Onko joku saanut pillereiden käytöstä veritulppaa? Itse olwen käyttänyt puolitoista vuotta minulet-pillereitä, ja nyt on toista viikkoa koskenut oikeaan jalkaan, niin kuin olisi kasvukipuja. Tai joskus jos on kävellyt koko päivän niin jalkoja särkee samalla tavalla. Kyse on kuitenkin nyt vain oikeasta jalasta, ja aamulla tuntui ensimmäisen kerran myös oikeassa kädessä kipua.
Terkkari sanoi kun kävin siellä äsken, että täytyy seurata sitä, ja jos ei ensi maanantaihin mennessä helpota niin lääkäriin. Millaisia kokemuksia teillä on aiheesta? Oletteko joutuneet uudestaan gynekologisiin tutkimuksiin ongelman takia. Syön pillereitä kuukautiskipuihin ja olen neitsyt, sisätutkimus ei siksi miellytä jo kivuliaisuutensakaan takia.
Terkkari sanoi kun kävin siellä äsken, että täytyy seurata sitä, ja jos ei ensi maanantaihin mennessä helpota niin lääkäriin. Millaisia kokemuksia teillä on aiheesta? Oletteko joutuneet uudestaan gynekologisiin tutkimuksiin ongelman takia. Syön pillereitä kuukautiskipuihin ja olen neitsyt, sisätutkimus ei siksi miellytä jo kivuliaisuutensakaan takia.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Laskimoveritulpan oireena on normaalisti todella kova kipu, ja lisäksi pohkeen turvotus. Jos laitat sormet kummankin pohkeesi ympärille, ja huomaat, että toinen niistä on huomattavasti suurempi ympärysmitaltaan, ja lisäksi kivulias, lähde heti lääkäriin.
Sisätutkimuksen ei pitäisi normaalisti sattua. Suurin osa naisista aloittaa gynekologilla käynnit ennen ensimmäistä yhdyntää. Jos pelkäät kipua, on hyvä sanoa siitä lääkärille etukäteen. Hän kyllä osaa ottaa tilanteen huomioon. Yritä rentoutua, ja ajattele, ettei sinulle ole tapahtumassa mitään pahaa, päin vastoin. Kysehän on vain siitä, että hoidat hyvin terveyttäsi.
Useat naiset myös käyvät naislääkärillä juuri siksi, että voisivat rentoutua kunnolla, eikä tarvitse hävetä tai pelätä. Jos lääkärisi on nainen, niin tiedät, että hän on itsekin ollut samassa tilanteessa kuin sinä, eikä siksi varmasti halua olla kovakourainen.
Luulen että kaikki on sinulla kunnossa, mutta kuuntele toki niin omaa kroppaasi kuin terveydenhoitajan neuvoakin. Jos kipuja on edelleenkin, ja ne sinua häiritsevät, niin varaa aika lääkäriltä.
Sama vika täällä, eli viime viikosta asti oikeassa pohkeessa ollut sellainen kipeä kohta vähän polvitaipeen alapuolella. pillerimerkkkiä vaihdoin pari liuskaa sitten. Toivottavasti tämä alkaa mennä pikkuhiljaa ohi...
Nyt koskee vasempaan käteen samalla tavalla - turra ja kipeä. Minua ei hirvitä yhtään että mikä tämä on, mutta läheisiä meinaa huolettaa kun eivät tiedä mistä on kysymys.
Kai tämä kuitenkin jotain verenkiertohäiriöitä on, muuksikaan en osaa ajatella.. Kaipa se aikanaan selviää!
Minulle tuli aikanaan kovia päänsärkyjä jne. Sitten alkoi tulla jalkojen puutumista ja suonenvetoja. Lopetin pillerit. Kaksi viikkoa siitä luin lehdestä, että samaisista pillereistä, joita olin käyttänyt, oli ikäiseni tyttö kuollut veritulppaan:(
Kaverin siskolla oli keuhkoveritulppaepäily ja pillerit käskettiin lopettaa heti. Hänellä ei ollut mitään sivuoireita ja ei edes polta. Alkoi vaan hengitys ahdistaa!Eli voihan niistä sellaisia tulla.
Minusta tuo sinun tilasi vaatii kyllä perusteellista ammattilaisen tutkimusta.