netistä voi katsoa vaikapa tämän päivän adventistien Jumalanpalveluksen.
        Media7 ja sieltä aitolahden Jumalanpalvelus klo. 11.00 Pastori Kimmo Ilola pitää saarnan Näkee mitenkä lakihenkisiä adventistit ovat.

Aivan, Kimmo Ilolan saarnoissa on Pyhä Henki kirkastamassa Kristusta.
        https://www.youtube.com/watch?v=6AHn4PovUf0
        46-47 kohdalla tämä Kimmo puhuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi, voi teitä panettelijoita. Sivullisena sanon, että puheenne voi pilkatakin Pyhää Henkeä.
        Adventistit ovat Kristuksen omat, verellä ostetut, Herran kansaa.
        Jos he eivät kumarra yleisuskontojen harhoja, se ei oikeuta teitä panettelemaan.
        Siinä kiroatte Sapatin Herran Pyhittämiä asioita ja syljette Jeesusta silmiin.

Sitäkö te haette jatkuvasti?

Ettelä te todella pelkää Herraa! Hän on, joka Sanan miekalla tulee jokaisesta sanastannekin vetämään tilipäivänä yhteenvedon!
        Vedättäkö te todella halullisesti tuomion yllenne?

Adventistien herra on riivaaja, se sapatti, josta he alati jankuttavat. Sydämen kyllyydestä suun puhuu. Turha valhdella ja turha yrittää peittää sudenkarvoja.

• Jos/kun sinä olet kristitty, on sinun pyrittävä täydellisyyteen.

Kykenetkö olemaan iloinen joka päivä, ilman huolta tulevasta? Pystytkö hymyilemään hänelle, joka kiilaa eteesi jonossa? Tyydytkö siihen mitä sinulla on haluamatta yhtään enempää?
        Et päästä koskaan minkäänlaista valhetta suustasi? Kykenetkö rakastamaan aidosti jokaista?

Tuo on velvollisuutesi.
        Hedelmistään puu tunnetaan.

• Anonyymi

Adventtistit ovat joutuneet kiiltokuvamaistamaan uskoaan vaikka ei oppi ole mihinkään muuttunut. Pakon sanelemana on vain jouduttu painottamaan muitakin asioita kun sapattia. Nuoremmat jopa häpeävät sapattia eivätkä mielellään sitä tuo esille eikä enää ole niin väliäkään mitä sapattina touhutaan. Muttei se silti ole opista mihinkään hävinnyt eikä Pyhä Henki ole tullut lain sijaan.

Helpomaa olisi kuitenkin luopua harhaopista ja liittyä vaikka helluntalaisiin eikä yrittää lähentyä heitä että jotenkin tulisi hyväksytyksi. Voisi aivan rehdisti palvella Jumalaa ilman turhia selittelyjä ja kiistoja.

• Anonyymi

Taidat kuulua vähän vanhempaan ikäpolveen me nuoret ajattelemme vähän eri tavalla asioista. Siunataan toisiamme eikä haukuta !

• Anonyymi

Helpomaa olisi kuitenkin luopua harhaopista ja liittyä vaikka helluntalaisiin eikä yrittää lähentyä heitä että jotenkin tulisi hyväksytyksi. Voisi aivan rehdisti palvella Jumalaa ilman turhia selittelyjä ja kiistoja.

Jooo taas LAHKO TOINEN..YÖK!
        Te lahkolaiset olette todella oksettavia,te teette ihmisen käytösen toiseksi ohjaamalla ja orjuuttamalla.
        Jos pystyisin,niin helluntaiset sais potkun perseeseen ja ulos Suomesta ja samoin Adevtistit.
        Te ette kuulu Suomeen ! Häipykää sekoittajat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jooo taas LAHKO TOINEN..YÖK!
        Te lahkolaiset olette todella oksettavia,te teette ihmisen käytösen toiseksi ohjaamalla ja orjuuttamalla.
        Jos pystyisin,niin helluntaiset sais potkun perseeseen ja ulos Suomesta ja samoin Adevtistit.
        Te ette kuulu Suomeen ! Häipykää sekoittajat!

Kysyisin sinulta ketkä sinun mielestä kuuluisi Suomeen ?

kysynpävaan.

• Anonyymi

Se onkin hienoa kun lauletaan ylistyslauluja Jumalalle eikä koko ajan jankata jostain sapatista tai peden merkistä eivätkä muut ole laittomuuden tekijöitä. Ei sitä kestäisi kenenkään hermot eikä seurakunta sille kasva. Pitää olla iloista ylistystä Herralle ja Herran huoneen täyttää riemu ja Pyhä henki.

• Anonyymi

Se onkin hienoa kun noudatetaan Paavalin kehoitusta, iloitkaa, vielä sanon että iloitkaa Herrassa, eikä suu mutrussa väännetä jostain opista jota muut ei halua ymmärtää. Mikä sen hienompaa kuin laulaa ylistyslauluja Herralle, kiittää siitä Hengestä, joka saa iloitsemaan, joka vapauttaa ja luo uuden ihmisen. Ei siinä ole sijaa millekään vanhakantaisille jäärille, eikä uskottomien uropojen mussutuksille.

• Anonyymi

Oletteko miettineen Suomessa hapatteessa elävät helluntaiveljet, kanssaseurakuntaanne. He ovat Herran Sanan ääressä, koska kirjoitukset tuntien ei eksytä, mutta perinneoppineisyys - katolis-marttilaisuudessa hapattaa.

https://www.logosapostolic.org/church_of_God.htm
      kankero-konekäännöksenä

LOGOT APOSTOLINEN
      A picture of a Church and Children JUMALAN KIRKKO

Jeesuksen Kristuksen kunniaksi

[Etsi tästä || Raamatun opintojen indeksi]

Tässä on Logot Apostolinen Jumalan historian kirkko ja tavoitteet ja tavoitteet.
      Logot Apostolinen Jumalan kirkko on kristillinen, helluntailaistyyppi, sapattikirkko. Se on kansainvälinen uskovien elin, joka on kokoontunut etsimään ja harjoittelemaan Jumalan sanan totuutta ja palvomaan Jumalaa hengessä ja totuudessa. Sen perusti maaliskuussa 2006 Raamatun opettaja Roy Page, jolla oli palava halu levittää Jumalan sanan totuutta ympäri maailmaa. Hän aloitti pienen stipendin kotikaupungissaan Wolverhampton UK:ssa. Royn seuraan liittyi pian ugandalainen pastori Stephen Ofwono, jonka hän oli tavannut lähetysmatkalla kaksi vuotta aiemmin, ja muutama ahkera mies Keniassa, Michael Otieno ja John Omondi, joilla oli sama intohimoinen halu levittää totuutta. He muodostivat Keniassa ensimmäisen Logos Apostolisen Jumalan kirkon veljeskunta .

Sieltä se on laajentunut sinne, missä se on nykyään kirkkojen kanssa monissa maissa. Tänään kanssamme olevien ihmisten kokonaismäärää ei tiedetä.

Logojen tavoitteet Apostolinen Jumalan kirkko
      a) Kirkon perustaminen ja toiminta Jumalan sanassa, erityisesti Uudessa testamentissa, vahvistettujen pyhien kirjoitusten periaatteiden mukaisesti.
      b) Palvoa ja ylistää Kaikkivaltiasta Jumalaa ja hänen poikaansa Jeesusta Kristusta, jonka kautta hän teki taivaan ja maan.
      c) Saarnata Jeesuksen Kristuksen evankeliumia.
      d) Evankelioimaan ristiretkiä.
      e) Palvontapaikkojen perustaminen ja sen jäsenten hengellisten ja aineellinen tarpeiden eläminen.
      f) Perustaa ja ylläpitää kristillistä koulutuskeskusta nimeltä LOGOS APOSTOLIC BIBLE COLLEGE.
      g) Etsiä ja opettaa todellisia oppeja Jumalan sanasta.
      h) Ulkoilmakokousten järjestäminen ja henkilökohtaisen todistamisen edistäminen.
      (i) Rukoilla sairaiden puolesta, heittää pois demoneja ja herättää kuolleet, missä Herran Henki niin haluaa.
      j) Leskien, orpojen, apua tarvitsevanja katulapsen avustaminen.
      k) Kristillisten työpajojen, seminaarien ja konferenssien perustaminen tai avustaminen.
      l) Tuottaa, tallentaa ja julkaista raamatun koulutusohjelmia ja opetusmateriaalia ääni- tai visuaalisten apuvälineiden kautta kirkon tavoitteiden ja päämäärän edistämiseksi.
      m) neuvoa ja kouluttaa jäseniä ja yhteisöjä HIV:n/aidsin välttämisessä ja rukoilla tarvittaessa sairastuneiden paranemista.
      n) Tarjota ammatillista koulutusta markkinoitavissa taidoissa, jotta kirkon työttömille nuorille ja aikuisille taatusti edistyttää elintasoa. (Vain Afrikan maat tällä hetkellä)
      o) Tarjota taloudellista ja teknistä apua ohjelmille, jotka auttavat köyhiä, slummien asukkaat, ja huolehtivat yhteisön haavoittuvista ryhmistä.
      p) Toimia ei-poliittisena järjestönä.
      q) Konttorien/paikallisten kirkkojen avaaminen.
      (r) Valmistaa Jumalan kansaa Jeesuksen Kristuksen toiseen tulemaan.

Kuten näissä tavoitteissa ja tavoitteissa (j) todetaan, logokirkot ovat olleet ahkeria yrittämään huolehtia leskistä ja orvoista eri köyhissä maissa. Niitä on lukuisia Afrikassa, Intiassa ja Pakistanissa, ja suuri osa taloudestamme on sitoutunut tähän tarkoitukseen. Tarvitaan paljon enemmän.

Tulevaisuudessa aiomme jatkaa Jumalan armosta laajentamista hänen kirkkautensa tähden ja levittää hänen sanansa totuutta koko maailmassa ennen Jeesuksen paluuta.

Jos olet hyötynyt vierailusta tällä verkkosivustolla, kerro siitä ystävillesi.
      https://www.logosapostolic.org/church_of_God.htm

• Anonyymi

Siis tässä puhutaan helluntaiseurakunnasta - Apostolisesta, joka aikoinaan maallistuneitten kirkkoisien kätten töillä, veritöillä hapatettiin meidän Suomen uskontokuntamallien mukaiseksi. Meidän tavat - ne ovat perinneopilliset.
        Kuten Lindeman Keijo- Apostolinen seurakunta ...... kirjasssaan kertoo hapatteista, joka vaikuttaa meillä.
        Eli me ehkä huomaamatta puolustamme vanhan käärmeen, joka perkeleeksi kutsutaan, sen myrkyn sylkymyrkkyä - eli edelleen pidämme silmäpeitettä jopa vanhurskaiden uskovien silmien edessä, ettei me nähdä totuutta.
        Ja tavallaan näin viivytetään jopa juutalaisten uskoontuloa, jotka vielä etsivät Vapahtajaa sijaisena - osa on löytänyt, mutta osa on etsimässä.
        Mutta, he eivät voi löytää meidän sanoman kautta, koska ME - olemme hapatuksen lähden.
        Meillä on väärät perinnäisopit, millä olemme nousseet sitä vastaan, joka voisi yhdistään Herran kansan - yhdeksi.

Ongelma olemme ME. Ja tietämättään moni hyökkää raamattua ja kirjoitusta vastaan ja alkavat mantrailemaan ellen sitä ja ellen tätä, ettei vain nähtäisi kirjoituksia ja sitten lukijat alkavat hapattua takaisin käärmeen myrkyn takia, ellen sitä ja tätä ja harhaisesti mantrata laina alaisuutta.

Ei käsitetä, mikä ON lain alaisuus. Koska sen alaisuus on sitä, että syytettynä sen rikkomisesta, koska se on tosi, mutta ei sitten seurata Vapahtajan asekelissa - Sapatin Herran neuvoissa ja ohjeissa - Veren sovituksen suojissa.

Ollaan perinneopin kautta ikäänkuin suojissa, mutta tieten rikotaan Pyhää - Jumalanluonnetta ja Valtakuntaa vastaan, teoin ajatuksin ja neuvoin, eikä edes tahdota ojentautua Pyhän Hengen voimasta tielle.
        Siitähän on kyse ja kun ei ojennuta, rikotaan ja se tuo sen lainalaisuuden. Pyhä Itse tuomitsee asian.

Kun kerran, Herran paluussa, Hän palaa Kuninkaana ja alkaa 1000vuotinen aikakausi, sitä Hän johtaa rautaisella valtikalla, ja tuo vanha käärme sidotaan siksi aikaa, niin tuo rautainen valtikka osoittaa, että on elettävä Jumalan mielen mukaan ja silloin on esimerkkinä näkyvissä se rauha - kunnes ajan päätteessä , perkele päästetään vapaaksi ja kuin merenhiekka nousevat Herran opin ja tavan Pyhyyttä vastaan, eli ihmisen luonne on Jumalavastaisuus.
        Mutta, se tullaan siellä Ilmestyskirjan mukaan se "hiekka" heittämän helvetin tuleen.

Siis meillä on aina taistelu Hyvän ja pahan välillä. Me valitsemme puolen, kunnioitammeko me Jumalantahtoa vai ei! Se taistelu on edelleen olemassa.
        On edelleen hyvän ja pahantiedonpuu - ja käärmeen sylky siinä ja meidän tahto hallita - ikäänkuin omin luvin tuon puunhedelmien kautta ja jopa eksyttää vanhurskaatkin.
        SE on niin kavala hedelmä, se että hyväkin näyttää oikealta ja tässä tullaankin sen perinneopin ääreeen, vanhurskaita eksyttävään voimaan.

Meidän on oltava Elämänpuun äärellä, Luojan opin ja neuvojen äärellä, seurata Jeesusta, koska Jumala itse palvelee omiaan, eli luo meissä uutta. Meidän tahtoelämä on vain mentävä Jumalanmielen mukaan. Eli samanmielinen.
        Jumala loi kaiken hyväksi, siinä ei ollut rikettä ja adamkin olisi saanut elää iankaiksen tekien siellä niinkuin Jumala tahtoi. Se on peilikuva meidän ymmärrykseen, että kuinka matkaa tehdään, katsotaan, mitä Herra sanoo, ei sitä, mitä käärme ehdottaa.
        Hyvän ja pahantiedonpuun hallinta on Jumalanhallintaa - ei meidän.

Meillä on vain Elämänpuu - sijaisemme Kristus - ja Hänen jalanjälkensä kohti luvattua, jossa lopullinen sapatinlepo on tosi. Täällä sapatti on ikäänkuin julistus siitä, että minkä Herra tekee, se on täydellinen ja Pyhä ja se kruunattiin meille opiksi- kautta aikakausien Herran omille - opetuslapsille, Apostolisesti edelleen elettäväksi.

Kuten Lindeman sanoi, missä luotu voi kumartaa Luojaa on samanmielisesti yhtyminen Jumalan sapatin kunnioittamiseen. Eli se julistaa kehitysopinkin mantraajille, me kunnioitamme Luojaa luomakunnan tekemisestä ja siksi sapattisin olemme ikäänkuin Herran valona, tietona Luojasta. Se on sapatin ideaalinen valkeus.
        On Jumalan valtakunta - siinä on kaikki hyvin ja Jumala tekee kaiken.

Eli tämä sijaisuuskin perustuu Jumalantyöhön. siksi Jeesus on sapatin Herra!

Kirjoitukset opettavat. Ja jos emme tunne kirjoituksia, me eksymme käärmeen eksytyksiin ja kun tarpeeksi eksyttää, olemme kuin Suomessa . palvomme hapatteen äärellä ja jopa taistelemme hapatteen puolesta . ..... jossa on väärä määrite- Ylösnousemuspäivä - sunnuntai.
        Ylösnousemuspäivä on Herran leivänmurrossa. Siinä katsomme lupaukseen.
        Ja sapatissa julistamme Herran kaikkivaltaista työtä, jossa adam vain lepää - sapatti on aadamia - sinua ja minua varten ja se me miehinä saadaan opettaa perheissämme, kun papin tehtävää toimitamme - rukouskammiosta käsin.

• Anonyymi

Tällä halusin kolhaista noita adventismissa pilalleleikattuja - ja heitä, jotka syyttävät sapatista adventisteja.

Ei sapatti ole adventistien - ei juutalaisten yksinomaisuutta.
      Se on Herran kansan omaisuutta Kristuksessa.

Turhaa on alkaa täällä jankkaamaan, että ellen sitä ja ellen tätä ja sapatti ja adventismi.

Ei se niin mene.

Sapatti menee aivan raamatun alkulehdille, se on sanomallinen - ihmistä varten.

Jeesus taisteli perinneuskonnon tuomaa muotomenoa vastaan, joka teki tyhjäksi Jumalan sanan, muttei Hän kumonnut omaa Sapattiaan, jonka Hän itse Pyhitti.

Eli opi lukemaan kirjoituksia, missä ja mitä niissä kiistoissa käsiteltiin.

Kyllä käärme tulee puhumaan hyväntiedonpuulta sinulle valtaansa, että vanhurskaskin eksyisi.
      Se tuo jopa arvovaltaisten opettajiesi kautta harhaa, että et näkisi Luojaa - jonka tekojen kautta kaikki toteutetaan ja se on Valmis.

Siis se Eden on ollut jo luomisessa valmis, ja on edelleen.
      Siis elämä on siinä, sen peilin kuvan mukaan, että kun Jumala luo Valtakunnan.
      SE on Eden. Kaikki on hyvin Adamia varten, kaikki on ok. Evaa varten.

Ja Edenin puut, on käytössä. Valtapuu - hyvän ja pahantiedonpuu- se on Jumalanaluetta, koska ME emme voi opettaa veljelle tuntemaan Herra, vaan Herra itse opettaa sen Sanansa kautta ja Pyhän Hengen kirkastamana.

Meidän paikkamme on Elämänpuu. Siis kuvaa juuri Kristusta - sijaistamme, Lunastajaamme, jonka veri on Isän edessä taivaissa.

Eli Jumalan tahto - se on tuonpuoleisuuden Ylhäällä ja sen tuli Jeesus kirkastamaan meille, Isän tahdon, koska sen lain päätarkoitus on rakkaus.
      Se on -tietoisuus- mikä on Jumalan luonne.

SEn rikkominen on synti - joka erottaa Pyhästä.

Mutta, sen toteuttamiseen on meille annettu voimaksi Pyhä Henki, ja ei Pyhä Henki johda meitä syntiin, vaan elämään Hänessä. Tästähän on kyse.
      Sen mukaan eletään Elämänpuun "varjossa" levossa, Jumalantyössä.

Tuo sijaisen "risti" kuvaa tätä taistelua. Me rakennamme ristin, me painamme piikkikruunun Hänen päähänsä, me naulaamme ristiin, jne. jne. jne.

Siis me pahatamme, mutta juuri sijaisuhrin "lammas” alistuen tuohon meidän rakentamalle ristille, ja jota Pyhä Henki kirkastaa, veren merkkiä, on meidän silmillemme tavallaan omista töistä hirvittävä kuva.

Tuo Pyhä, Vanhurskas ja Pyhä, on tuossa ristillä tuomittuna meidän tekojen tähden.
      Siis me naulitaan jopa lähimmäisen pahatuksessa Jeesuksen, onhan Hän Luojana luonut luomakunnan hyväksi ja sitä meidän pitäisi kunnioittaa sen laisena.
      Elämänpuu sen tavallaan vaatii. Jos se rikotaan, siitähän me sitten olemme tuomiolla.

Synti erottaa - Elämä Hänessä kun Pyhä Henki on kirkastanut tuon ristin merkityksen ja sijaisuhrin tarkoituksen, niin Herran leivän murtamiselle tulee syvä merkitys. Se leipäpala, mikä murretaan, on minua varten sopiva. Olen rikkonut, mutta hän antaa anteeksiannon, että lähtisin opetuslapsena seuraamaan Häntä ja siinä tuleekin tämä Jumalantyö Sapatin Herra vastaan.

Valtakunta rakennetaan Jumalantyönä ja sen Hän kruunaa lepopäiväksi.
      Meidän ei pidä itse hallita asioita hyvän ja pahantiedon valtajakkara kiistoissa.
      Kenen ja minkä kirkkokunnan jakkara on isompi ja kenen jäsenkirja painavampi.

On vain Elämänpuu- Elämänkirja - joka kirjoitetaan taivaissa ja tekojenkirja, jossa sanammekin on mitassa.

Eli kun Jeesuksen asekeleihin Pyhän Hengen voimasta astutaan, astutaan Apostoliseen uskoon, Helluntaiuskoon, missä Pyhä Henki vuodatettiin Herran omien ylle. Eli seurakunta koostuu Jumalantyöstä - rakenne on Herran ja siksi sapatin Herra on Jeesus ja valtakunta - Jumalantyö.

Siihen ei sovi perinneopit - nykylaistettuna. Ei. Olemme kuin Jeesuksen ajan fariseukset perinneoppipyhitettyjä ja sitähän vastaan Jeesus kävi.

Eli ei kannata uskoa noita ellen sitä ja ellen tätä adventismi tuota, puhujia, he puhuvat vain läpiä päähänsä, ettette näkisi juurillenne Apostoliseen uskoon.
      Siihen uskoon, joka on meille hapatettuna vääränä mielikuvana päässä.
      siitä hapatteesta, kun se on hapattanut koko taikinan, siitä on vaikea erottautua.

Siinä vanhaleili repeää, siksi on parempi, että uudestisyntyy ja saa uusi leili uuden Herran viinin Kristuksessa. Apostolinen helluntailaisuus, on Sapatin Herran askeleissa astuva opetuslapseus.

• Anonyymi

Muutamata poikkeusta lukuunottamatta. Suurin osa helluntailaisia julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

Kuuntelin TV seiskasta helluntailaisten saarnaajien selitystä Kolossalaiskirjeestä Paavo Järvisen johdolla. Kaikki olivat yksimielisiä kun heille tuli puhetta sapatista. Eräs heistä mainitsi: Uudenliiton sapatti ei ole edess lauantai, ja monta muuta kommenttia.

Eräs täällä palstoilla kirjoittikin, että helluntailaisuus on maailmaan lähetetty eksytys, ja sitähän se suurimmalta osalta onkin.

Ei käy sapatti myöskään vapaakirkkosille, samoin kuin ei Baptisteille. Olen aikoinaan käynyt heidän kokouksissaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutamata poikkeusta lukuunottamatta. Suurin osa helluntailaisia julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

Kuuntelin TV seiskasta helluntailaisten saarnaajien selitystä Kolossalaiskirjeestä Paavo Järvisen johdolla. Kaikki olivat yksimielisiä kun heille tuli puhetta sapatista. Eräs heistä mainitsi: Uudenliiton sapatti ei ole edess lauantai, ja monta muuta kommenttia.

Eräs täällä palstoilla kirjoittikin, että helluntailaisuus on maailmaan lähetetty eksytys, ja sitähän se suurimmalta osalta onkin.

Ei käy sapatti myöskään vapaakirkkosille, samoin kuin ei Baptisteille. Olen aikoinaan käynyt heidän kokouksissaan.

1234567---

1234567---, olet käärme ja paholasen asianajana. Et ole uskossa Jeesukseen, vaan isäntäsi on paholaisen. Etkä pysty kieltämään tätä totuutta itsestäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Adventismi on harhojen uskonto. Harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
        Raamatussa ei ole adventistien kuvittelemaa sapattiuskontoa.
        Esimerkiksi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
        Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
        Adventistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ja ovat ottaneet Sanan ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
        Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventismi on harhojen uskonto. Harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
        Esimerkiksi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
        Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
        Adventistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ja ovat ottaneet Sanan ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
        Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.

Oletko tavannut yhtään advaria ? Mistä tuo sinun vihasi heitä kohtaan on alkanut ?

Anna anteeksi ihmisille elämässäsi vaikka he eivät olisi pahoillaan teoistaan vihasta kiinni pitäminen satuttaa vain sinua ei koskaan heitä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tavannut yhtään advaria ? Mistä tuo sinun vihasi heitä kohtaan on alkanut ?

Anna anteeksi ihmisille elämässäsi vaikka he eivät olisi pahoillaan teoistaan vihasta kiinni pitäminen satuttaa vain sinua ei koskaan heitä !

Adventistit levittelevät harhojaan ja Jumalanpilkaamista ja valheita ja sinä tekopyhä adventisti kehtaat vielä päälle kysyä, miksi joku vihaa adventisteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit levittelevät harhojaan ja Jumalanpilkaamista ja valheita ja sinä tekopyhä adventisti kehtaat vielä päälle kysyä, miksi joku vihaa adventisteja.

Kysyisin sinulta oletko tavannut advareita muualla kuin näillä sivuilla ?
        Vihaatko sinä ? Täällähän et voi tietää kuka on advari ja kuka on jotain muuta todistetusti !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka ihmeessä te voitte olla noin harhassa. Kymmenenkäskyn laki kuuluu kaikille, ei vain juutalaisille.
        Kun kävin ennenvanhaan Luterilaisen rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa, myöskin sapattikäsky. Kinkereillä vielä tentattiin lisää.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan sana muistuttaa sapatista MUISTA !

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala antoi kymmenenkäskyn lain. Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen. Yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä ei tule muutella, eikä kumota.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on sitä harhan lavitystä, jota helluntailaisilta kuulee vielä tänäkin päivänä: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On harhaisia uskontoja, jotka pitävät Jumalan jaottelemia saastaisia eläimiä ruokana, kuten sikoja, koiria, kissoja, lepakoita, murmeleita, hiiriä, rottia, käärmeitä, jäniksiä, hevosia, karhuja, oravia, susia jne....

1234567---

• Anonyymi

Helluntailaiset luulevat olevansa parempia. Heille muka laskeutui taivaan tuli, se olikin tukkapölly. Sitä he vain oivaltaneet.

• Anonyymi

Sinultakin kysyisin, kuka sinä olet ?

• Anonyymi

Haluatteko antaa anteeksi ihmisille vai haluatteko vihata heitä ?

• Anonyymi

Adventistit ovat pahoja, kieroilijoita ja pilkallisia ja ylimieliä ja Jumalan pilkkaajia ja kaiken vanhurskauden vihollisia. Rangaiskoot heitä Herra.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit ovat pahoja, kieroilijoita ja pilkallisia ja ylimieliä ja Jumalan pilkkaajia ja kaiken vanhurskauden vihollisia. Rangaiskoot heitä Herra.

Ethän sinä halua olla tuomari ?

• Anonyymi

Paloittelumurhaaja oli adventissa mukana. Perusti Sörkkaan kirpputorikaupan Happy Hand ja johti 12 kohdan huumeista irrotusryhmää. Kävi myös saarnaamassa adventti kirkossa.

• Anonyymi

Pajonhan on murhaajia, jotka ovat tulleet uskoon. Elleivät tee parannusta, tilanne on tämä: Murhaajat eivät peri taivastenvaltakuntaa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pajonhan on murhaajia, jotka ovat tulleet uskoon. Elleivät tee parannusta, tilanne on tämä: Murhaajat eivät peri taivastenvaltakuntaa.

1234567---

1234567:lle viestini
        Haastoin sapatin näköalaa - Apostolisen seurakunnan näköalaa.
        Tämän jälkeen alkoi sitten teidän kirjoitusten vastakkaisriita-asettelut.

Eli, juupas, eipäs henki.

Epäilen syyksi sen, että 1234567- että pidä sapatti, pidä käskyt - kumpuaako se ajatuksestasi - käsky, käskynpäälle, läksy, läksynpäälle ja siitä alkaa ellen sitä ja ellen tätä riita sinun ja joidenkin välillä.

Eivätkö käskyt ole Jumalanluonne ja se on Hengellinen. ts. rakkaudesta kumpuava elämänalue?

ts. jos sapatti tulee ei Hengen innoittaman Hengessä, vaan luettu käsky - käskyn kautta, mutta toteutus - pienellä [h:lla] hengen kautta.

Siis luetaan, että tietä käydään näin, se tulee käskyksi, mutta sen Hengellinen sisältö ei ole niin sisäistynyt!

Itse - Apostolisena helluntailaisena luen sapatin - Luomisen kautta ponnistavaksi neuvoksi ja ohjeeksi, ohjeeksi siitä, että kaikki on Jumalantyötä - niin pelastuksen, kuin elämänluomisen Henkeen, että siinä Herra puhaltaa meidänkin sieraimiin elämänhengen.
        Ja tuossa Hengessä yhdymme Jumalanluomiseen ja kaikki sitä katsoen se on sangen hyvä.
        Eli se sapatti on Luomisen merkkinä, että Adameina lepäämme tämän Uuden Adamin jalanjäljissä. Siis Pyhän Hengen voimasta teemme sen, mikä on Jumalanmielenmukainen.

Valtakunta toteutuu, että Jumala on aina palvellut meitä, ja neuvojen ja ohjeiden avullakin haluaa varoittaa väärästä, sekä neuvoa elämään sisälle.
        Ja me - sen Hengen voimasta elämme niin. Siis Valtakunta on aina Jumalan luomaa työtä meissä.

Ja aikojen alussa, Jumala loi kaiken - se oli Pyhyyttä, se oli Eden, se oli Adamia varten ja Adamin pappeus olisi – pitänyt - toteuttaa elämäksi Jumalan luomisen merkityksen kautta tekonsa.

ts. se, mikä kirjoituksissa on tuotu esiin, on Hengellinen. SE kuvaus opettaa tätäkin päivää, ja se on tämä Valtakunnan toteutus. Ja siihen ei pidä sekoittaa uskonnollisuutta, sitä väärää valtaa, jossa me "hyvän ja pahantiedon" puulla valtajakkaralla määrittelemme.
        Kirkkokäsikirjat ja jäsennimi kirkon jäsenkirjassa on tavallaan vastakkain asettelua, minun usko ja sinun usko, olen oikeassa, sinä väärässä, tavallaan kuin politiikassa.
        Eri valtioiden rakentamisen valtajakojen suhteen - ihmisen valta - ihmisen uskonnollisuus, .....
        Tähän Sana luo meille eteen Valtajakkaran, kenellä valta on. Eli Alussa Jumala loi taivaan ja maan - ja sen lopputulos oli elämänarvo ja Eden.
        Ja elämällä sen mukaan oli Adamin tahdon vallassa, elääkö vai ei, onko elämä tai ei.
        Ja tässä on Valtakunnan lähtökohta ja tässä ideaalinen opetus on sapatista.
        SE on Hengellinen.
        Kirkkokäsikirjojen kautta ollaan pian käskyjen viidakossa, kuten osaltaan juutalaisuuden mallaamien perinnäisoppikirjojen ääressä voidaan tulla.
        En katso Kirjoituksista opetusta vääräksi, vaan sitä, että alkaa tulla astianmakua - ja perinnäisoppia ja se määrätään erottamaan toiset oikealle, toiset vasemmalle, ja se onkin taas Jumalan aluetta.

.... Kirkoissa pitäisi lukea tavallaan opetusta raamatusta suoraan, eli Pyhä Henki avaa opin. Mutta, paljon on opettajia, hän sitä ja minä tätä, minä tuota ja hyvin vähän kirjoitusta.

Onko mahdollista se, minkä olen aavistellut, että sapatti on mielessäsi - ei ehkä valtakuntaa ja sen Pyhyyden korostamista. , vaan sitä, että jotain PITÄÄ tehdä vain siksi, että se on kirjoitusten käskyissä.
        Ts. asia ei olekaan Hengellinen, vaan hengellinen.
        Siis, ihmisestä sisältäkäsin lähtevää liikettä?

Mielestäni se, että jokainen meistä lukee sapatista, niin sapatin voi kertoa siinä, miten itse sen kokee - mikä Sanassa puhuttaa, kuka sen on mitannut, miksi on mitannut, mitä sillä on meille annettavaa. Ja miksi kunnioitan sapattia.
        Jokainen saa itse mitata itsensä Sanasta ja jos se ei avaudu - niin antaa kutakin Pyhä Henki opettaa.

Minulle Sapatti on Valtakunta ja Jumalan Valtakuntaa - jossa kaikki on sangen hyvä ja minulle Jumala tulee neuvomaan ja ohjaamaan Luomassaan valtakunnassa elämään sisälle. Eli sisälle siksi, että voisin Hänen valtakunnassaan ok. Eikä maailma pääsisi siten sotkemaan omilla ongelmillaan ja hapatteillaan elämää. Ja siinä itse teen matkaa ja jokainen valitsee sen, että missä he tekevät matkaa.

Eli minut tuomitsee Herra - ja Elämänantaja on sijaisuhrissa Herrani, eli tämä Sapatin - levon Herra.
        Näin sapatti tulee levoksi, jonka soisin teoillanikin ajassa kaikille. En riistäisi heiltä Jumalan siunaamaa lepoa tahalteen, omiin tarkoituksiini vedoten.
        Se kertokoon sen, että kaiken elämän takana on Luoja itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilen syyksi sen, että 1234567- että pidä sapatti, pidä käskyt - kumpuaako se ajatuksestasi - käsky, käskynpäälle, läksy, läksynpäälle ja siitä alkaa ellen sitä ja ellen tätä riita sinun ja joidenkin välillä.

Eivätkö käskyt ole Jumalanluonne ja se on Hengellinen. ts. rakkaudesta kumpuava elämänalue?

ts. jos sapatti tulee ei Hengen innoittaman Hengessä, vaan luettu käsky - käskyn kautta, mutta toteutus - pienellä [h:lla] hengen kautta.

Siis luetaan, että tietä käydään näin, se tulee käskyksi, mutta sen Hengellinen sisältö ei ole niin sisäistynyt!

Itse - Apostolisena helluntailaisena luen sapatin - Luomisen kautta ponnistavaksi neuvoksi ja ohjeeksi, ohjeeksi siitä, että kaikki on Jumalantyötä - niin pelastuksen, kuin elämänluomisen Henkeen, että siinä Herra puhaltaa meidänkin sieraimiin elämänhengen.
        Ja tuossa Hengessä yhdymme Jumalanluomiseen ja kaikki sitä katsoen se on sangen hyvä.
        Eli se sapatti on Luomisen merkkinä, että Adameina lepäämme tämän Uuden Adamin jalanjäljissä. Siis Pyhän Hengen voimasta teemme sen, mikä on Jumalanmielenmukainen.

Valtakunta toteutuu, että Jumala on aina palvellut meitä, ja neuvojen ja ohjeiden avullakin haluaa varoittaa väärästä, sekä neuvoa elämään sisälle.
        Ja me - sen Hengen voimasta elämme niin. Siis Valtakunta on aina Jumalan luomaa työtä meissä.

Ja aikojen alussa, Jumala loi kaiken - se oli Pyhyyttä, se oli Eden, se oli Adamia varten ja Adamin pappeus olisi – pitänyt - toteuttaa elämäksi Jumalan luomisen merkityksen kautta tekonsa.

ts. se, mikä kirjoituksissa on tuotu esiin, on Hengellinen. SE kuvaus opettaa tätäkin päivää, ja se on tämä Valtakunnan toteutus. Ja siihen ei pidä sekoittaa uskonnollisuutta, sitä väärää valtaa, jossa me "hyvän ja pahantiedon" puulla valtajakkaralla määrittelemme.
        Kirkkokäsikirjat ja jäsennimi kirkon jäsenkirjassa on tavallaan vastakkain asettelua, minun usko ja sinun usko, olen oikeassa, sinä väärässä, tavallaan kuin politiikassa.
        Eri valtioiden rakentamisen valtajakojen suhteen - ihmisen valta - ihmisen uskonnollisuus, .....
        Tähän Sana luo meille eteen Valtajakkaran, kenellä valta on. Eli Alussa Jumala loi taivaan ja maan - ja sen lopputulos oli elämänarvo ja Eden.
        Ja elämällä sen mukaan oli Adamin tahdon vallassa, elääkö vai ei, onko elämä tai ei.
        SE on Hengellinen.
        Kirkkokäsikirjojen kautta ollaan pian käskyjen viidakossa, kuten osaltaan juutalaisuuden mallaamien perinnäisoppikirjojen ääressä voidaan tulla.
        En katso Kirjoituksista opetusta vääräksi, vaan sitä, että alkaa tulla astianmakua - ja perinnäisoppia ja se määrätään erottamaan toiset oikealle, toiset vasemmalle, ja se onkin taas Jumalan aluetta.

.... Kirkoissa pitäisi lukea tavallaan opetusta raamatusta suoraan, eli Pyhä Henki avaa opin. Mutta, paljon on opettajia, hän sitä ja minä tätä, minä tuota ja hyvin vähän kirjoitusta.

Onko mahdollista se, minkä olen aavistellut, että sapatti on mielessäsi - ei ehkä valtakuntaa ja sen Pyhyyden korostamista. , vaan sitä, että jotain PITÄÄ tehdä vain siksi, että se on kirjoitusten käskyissä.

Mielestäni se, että jokainen meistä lukee sapatista, niin sapatin voi kertoa siinä, miten itse sen kokee - mikä Sanassa puhuttaa, kuka sen on mitannut, miksi on mitannut, mitä sillä on meille annettavaa. Ja miksi kunnioitan sapattia.
        Jokainen saa itse mitata itsensä Sanasta ja jos se ei avaudu - niin antaa kutakin Pyhä Henki opettaa.

Minulle Sapatti on Valtakunta ja Jumalan Valtakuntaa - jossa kaikki on sangen hyvä ja minulle Jumala tulee neuvomaan ja ohjaamaan Luomassaan valtakunnassa elämään sisälle. Eli sisälle siksi, että voisin Hänen valtakunnassaan ok. Eikä maailma pääsisi siten sotkemaan omilla ongelmillaan ja hapatteillaan elämää. Ja siinä itse teen matkaa ja jokainen valitsee sen, että missä he tekevät matkaa.

Eli minut tuomitsee Herra - ja Elämänantaja on sijaisuhrissa Herrani, eli tämä Sapatin - levon Herra.
        Näin sapatti tulee levoksi, jonka soisin teoillanikin ajassa kaikille. En riistäisi heiltä Jumalan siunaamaa lepoa tahalteen, omiin tarkoituksiini vedoten.

Kiitos veli tasapainoisesta ja hyvästä kirjoituksesta. Näin moni muukin sapattia viettävä ajattelee asiasta. Jeesuksen siunausta ja iloa ja rauhaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos veli tasapainoisesta ja hyvästä kirjoituksesta. Näin moni muukin sapattia viettävä ajattelee asiasta. Jeesuksen siunausta ja iloa ja rauhaa !

Sapatin vouhkaajat ovat hengellisesti kuolleita ja sokeita. Mooseksen lain mukainen sapatti tarkoitti lepoa Egyptin orjuudesta. Ovatko adventistit olleet Egyptissä orjina tai muutoin ihmiskaupan uhreja?
        Mutta jokaisella, joka on kääntynyt Jumalan puoleen ja on uudesti syntynyt Jumalan lapseksi, sapatinlevolla on hengellinen merkitys. Jeesuksen omalle sapatinvietto merkitsee lepoa synnin orjuudesta.
        Jeesus itse opetti: Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        Sapatinvouhkaajista on kirjoitettu: Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        Yksinkertainen neuvo jokaiselle, joka on kokematon Jumalan Sanasta. Jos joku tulee luoksesi ja ottaa Vanhasta liitoista yksittäisiä jakeita ja vaatii sinua niiden pohjalta tekemään sitä ja tätä niin, niin älä ole vastaan häneltä yhtään mitään, sillä Vanhan Liiton meuhkaaja on mitä todennäköisemmin raateleva susi lammasten vaatteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Adventisti, pahuuden orja, on täynnä omaa jumalaansa, sapattia. Jeesus ei käskenyt omiensa viettää adventtikirkon sapattia, vaan sanoi: : "Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän".
        Jo olisit rehellinen, niin käyttäisit 'pyhittäkää sapatti'-hokemasi tilalla 'palvelkaa sapatti-jumalaa'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SE on Hengellinen.

Adventisti ja valhejuutalainen, et ole lukenut Raamattua, niin että tietäisit, mitkä käskyt Jeesus antoi. Sapattikäskyn antoi Mooses, eikä Mooses ole sama henkilö kuin Jeesus.
        Mooseksen laissa on kirjoitettu kymmeniä kertoja, 'puhu israelilaisille ja sano', siis koska ja milloin Mooses määräsi koko maailman noudattamaan lakia?
        Sen sijaa Jeesus sanoo: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Evankeliumi ei ole yhtä kuin Mooseksen laki, vaan niin kuin Paavali kertoo: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen EVANKELIUMIN, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös PELASTUTTE, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
        Evankeliumi on sanoma Jeesuksen ylösnousemuksesta, syntien sovituksesta. Niin kuin on kirjoitettu: nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Ilman laki tarkoittaa ilman Mooseksen lakia, ilman sapattikäskyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SE on Hengellinen.

Kyllä näitä harhaanjohtajia riittää, mitä Jumalan antamaan sapattiin tulee.

Olen tässä seurannut TV seiskasta nitä näkemyksiä sapattiin tulee julistajien taholta.

TV seiskassa ohjelmassa: Aikain merkit sanassa, seurakunnan historia. Ilpoisten piirin Lassi Erpiö otti myöskin sapatin esille, kyllä hän tällä hetkellä on niitä sunnuntaimiehiä.

Samoin Herätyksen läpimurto ohjelmassa Olli Siippola koki saaneensa Herralta tehtävän Suomentaa pastori Kimyong Doon ns. Tulikirjat osat 1-6. Suomennoksessa tuli esille sanat: PITÄKÄÄ SUNNUNTAI PYHÄNÄ.

Samoinkuin Paavo Järvisen johtaessa TV seiskassa Kolossalaiskirjettä, jossa mukana muitakin helluntaisaarnaajia. Heilläkin oli sapatti esille. Eräs heistä maihitsikin: UUDENLIITON SAPATTI EI OLE EDES LAUANTAI. He olivat samoilla linjoilla.

LAKIIN JA TODISTUKSIIN, ELLEIVÄT HE NÄIN SANO, EI HEILLÄ AAMUN KOITTOA OLE.

Tämä vastaus oli tarkoitettu Anonyymille, joka kirjoitti:Adventisti ja valhejuutalainen, et ole lukenut Raamattua. Meni väärään kohtaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä näitä harhaanjohtajia riittää, mitä Jumalan antamaan sapattiin tulee.

Olen tässä seurannut TV seiskasta nitä näkemyksiä sapattiin tulee julistajien taholta.

TV seiskassa ohjelmassa: Aikain merkit sanassa, seurakunnan historia. Ilpoisten piirin Lassi Erpiö otti myöskin sapatin esille, kyllä hän tällä hetkellä on niitä sunnuntaimiehiä.

Samoin Herätyksen läpimurto ohjelmassa Olli Siippola koki saaneensa Herralta tehtävän Suomentaa pastori Kimyong Doon ns. Tulikirjat osat 1-6. Suomennoksessa tuli esille sanat: PITÄKÄÄ SUNNUNTAI PYHÄNÄ.

Samoinkuin Paavo Järvisen johtaessa TV seiskassa Kolossalaiskirjettä, jossa mukana muitakin helluntaisaarnaajia. Heilläkin oli sapatti esille. Eräs heistä maihitsikin: UUDENLIITON SAPATTI EI OLE EDES LAUANTAI. He olivat samoilla linjoilla.

LAKIIN JA TODISTUKSIIN, ELLEIVÄT HE NÄIN SANO, EI HEILLÄ AAMUN KOITTOA OLE.

Tämä vastaus oli tarkoitettu Anonyymille, joka kirjoitti:Adventisti ja valhejuutalainen, et ole lukenut Raamattua. Meni väärään kohtaan.

1234567---

Sinähän numrorivi olet adventisti ja valhejuutalainen, et ole lukenut Raamattua etkä myöskänä ole uskossa Herraan Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapatin vouhkaajat ovat hengellisesti kuolleita ja sokeita. Mooseksen lain mukainen sapatti tarkoitti lepoa Egyptin orjuudesta. Ovatko adventistit olleet Egyptissä orjina tai muutoin ihmiskaupan uhreja?
        Mutta jokaisella, joka on kääntynyt Jumalan puoleen ja on uudesti syntynyt Jumalan lapseksi, sapatinlevolla on hengellinen merkitys. Jeesuksen omalle sapatinvietto merkitsee lepoa synnin orjuudesta.
        Jeesus itse opetti: Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        Sapatinvouhkaajista on kirjoitettu: Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        Yksinkertainen neuvo jokaiselle, joka on kokematon Jumalan Sanasta. Jos joku tulee luoksesi ja ottaa Vanhasta liitoista yksittäisiä jakeita ja vaatii sinua niiden pohjalta tekemään sitä ja tätä niin, niin älä ole vastaan häneltä yhtään mitään, sillä Vanhan Liiton meuhkaaja on mitä todennäköisemmin raateleva susi lammasten vaatteissa.

Perustelepa kirjoituksilla, sapatin ja Egyptin yhtälö.
        Mieti luomisen ja sapatin yhtälö!
        Näin pääset Hengelliesti tutkistelemaan kirjoitusten oppia, eikä tulla perinnäiskristillisten oppien fariseuslähteille.

Egyptinorjuus / on maailmanorjuus.
        Egyptissähän oli monijumalainen palvelu - joka oli Baabelilainen uskonto ja joka periytyi pyhitettäväksi - auringonuskon jumaluuksiin ja Lindeman kirjassaan Apostolinen srk. ja antikristuksen eksytys kirjassa tuo esiin.
        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1970671
        Eli olemme kristittyinä tuon aurinko- sunnuntai - nimityshän sen tuo esiinkin, katolisen pakanallisuusyhtälöjuhlien hapattama.
        Ei tätä kannata unohtaa - jos aikoo todella etsiä juuria ja totuutta, niin lukee, sekä tunnustaa sen, missä olemme farisealaisesti eksytty.

Siksi se meuhaakinen on sinun puoleltasi, jos vain perinnefariseus haluat olla, mutta et katso sisälle Sanaan. Katsos, helluntaissa johtavaa pappista on asian tunnustanut, mutteivät halua kääntää laivaa. Se on ymmärrettävää, koska veli- sopimusopissa olemme -kaikki- hapatettuja.
        Siksi kannataa se malkamme kaivaa omasta silmästä - sen olen itse kaivellut, eikä minulla ole adventismiin sidettä. Helluntalaisuuteen kyllä.

Adventismista kyllä on harhaopettajia olemassa, tälläkin palstalla, heidän omia puolesta ja vastaan puhujia. Sana heillä ei ole tärkein, mutta vastustus kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustelepa kirjoituksilla, sapatin ja Egyptin yhtälö.
        Mieti luomisen ja sapatin yhtälö!
        Näin pääset Hengelliesti tutkistelemaan kirjoitusten oppia, eikä tulla perinnäiskristillisten oppien fariseuslähteille.

Egyptinorjuus / on maailmanorjuus.
        Egyptissähän oli monijumalainen palvelu - joka oli Baabelilainen uskonto ja joka periytyi pyhitettäväksi - auringonuskon jumaluuksiin ja Lindeman kirjassaan Apostolinen srk. ja antikristuksen eksytys kirjassa tuo esiin.
        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1970671
        Eli olemme kristittyinä tuon aurinko- sunnuntai - nimityshän sen tuo esiinkin, katolisen pakanallisuusyhtälöjuhlien hapattama.
        Ei tätä kannata unohtaa - jos aikoo todella etsiä juuria ja totuutta, niin lukee, sekä tunnustaa sen, missä olemme farisealaisesti eksytty.

Siksi se meuhaakinen on sinun puoleltasi, jos vain perinnefariseus haluat olla, mutta et katso sisälle Sanaan. Katsos, helluntaissa johtavaa pappista on asian tunnustanut, mutteivät halua kääntää laivaa. Se on ymmärrettävää, koska veli- sopimusopissa olemme -kaikki- hapatettuja.
        Siksi kannataa se malkamme kaivaa omasta silmästä - sen olen itse kaivellut, eikä minulla ole adventismiin sidettä. Helluntalaisuuteen kyllä.

Adventismista kyllä on harhaopettajia olemassa, tälläkin palstalla, heidän omia puolesta ja vastaan puhujia. Sana heillä ei ole tärkein, mutta vastustus kyllä.

Voisitko tuoda esille näitä adventistien harhaoppeja, joita näet, niin olisi selvempää ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko tuoda esille näitä adventistien harhaoppeja, joita näet, niin olisi selvempää ?

Ei osaa sinulle vastata muuten vaan heittää huulta harhaopettajista. Nähtävästi näitä harhaopettajia, ei sitten advareissa olekaan.

• Anonyymi

T.B. Barrat helluntaiherätyksen uranuurtaja. " Onko Jumala määrätyssä muodossa ilmaissut tahtonsa ja vaatimuksensa meille ihmisille ? On hänen vaatimuksensa tulee erikoisesti esille kymmenissä käskyissä. Voiko ihminen pitää käskyt ? Ei, ihminen ei voi pitää niitä omassa voimassaan. Me pelastumme uskon kautta Jeesukseen ja hänen sovituskuolemaansa ristillä. Ja sitten hän antaa meille voiman Jumalan tahdon tekemiseen". Muutkon pitävät sapattia kuin vain adventistit !

• Anonyymi

Suurimmalla osalla vaan kaikuu julistuksissa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. NÄIN SE VAAN ON ! Olen seurannut vuosikausia heidän julistuksiaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurimmalla osalla vaan kaikuu julistuksissa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. NÄIN SE VAAN ON ! Olen seurannut vuosikausia heidän julistuksiaan.

1234567---

Et löydä yhtä ainoaa käsky tai määräystä uuden liiton kirjoituksissa, joissa käsketään viettää ja pyhittää sapatti eli palvoa epäjumalia, niin kuin adventistit tekevät.

• Anonyymi

T.B. Barrat ei ole yhtä kuin Jumala, ymmärrätkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T.B. Barrat ei ole yhtä kuin Jumala, ymmärrätkö?

T.B. Barrat ei ole Jumala eikä ole Billy Graham, eikä John Wesley, eikä Dwight L. Moody,
        eikä Charles Haddon Spurgeon, eikä Jean Calvin, ja otetaan muutama Suomalainen,
        Aapeli Saarisalo, Erkki Kaila ja Osmo Tiililä nämä kaikki puhuvat samalla tavalla tuosta asiasta josta T.B. Barrat puhui. Jos joku ei heist ole kuullut voi netistä lukea.
        Oletko sinä samalla tasolla Raamatun tunemisessa kuin he ?
        Voit varmaan vastata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et löydä yhtä ainoaa käsky tai määräystä uuden liiton kirjoituksissa, joissa käsketään viettää ja pyhittää sapatti eli palvoa epäjumalia, niin kuin adventistit tekevät.

Kun kävin ennenvanhaan Luterilaisen rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki, sapattikäsky mukaan lukien osata selityksineen ulkoa, kinkereillä vielä tentattiin lisää.

Luterilainen katekismus v.1948 Kymmenenkäskyä. Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo ? Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.
        Mitä se on ?
        Jumala uhkaa rangaista kaikkia niitä, jotka rikkovat nämä käskyt. Sentähden meidän tulee peljätä Hänen vihaansa, niin ettemme riko näitä käskyjä. Mutta Hän lupaa armonsa ja kaikkea hyvää niille, JOTKA PITÄVÄT NÄMÄ KÄSKYT. Sentähden meidän tulee rakastaa Jumalaa, turvautua Häneen ja mielellämme elää Hänen käskyjensä mukaan.

Raamatusta luemme: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

Ymmärrys ei ole jokaisen herkkua, ei sitten lähellekään.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäjumalanko Herra pyhitti? Outo käsite - sapatille, ja jätetään nyt adventismi.
        Jos Jumala Pyhittää, älä sinä sitä saastaiseksi sano!

Epäjumalaksi nousee perinnäissäännöt ja se meidän eri kirkkokunnissa on kirkkokäsikirjoissa ja niillä tehdään tyhjäksi Jumalan Sana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapattikäskystä opetetaan mm. tässä, johon voi lainata vaikka Oiva Sallin opetuksen.
        ts. miettien sitä, ketä me rakastamme, Rakastammeko Herraa, meidän Jumalaamme.
        Siitähän on kyse ja Hän loi kaiken, ja tässä se toteutus on, se on hyvä meitä varten ja siihen tulee Valtakunnan Valtaan se piste. Jumala siunaa -sapatillaan, opiksi ja ohjeeksi kansalleen, levon. Ei sitä lihassaan ole pakko kunnioittaa, mutta Herran kansa ja opetuslapseus sen ääressä kumartaa Luojaansa, kuten Keijo Lindemankin tuo asian esiin, Ilmestyskirjan näköalasta, kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
        Siinäpä se. kumarretaanko, tai ei.

https://www.tv7.fi/arkki/jeesus-tulee-meita-lahelle/jeesus-opettaa-kymmenesta-kaskysta_p76192/

Jeesus tulee meitä lähelle Teologi Oiva Salli opettaa.
        Kannattaa ajatuksen kanssa kuunnella.

Markuksen evankeliumin 12. luvussa tuli Hänen luokseen eräs kirjanoppinut
        ja kysyi Häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"

...... Kannattaa pohtia sekin, mikä on "Israel" - Jaakob- pettäjä painii - pyytää siunauksen ja siunauksessa muutetaan pettäjän nimi Herran kansaksi, eli ei enää pettäjä- Jaakob- vaan Israel!

ts. kuule - Israel. Siis oppi on Herran omille kuulemisen arvoinen.
        Maailman sitä ei kannata kuunnella, koska liha ei taivu Jumalantahtoon, sen uskonnollisuus on turhaa palvontaa, se itse istuu valtajakkarallaan, eikä kuuntele Herraansa.

Kuule Israel- Herra on Yksi! Siksi ei pidä muita kuunnella.
        Ei niskoittelevia, joille Herra ei ole yksi, vaan MINÄ usko- on tärkeämpi, oma luojana ja käsitysten opettajana on tärkeämpi, kuon Luojan opetus, jossa on lepo - se sapatti.
        Sapatin Herra.

Tämä on se lähtökohta - opetuslapsille, He kuuntelevat ja He saavat Valtakunnan, Heillä on Sapatin Herra- jne.
        Niskoitteleville on se oma mammona kalliimpi, he lähtevät loukkaantuneena pois, kun pitää myydä perinneoppi ja oppineisuus. SE kirkollinen -muotouskonnollinen, Baabelilainen auringonpalvonta jumaluus- katolinen murhaajan tappajan luoma uskonto, joka hapatti meidän, joka tappoi vaimonsa, poikansa pieksi ja sukunsa ja toi sinulle aurinkosunnuntai tieten, jos sitä et ymmärrä.

Hän hapatti meidät ja se malka on silmässämme. Apostolius ei sitä kumarra, Lindeman toi esiin hapatteen, ja sinäkö itket hapatteen perään, ja huudat sitä Luojaa ei kannata kumartaa elämme lopun aikaa.

Ja lopunajalle kirjoituset opettavat lukemaan vanhanliiton niskoittelusta.
        SE ON VAROITTAVA - mikä - esimerkki, kelle - jotka elämme lopun aikaa.
        Jos ei kuule, on kuivanpuun hedelmätön, jonka juurella on kirves, odottaen helvetin tulta.

SE oksako sinä haluat olla. Tavallaan se rikas, joka kysellen meni loukkaantuneena pois.
        Oletko sinä se ellen mantraaja ? pakenet oma- näköisen edenisi puitten sekaan piiloon Luojaa, kun Hän käyskentelee luomansa Edenin, joka on edelleen tosi, sen sopivassa viideydessä, johon Adam luotiin ja ensimmäinen aamu oli sapatti -jonka Herra siunasi.
        Kaikki oli valmista.!

Kumarra Häntä, joka on luonut taivaan ja maan!

Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta
        mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        Siinä on sapatti- Hän on siunaava Luoja.
        Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Koska lähimmäinen kuuluu luotuun Edeniin Jumalan siunaamana ja hänellekin Herra siunasi levon.
        Maailma orjuuttaa- maailma on Egypti, maailma on muotojumala - Baabeli - Egpyti - haureellinen uskonto - joka joutuu Ilmestyskirjan tekstin mukaan tuomiolle.

• Anonyymi

Missä kohden Raamattua sanotaan että armo ansaitaan käskyjä pitämällä?

Ja mikä armo on sellainen, joka ansaitaan. Sellainen on enemmänkin palkka tai palkkio siitä että on pystynyt pitämään käskyt tai ainakin on niitä kovin kiivaillut vaikkei ole käytännössä niitä edes yrittänyt pitää eikä käytännössä siihen pystyisikään.

• Anonyymi

Kristittyjen enemmistö viettää lepopäivänään sunnuntaita. Voiko sen vuoksi olla väärin tehdä samoin ?

• Anonyymi

Jos rikot Jumalan "käskyjä" - käytetään tuota terminologiaa, kun sitä haluat.
        Ansaitsetko helvetin tulen?
        Synnin palkka on kuolema! Synti on Jumalan lain rikkomus.
        Siis puhutaan nyt -tahaltisesta teosta!
        Käskyissähän on vaikkapa haureus!
        Jos rikot, tahalteen, ansaitsetko jotain, eli itsehän sinä sen esiintuot, että kun armossa eletään, niin onko usko sitä, että uskossa näytetään teotkin esiin.
        eli ilman tekoja uskon on kuollut. Hokaatko väitteesi absurdiuden.
        Pelastus on ilmainen, mutta matkanteko maksaa!
        Joillekin se maksaa jopa hengen.
        Siksi väitteesi on hieman outo, koska sekotat armon luvaksi johonkin, etkä sano, että kun olen armosta pelastettu, kunnioitan vaikkapa Jumalan lepopäivää. Sillä kunnioituksen osoituksella on väitteeni sen, että Luoja on kaiken luomisen takana, sekä Hän palvelee kaikessa meitä, ja luotu on sangen hyvänä - ihmistä varten.
        Eli kun se on valmis - Herra siunasi meille levon, niin ---elän-- sen mukaan.

SE on Valtakuntaa se!

Ja sitä aika odottaa meiltä, että saamme pitää sen ja annamme sen lähimmäisellekin, asuuko hän missä päin maailmaa hyvänsä.

Maailma - joka tulee tuomiolleen, se on merenaaltoineen tätä vastaan, ja silllä onkin omat selitysteoksensa , jopa luomiseen. se ei kumarra, eikä kunnioita Luojaa ja tekee sen Egyptiläisen tiilitehtaan edelleen orjatyöksi ja saatat ostaa orjatyöpaidan "halavalla" kaupasta ja menet armottelemaan kirkkoosi.
        Se kirkkopaitasi tekijä - oli äiti, joka orjatyössään menetti lapsensa synnytyksessä.
        Orjakauppias teetti työn, ei päästänyt synnyttämään ja tuli kuolleen lapsensa ääressä makaavan äidin seläntaakse. Tuotanto kärsii - tule huomenna töihin.
        Ei edes elämän edessä vapaata, saati sitä, että pääsisivät palvelemaan lepopäivänä Herraa!

Taidamme olla fariseuksia perinjuurin. T.v. n dokumentti oli esimerkkinä kuolleen lapsen äidin ja työnantajan välisestä keskustelusta. Ja me - se kaupan asiakas.
        Me rikomme lähimmäisen oikeuksia vastaan, jonka Herra on sanassaan asettanut meille.
        Eden on valmis - se on sapatin siunaama - ja me opetuslapsina pitäisi elää elämänpuun äärellä - joka on Sapatin Herra.

Mutta, katolis - uskonto on hapatteemme lähde. Taidammekin olla muotouskonnollista fariseus- saastaa - kirkkokäsikirjoinemme ja teemme tyhjäksi Jumalan Sanan.

Eikä tähän tarvitse adventisteja sotkea, he ovat omine hapatteineen teidän matkassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen enemmistö viettää lepopäivänään sunnuntaita. Voiko sen vuoksi olla väärin tehdä samoin ?

Enemmistön äänilläkö voitetaan Jumalan Sana ja kirjoitukset.
        Ilmestyskirjassa lukee, kun 1000- vuotisen valtakunnan loppuhuipentumassa, jotka olivat syntyneet Sanan rautaisen valtikan ajassa, niin päästettiin S.tana vapaaksi.

SE eksytti, kuin meren hiekka - omaan näköalaansa ja Jumalaa vastaan joukot.
        Siis meren hiekkamaisen määrän.
        Jumalan tuhosi ko. joukon. Oliko enemmistö silloin oikeassa, vai väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmistön äänilläkö voitetaan Jumalan Sana ja kirjoitukset.
        Ilmestyskirjassa lukee, kun 1000- vuotisen valtakunnan loppuhuipentumassa, jotka olivat syntyneet Sanan rautaisen valtikan ajassa, niin päästettiin S.tana vapaaksi.

SE eksytti, kuin meren hiekka - omaan näköalaansa ja Jumalaa vastaan joukot.
        Siis meren hiekkamaisen määrän.
        Jumalan tuhosi ko. joukon. Oliko enemmistö silloin oikeassa, vai väärässä.

Pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maanpäällä.

1234567---

• Anonyymi

Kaikenlaisia raamatunselityksiä tietenkin totuttu näkemään harhaoppisten taholta, mutta siinä mennään aika paksuun eksytykseen kun armo pitäisi ansaita käskyjä pitämällä. Siinä jo Lutherkin kääntyisi haudassaan kun ei enää olisi yksin armosta.

• Anonyymi

Saa se lutteri kääntyilläkin haudassa, kun kätensä on uskovien veressä.
        Saattoi keskeneräisen uskonpuhdistuksen liikkeelle, eikä porukka uskalla uskoa, kuin lutteri sitä ja lutteri tätä.
        Eräskin - kävi ryyppäämässä synnit anteeksi, mutta tekoihin se ei vaikuttanut.
        Lutteri sitä ja tätä niin lapsikaste eli päähanhan kastelu pelastus. Se oli lutteri sitä oppilaan suun tunnustus. Äit- muorille sanoi, että tule sinäkin ryypäämään syntisi anteeksi, niin muori tuumasi, sitä hän ei tule teidän alttarilta varastamaan, meinaan oli lukenut Ison kirjansa jo pentuna hyvin läpi. Siinä sivussa kuunnellen äitejä, joiden lapset oli kastamattomina helvetissä, kun kuolivat synnytyksen jälkeen vauvavuoteeseen. Lutteri oli opettanut, että ne vauvat ovat perinynnin saastuttamana helvetissä, tekona vauvavalelu olisi heidät pelastanut.
        Siksi harhaa, kun pappi ei pääse naisen helmojen alle kastevatinsa kanssa, annettiin lapsenpäästäjälle lupa kastaa, kellä se lupa oli. Martin harha toi hirvittävän vauvavalelutaakan äitien sydämeen. Miettikääs niitä äitejä, hirvittävää sydänsurua, älytön lapsi kärsimässä vaivaa - kun oli synnissä siinnyt. Jumala oli asettanut miehen ja naisen välisen liitossa yhtymisen synnin tekemiseksi. Kyllä siinä perheissä perisynti on jokapäiväistä, kun helmat nousee korville. Perisynti ja lutteri. Huh.

• Anonyymi

Martti Luther"Tässä siis nämä Kymmenen käskyä, sen jumalallisen opin pääpiirteet, joka opettaa, mitä meidän pitää tehdä, että koko elämämme mielyttäisi Jumalaa; se on se oikea lähde ja kanava, josta pitää kumpuaman ja johon taas pitää takaisin virtaaman kaiken sen, mikä on ollakseen hyvää tekoa - Kymmenen käskyn piirin ulkopuolella ei mikään teko eikä toimi saata olla hyvä ja Jumalan mieleinen, oli se sitten maailman silmissä kuinka suuri ja erinomainen tahansa- Iso katekismus, s. 85.
        " Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo ? Hän sanoo näin: ` Minä, Herra, sinun Jumalasi,
        Olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. "
        Mitä se on ?
        Jumala uhkaa rangaista kaikkia niitä, jotka rikkovat nämä käskyt. Sen tähden meidän tulee peljätä hänen vihaansa, niin ettemme riko näitä käskyjä . Mutta hän lupaa armonsa ja kaikkea hyvää kaikille, jotka pitävät nämä käskyt. Sen tähden meidä tulee rakastaa Jumalaa, turvautua häneen ja mielellämme elää hänen käskyjensä mukaan. Martti Lutherin Vähäkatekismus, s. 6.
        Tässä vähän Martti Lutherin ajatuksia.

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat vasta niitä vääräoppisimpia!
      Kuinkahan heitä Taivaan valtakunnassa käsitellään?
      He eivät tunne Raamattua, ainoastaan pienen osan he tunnustavat.

• Anonyymi

Nämä sanat löytyy Raamatusta: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan tuntenut teitä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä sanat löytyy Raamatusta: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan tuntenut teitä.

1234567---

1234 jne. sulla pakkaa olemaan laittomuutesi valtikka tuomioitasi jakamassa. Sen kyllä teet ominlupinesi ja luulet, olevasi raamatun asialla.
        Siis - ei kannata tekojenkirjan sivuja täyttää, koska juuri hyvän ja pahantiedonpuulta lähtee ajatusrakenteesi. Se ei lähde Sapatin Herran elämänpuulta.
        Siis- littomuutta on tuo iänikuinen tapa - neuvoa uskovaisuutta, joka on taas Jumalantyötä Pyhän Hengen johdon kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234 jne. sulla pakkaa olemaan laittomuutesi valtikka tuomioitasi jakamassa. Sen kyllä teet ominlupinesi ja luulet, olevasi raamatun asialla.
        Siis - ei kannata tekojenkirjan sivuja täyttää, koska juuri hyvän ja pahantiedonpuulta lähtee ajatusrakenteesi. Se ei lähde Sapatin Herran elämänpuulta.
        Siis- littomuutta on tuo iänikuinen tapa - neuvoa uskovaisuutta, joka on taas Jumalantyötä Pyhän Hengen johdon kautta.

Jumala on tuomioiden jakaja sanassaan: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

1234567---

• Anonyymi

Olisi mielenkiintoista tietää missä kohden niiden raamatuntietäjien sanotaan, että armo ansaitaan lakia noudattamalla? Missä se sanotaan selkeästi kuten Raamatun sanaa selkeää on eikä mitään omapäisiä tajuttomuuksia joissa ei ole päätä eikä Häntää. Jumalan sanahan se on se mihin uskomme perustuu sekä se miten me Hengessä vaellamme. Sanalla se koetellaan onko meissä Jumalan Henki vai yritämme rakentaa uskoa oman höperyytemme varaan.

• Anonyymi

Aabraham julistettiin vanhurskaaksi vaikka hän ei tiennyt sapatista mitään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herra lupasi antaa Jaakobille paljon jälkeläisiä, koska hänen isoisänsä Abraham " Oli minun äänelleni kuuliainen ja noudatti sitä, mihin minä hänet velvoitin. Hän piti minun käskyni, määräykseni ja lakini" 1 Moos. 26:5 Mitkä määräykset, mitkä käskyt, mitkä lait ?
        1 Moos. kirja ei kerro näiden käskyjen, määräysten ja lakien antamisesta, mutta silti Abraham oli niille kuuliainen, ja Herra lupasi siunata Jaakobin jälkeläisiä.
        On väistämätöntä, että laki jo tunnettiin ennen Siinain ukkosenjyrinää ja salamoita. Vai eikö tuona ajanjaksona - joka kesti noin 2000 vuotta - ollut lainkaan oikean ja väärän mittapuuta ? Antoiko Jumala kaikkien noiden vuosien ajan (joita oli yhtä paljon kuin koko kristikunnan historiassa tähän asti) ihmisten tehdä mitä tahtoivat, varoittamatta heitä pahasta ?
        Miten sodomalaiset ja vedenpaisumuksessa hukkuneet olisi voitu tuomita ilman lakia ?
        Raamattu sanoo, että "syntimerkitsee Jumaln lain rikkomista" 1 Joh. 3:4; ilman lakia siis ei voi olla syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Aabraham on sapatin tiennyt.

1234567---

• Anonyymi

Sapatti on tärkeä, mutta ei tärkeämpi kuin Kristus. Ilman Jeesusta sapatti on vain yksi päivä seitsemästä. Ilman Jeesusta ihminen ei voi pyhittää mitään päivää. Ilman Jeesusta sapatinviettäjästä tulee samanlaisia kuin evankeliumin kertomuksen fariseukset . Mutta Jeesuksen kanssa ...? Se on toinen asia.

armonkerjäläinen.

• Anonyymi

Vanhassa liitossa oli laki, koska ei ollut mitään muuta keinoa yrittää olla uskova kuin epätoivoisesti rimpuilla lain kanssa. Ja näemme miten siinä kävi. Eihän se onnistunut ja siksi oli vielä uhrit. Ei se lain pitäminen riittänyt. Ei sen kautta tullut vanhurskaaksi, koska kukaan ei sitä pitänyt vaikka esim. sapatista on rangaistuksensa kuolema. Joten emme me nytkään pääse lakia noudattamalla päämäärään. Tarvitsemme sen uhrin ja nyt se on Jeesus. Höyrisimme laista miten paljon tahansa, olimme miten omavanhurskaita tahansa, niin ilman Jeesus ryvemme synnissä yhä paljon kuin se, joka yrittää rikkoa jokaisen kohden laissa.

Nyt meitä ei enää tuomita lain mukaan, sen sen mukaan miten olemme Kristuksessa, miten vaellamme Hänen Hengessään ja toteutamme sen antamaa hyvyyttä.

• Anonyymi

Mistä hengestä näitä laittomuuden sanoja oikein kumpuaa ?

TV seiskasta katsoin helluntailaissaarnaajien julistusta Paavo Järvisen johdolla Kolossalaiskirjeestä. He ottivat sapatin esille, eräs heistä sanoikin: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai, heillä kaikilla oli sama henki.

Vuosikymmenien aikana olen kuullut samantapaisia kommentteja heiltä, siis mikään ei ole muuttunut vaikka aikaa on kulunut.

Vähän kaukaisempi sukulaiseni, jo aikaa edesmennyt, hän oli kastettu Siion temppelissä. Kun meille tuli puhetta sapatista, jo henki muuttui sihinä ja puhina alkoi kuulumaan sapattia vastaan. Kyllä on kova vastahenki sapattia kohtaan, joka on Jumalan antama. Hänetkin olivat pettäjät pettäneet valitettavasti.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä hengestä näitä laittomuuden sanoja oikein kumpuaa ?

TV seiskasta katsoin helluntailaissaarnaajien julistusta Paavo Järvisen johdolla Kolossalaiskirjeestä. He ottivat sapatin esille, eräs heistä sanoikin: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai, heillä kaikilla oli sama henki.

Vuosikymmenien aikana olen kuullut samantapaisia kommentteja heiltä, siis mikään ei ole muuttunut vaikka aikaa on kulunut.

Vähän kaukaisempi sukulaiseni, jo aikaa edesmennyt, hän oli kastettu Siion temppelissä. Kun meille tuli puhetta sapatista, jo henki muuttui sihinä ja puhina alkoi kuulumaan sapattia vastaan. Kyllä on kova vastahenki sapattia kohtaan, joka on Jumalan antama. Hänetkin olivat pettäjät pettäneet valitettavasti.

1234567---

Huonostippa ovat nämä herrat Raamattunsa tutkineet.

• Anonyymi

Ei sapattia kukaan vastusta, se on pelkkä harhaoppisten päiväuni, jolla nostavat uskonnollista kiihkoaan ja tuovat esille rakkauttaan sapattikiistoihin.

Vaikka UT:ssa on monia asioita joista mainitaan ja joista kiistellään, mistä Paavali moittii uskovia sekä monia asioita mitä tärkeästi muistuttaa, niin sapatista ei ole sanan sanaa, muuta kuin maininta että sapattilepo on tuleva. Siten sapatti ei ole olennainen asia, jos sitä ei edes uuden liiton kirjoituksissa huomioitu, niin turha meidänkään on siihen käyttää energiaa ja toimia vastoin sitä Henkeä mitä Paavali kuvastaa. Paavali ei lue meille lakia, vaan kertoo sen missä Hengessä meidän tulisi vaeltaa ja siihen Henkeen ei kuulu sanakiistojen kipeys.

• Anonyymi

Näitä harhaanjohtajia on niin paljon, jotka julistavat että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, ja näin johdattavat sankoin joukoin suuria ja pieniä harhaan. Tulen pitämään sapattia esillä, niinkauan kuin elonpäiviä riittää.

Vai ei sapattia kukaan vastusta tuo on harha näkemys. Aikaa edesmenneestä pariskunnasta 20- luvulla syntyneistä. Vaimosta tuossa perheessä tuli sapatin pyhänäpäivänä pitävä, mies oli vanhanaikainen kova sapatinvastustaja. Kyllä näitä riittää.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näitä harhaanjohtajia on niin paljon, jotka julistavat että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, ja näin johdattavat sankoin joukoin suuria ja pieniä harhaan. Tulen pitämään sapattia esillä, niinkauan kuin elonpäiviä riittää.

Vai ei sapattia kukaan vastusta tuo on harha näkemys. Aikaa edesmenneestä pariskunnasta 20- luvulla syntyneistä. Vaimosta tuossa perheessä tuli sapatin pyhänäpäivänä pitävä, mies oli vanhanaikainen kova sapatinvastustaja. Kyllä näitä riittää.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätäthän kuitenkin tuomion Jumalalle vai ?
        Mitä sanot näistä uskon miehistä jotka ymmärtävät, että 10 käskyt on voimassa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätäthän kuitenkin tuomion Jumalalle vai ?
        Mitä sanot näistä uskon miehistä jotka ymmärtävät, että 10 käskyt on voimassa ?

Kymmenen käskyä on voimassa vain ihmisten harhoissa.
        Tämä kaikki sisältyy kymmeneen käskyyn ja käskyjen noudattamiseen:
        Kivität sapatin rikkojat. Kivität huorat. Revit rikki patsaat ja muut idolit ja hävität ennustajat.
        Poistat viattoman veren velan.
        Jos ei lapsesi kunnioita sinua, niin toimit lasin mukaisesti: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kymmenen käskyä on voimassa vain ihmisten harhoissa.
        Tämä kaikki sisältyy kymmeneen käskyyn ja käskyjen noudattamiseen:
        Kivität sapatin rikkojat. Kivität huorat. Revit rikki patsaat ja muut idolit ja hävität ennustajat.
        Poistat viattoman veren velan.
        Jos ei lapsesi kunnioita sinua, niin toimit lasin mukaisesti: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.

Ajatteletko että nämä miehet elivät harhoissa ! John Wesley, Eglannin huomattavimpia
        saarnaajia. Billy Graham. Monet tietävät kuka on. Dwight L. Moody, jota pidetään kristikunnan kaikkien aikojen suurimman herätyksen aikaansaajana.
        Charles Haddon Spurgeon, voimakas englantilainen sananjulistaja.
        Aapeli Saarisalo, tunnettu suomalainen Raamatun ja Raamatun maiden arkeologian tutkija.
        Ole Hallesby, aikanaan Norjan luterilaisen herätyskristillisyyden johtomies.
        Erkki Kaila, Suomen arkkipiispa v. 1935-1944
        Jean Calvin, Sveitsin uskonpuhdistaja.
        T.B. Barrat, helluntaiherätyksen uranuurtaja.
        Onko sinun Raamatun tuntemus lähelläkään näiden miesten ?
        He kaikki opettivat, että 10 käskyä on voimassa.

• Anonyymi

Mutta muuttaako harhaoppinen mieltään vaikka hänelle sanotaan totuus ja sen näkee Raamatusta. Ei. Ennemmin kalat lopettavat uimisen ennen kuin harhaoppinen kääntyy harhastaan.

• Anonyymi

Meidän tulee olla pitkä mielisiä kaikkia kohtaan vai mitä ! Emmehän mekään olla täydellisiä vai ??

• Anonyymi

Kun seuraamme Jeesusta, meillä ei ole mitään huolta siitä millaisia olemme eikä meitä voi syyttää laittomuuden tekijöiksi. Jumalan Henki tekee meidät armosta sellaiseksi kuin tekee. Siksi on melko kova syytös ryhtyä väittämään laittomuuden tekijöiksi Jumalan vilpittömiä lapsia. Se on kuin pilkkaisi Jumalaa siitä mitä on luonut. Tietenkin Hengessä voi eksyä, mutta sitä varten on Jumalan sana, että sieltä itse kukin voi tutkia mikä on se Henki missä tulee vaeltaa. Ja se ei ole lakihenkisyyden henki.

Nämä eivät ole mitään uusia asioita, vaan jo alkuseurakunta taisteli näiden kanssa, kun sinne ilmestyi omahurskaita vaatimaan sitä sekä tätä. Eikä Paavali alkanut kinaamaan heidän kanssaan, vaan hän kirjoittti, että kun menee tapaamaan noita, joilla on vastaansanomista siitä miten hän uskoo Kristukseen, ei hän ota selvää heidän sanoitaan, vaan voimastaan. Ei hän mennyt kinastelemaan heidän kanssaan, vaan katsomaan missä Hengessä he vaeltavat.

• Anonyymi

Lakihenkisyyden henki, ja vastakkainen on laittomuuden henki.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakihenkisyyden henki, ja vastakkainen on laittomuuden henki.

1234567---

On myös tietämättömyyden ajat, jonka Pyhä Henki korjaa, ei käsky - käskynpäälle.

Täällä tietämättömyyden ajassa, voimme hyväntiedonpuun hedelmänä vanhurskaatkin mielestään pyhittää sunnuntai - valolla lepopäivää, hoksaamatta, että se on pakanallinen valo.
        Kun katsoo valoakin, jo luomisen saatoissa, ennen aurinkoa ja kuuta, oli valkeus.
        Täällä palvotaan Baabelin vetten äärellä - Sanan vastaisesti taivaankappaleita, hoksaamatta - kun äidinmaidon kirkkojen käsikirjat opettaa SUN -auringonpäivää pyhäksi, että sekin on katoavainen. Kun Uusi taivas ja maa on, Uudessa Jerusalemissa ei esim. ole temppeliä ollenkaan, sillä Herra Jumala - Kaikkivaltias on temppeli ja Karitsa.
        No, tarvittiiko siellä vielä aurinkoa ja kuuta - taivaankappaleita - ei tarvita.
        Täällä tosin uskonnollisesti hyvältä maistuva hedelmä - eksyttää.
        Täällä kovasti mekin monet tarvitsemme sunnuntaita - pyhänä. Mutta sitä ei kerran ole.
        Jumalan kirkkaus on silloin tosi, Hänhän on Luoja - Sapatin Herra, kaikki oli ok.
        Ja Uusi Jerusalem ei tarvitse meidän pyhiämme. Sen valo on Jumalan kirkkaus - ja sen LAMPPU on Karitsa.

Huomaatteko Sapatin Herran Luojamme - jota kumarretaan Luojana - Hän on valkeus.
        Ja siellä -pelastuneet- opetuslapset - tulevat vaeltamaan valkeudessa. Siellä tai sinne ei ole kotoutettu meidän pyhityksiämme, mikä on tästä maailmasta ja tekemässä tyhjäksi Jumalan Sanan. Eli yötä, meidän pimeyttä siellä ei ole, eikä epäpyhiämme, ei kauhistuksen tekijöitä, ei valhehtelijoita, --vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan. ..

Rakkaudesta on kysymys. rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
        Tuossa Jumalan Sanan opetuksessa rakkaus asetetaan ihmissydämelle
        koetukseksi. Käskyjen pitäminen sinänsä merkitsee suhdetta Jumalaan.
        Eli jos suhteemme että suhteessamme teemme Herran tahdon vastaisia asioita, yhteys on vajaa meidän takia. Se voi jopa päättyä. Totuus tekee vapaaksi, sanoo Sana.
        Hänen sanansa on täynnä armoa ja totuutta. Mutta, monet meistä ei usko. Jos olemme kuuliaisia, ja tottelemme, niin silloin se on myös rakkautta Jumalaa kohtaan. Aivankuin ihmistenkin välillä. Jos lähimmäinen tahtoo oikeamielisesti, sekä vilpittömästi, emmehän me halua rikkoa tuota tahtoa, sehän tekee suhteen ja elämän lähimmäiseen mutkikkaaksi.
        Siellä Jeesuksen aikana nämä kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset välittivät Jumalan totuutta ihmisten tietoon, josta Jeesus sanoi, että he istuivat Mooseksen istuimella. "Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; ei Jeesus sitä oppia kieltänyt. Mutta, mitä hän kielsi? Muistatko kirjoituksista?
        mutta heidän -tekojensa mukaan älkää tehkö, [miksi?] sillä he sanovat, mutta eivät TEE!
        Huomaatteko? Jeesus käskee opin mukaan tekemään, muttei niin, että he olivat esimerkkinä huonoja. Se on ulkokultaisuutta elämää kristityissäkin. Ei eletä Jeesuksen sanojen mukaan.
        Pyhityselämä - ja Pyhä tulee Jumalalta ja Valkeus tuonpuoleisuudesta, se tulee levoksi, eli sitä sapatti tarkoitaa. Elää Jumalanmielen mukaan rakkaudessa.

Kuuliaisuus Herralle. Tavallaan se on velvollisuus. Jumalan tahto on suojella elämää valheilta, rikkomuksilta, jotka erottavat Jumalasta ja kuuliaisuudesta Hänelle..
        Tämä meidän on hyvä muistaa ja tuo Jumalan valkeus on kerran Uuden Jerusalemin valon lähde. Kannattaa sitä tänäänkin tutkia ja elää Hengen voimasta ja totuuden sanassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On myös tietämättömyyden ajat, jonka Pyhä Henki korjaa, ei käsky - käskynpäälle.

Täällä tietämättömyyden ajassa, voimme hyväntiedonpuun hedelmänä vanhurskaatkin mielestään pyhittää sunnuntai - valolla lepopäivää, hoksaamatta, että se on pakanallinen valo.
        Kun katsoo valoakin, jo luomisen saatoissa, ennen aurinkoa ja kuuta, oli valkeus.
        Täällä palvotaan Baabelin vetten äärellä - Sanan vastaisesti taivaankappaleita, hoksaamatta - kun äidinmaidon kirkkojen käsikirjat opettaa SUN -auringonpäivää pyhäksi, että sekin on katoavainen. Kun Uusi taivas ja maa on, Uudessa Jerusalemissa ei esim. ole temppeliä ollenkaan, sillä Herra Jumala - Kaikkivaltias on temppeli ja Karitsa.
        No, tarvittiiko siellä vielä aurinkoa ja kuuta - taivaankappaleita - ei tarvita.
        Täällä tosin uskonnollisesti hyvältä maistuva hedelmä - eksyttää.
        Täällä kovasti mekin monet tarvitsemme sunnuntaita - pyhänä. Mutta sitä ei kerran ole.
        Jumalan kirkkaus on silloin tosi, Hänhän on Luoja - Sapatin Herra, kaikki oli ok.
        Ja Uusi Jerusalem ei tarvitse meidän pyhiämme. Sen valo on Jumalan kirkkaus - ja sen LAMPPU on Karitsa.

Huomaatteko Sapatin Herran Luojamme - jota kumarretaan Luojana - Hän on valkeus.
        Ja siellä -pelastuneet- opetuslapset - tulevat vaeltamaan valkeudessa. Siellä tai sinne ei ole kotoutettu meidän pyhityksiämme, mikä on tästä maailmasta ja tekemässä tyhjäksi Jumalan Sanan. Eli yötä, meidän pimeyttä siellä ei ole, eikä epäpyhiämme, ei kauhistuksen tekijöitä, ei valhehtelijoita, --vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan. ..

Rakkaudesta on kysymys. rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
        Tuossa Jumalan Sanan opetuksessa rakkaus asetetaan ihmissydämelle
        koetukseksi. Käskyjen pitäminen sinänsä merkitsee suhdetta Jumalaan.
        Eli jos suhteemme että suhteessamme teemme Herran tahdon vastaisia asioita, yhteys on vajaa meidän takia. Se voi jopa päättyä. Totuus tekee vapaaksi, sanoo Sana.
        Hänen sanansa on täynnä armoa ja totuutta. Mutta, monet meistä ei usko. Jos olemme kuuliaisia, ja tottelemme, niin silloin se on myös rakkautta Jumalaa kohtaan. Aivankuin ihmistenkin välillä. Jos lähimmäinen tahtoo oikeamielisesti, sekä vilpittömästi, emmehän me halua rikkoa tuota tahtoa, sehän tekee suhteen ja elämän lähimmäiseen mutkikkaaksi.
        Siellä Jeesuksen aikana nämä kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset välittivät Jumalan totuutta ihmisten tietoon, josta Jeesus sanoi, että he istuivat Mooseksen istuimella. "Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; ei Jeesus sitä oppia kieltänyt. Mutta, mitä hän kielsi? Muistatko kirjoituksista?
        mutta heidän -tekojensa mukaan älkää tehkö, [miksi?] sillä he sanovat, mutta eivät TEE!
        Huomaatteko? Jeesus käskee opin mukaan tekemään, muttei niin, että he olivat esimerkkinä huonoja. Se on ulkokultaisuutta elämää kristityissäkin. Ei eletä Jeesuksen sanojen mukaan.
        Pyhityselämä - ja Pyhä tulee Jumalalta ja Valkeus tuonpuoleisuudesta, se tulee levoksi, eli sitä sapatti tarkoitaa. Elää Jumalanmielen mukaan rakkaudessa.

Kuuliaisuus Herralle. Tavallaan se on velvollisuus. Jumalan tahto on suojella elämää valheilta, rikkomuksilta, jotka erottavat Jumalasta ja kuuliaisuudesta Hänelle..
        Tämä meidän on hyvä muistaa ja tuo Jumalan valkeus on kerran Uuden Jerusalemin valon lähde. Kannattaa sitä tänäänkin tutkia ja elää Hengen voimasta ja totuuden sanassa.

Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta ei siedä enää, nyt on tietoa runsaasti tarjolla.
        Tänä tiedonaikana jokaisen tulee tietää, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä. Sapatti on on ollut paljon esillä ja tulee olemaankin.

Jumalan merkki on sapatti. Kumartakaa Häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet.

Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. Kolmannen enkelin sanoma on varoitussanoma. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

Aika käy vääjäämättomästi vähiin, sillä viimeiset vitsaukset vyöryvät yllemme. Paljon on vielä suuria ja pieniä, jotka petoa kumartavat täysin rinnoin.
        Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään peto, sitä jonka kuolinhaava paranee parhaillaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta ei siedä enää, nyt on tietoa runsaasti tarjolla.
        Tänä tiedonaikana jokaisen tulee tietää, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä. Sapatti on on ollut paljon esillä ja tulee olemaankin.

Jumalan merkki on sapatti. Kumartakaa Häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet.

Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. Kolmannen enkelin sanoma on varoitussanoma. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

Aika käy vääjäämättomästi vähiin, sillä viimeiset vitsaukset vyöryvät yllemme. Paljon on vielä suuria ja pieniä, jotka petoa kumartavat täysin rinnoin.
        Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään peto, sitä jonka kuolinhaava paranee parhaillaan.

1234567---

Höpö höpö
        Pedonmerkki otetaan käteen tai otsaan, kuten Raamattu ilmoittaa.
        Aabraham ei viettänyt sapattia ja hän oli vanhurskauden isä, joten puhut pötyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö

Eikö Aabraham tiennyt 10 käskyistä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö

Pedonmerkki sunnuntai, otetaan otsan sisäpuolelle vauvasta vaariin, kotona, koulussa, sunnuntaipyhäkoulussa, ja julistajien kautta kaikkialla.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pedonmerkki sunnuntai, otetaan otsan sisäpuolelle vauvasta vaariin, kotona, koulussa, sunnuntaipyhäkoulussa, ja julistajien kautta kaikkialla.

1234567---

Sinulla "1234567--" on tapana vääristää Raamatun ilmoitusta, kuten olemme useasti keskusteluissamme huomanneet.

Tässäkin opistasi käsin kirjoitat:

>> Pedonmerkki sunnuntai, otetaan otsan sisäpuolelle vauvasta vaariin, kotona, koulussa, sunnuntaipyhäkoulussa, ja julistajien kautta kaikkialla. >>

Oppisi vuoksi noin toimit, ilman Raamatun ilmoituksen antamaa vahvistusta.

15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        ( Ilm 13)

Joten niin kauan, kun et kunnioita Jumalan sanaa, niin kerro kommenteissasi, että se mitä mitä kirjoitat ei ole Raamatun ilmoittamaa, vaan sinun oman ymmärryksesi tuotosta.

Vai tahdotko vääristää Jumalan sanan oppisi vuoksi?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla "1234567--" on tapana vääristää Raamatun ilmoitusta, kuten olemme useasti keskusteluissamme huomanneet.

Tässäkin opistasi käsin kirjoitat:

>> Pedonmerkki sunnuntai, otetaan otsan sisäpuolelle vauvasta vaariin, kotona, koulussa, sunnuntaipyhäkoulussa, ja julistajien kautta kaikkialla. >>

Oppisi vuoksi noin toimit, ilman Raamatun ilmoituksen antamaa vahvistusta.

15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        ( Ilm 13)

Joten niin kauan, kun et kunnioita Jumalan sanaa, niin kerro kommenteissasi, että se mitä mitä kirjoitat ei ole Raamatun ilmoittamaa, vaan sinun oman ymmärryksesi tuotosta.

Vai tahdotko vääristää Jumalan sanan oppisi vuoksi?

Usko Toivonen

Sinulla on omat näkemyksesi, minulla omani. Tunnen monia adventisteja, jotka ymmärtävät samoin, että sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti Jumalan merkki.

Kerro näkemyksesi pedonmerkistä, minkä olet löytänyt pedonmerkiksi ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on omat näkemyksesi, minulla omani. Tunnen monia adventisteja, jotka ymmärtävät samoin, että sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti Jumalan merkki.

Kerro näkemyksesi pedonmerkistä, minkä olet löytänyt pedonmerkiksi ?

1234567---

Niin, varmasti tunnet, koskapa on kysymys adventismin opista.

Kirjoitathan jossakin, että adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
        Adventistitko sen asian päättävät, vaiko sinä?
        Kuka päättää kenen nimi on Karitsan elämänkirjassa?
        Adventistitko, vai johonkin toiseen järjestöön kuuluvat, jotka julistavat "vain meillä on totuus"?

Eli kirjoitat opistasi käsin, jolloin Jumalan sana ei olekaan ylin sana, vaan oppi.

Ei opin vastaanottaneiden samanmielisten uskomuksella ole paljoakaan merkitystä, jos se ylittää sen mikä on kirjoitettu.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, varmasti tunnet, koskapa on kysymys adventismin opista.

Kirjoitathan jossakin, että adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
        Adventistitko sen asian päättävät, vaiko sinä?
        Kuka päättää kenen nimi on Karitsan elämänkirjassa?
        Adventistitko, vai johonkin toiseen järjestöön kuuluvat, jotka julistavat "vain meillä on totuus"?

Eli kirjoitat opistasi käsin, jolloin Jumalan sana ei olekaan ylin sana, vaan oppi.

Ei opin vastaanottaneiden samanmielisten uskomuksella ole paljoakaan merkitystä, jos se ylittää sen mikä on kirjoitettu.

Usko Toivonen

On julistajia, jotka julistavat 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa maanpäällä. Suotkoon heille 1000 vuotinen rauha maanpäällä.

Pelastuneet adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

Sinulle on varmaan vaikea kertoa, mikä on pedonmerkki ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On julistajia, jotka julistavat 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa maanpäällä. Suotkoon heille 1000 vuotinen rauha maanpäällä.

Pelastuneet adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

Sinulle on varmaan vaikea kertoa, mikä on pedonmerkki ?

1234567---

Ei siellä taivaassa tule olemaan yhtään adventistia, on vain Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä.

Adventistien leiri on täällä maan päällä ainoastaan.

Jumalan paratiisissa on kaikki entinen mennyttä.

Kysyinkin sinulta joskus kysymyksen tuohon pyhien leiriin liittyen.

7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        ( Ilm 20)

Lankeaako tuli taivaasta taivaaseen?
        Lankeaako tuli taivasta maahan?
        Onko pyhien leiri siis taivaassa, vaiko maan päällä?

Ja tuohon kysymykseesi pedon merkistä, niin en todellakaan osaa siihen vastata, että mikä se on.

Tuntomerkit on annettu ja en näe niiden vielä täyttyneen.

13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
        14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
        18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
        ( Ilm 13)

Ei ole vielä pedon merkkiä näiden tuntomerkkien perusteella.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siellä taivaassa tule olemaan yhtään adventistia, on vain Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä.

Adventistien leiri on täällä maan päällä ainoastaan.

Jumalan paratiisissa on kaikki entinen mennyttä.

Kysyinkin sinulta joskus kysymyksen tuohon pyhien leiriin liittyen.

7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        ( Ilm 20)

Lankeaako tuli taivaasta taivaaseen?
        Lankeaako tuli taivasta maahan?
        Onko pyhien leiri siis taivaassa, vaiko maan päällä?

Ja tuohon kysymykseesi pedon merkistä, niin en todellakaan osaa siihen vastata, että mikä se on.

Tuntomerkit on annettu ja en näe niiden vielä täyttyneen.

13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
        14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
        18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
        ( Ilm 13)

Ei ole vielä pedon merkkiä näiden tuntomerkkien perusteella.

Usko Toivonen

Mitä kirjoitat ovat sinun näkemyksiäsi. Minulla on omat näkemykseni, että se siitä. Tutki vaan asioita monelta eri kantilta.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä kirjoitat ovat sinun näkemyksiäsi. Minulla on omat näkemykseni, että se siitä. Tutki vaan asioita monelta eri kantilta.

1234567---

Tutkin toki ja tuon sinun edustamasi näkemyksen olen jo vääränä tulkintana hylännyt.
        Ei käy yksiin annettujen tuntomerkkien kanssa.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutkin toki ja tuon sinun edustamasi näkemyksen olen jo vääränä tulkintana hylännyt.
        Ei käy yksiin annettujen tuntomerkkien kanssa.

Usko Toivonen

Sinulla on oikeus tulkita, ei mitään haittaa.

1234567---

• Anonyymi

Olisi hyvä jos ihmisen höpötyksillä oli jotain tekemistä Raamatun kanssa.

• Anonyymi

Ehkä kiistamme selviää sitten kilvoittelumme päätyttyä.

• Anonyymi

Kiistoja tulee väistämättä, sillä on paljon niitä, jotka EIVÅT YMMÄRRÄ, että kymmenenkäskyn laki kuuluu kaikille. Kaikilla kun ei YMMÄRRYSTÄ vaan löydy, ei sitten millään.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiistoja tulee väistämättä, sillä on paljon niitä, jotka EIVÅT YMMÄRRÄ, että kymmenenkäskyn laki kuuluu kaikille. Kaikilla kun ei YMMÄRRYSTÄ vaan löydy, ei sitten millään.

1234567---

Onko sinulla jonkilainen messias-kompleksi, kun päivästä toiseen intät noita samoja vanhan-liiton sääntöjä? Kuvittelet varmaan olevasi ymmärtäväinen mutta tuo jatkuva postaaminen osoittaa, että olet paniikissa, kun sanomaasi ei uskota.
        Hellitä välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla jonkilainen messias-kompleksi, kun päivästä toiseen intät noita samoja vanhan-liiton sääntöjä? Kuvittelet varmaan olevasi ymmärtäväinen mutta tuo jatkuva postaaminen osoittaa, että olet paniikissa, kun sanomaasi ei uskota.
        Hellitä välillä.

Ei ole mitään paniikkia. Sanomani on tuoda todistukseksi mahdollisimman monille. En ole odottanutkaan mitään uskomisia. Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään peto, sitä, jonka kuolinhaava paranee paranemistaan.
        Ei ole mitään herätystä näköpiirissä, sillä edelleenkin naiset hääräävät pastoreina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttyjä, samoin kuin abortitkin.
        Jumalan antama sapatti ei käy suurelle osalle pyhäpäiväksi, vaan yhäti julistetaan: UUDEN LIITON SAPATTI EI OLE EDES LAUANTAI.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään paniikkia. Sanomani on tuoda todistukseksi mahdollisimman monille. En ole odottanutkaan mitään uskomisia. Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään peto, sitä, jonka kuolinhaava paranee paranemistaan.
        Ei ole mitään herätystä näköpiirissä, sillä edelleenkin naiset hääräävät pastoreina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttyjä, samoin kuin abortitkin.
        Jumalan antama sapatti ei käy suurelle osalle pyhäpäiväksi, vaan yhäti julistetaan: UUDEN LIITON SAPATTI EI OLE EDES LAUANTAI.

1234567---

Numerorivi tätäkö yrität? Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään peto, sitä, jonka kuolinhaava paranee paranemistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Numerorivi tätäkö yrität? Saa kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään peto, sitä, jonka kuolinhaava paranee paranemistaan.

Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v. 1798 ja vangitessa paavin. Nyt näemme tämän kuolinhaavan olevan paranemassa.

1234567---

• Anonyymi

Asia olisi hyvä ratkaista henkilökohtaisella tasolla jo nyt lukemalla Paavalin sekä muiden kirjeitä siitä minkä Hengen vallassa meidän tulisi elää sekä uskoa siihen sanaan siten kuten Henki meille valaisee sen oman elämämme suhteen.

• Anonyymi

Todella sapattikiistoja adventistit harrastavat täällä. Hävetkää ja paljon adventistit. Todella lapsellista.

• Anonyymi

Ei adventistit sapattia häpeä. Tämä on häpeällistä jos mikä kuulla helluntaijulistajien suusta: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai.

1234567---

• Anonyymi

Ei adventistit sapattia häpeä. Tämä on häpeällistä jos mikä kuulla helluntaijulistajien suusta: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai.

1234567---

• Anonyymi

1234567---

• Anonyymi

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Tämä on totta mitä kirjoitit. Itsekin olen katsellut TV seiskasta tätä sarjaa, näin he mainitsivat. Itse pidän myös Israel uutisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Kai se sapatti ratkaisee kaikki adventismiuskon ongelmat.
        Uskotaan niin ja täysin valoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalalla on lapsia kaikissa uskon suunnissa. Jätetään tuomio Jumalalle.
        Me voimme siunata toisiamme !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalalla on lapsia kaikissa uskon suunnissa. Jätetään tuomio Jumalalle.
        Me voimme siunata toisiamme !

Adventistit eivät ole Jumalan lapsia, vaan perkeleen omia.
        Sana todistaa: He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka rikkoo yhtä kohtaa vastaan on syypää, joka kohdassa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistit eivät ole Jumalan lapsia, vaan perkeleen omia.
        Sana todistaa: He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.

Oletko sinä hyvä esimerkki kristitystä !! Kun lukee mitä sinä täällä kirjoittelet niin ihmettelen mitenkä paljon sinä kannat vihaa sisälläsi joka kuluttaa sinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka rikkoo yhtä kohtaa vastaan on syypää, joka kohdassa.

1234567---

Adventistien mukaan he täyttävät kaikki lait, koska he pitävät sapatinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistien mukaan he täyttävät kaikki lait, koska he pitävät sapatinkin.

Epätäydellisille adventisteille on kymmenenkäskyn laki kasvattaja Kristukseen, elämän loppuun saakka.
        Laki on hyvä, laki on Pyhä, ja evankeelinen.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Tämä on teille merkkinä:

14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        ( Jes 7)

12 Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."
        ( Luuk 2)

11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
        12 Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."
        (Luuk 2)

Jumalan antama merkki.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jeesus härnäsi tälläisiä sapattikiihkoilijoita.

• Anonyymi

Adventistit valittavat miksi heitä parjataan täällä. Miksi he eivät pysy omalla keskustelupalstalla?????

• Anonyymi

En valita, mitä valittamista siissä parjauksissa, on ei mitään. Kautta maailman sivun on ollut parjauksia.

1234567---

• Anonyymi

Ei adventistit pidä sapattia. Tai ei siihen ole ohjeita uuden liiton uskoville. Siihen pitää keksiä omat perinnäissäännöt ja siten kuvitella pitävänsä Jumalan käskyt ja olevansa kaikkia muita ihmisiä hurskaampi. Mikä on tietenkin vain suurta itsepetosta.

• Anonyymi

Muistatko mitä Billy Graham sanoi 10 käskystä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Billy Graham ei ollut Jumala. Hän oli bisnesmies, jolle evankeliumin julistaminen oli liiketoimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menikö Billy Graham Jeesuksen esimerkin mukaan sapattisin seurakuntaansa pitämään jumalanpalveluksia ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Billy Graham ei ollut Jumala. Hän oli bisnesmies, jolle evankeliumin julistaminen oli liiketoimintaa.

Voi olla, että oli myös liiketoimintaa, John Wesley, ja Dwight L. Moody, Charles Haddon Spurgeon, Aapeli Saarisalo, Ole Hallesby, Erkki Kaila, Jean Calvin, Osmo Tiililä,
        T. B. Barrat, Mitäs löydät näitten miesten elämästä ?

• Anonyymi

Sunnuntai on KEKSITTY PYHÄKSI !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla, että oli myös liiketoimintaa, John Wesley, ja Dwight L. Moody, Charles Haddon Spurgeon, Aapeli Saarisalo, Ole Hallesby, Erkki Kaila, Jean Calvin, Osmo Tiililä,
        T. B. Barrat, Mitäs löydät näitten miesten elämästä ?

Kaikki nämä ainakin puhuivat, että 10 käskyä on voimassa.

• Anonyymi

Jeesuksen erimerkin mukaan fariseukset olisivat halunneet tappaa heidät sapattirikkomuksista.

• Anonyymi

Mistä näitä murhaajia oikein sikiää. Pimeänäkeskiaikana kidutettiin ja surmattiin mitä olen lukenut, niin heitä oli noin 50 miljoonaa murhattua.

1234567---

• Anonyymi

päivään lukemista.

• Anonyymi

Jeesus ei mennyt sapattia seurakuntaan, vaan kulki pitkin katuja fariseukset kintereilään seuraamassa rikkooko sapattia. Ja rikkoi parantamalla sairaan, jolloin fariseukset sydämistyivät niin, että alkoivat etsiä keinoja tappaa Hänet. Jeesus myös sapattina vaelteli viljapeltojen ohi eikä suinkaan istunut kuulemassa sapattisaarnaa ja kun vielä ottivat tähkäpäitä ja söivät, saivat fariseukset jälleen aiheen syyttää sapattirikkomuksista.

Eli kun seuraamme Jeesusta, meitä syytetään sapattirikkomuksista.

• Anonyymi

Sapatti on tärkeä, mutta ei tärkeämpi kuin Kristus. Ilman Jeesusta sapatti on vain yksi päivä seitsemästä. Ilman Jeesusta sapatinviettäjästä tulee samanlainen kuin evankeliumin kertomuksen fariseukset. Mutta Jeesuksen kanssa...? Se on toinen asia.
        Kumosiko Jeesus evankeliumeissa sapatin ? Vai opettiko hän kansaansa viettämään sitä oikein ? Nämä pohdinnat koskettavat sapattikysymyksen ydintä Uudessa testamentissa, etenkin evankeliumeissa. Tutkimmepa tooraa miten tarkasti hyvänsä , on vaikeata nähdä, mitä lakia opetuslapset rikkoivat. Opetuslapset eivät koittaneet tehdä hieman ylitöitä ja tienata. He olivat vain nälkäisiä ihmisiä, jotka söivät sapattina. Kysymys ei ole siitä, rikkoivatko opetuslapset raamatullisen käskyn, mitä he eivät tehneet, vaan rikkoivatko he ihmisten laatiman säännön, minkä he kyllä tekivät. Fariseukset olivat kuormittaneet sapatin päivän nin monilla ihmisten laatimilla säännöillä, että seitsemäs päivä ei enää vapauttanut Israelia joka viikko vaan sitoi sen kahleisiin. Se ei ollut enää ilon, riemun ja siunauksen päivä, jollaiseksi se oli tarkoitettu, vaan siitä oli tullut sellainen taakka, että ihmiset eivät saaneet edes poimia muutamia tähkäpäitä nälkäänsä. Jeesus yritti kääntää juutalaiset pois fariseusten lainoimaisesta suhtautumisesta sapattiin- ei itse sapatista. Kysymys ei ollut siitä, mikä päivä tuli pitää pyhänä, vaan miten sitä oli vietettävä. Siunausta kaikille !

• Anonyymi

Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Juutalaiset närkästyivät tästä.
        Sapattikokouksen jälkeen Jeesus myös vaelteli luonnossa. Olen syönyt itsekin sapattina marjapensaasta marjoja, Tähkäpään jyvät ne vasta hyviä ovatkin, ompa tullut niitäkin syötyä.

1234567---

• Anonyymi

Mites teidän mielestä käy jos on Vapaakirkkolainen ja viettää sapattia ?

• Anonyymi

Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.

1234567---

Adventismi on:
        -valehtulua
        -ulkokultaisuutta
        -ylpeyttä
        -epäjumalapalvelusta
        -kristittyjen halveksintaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventismi on:
        -valehtulua
        -ulkokultaisuutta
        -ylpeyttä
        -epäjumalapalvelusta

Mitäs sieltä teidän suunnalta kuuluu muuta kuin valehtelua, näin kuultuna: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs sieltä teidän suunnalta kuuluu muuta kuin valehtelua, näin kuultuna: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai.

1234567---

Valehteleva
        sapatinpalvoja 123.....

Adventismi on:
        -valehtulua
        -ulkokultaisuutta
        -ylpeyttä
        -epäjumalapalvelusta

Sapatti on lauantai, onko adventistit noin aivopestyjä typeryksiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Adventistien synti on se, että he eivät salli Pyhän Hengen toimintaa seurakunnissaan.
        Armolahjoja ei kuulema ole enää, kun adventistit ovat jo nyt täydellisiä.
        Amerikasta tulee joka viikko raamattu tunnit höystettynä EGW-Iisebeli-naisprofeetan opeilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehteleva
        sapatinpalvoja 123.....

Adventismi on:
        -valehtulua
        -ulkokultaisuutta
        -ylpeyttä
        -epäjumalapalvelusta

Sapatti on lauantai, onko adventistit noin aivopestyjä typeryksiksi.

Toistetaan ! Kuuntelin TV seiskasta helluntalaisten julistusta Kolossalaiskirjeestä Paavo Järvisen johdolla. Heitä oli muutama helluntalaisjulistaja koolla. Heille tuli sapatti esille, eräs heistä mainitsi: UUDEN LIITON SAPATTI EI OLE EDES LAUANTAI. He olivat saman henkisiä kaikki.

Sapatti on, viikon seitsemäntenäpäivänä lauantaina, ja kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille pyhäpäiväksi.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistien synti on se, että he eivät salli Pyhän Hengen toimintaa seurakunnissaan.
        Armolahjoja ei kuulema ole enää, kun adventistit ovat jo nyt täydellisiä.
        Amerikasta tulee joka viikko raamattu tunnit höystettynä EGW-Iisebeli-naisprofeetan opeilla.

On suuri armolahja, ymmärtää Raamatun sanomaa. On suuri armolahja ymmärtää pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.
        On suuri armolahja ymmärtää, että Jumalan jottelemat saastaiset eläimet, kuten sika eivät kuulu ruuaksi.
        On suuri armolahja ymmärtää, että pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, eikä täällä tuhoutuneen maanpäällä.
        On suuri armolahja ymmärtää, että kymmenenkäskyn laki on epätäydellisille adventisteille kasvattaja Kristukseen elämän loppuun saakka.

1234567---

• Anonyymi
      • Anonyymi

Adventistit eivät palvele kristittyjen Jumalaa; he eivät tunne Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa. Heillä on Jumala, joka ei elä aina ja iankaikkisesti.
        Sillä heidän harhojensa mukaansa "iankaikkisesti" voi tarkoittaa:
        1. Aika, pitkä tai lyhyt aika.
        2. Elinikä
        3. Maailmanaika
        4. Loppumaton aika
        SAATANA MENE POIS VALHENESI!!!

• Anonyymi

Missä meille Raamatussa annetaan noi sapattiohjeet miten sitä vietetään? Missä luodaan nuo perinnäissäänöt miten viettää "oikein" sapattia. Paavali ainakin antaa pitkät koko sapatin viettämiselle ja kaikelle lakihenkisyydelle. Silloin Kristus on turhaan kuollut, jos sapatin avulla yritetään pelastua.

Peljättävää on jos sapattisäädökset ovat syntyneet pelkästään harhaoppisten ajatuksissa.

• Anonyymi

Eikö lepopäivä kuulu 10 käskyihin joita sinäkin tahdot noudattaa ?

• Anonyymi

Paavali itse julisti evankeliumia sapattisin. Erään kerran joen rannalla kokoontuneille naisille sapattina.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali itse julisti evankeliumia sapattisin. Erään kerran joen rannalla kokoontuneille naisille sapattina.

1234567---

Paavali taisi julistaa evnkeliumia joka päivä. Ja tuskin siihen Paavalin julistukseen kuului millään tavalla sapatti. Ainakaan hän ei anna yhtään ohjetta mitään viettää se "oikea" sapatti. Mitkä olisi ohjeet miten ei voi viettää sitä sapatti mikä annettiin kymmenessä käskyssä kun sitä juutalaiset vietti vääri ja Jeesususkin sen kumosi, vaan pitäisi viettää sitä "oikeaa" sapattia, joka ei ole kuten juutalaisten fariseusten eikä se mitkä ohjeet VT:ssä annetaan.

Ettei tosiaan se "oikea" sapatti olisi vain harhaoppinen keksintö kun sitä ei löydy Raamatusta. Niitä ohjeita ei vain valitettavasti löydy miten vietämme sen sapatin "oikeasti" eikä kuten juutalaistet fariseukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali taisi julistaa evnkeliumia joka päivä. Ja tuskin siihen Paavalin julistukseen kuului millään tavalla sapatti. Ainakaan hän ei anna yhtään ohjetta mitään viettää se "oikea" sapatti. Mitkä olisi ohjeet miten ei voi viettää sitä sapatti mikä annettiin kymmenessä käskyssä kun sitä juutalaiset vietti vääri ja Jeesususkin sen kumosi, vaan pitäisi viettää sitä "oikeaa" sapattia, joka ei ole kuten juutalaisten fariseusten eikä se mitkä ohjeet VT:ssä annetaan.

Ettei tosiaan se "oikea" sapatti olisi vain harhaoppinen keksintö kun sitä ei löydy Raamatusta. Niitä ohjeita ei vain valitettavasti löydy miten vietämme sen sapatin "oikeasti" eikä kuten juutalaistet fariseukset.

Jeesus ei kumonnut sapattia, juutalaiset pitivät Jeesusta sapatin kumoajana syystä, kun Jeesus paransi sapattina opetustensa ohella sairaita sapattina.
        Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän. Tuli käyttää järkeä ja nostaa härkä kaivosta jos sapattina kaivoon putoaa. Elämet vanhukset, lapset ja sairaat hoidettava, tulipalot sammutettava, poliisit ja vartijat myöskin paikoillaan vuorollaan sapattina, sillä elämme maailmassa, jossa tehdään paljon laittomia tekoja.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei kumonnut sapattia, juutalaiset pitivät Jeesusta sapatin kumoajana syystä, kun Jeesus paransi sapattina opetustensa ohella sairaita sapattina.
        Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän. Tuli käyttää järkeä ja nostaa härkä kaivosta jos sapattina kaivoon putoaa. Elämet vanhukset, lapset ja sairaat hoidettava, tulipalot sammutettava, poliisit ja vartijat myöskin paikoillaan vuorollaan sapattina, sillä elämme maailmassa, jossa tehdään paljon laittomia tekoja.

1234567---

Kun uutisia seuraa, niin kyllä huomaa että laittomia tekoja tehdään tämän tästä.

• Anonyymi

Arkipäiväistämällä Jumalan antaman sapatin, voi taivaan portit pysyä tälläiseltä henkilöltä tiukasti kiinni.

1234567---

• Anonyymi

Paavali ei ollut adventisti eikä levittänyt kolmen enkelin sanomaa ympättynä sapatilla.

• Anonyymi

Taasko te alatte !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taasko te alatte !

Taas !

• Anonyymi

Raamatussakin kerrotaan näistä sanakiistojen kipeistä ihmisistä, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty, joten ei tämä ole mitään uutta, vaan aivan raamatullista että näitä ikuisia jänkääjiä on jotka vääristävät Herran suoraa tietä.

• Anonyymi

>>> Näitä ikuisia jänkääjiä on jotka vääristävät Herran suoraa tietä<<<<<

Totta on, vieläkin kuulee julistettavan: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai.

Raamatusta luemme: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> Näitä ikuisia jänkääjiä on jotka vääristävät Herran suoraa tietä<<<<<

Totta on, vieläkin kuulee julistettavan: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai.

Raamatusta luemme: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

1234567---

Numerorivi, et ole uudesti syntynyt Jeesuksen seuraaja, vaan seuraat pimeyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Numerorivi, et ole uudesti syntynyt Jeesuksen seuraaja, vaan seuraat pimeyttä.

Nyt on hieno keli ulkona, mitä jos menisitte hiihtämään !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4431
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      98
      3956
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      51
      3489
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      22
      2713
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      25
      2552
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2413
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      43
      2277
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1897
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47