Lestadiolaisten "rehellisyydestä"

Olen aika paljon tavannut velluja elämäni aikana ja on ollut muutamia omantunnon rehellisiäkin lestadiolaisia, varsinkin ennen hoitokokouksia. Hoitokokousterrori oli siinäkin suhteessa todellinen vedenjakaja . Isompi kuin ns ulkopuolinen saattaisi uskoa.

Valitettavasti ylivoimaisesti epärehellisimmät tapaamani ihmiset ovat olleet ainakin 60% velluja. He ovat yrittäneet vängätä minuakin mukaansa epärehellisyyksiinsä, mm veropetoksen tekoon. Tiedän että jos siihen olisin haksahtanut, käteeni olisi pelattu epäilemättä mustapekka Trumpin tyyliin. Suurimmat heidän koijauksensa minua kohtaan jätän vielä kertomatta. Painotus sanalla vielä.

Vl-ihmisellä ei näytä olevan minkäänlaisia estoja vääryyden tekemiseen lähimmäistään kohtaan. Heillä näyttää olevan suorastaan kiima siihen.

Kaikki lähtee tuosta heidän Luthernatsilta peräisin olevasta synninpäästövalheesta.

79

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tragikoomista että nämä roistot manipuloivat lapsensa sitten räkyttämään minulle Demonipesä demonipesä.

      • Anonyymi

        Käykö demonien olo pesässä ahtaaksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käykö demonien olo pesässä ahtaaksi?

        Ettekö pysty minkäänlaiseen järjelliseen keskusteluun? Ei sitä järjen vangiksi ottoa kannata niin tosissaan ottaa.


      • Anonyymi

        No kun jätkä on sellanen demonipesä! Mitäpä muutakaan sulle voi sanoa? Kysyn vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun jätkä on sellanen demonipesä! Mitäpä muutakaan sulle voi sanoa? Kysyn vain.

        Voisit vaikkapa kertoa, missä kohtaa hänen kirjoituksensa ei mielestäsi pitänyt paikkaansa. Tuo pelkkä räkyttäminen kun on yhtä tyhjän kanssa ja voisit yhtä hyvin olla vain hiljaa kuin jankuttaa noista demoneista.



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä leiki perkele Jeesusta iso mies!! Siä oot ihan hupiukko!!Täällä vaan keskellä yötä runkkaat!!!

        :-D :-D :-D


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ettekö pysty minkäänlaiseen järjelliseen keskusteluun? Ei sitä järjen vangiksi ottoa kannata niin tosissaan ottaa.

        Met olemme saaneet ohjeet torpedoida Sinua, että lopettaisit. Asiat eivät ratkaise.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Met olemme saaneet ohjeet torpedoida Sinua, että lopettaisit. Asiat eivät ratkaise.

        :-) Ollaan huomattu! Tet


      • Anonyymi

        Metsä vastaa niin, kuin sinne huudetaan.

        Haluat luoda erittäin vastenmielisen kuvan itsestäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Metsä vastaa niin, kuin sinne huudetaan.

        Haluat luoda erittäin vastenmielisen kuvan itsestäsi.

        Gal. 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija


    • Kuntavaalit lähestyvät -tiedätte kenelle annatte vallan kun äänestätte keskustaa.

      • Anonyymi

        Oletkohan edes äänioikeutettu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan edes äänioikeutettu?

        ;-D


    • Heino on mielestäni rehellinen ja siksipä hänet erotettiinkin liikkeestä. Terveisiä Heinolle!

      • Anonyymi

        Heino voi olla rehellinen, mutta ota lääkkeesi, ettei arvointikykysi ohene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heino voi olla rehellinen, mutta ota lääkkeesi, ettei arvointikykysi ohene.

        Heino on hieno, kun vaihtaa kahden kirjaimen paikkaa.
        Voi hän olla kaulan kohdalta myös hieno mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heino on hieno, kun vaihtaa kahden kirjaimen paikkaa.
        Voi hän olla kaulan kohdalta myös hieno mies.

        Törkeästi sanottu tuo "voi olla rehellinen". Vellujen mielestä hän ei juuri sitä ole, kun alkoi kyselemään liikaa totuuden perään. Mitä he ovat kyseenalaistamaan Heinon rehellisyyttä?


    • Anonyymi

      Saalemistihan se on sitten ihan saatanan rehellinen! Perkeleesti demoneita ja laskee sellaista schaissea että Herra Varjele! On tämä meidän saalemisti niin rehellinen, halleluja!

      • Anonyymi

        Mikä kohta hänen puheistaan ei pitänyt paikkaansa?


      • Sainko aikaan hurmoksen sinussa?


    • Anonyymi

      Vittu ”demoninpesä demoninpesä demoninpesä” pystyttekö millään osoittamaan, että aloittaja puhuisi muka paskaa? Mitään muuta argumenttia, kuin jonnin joutava tyhjän räkyttäminen? Niitä ei ole, ja siksi teidän täytyy vain toistella vajaaälyisiä solvauksia! Tulkaa nyt ihmeessä minullekin länkyttämään paskaa noista demoninpesistänne!

      • Anonyymi

        Niin kun nyt olemme sielläpäin, samalla voisimme räksytellä ja mittailla viemäriä kivijalkaa ikkunoita kattoa ja .., noinhan se menee,... viime viikolla viimeksi.

        protestilista ei ole kaunista katsottavaa ei ole.

        potilaita on suomi täys eri asteisia ongelmaihmisiä. pianko joka kymmenes syö nappeja ja loput vetoketjuja.

        ei mene hyvin ei mene.


    • Aloitukseni näytti olevan joillekin sodanjulistus. Ei, en halua sotaa, tuon vaan peilin eteenne.

      Minä olen myös velluille peili. Älä syytä peiliä vellu kun naamasi on vino!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jeesuksen nimessä ja veressä on kaikki vilppi ja kusetus anteeksiannettu.

    • Anonyymi

      Selasin nämä kommentit, eikä yksikään vaikuttanut vl:n kirjoittamalta kommentilta. Muiden ovat.

      • Olen vähän samoilla linjoilla kanssasi, mutta viestisi oli vähän sekava.
        Kovia ovat kiroilemaan nykyvellut. Voivat olla trollejakin mutta anonyymi uskaltaa kiroilla.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olen vähän samoilla linjoilla kanssasi, mutta viestisi oli vähän sekava.
        Kovia ovat kiroilemaan nykyvellut. Voivat olla trollejakin mutta anonyymi uskaltaa kiroilla.

        Sydämestään uskovainen ei halua kiroilla edes anonyymina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sydämestään uskovainen ei halua kiroilla edes anonyymina.

        Niin minäkin haluan asian nähdä.


    • Tästä aloituksesta syntyi suuri älämölö ja kuten ennenkin:Viestintuoja ammutaan.
      Tiedän että lukuisa joukko ihmisiä jakaa kanssani saman kokemuksen lestadiolaisten epärehellisyydestä. Heihin kuuluu paljon myös velluja ja ex-velluja.

      Ns ulkopuolisilla on suuri harhakäsitys että vellut olisivat solidaarisia toisilleen. Kaikkein suurin riisto tapahtuu kuitenkin lahkon sisällä, uhrit kun eivät voi puolustautua kun heidät vaiennetaan saatanallisella evankeliumin irvikuvalla.

      Epärehellisyys vl-uskossa on rakenteellista. Joka hoksaa jujun, voi tehdä mitä vaan ja saa aina näyttämään uhrin syylliseltä. Nykytermein sanottuna: Vl-roisto saa aina pelattua mustanpekan uhrinsa käteen.

      • Anonyymi

        Kannattaa lukea enempi, mitä tarkoittaa narsisti? Narsisti jopa itkee, mutta vsin siksi, että ei saa tahtoaan läpi. Tilantäeesta voi jäädä ulkopuoliselle täysin väärä kuva. Minä, minä, minä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa lukea enempi, mitä tarkoittaa narsisti? Narsisti jopa itkee, mutta vsin siksi, että ei saa tahtoaan läpi. Tilantäeesta voi jäädä ulkopuoliselle täysin väärä kuva. Minä, minä, minä!

        Tiedän yhden vl-poliitikon joka käyttää itkuakin manipulointivälineenään.


    • Tuo vl joka minutkin yritti saada rikoskumppanikseen ei ole Ns mätä kala jonka kielikuvan taakse aina kaikki kielteinen vellujen toimesta pukataan. Hän on yhteisössään hyvin arvostettu, monen luottamustoimet haltija. Jos huonosti olisi käynyt, niin ei epäilystäkään kenen kädestä swartspeter olisi löytynyt.

      • Anonyymi

        Nyt alkaa demonipesällä olla täyskäsi mustiipekkoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alkaa demonipesällä olla täyskäsi mustiipekkoi.

        Ei jää mustiapekkoja käteen kun ei lähde vellujen vilunkipeliin mukaan.


      • Anonyymi

        Me ihmiset emme näe sydämeen. Jos väärin tehnyt ei ihmisten silmissä olekaan "mätä kala", hän voi olla sitä Jumalan silmissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me ihmiset emme näe sydämeen. Jos väärin tehnyt ei ihmisten silmissä olekaan "mätä kala", hän voi olla sitä Jumalan silmissä.

        Tiedän että nämä kirjoittelut sattuvat teihin umpirehellisiinkin vl-ihmisiin. Luultavasti tiedätte että kunnioitan teitä ja tiedätte että kritiikkini kohdistuu näihin fariseuslestadiolaisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei jää mustiapekkoja käteen kun ei lähde vellujen vilunkipeliin mukaan.

        Niinpä, tosi hyvä neuvo. Minä lähdin aikoinaan kun lapsellisesti uskoin heistä hyvää. Mutta kaikella on tarkoituksensa, Herra halusi näyttää minulle mikä perkeleellinen käärmeenpesä lahko on.

        Ilman kokemuksiani kuuluisin varmasti niihin samanlaisiin hyväntahtoisiin hölmöihin kuin kirkon johtokin on. Kuuntelisin kabineteissa vl-johtajien valheita, joita he ei missään nimessä kerro jäsenilleen. Sitten julistaisin "Tämän kirkon sisällämme olevan herätysliikkeen hengellistä elämää rikastuttavan vaikutuksen olemassa oloa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ihmiset emme näe sydämeen. Jos väärin tehnyt ei ihmisten silmissä olekaan "mätä kala", hän voi olla sitä Jumalan silmissä.

        Ei se ratkaise, mitä Jumala näkee, Hän on nänhyt rosvovellut jo syntyessä, mutta kaikkivaltias Jeesus on nolattu niissä piireissä, ja ainut joka olisi voinut auttaa.
        Mutta Jeesus pelastaa vain omansa.

        r


    • Anonyymi

      Niinpä se "ahneuden piru" voi hyökätä kehenkä vain. Epärehellisyydellä on kumminkin lyhyet jäljet , useinkin.!
      Yrittäjät, siis usein , ovat oma "rotunsa", mieluummin ovat omia käskyläisiään, eivät "kestä", että heitä ohjeistetaan, jos työ sujuu niin mikäpä siinä, mutta kaikista ei ole esimieheksi alaisilleen. Nykyaikana ei pitkälle pötkitä käskymentaliteetilla.
      Johtamisesta on monia kirjoja kirjoitettu, mm. "Johtaja on Media"!
      On myös käsitys "Mooses is Mooses, Bisnes is Bisnes", erotetaan työ ja usko !
      Rahellisyys kumminkin perii maan ! Jos tilitiedot ovat julkisesti esillä, esim. nettisivuilla, taloustietoineen, niin ne kertovat jo avoimemmasta yrityksestä.
      Pitää olla "satavarma" kun alkaa näillä palstoilla arvostella mitään yrityksiä, sillä kaikella tänne kirjoitetuilla asioilla on "jälki" ! Varovaisuutta kannattaa noudattaa.
      Oikeuslaitos on väärintekijöitä varten, ei nämä täällä olevat "tuomarit" ! En ole yrittäjä, mutta tunnen heitä !

      • Selvennykseksi sanottakoot että minä en nimilistoja ole tuonut, mutta hyödyllisiä nuo ovat, ovathan kuitenkin tiedot julkisia. Tutkiva journalismi on muutenkin nyt pinnalla. Itäisen naapurin johtajatkin voitaisiin ottaa kunniajäseniksi eräseen Oulussa majaansa pitävään järjestöön.

        Luulenpa ettei kyseisien sukujen edustajat ihmisinä ja henkilöinä aiheuta kaunaa kenessäkään. Ne jotka aikoinaan tunsin olivat mukavia kuin mitkä.


    • Anonyymi

      Jaa onpas kummallista ettei aiheuta kaunaa... sitä juuri aiheuttaa kaikki epäselvä toiminta joka kohdistuu ihmisiin!

      hevonen saattaa potkaista tai hirnua toki.

      • Harvapa tyyppi, joka tapaa uuden mukavalta vaikuttavan ihmisen voi tietää hänen toimintaansa.

        En tiedä tänä päivänäkään että tapaamillani ko-sukujen ihmisillä olisi mitään epäselvää taustoissaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Harvapa tyyppi, joka tapaa uuden mukavalta vaikuttavan ihmisen voi tietää hänen toimintaansa.

        En tiedä tänä päivänäkään että tapaamillani ko-sukujen ihmisillä olisi mitään epäselvää taustoissaan.

        no se on sitten sillä tavalla että yritykset joista tulee jatkuvasti sanomista kuluttaja-asiamiehelle ovat itseohajutuvia taikka robotit ovat pomoina, ei jää muuta mahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no se on sitten sillä tavalla että yritykset joista tulee jatkuvasti sanomista kuluttaja-asiamiehelle ovat itseohajutuvia taikka robotit ovat pomoina, ei jää muuta mahdollisuutta.

        Pystytkö ensi tapaamisella sanomaan kaikkien vastaantuleviesi ihmisten rötöshistorian tai edes ammattia?


    • Anonyymi

      Onpas tämä painettu alas.

    • Anonyymi

      Lestadiolaisten epärehellisyydestä.

    • Anonyymi

      Nyt on saalemi vaiennettu. Loppui vittuilu!

      • Anonyymi

        Ompa asiaton viesti.


      • Anonyymi

        Kaikki on luotu valkeudessa mutta pimeys ei sitä ymmärtänyt.


    • Anonyymi

      Kristityn turvajärjestelmiä vuoden 2021 varalle

      Eräällä selvänäköisellä Vanhuksella oli armolahja nähdä ei vain enkeleitä vaan myös demoneita. Niinpä hän eräänä päivänä näki demonin ja kysyi siltä:

      – Mikä teitä eniten pelottaa ja saa teidät vapisemaan?

      Jumalan kaitselmuksesta demoni vastasi:

      – Teillä kristityillä on kolme asiaa, joiden vuoksi emme pysty kiusaamaan teitä, jos käytätte niitä oikealla tavalla.

      – Ja mitkä ne kolme asiaa sitten ovat? Vanhus kysyi ihmetellen.

      – Ensimmäinen on peseytyminen, toinen on syöminen ja kolmas se, jota te kannatte yllänne tarkoittaen näillä Kastetta ja synnintunnustusta, Pyhää Ehtoollista ja Ristiä.

      • Anonyymi

        Jaa höpöhöpö... ihan buluntuubaa !

        mihin Jeesus unohtui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa höpöhöpö... ihan buluntuubaa !

        mihin Jeesus unohtui?

        Lapsukaiseni eikö kukaan ole opettanut sinulle, että kasteen, synnintunnustuksen, pyhän ehtoollisen asetti itse Jeesus Kristus ja ristillä hän sovitti synnin, jotta häneen uskovat saisimme olla iäisyys olentona sielä missä hänkin on.

        Meneppä nyt ulos kuuntelemaan jospa pulu laulaisi tuubansa sinulle hieman selvemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsukaiseni eikö kukaan ole opettanut sinulle, että kasteen, synnintunnustuksen, pyhän ehtoollisen asetti itse Jeesus Kristus ja ristillä hän sovitti synnin, jotta häneen uskovat saisimme olla iäisyys olentona sielä missä hänkin on.

        Meneppä nyt ulos kuuntelemaan jospa pulu laulaisi tuubansa sinulle hieman selvemmin.

        Kirjoitat eri asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat eri asiasta.

        Olet kuitenkin vastannut kristityn turvajärjestelmiä 2021 kirjoitukseen.


    • Anonyymi

      Onneton ihminen hakee aina vikoja toisista ihmisistä.

    • Ei minua saada vaikenemaan.!

      Epärehellisyyden huippupaikkoja pitävät vl-kuntapoliitikot? Ja tietenkin kepu-vl-kuntapoliitikot. Onkokaan niitä muista puolueista?

      Toivottavasti voitte osoittaa minulle että olen väärässä.

      • Anonyymi

        Kyllä KePu on yhtä väärä lesta-alueilla kun Vellut, mutta Kokoomuksen Vellut ovat asiallisempia, huomattavasti. Heiltä uupuu valehtelu, mikä leima koko KePua.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä KePu on yhtä väärä lesta-alueilla kun Vellut, mutta Kokoomuksen Vellut ovat asiallisempia, huomattavasti. Heiltä uupuu valehtelu, mikä leima koko KePua.

        r

        Mites persujen saalemistit? Surkimukset.


      • Anonyymi

        Tuntuu olevan yksi katketoitunut pastori sielläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu olevan yksi katketoitunut pastori sielläkin.

        Miten niin katkeroitunut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu olevan yksi katketoitunut pastori sielläkin.

        En ole persu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä KePu on yhtä väärä lesta-alueilla kun Vellut, mutta Kokoomuksen Vellut ovat asiallisempia, huomattavasti. Heiltä uupuu valehtelu, mikä leima koko KePua.

        r

        Pitääkö slogan sittenkin paikkansa: Kepu pettää aina?


    • Vl-uskovainen pelkää ja hakee turvallisuudentunnetta. Hän ei hae totuutta ja rehellisyyttä. Pelokkaalle ne ovat toissijaisia asioita.

      • Anonyymi

        Lopeta saalemin demonipesä tuo paskanjauhata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta saalemin demonipesä tuo paskanjauhata.

        Totuus sattuu ja kirvelee, mutta vie myös parantumisen tielle. Näin on aina ollut. Jatka vaan Saalemin Pastori-ko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totuus sattuu ja kirvelee, mutta vie myös parantumisen tielle. Näin on aina ollut. Jatka vaan Saalemin Pastori-ko.

        Kiitos kehoituksesta! Jatkan niin kauan kuin minulle sanottavaa annetaan tälle uppiniskaiselle vl-poppoolle.

        Onneksi en ole yksin. r ja w ovat uupumattomasti samalla totuuden asialla.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kiitos kehoituksesta! Jatkan niin kauan kuin minulle sanottavaa annetaan tälle uppiniskaiselle vl-poppoolle.

        Onneksi en ole yksin. r ja w ovat uupumattomasti samalla totuuden asialla.

        Jätkä on kyllä niin kujalla, kuin demonipesä vain voi olla!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kiitos kehoituksesta! Jatkan niin kauan kuin minulle sanottavaa annetaan tälle uppiniskaiselle vl-poppoolle.

        Onneksi en ole yksin. r ja w ovat uupumattomasti samalla totuuden asialla.

        Suhtaudun demonipesään kuin saatanaan , ei kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suhtaudun demonipesään kuin saatanaan , ei kiitos.

        Joo huomattu on, mutta noista sanoista tulee vielä sinulle taakka.


    • Anonyymi

      Saalemin pappihan se vasta rehellinen on!!!! Oikea demonipesä! Rehellisyys helevetin kaukana tästä miehestä! Eikä oikeasti ole edes pappi, saatikka saalemilainenkaan. Kertakaikkinen huijari, trolli ja ties mitä. Niin, mitempä muutenkaan, onhan hän haalinut kaikenmaailman demonit sisuksiinsas, demonipesä kun on!

      • Todennäköisesti olet trolli itse, tuskin oikea vellu tuollainen meuhkaaja on.


    • Anonyymi
      • Katsoin.


    • Anonyymi

      Kaikenlaisia kultteja sitä onkin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe