Millä periaattella lasten äiti avioerossa on se parempi.

Anonyymi

Sosiaalivirannomaiset (naiset)katsoneet kahden tytön huoltajuuden äidille ,jolla on tai ainakin oli mielenterveysongelmia isä hoiti lapset eron jälkeen noin kaksivuotta isä ei ole tavannut tyttöjä mummiltakin se on äidin puolelta evätty ,voisiko sossuntädit panna uudelleenkoulutukseen?

9

52

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä toisinaan on näissä tilanteissa niitä että naiset keskenään pääsee pyörittelemään asioita niin että mies, se lasten isä nähdään hyvin yksipuolisesti. Tuntuu kuin kaatuis miehen ylle koko naisväen miehiä kohtaan kokema ylisuuri kauna. Toki molemmissa sukupuolissa on niitä jotka on taitavia pelaamaan psykologista peliä ja osaavat puhua edukseen mutta kovin usein nainen siis lasten äiti on se joka ei ota asioita asioina vaan siinä sossukeskustelussa pyörii kaikki mielen sakka mikä ikinä vaan voi.

    • Anonyymi

      Sillä, että se on lasten äiti. Äiti on aina lapsille tärkeämpi kuin isä, se niitä kantaa 9 kk mahassaan ja synnyttää, imettää ja ylensä äidit hoitaa lasten hoidon 100% isät vaan tuuppaa raskaaksi eikä tee muuta. (Y) Jos keksittäis tapa korvata siittiösolut niin teitä miehiä ei tarvittais mihinkään! (Y)

    • Anonyymi

      Mielenterveysongelmat eivät välttämättä tee jostakusta huonoa vanhempaa ja toisekseen, se että sinä väität jollain olevan mielenterveysongelmia ei tarkoita sitä, että on.

      "Isä hoiti lapset eron jälkeen noin kaksi vuotta" siis oli yksinhuoltaja vai, vai millä tavalla hoiti? Vähän epämääräinen selitys. Entä ennen tuota, miten meni hoitomuoto? Oliko äiti kotiäiti 5v ja hoiti pääsäännöllisesti lapset, vai onko lapset jo vanhempia ja ovat esittäneet haluavansa asua äidin luona? Onko mahdollista, että isä on unohtanut kokonaan sen henkisen puolen lastenkasvatuksessa?

      Jos isällä on ollut yksinhuoltajuus kaksivuotta, niin pitäisi olla jonkinlaisia ongelmia hänen kasvatustyylissä, että yhtäkkiä tekisivät tempun ja siirtäisivät lapset äidilleen.

      Lapset yleisemmin menevät äideille, koska yleisemmin äidit ovat he, jotka ovat lapsista eniten huolehtineet ja tietävät lastensa asioista ja menoista huomattavasti enemmän, kuin isät. Onneksi nykyään tuo asetelma on pikkuhiljaa muuttumassa, että isätkin ovat enemmän kiinnostuneita lapsistaan (tievätä milloin pitää käyttää neuvolassa, henkisen puolen kasvatuksesta, jne). Kuitenkaan tuo ei vielä vie sitä asiaa pois, että naiset joutuvat ottamaan suuremman niin taloudellisen, kuin fyysisen riskin lapsia tehdessä eikä tätä pidä unohtaa valitsesaan kummalle vanhemmalle lapset menevät.

    • Anonyymi

      Sossun tädit toteavat äiti parempi lapset eri mieltä äidillä pää pikkasen viiraa sossuntädit kattoo äiti on äiti vaikka Isä huolehtii lapsista ja taloudesta voisinko isäukkina tai semmosena puutua asiaan.vituttaa.

    • Anonyymi

      Mun mielestä pikkulapsille 0-5v sopii paremmin äiti, ja kouluikäisille sitten isä taikka äiti 50/50.

      • Anonyymi

        Imetysikäiselle lapselle yleensä sopii lähivanhemmaksi äiti. Mutta toimintatapoja eri perheissä on lukuisia eikä samaa mallia voi kopioida kaikkiin.
        Itse olen lasten isänä aina osallistunut lääkäreissä käynteihin, koulun yhteydenpitoon yms. Lasten asioiden hoitamiseen enemmän kuin lasten äiti.
        Silti avioerossamme lastenvalvojan painostuksella äitistä tehtiin lähivanhempi. Onneksi lapset saavat olla luonani noin 60% ajasta (tämä sopii myös lähivanhemmalle).
        Joudun kuitenkin maksamaan lähivanhemmalle elatusapua vaikka elatuskykymme on yhtäsuuri (reilua? Ehkä lastenvalvojan mielestä)


    • Anonyymi

      Äiti on kyseisessä tilanteessa kieltänyt ja manipoloinut lapset tapaamasta Isää ja isän puoleisia sukulaisia Kiitos asiantuntevat sossutädit.

      • Anonyymi

        Sossuntädit eivät päätä huoltajuudesta vaan käräjäoikeuden tuomari. Sossuntädeillä ei ole oikeutta tehdä edes väliaikaismääräystä...


    • Anonyymi

      No eivät ne mitenkään sitä katso puolueellisesti, jos kaikki on kunnossa.

      Meillä oli itsestäänselvyys, että poika jäi minulle. Sen päätä ei käännä kukaan, eikä sossu ole edes yrittänyt. Tosin olen pitänyt pojasta hyvää huolta ja tykätään asua yhdessä, eikä olla sossun asiakkaitakaan hyvätuloisina.

      Etä-äiti on tavallaan hylännyt lapsen. Tapaa joka toinen viikonloppu, jos huvittaa. Ei tätä olla ääneen koskaan sanottu ja kovasti olen yrittänyt tukea pojan ja äidin yhteyttä, mutta niin se vaan menee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe