Olen kaiketi ymmärtänyt, että jos ex-puoliso ostaa minut ulos yhteisestä kodistamme, niin en ole velvollinen maksamaan veroa summasta, joka jää käteen asuntolainani jälkeen. Miten sitten irtaimiston kanssa? Jos tilanne olisi se, että ottaisin mukaan vain henkilökohtaiset tavarani ja ex maksaisi minulle sopimamme summan irtaimistosta? Voinko vaatia ex:n nimissä (avioliiton aikana hankittu yhteiseen käyttöön) olevasta autosta puolet sen arvosta?
Irtaimisto ja verotus
1
162
Vastaukset
- Anonyymi
"Olen kaiketi ymmärtänyt, että jos ex-puoliso ostaa minut ulos yhteisestä kodistamme, niin en ole velvollinen maksamaan veroa summasta, joka jää käteen asuntolainani jälkeen."
Ei tarvitse maksaa veroa
"Miten sitten irtaimiston kanssa? Jos tilanne olisi se, että ottaisin mukaan vain henkilökohtaiset tavarani ja ex maksaisi minulle sopimamme summan irtaimistosta?"
Ihan sama, ei veroa.
"Voinko vaatia ex:n nimissä (avioliiton aikana hankittu yhteiseen käyttöön) olevasta autosta puolet sen arvosta?"
Tottakai. Kaava menee siten, että laskette yhteen kaiken omaisuuden ja käteisen, vähennätte siitä velat (yhteiset ja henkilökohtaiset) ja jaatte jäljelle jäävän summan kahtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823213
- 922915
- 532172
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201625- 191414
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61409- 171401
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181365Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131341Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351295