Silmien meikkaamisesta, täällä tarvittais neuvoo!

peiiipe

Kun kattelee irc-galleriassa muiden kuvia, näkee aika usein tosi hienosti meikattuja ja varjostettuja silmiä. Miten sellaset tehdään? En osaa rajata kunnolla (tai ehkä se johtuu vain kajalkynästä, joka on mahdollisesti huono) ja kokonaisuus on vain suttuinen. Miten ne tehdään? Silmämeikin tekemiseen tarvittais siis vinkkejä.

;)

5

1181

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

pohjustukset on tärkeitä. Kannattaa käyttää silmämeikin pohjustusvoidetta niin luomiväri pysyy raikkaana ja siistinä kauan. Myös rajauskynän pitäisi pysyä paremmin.
      Nestemäinne eye-liner on parempi kuin puukynä, kun on ensin harjoitellut rajaamista. Ja pienet silmämeikin virheet voi korjata pumpulipuikolla, jos esim. rajaus menee yli. Luomivärien kannattaa olla ns. rikottuja sävyjä ennemmin kuin erittäin kirkkaita.

• ande

Hyvä kun tää on tullut puheeksi, mua kiinnostaa kans...

Mitäs kaikkee tohon pohjustukseen kuuluu? Laitetaanko silmiin eka se pohjustusvoide ja sit puuteri ja sit esim. rajaus ja luomiväri? Vai mitä kaikkea pitää laittaa ja missä järjestyksessä?
        Ja meikkivoideko ei riitä vaan onko suositeltavampaa käyttää jotain "oikeaa" pohjustusvoidetta?

Kiitos :)

• oma kokemukseni
        ande kirjoitti:

Hyvä kun tää on tullut puheeksi, mua kiinnostaa kans...

Mitäs kaikkee tohon pohjustukseen kuuluu? Laitetaanko silmiin eka se pohjustusvoide ja sit puuteri ja sit esim. rajaus ja luomiväri? Vai mitä kaikkea pitää laittaa ja missä järjestyksessä?
        Ja meikkivoideko ei riitä vaan onko suositeltavampaa käyttää jotain "oikeaa" pohjustusvoidetta?

Kiitos :)

Itse olen kokeillut monenlaisia silmämeikin pohjustus tapoja. Minulle paras vaihtoehto on lumenen silmämeikinpohjustusvoide ja päälle kevyt puuterointi, meikki kestää koko työpäivän! Rajauksen teen luomivärin päälle, mutta jos haluaa pehmeämmän tuloksen, voi rajauksen tehdä ensin ja sen jälkeen levittää luomivärin (ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen...)

Minun käsittääkseni käytetään joko meikkivoidetta TAI pohjustusvoidetta, ei molempia. Kaipa joku oikaisee, jos väärässä olen...

• peiiipe
        oma kokemukseni kirjoitti:

Itse olen kokeillut monenlaisia silmämeikin pohjustus tapoja. Minulle paras vaihtoehto on lumenen silmämeikinpohjustusvoide ja päälle kevyt puuterointi, meikki kestää koko työpäivän! Rajauksen teen luomivärin päälle, mutta jos haluaa pehmeämmän tuloksen, voi rajauksen tehdä ensin ja sen jälkeen levittää luomivärin (ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen...)

Minun käsittääkseni käytetään joko meikkivoidetta TAI pohjustusvoidetta, ei molempia. Kaipa joku oikaisee, jos väärässä olen...

ite käytän kans sitä Lumenen silmämeikin pohjustusvoidetta, kyllä meikki kestää!!

• Ilovehair

Kajalkynillä ja -"tusseilla" tulee helposti suttuinen ja liian paksu rajaus. ns. kakku-rajausväri hyvällä siveltimellä laitettuna on siisti, ohuenohut viiva ja aivan ripsien tyvessä.
      Edullinen rajausväri kakku on esim. MakeUpStorella, sarjan sivellin sensijaan on paksy tönkkö. Hyvän siveltimen saat esim. Ohlssonilta tai taidetarvikeliikkeistä. Näädänkarvasivellin nro 00. Blascolta löytyy hinnakkaampi kakkuväri, ja myös hyvä sivellin. Muistakin sarjoista varmasti löytyy, nämä nyt ovat minulle tuttuja.
      Ja vielä kertaan, kakkurajausvärin kanssa se hyvä sivellin on ihan ehdoton!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16483
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      38
      4417
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2587
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1888
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1533
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      389
      1486
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1309
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1263
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      955
    Aihe